Meinaan, että markka-aikaan 2500 markan kk-vuokralla pääsi helsingin ydinkeskustaan kaksioon asumaan.
Siis tuolla summalla pelkästään. Nythän em vastikkeen maksaja ja siis asuntovelallinen joutuu maksamaan vielä lainan korotkin päälle, melkein toisen mokoman.
Ei ihme, että rahat ei riitä ja käy näin:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10097139/suomalaiset-eivat-selvia-veloistaan--valitettavasti-
kun ei tullu sitä oikeisto-YLEn natsien (se "demari"-koira jungneri) lupaamaa "TYÖVOIMAPULAAKAAN!"
valehtelivat paskiaiset
Kaksion YHTIÖVASTIKE 432 euroa. Halpa ?
8
214
Vastaukset
- Jonskuna
Unohtaisit markka-ajat ei ne tule takaisin. Vaikka Väyrynen sitä ajaakin.
- näytä_lisää_
MOT: Rahastusta vuokrataloilla
25.01.2016 20:00
Valtio tuki vuosikymmenien ajan asuntojen rakentamista vähävaraisille. Yksityiset yritykset kahmivat itselleen miljardiomaisuuden. Toimittajana Kirsi Skön.
Näytä lisää...
VVO-kämpän vuokra kaksiosta 780 e/kk. Yksiöissä jopa 20 euroa/m2
Matti ja maijja maksaa mukisematta. Myös Asumistuet, yhteisestä kassasata (joka on tyhjentynyt porrvarinmenon aikana) - eiPAkisille
Ei helsinkiin alle 4000 e/kk tuloilla
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11843759/hesari-ei-alle-4000-eurkk-tuloilla-helsinkiin
- Päästi-tai-ei
"Meinaan, että markka-aikaan 2500 markan kk-vuokralla pääsi helsingin ydinkeskustaan kaksioon asumaan. "
Mistähän "markka-ajan" vuodesta nyt puhutaan? Itse maksoin vuosina 1993-1995 Ullanlinnassa kolme huonetta ja keittiö -asunnosta 4500 markkaa kuukaudessa vuokraa. En ihan usko että 2500 eurolla olisi irronnut kaksiota ydinkeskustasta. Ja silloin oli vielä kuusi vuotta markka-aikaa jäljellä. - Ulos-Omstäkaveri
432 euruva on halpa vastike, sillä ASO-kämpissä "vastikkeet" alvat 800 eurosta kuussa.
Asokämpässä asuvan ei pidä jäädä TYÖTTÖMÄKSI, sillä silloin ne vasta alkavat, ne VAIKEUDET Anna linkki kohteeseen, niin katsotaan onko halpaa vai ei.
Taitaa olla niin, että aloittajakirjoittajan kertomaan vastikkeeseen sisältyy myös hoitovastikkeen lisäksi myös rahoitusvastike eikä aloittajakirjoittaja osaa erottaa näitä toisistaan.
.
Kysymys siis lienee uudesta asunnosta, jonka myyntihinta on verrattain alhainen, mutta asunnon hintaa lyhennetään kuukausittain myös rahoitusvastikkeella.
.
Tämä on todennäköisintä, koska tilastokeskuksen mukaan kerrostaloasunnon keskimääräinen hoitovastike vuonna 2014 oli 3,98 euroa per asuntoneliö. Jos vastike olisi kokonaan hoitovastiketta, keskimääräisellä vastikkeella laskien kysymys olisi noin runsaan sadan neliön kaksiosta.
Omakotitalossa ei muuten ole vastiketta lainkaan. Roskalaatikon tyhjennys 10€/kk ja paskakaivon tyhjennys 2 kertaa vuodessa a 90€. Siinä ne. Ei vesimaksuja.
Sähkö ja vakuutukset toki kalliimmat kuin kerrostalossa, mutta 230neliön OK-talo sähkö, maalämmöllä keskimäärin, lämmityskuluineen 150€/kk ja vakuutukset alle 50€/kk. Sähkönkulutukseen toki vaikuttaa talon koko, samoin kuin vakuutuksiinkin, sekä haluttu laajuus vakuutuksen suhteen. Meillä kaikkein laajin mahdollinen.
Joku muisteli markka-aikoja ja kämppien vuokrahintoja. Mulla oli Kalevankadulla, Väestöliittoa vastapäätä joskus 35neliön yksiö vuokralla 790 markkaa/kk hintaan. Mikäs siinä oli nuoren miehen elellessä tuohon hintaan. Asuin tuossa 1991-1994.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566628Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404522- 542259
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391848Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,71428Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151199- 171171
- 241154
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671087- 671018