Totuus voittaa aina lopulta

zxc678

"Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus."

Snl. 17:15

Vaikka kuluisi vuosia, vuosikymmeniä tai satoja vuosia, totuus voittaa aina lopulta.

40

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehei, syyllisiä jää jatkuvasti tuomitsematta ja joskus harvoin syytön taas tuomitaan. Rapakon ja itärajan takana jälkimmäistä sattuu toki useammin kuin meillä,

      • zxc678

        Yksikin syyttömänä syytetty on minun mielestäni liikaa. Jos syytät syytöntä tuhoat varmasti tämän elämän, maineen, ja uskottavuuden. Jos ko. ihminen yrittää puolustautua hänet leimataan heti valehtelijaksi. Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Eikä tässä siis ole kysymys mistään oikeusistuimessa tuomitsemisesta, vaan perättömien valheitten levittämisestä.


      • zxc678 kirjoitti:

        Yksikin syyttömänä syytetty on minun mielestäni liikaa. Jos syytät syytöntä tuhoat varmasti tämän elämän, maineen, ja uskottavuuden. Jos ko. ihminen yrittää puolustautua hänet leimataan heti valehtelijaksi. Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Eikä tässä siis ole kysymys mistään oikeusistuimessa tuomitsemisesta, vaan perättömien valheitten levittämisestä.

        Perättömien valheitten levittäminen on rikos nimeltä kunnianloukkaus ja silloin loukattu tekee poliisille tutkintapyynnön. Jos aihetta on, asia etenee. Jos ei ole, sitten ei.
        Ei näissä jutuissa ihan aina silti oikeus toteudu, mutta usein.


    • Kerro minulle totuudesta ja vaikka sitä pysty tekemään niin minä kerron Sinulle synnistä
      Älä varasta, oletko koskaan rikkonut em. "käskyä"?
      hyvä eet siis ole. Et ole koskaan vienyt työpaikaltasi yhtään klemmaria, paperia, kyniä tai soittanut yksityispuheluja tai muuta vastaavaa.

      Jos vastaat en ole tehnyt sellaista niin minä kerron - valehtelet.
      Ja taas yksi rikkomus syntisäkkiisi.
      Joo elämä on kivaa kun sen oikein oivaltaa :)

      • Joo tämä oli tarkoitettu ketjun avaajalle. totuus voittaa aina


      • zxc678

        En ole koskaan varastanut. Valitettavasti se on totta! Mutta olen huomannut, että ne, jotka itse varastavat, ovat aina itse muita syyttämässä ja tuomitsemassa. Ilmeisesti he ajattelevat, että" kun kerran minäkin varastan niin tottakai silloin uskon muiden tekevän ihan samaa kuin minäkin, eli varastavan." Ne, jotka eivät ole koskaan varastaneet mitään, eivät yhtä helposti usko muidenkaan varastavan.


      • epikuroseikirj
        zxc678 kirjoitti:

        En ole koskaan varastanut. Valitettavasti se on totta! Mutta olen huomannut, että ne, jotka itse varastavat, ovat aina itse muita syyttämässä ja tuomitsemassa. Ilmeisesti he ajattelevat, että" kun kerran minäkin varastan niin tottakai silloin uskon muiden tekevän ihan samaa kuin minäkin, eli varastavan." Ne, jotka eivät ole koskaan varastaneet mitään, eivät yhtä helposti usko muidenkaan varastavan.

        Suoraan sanottuna en usko sanomaasi.


      • zxc678

        Sille en voi mitään. Kaikkea hyvää sinulle!


      • zxc678 kirjoitti:

        Sille en voi mitään. Kaikkea hyvää sinulle!

        Sitten sinä pääset ykkösluokassa suoraan taivaisiin. Onnittelemme: e.....


      • zxc678

        Taivaaseen pääsijät ja sen ulkopuolelle jäävät päättää Jumala. Kuten eräs piispa sanoi: Monelle tulee melkoisena yllätyksenä se, keitä siellä taivaassa sitten aikanaan onkaan.


      • zxc678 kirjoitti:

        Taivaaseen pääsijät ja sen ulkopuolelle jäävät päättää Jumala. Kuten eräs piispa sanoi: Monelle tulee melkoisena yllätyksenä se, keitä siellä taivaassa sitten aikanaan onkaan.

        jompikumpi meistä tulee vielä hämmästymään.


      • zxc678

        Aivan. Se selviää aikanaan. Sinulla on selvästi vahva usko siihen, että sinä olet se, joka pääsee taivaaseen.
        Muuten, ohitit kokonaan sen mistä tämän aloituksen tein eli sen, että syyllisestä tehdään syytön ja syyttömästä syyllinen.


      • epikuroseikirj
        zxc678 kirjoitti:

        Aivan. Se selviää aikanaan. Sinulla on selvästi vahva usko siihen, että sinä olet se, joka pääsee taivaaseen.
        Muuten, ohitit kokonaan sen mistä tämän aloituksen tein eli sen, että syyllisestä tehdään syytön ja syyttömästä syyllinen.

        Syyllinen/syytön:oikeastaan tuohon löytyy löytyy vähintään kaksi laajaa tasoa teologinen ja sekulaari. Tasot jakautuvat vielä tuhansiin eri teihin riippuen siihen kuka vastaa ja milloin.
        Itse koen olevani- niin ja tietysti olenkin uskonnoton ja rationalisti jolloin maallinen näkökulma on läheisin.
        Miksi ihmistä pitää syyllistää jos hän elää kuitenkin yhteiskunta normien mukaisesti ja loukkaamatta muita.
        Uskonnolliset vetoavat "pyhiin kertomuksiin" jotka antavat heille mandaatin toimia syyttäjän ja tuomarina. Onneksi toimeenpanovalta puuttuu. Lauselmat joudut helvettiin tai kadotuksee j.n.e.
        Mikä on se moraalinen oikeus uskonnollisilla tähän - ei sellaista voi olla.


      • Solovkilainen
        zxc678 kirjoitti:

        En ole koskaan varastanut. Valitettavasti se on totta! Mutta olen huomannut, että ne, jotka itse varastavat, ovat aina itse muita syyttämässä ja tuomitsemassa. Ilmeisesti he ajattelevat, että" kun kerran minäkin varastan niin tottakai silloin uskon muiden tekevän ihan samaa kuin minäkin, eli varastavan." Ne, jotka eivät ole koskaan varastaneet mitään, eivät yhtä helposti usko muidenkaan varastavan.

        Mitä sanoikaa aikoinaan Lavrenti Berija ?

        Ei ole yhtään syyttöntä on vain huonoosti tutkittuja ja kuulusteltuja . Ottakaa kiinni 1000 me kyllä löydämme sen millä Gulagin portti kolahtaa.


      • Anonyymi
        zxc678 kirjoitti:

        En ole koskaan varastanut. Valitettavasti se on totta! Mutta olen huomannut, että ne, jotka itse varastavat, ovat aina itse muita syyttämässä ja tuomitsemassa. Ilmeisesti he ajattelevat, että" kun kerran minäkin varastan niin tottakai silloin uskon muiden tekevän ihan samaa kuin minäkin, eli varastavan." Ne, jotka eivät ole koskaan varastaneet mitään, eivät yhtä helposti usko muidenkaan varastavan.

        Se on totta ! Ne ihmiset ovat suurimpia epäilijöitä, kun oma mieli antaa osviittaa.


    • zxc678

      Ihan miltä katsantokannalta katsoen tahansa ei ketään syytöntä pitäisi julistaa syylliseksi. Niinkuin tuolla edellä kirjoitin puhun tässä nyt perättömien valheitten levittämisestä.

    • Vanhin
      • epikuroseikirj

        Minkä totuus? Se ei ole alkuunkaan sitä että, käyt heittämässä palstalle jonkin tyhjänpäiväisen fraasin.


    • Jossaintuollaulkopuolla

      Juuu-juuu, mutta kenen totuus? Se kun on kaikille omansa lainen. Se on uskomatonta miten monenlaisissa ja erilaisissa todellisuuksissa ihmiset voivat elää. On olemassa sellainen aforismi että estä ihmistä uskomasta hänen omiin valheisiinsa niin viet häneltä hänen onnensa.

      • zxc678

        Näinhän sitä sanotaan, että jokaisella on omanlaisensa totuus. Varsinkin nykyään ja Suomessa totuudesta ei ole edes soveliasta puhua. Minusta se kuulostaa oudolta, sillä minusta jokin asia joko on totta tai sitten se ei ole. Niin yksinkertaista.


      • Totuudentorvelokin

        Nii-in mutku niitä totuuksia katsotaan erilaisin mielin, sisällöin, tiedoin, henkisin eväin ... Asiat nähdään erilailla kulttuuristen, uskonnollisten, yhteiskunnallisten, elämän- ja maailmankatsomuksellisten ja kaikkien sellaisten aiheiden kautta, jotka meidät ovat muokanneet siksi, mitä olemme.

        Em. syystä nainen arabimaassa ajattelee kaikista naiseuteen, perhe-elämään yms. liittyvistä asioista aivan eri lailla kuin minä, joka olen saanut suomalaisen kasvatuksen ja vähän koulutustakin. Esimerkiksi.


      • zxc789

        Voi olla, riippuu asiasta, esim. vaikka filosofian kannalta katsoen. Mutta jos mietimme aloitustani, eli syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi julistamista, niin mielestäni siitä ei voi olla kovin montaa mieltä.....
        Tosin on tietenkin sellaisia, joita ei vähääkään kiinnosta miettiä mikä on totuus asiassa, ja vielä enemmän niitä, jotka eivät laiskuuttaan viitsi pohtia koko asiaa vaan mieluummin liittyvät oitis yleiseen mielipiteeseen.
        Hyvin harva uskaltaa nousta yleistä mielipidettä vastaan, ja tuskin kukaan uskaltaa puolustaa syytettyä.


      • Yksiharvoista

        Totta. Siksi itse puolustan häviölle jääneitä ja kaikkia sellaisia, jotka yleinen mielipide mollaa maan matosiksi. Näinä aikoina onkin ollut paljon puolustamista.


      • zxc789

        Hienoa, että on sinunkaltaisiasi ihmisiä.


    • Totuuden.löytänyt

      Tässä sitten se perimmäinen totuuksien TOTUUS aiheesta
      MITEN PÄÄSET TAIVAASEEN:
      https://youtu.be/HCZudzaCGlM

      Kadotukseen ei kenenkään tarvitse mennä! Synnit voi saada anteeksi.

      • Onko sinun nyt levollista elää ja asustaa kun kävit (taas) tuon suuren viisauden julistamassa.
        Vaikka kirjoituksesi on lyhyt niin mikään väittämä ei ole relevantti.


      • zxc789

        Kuten tunnettua mielipide-eroista ei kannata kiistellä. Jokaisella on oma näkemyksensä.


      • Siis taivaaseen pääseminen on vain mielipide, ja todellisuus kadotuksesta on "pään sisäinen"
        Sitähän mieltä minäkin olen- kiittäen.


      • zxc789

        Ei tässä vastauksessani ollut mitään puhetta taivaaseen pääsemisestä..........
        Vastasin Epikuroksen kommenttiin ( klo 13.51).


    • Ettävoiollahyvää
      • epikuroseikirj

        Taidat olla huumorimiehiä (naisia) kun tuon moisista ilakoit.
        Uskotko niihin tarinoihin todella.?


    • Totuus.Voitosta

      Totuus on jo voittanut Jumalassa, toki vielä maan päällä ei Jumalan valtakuntaa ole, sillä Jeesus ei Totuutena vielä ole alas laskeutunut taivaasta Jerusalemiin. Ihan muutaman vuoden kuluttua, Jeesus alas takaisin tulee ja alkaa sapatinlepo meille pyhille Isän Jumalan lapsille, amen, halleluja!

      • epikuroseikirj

        Koetko nyt suurta mielihyvää vai hurskautta, kun kävit taas pistämässä palstalle viisauksia.


      • En.koe

        Silti hyvä totuutta esilläpitää palstalla


      • epikuroseikirj
        En.koe kirjoitti:

        Silti hyvä totuutta esilläpitää palstalla

        Mutta uskonto on siihen vallan väärä osoite, sillä uskonnot, siis kaikki ovat tarustoa.
        Ei se tee uskonnosta totta vaikka myytti on vanha.


      • zxc789

        Oletko joku seurakunnan työntekijä?


    • Tässä.ajassa

      Raamatussa kerrottu ettei totuutta enää kestetä, tok vielä edessä päin lähitulevan hävityksen kauhistuksessa ei tietenkään pahat kestä totuutta itsestään, ja myös natsien aikaan oli näin ja pyrkivät murhatyönsä tekemään siten, ettei toiset siitä tietäisi mitään.

    • Ehkä.puhumaan
    • Kirkko.pois
    • Untamo.Upetto

      Rehellisen maa perii !

      Epärehellinen rahat.

      Tuo vanha totuus on siinämäärin voimassaoleva, että virsikirjastakin kirkkoisät veivät Haqvin Spegelin virren 440. "On viekas vilppi täällä nyt päässyt kunniaan...."
      Pakottiko tuo jonkun ns.omaatuntoa vai oliko tietä annettava nykymenon mukaisille "jollotuksille". Oikeuden voitto on niitä harvoja asioita joita kokemukseni kautta epäilen. Mitä taas tulee ajanmyötä saavutettuun totuuteen on esimerkki kovin lähellä. Kunhan sosialismi on täydellistynyt. Me kaikki olemme matkalla siihen yhteiseen olotilaan jossa kaikki vääryydet korjataan. Tuohan oli jo Stalinin puheissa ja jo ennen sitä miltei joka lupauksessa luomakunnan alkuhämärissä. Nirvana on kunkin kohdalla vain hetkellistä. "Kihloissa ja nousuhumalassa on ihana olla": sanoi entinen mummo. Totuus kuitenkin on toinen. "Myöhemmin ei tule milloinkaan", sanoo itämainen viisaus !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe