Ilta iskenyt Lärvisalonkiin, vai

MööörkööööBöööö

Harmaassa usvassa hankien päällä seisoi Sininen kartano, täynnään erilaisia asukkejaan. Kaikissa akkunoissa heijastui kelmikäs valo, ilman sinen sävyjä.

Kartanon päädyn hellahuoneessa asusteli pehtori Henkszeli, kas siinä hän jo asettelikin pussihousujaan tuolin karmille ja riisui laama-paitansa ja sen alta paljastuneen kure-tuki-liivinsä lattialle. Ylimielisesti käänsi selkänsä akkunalle, penkoi pussihousunsa taskuja, salaa nappasi Vitaproota ja pisti suuhunsa. Lopuksi hän asetti Huawei puhelimensa kukkaruukun vierelle, Sim-kortti itseensä ja sänkyä päin. Varmisti, että numero on käytössä.

Seinän takana, akkunan edessä venytteli itseään Tiilimuori5, kuin Nakkilan naisvoimistelijat 60-luvulta konsanaan. Erikoisluvalla hän oli päässyt vuokralle Siniseen kartanoon. Lopuksi napitti hän paitansa auki, heitti sen tietokoneen web kameran eteen ja riisui hitaasti pois Kuppikokonsa, paljastaen aivan uskom....(Sähkökatko)

Sähköjen palatessa osui valo keskisaliin, jossa sinistäkin sinisempi koti-kaakatettu-kotkotuksella keinutteli eukkoaan puuhepan selässä. Näki selvästi, että sormet syyhysivät tietokoneen näppäimistölle. Mutta ei. Kello oli jo paljon ja eukko rasvoittamatta Nivea Niis kymppi yövoiteella. iltapalat laittamatta ja sänky eukolle avaamatta. Itse pääjehun oli tyytyminen pirtin puusohvalle kovan kannen päälle.

Kartanon takapihalla umpisukkeluksissa oli lumen liiskaama kuin leikkimökki ja rullalla oleva Korven Sanomat pystyssä postilaatikossa. Oli kuin siellä ei asuisi ketään..... kunnes iltaan kiirii autuas huuto...

Päädyn alivuokrahuoneen oli merkannut humppaflikka perheineen. Mutta pimeänä oli ruudut, hän niin harvoin ajoi Siniselle kartanolle saakka.

Viereisessä huoneessa luritteli Rosmariini ties mitä säveliään Sinisen Lippaan nokkahuilulla.

Postilaatikoissa vilisi muitakin nimiä, kaikki tilapäisiä ei niin sinisen jäsenkirjan omaavia "kesiväkukkamekko" "viatonvakosamettihame" (mustana) "dementtieter" "kylmätoilettilaukku" "peppuensimmäinen" "euro50c" . . . . .

Ja yön pimeyttä vasten, lumetulla kivellä, seisoi Musta Mörkö ja nauroi maha kippurana.

71

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älläsreetäkö_nää

      Hallu-rei ja piriä pönttöön.

      • Rajan-veto-rallirappu

        Palsta sisältää valtavan katteen kunniallisia ja moraalisia ihmisiä.
        Huumeista he eivät ole kuulleetkaan, elävät mahdollisimman kaukana myrkyistä.


    • kylmätotuus

      Ei voi olla totta, että noin mehevää tekstiä joku osaa kirjoittaa!
      Mahhaa sattuu, mahhaa sattuu, apuva!

      Nyt nousin arvoon arvaamattomaan. Olenhan kaikille Sinisen kartanon asukkaille tuikitärkeä kylmätoilettilaukku, jonka sisältö on monenkirjava.

      Paras juttu, minkä olen lukenut tällä palstalla. Jatka samaan malliin!

    • siilimuori3

      :D. Hauska mutta harmiton. Kiitos aamunavauksesta.

    • Pitäähän se yhren sinisenkin kertoa et ei se niveaa ole millä rasvaillaan.
      Senverran levee selkä et ei siin pienillä määrillä pärjäillä.

    • Ihana juttu, kiitos, tämäkin mörkö nauraa maha kippurassa vielä huomennakin,
      kaikki kaverit koolla.
      Täytyy tunnustaa, että Musta Mörkö on tarkkaan ja varmaankin jo pitemmän aikaa seuraillut Lärvisalonkia, huh,huh pitääpä vähän kontrolleerat mitä sanoo ja mitä huilustaan lurittelee. Mutta jos vilauksenkin susta nään niin heti nappaan kainaloon ja kiikutan siniseen lipastoon omien mörköjeni laatikkoon, taatusti teen niin.

