Täältä löytyy (ei minun tekemäni) kysely.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=259&t=402
Käy äänestämässä! Kerro mielipiteesi! (Ei edellytä rekisteröitymistä)
"Pidätkö sapatin"
11
92
Vastaukset
- näinmeillä
Pyhitän lepopäivän, Herran päivän, en juutalaista sapattia.
- minä.en.pyhitä
Mitä se tarkoittaa? Teet itsellesi rahaa tuottavat hommat ja homoja haukut niinkuin muulloinkin?
- kyllä.kelpaa
Pidän sekä juutalaisen, että luterilaisen sapatin. 37,5h/vk
- KTS--
Painan sähkönappulaa myös lauantaina enkä ole sapatin orja kuten ääriänkyräjudaistit.
- rättipäälle
Sinun pyhäpäiväsihän on perjantai kuten kaikilla muillakin muslimeilla!
- zed74
Sapatti asetettiin kauan ennen kuin oli yhtään juutalaista, Jeesus sanoi sapatin olevan ihmistä varten (koko ihmiskuntaa). Se on ainoa Jumalan asettama lepopäivä.
Jeesus asetti uuden Liiton. Uusiliitto astui voimaan Jeesuksen kuoltua ristillä ja näin ollen siihen ei voi enää lisätä mitään sunnuntaita. Sunnuntai on paavin asettama se on ja se on todellinen tekopyhä.- KTS--
Sunnuntai on juuri Uuden Liiton ja ylösnousemuksen symboli.
niinsevaanmenee Kertoisitko tarkemmin tuosta asiasta.
Miten tuo menee?
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?p=2112#p2112- tiedoksi-
KTS-- kirjoitti:
Sunnuntai on juuri Uuden Liiton ja ylösnousemuksen symboli.
niinsevaanmeneeYlösnousemuksen symboli liittyy pääsiäiseen.
Sunnuntai ei ole uuden liiton symboli. Sunnuntai on Paavin symboli/merkki. tiedoksi- kirjoitti:
Ylösnousemuksen symboli liittyy pääsiäiseen.
Sunnuntai ei ole uuden liiton symboli. Sunnuntai on Paavin symboli/merkki.Mielenkiintoista taustatietoa löytyy Eusebiuksen teoksesta Vita Constantini, kirja III
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?p=860#p860
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311364
- 102881
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13521ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417- 26389
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384
