Usko vei voimat

ex-kristitty

Olen lukenut Raamattua, rukoillut, käynyt seurakunnassa ja kirkoissa nyt viiden vuoden ajan. Minulle on luvattu elämään rauhaa ja varmuutta uskossa. Nyt yönnän rehellisesti, en ole saanut mitään.

En koe rauhaa tai rakkautta lähimmäistäni kohtaan. Tulen ihmisten kanssa kyllä toimeen, mutta sisälläni ei tunnu miltään. Ja mitä enemmän olen lukenut Raamattua, sitä vähemmän siihen enää uskon. Mielestäni Jumala on käyttäytynyt kuin tyranni. En koe, että olisi rakastavan Jumalan tahto antaa poikansa kuolla ihmisten syntien vuoksi. Uskon Jeesuksen olleen olemassa, mutta en pidä häntä enää pyhänä.

Yritin muutaman kerran puhua ajatuksistani seurakunnassa. En ole saanut vastauksia ja monet ovat tuominneet ajatteluni. Osa on jopa uhkaillut helvetillä. Jouduin turvautumaan lääkitykseen, koska en saanut öisin nukutuksi ja nämä Raamatun asiat ahdistivat.

Nyt olen ollut muutaman kuukauden käymättä kirkon tapahtumissa enkä ole lukenut Raamattua. Olen tutustunut parin ystävän kautta idän uskontoihin ja yleiseen henkisyyteen. Yllätyksekseni olen löytänyt sieltä sellaista rauhaa ja lämpöä, mitä en kirkon piirissä kohdannut koskaan. Eräässä tanssi-iltamissa koin pitkästä aikaa olevani onnellinen, minua nauratti.

Uskon yhä Jumalaan, mutta hän on kaikkirakastava Jumala, joka ei ole sidottu uskontokuntiin. Käsittelen yhä menneisyyden kipeitä asioita, mutta uskon niiden selviävän ajan kanssa.

Namaste, Om Brahma!

18

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkia rakastava. Alat olla jyvällä.

Luterilaisuuden ongelma on Jumalanpelko. Voiko mielettömämpää ajatusta olla. Kuka lukijoista todella vilpittömäsi nauttii rakkaimpansa pelottelusta. Nyt väitetään että Rakkautta eli Jumalaa pitää pelätä. Sairasta.
      Voit pelätä omia mielikuviasi Jumalasta mutta Jumalaa ei tarvitse pelätä.

• näinsemenee

Teidän kummankin ongelmana on se että uudestisyntymä Jumalan Hengestä puuttuu!

Se on avain kaikkeen, se on Jeesus ovesta sisäänkäynti, vasta sitten tulee rauha ja lepo. ei uskonnollinen puuhastelu mitään anna siihen perustarpeeseen.

lutterin kirkosta on ihan turhaa asiasta kysellä, sieltä et vastausta saa, koska siellä ei ole montakaan Hengestä syntynyttä pappia tai minkään viran haltijaa.

• >Teidän kummankin ongelmana on se että uudestisyntymä Jumalan Hengestä puuttuu!
        Minusta kummallakaan ei näyttänyt olevan mitään isompaa ongelmaa enää. Sinulla taas tuntuu olevan se ongelma, että heidän "julistuksensa" eroaa omastasi kuin päivä yöstä.

• BackToHeaven

Nyt puhutaan asiaa! Itse koin tämän uudestisyntymän :) valaistumiseksikin kutsutaan ja onhan näitä nimiä. vaikka suomessa "siirtymävaihe" tulkitaan sairaudeksi.

Itse olen aina katsonut uskontoja epäillen mutta nyt tiedän että on olemassa hyvä Jumala :)

Poista kaikki käsitykset , anna anteeksi itsellesi ja muille ...korota tai laske itsesi muiden tasolle . ONNEA MATKAAN!! ;)

• UskovaNoora

Minäkään en usko, että aloittaja koskaan on uudestisyntynyt ylhäältä, Jumalan hengestä. Sillä vaikka kaikki eivät onnellisia olekaan uskoontulon jälkeen tässä maailmassa, olen siinä käsityksessä, että uskovaisella on aina sisäinen rauha. Itselläni se on hyvin keskeinen kokemus uskossa olemisesta. Mutta edes sisäinen rauha ei silti ole se pointti, vaan Jumala itse.

Kaikki ihmiset, myös uskovaiset, tuottavat pettymyksiä, ovat pikkumaisia, joskus jopa ilkeitä. Älä katso meihin langenneisiin ihmisiin, vaan katso Jeesukseen. Äläkä ihmisten takia käänny pois Jumalan luota.

Jeesus yksin on totuus.

• ex-kristitty

Tällaista kuulin jo aikoinaan seurakunnassa. En välitä Jeesuksesta enää, hänessä ei ollut totuutta... minulle. Ihmiset tuottivat aikoinaan suuria pettymyksiä, tuomitsivat ja muuta. Se on nyt onneksi taaksejäänyttä elämää.

• UskovaNoora

Jeesus välittää kuitenkin sinusta. Ja väitän että Jeesus on totuus kaikille :)

• Kyselevä_immeinen

Kysyn sinulta, vastaa rehellisesti: Miten tuo mainitsemasi Jeesuksen rakkaus näkyy käytännössä, ihan elävässä elämässä?

• UskovaNoora
        Kyselevä_immeinen kirjoitti:

Kysyn sinulta, vastaa rehellisesti: Miten tuo mainitsemasi Jeesuksen rakkaus näkyy käytännössä, ihan elävässä elämässä?

Vastaus kysymykseesi on evankeliumi, joka on seuraava:

~ Kolmiyhteinen Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja puhalsi elämän henkäyksensä ihmiseen – jokaisen ihmisen arvo perustuu pelkästään tähän.

Jumala oli antanut ihmiselle valinnanvapauden, mutta ihminen käytti valinnanvapauttaan Jumalan vanhurskautta vastaan, ja lankesi syntiin. Kaikki vääristyi. Me ihmiset olemme syntiin langenneita. Syntisyys tarkoittaa eroa Jumalasta, kuolevaisuutta sekä valheellisuutta ja muuta pahuutta ajatuksissa, sanoissa, asenteissa ja teoissa. Synnin palkka on lopullinen kuolema, kadotus.

Mutta Jumala on rakkaus. Jumala rakasti syntisiä ihmisiä niin paljon, että tuli itse Pojassa, Jeesuksessa, ihmiseksi ja osoitti, millainen on pyhä ja vanhurskas ihminen. Mutta Hän teki vielä enemmän: Jumala antoi Poikansa Jeesuksen naulittavaksi ristille meidän syntiemme sovitukseksi. Jeesus itse antautui sovitusuhriksi syntisten ihmisten edestä, kärsien sen rangaistuksen, joka olisi kuulunut meille. Ikuisen Henkensä voimalla Jeesus voitti synnin, kuoleman ja kadotuksen, ja nousi kuolleista!

Se, joka vastaanottaa uskossa Jeesuksen syntiensä sovittajana ja elämänsä Herrana ja lähtee seuraamaan Häntä, pääsee iankaikkiseen valtakuntaan Jumalan luo –kuka onkaan. ~

Evankeliumi on toteutunut Jeesuksessa. Sovellan evankeliumin totuutta päivittäin joka tilanteeseen. Jos joku esim. tekee vääryyttä minua vastaan, evankeliumin muistaminen palauttaa välittömästi ajatuksiini, mm. mihin arvoni perustuu ja ettei kukaan voi mitään arvolleni. Jos teen itse vääryyttä, voin tunnustaa sen ja saada sen anteeksi Jeesuksen lahjoittaman sovituksen ansiosta. Jos en jossain tilanteessa tiedä, mikä on oikein, löydän vastauksen jälleen Jeesuksesta, joka on Jumalan sana.

Jeesus on vastaus kaikkeen, oloni on turvallinen tässä pahassa, epäluotettavassa maailmassa. Ei tarvitse turvata valheeseen, mikä on niin yleistä, vaan kun perustaa Jeesukseen, perustaa totuuteen. Mikään valintani, joka on perustunut Jeesukseen, ei ole koskaan osoittautunut vääräksi tai tuottanut katumusta jälkeen päin – ja olen ollut uskossa jo viisi vuotta.

Jeesus on myös iankaikkinen elämä. Jeesuksen jälkeen ei ole enää mitään, vaan Hänen luo tultuaan on tullut perille. Jeesus sammuttaa janon ja tyynnyttää levottomuuden.

• Kyselevä_immeinen

Aikoinani annoin Jeesukselle mahdollisuuden. Luin Raamattua ja yritin uskoa. Tuloksetonta. Puolestani rukoiltiin ja kaikki konstit kokeiltiin. Ei mitään vaikutusta.

Totuuteni on toisaalla.

• UskovaNoora
        Kyselevä_immeinen kirjoitti:

Aikoinani annoin Jeesukselle mahdollisuuden. Luin Raamattua ja yritin uskoa. Tuloksetonta. Puolestani rukoiltiin ja kaikki konstit kokeiltiin. Ei mitään vaikutusta.

Totuuteni on toisaalla.

Ehkä aika ei ole vielä kypsä sinun kohdallasi. Ei myöskään kannata tuijottaa vaikutuksiin; joku vaikuttuu voimakkaasti, joku vähemmän voimakkaasti.

Ei ole olemassa jotain "sinun totuuttasi", vaan totuus on yksi, ja se on Jeesus. Jos oikeasti etsit totuutta, tulet lopulta löytämään Jeesuksen.

• miksisaaranauraa
        UskovaNoora kirjoitti:

Ehkä aika ei ole vielä kypsä sinun kohdallasi. Ei myöskään kannata tuijottaa vaikutuksiin; joku vaikuttuu voimakkaasti, joku vähemmän voimakkaasti.

Ei ole olemassa jotain "sinun totuuttasi", vaan totuus on yksi, ja se on Jeesus. Jos oikeasti etsit totuutta, tulet lopulta löytämään Jeesuksen.

.. Amen!

• miksisaaranauraa

.. viimeinen lauseesi kertoo mistä kiikastaa; "Käsittelen yhä menneisyyden kipeitä asioita, mutta uskon niiden selviävän ajan kanssa"
      Sinulla on vielä menneisyyden haavoja, ja satavarmasti ne on ihmissuhteista, koska niissä me haavoitumme.
      Oli ne sitten vanhempamme, sukulaisia, sisaruksia, ystäviä etc. niin siellä sielumme särkyy ja meidän Isäsuhde Jumalaan kärsii; emme koe rakkautta, hyväksyntää, armoa, anteeksiantoa etc. etc .
      Lista on loputon.
      Älä lähde elävän Jumalan tyköä demonisten voimien vietäväksi, Jeesus ON tie totuus ja elämä.
      Palaa Herran tykö, hän on täynnä anteeksiantoa ja armoa, rakkautta; VAIKKA meistä ei siltä tuntuisikaan. Totuus ei ole tunne, totuus vain ON!
      Tiedän mistä puhun; olen 13 vuotta ollut uskossa ja riippunut Herrassa kiinni, pikkuhiljaa alan tuntea Isän rakkautta ja huolenpitoa.
      Oma lapsuuteni ja nuoruuteni kovin rikkinäinen, varsinkin elämäni miehet ovat tehneet tuhoa, siksi suhde Jumalaan/Jeesukseenkin ollut vaikea ja täynnä epäluottamusta ja pelkoa.
      Etsi hartiavoimin yhteyttä elävässä uskossa olevaan ihmiseen, ja jätä itsesi Herran käsiin, hän kyllä pitää sinusta huolen, sitoo ja parantaa !

• miksisaaranauraa

.. elämäni miehillä tarkoitan isääni, isäpuoltani, veljeäni sekä miespuolisia väkivallantekijöitä.

• Kyselevä_immeinen

Juuri tuollaista samanlaista painostusta koin aikoinaan. Uskovaisista en löytänyt rehellisyyttä, luvattiin sitä ja tätä uskon asioissa. Mitään ei koskaan tapahtunut. Myös lupauksia petettiin törkeästi.

Kristinusko ei ole minulle, olen löytänyt oman polkuni. Se voi olla kivinen, mutta se on tottavie oma ja rehellinen!

• Selkeyttä

Minä olen saanut uskonnollisen selkeyden palautetusta Jeesuksen Kristuksen kirkosta. Ennen sen löytämistä minullakin oli melkoisia vaikeuksia. Nyt olen ollut jäsen tässä kirkossa 56 vuotta enkä ole pettynyt.
      www.mormonit.fi

• 12_13

"En koe, että olisi rakastavan Jumalan tahto antaa poikansa kuolla ihmisten syntien vuoksi."

Toisaalta, Jumala herätti Jeesuksen 3 päivän jälkeen, jonka seurauksena opetuslapset pääsivät eroon kuolemanpelosta. Mielestäni se ei ollut erityisen paha juttu.

• luulisinettä

Kyllä varmaan niin onkin, että jos ei ymmärrä Jeesusta Kolminaisuuden yhtenä persoonana, kuten kristinuskossa, helposti tuo Jumalan rakkaus jää avautumatta. Näkee vain, että Jumala on pakottanut jonkun ihmisen ristille, eikä että hän tavallaan itse tuli sinne. Tässä on se suuri rakkaus. Siihen, mihin emme itse kyenneet, siihen Hän oli jo valmistanut pelastuksen. Ja teki kaikkea muutakin sen lisäksi oli Immanuel, Jumala meidän kanssamme ja osoitti Kristuksella, kuka Jumala on, mikä Jumala on. Minulle tulee aina valtavan turvallinen olo Kristuksesta, kun luen hänestä Raamatusta.
      Mutta ei uskoa voi yrittää, olet saattanut tehdä siinäkin virheen. USko ei sitten lopultakaan tule ihmisestä itsestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5237
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3392
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      91
      3224
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      2926
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1847
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1555
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1436
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      130
      1234
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1149
    Aihe