      • Saisko pyytää, Rosaliiin kiltti, laita minut viereiseen laatikkoon, niin saa suunpielet kyytiä joka päivä :)


    • ..)) ..)). Mainio tarina.

      Demeterkin pukeutuu nyt siniseen ollakseen riittävän arvokas kantamaan uutta nimeään.
      Vai pitäsköhän ihan muuttaa nykyinen tylsä nimmari dementtieteriksi ?. Dementiksi on joku jo ehtinyt puhutellakin..))

    • Heikunkeikku

      Osaavasti kirjoitettu. Hiton kivaa lukea hyvin ja oivaltavasti kirjoitettua tekstirypäskää. Yksi vika vaan tuossa aloituksessa. Minun mielestäni jos nyt sormiaan alkaa heiluttelemaan, niin voisi sitä nyt vähän pidemmästi heilutella.
      Teksti jäi ikävän lyhyeksi. Olisin mielelläni lukenut oikein kunnon pitkää kertomusta.
      Lienee turhaa, mutta toiveeni tällään kuitenkin, että aloittaja voisi jatkaa tuota kirjoitusta. Kiitos etukäteen.:) Et varmaan kehtaa olla kirjoittamatta, kun näin kauniisti pyydän.

      • eppu2

        Johan tuo mörkö laittoi lisää uuteen aloitukseen, siellä se olet Sinäkin.


    • eppu2

      Hyvä musta mörkö.
      Etkö Sinä millään voisi kertoa meille siitä linnasta, siellä vallihaudan takana, joka mustana piirtyy tummuvaa yötaivasta vasten.
      Minäkin saisin ihan oman huoneen, ettei minun tarvitsisi siniseen pukeutua, niinkuin tuo demeter teki.
      Sitäpaitsi olisi se sentään hienompaa asua linnassa, kuin kartanossa.

    • siilimuori3

      Lissää.

    • staka

      Oijoi, minua ei tainnut Mörkö muistaa, enkä ihmettele yhtään. Ellen sitten ole tuo "humppaflikka" mitä asiaa en ollenkaan varmana pidä.
      Hauska juttu, uteloittaa kuka teistä/meistä on jutun takana... ;-))

      • ent.siivoojaparka

        "humppafiikka" on hmp.f


      • mimmimum-mi

        ent.siivoojap. eikös me päästy tähän kronikkaan mukaan ollenkaan....jatkoa odotellen...


      • kesivä
        mimmimum-mi kirjoitti:

        ent.siivoojap. eikös me päästy tähän kronikkaan mukaan ollenkaan....jatkoa odotellen...

        Mimmimummi, te olette siellä lirkkupuhelimen linjoilla vielä. Odottas kun pärähtää soimaan ;)
        Toivottavasti tulee jatkoa!


      • eppu2
        mimmimum-mi kirjoitti:

        ent.siivoojap. eikös me päästy tähän kronikkaan mukaan ollenkaan....jatkoa odotellen...

        Jospa tuo mörkä miettii toista osaa.
        Tarvitaanhan sitä kartanossa siivoojakin ja kun ei siellä sitä hunksziakaan vielä ole, aattelin vaan, että joku mehevä rakkaustarinakin.
        Mokä kauhea skandaali siitä syntyykään, kun musta rakastuu siniseen ja sininen mustaan.


      • ent.siivoojaparka
        mimmimum-mi kirjoitti:

        ent.siivoojap. eikös me päästy tähän kronikkaan mukaan ollenkaan....jatkoa odotellen...

        Me ei ehkä oltu siinä väritaisteluketjussa mukana, mistä tuon aloituksen inspiraatio on. Innokkaimmat sinimustasoturit pääsivät ramppivaloihin.


      • mimmimum-mi

        Kihelmöivää jännitystä ilmassa....


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Jospa tuo mörkä miettii toista osaa.
        Tarvitaanhan sitä kartanossa siivoojakin ja kun ei siellä sitä hunksziakaan vielä ole, aattelin vaan, että joku mehevä rakkaustarinakin.
        Mokä kauhea skandaali siitä syntyykään, kun musta rakastuu siniseen ja sininen mustaan.

        Pehtori Heknszeli on Sinisessä kartanossa. Mainitaan heti ensimmäisenä. Etkö tuntenut miestä, ainakin puhelimestaan?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Pehtori Heknszeli on Sinisessä kartanossa. Mainitaan heti ensimmäisenä. Etkö tuntenut miestä, ainakin puhelimestaan?

        Juu niin tietysti, tuo pehtori mua hämäsi. Minä kun ajattelin koko ajan, että tottahan hunksi nyt vähintäänkin on paroni.


      • staka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        "humppafiikka" on hmp.f

        Kiitos siistijä-hyvä selvennyksestä. Kun en ole laiskana palstaseuraajana hoksannut että hmp.f tai kukaan muukaan täällä olisi tanssivaista sorttia paitsi minä...
        Siis, anteeksi hmp.f kun itseäni humppaflikaksi asettelin. Nyt olen valaistunut tässä asiassa ;-)).
        En minäkään humpasta tykkää, mutta hätätilassa sekin menee. Hidas valssi ja cha-cha on suosikkejani. Paloma mulle lahjaksi tanssikengätkin joskus hommasi - tuntui kivalta.


    • kesivä

      Ihana, lisää tällaisia, kiitos!

    • Korppis1

      Hauska juttu, tykkäsin, mutta jos hieman hiot lauseita mm. lyhennät niitä, vähennät
      ja- sanaa, jo vain siitä tulee hyvä.

      Kartano luonnollisesti seisoi hankien keskellä eikä hankien päällä.

      Oman osuuteni juoni on tosi hyvä, mutta...."kun" sana oli liikaa.

      Kartanon takapihalla umpisukkeluksissa oli lumen liiskaama leikkimökki ja rullalla oleva Korven Sanomat pystyssä postilaatikossa. Oli kuin siellä ei asuisi ketään..... kunnes iltaan kiirii autuas huuto...

      Tykkäsin ; ))

      • Korppis1

        Ai unohdin, otsikko ei ollut hyvä, hiopas sitä ; )


    • ei_varjoakaan

      Saattaapi olla mummon mussu tai taaton tassu...

    • En tykännyt en päässyt mukaan nyyh.

      • eppu2

        Älä nyt vielä murehdi, oottelemme tässä jännityksellä toista osaa.


      • ent.siivoojaparka

        Olethan hänen aikaisemmissaan ollut mukana sinäkin.
        Näitähän on ollut muutamakin jo tätä aikaisemmin.
        Yhden kronikan muistan, kuinka kaikki laitanaan hehkuttivat sitä hyväksi, mutta (huvittavaa kyllä) kun hunksz antoi sille kronikalle painavan tuomionsa, niin kaikkien naisten takit alkoivat kääntyilemään ja ketjun lopuksi kai oli jo lynkkaustunnelmaa ilmassa aloittajaa kohtaan.
        Pystyisiköhän tuon löytämään arkistosta.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olethan hänen aikaisemmissaan ollut mukana sinäkin.
        Näitähän on ollut muutamakin jo tätä aikaisemmin.
        Yhden kronikan muistan, kuinka kaikki laitanaan hehkuttivat sitä hyväksi, mutta (huvittavaa kyllä) kun hunksz antoi sille kronikalle painavan tuomionsa, niin kaikkien naisten takit alkoivat kääntyilemään ja ketjun lopuksi kai oli jo lynkkaustunnelmaa ilmassa aloittajaa kohtaan.
        Pystyisiköhän tuon löytämään arkistosta.

        Aloittaja on kirjoittanut mm.
        Pettuleipämetsän nyrjähtänyt erakko.

        Tein vastineen, ystävällisävyisesti palstalaisista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13706672/suomelan-kyla#comment-80013613

        Näitä on vielä lisää, jahka etsin ; )


      • kylmätotuus
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olethan hänen aikaisemmissaan ollut mukana sinäkin.
        Näitähän on ollut muutamakin jo tätä aikaisemmin.
        Yhden kronikan muistan, kuinka kaikki laitanaan hehkuttivat sitä hyväksi, mutta (huvittavaa kyllä) kun hunksz antoi sille kronikalle painavan tuomionsa, niin kaikkien naisten takit alkoivat kääntyilemään ja ketjun lopuksi kai oli jo lynkkaustunnelmaa ilmassa aloittajaa kohtaan.
        Pystyisiköhän tuon löytämään arkistosta.

        Ei ainakaan vuoden sisällä näin hersyvää kirjoitusta ole ollut, kuin mitä aloittajan teksti on.

        Mitä tarinan pehtooriin tulee, niin ihmettelen suuresti, kuka hänen heppoisille käskytyksilleen edes korvaansa "lotkauttaa"?!

        Yritä etsiä arkistosta aiempia "kronikoita", niin minäkin saatan päästä kärryille palstan historiikista!
        Tämä on vain toivomus, eikä sisällä mitään henkilökohtaista.
        Ehkäpä kaikki pitkämuistiset nimimerkit voisivat myös osallistua etsintää.



      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        Aloittaja on kirjoittanut mm.
        Pettuleipämetsän nyrjähtänyt erakko.

        Tein vastineen, ystävällisävyisesti palstalaisista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13706672/suomelan-kyla#comment-80013613

        Näitä on vielä lisää, jahka etsin ; )

        Tuo linkkisi kirjoitus on mennyt ohi silmieni.
        En kyllä olisi osannut sitä tulkitakaan, koska tarinan nimet ovat minulle aivan tuntemattomia.

        Ehkäpä seuraavat tarinat, jos niitä tulee, avautuvat paremmin?!


      • ent.siivoojaparka

      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuo on yksi niistä, mutta niitä on useampiakin.
        Ei ne mielestäni ole koskaan pahalla tarkoitettuja vaikka joittenkin mielestä ne voi vaikuttaa ilkeiltä, etenkin jos joku sellainen sanoo niitten olevan ala-arvoisia, jonka edessä on yritettävä säilyttää kasvonsa.

        Minusta tuo on ihan hyväntahtoista huumoria.
        Ainakin minun mielikuvitukseni se sai elämään.


      • Korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuo on yksi niistä, mutta niitä on useampiakin.
        Ei ne mielestäni ole koskaan pahalla tarkoitettuja vaikka joittenkin mielestä ne voi vaikuttaa ilkeiltä, etenkin jos joku sellainen sanoo niitten olevan ala-arvoisia, jonka edessä on yritettävä säilyttää kasvonsa.

        Kun tämä pettuleipäketju ilmestyi pidin sitä loukkaavana. Siksi kirjoitin Suomelan kylän tarinan. Halusin osoittaa, että kauniistikin voi kirjoittaa, irvailla hyväntahtoisesti. Itseironiaakin sisällytin sopivan määrän joukkoon. En siis kuten tämän nyt ilmestyneen tarinan mukaan asettunut muiden yläpuolelle nauraa hirnumaan.

        Tämä uusi kirjoitus on siistimpi ja kohdistuu useampaan palstalaiseen. Tekstin lauserakenteet ontuivat, mutta ydin oli hauska.

        Pettuleipä-juttuhan käsitteli minua, sinua ja palomaa.

        Ala-arvoista tekstiä pitää uskaltaa sanoa ala-arvoiseksi jos se kohdistuu pariin kirjoittajaan ja on pahansuopaa ilkeilyä.

        Tässäkin tarinassa aloittaja sortui ylemmyyteen, siihen miten hän itsensä koki tässä tarinassa.

        "Ja yön pimeyttä vasten, lumetulla kivellä, seisoi Musta Mörkö ja nauroi maha kippurana."


      • ent.siivoojaparka
        Korppis1 kirjoitti:

        Kun tämä pettuleipäketju ilmestyi pidin sitä loukkaavana. Siksi kirjoitin Suomelan kylän tarinan. Halusin osoittaa, että kauniistikin voi kirjoittaa, irvailla hyväntahtoisesti. Itseironiaakin sisällytin sopivan määrän joukkoon. En siis kuten tämän nyt ilmestyneen tarinan mukaan asettunut muiden yläpuolelle nauraa hirnumaan.

        Tämä uusi kirjoitus on siistimpi ja kohdistuu useampaan palstalaiseen. Tekstin lauserakenteet ontuivat, mutta ydin oli hauska.

        Pettuleipä-juttuhan käsitteli minua, sinua ja palomaa.

        Ala-arvoista tekstiä pitää uskaltaa sanoa ala-arvoiseksi jos se kohdistuu pariin kirjoittajaan ja on pahansuopaa ilkeilyä.

        Tässäkin tarinassa aloittaja sortui ylemmyyteen, siihen miten hän itsensä koki tässä tarinassa.

        "Ja yön pimeyttä vasten, lumetulla kivellä, seisoi Musta Mörkö ja nauroi maha kippurana."

        """Tässäkin tarinassa aloittaja sortui ylemmyyteen, siihen miten hän itsensä koki tässä tarinassa."""
        Tuohan ei ole mitään outoa. Eikö sinunkin korviisi ole kaikunut kautta aikojen muutaman kerran päivässä tuollainen samanlainen ikäänkuin palstan ulkoapäin katseleminen ja arvosteleminen tyyliin; "en minä, mutta nuo toiset hupsut" taholta jos toiseltakin ottamatta huomioon, että hän itsekin on yksi palanen tätä yhdellä ja samalla tasolla olevaa palstapalapeliä.


      • siilimuori3
        korpikirjailija kirjoitti:

        Aloittaja on kirjoittanut mm.
        Pettuleipämetsän nyrjähtänyt erakko.

        Tein vastineen, ystävällisävyisesti palstalaisista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13706672/suomelan-kyla#comment-80013613

        Näitä on vielä lisää, jahka etsin ; )

        Jaa-a. Saattaa olla samankin kirjoittama. Kirjoitustyyli kuitenkin on jotenkin erilainen. Mainitsemassasi linkissä jokainen lause on erotettu omaksi kappaleekseen mikä särkee tarinaa.


      • siilimuori3
        Korppis1 kirjoitti:

        Kun tämä pettuleipäketju ilmestyi pidin sitä loukkaavana. Siksi kirjoitin Suomelan kylän tarinan. Halusin osoittaa, että kauniistikin voi kirjoittaa, irvailla hyväntahtoisesti. Itseironiaakin sisällytin sopivan määrän joukkoon. En siis kuten tämän nyt ilmestyneen tarinan mukaan asettunut muiden yläpuolelle nauraa hirnumaan.

        Tämä uusi kirjoitus on siistimpi ja kohdistuu useampaan palstalaiseen. Tekstin lauserakenteet ontuivat, mutta ydin oli hauska.

        Pettuleipä-juttuhan käsitteli minua, sinua ja palomaa.

        Ala-arvoista tekstiä pitää uskaltaa sanoa ala-arvoiseksi jos se kohdistuu pariin kirjoittajaan ja on pahansuopaa ilkeilyä.

        Tässäkin tarinassa aloittaja sortui ylemmyyteen, siihen miten hän itsensä koki tässä tarinassa.

        "Ja yön pimeyttä vasten, lumetulla kivellä, seisoi Musta Mörkö ja nauroi maha kippurana."

        Minulle ei tullut mieleen alottajan hirnuvan pahantahtoisesti vaan siten että hän kirjoitti hyväntahtoisesti ja hänellä itselläänkin oli hauskaa. Käypikö Korppis katteeksi kun jonkun kirjoituksista tykätään ;).


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """Tässäkin tarinassa aloittaja sortui ylemmyyteen, siihen miten hän itsensä koki tässä tarinassa."""
        Tuohan ei ole mitään outoa. Eikö sinunkin korviisi ole kaikunut kautta aikojen muutaman kerran päivässä tuollainen samanlainen ikäänkuin palstan ulkoapäin katseleminen ja arvosteleminen tyyliin; "en minä, mutta nuo toiset hupsut" taholta jos toiseltakin ottamatta huomioon, että hän itsekin on yksi palanen tätä yhdellä ja samalla tasolla olevaa palstapalapeliä.

        Kukaan ei liene täällä viaton.


      • Viatonsivullinen

        Keveätunnelmainen juttu, onhan palstalla paljonkin hyviä aiheaineita.
        Saisi vaikka millaisen teoksen. Dekkarinkin, trillerin. Pitäisi olla kyvyt.


    • Ottamatta enempää kantaa korppiksen kirjoituksiin.
      Noh, ei niissäkään kehumista ole.
      Kovinkaan usein.
      Varsinkaan palsta-"humoristissa" nimmari-väännöksissä.
      Samaa surkeaa tasoa kuin muutkin "kirjailijat".
      Tyyli on ihan sairaasti saman-laista.
      Hyvinkin voi korppis olla kaiken takana.
      Olla jopa ihan siili.
      Mutta, korppis-nimmarissa on jotain ytyä.
      Siinä mielessä, että hän ei tee koko-ajan tarkoituksellista ivaa ja pilkkaa.
      Tarkoituksellisesti toisia kohtaan.
      Kuten nuo toiset.
      -
      Minun peukkuni korppikselle tässä.
      Vaikka sitten kapsahtaisinkin ketun kaivamaan kuoppaan.

      H.

      • siilimuori3

        "Olla jopa ihan siili."
        Ketut oo.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        "Olla jopa ihan siili."
        Ketut oo.

        "siilimuori3"

        Rauhoitu Uuno...
        Vai Taunoko se oli?
        Noh, se ja sama.

        H.


      • siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Rauhoitu Uuno...
        Vai Taunoko se oli?
        Noh, se ja sama.

        H.

        Laps rukka rupinokka (huomaa riimi)
        Minähän olen kylmän rauhallinen. Miten sanat saavat kuvittelemaan rauhaa tai rauhattomuutta?

        Ja halusiksää mun huomioo kun siilittelit ;) ? (huom sili(ttää) jaa siilittää) Eiks ole veikeää, yksikirjain ja sisältö muuttuu?


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Laps rukka rupinokka (huomaa riimi)
        Minähän olen kylmän rauhallinen. Miten sanat saavat kuvittelemaan rauhaa tai rauhattomuutta?

        Ja halusiksää mun huomioo kun siilittelit ;) ? (huom sili(ttää) jaa siilittää) Eiks ole veikeää, yksikirjain ja sisältö muuttuu?

        Vai halusiksää nähdä mun (sähkökatko) hihihihihiihih. Sori, web on peitetty.


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Vai halusiksää nähdä mun (sähkökatko) hihihihihiihih. Sori, web on peitetty.

        .........ja se oli Urpo.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Vai halusiksää nähdä mun (sähkökatko) hihihihihiihih. Sori, web on peitetty.

        :D varmaan nukkunut huonosti kun sähkökatko jäi vaivaamaan ;))
        Lärvisalongin sihteerin mielikutitus on sen verran rikas ja lennokas, että jos joku ajattelisi että se on minä, niin varmaankin vähintäänkin halaisin.


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        :D varmaan nukkunut huonosti kun sähkökatko jäi vaivaamaan ;))
        Lärvisalongin sihteerin mielikutitus on sen verran rikas ja lennokas, että jos joku ajattelisi että se on minä, niin varmaankin vähintäänkin halaisin.

        Tis is tissi :D.

        Joo samaa mieltä. Hauska ja jos tulis lissää, ois kiva :D. Mut nyt pitää taas lennossa voimistella pakasta a pisteeseen b ja sieltä paikkaan c. Rauhallisesti muta joutuin. Mukavaa päivää.

        Voikohan muuten musta saada bannit :o ?


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Tis is tissi :D.

        Joo samaa mieltä. Hauska ja jos tulis lissää, ois kiva :D. Mut nyt pitää taas lennossa voimistella pakasta a pisteeseen b ja sieltä paikkaan c. Rauhallisesti muta joutuin. Mukavaa päivää.

        Voikohan muuten musta saada bannit :o ?

        Kai mustiakin voi bannata, ellei käytä vaihtuvaa ip-osoitetta, tai salattua?
        Mukavaa perjantaita sullekin :) Muista paita! Laita vaik teippiä veppikameran päälle :))


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Tis is tissi :D.

        Joo samaa mieltä. Hauska ja jos tulis lissää, ois kiva :D. Mut nyt pitää taas lennossa voimistella pakasta a pisteeseen b ja sieltä paikkaan c. Rauhallisesti muta joutuin. Mukavaa päivää.

        Voikohan muuten musta saada bannit :o ?

        "siilimuori3"

        Mihin nimmariin ajattelit vaihtaa?

        H.


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        Kai mustiakin voi bannata, ellei käytä vaihtuvaa ip-osoitetta, tai salattua?
        Mukavaa perjantaita sullekin :) Muista paita! Laita vaik teippiä veppikameran päälle :))

        Humpsi, mistä arvasit. Mullos siinä "jeesusteippi" :DD.
        Paita on, se on kyl sininen, mut sii juu!


      • siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Mihin nimmariin ajattelit vaihtaa?

        H.

        Hunksi riepu. Mun ip ei ole salainen ja minun tietoni ovat täällä ylläripylläripidon käytössä ja saatavilla tarvittaessa. Muutoin en ole nähnyt mitään eroa ihmisten suhtautumisessa minuun, kirjoitin sinisenä tai mustana ja pääosin olen nikinvaihtoni kertonut. Niin että elä huoli, oomminä täällä :D.


      • Vaihtelu_vapauttaa

        "Viileemuori1" "Hillittymuori2" "Hiilimuori3" jne


      • siilimuori3
        Vaihtelu_vapauttaa kirjoitti:

        "Viileemuori1" "Hillittymuori2" "Hiilimuori3" jne

        Eiku joku kevväisempi. Onhan tuo siilimuori vähä lapsellinen nikki. Joku trendikkäämpi mut mikä. Vaikka joku Esikko mut ei ainakaa Tosikko :).


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Humpsi, mistä arvasit. Mullos siinä "jeesusteippi" :DD.
        Paita on, se on kyl sininen, mut sii juu!

        Tuli sun teippauksista mieleen yksi kuuluisa auto, joka seisoi meidän parkkipaikalla jokunen vuosi sitten. Kun sitten katsottiin lasten kanssa Napapiirin sankareita (eka), se aiheutti aika lailla hihkutuksia kun siellä oli tämä erikoinen peli. Paitsi että väri oli ainoa oikea autolle (keltainen) niin rekkari oli mieleen painuva:
        http://3.bp.blogspot.com/-XIDGHkKCGBk/Tm4hqFTWxWI/AAAAAAAAB3k/f7KXE9Koxdo/s1600/auto.jpg
        Joskus aikoinaan kun saavuin näille sivuille, pyöri ohjelmassa sellainen tissi-nikki. Miten se nyt menikään ( . )Y( . ) kato mä osasin.. Oli joka tapauksessa niin vaikea ja hidasta kirjoittaa kun häntä piti puhutella, että kutsun häntä Valionaiseksi. Vieläkö hän on täällä jossain, ja vieläkö hän muistaa tuffen...
        Mutta yksi on varma, ei se muorikaan sulle sovi, siilimuori3 :)


      • eppu2
        hmp.f kirjoitti:

        Tuli sun teippauksista mieleen yksi kuuluisa auto, joka seisoi meidän parkkipaikalla jokunen vuosi sitten. Kun sitten katsottiin lasten kanssa Napapiirin sankareita (eka), se aiheutti aika lailla hihkutuksia kun siellä oli tämä erikoinen peli. Paitsi että väri oli ainoa oikea autolle (keltainen) niin rekkari oli mieleen painuva:
        http://3.bp.blogspot.com/-XIDGHkKCGBk/Tm4hqFTWxWI/AAAAAAAAB3k/f7KXE9Koxdo/s1600/auto.jpg
        Joskus aikoinaan kun saavuin näille sivuille, pyöri ohjelmassa sellainen tissi-nikki. Miten se nyt menikään ( . )Y( . ) kato mä osasin.. Oli joka tapauksessa niin vaikea ja hidasta kirjoittaa kun häntä piti puhutella, että kutsun häntä Valionaiseksi. Vieläkö hän on täällä jossain, ja vieläkö hän muistaa tuffen...
        Mutta yksi on varma, ei se muorikaan sulle sovi, siilimuori3 :)

        Kylläpäs rupesi naurattamaan tuo tissinikki.
        On siinä jollain leikannut.
        Niinhän se on, että vain mielikuvitus on rajana.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kylläpäs rupesi naurattamaan tuo tissinikki.
        On siinä jollain leikannut.
        Niinhän se on, että vain mielikuvitus on rajana.

        Hänellä oli ihan hulvaton huumori, kiva ihminen :)


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        Tuli sun teippauksista mieleen yksi kuuluisa auto, joka seisoi meidän parkkipaikalla jokunen vuosi sitten. Kun sitten katsottiin lasten kanssa Napapiirin sankareita (eka), se aiheutti aika lailla hihkutuksia kun siellä oli tämä erikoinen peli. Paitsi että väri oli ainoa oikea autolle (keltainen) niin rekkari oli mieleen painuva:
        http://3.bp.blogspot.com/-XIDGHkKCGBk/Tm4hqFTWxWI/AAAAAAAAB3k/f7KXE9Koxdo/s1600/auto.jpg
        Joskus aikoinaan kun saavuin näille sivuille, pyöri ohjelmassa sellainen tissi-nikki. Miten se nyt menikään ( . )Y( . ) kato mä osasin.. Oli joka tapauksessa niin vaikea ja hidasta kirjoittaa kun häntä piti puhutella, että kutsun häntä Valionaiseksi. Vieläkö hän on täällä jossain, ja vieläkö hän muistaa tuffen...
        Mutta yksi on varma, ei se muorikaan sulle sovi, siilimuori3 :)

        No ei kyl nuorikaan. joten häytyy miettiä :).


    • kiintoisaa

      Tämä ketju jos mikä kertoo kenellä on huumorintajua tai heikko itsetunto ;)

      • "kiintoisaa"

        Miksi et sinä kerro?

        H.


      • Varjobalettia?
        En nyt menisi noinkaan sanomaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Varjobalettia?
        En nyt menisi noinkaan sanomaan.

        "Paloma.se.co"

        Minulleko?
        Osoite puuttui.
        Sinulla on kysymys vastaamatta minun aloituksessani.

        H.


      • Syö.meidän.laskuumme

        Vastaus:
        Tuomari Nurmio.
        Kappale.
        Hän on täällä tänään.


    • Korppis1

      Luin tuon Homotalo aloituksen ja siinä käsitellään trollausta. Sain mielikuvan aloittajasta, että hän käyttäyy kuten trolli.

      "Trolli ei leiki muiden kanssa. Hän leikkii muilla."

      Kun arvelin asialla olevan yleismiehen, perun arveluni. Yleismies ei leiki muilla ja hänellä on oikeat lauserakenteet ja selkeä suomen kielen kirjallinen esitystaito.

      Kartanon takapihalla umpisukkeluksissa oleva lumen liiskaama leikkimökki siivottu.
      Nyt ostoksille ; )

    • eppu2

      Juu, se on iskenyt ilta tänne Epunkin salonkiin.
      Nyt täytyypi seurat aainakin toisella korvalla ja silmällä tuota perjantaita.
      Katso vaan mörkö, siellä on kohta makkaramurha.

    • sepä.se
      • kylmätotuus

        Tuota Jaakko Tepon kappaletta en ole aiemminkin kuullutkaan,joten kiitos linkistä!
        Miehen tuotannossa on monta hienoa sanoitusta ja rytmikästä musiikkia.
        Tässä yksi niistä.https://www.youtube.com/watch?v=knDhGrIS1uE


    • lärvähovi

      Yksinäinen Nissan seisoi ajamattomana korvessa hangen keskellä. Jäljet lumihangessa johtivat peräloosteeriin mikä retkotti nyt sepposenselällään.
      Korvenhukka oli noutananut sieltä viinikanesterin joka oli umpijäässä.
      Keski-euroopassa vietetty aika oli syönyt akkuja sen verran että niitä täytyi ladata, ja se onnistui parhaiten itsekäytetyllä, kunhan se ensin sulaisi huoneen lämmössä.
      Samaan aikaan Hunszvotti paineli jakku auki sohjolassa kohti kodin-kone-liikettä.
      Ilmeisesti Huawei oli tiltannut päivityksen tultua, tai Prep-Aid liittymästä oli puhe-aika loppunut.
      Turunpuales gou gou ihmetteli soutulavittas mihin aurinkon kullittamat hanket oli hävinneet.
      Kaakon suuunnalla oli Angeli mennyt pyllylleen kauppareisulla, ja hunajapurkki oli tuusan nuuskana, noohh kotoa varmaan löytyy sen verran, että paikat saa pehmeiksi.
      Savon puolelle Lieero perkaa matikkaa, ja tulisipa joku tiili muori sopalle mietiskelee

      • lärväthovi

        Lapa Looma unehtui.
        Lapa-loma seisoskeli lutuinen tuuhea kuontalo tuulen ripoteltavana ovella.
        Rappusille oli jostain tullut musta jätesäkki minkä sisältö oli arvoitus, vähän muistuttaa porsaanpuolikkaalta, tai joltain


    • lärvähovi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe