Synkeän kuusimetsän katveessa ja umpeen kasvaneen lammen rannalla seistä möllötti vanha ja laukeamaisillaan oleva tölli.
Vieressä virnotti samassa kunnossa oleva vino saunarakennus.
Omituinen laituriviritys kruunasi koko tämän komeuden.
Tämä oli yksinäisen ja nyrjähtäneen erakon piilopaikka maailmalta.
Töllissä ei ollut paljoakaan kalustusta:
Iso 200 litran peltitynnöri täynnä raparperiviiniä ja kirjahylly täynnä kirjoja.
Mutta voi sitä sivistyksen määrää, mitä hylly piti sisällään:
Siinä olivat kaikki kuuluisan kirjailijan Alpo Vaasipinnan teokset!
Isoisän piironkia etsimässä, Hurmaava joukkoitseironia, Hirttämättömien palstalaisten yrttitarha, Maailman paras kyläläinen, Hirtettyjen kettuilijoiden metsä ja Volomari Volotisen ensimmäinen LAT-vaimo sekä Poloinen viinankeittäjä nätissä rivissä.
Jopa Vaasipinnan uudelleen menestykseen noussut teos "Onnellinen homomies", joka kertoo riippusiltainsinööri Juutuubisesta.
Herranen aika...vähemmästäkin alkaa mylläri ulvoa ja hirnuu maailmanloppuun saakka!
Mökin asukki oli itse kontallaan maassa ja nyhti rikkaruohoja kukkapenkistä.
Hennolla äänellä rallateltu laulunloilotus kantautui tyynellä ilmalla kauas:
Taas tulppaaneissa turvallaan on iloinen Andersson...on...on...mjyyh!
Sitten erakko nousi jaloilleen.
Kinttupolkua pitkin saapasteli paikalle pyylevä naisihminen.
Tulijalla oli kantamuksenaan vain ryppyinen muovikassi, joka sisälsi tärkeitä työvälineitä eli kaksi nuhjuista kalsarinlahjetta ja litran pullon Lasolia.
Vieras olikin vanha nettikaveri!
Nykyään Ruotsissa notkuva Siivooja-Lyyti, joka kasvaneen sivistyksensä myötä oli vaihtanut nimensäkin hienompaan:Siistijä-Lyydia oli lähtenyt lomareissulle.
Joutessaan hän päätti käydä tervehtimässä sielunsiskoaan ja kysellä kuulumisia.
Vanhalla erakolla olikin huonoja uutisia.
Hän oli joutunut tahtomattaan kavalan virtuaalibakteerin uhriksi.
Tämä basilisko jyrsi ja järsi, kaiversi ja korvensi sisikuntaa niin pahasti, että ei enää nukkumaankaan oikein pystynyt.
Lääkärikirjasta oli löytynyt kyseinen tauti:
Se oli kuulemma latinaksi joku Lapaloomax Feisbuukis ja se kuulemma kovertaa lopulta uhrinsa tyhjäksi kuoreksi.
Lyyti yritti lohdutella ystäväänsä.
Tarvittiin pientä piristystä, joten hän kiinnitti huomionsa pihamaalla lojuviin, epämääräisen näköisiin ja muodottomiin möykkyihin:
Mitäs ihmettä!Onko täällä ollut joku meteoriittisade äskettäin?
Erakko rykäisi ja sanoi ylpeänä, että hänpäs onkin aloittanut uuden harrastuksen:
Kele!Mie se oon nyt oikia taiteilija!Keramiikkaa, keramiikkaa!
Sitten hän tempaisi kouriinsa osittain mustaksi palaneen, ruttuun puristetun saviklöntin.
"Tässä!Oma muistopatsaani vanhasta runohevosestani!Siitä tuli niin sokea ja melkein rampa, että lähetin sen makkaratehtaalle.
Vieläkin tulee tippa silmään, kun laitan meetvurstia leivän päälle...
Aah...Pläk Pjyyti...polleressukka!
Kun erakko alkoi tuskaisena nyyhkyttää, päätti Lyyti etsiä muuta puheenaihetta.
Hän tallusteli talon nurkalle.Ja pysähtyi kesken askeleen ja jämähti paikoilleen kuin kermakakku Junttilan tuvan seinään.
Voi mahotonta...
Entinen lattiakosmetologi oli huomannut korkean kannon päällä olevan luomuksen.
Muutaman kerran kannon kierrettyään hänen oli pakko purkaa mielenliikutuksensa:
"Ei jumalkekka...härttimas...saattansnamma!Onko tämä edes tästä maailmasta?
Mikä ajaton muotoilu!
Mitkä selkeät linjat!
Täysin virtaviivainen ja uskottavan tuntuinen.Kerta kaikkiaan!
Niin, tämäkö se on se sinun uusin taideteoksesi?"
Vanha erakko mulkaisi Lyytiä kiukkuisena, käänsi päänsä poispäin, mutisten suupielestään:
"Tana...mikä moukka...eeeeh, tuo on vanha kuplavolkkarin pölykapseli, jonka kerran löysin kirpputorilta.
Sain nääs halvalla!"
Sitten eukko vilkaisi kelloaan.
"Nyt tuli kiiruus!Ei muuta kuin sifonkia niskaan ja maitokannu kainaloon.
Lohikeittoa tekee kovasti mieli ja soppajono aukeaa vartin päästä!"
Pian parivaljakko lähti kuin sammakot äkeen alta.
Vauhdilla he syöksyivät sankan metsän uumeniin ja ilmoille kaikui erakon kimakka laulunmöykkä:
"Mul on Puicki mut ei korttia...po...po...pom
mul on Puicki mut ei korttia...po...po...pom!"
Saatuaan mahansa täyteen lämmintä lohisoppaa kiipesivät ystävykset saunan ylisille ruokalevolle.
Pian tienoon täytti tasainen kuorsaus ja hämärä alkoi laskeutua seudun ylle.
Himmeä täysikuu kipusi vaivalloisesti taivaankannelle.
Se loi kelmeää valoaan saunapolulla lojuvan hiiren ruhon päälle ja heijasti saunan seinään valtavan kokoisen varjon.
Ja ulkohuussin taakse kasattu homeisten hiivaleipien keko näytti kuunvalossa erehdyttävästi aivan Himalajan korkeimmalta huipulta.
Ihan kuin olisi ulkomailla oltu...
Pettuleipämetsän nyrjähtänyt erakko
189
<50
Vastaukset
- bessie-
Hohhoijaa taas...
Kaikkea se joutilaisuus teettää. Olisit nyt tuonkin ajan käyttänyt vaikkapa ihmissuhteiden hoitamiseen tai kotitöihin.- hohhoooijjjaaa
Palstan "ilolintu" ehti ensimmäisenä kommentoimaan, eikä aihetta kuin moittia.
Ja toinen yrmy kakkosena.
Pitkälti täälläkin haukotellen.
Luomis-kyvyn puute vaatii sisäistä inhottavuutta.
Väkisin vääntämistä.
Taitavuuden-vajavuutta, jonka varjolla voi kuvitella naureskelevansa iloisesti.
Vaikka tunteekin sieluunsa nousevan happaman röyhtäyksen.
Joka pakottaa edessään inhan löyhkän nousemaan ihmisten ilmoille.
H.- plusplussäää
Älä edes yritä.
Lohi-keitto paljasti sinut.
Etenkin kun nopeasti tulit kommentoimaan.
Hyiii! Häpeäisit :) plusplussäää kirjoitti:
Älä edes yritä.
Hyiii! Häpeäisit :)Ei tarvitse hävetä yhtään. On niin hunksz-maista, että. Hyvä sinä!
- ö-Öö
Koska olet viimeksi tarkistuttanut lääkityksesi?
=DW="teevee"
Älä edes yritä.
Hyiii! Häpeäisit :)
H.
- de-meter
En voi yhtyä edellisiin puhujiin. Mulla oli tosi hauskaa tuota lukiessa. Tarkkasilmäinen havainnoitsija, hyvät esikuvat, taito sommitella faktaa ja fiktiota...
- ö-Öö
?
Vaikkakin eläimiin sekaantuminen on laillista suomessa, eipä ole kiinnostusta yhtyä kanssasi. Mistä noin pervon ajatuksen kehitit? - de-meter
ö-Öö kirjoitti:
?
Vaikkakin eläimiin sekaantuminen on laillista suomessa, eipä ole kiinnostusta yhtyä kanssasi. Mistä noin pervon ajatuksen kehitit?Jaa. Kieltämättä vähän vanhahtava ilmaus - yhtyä edellisiin puhujiin, mutta sitä käytetään vielä asiayhteyksissä. Ja asialinajallahan tässä ollaan...))
Onnistuu pervoltakin kun hallitsee koodinvaihdon...)) - bessie-
"Tarkkasilmäinen havannoitsija"?! Hyvät esikuvat?!
Ilmeisesti tiedät paljon enemmän kuin minä, joten voinet vähän perustella ylen myönteistä arviotasi?
Keskustelupalsta ei mielestäni kirjallisuuskriitikoiden panosta kaipaa, mutta olkoon, antaa mennä kun on alamäki:
"Taito sommitella faktaa ja fiktiota". No jaa, kirjoitus sinänsä on keskitaso- verrattuna palstan aikaisempiin tämän tapaisiin kyhäelmiin, plussaa siitä, ettei oikein pahasti ontuvia kielikuvia ole tällä kertaa käytetty.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin huono sepustus; ei kiinnostavaa juonta, ei jännitteitä, ei kohokohtia, värikkyys ja hauskuus puuttuu. Tasapaksua tekstiä, josta paistaa läpi aiheeton ja kritiikitön itseihailu. - de-meter
bessie- kirjoitti:
"Tarkkasilmäinen havannoitsija"?! Hyvät esikuvat?!
Ilmeisesti tiedät paljon enemmän kuin minä, joten voinet vähän perustella ylen myönteistä arviotasi?
Keskustelupalsta ei mielestäni kirjallisuuskriitikoiden panosta kaipaa, mutta olkoon, antaa mennä kun on alamäki:
"Taito sommitella faktaa ja fiktiota". No jaa, kirjoitus sinänsä on keskitaso- verrattuna palstan aikaisempiin tämän tapaisiin kyhäelmiin, plussaa siitä, ettei oikein pahasti ontuvia kielikuvia ole tällä kertaa käytetty.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin huono sepustus; ei kiinnostavaa juonta, ei jännitteitä, ei kohokohtia, värikkyys ja hauskuus puuttuu. Tasapaksua tekstiä, josta paistaa läpi aiheeton ja kritiikitön itseihailu.En viitsi nyt ruvelta avaamaan jokaisen sanan sisältöä, kun entuudestaan tiedän, että siitä seuraa vain pitkäpiimäinen inttämissessio.
Mieluummin hoidan niitä ihmissuhteita ja teen kotitöitä, joutessani... - bessie-
de-meter kirjoitti:
En viitsi nyt ruvelta avaamaan jokaisen sanan sisältöä, kun entuudestaan tiedän, että siitä seuraa vain pitkäpiimäinen inttämissessio.
Mieluummin hoidan niitä ihmissuhteita ja teen kotitöitä, joutessani...En sitä tosissani odottanutkaan että olisit pystynyt avaamaan perustellen.
Jos keskustelussa on kaksi osapuolta, niin on aika epätodennäköistä, että molemmat kokisivat olevansa osapuolia "pitkäpiimäisessä inttämissessiossa". Sinä tiedät jo entuudestaan ajattelevasi niin, arvostan rehellisyyttäsi tässä asiassa.
- näitälisää
Ovelasti (mainiosti) kirjoitettu kronikka. Kiitos.
- Heikunkeikku
Oppikouluaikana opettaja luki ainekirjoituksia, mutta ei sanallakaan sanonut, kenenkä aineesta kulloinkin oli kyse. Minun aineeni luettiin aina ja minä ensimmäisenä aloin kyselemään muilta hiljaa supisemalla, että "Onks toi sun aine". Kaikki yrittivät saada selville, kenenkä aineesta oikein on kyse.
Kun pokkana vaan kyselin uteliaan näköisenä kenenkä aineesta mahtaa olla kyse, niin eihän kukaan arvannut, että se minun oli :)
Oukkidoukki, mentäskö tähän aloitukseen.
Menen nyt.
Naurattaa joo.
Ja naurattaa se, kun tiedän kuka tuon on kirjoittanut.
Se on se intuitio se:)
Olisit voinut kirjoittaa omalla nimimerkilläsi.
Emme ole enää koulunpenkillä.
Tahtoisiko aloittaja mielipiteeni, että onks se hyvä vai siitä parempi vai meneekö huonon puolelle? Vai ihan Ällöksi hömpäksi :)- de-meter
Supisetkos nytkin vaan heikku, vai tiedätkö tosissaan kuka tuon kirjoitti ?
Vaan älä kerro, ties vaikka minunkin hymyni hyytyisi, jos tietäisin...))
Ja voisihan se siitäkin hyytyä, jos minut olisi noteerattu tarinan päähenkilöksi... - Heikunkeikku
de-meter kirjoitti:
Ja voisihan se siitäkin hyytyä, jos minut olisi noteerattu tarinan päähenkilöksi...Tiedän, tiedän, usko pois.
Empimisvaihe on päälläni, että kertoisinko vai enkö kertoisi.
Ei tarvinnut lukea, kuin pikku pätkä tekstiä, niin kauhian iso Ahaa-lamppu sytkähti päälle ja sitä rataa se olikin selvä, kun jatkoin tekstin lukemista.
Sitä tässä pikkusen ihmettelen, että kun aloittaja usein on minullekin viserrellyt pitkistä kirjoituksista, niin itse hän tryykäs niin maan perusteellisen pitkän pötkön sanoja.
Mutta pitkuus ei minua haittaa. Varsinkaan jos se on hyvin kirjoitettu.
Että ei sen puoleen. Heikku
Naurattiko sinua juttu, vai kirjoittaja? Minua nauratti juttu, koska kirjoittajaa en tunne, enkä osaa yhtään kehenkään täällä esiintyvään sitä edes yhdistää, enkä haluakkaan arvailla.
Noista (kansakoulu) kouluaineista, joiden otsikkona oli milloin´mitäkin, niin nyt näin jälkeenpäin on tullut mieleeni, että opettaja (toisaalta tullut) halusi tietää, mitä kenenkin kotona ihan oikeasti tapahtuu? Kerro Joulusta. Kerro lomasta.
Oli meilläkin jokunen kronikka, jonka taitavin kirjoitti todella hyvin, sillä jokainen tunsi ja tiesi, ainakin suurinpiirtein kaikkien koti olotkin, mitä nyt maaseudulla ei olisi tiedetty? Niin, puhumattakaan ne välitunti kisailut?- hyväarvaus
Heikunkeikku kirjoitti:
Tiedän, tiedän, usko pois.
Empimisvaihe on päälläni, että kertoisinko vai enkö kertoisi.
Ei tarvinnut lukea, kuin pikku pätkä tekstiä, niin kauhian iso Ahaa-lamppu sytkähti päälle ja sitä rataa se olikin selvä, kun jatkoin tekstin lukemista.
Sitä tässä pikkusen ihmettelen, että kun aloittaja usein on minullekin viserrellyt pitkistä kirjoituksista, niin itse hän tryykäs niin maan perusteellisen pitkän pötkön sanoja.
Mutta pitkuus ei minua haittaa. Varsinkaan jos se on hyvin kirjoitettu.
Että ei sen puoleen.Elikkäs hunksz ;)) mutta ei hänen huumorinsa tuollaiseen riitä.
- ettäsilleen
Koti-kiusatun textiksi voisin aloituksen kuvitella. :)
- korppis1
de-meter kirjoitti:
Ja voisihan se siitäkin hyytyä, jos minut olisi noteerattu tarinan päähenkilöksi...Terveiset laiturilta. Aurinko porottaa, tuulee sopivasti. Löysin aloituksesta yhtäläisyyksiä Sankkoniemen tarinoiden sanojen valitsemiseen. Aloittaja on lukenut blogiani. Hiukan liian pitkä. Se aikaisempi aloittajan kirjoitus yksinäinen korppi jne. Oli lyhyempi. No, kivahan se on olla esillä. Hivelee itserakkauttani.
- Heikunkeikku
Kristiina23 kirjoitti:
Heikku
Naurattiko sinua juttu, vai kirjoittaja? Minua nauratti juttu, koska kirjoittajaa en tunne, enkä osaa yhtään kehenkään täällä esiintyvään sitä edes yhdistää, enkä haluakkaan arvailla.
Noista (kansakoulu) kouluaineista, joiden otsikkona oli milloin´mitäkin, niin nyt näin jälkeenpäin on tullut mieleeni, että opettaja (toisaalta tullut) halusi tietää, mitä kenenkin kotona ihan oikeasti tapahtuu? Kerro Joulusta. Kerro lomasta.
Oli meilläkin jokunen kronikka, jonka taitavin kirjoitti todella hyvin, sillä jokainen tunsi ja tiesi, ainakin suurinpiirtein kaikkien koti olotkin, mitä nyt maaseudulla ei olisi tiedetty? Niin, puhumattakaan ne välitunti kisailut?Kun aloittaja itse itsenään astuu kainosti askelen eteenpäin ja hattu kourassa, pää alas painautuneena ja ilmoittaa, että "Kyllä, kyllä se minä olin", niin kyllä minäkin sitten teen analyysin aloituksen tekstistä. Tahtoisin siis antaa arvosteluni "tuntemalleni" ihmiselle, enkä jollekin kaalinlehden alla lymyävästä kirjoittajasta.:)
Koulussa minulla oli aivan fantastinen äidinkielenopettaja. Oikein inspiroiva ja pätevä kaikin puolin. Lauseiden jäsentämisestä monet eivät pitäneet, koska sitä tehtiin jatkuvasti joka tunti. Siinä tuli inessiivit, elatiivit ja illatiivit kyllä tutuksi. Tykkäsin äidinkielestä. Ainekirjoituksesta tykkäsin satasella. Opettaja keksi aineiden otsikkoja taitavasti. Jokainen löysi itselleen sopivan ja haastavan aiheen. - korppis1
ettäsilleen kirjoitti:
DW kuten hunksikin tiesi. Tyypillistä pottu- ja lestaaditekstiä. Olen hänen salarakas.
Voi sinä onnekas heikku, joka hallitset oikeinkirjoituksen. Minä en, en silloin, enkä nytkään. Lukiossa inhosin kirjoituksia, koska kaikki oli pielessä, siis ei oven, vaan oikeinkirjoituksen.
Oliko tuolla yhtään arvausta oikein, kuka aloituksen teki?- de-meter
korppis1 kirjoitti:
Terveiset laiturilta. Aurinko porottaa, tuulee sopivasti. Löysin aloituksesta yhtäläisyyksiä Sankkoniemen tarinoiden sanojen valitsemiseen. Aloittaja on lukenut blogiani. Hiukan liian pitkä. Se aikaisempi aloittajan kirjoitus yksinäinen korppi jne. Oli lyhyempi. No, kivahan se on olla esillä. Hivelee itserakkauttani.
Jaa. Minä en tunnista aloittajaa. Jos on tuttu, on kyllä tehnyt työtä jälkensä peittääkseen.
- de-meter
Heikunkeikku kirjoitti:
Kun aloittaja itse itsenään astuu kainosti askelen eteenpäin ja hattu kourassa, pää alas painautuneena ja ilmoittaa, että "Kyllä, kyllä se minä olin", niin kyllä minäkin sitten teen analyysin aloituksen tekstistä. Tahtoisin siis antaa arvosteluni "tuntemalleni" ihmiselle, enkä jollekin kaalinlehden alla lymyävästä kirjoittajasta.:)
Koulussa minulla oli aivan fantastinen äidinkielenopettaja. Oikein inspiroiva ja pätevä kaikin puolin. Lauseiden jäsentämisestä monet eivät pitäneet, koska sitä tehtiin jatkuvasti joka tunti. Siinä tuli inessiivit, elatiivit ja illatiivit kyllä tutuksi. Tykkäsin äidinkielestä. Ainekirjoituksesta tykkäsin satasella. Opettaja keksi aineiden otsikkoja taitavasti. Jokainen löysi itselleen sopivan ja haastavan aiheen.Alaluokilla minun äidinkielen opettajani oli meidän koulun rehtori. Olin melkein varma, ettei hän lukenut kaikkia aineita, pisti vain naaman muistiin ja pysyi samalla linjalla.
Sitten kun saimme opettajaksi ihan oikean kirjailijan, rupesi tapahtumaan. Numeron lisäksi tuli aina jokin kannustava kommentti. - olikukaoli
Kristiina23 kirjoitti:
Voi sinä onnekas heikku, joka hallitset oikeinkirjoituksen. Minä en, en silloin, enkä nytkään. Lukiossa inhosin kirjoituksia, koska kaikki oli pielessä, siis ei oven, vaan oikeinkirjoituksen.
Oliko tuolla yhtään arvausta oikein, kuka aloituksen teki?Ei ikinä ole DW, ei sinne päinkään, huono suuntavaisto joillain.
- Heikunkeikku
Kristiina23 kirjoitti:
Oliko tuolla yhtään arvausta oikein, kuka aloituksen teki?Näyttää sinultakin oikeinkirjoitus onnistuvan, älä ala höpäjämähän.
Ei ole ovenpielessä eikä muuallakaan pielessä.
Tuo tekstin lukeminen on vähäköku lukisi vierivieressä olevia sormenjälkiä.
Tutut sormenjäljet suorastaan Loistavat, huolimatta siitä, että kirjoittaja on yrittänyt tehdä kaikkensa (kenties tai sitten ei?), ettei kirjottajaa tunnistaisi.
Luen yli-sikana (nöf nöf) kirjoja ja ihastuilen tai vihastuilen kirjailijoiden kirjoitustyyleihin. Moniin asioihin kiinnittelen huomiota teksteissä.
Arvuutuksia on ollut, mutta sen verran vähän, että jos nyt vaikka sanoisin, että yks on arvannut oikein, niin hetihän sen sitten tietää, kuka kirjoittaja on, koska arvauksien seassa on semmosia, jotka todennäköisesti ei voisi olla aloituksen tekijä. Mutta en nyt sano, että on sielä yks oikein, kuhan nyt vaan selittelen kaikemmoista :)
Aloittajaa Har-mit-taa, kun ei kyennytkään peittelemään sormenpäitään.
Oma vika. Nysse varmaan mulle suuttuu, hää on vähä semmonen.:) - korppis1
olikukaoli kirjoitti:
Ei ikinä ole DW, ei sinne päinkään, huono suuntavaisto joillain.
Voisiko aloittaja vastata yhteen tarinan osaan. Mitä kuvaa iso hiiren ruho ja homeinen leipä. Sama toistui nyt kuten aikaisemmassa versiossa. Muuten aikuisten oikeesti ei sinusta tule kirjailijaa. Liian kökköä tekstiä. Piti avata aurinkovarjo, muuten läkähtyy :)
- Pellon.paketti
Milloin sinusta on tullut "kirjailija" kun kukaan emme tunnista sinua?
- olikukaoli
korppis1 kirjoitti:
Voisiko aloittaja vastata yhteen tarinan osaan. Mitä kuvaa iso hiiren ruho ja homeinen leipä. Sama toistui nyt kuten aikaisemmassa versiossa. Muuten aikuisten oikeesti ei sinusta tule kirjailijaa. Liian kökköä tekstiä. Piti avata aurinkovarjo, muuten läkähtyy :)
Minä en ole aloittaja enkä kuvittele olevani kirjailija.
- k-kk
ettäsilleen kirjoitti:
Ei kirjot kiusattu tommottis,mä pätkin ja painotan eri taval,tää on rallista innostuneen ihmisen juttua.
- veikkailkaavaan
Heikunkeikku kirjoitti:
Näyttää sinultakin oikeinkirjoitus onnistuvan, älä ala höpäjämähän.
Ei ole ovenpielessä eikä muuallakaan pielessä.
Tuo tekstin lukeminen on vähäköku lukisi vierivieressä olevia sormenjälkiä.
Tutut sormenjäljet suorastaan Loistavat, huolimatta siitä, että kirjoittaja on yrittänyt tehdä kaikkensa (kenties tai sitten ei?), ettei kirjottajaa tunnistaisi.
Luen yli-sikana (nöf nöf) kirjoja ja ihastuilen tai vihastuilen kirjailijoiden kirjoitustyyleihin. Moniin asioihin kiinnittelen huomiota teksteissä.
Arvuutuksia on ollut, mutta sen verran vähän, että jos nyt vaikka sanoisin, että yks on arvannut oikein, niin hetihän sen sitten tietää, kuka kirjoittaja on, koska arvauksien seassa on semmosia, jotka todennäköisesti ei voisi olla aloituksen tekijä. Mutta en nyt sano, että on sielä yks oikein, kuhan nyt vaan selittelen kaikemmoista :)
Aloittajaa Har-mit-taa, kun ei kyennytkään peittelemään sormenpäitään.
Oma vika. Nysse varmaan mulle suuttuu, hää on vähä semmonen.:)Metsään meni sinunkin arvauksesi.
Miksi on niin tärkeää saada tietoonsa kirjoittajan henkilöllisyys?
Eihän itse aihe siitä mitenkään muutu. Oletko heikku ottanut huomioon erään asian.
Tämä aloitus on poikinut useita kopiointiyrityksiä. Uusissa aloituksissa on kylpyamme, amme, jonka olin aikeissa heittää raudankeräykseen, mutta kannustuksestasi innostuneena annoin sille uuden elämän kuten se minulle. Tiedät kuinka nautin kylpemisestä rannalla ulkoilmassa ilta-auringossa sillä sinullakin on amme saaressasi.
Et kuitenkaan ole sanallakaan maininnut mitään ammeestani sen jälkeen kun laitoin kuvia siitä, miksi?- Heikunkeikku
korpikirjailija kirjoitti:
Oletko heikku ottanut huomioon erään asian.
Tämä aloitus on poikinut useita kopiointiyrityksiä. Uusissa aloituksissa on kylpyamme, amme, jonka olin aikeissa heittää raudankeräykseen, mutta kannustuksestasi innostuneena annoin sille uuden elämän kuten se minulle. Tiedät kuinka nautin kylpemisestä rannalla ulkoilmassa ilta-auringossa sillä sinullakin on amme saaressasi.
Et kuitenkaan ole sanallakaan maininnut mitään ammeestani sen jälkeen kun laitoin kuvia siitä, miksi?KÄÄK!!!!
Enhän minä ole noteerannut noita ammeasioita. Nyt kun aloin tihruttamaan tuota sun kuvaasi, siis avaamalla kuvan isommaksi, niin mitäs siellä olikaan :) Ketarasi loikoiluasennos. Lähdin kiiruusti kaivelemaan Korppis-nimmarias ja Tradaa, sielä törötät niin ylypiää, niin ylypiää ammeessa, että ihan ilahdusta pukkas, kun tottahan toki TIEDÄN, minkälaista on ulkona makoilla ammeessa.
Ja sinä kun olisit vienyt ammeesi veks. Oikeastaan voisit antaa mulle jonkus bonus-kivuuden, kun inspiroin sut itteles tuommosen ihanuuspaikan tälläämään.
Minä meen huomenna taas saareen ja meinaan myöskin mojua ammeessa oikein ajan kanssa. Tarkoitus oli lähteä jo tänään, mutta tuli pikkusen muutoksia matkaan.
Onnea onnea uudelle ammeelle !!!
- Viatonsivullinen
Jos laitat tekstisi kaikkien töllisteltäväksi, arvostelun alle, on se uskallus
yhtä arvokasta, kuin se mitä kirjoitat. Rohkeus, se on tärkein. - kesivä
Kiva oli lukea olipa teksti kenen tahansa. Kaikkea tekstiin kuuluvaa "totuutta" en tunnistanut, mutta lienee aiempaa palstakeskustelua.
- hiihooo
Ihan mukavasti sai tarina naurunpyrskähdyksiä mulla esille. Vai että Lapaloomax Feisbuukis :))
- Hyvinmahtui
Kovin hyppivää lukemista aiheyhteyksien puutteessa. Eihän siinä ollut päätä eikä häntää. Jäsentelystä ei tietoakaan, mutta niinpäkai sen pitikin olla.
Osakeyhtiö "puuta-heinää".
Hauskasti kirjoitettu ja luulen että kirjoittaja on naispuolinen satutäti. Etevä aineiden kirjoittaja. Ei ole hunkszin käsialaa tää aloitus ;)
- haamumenneisyydestä
mä luulen että on satutätix :D
- mimmimum-mi
Puolittain jo nukuksissa.... tuli tätä lukiessa intuitio....aiheesta. Vahva tunne kuka on kirjoittaja.... vaikka en niin ikivanha palstalainen olekaan...
Avainsana : metsä- gamlastad
Metsään meni....sinunkin......arvauksesi...
- mimmimum-mi
No niinhän sen pitikin mennä... metsään.
- ent.siivoojaparka
Minulle on ihan yks ja sama, kuka kirjoittaja on. En yritä edes arvailla, olipa kuka vaan, mutta kiitän kunnon vatsalihashieronnasta.
Kaikesta joittenkin toisten antamasta negatiivisesta kritiikistä huolimatta läskini hytkyivät ja nauraa hekotin aamukarhealla äänellä niin, ettei siitä meinannut loppua tulla. Mukava kerrankin saada herätä nauramaan, eikä aina herätä itkun kanssa niinkuin pikkuvauva.
Sairaalta se kuulostaa ja sairasta kai se onkin tuollaiselle nauraminen. Vai onko se? "Sähän oot vielä hullumpi kun mä!!!", kuulin just yhtenä päivänä kohteliaisuuden ihailua äänessä yhdeltä tutultanikin. Jossain kilpailussa siis pärjään minäkin.
Muuten ni, se Lydia on likkani nykyisen auton nimi, koska Lydia-niminen koira, jonka hän olisi halunnut ostaa, olikin jo myyty. Laitoin kuvani profiiliin ; ) uudessa itse suunnittelmassa rantakylpyammeessa.
Aloittaja ei vastannut kysymykseeni siitä isosta hiiren ruhosta ja homeleivästä.
Aloitetaan aloittajan psyykkeen analysointi. Nythän kukaan ei ole kyseenalaistanut aloittajan mielenterveyttä.
Minä aloitan, jos aloittaja on nainen, hän on kateellinen minulle.
Jos aloittaja on mies, hän on homoseksuaali, joka vihaa ja samalla rakastaa miehisiä ominaisuuksiani.
Voitte jatkaa.Jaha, tää olikin tällainen. Avasin aloituksen jo toissapäivänä, mutta en edes lukenut loppuun. Nyt piti kurkistaa että mitä te meuhkaatte.
Sinänsä ihailtavaa mielikuvituksen lentoa. Mutta en ole juoru-huumorin fani. Huumori on parhaimmillaan kun sitä ei lasketa kenenkään kustannuksella.
Hyvä että siivooja pystyi nauramaan, siinäkin hatunnoston paikka. Mutta ymmärrän ettei korppista hymyilyttänyt. Vaikka olenkin välillä jos mitäkin mieltä hänen mielipiteistään, niin ihmisiä me ollaan kaikki.- korppis1
Huomenta@ En ole vihainen kuten kirjoittajan ensimmäisestä kyhäelmästä, yksinäinen korppi raadolla jne. Silloin se loukkasi minua ja loukkaukseksi tämäkin on tarkoitettu. En useista yrityksistäni huolimatta saanut ketjua poistoon mikä antoi mielikuvan yhteydestä ylläpitoon
Nyt en en ota kirjoitusta loukkauksena vaan siitä huokuu tarve saada palsta jakautumaan. Hajoita ja hallitse. Nythän jokainen joka kehuu tekstiä miinustaa kirjoituksessa mainittuja ja jokainen joka kritisoi tekstiä plussaa. Jokaista tarinassa mainittua nimimerkkiä on yritetty pistää halvalla.
Kirjoitus on epätoivoisen Regina-"kirjailijan" sepustus vain seksi kohtaus puuttuu. korppis1 kirjoitti:
Huomenta@ En ole vihainen kuten kirjoittajan ensimmäisestä kyhäelmästä, yksinäinen korppi raadolla jne. Silloin se loukkasi minua ja loukkaukseksi tämäkin on tarkoitettu. En useista yrityksistäni huolimatta saanut ketjua poistoon mikä antoi mielikuvan yhteydestä ylläpitoon
Nyt en en ota kirjoitusta loukkauksena vaan siitä huokuu tarve saada palsta jakautumaan. Hajoita ja hallitse. Nythän jokainen joka kehuu tekstiä miinustaa kirjoituksessa mainittuja ja jokainen joka kritisoi tekstiä plussaa. Jokaista tarinassa mainittua nimimerkkiä on yritetty pistää halvalla.
Kirjoitus on epätoivoisen Regina-"kirjailijan" sepustus vain seksi kohtaus puuttuu.Ei mikään ihme että kirjoittaja haluaa olla puskissa. Kestäisikö itse tämän tyyppistä kritiikkiä omalle kohdalle...
Veikkaan muuten että on nainen. Vaikka ensisilmäys oli että teksti on miehinen, jotenkin roisi. Mutta hunkszi se ei ole, tästä ajatuksen juoksusta saan kiinni. Eikä ole DW, liian vähän potunviljeliöitä viljelty. Vain nainen väittäisi hunkszin olevan homo. Voin olla tietty väärässäkin.
Tämä on samantyyppistä tarinaa kuin joskus aikoinaan kaffe-/lifestyle palstojen porukka harrasti. Kun en heihin tutustunut kuin pintapuolisesti, en osaa auttaa enempää.hmp.f kirjoitti:
Ei mikään ihme että kirjoittaja haluaa olla puskissa. Kestäisikö itse tämän tyyppistä kritiikkiä omalle kohdalle...
Veikkaan muuten että on nainen. Vaikka ensisilmäys oli että teksti on miehinen, jotenkin roisi. Mutta hunkszi se ei ole, tästä ajatuksen juoksusta saan kiinni. Eikä ole DW, liian vähän potunviljeliöitä viljelty. Vain nainen väittäisi hunkszin olevan homo. Voin olla tietty väärässäkin.
Tämä on samantyyppistä tarinaa kuin joskus aikoinaan kaffe-/lifestyle palstojen porukka harrasti. Kun en heihin tutustunut kuin pintapuolisesti, en osaa auttaa enempää.Kirjoittaja ei kestäisi itseensä kohdistuvaa kirjoittelua halventavaan sävyyn.
Mietin tuota samaa olisiko kirjoittaja nainen. Ainoa tie saada asiasta selvää, on pistää "viisaat" päät yhteen ja antaa vihjeitä.
Kirjoittaja on sama henkilö, joka kirjoittaa itsestään myös mummona ja hänellä on lapsenlapsia. Eräs hänen tarinansa kertoi siitä kun lapsenlapsi joutui suden raatelemaksi ja hän pesi veret toppahaalarista, että lapsen vanhemmat eivät saisi tietää suden hyökkäyksestä. Minusta teksti oli sairasta. Samoin kuin
toisessa tarinassaan, jossa hän luuli saaneensa kuppataudin Kotkan satamassa kun kyykistyi pissalle ja maassa ollut teräväreunainen kasvi viilsi hänen häpyhuultansa aiheuttaen kipua.
Mielestäni hän on yksinäinen, eikä saa huomiota omana itsenään, ei livessä saati täällä. Hän hakee huomiota itseensä ihailemansa Korppiksen kautta. Hän kirjoittaa Korppiksesta ilkeitä tarinoita, jolla saa lukijoiden huomion käännettyä itseensä. Hän pullistelee poskilihaksiaanonnesta soikeana kun saa positiivista palautetta varsinkin heiltä, jotka nauttivat Korppiksen halveksunnasta.
Tarinan ideahan on puolustaa Palomaa minun ja siivoojan antamasta palautteesta pysyä sanojensa takana.
Olen miettinyt alentuisiko eräs Paloman facebook-kaveri, entinen nikillä kirjoittaja, nykyinen puskalainen tällaiseen kirjoitteluun. Onhan Korppis lainannut profiiliinsa tekstin kyseisen henkilön lastenkirjan käännöksestä.
No, tiedä häntä, mutta kunhan menen iltapäivällä kirkolle pyykkiä pesemään voi olla, että alennun tekemään kuvaelman palstalaisista kyläyhteisönä ohi kulkevan joen mutkassa ; )korpikirjailija kirjoitti:
Kirjoittaja ei kestäisi itseensä kohdistuvaa kirjoittelua halventavaan sävyyn.
Mietin tuota samaa olisiko kirjoittaja nainen. Ainoa tie saada asiasta selvää, on pistää "viisaat" päät yhteen ja antaa vihjeitä.
Kirjoittaja on sama henkilö, joka kirjoittaa itsestään myös mummona ja hänellä on lapsenlapsia. Eräs hänen tarinansa kertoi siitä kun lapsenlapsi joutui suden raatelemaksi ja hän pesi veret toppahaalarista, että lapsen vanhemmat eivät saisi tietää suden hyökkäyksestä. Minusta teksti oli sairasta. Samoin kuin
toisessa tarinassaan, jossa hän luuli saaneensa kuppataudin Kotkan satamassa kun kyykistyi pissalle ja maassa ollut teräväreunainen kasvi viilsi hänen häpyhuultansa aiheuttaen kipua.
Mielestäni hän on yksinäinen, eikä saa huomiota omana itsenään, ei livessä saati täällä. Hän hakee huomiota itseensä ihailemansa Korppiksen kautta. Hän kirjoittaa Korppiksesta ilkeitä tarinoita, jolla saa lukijoiden huomion käännettyä itseensä. Hän pullistelee poskilihaksiaanonnesta soikeana kun saa positiivista palautetta varsinkin heiltä, jotka nauttivat Korppiksen halveksunnasta.
Tarinan ideahan on puolustaa Palomaa minun ja siivoojan antamasta palautteesta pysyä sanojensa takana.
Olen miettinyt alentuisiko eräs Paloman facebook-kaveri, entinen nikillä kirjoittaja, nykyinen puskalainen tällaiseen kirjoitteluun. Onhan Korppis lainannut profiiliinsa tekstin kyseisen henkilön lastenkirjan käännöksestä.
No, tiedä häntä, mutta kunhan menen iltapäivällä kirkolle pyykkiä pesemään voi olla, että alennun tekemään kuvaelman palstalaisista kyläyhteisönä ohi kulkevan joen mutkassa ; )"korpikirjailija"
Minä en paljoa osaa tällaiseen aloitukseen kommentoida.
Lapsellisesti kirjoitettu amatöörimäinen kokoelma luulotteluista.
Koska nimmariani on mainittu, huomautan että minä en tunne vasten-mielisyyttä nimmareita Paloma ja Korp... jne kohtaan.
Enkä muitakaan rek- tai ns.vak.- nimmareita kohtaan.
Puskiakin kohtaan tunnen vain sanomatonta sääliä.
Kuten raukkoja kohtaan yleensä.
Laitan tähän malliksi omaa tyyliäni:
"Korppis kakoen Kanervaa kurkustaan yski, oli kaatunut ammeensa kumolleen.
paljas pylly vain ilmassa nytki.
Peetä...peekeleetä avukseen huusi
joku rannasta huusi siivoa suusi"
Yst. vIts. vits
H.korpikirjailija kirjoitti:
Kirjoittaja ei kestäisi itseensä kohdistuvaa kirjoittelua halventavaan sävyyn.
No, tiedä häntä, mutta kunhan menen iltapäivällä kirkolle pyykkiä pesemään voi olla, että alennun tekemään kuvaelman palstalaisista kyläyhteisönä ohi kulkevan joen mutkassa ; )Niin siis, jos ei ite tykkää kun naamaa pestään kuralla, niin sitä just sitä pitää antaa toiselle. Näin se kuraton elämä saadaan aikaiseksi.
Ehkä te korppis ootte ansainneet toisianne.
Menen pesemään käteni.- kesivä
Ahaa, nythän mä vasta hokasin. Kiitos selvennyksistä.
Itse luin aloituksen satiirisena kirjoituksena, johon oli otettu palstan värikkäimmät henkilöt. Elikäs täällä sitten oikeasti tongitaan hamaan asti yhden jos toisenkin kirjoittajan toimesta.
Pahoitteluni omasta puolestani tekstissä mainituille, jos siis tarkoitus aloittajalla oli vain loukata ja perun aiemman kommenttini aloituksesta. hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Minä en paljoa osaa tällaiseen aloitukseen kommentoida.
Lapsellisesti kirjoitettu amatöörimäinen kokoelma luulotteluista.
Koska nimmariani on mainittu, huomautan että minä en tunne vasten-mielisyyttä nimmareita Paloma ja Korp... jne kohtaan.
Enkä muitakaan rek- tai ns.vak.- nimmareita kohtaan.
Puskiakin kohtaan tunnen vain sanomatonta sääliä.
Kuten raukkoja kohtaan yleensä.
Laitan tähän malliksi omaa tyyliäni:
"Korppis kakoen Kanervaa kurkustaan yski, oli kaatunut ammeensa kumolleen.
paljas pylly vain ilmassa nytki.
Peetä...peekeleetä avukseen huusi
joku rannasta huusi siivoa suusi"
Yst. vIts. vits
H.Et sinä kirjoita aloituksen mukaista huonoa suomen kieltä, ei tyyliisi kuulu ja sanan viljely eikä ylipitkät lauseet. Yksi seikka, mistä aloittajalla ei ole kokemusta on asua korvessa. Umpeen kasvanut lampi, synkkä kuusimetsä, vinossa olevat rakennukset.
Ei taida kaikua kauas heleästi laulu kinttupolulla selkeällä säälläkään ; )hmp.f kirjoitti:
Niin siis, jos ei ite tykkää kun naamaa pestään kuralla, niin sitä just sitä pitää antaa toiselle. Näin se kuraton elämä saadaan aikaiseksi.
Ehkä te korppis ootte ansainneet toisianne.
Menen pesemään käteni.En ymmärtänyt lausettasi:
"Ehkä te korppis ootte ansainneet toisianne."
Oletko sitä mieltä, että korpikirjailija ja Korppis ovat kaksi eri henkilöä, jotka ovat ansainneet toisensa sekä lisäksi minä, joka seison noiden nimimerkkien takana?kesivä kirjoitti:
Ahaa, nythän mä vasta hokasin. Kiitos selvennyksistä.
Itse luin aloituksen satiirisena kirjoituksena, johon oli otettu palstan värikkäimmät henkilöt. Elikäs täällä sitten oikeasti tongitaan hamaan asti yhden jos toisenkin kirjoittajan toimesta.
Pahoitteluni omasta puolestani tekstissä mainituille, jos siis tarkoitus aloittajalla oli vain loukata ja perun aiemman kommenttini aloituksesta.Kiitos, olet ymmärtänyt oikein.
Et sinä kirjoita aloituksen mukaista huonoa suomen kieltä, ei tyyliisi kuulu ja sanan viljely eikä ylipitkät lauseet. Yksi seikka, mistä aloittajalla ei ole kokemusta on asua korvessa. Umpeen kasvanut lampi, synkkä kuusimetsä, vinossa olevat rakennukset.
Ei taida kaikua kauas heleästi laulu kinttupolulla selkeällä säälläkään ; )"korpikirjailija"
Minä polulla hyppien säteestä toiseen
heitän lauluni synkkien oksien lomaan.
Minä potkaisen jokaisen Muurahaisen
polun reunasta toiseen puoleen.
En niin mustassa käy ettei toivoa näy
halaan jokaisen joikhajaisen.
Laita sinä tuohon musiikki.
Omalla nimmarillasi.
Paikanhan sie jo tiijätkin.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Omalla nimmarillasi.
Paikanhan sie jo tiijätkin....polttavan Muurahaisen
Pitäisi aina ajatella...enste.
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Omalla nimmarillasi.
Paikanhan sie jo tiijätkin.korpikirjailija kirjoitti:
"korpikirjailija"
Väärä paikka, väärä paikka.
"Pasha akka..." :)
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Väärä paikka, väärä paikka.
"Pasha akka..." :)
H.Korpeni kirja
Korpi on kuin satumaa jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
Aurinko kirjaan värejä mättää, taivaan jälkeensä värimereksi jättää.
Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.
Mandi ; )korpikirjailija kirjoitti:
Korpeni kirja
Korpi on kuin satumaa jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
Aurinko kirjaan värejä mättää, taivaan jälkeensä värimereksi jättää.
Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.
Mandi ; )"korpikirjailija"
Ei sit tollee koskaan.
"Minun korpeni on...tarinat muinaiset...
Minun tunteeni tuulet pesivät pilveen...
Omat värini Auringon kirjolle antaa...
Riittäköön tämä toistaiseksi.
Ei sinusta oikein ole...
Älä pahastu, ei monesta muustakaan ole.
Jos kuvaannollisesti kirjoittaa, ei voi kopioida itsestään-selvyyksiä ihan
törkeesti.
Pitää osata muotoilla sillee toisella tavalla.
Tavalla jota ei runoilija osaa selittää.
Auttaiskohan tämä:
"En tuohon nimeäsi kirjailla voi
Koivun pinnassa hilseilee hiukan"
H.- ent.siivoojaparka
Miten sinä onnistuit siinä, hmpf? Avaamaan eilen tehdyn aloituksen jo toissapäivänä?
maaseudunhenki
20.7.2015 13:09
hmp.f
21.7.2015 07:35
UUSI
Jaha, tää olikin tällainen. Avasin aloituksen jo toissapäivänä, mutta en edes lukenut loppuun. Nyt piti kurkistaa että mitä te meuhkaatte. - Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Ei sit tollee koskaan.
"Minun korpeni on...tarinat muinaiset...
Minun tunteeni tuulet pesivät pilveen...
Omat värini Auringon kirjolle antaa...
Riittäköön tämä toistaiseksi.
Ei sinusta oikein ole...
Älä pahastu, ei monesta muustakaan ole.
Jos kuvaannollisesti kirjoittaa, ei voi kopioida itsestään-selvyyksiä ihan
törkeesti.
Pitää osata muotoilla sillee toisella tavalla.
Tavalla jota ei runoilija osaa selittää.
Auttaiskohan tämä:
"En tuohon nimeäsi kirjailla voi
Koivun pinnassa hilseilee hiukan"
H.Eiku kyllä mun nyt pitää sanoa, että vallan olen eri mieltä kanssasi.
Tuo korpikirjailijan kirjoitus oli onnistunut hyvin.
Oli mukava lukea. Siitä hälle kiitos. Heikunkeikku kirjoitti:
Eiku kyllä mun nyt pitää sanoa, että vallan olen eri mieltä kanssasi.
Tuo korpikirjailijan kirjoitus oli onnistunut hyvin.
Oli mukava lukea. Siitä hälle kiitos."Heikunkeikku"
Kiitos, olen kyllä huomannut näitä kiitoksia ennenkin.
Ilman että olen yhtään yllättynyt.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Kiitos, olen kyllä huomannut näitä kiitoksia ennenkin.
Ilman että olen yhtään yllättynyt.
H.Joo, kyllähän minä kiittelen helposti, jos on syytä.
Se on kato mun tyylini se.
Olenhan minä sinuakin joskus kiittänyt.
Tosin harvahkosti, mutta enenevässä määrin,
mikäli kulutat enemmän aikaa miettimiseen.
Kirjoita vasta sitten, kun olet loppuun asti miettinyt:) korpikirjailija kirjoitti:
En ymmärtänyt lausettasi:
"Ehkä te korppis ootte ansainneet toisianne."
Oletko sitä mieltä, että korpikirjailija ja Korppis ovat kaksi eri henkilöä, jotka ovat ansainneet toisensa sekä lisäksi minä, joka seison noiden nimimerkkien takana?Tarkoitus oli sanoa että jos sä jatkat tätä aloittajan aloittamaa linjaa ja pommitat takaisin samalla mitalla, niin silloin te kaksi olette ansainneet toisianne.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Miten sinä onnistuit siinä, hmpf? Avaamaan eilen tehdyn aloituksen jo toissapäivänä?
maaseudunhenki
20.7.2015 13:09
hmp.f
21.7.2015 07:35
UUSI
Jaha, tää olikin tällainen. Avasin aloituksen jo toissapäivänä, mutta en edes lukenut loppuun. Nyt piti kurkistaa että mitä te meuhkaatte.Syvästi anteeksi siivooja, etten tarkastanut päivämääriä. Unohdin missä kirjoittelin, Pilkuntarkasti-palstalla.
hmp.f kirjoitti:
Tarkoitus oli sanoa että jos sä jatkat tätä aloittajan aloittamaa linjaa ja pommitat takaisin samalla mitalla, niin silloin te kaksi olette ansainneet toisianne.
"humps"
...ansainneet toisenne.
...ette ole ansainneet toisianne.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
...ansainneet toisenne.
H.Surkeaa runoilua sanoisin.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
...ansainneet toisenne.
H.Häh? Oikeastiko? Google... perskuta, sä oot oikeassa. Ihminen ansaitsee piiskaa, tai palkkaa. Niin miksei sitten toisiaan? Ei loogista, hra kielioppi.
- 98766
aloittajako oletkin?
- humorix
Hehh Ensin Korppi ilmoittaa ettei ole ollenkaan vihainen kirjoituksesta ja heti perään väsää pitkän kirjoituksen missä nälvii jotain henkilöä ja herjaa tämän kirjoittavan ilkeitä tarinoita itsestää.
Jaa jaa.... päätä nyt jo Korppi loukkaannuitko vai hivelikö kirjoitus valtavaa egoasi.
Sitten olisi vielä se mahdollisuus, että kirjoitus on HUUMORIA. Mutta sitähän sinä et ymmärrä omalla kohdallasi lainkaan. V a l i t e t t a v a s t i."humorix"
Valitettavasti, niin minun, kuin muittenkin silmissä on "huumorisi" saälittävien joukossa.
H.- ik788
hunksz kirjoitti:
"humorix"
Valitettavasti, niin minun, kuin muittenkin silmissä on "huumorisi" saälittävien joukossa.
H.Valitettavasti sinun säälisi ei ketään kiinnosta.
ik788 kirjoitti:
Valitettavasti sinun säälisi ei ketään kiinnosta.
"ik788"
Eipä tietenkään.
Enhän minä ole säälittävä.
H.- ent.siivoojaparka
Koko ketju on minusta perin outo, paitsi aloitus ja muutama muu.
Mikä teitä vaivaa?
Yksi vetää hauskan aloituksen, missä hän kirjoittaa parodisesti, niin kaikki suu mutrussa haukkumaan tohkeissaan suorasanaisesti aloittajaa. (Missä on siilimuori komppaamasta?) Tunteeko teistä nyt joku sitten olevansa paljon aloittajan yläpuolella? Lukekaa omat kommenttinne ja vertailkaa, (ihan oikeasti) ja naurakaa mukanani. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa?
Yksi vetää hauskan aloituksen, missä hän kirjoittaa parodisesti, niin kaikki suu mutrussa haukkumaan tohkeissaan suorasanaisesti aloittajaa. (Missä on siilimuori komppaamasta?) Tunteeko teistä nyt joku sitten olevansa paljon aloittajan yläpuolella? Lukekaa omat kommenttinne ja vertailkaa, (ihan oikeasti) ja naurakaa mukanani."ent.siivoojaparka"
Aloitus ei ole hauska.
Aloitus on osoitus kykenemättömyydestä.
Tuolla tavalla siis naurettava.
H.- bessie-
Mikä teitä vaivaa?
Yksi vetää hauskan aloituksen, missä hän kirjoittaa parodisesti, niin kaikki suu mutrussa haukkumaan tohkeissaan suorasanaisesti aloittajaa. (Missä on siilimuori komppaamasta?) Tunteeko teistä nyt joku sitten olevansa paljon aloittajan yläpuolella? Lukekaa omat kommenttinne ja vertailkaa, (ihan oikeasti) ja naurakaa mukanani."ja naurakaa mukanani." Voi hyvänen aika sentään... ajattelit sitten ryhtyä nauruorkesterin kapellimestariksi?
Ne nauraa joita naurattaa, ja heistäkään kaikki eivät naura samasta syystä, samalle asialle, puhumattakaan että samassa hengessä.
IHAN OIKEASTI, laskeuduhan nyt sieltä korokkeeltasi ja tyydy tilanteeseen. - ent.siivoojaparka
hunksz kirjoitti:
"ent.siivoojaparka"
Aloitus ei ole hauska.
Aloitus on osoitus kykenemättömyydestä.
Tuolla tavalla siis naurettava.
H.Pitääkö minun nyt sinun kanssasi alkaa riitelemään mielipiteistä?
Minusta se on hauska. Punkt och slut! Ja uskon vakaasti, että aloittaja on yksi niitä, jotka osaavat nauraa myös itselleen ja pystyisi kirjoittamaan itsestäänkin parodiaa katsoen itseään ulkopuolisen silmin.
Kykenemättömyys?
Onko tämä palsta muutenkaan joku kirjailijoitten taidonnäyte?
Mikä minusta on naurettavaa, niin suurin osa näistä aloittajan saamista palautteista on sitä. Siinä on taas palstan sykolookit ja koulun äidinkielen ekspertit ja muut asiantuntijat pää punaisena ja tärkeinä vauhdissa tekemässä sykolookista ja kirjoitusteknistä -ja taidollista analyysiä. Mutta missä on siilimuori? - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
"ja naurakaa mukanani." Voi hyvänen aika sentään... ajattelit sitten ryhtyä nauruorkesterin kapellimestariksi?
Ne nauraa joita naurattaa, ja heistäkään kaikki eivät naura samasta syystä, samalle asialle, puhumattakaan että samassa hengessä.
IHAN OIKEASTI, laskeuduhan nyt sieltä korokkeeltasi ja tyydy tilanteeseen.Nauraisit sinäkin joskus! Vaikka itsellesi, jos osaat.
- bessie-
Nauraisit sinäkin joskus! Vaikka itsellesi, jos osaat.
Nauranhan minä, paljonkin, ja itselleni myös.
En kuitenkaan yritä vääntää muille rautalangasta, että tämä on hauskaa, tämä on parodiaa parhaimmillaan, ymmärtäkää nyt ja kehukaa ja naurakaa.
Oli aloitus sitten kenen tahansa kirjoittama, niin se ei poista sitä tosiasiaa että siinä pilkataan ja kiusataan. Vaikka olisi kysymys itselle nauramisesta (näennäistä sekin) - mitä muuten pidin heti yhtenä vaihtoehtona - niin siitä huolimatta pilkallisuus ja kiusaaminen on se mikä näkyy.
Outoa on muille rätkyttää siitä, että vastaavat väärin ja eivät osaa nauraa oikeassa paikassa.
Voinhan minä mieliksesi nauraa ihan heti nyt. Sinulle. Ja todistuksena mahtavasta kyvystäni itseironiaan kerron ensimmäisen vakinikkini: beessisloggi! Enkös vain olekin niiin huumorintajuinen ja itselleni nauramaan kykenevä että! - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Nauranhan minä, paljonkin, ja itselleni myös.
En kuitenkaan yritä vääntää muille rautalangasta, että tämä on hauskaa, tämä on parodiaa parhaimmillaan, ymmärtäkää nyt ja kehukaa ja naurakaa.
Oli aloitus sitten kenen tahansa kirjoittama, niin se ei poista sitä tosiasiaa että siinä pilkataan ja kiusataan. Vaikka olisi kysymys itselle nauramisesta (näennäistä sekin) - mitä muuten pidin heti yhtenä vaihtoehtona - niin siitä huolimatta pilkallisuus ja kiusaaminen on se mikä näkyy.
Outoa on muille rätkyttää siitä, että vastaavat väärin ja eivät osaa nauraa oikeassa paikassa.
Voinhan minä mieliksesi nauraa ihan heti nyt. Sinulle. Ja todistuksena mahtavasta kyvystäni itseironiaan kerron ensimmäisen vakinikkini: beessisloggi! Enkös vain olekin niiin huumorintajuinen ja itselleni nauramaan kykenevä että!Ethän sinä ymmärtänyt kommentistani taaskaan mitään. En minä teitä yllyttänyt aloitukselle nauramaan vaan teille itsellenne noista palautteista.
Eikö se ole jo koomista koomisempaa, että haukutte kuorossa aloittajaa jostain ilkeilystä ja kaikenlaisesta pahasta vaikka te ette ihan kilteiltä kuulosta itsekään häntä kohtaan?
Pahemmilta nämä aloittajan haukkujat kuulostavat kuin aloittaja. - bessie-
Ethän sinä ymmärtänyt kommentistani taaskaan mitään. En minä teitä yllyttänyt aloitukselle nauramaan vaan teille itsellenne noista palautteista.
Eikö se ole jo koomista koomisempaa, että haukutte kuorossa aloittajaa jostain ilkeilystä ja kaikenlaisesta pahasta vaikka te ette ihan kilteiltä kuulosta itsekään häntä kohtaan?
Pahemmilta nämä aloittajan haukkujat kuulostavat kuin aloittaja.No niin, asetuhan nyt
Ensimmäinen sinulle osoitettu viestini oli vastaus 21.7.2015 13:37 kirjoittamaasi kommenttiin...
Seuraavaksi vastasin viestiisi jossa kirjoitit minulle näin: "Nauraisit sinäkin joskus! Vaikka itsellesi jos osaat."
"Ethän sinä ymmärtänyt kommentistani taaskaan mitään." Niinpä niin.
Sinuttelet ja teitittelet samassa kappaleessa? Jos vain sinulle sopii, niin ehdotan että pitäydymme sinuttelussa? - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
No niin, asetuhan nyt
Ensimmäinen sinulle osoitettu viestini oli vastaus 21.7.2015 13:37 kirjoittamaasi kommenttiin...
Seuraavaksi vastasin viestiisi jossa kirjoitit minulle näin: "Nauraisit sinäkin joskus! Vaikka itsellesi jos osaat."
"Ethän sinä ymmärtänyt kommentistani taaskaan mitään." Niinpä niin.
Sinuttelet ja teitittelet samassa kappaleessa? Jos vain sinulle sopii, niin ehdotan että pitäydymme sinuttelussa?No niin niin niin, siihenhän minäkin viittasin ja siinä monikossa olevaan kohtaan:
""""Lukekaa omat kommenttinne ja vertailkaa, (ihan oikeasti) ja naurakaa mukanani."""""
Mutta koska osoitin siihen viittaavan kommentin sinulle, yksin sinulle, niin siksi yksikössä. Ei aikomustakaan alkaa sinua teitittelemään, älä pelkää.
Sinun aivosihan vaikuttavat olevan tänään takkuisemmat kuin minun tukkani. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa?
Yksi vetää hauskan aloituksen, missä hän kirjoittaa parodisesti, niin kaikki suu mutrussa haukkumaan tohkeissaan suorasanaisesti aloittajaa. (Missä on siilimuori komppaamasta?) Tunteeko teistä nyt joku sitten olevansa paljon aloittajan yläpuolella? Lukekaa omat kommenttinne ja vertailkaa, (ihan oikeasti) ja naurakaa mukanani.Ehkä sun pitää ottaa huomioon myös että tämä aloitus koski vain muutamaa kirjoittajaa. Tulee mieleen kouluaikoja, kun jotkut lapset seisoi kehässä ja nauroi toisen vaatetusta porukalla, sen jälkeen kun yksi teki jonkun hassun kommentin siitä.
On kiltti ja ilkeä huumori. Tuo aloitus tuntui minusta ilkeältä. Tunne vahvistui siitä kun yksi ilmoitti loukkaantuneensa. Vähintään silloin minusta aloittaja olisi voinut sanoa että sori, ei ollut tarkoitus... jos ei ollut tarkoitus piikitellä.- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Ehkä sun pitää ottaa huomioon myös että tämä aloitus koski vain muutamaa kirjoittajaa. Tulee mieleen kouluaikoja, kun jotkut lapset seisoi kehässä ja nauroi toisen vaatetusta porukalla, sen jälkeen kun yksi teki jonkun hassun kommentin siitä.
On kiltti ja ilkeä huumori. Tuo aloitus tuntui minusta ilkeältä. Tunne vahvistui siitä kun yksi ilmoitti loukkaantuneensa. Vähintään silloin minusta aloittaja olisi voinut sanoa että sori, ei ollut tarkoitus... jos ei ollut tarkoitus piikitellä.Niin ja nyt te aloittajan lynkkaajat olette se lapsiporukka potkimassa aloittajaa päähän, eikä vaan nauramassa.
Kuka sanoi loukkaantuneensa? Missä?
Äskettäin yhdessä ketjussa nämä samat ihmiset olivat lynkkaamassa Korppista, jotka nyt ovat lynkkaamassa aloittajaa. Huomasitko ollenkaan olleesi itsekin mukana?
Te olette joukkohysterian vallassa koko lynkkausporukka.
Huumori huumorina, mutta tuollainen totinen toisten haukkuminen niinkuin teillä? Mitä se on ? Se ei ole edes ilkeää huumoria, vaan se on vaan ilkeää, pelkkää ilkeää. - bessie-
No niin niin niin, siihenhän minäkin viittasin ja siinä monikossa olevaan kohtaan:
""""Lukekaa omat kommenttinne ja vertailkaa, (ihan oikeasti) ja naurakaa mukanani."""""
Mutta koska osoitin siihen viittaavan kommentin sinulle, yksin sinulle, niin siksi yksikössä. Ei aikomustakaan alkaa sinua teitittelemään, älä pelkää.
Sinun aivosihan vaikuttavat olevan tänään takkuisemmat kuin minun tukkani.Alun perin reagoin juuri siihen, että pyysit muita lukemaan omat kommenttinsa, vertailemaan (ihan oikeasti) (!) ja nauramaan mukanasi.
Kehotukseesi sisältyvään muita vähättelevään typeryyteen ja myös kehotukseen sinänsä, kohdistin ensimmäisen kommenttini sinulle, olisi ilmeisesti pitänyt taivuttaa piikikkäästä rautalangasta.
Jatkossa en edelleenkään ja enää sitä vaivautunut taivuttamaan rautalangasta, kun tiesin ettet tule ymmärtämään ja kun sinulta tuli jo uusiakin outoja kommentteja. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Niin ja nyt te aloittajan lynkkaajat olette se lapsiporukka potkimassa aloittajaa päähän, eikä vaan nauramassa.
Kuka sanoi loukkaantuneensa? Missä?
Äskettäin yhdessä ketjussa nämä samat ihmiset olivat lynkkaamassa Korppista, jotka nyt ovat lynkkaamassa aloittajaa. Huomasitko ollenkaan olleesi itsekin mukana?
Te olette joukkohysterian vallassa koko lynkkausporukka.
Huumori huumorina, mutta tuollainen totinen toisten haukkuminen niinkuin teillä? Mitä se on ? Se ei ole edes ilkeää huumoria, vaan se on vaan ilkeää, pelkkää ilkeää.Kun sinä esität jotain jotakuta vastaan, sinä sanot mielipiteesi. Kun olemme sun kanssa eri mieltä niin me lynkkaamme joukkohysterian vallassa. Mielipiteemmehän se ei voi olla, ei millään.
Kun lapset joutui joskus kiusauksen uhriksi, ja jouduin sitä setvimään, niin päätin että en tule enää koskaan katsomaan sivusta kun toista kiusataan. Koska yhtälailla silloin osallistuu kiusaamiseen. Ei ole tarkoitus olla ilkeä, on tarkoitus sanoa että tällaista kohtelua en siedä. En tarttunut henkilökohtaisuuksiin kuten aloittaja. Ihan pikkanen ero, siivooja.hmp.f kirjoitti:
Kun sinä esität jotain jotakuta vastaan, sinä sanot mielipiteesi. Kun olemme sun kanssa eri mieltä niin me lynkkaamme joukkohysterian vallassa. Mielipiteemmehän se ei voi olla, ei millään.
Kun lapset joutui joskus kiusauksen uhriksi, ja jouduin sitä setvimään, niin päätin että en tule enää koskaan katsomaan sivusta kun toista kiusataan. Koska yhtälailla silloin osallistuu kiusaamiseen. Ei ole tarkoitus olla ilkeä, on tarkoitus sanoa että tällaista kohtelua en siedä. En tarttunut henkilökohtaisuuksiin kuten aloittaja. Ihan pikkanen ero, siivooja.Kiusaamisen uhreiksi, puuh. Vaik on ne kiusauksenkin uhreja kaiken aikaa.
- ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Alun perin reagoin juuri siihen, että pyysit muita lukemaan omat kommenttinsa, vertailemaan (ihan oikeasti) (!) ja nauramaan mukanasi.
Kehotukseesi sisältyvään muita vähättelevään typeryyteen ja myös kehotukseen sinänsä, kohdistin ensimmäisen kommenttini sinulle, olisi ilmeisesti pitänyt taivuttaa piikikkäästä rautalangasta.
Jatkossa en edelleenkään ja enää sitä vaivautunut taivuttamaan rautalangasta, kun tiesin ettet tule ymmärtämään ja kun sinulta tuli jo uusiakin outoja kommentteja.Ihan tosiaankin vähättelen tätä lammaslaumaa, mikä on joukon jatkona tökkimässä yhtä ja samaa mustaa lammasta (kirjoittajaa), kuka se sitten milloinkin on.
Olitkos sinä mukana määkimässä siinä Korppiksen haukkumisketjussa äskettäin? Luultavasti, koska niin melkein kaikki muutkin palstan lampaat... Ja enimmistö on aina oikeassa? Laumassa. - ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Kun sinä esität jotain jotakuta vastaan, sinä sanot mielipiteesi. Kun olemme sun kanssa eri mieltä niin me lynkkaamme joukkohysterian vallassa. Mielipiteemmehän se ei voi olla, ei millään.
Kun lapset joutui joskus kiusauksen uhriksi, ja jouduin sitä setvimään, niin päätin että en tule enää koskaan katsomaan sivusta kun toista kiusataan. Koska yhtälailla silloin osallistuu kiusaamiseen. Ei ole tarkoitus olla ilkeä, on tarkoitus sanoa että tällaista kohtelua en siedä. En tarttunut henkilökohtaisuuksiin kuten aloittaja. Ihan pikkanen ero, siivooja.Vaikeaa minunkin on katsella sivusta, miten esim. tässä ketjussa hyökätään porukalla yhtä vastaan, niinkuin siinäkin Korppiksen haukkumisketjussa, missä itsekin olit mukana.
Omin sanoinesi: "...tällaista kohtelua en siedä...."
Muistan, miten siinä ketjussa kirjoitit, ettet tiedä mistä on kysymys. Silti olit suuna päänä kiihottamassa joukkohysteriaan Korppista vastaan.
Sama varmaan pätee tässäkin ketjussa, mutta sekaan vaan on työnnyttävä lauman johtajan mielipiteet "omina mielipiteinään". - ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Kun lapset joutui joskus kiusauksen uhriksi, ja jouduin sitä setvimään, niin päätin että en tule enää koskaan katsomaan sivusta kun toista kiusataan. Koska yhtälailla silloin osallistuu kiusaamiseen. Ei ole tarkoitus olla ilkeä, on tarkoitus sanoa että tällaista kohtelua en siedä. En tarttunut henkilökohtaisuuksiin kuten aloittaja. Ihan pikkanen ero, siivooja.Ketä kiusattua sinä muuten nyt kuvittelet jalomielisesti puolustavasi? Asianosaiset eivät itse tunne itseään kiusatuksi. Miksi rynnätä puolustamaan, jos ei ole ketään puolustettavaa?
Kysyin, kuka tunsi itsensä loukatuksi. Et vastannut.
Asenteesi osoittaa vain sen, että itse olisit loukkaantunut verisesti tuon tyylisestä parodiasta ja kuvittelet kaikkien olevan yhtä herkkähipiäisiä ja huumorintajuttomia kuin sinä.
korppis1
21.7.2015 08:28
"Nyt en en ota kirjoitusta loukkauksena..." - bessie-
Ketä kiusattua sinä muuten nyt kuvittelet jalomielisesti puolustavasi? Asianosaiset eivät itse tunne itseään kiusatuksi. Miksi rynnätä puolustamaan, jos ei ole ketään puolustettavaa?
Kysyin, kuka tunsi itsensä loukatuksi. Et vastannut.
Asenteesi osoittaa vain sen, että itse olisit loukkaantunut verisesti tuon tyylisestä parodiasta ja kuvittelet kaikkien olevan yhtä herkkähipiäisiä ja huumorintajuttomia kuin sinä.
korppis1
21.7.2015 08:28
"Nyt en en ota kirjoitusta loukkauksena..."Voisihan sen ajatella niinkin, että kun torjutaan esim. huumoriksi verhoiltu, joihinkin nimimerkkeihin tavalla tai toisella ja SYYSTÄ TAI TOISESTA keskittyvä kirjoittelu, niin siinähän tavallaan puolustetaan kaikkia keskustelupalstalle kirjoittavia ja heidän 'oikeuksiaan'.
Jankutan taas kerran, että kaikille n. 60-70 v tarkoitettu keskustelupalstahan tämän pitäisi olla. Ehkä joskus taas onkin. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Vaikeaa minunkin on katsella sivusta, miten esim. tässä ketjussa hyökätään porukalla yhtä vastaan, niinkuin siinäkin Korppiksen haukkumisketjussa, missä itsekin olit mukana.
Omin sanoinesi: "...tällaista kohtelua en siedä...."
Muistan, miten siinä ketjussa kirjoitit, ettet tiedä mistä on kysymys. Silti olit suuna päänä kiihottamassa joukkohysteriaan Korppista vastaan.
Sama varmaan pätee tässäkin ketjussa, mutta sekaan vaan on työnnyttävä lauman johtajan mielipiteet "omina mielipiteinään".Kun silloin puolustin Palomaa ja kirjoitin etten tiedä mistä se riita on saanut alkuunsa, tarkoitin että en tiedä mistä viestistä ja tiedoista heillä homma alkoi. Eikä se suuresti kiinnosta edes, ei tartte sitä kaivaa täällä uudestaan esiin.
Sanoma oli silloin, kuten nytkin, että jos joku tuntee olevansa loukattu, niin miksei sitä voisi kunnioittaa. Ja Korppis kertoi että häntä loukkasi edellinen hyökkäys häntä kohtaan.
Tuo sun tulkinta että olisin itse loukkaantunut mokomasta viestistä on täysin sun oma. En tiedä miten olisin reagoinut jos olisi minuun kohdistunut. Tässäkin tarttis ehkä ottaa huomioon olosuhteet, että tämä on jo ainakin toinen aloitus jonka keskipisteeksi Korppis joutuu.
Mutta kuules, siivooja. Sä oot oikeutettu sun näkemyksiin. Kuten aloittajakin. Ja vissiinkin minäkin.- de-meter
hmp.f kirjoitti:
Kun silloin puolustin Palomaa ja kirjoitin etten tiedä mistä se riita on saanut alkuunsa, tarkoitin että en tiedä mistä viestistä ja tiedoista heillä homma alkoi. Eikä se suuresti kiinnosta edes, ei tartte sitä kaivaa täällä uudestaan esiin.
Sanoma oli silloin, kuten nytkin, että jos joku tuntee olevansa loukattu, niin miksei sitä voisi kunnioittaa. Ja Korppis kertoi että häntä loukkasi edellinen hyökkäys häntä kohtaan.
Tuo sun tulkinta että olisin itse loukkaantunut mokomasta viestistä on täysin sun oma. En tiedä miten olisin reagoinut jos olisi minuun kohdistunut. Tässäkin tarttis ehkä ottaa huomioon olosuhteet, että tämä on jo ainakin toinen aloitus jonka keskipisteeksi Korppis joutuu.
Mutta kuules, siivooja. Sä oot oikeutettu sun näkemyksiin. Kuten aloittajakin. Ja vissiinkin minäkin.Vaan jo katsottaisi miten meidän "uhrit" ja "kiusatut" nyt toimivat:
Siivooja ei ollut moksiskaan, naureskeli vain ja Korppis, jota parodoitiin vähän raskaammin, pistää paremmaksi (uudessa ketjussa).
Mittavia naisia, minusta. Korppiksen uudeksi nimeksi ehdottaisin Feeniksiä.
Ei heittänyt tuhkaa päälleen vaan nousi tuhkasta ja pisti paremmaksi...)) de-meter kirjoitti:
Vaan jo katsottaisi miten meidän "uhrit" ja "kiusatut" nyt toimivat:
Siivooja ei ollut moksiskaan, naureskeli vain ja Korppis, jota parodoitiin vähän raskaammin, pistää paremmaksi (uudessa ketjussa).
Mittavia naisia, minusta. Korppiksen uudeksi nimeksi ehdottaisin Feeniksiä.
Ei heittänyt tuhkaa päälleen vaan nousi tuhkasta ja pisti paremmaksi...))Niin näköjään. Hatun jo nostin Siivoojalle, ja Korppikselle olen anteeksipyynnön velkaa. Kun hän sanoi että antaa takaisin aloittajalle, tein hätiköidyn päätelmän että aikoo kostaa. Niin hän ei suinkaan tehnyt. Korppis, anteeksi että tuomitsin.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Kun silloin puolustin Palomaa ja kirjoitin etten tiedä mistä se riita on saanut alkuunsa, tarkoitin että en tiedä mistä viestistä ja tiedoista heillä homma alkoi. Eikä se suuresti kiinnosta edes, ei tartte sitä kaivaa täällä uudestaan esiin.
Mutta kuules, siivooja. Sä oot oikeutettu sun näkemyksiin. Kuten aloittajakin. Ja vissiinkin minäkin.Mitä sinä niistä vanhoista. Korppis ihan selvästi kirjoitti, että tätä aloitusta hän ei ottanut loukkauksena.
Edellisen hän silloin ensin otti loukkauksena, niinkuin sanoikin, mutta käänsi huumoriksi lopulta. Itsehän hän sitä nosti kauan jälkeenpäin esiin virne naamallaan.
Tule sitten apuun, jos sitä sinulta huudetaan. Vaikea kyllä uskoa, että Korppis ihan ensi hätään tarvitsee puolustajia tältä palstalta mitä häntä on seurannut. Heikkoja puolustetaan ... ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mitä sinä niistä vanhoista. Korppis ihan selvästi kirjoitti, että tätä aloitusta hän ei ottanut loukkauksena.
Edellisen hän silloin ensin otti loukkauksena, niinkuin sanoikin, mutta käänsi huumoriksi lopulta. Itsehän hän sitä nosti kauan jälkeenpäin esiin virne naamallaan.
Tule sitten apuun, jos sitä sinulta huudetaan. Vaikea kyllä uskoa, että Korppis ihan ensi hätään tarvitsee puolustajia tältä palstalta mitä häntä on seurannut. Heikkoja puolustetaan ...Asia selvä boss ;)
Otatko kahvia? Oon just keittänyt, ei ole kylläkään Gevaliaa, tummapaahtoista juhla-mokkaa. Voin nyysiä sulle yhden suklaa-pekaani cookien, tyttö on just leipomassa.- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Asia selvä boss ;)
Otatko kahvia? Oon just keittänyt, ei ole kylläkään Gevaliaa, tummapaahtoista juhla-mokkaa. Voin nyysiä sulle yhden suklaa-pekaani cookien, tyttö on just leipomassa.Kiitos, mutta myöhästyit. Hörpin tässä just likan laittamaa kahvia.
Älä puhu minulle suklaasta tänään. Älä mainitse edes alkukirjainta.
Lähetin just likan ostamaan minulle uutta lamppua, kun entinen antoi oikosulkua. Itse en uskalla lähteä ulos, kun on niin älytön makean mieliteko, etten pystyisi olla ostamatta suklaata. Tämä on sellainen hetki nyt, että on laitettava itseltään kengät piiloon kunnes kaupat on kiinni. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kiitos, mutta myöhästyit. Hörpin tässä just likan laittamaa kahvia.
Älä puhu minulle suklaasta tänään. Älä mainitse edes alkukirjainta.
Lähetin just likan ostamaan minulle uutta lamppua, kun entinen antoi oikosulkua. Itse en uskalla lähteä ulos, kun on niin älytön makean mieliteko, etten pystyisi olla ostamatta suklaata. Tämä on sellainen hetki nyt, että on laitettava itseltään kengät piiloon kunnes kaupat on kiinni.Heh, hyrrrr, tiedän tunteen. Minusta evoluution tai luomiskunnan pahin moka tuo, että naiset yleensä ovat makean perään, ja miehet suolaisen. Pitäis olla toisinpäin, kun miehet polttaa yleensä enemmän kaloreitakin.
- eppu2
Se ei kyllä ollut kermakakku, mikä siellä Junttilatuvan seinässä oli.
- bessie-
Jospa siellä Junttilassa sanottiin on harrastettu kermakakkuhuumoria ja on tullut huti.
Aika usein kuulee sanottavan likaa ja tahroja paskaksi. Liekö tarttunut vanhemmistani ja varsinkin äidistäni, mutta olen aina todella vierastanut ja jopa jotenkin kavahtanut sanan käyttöä kun likaa tarkoitetaan.
Oikeassa paikassa saatan joskus pystyä sanaa käyttämään, mutta vähän joudun siinä ponnistelemaan, ei tule itsestään. Ihan äitiini en siis ole tullut, hän ei varmaan koko pitkän elämänsä aikana kertaakaan käyttänyt sanaa "paska". - eppu2
bessie- kirjoitti:
Jospa siellä Junttilassa sanottiin on harrastettu kermakakkuhuumoria ja on tullut huti.
Aika usein kuulee sanottavan likaa ja tahroja paskaksi. Liekö tarttunut vanhemmistani ja varsinkin äidistäni, mutta olen aina todella vierastanut ja jopa jotenkin kavahtanut sanan käyttöä kun likaa tarkoitetaan.
Oikeassa paikassa saatan joskus pystyä sanaa käyttämään, mutta vähän joudun siinä ponnistelemaan, ei tule itsestään. Ihan äitiini en siis ole tullut, hän ei varmaan koko pitkän elämänsä aikana kertaakaan käyttänyt sanaa "paska".Tunsit kuitenkin vanhan sanonnan.
Aloittaja mainitsi pettuleivän. Niimpä löysin erään muistiinpanoni, jostain vanhasta metsäalan kirjasta olen sen kopsannut.
PETTULEIPÄ
Petäjäinen eli pettu, joksi kutsuttiin männyn kuoren alta levyinä irrotettavaa jälsikerrosta.
Se paistettiin tai keitettiin ja sen jälkeen kuivattiin ja jauhettiin pettujauhoksi. Petussa oli 40% ihmisravinnoksi kelpaavaa ainetta, mutta jos sitä pantiin yli puolet leipätaikinaan, se aiheutti nokkoskuumetta. - bessie-
eppu2 kirjoitti:
Tunsit kuitenkin vanhan sanonnan.
Aloittaja mainitsi pettuleivän. Niimpä löysin erään muistiinpanoni, jostain vanhasta metsäalan kirjasta olen sen kopsannut.
PETTULEIPÄ
Petäjäinen eli pettu, joksi kutsuttiin männyn kuoren alta levyinä irrotettavaa jälsikerrosta.
Se paistettiin tai keitettiin ja sen jälkeen kuivattiin ja jauhettiin pettujauhoksi. Petussa oli 40% ihmisravinnoksi kelpaavaa ainetta, mutta jos sitä pantiin yli puolet leipätaikinaan, se aiheutti nokkoskuumetta.Tunsin tunsin.
Sanontahan on aika yleisesti käytetty, ja sitä paitsi olen aina ollut kiinnostunut vanhoista sanonnoista ja miksei vähän uudemmistakin. Jälkimmäiset usein ovat mielestäni jotenkin tekemällä tehtyjä ja pikkunokkelia, siinä missä vanhat taas viisaita ja oivaltavia ja aika hauskojakin, eri tyyleillä.
Jos vain lapsuudenkodissani ja sen jälkeen melkein erakkona olisin elellyt, niin ehkä en olisi ikinä sanontaan törmännyt. Tai, jos se suomalaisesta kirjallisuudesta on alkujaan lähtöisin niin silloin ehkä, mutta tuskin olisin huomioinut. - bessie-
bessie- kirjoitti:
Tunsin tunsin.
Sanontahan on aika yleisesti käytetty, ja sitä paitsi olen aina ollut kiinnostunut vanhoista sanonnoista ja miksei vähän uudemmistakin. Jälkimmäiset usein ovat mielestäni jotenkin tekemällä tehtyjä ja pikkunokkelia, siinä missä vanhat taas viisaita ja oivaltavia ja aika hauskojakin, eri tyyleillä.
Jos vain lapsuudenkodissani ja sen jälkeen melkein erakkona olisin elellyt, niin ehkä en olisi ikinä sanontaan törmännyt. Tai, jos se suomalaisesta kirjallisuudesta on alkujaan lähtöisin niin silloin ehkä, mutta tuskin olisin huomioinut.Niin tuosta pettuleivästä piti sanomani, että kyllä se varmasti tappoi aika paljon heikkokuntoisia. Olikohan tapana tehdä niin, että söivät sitä jo silloin kun oli vielä muutakin jäljellä, silloin kun vielä olivat jotakuinkin voimissaan. Ilmeisesti kukin perhe tavallaan.
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Tunsit kuitenkin vanhan sanonnan.
PETTULEIPÄ
Se paistettiin tai keitettiin ja sen jälkeen kuivattiin ja jauhettiin pettujauhoksi. Petussa oli 40% ihmisravinnoksi kelpaavaa ainetta, mutta jos sitä pantiin yli puolet leipätaikinaan, se aiheutti nokkoskuumetta.Kukapa sen kissan hännän ostaa, jos ei kissa itse (kakatakseen).
- ent.siivoojaparka
Kukapa sen kissan hännän ostaa, jos ei kissa itse (kakatakseen).
"Ostaa"??? hah-hah-haaa!!! Pahus, kun nuo näppäimet on pölyn peitossa.
Se nokkoskuume muuten ei ole tainnut tällä palstalla ketään tappaa, vielä ainakaan. Hetkellisesti sairastuneita kyllä on nähty.
- kesivä
Olikos aloittajan nyt hyvä aika astua esiin ja kertoa mitä aloituksellaan tarkoitti, vai mitä, häh?
- Arvostan
Tosi hieno juttu jos rohkenee astua esiin.
- autuus
Olen nähnyt kaiken, sen kuinka
korvonkukka ilman budkaa ammeeseen pulahtaa
oikiastaan itsesäni voin pitää autuaana, kun
näkiltäkin lapamato housuun livahtaa
voi hyvää päivää horsmapuska saunantakaa
mihin pujahtaa, kun on nähnyt korvonkukan ammeessa ihan aaaahSitä korvonkukkaa aloin miettimään, millanen kukka mahtaa olla.
Kaks korvonen puusaavi kun on kukkansa noin niinko luonnos.
- kesivä
Voi, tänään jouduin katsomaan itseäni peiliin ja tarkasti. Sitä häpeän ja nöyryytyksen tunnetta mitä näin ja koin, miksen ollut itse nähnyt tuon huuruisen peilin kuvajaista tarkemmin, oliko pakko "ulkopuolisen" se minulle osoittaa.
Tämä nyt ei mitenkåän liity tähän ketjuun, mutta nolottaa niin paljon, en voi edes kertoa. Ehkä seuraavat viikot kujen burkhan -kaltainen verhous ylläni.
Oikeesti, live-elämässä häpeä tässä iässä on yllättävää, olishan minun pitänyt oppia jo tähän ikään.
Terveiset lenkkisaunasta, keho on kuitenkin puhdas. Olen pysähtynyt miettimään itseäni, ymmärrän, että minussa on monta erilaista puolta, hyviä puolia sekä pahoja puolia. Jos paha on vallalla olen näpsäyttelijä, mutta jos hyvä ohjaa elämääni olen sopuisa ja rakentava.
Raamatussa sanotaan. Älkää tehkö vastarintaa sille, joka on paha, vaan jos joku läimäyttää sinua oikealle poskellesi, käännä hänelle toinenkin.” (Matteus 5:39.)
Miksi hyökkäisin pahaa vastaan pahalla se aiheuttaisi vain jonninjouitavaa sanaharkkaa, riitaa.
Jonninjoutavana pidän myös ketjussa, rouvien keskustelusta loukkaannuinko tästä aloituksesta vai enkö. Kirjoitin tämä aloitus ei loukannut minua. Vastaus oli vastakkainasettelu aikaisempaan aloittajan ketjuun Yksinäinen korppi jne.. Aikaisempi ketju loukkasi minua syvästi, mutta koska tajusin tämän aloituksen olevan saman henkilön tekemä, tyyneys valtasi mieleni. En voi taistella pahaa vastaan muutoin hyvyydellä.
Kiitos, demeter ihailen rohkeuttasi.
hmp.f, pahoittelukoodisi rekisteröity ; )Just tässä mietin, että tartteeko tulla hiertämään se anteeksipyyntöni sun naamaan, vai bongaatkos sen ;)) Hyvä, en hierrä.
- kesivä
Tässä kohtaa voisin vetästä sen kunnioitus-ketjun esille.
Eli noin tehdessäsi sait kunnioitusta, astuit pykälän itsesi yläpuolelle.
Emmä osaa selittää, mutta silleen kuitenkin jotenkin :) - de-meter
Jännä juttu, korppis. Sama Raamatunkohta tuli minunkin mieleeni. Muistelen Raamatussa myös sanotun - siivooja korjatkoot, jos muistan väärin - ettei pahaa pidä vastustaa, pitää mennä sen läpi.
Ymmärrän tämän niin, ettei pitäisi oikopäätä lähteä tuomitsemaan jotakin tekoa/ajatusta/mielipidettä ennen kun asettuu sen äärelle, tutkii sitä ja ennen kaikkea kysyy itseltään, olenko itse osallinen, vapaa tuomitsemastani asiasta. Ainakin minua on auttanut tuo viimeksi mainittu. Melkein kaikkeen olen itsekin syyllistynyt..))
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän hyvä ja paha sekoittuvat toisiinsa, alkaa nähdä, että pahassa on aina hyvän siemen ja pahassa hyvän.
Ja melkein sanoisin, että tuo mitä sanot hyvästä ja pahasta koskee meitä kaikkia, meissä on hyvää ja pahaa ja usein on vielä niin, että "sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen" (Paavali). Kun tämän näkee, pysyy ainakin nöyränä..)) - eppu2
de-meter kirjoitti:
Jännä juttu, korppis. Sama Raamatunkohta tuli minunkin mieleeni. Muistelen Raamatussa myös sanotun - siivooja korjatkoot, jos muistan väärin - ettei pahaa pidä vastustaa, pitää mennä sen läpi.
Ymmärrän tämän niin, ettei pitäisi oikopäätä lähteä tuomitsemaan jotakin tekoa/ajatusta/mielipidettä ennen kun asettuu sen äärelle, tutkii sitä ja ennen kaikkea kysyy itseltään, olenko itse osallinen, vapaa tuomitsemastani asiasta. Ainakin minua on auttanut tuo viimeksi mainittu. Melkein kaikkeen olen itsekin syyllistynyt..))
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän hyvä ja paha sekoittuvat toisiinsa, alkaa nähdä, että pahassa on aina hyvän siemen ja pahassa hyvän.
Ja melkein sanoisin, että tuo mitä sanot hyvästä ja pahasta koskee meitä kaikkia, meissä on hyvää ja pahaa ja usein on vielä niin, että "sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen" (Paavali). Kun tämän näkee, pysyy ainakin nöyränä..))Paha saa voimaa vastustuksesta. Se heikkenee, kun sen jättää huomiotta.
eppu2 kirjoitti:
Paha saa voimaa vastustuksesta. Se heikkenee, kun sen jättää huomiotta.
Vähän kuin aivastus. Meinaa ensin räjähtää, mutta kun tyytyy nyrpistämään nenäänsä, se menee ohi se nyrpistystarvekin :)
- bessie-
eppu2 kirjoitti:
Paha saa voimaa vastustuksesta. Se heikkenee, kun sen jättää huomiotta.
Noinkohan...
Tuota ajatusta minun on aika vaikea hyväksyä. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Noinkohan...
Tuota ajatusta minun on aika vaikea hyväksyä.Samoin.
Olen nyt monta tuntia yrittänyt käännellä ja väännellä päässäni, että minkälaiseen ja minkäasteiseen pahaan tuo epun viisaus pätee.
En osaa kuvitella sen ainakaan Raamatusta olevan.
Ulkoapäin tulevaan pahaan? Itsensä sisällä syntyvään pahaan? Itseensä kohdistuvaan pahaan? Toisiin kohdistuvaan pahaan? Pahoihin tekoihin? Pahoihin sanoihin?... Maailmassa kun on niin paljon ja monenmoista pahaa.
Häviääkö paha, jos ummistaa siltä silmänsä?
Pelkoon se auttaa, jos ei ole näkevinään vastaan tulevaa peloittavan näköistä koiraa. Mutta pahaan?
Äh! Sitten päädyin siihen lopputulokseen, että jos heitän epäonnistuneen keitokseni menemään maistettuani sitä ja todettuani pahan makuiseksi, niin kyllä se paha maku heikkenee suussa, kun jätän loput syömättä.
Ehkä olinkin etsinyt vastausta liian kaukaa. - ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Vähän kuin aivastus. Meinaa ensin räjähtää, mutta kun tyytyy nyrpistämään nenäänsä, se menee ohi se nyrpistystarvekin :)
Vähän huono vertaus tuo aivastus.
Luin kerran jutun yhdestä (taisi olla joku julkkis), joka pidätti väkisin aivastustaan jossain tilaisuudessa. Hänellä räjähti jotenkin sisäänpäin ja hän sai repeämiä kroppaansa. - bessie-
Samoin.
Olen nyt monta tuntia yrittänyt käännellä ja väännellä päässäni, että minkälaiseen ja minkäasteiseen pahaan tuo epun viisaus pätee.
En osaa kuvitella sen ainakaan Raamatusta olevan.
Ulkoapäin tulevaan pahaan? Itsensä sisällä syntyvään pahaan? Itseensä kohdistuvaan pahaan? Toisiin kohdistuvaan pahaan? Pahoihin tekoihin? Pahoihin sanoihin?... Maailmassa kun on niin paljon ja monenmoista pahaa.
Häviääkö paha, jos ummistaa siltä silmänsä?
Pelkoon se auttaa, jos ei ole näkevinään vastaan tulevaa peloittavan näköistä koiraa. Mutta pahaan?
Äh! Sitten päädyin siihen lopputulokseen, että jos heitän epäonnistuneen keitokseni menemään maistettuani sitä ja todettuani pahan makuiseksi, niin kyllä se paha maku heikkenee suussa, kun jätän loput syömättä.
Ehkä olinkin etsinyt vastausta liian kaukaa.Olen vähän yksinkertaisempi ja suoraviivaisempi, en edes lähde tuollaista pähkäilemään tai vastauksia etsiskelemään läheltä tai kaukaa. Ihan kohdalla tiedän miten itse siitä ajattelen.
Keiton maku ei parane pois heittämällä. Tosin sitä voi seuraavaksi lipaista joku jolle se on parasta herkkua. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Olen vähän yksinkertaisempi ja suoraviivaisempi, en edes lähde tuollaista pähkäilemään tai vastauksia etsiskelemään läheltä tai kaukaa. Ihan kohdalla tiedän miten itse siitä ajattelen.
Keiton maku ei parane pois heittämällä. Tosin sitä voi seuraavaksi lipaista joku jolle se on parasta herkkua.Ei niin, mutta omassa suussa se maku heikkenee, ainakin jos hyvin huuhtoo suunsa.
Mitä lie viemärirotat mieltä. Eivät ole tulleet kiittelemään tai moittimaan.
- eppu2
Oletteko ajatelleet, että, kun yhdessä valtakunnassa syttyy mellakka, siihen liittyy lisää väkeä, tulee loukkaantumisia jopa kuolemia.
Sitten se leviää naapurivaltakuntaan jne..
Eihän kukaan yksistään riitele, entä se toisen posken kääntäminen.- ent.siivoojaparka
Ja naapurivaltakunnan pitäisi vain kääntää toinen poskensa?
Onneksi Suomi ei kääntänyt toista poskeaan ryssille.
Luuletko, että esim. täällä ne Husbyn autonpolttajat olisi pitänyt jättää huomiotta? Poliisin olisi pitänyt vain kääntää selkänsä, eikä alkaa vastustamaan?
Minä olen sitä mieltä, että pahalla on taipumus kasvaa ja levitä, jos se jätetään huomiotta. - eppu2
Ja naapurivaltakunnan pitäisi vain kääntää toinen poskensa?
Onneksi Suomi ei kääntänyt toista poskeaan ryssille.
Luuletko, että esim. täällä ne Husbyn autonpolttajat olisi pitänyt jättää huomiotta? Poliisin olisi pitänyt vain kääntää selkänsä, eikä alkaa vastustamaan?
Minä olen sitä mieltä, että pahalla on taipumus kasvaa ja levitä, jos se jätetään huomiotta.En minä nyt tuota tarkoittanut.
Eihän ne naapurivaltakunnasta sinne fyysisesti menneet.
Se nyt vaan on niin, että minun ajatukseni kulkevat vähän erilaisia ratoja.
Eikös se toisen posken kääntäminenkin ole vertauskuva. - bessie-
Yksin riitelijöitä on vaikka kuinka paljon. He hakevat riitaa ja löytävät siihen syyn vaikka mistä. Tarvittaessa jopa lavastavat. Heidän kanssaan et tee koskaan oikein. Teet niin tai näin, niin aina teet väärin. Parempi on pitää puolensa.
Sodissa, mellakoissa, kansanmurhissa jne. ei toisen posken kääntäminen liioin toimi. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
En minä nyt tuota tarkoittanut.
Eihän ne naapurivaltakunnasta sinne fyysisesti menneet.
Se nyt vaan on niin, että minun ajatukseni kulkevat vähän erilaisia ratoja.
Eikös se toisen posken kääntäminenkin ole vertauskuva.Sehän tässä kiinnostaisi, että mitä ratoja ne kulkee? Siis jonkunlaista valaistunutta "Jeesus-jatketta" vertauskuvin? Tarkoititko siis (harvinaisesti mutta ei aivan odottamatta) tätä tämän palstan "pahaa"?
- eppu2
Sehän tässä kiinnostaisi, että mitä ratoja ne kulkee? Siis jonkunlaista valaistunutta "Jeesus-jatketta" vertauskuvin? Tarkoititko siis (harvinaisesti mutta ei aivan odottamatta) tätä tämän palstan "pahaa"?
Päättelysi meni hakoteille.
Tarkoitan, että uskon hyvän tekemisen voimaan. Paha tosin on joskus katkaistava pahalla, mutta silloin se palvelee hyvää. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Päättelysi meni hakoteille.
Tarkoitan, että uskon hyvän tekemisen voimaan. Paha tosin on joskus katkaistava pahalla, mutta silloin se palvelee hyvää.No joo. En vielä tuostakaan löydä sopivaa yhtälöä ratkaisemaan tämän:
""Paha saa voimaa vastustuksesta. Se heikkenee, kun sen jättää huomiotta.""
""Tarkoitan, että uskon hyvän tekemisen voimaan. Paha tosin on joskus katkaistava pahalla, mutta silloin se palvelee hyvää.""
Tuon toisen fraasisi ymmärrän paremmin (sitä on kuultu niin paljon aikaisemminkin), mutta en saa noita kahta fraasiasi sopimaan yhteen keskenään. Ei kai sillä oikeastaan mitään merkityksellistä käytännön väliä minulle olekaan. - de-meter
"Paha saa voimaa vastustuksesta. Se heikkenee, kun sen jättää huomiotta."
(eppu2).
Noin minäkin asian näen. Diplomatialla saadaan enemmän aikaan kuin vastakkainasettelulla: vastaamalla hyökkäykseen vastahyökkäyksellä.
Ja diplomatia arjessa voi kai tarkoittaa sitäkin, ettei puutu, jättää asian huomiotta, minustakaan kukaan ei riitele yksin.
Toisen posken kääntämistä pilkataan usein, se nähdään alistumisena ja heikkouden osoituksena. Minusta kyse on enempi omien tunteiden hallinnasta. Ei mene mukaan vastapuolen tunnetilaan vaan antaa hänen kohdata tunteensa itse. - ent.siivoojaparka
de-meter kirjoitti:
"Paha saa voimaa vastustuksesta. Se heikkenee, kun sen jättää huomiotta."
(eppu2).
Noin minäkin asian näen. Diplomatialla saadaan enemmän aikaan kuin vastakkainasettelulla: vastaamalla hyökkäykseen vastahyökkäyksellä.
Ja diplomatia arjessa voi kai tarkoittaa sitäkin, ettei puutu, jättää asian huomiotta, minustakaan kukaan ei riitele yksin.
Toisen posken kääntämistä pilkataan usein, se nähdään alistumisena ja heikkouden osoituksena. Minusta kyse on enempi omien tunteiden hallinnasta. Ei mene mukaan vastapuolen tunnetilaan vaan antaa hänen kohdata tunteensa itse.Eihän sitä pahaa kyllä silloin huomiotta jätetä, jos siihen vastataan diplomatialla.
- de-meter
Eihän sitä pahaa kyllä silloin huomiotta jätetä, jos siihen vastataan diplomatialla.
Ei, mutta sen voima ja vaikutus lannistetaan.
Eihän sitä pahaa kyllä silloin huomiotta jätetä, jos siihen vastataan diplomatialla.
Linjoilla taas; ) minusta on kiva seurata keskusteluanna.
Miten sinä sen pahan tappaisit?- ent.siivoojaparka
Linjoilla taas; ) minusta on kiva seurata keskusteluanna.
Miten sinä sen pahan tappaisit?Se on kyllä alunperi epun tähän ketjuun tuoma sanonta, mutta sanoin ymmärtäväni sen paremmin kuin pahan kokonaan huomiotta jättämisen hyödyn.
Mitenkö pahan tappaisin? Riippuen siitä, minkälaisesta pahasta on puhe. Paha hyttynen alkoi työntämään piikkiään minun kinttuuni. Ei puhettakaan mistään diplomatiasta sen kanssa. Kerralla nirri pois ja se oli sen pahan loppu. Siinä se pahan tappaminen palveli hyvää, kun se ei päässyt minusta imemänsä veren avulla lisääntymään ja tuottamaan uusia hyttysiä, mitkä olisivat pistelleet toisia, minua herkempiä ja hyttysiin diplomaattisesti suhtautuvia.
En minä kaikkea pahaa maailmasta ota urakakseni tappaa, eikä minun tarvitsekaan, kun onhan minulla eppu apuna... - eppu2
de-meter kirjoitti:
Juuri noin usein käy.
Mutta, jos tulee tilanne, ettei se auta, se johtaa monasti siihen, että paha lannistetaan pahalla.
Silloin se palvelee hyvää, koska motiivi on hyvä. - ent.siivoojaparka
de-meter kirjoitti:
Niin niin, mutta ei sitä silloin lannisteta sillä, että se jätetään huomioimatta, jos se kerta kohdataan diplomatialla. Siitähän se kysymys oli.
Niin niin, mutta ei sitä silloin lannisteta sillä, että se jätetään huomioimatta, jos se kerta kohdataan diplomatialla. Siitähän se kysymys oli.
Jatkakaa ; )ehkä löydätte ratkaisun ongelmaanne.
- de-meter
"diplomatia arjessa voi kai tarkoittaa sitäkin, ettei puutu, jättää asian huomiotta"
Kävisköhän tuo vastaukseksi ? Enempään en näin iltamyöhään pysty..)) - ent.siivoojaparka
Jatkakaa ; )ehkä löydätte ratkaisun ongelmaanne.
Kun vaan saisi viimeiseltään tietää sen pahan olemuksen, mikä se edes on ja miten se näyttäytyy kenellekin keskustelijalle. Mitä tässä pitäisi jättää huomioimatta tai tappaa hyvän hyväksi.
Tuntuu niinkuin tässä taisteltaisiin huitomalla tuulta vastaan. - eppu2
Juuri diplomatialla paha siivuutetaan, kun sille ei anneta ravintoa.
- eppu2
Juuri diplomatialla se siivuutetaan, kun ei anneta pahalle ravintoa.
- eppu2
eppu2 kirjoitti:
Juuri diplomatialla se siivuutetaan, kun ei anneta pahalle ravintoa.
Tuli pitkällä viiveellä tuo ekakirjoitus näytölle, luulin, ettei tule ollenkaan.
Ja virhekin on, eli sivuutetaan. eppu2 kirjoitti:
Juuri diplomatialla paha siivuutetaan, kun sille ei anneta ravintoa.
Tuli mieleen tarina mun teini-ajoilta. Olin kommunistikakara ruotsinkielisessä rannikkokaupungissa missä RKP oli numero uno. Uppiniskainen kakara, minne lie kadonnut ;)
Käytin koulussa pioneerien ja SKDL:n nuorten paitoja, ihan tahallani. Kerran yksi poika tuli mun luo, raahaten perässään kamujaan. Sillä olis voinut olla "here comes trouble"-kyltti kaulassa, niin polleana se marssi. Tokaisi mulle että "du är kommunistjävel". Sanoin hymyillen että niin oon. Hän oli äimänä "sähän myönsit!". Ja sen jälkeen oltiin kamuja.
Vaikka ei se entisen paran hyttysjuttukaan huono ollut :)- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Tuli mieleen tarina mun teini-ajoilta. Olin kommunistikakara ruotsinkielisessä rannikkokaupungissa missä RKP oli numero uno. Uppiniskainen kakara, minne lie kadonnut ;)
Käytin koulussa pioneerien ja SKDL:n nuorten paitoja, ihan tahallani. Kerran yksi poika tuli mun luo, raahaten perässään kamujaan. Sillä olis voinut olla "here comes trouble"-kyltti kaulassa, niin polleana se marssi. Tokaisi mulle että "du är kommunistjävel". Sanoin hymyillen että niin oon. Hän oli äimänä "sähän myönsit!". Ja sen jälkeen oltiin kamuja.
Vaikka ei se entisen paran hyttysjuttukaan huono ollut :)Minua tässä keskustelussa on harhauttanut tuo sana "paha" yleisesti. Olen etsinyt vastausta, taisin sen perään vähän jo kyselläkin, että minkälaista pahaa eppu tarkoitti, kun sitä pahaa on niin monenlaista ja monen asteista.
Missä se raja sitten kenelläkin kulkee, mikä paha on jätettävä huomiotta ja mikä on niin pahaa, että se on katkaistava?
Kyllähän se jo tavallaan selvisikin, että ensin yritetään hyvällä, jos ei se auta, niin sitten pahalla, (että saadaan tahtonsa perille). Mutta eikös se normaalisti niin menekin. Missä se raja sitten kenelläkin kulkee, niin sehän on ihan yksilöllistä, miten pahana kukakin mitäkin pahaa pitää. Ei kai siihen kovin taivaallista viisautta tarvita.
Johan meillä alakoulun lukukirjassa luettiin, miten aurinko ja myrskytuuli kilpailivat keskenään, kumpi saa mummolta (pahan) takin pois.
Tällä palstalla en sitä pahaa ole nähnyt, mikä minun käsitykseni mukaan on pahaa. Joskus jotain väittelyä ja suun soittoa, mutta eihän se mitään pahaa ole. Silloin, kun jossain näen oikeasti pahaa, niin minulta se ei jää huomioimatta (ainakin sivusta). - jotenkinihmeellistä
Tässä aloituksessa ei ollut kuin yksi vika.
Se on väärän kirjoittajan kirjoittama.
Huvitti seurata noita ensimmäisiä kommentteja:
Kun kuviteltiin sen olevan hunksin tekstiä, niin johan alkoi lipominen ja hymistely.
Oli huutomerkkiä ja hymiöitä kehujen myötä.
Mutta totuuden paljastuttua, tulikin toinen ääni kelloon.
Nyt aloitus olikin pelkkää vittuilua sekä kiusantekoa.
Eihän tämä aloitus sitä ollut, vaan te itse teitte siitä oman sylkykuppinne ja muovasitte sen omien tarkoitusperienne mukaiseksi.
Jos kerran ei saa palstalle julkituoduista asioista laskea vähän rankempaa leikkiä, pitäisi varmasti miettiä tarkemmin, mitä kaikkea kannattaa täällä tuoda yleiseen tietoon. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minua tässä keskustelussa on harhauttanut tuo sana "paha" yleisesti. Olen etsinyt vastausta, taisin sen perään vähän jo kyselläkin, että minkälaista pahaa eppu tarkoitti, kun sitä pahaa on niin monenlaista ja monen asteista.
Missä se raja sitten kenelläkin kulkee, mikä paha on jätettävä huomiotta ja mikä on niin pahaa, että se on katkaistava?
Kyllähän se jo tavallaan selvisikin, että ensin yritetään hyvällä, jos ei se auta, niin sitten pahalla, (että saadaan tahtonsa perille). Mutta eikös se normaalisti niin menekin. Missä se raja sitten kenelläkin kulkee, niin sehän on ihan yksilöllistä, miten pahana kukakin mitäkin pahaa pitää. Ei kai siihen kovin taivaallista viisautta tarvita.
Johan meillä alakoulun lukukirjassa luettiin, miten aurinko ja myrskytuuli kilpailivat keskenään, kumpi saa mummolta (pahan) takin pois.
Tällä palstalla en sitä pahaa ole nähnyt, mikä minun käsitykseni mukaan on pahaa. Joskus jotain väittelyä ja suun soittoa, mutta eihän se mitään pahaa ole. Silloin, kun jossain näen oikeasti pahaa, niin minulta se ei jää huomioimatta (ainakin sivusta).Epusta en tiedä, mutta itte miellän pahaksi sen, kun on tarkoitus satuttaa toista.
Ja luulen ettei pahaa voi katkaista. Se kasvaa vaan uudestaan, tai jos sen nujertaa se iskee seuraavassa mutkassa takaisin.
Jos joku sanoo mulle että viddu mikä muija, ja mä vetäisen sitä kuonoon, niin siitä se paha vasta alkaakin. Jos pyydän anteeksi ja kysyn mitä tein väärin, niin luulen (vaiko toivon) että paha laantuu.jotenkinihmeellistä kirjoitti:
Kun kuviteltiin sen olevan hunksin tekstiä, niin johan alkoi lipominen ja hymistely.
Eihän tämä aloitus sitä ollut, vaan te itse teitte siitä oman sylkykuppinne ja muovasitte sen omien tarkoitusperienne mukaiseksi.
Jos kerran ei saa palstalle julkituoduista asioista laskea vähän rankempaa leikkiä, pitäisi varmasti miettiä tarkemmin, mitä kaikkea kannattaa täällä tuoda yleiseen tietoon.Ehkä se johtuu siitä että kavereilla keskenään voi olla joku oma kuittailutapa. Jos se tuleekin ihan varomattomasti ja puskasta ehheh, niin totta kai se tuntuu vielä pahemmalta.
Jos aloituksella ei ollut tarkoitus satuttaa, niin oisko se sun mielestä pitänyt jotenkin ilmaista? Jossain vaiheessa? Ainakin mun suhtautumisen kannalta sillä olisi ollut todella suuri merkitys.- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Epusta en tiedä, mutta itte miellän pahaksi sen, kun on tarkoitus satuttaa toista.
Ja luulen ettei pahaa voi katkaista. Se kasvaa vaan uudestaan, tai jos sen nujertaa se iskee seuraavassa mutkassa takaisin.
Jos joku sanoo mulle että viddu mikä muija, ja mä vetäisen sitä kuonoon, niin siitä se paha vasta alkaakin. Jos pyydän anteeksi ja kysyn mitä tein väärin, niin luulen (vaiko toivon) että paha laantuu.Mutta ihminenhän tietää vain itse, onko hänellä tarkoitus satuttaa toista. Siis silloin on kysymyksessä se omasta itsestään kasvanut paha.
Et sinä voi tietää kirjoituksista mitenkään toisen tarkoitusta, ellei hän suoranaisesti itse sano haluavansa satuttaa.
Jos sinuun sattuu, niin kuvittelet omassa päässäsi toisen halunneen satuttaa sinua. - ent.siivoojaparka
jotenkinihmeellistä kirjoitti:
Jos kerran ei saa palstalle julkituoduista asioista laskea vähän rankempaa leikkiä, pitäisi varmasti miettiä tarkemmin, mitä kaikkea kannattaa täällä tuoda yleiseen tietoon.Huomasin myös huvittuneena se kelkankääntämisen ketjussa.
Myöskin se kiinnitti huomioni ja laittoi virnistämään, kun ei uskallettu olla oikein mitään mieltä aloituksesta, koska ei tiedetty kenen se on. Tärkein kysymys ja arvailu heti alkuunsa "kenen", ennenkuin uskalletaan olla mitään mieltä. Ettei vaan ketään inhokkiaan kehu vahingossa tai morkkaa sellaista, jolle haluaa olla mielin kielin.
Hyvin pers.kohtaista kohtelua tällä palstalla on huomattu ennenkin. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mutta ihminenhän tietää vain itse, onko hänellä tarkoitus satuttaa toista. Siis silloin on kysymyksessä se omasta itsestään kasvanut paha.
Et sinä voi tietää kirjoituksista mitenkään toisen tarkoitusta, ellei hän suoranaisesti itse sano haluavansa satuttaa.
Jos sinuun sattuu, niin kuvittelet omassa päässäsi toisen halunneen satuttaa sinua.Ei kukaan yksin täällä keskustele. Jos puhut peilille ja loukkaat itseäsi, niin sitten on oma vika. Mutta ei täällä kukaan kulje ilman vastuuta sanomisistaan? Tietty auttaa vähän kun oppii jotakuta tuntemaan, että mikä kuuluu tyyliin ja mikä ei. Mutta jokaisella on silti se oma rajansa minkä kestää. Minusta se on kaunista jos sen voi kunnioittaa.
- kesivä
Jos kerran ei saa palstalle julkituoduista asioista laskea vähän rankempaa leikkiä, pitäisi varmasti miettiä tarkemmin, mitä kaikkea kannattaa täällä tuoda yleiseen tietoon.Jaahas, tota noin, vai väärän. Jos sä olet aloittaja, niin sittenhän et ole lainkaan väärä aloittaja. Nyt jos/kun tarkoitit että se oli huumoriksi tarkoitettu, niin kuin täällä jotkut sen tulkitsivatkin, niin asian pitäisi olla ok. Kirjoitustyylejä on niin monenlaisia, minä otin tuon aloittajan kirjoituksen satiirina, alkuunsa.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Ehkä se johtuu siitä että kavereilla keskenään voi olla joku oma kuittailutapa. Jos se tuleekin ihan varomattomasti ja puskasta ehheh, niin totta kai se tuntuu vielä pahemmalta.
Jos aloituksella ei ollut tarkoitus satuttaa, niin oisko se sun mielestä pitänyt jotenkin ilmaista? Jossain vaiheessa? Ainakin mun suhtautumisen kannalta sillä olisi ollut todella suuri merkitys.Siis EI!!!!
Kyllä meillä on niin eri suhtautuminen sanoihin "loukata" "loukkaantua" ja sanoihin "satuttaa" "sattua".
Kukaan ei voi loukata tai satuttaa (paitsi satuttaa fyysisesti) toista, ellei itse loukkaannu tai tunne itseään satutetuksi. Se on jokaisen omakohtainen tunne.
Ja kuten aikaisemmin olen jossain maininnut, niin loukkaavampaa minusta on sellainen lällyttely jonkun lällyttelyn yhteydessä; älä nyt vain loukkaannu, mutta... Sehän, jos mikä osoittaa vain hänen itsensä loukkaantuvan tyhjästä.
Minulla on vain yksi Akilleen kantapää ja sitä ei tällä palstalla tiedä luultavasti kuin yksi. Kukaan muu ei sitä ole onnistunut löytämään. - eppu2
Minua tässä keskustelussa on harhauttanut tuo sana "paha" yleisesti. Olen etsinyt vastausta, taisin sen perään vähän jo kyselläkin, että minkälaista pahaa eppu tarkoitti, kun sitä pahaa on niin monenlaista ja monen asteista.
Tällä palstalla en sitä pahaa ole nähnyt, mikä minun käsitykseni mukaan on pahaa. Joskus jotain väittelyä ja suun soittoa, mutta eihän se mitään pahaa ole. Silloin, kun jossain näen oikeasti pahaa, niin minulta se ei jää huomioimatta (ainakin sivusta).Paha=pahan tekeminen. Eikös jokainen normaali ihminen erota hyvän ja pahan.
Jos joku sanoo loukkaavasti, voi sen jättää huomiotta, kääntyä ja mennä pois.
Jos sanot vielä pahemmin takaisin, siitä se vaan paisuu.
Jos taas on väkivallan uhka, silloin on diplomatia paikallaan.
Jos taas se ei toimi ja joku hyökkää omaan tai toisen kimppuun tilanne vaatii ´´pahalla katkaisua´´, että säästyttäisiin suuremmalta pahalta.
Selvenikö tämä minun ajatuksenjuoksuni yhtään. - ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Ei kukaan yksin täällä keskustele. Jos puhut peilille ja loukkaat itseäsi, niin sitten on oma vika. Mutta ei täällä kukaan kulje ilman vastuuta sanomisistaan? Tietty auttaa vähän kun oppii jotakuta tuntemaan, että mikä kuuluu tyyliin ja mikä ei. Mutta jokaisella on silti se oma rajansa minkä kestää. Minusta se on kaunista jos sen voi kunnioittaa.
Minä heitän vastuun lukijalle.
Mutta hitsi. Onkohan se minussa se minun neljäsosani savolaista, mikä heittää vastuun kuulijalle .
Oletko, hmpf, ihan vakavsti tosissasi, että tuo aloitus olisi satuttanut tai loukannut sinua, jos se olisi sinusta? Et kai? Älä sano, että olisit! - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Paha=pahan tekeminen. Eikös jokainen normaali ihminen erota hyvän ja pahan.
Jos taas se ei toimi ja joku hyökkää omaan tai toisen kimppuun tilanne vaatii ´´pahalla katkaisua´´, että säästyttäisiin suuremmalta pahalta.
Selvenikö tämä minun ajatuksenjuoksuni yhtään.Minä erotan hyvän ja pahan vain sen oman mittapuuni mukaan. Se on minulle pahaa, mikä minusta itsestäni tuntuu (haisee, maistuu, kuulostaa, näyttää) pahalle.
Mikä sitten toisen ihmisen mittapuun mukaan on pahaa? Mistä minä sen voisin tietää, jos en tunne ihmistä oikein hyvin. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Paha=pahan tekeminen. Eikös jokainen normaali ihminen erota hyvän ja pahan.
Selvenikö tämä minun ajatuksenjuoksuni yhtään.""""Jos joku sanoo loukkaavasti, voi sen jättää huomiotta, kääntyä ja mennä pois."""""
Tuon kohdan korjaisin niin, että jos loukkaannut, niin ota muutaman viikon loma palstalta ja mieti se aika, oliko sinulla todellakin jotain aihetta loukkaantua.
Jos se tapahtuu livenä, niin laske kymmeneen ja mieti samalla, onko sinulla oikeastaan mitään aihetta loukkaantua. - eppu2
Minä erotan hyvän ja pahan vain sen oman mittapuuni mukaan. Se on minulle pahaa, mikä minusta itsestäni tuntuu (haisee, maistuu, kuulostaa, näyttää) pahalle.
Mikä sitten toisen ihmisen mittapuun mukaan on pahaa? Mistä minä sen voisin tietää, jos en tunne ihmistä oikein hyvin.Oma mittapuun lisäksi on yleinen mittapuu.
Väärinkäsityksiä tietysti tulee aina välillä, mutta kyllä sen huomaa.
Onhan meillä puhe-ja kirjoituskieli, millä voi asioita ainakin yrittää laittaa tolalleen. - bessie-
Jos kerran ei saa palstalle julkituoduista asioista laskea vähän rankempaa leikkiä, pitäisi varmasti miettiä tarkemmin, mitä kaikkea kannattaa täällä tuoda yleiseen tietoon.Vain yksi vikako, joka muka olisi tuo että se on väärän kirjoittajan kirjoittama?!
"Jos kerran ei saa palstalle julkituoduista asioista laskea vähän rankempaa leikkiä, pitäisi varmaan miettiä tarkemmin, mitä kaikkea kannattaa täällä tuoda yleiseen tietoon."
Eiköhän asia ole niin päin, että jokaisella pitäisi olla oikeus kirjoittaa omista asioistaan juuri niin avoimesti kuin kulloisessakin asiayhteydessä katsoo tarpeelliseksi. Ilman että joku kirjallisesti lahjakkaana itseään pitävä myöhemmin käyttää sitä 'parodiansa' aineksena.
Tällaisen kirjoittajan pitäisi varmasti miettiä tarkemmin, mitä kaikkea kannattaa täällä tuoda yleiseen tietoon. Ja vähintäänkin kestää kunnialla saamansa kritiikki...
Jokainen kokee asiat omalla tavallaan. Minusta aloituksen suurin vika on se, että se ei ole keskustelun avaus. Ei ole, vaikka kommentteja onkin tullut. Ja se, että tuollaiset yksinkertaisesti tekevät palstan määrätyn laiseksi, eikä suinkaan paremmaksi, KAIKKIEN kannalta ajatellen.
Jos toivotaan, että tällainen keskustelupalsta olisi ilmapiiriltään edes välttävän terve, eikä vain parin keskenään kilpailevan (joilla aivan vääristynyt käsitys keskustelupalstasta ja omasta korvaamattomuudestaan sille) sekä parin komppaajan plus muutaman 'tukinikin' kirjoituskilpailuareena, niin ei pitäisi kirjoittaa aloituksen kaltaisia nikkeihin meneviä sepustuksia lainkaan.
Helppoahan niiden kirjoittaminen toki on, etenkin jos on niin pimahtanut että taltioi mieleensä tai peräti tiedostoihinsa nimenomaan ivaamiseen soveltuvaa materiaalia.
"Se on väärän kirjoittajan kirjoittama." Aika tyhmää ensinnäkin olettaa, että kovinkaan montaa kiinnostaisi pätkän vertaa kuka on kirjoittaja. Toisekseen, vain yksi ihminen voi tietää kuka aloituksen on kirjoittanut, kirjoittaja itse. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minä heitän vastuun lukijalle.
Mutta hitsi. Onkohan se minussa se minun neljäsosani savolaista, mikä heittää vastuun kuulijalle .
Oletko, hmpf, ihan vakavsti tosissasi, että tuo aloitus olisi satuttanut tai loukannut sinua, jos se olisi sinusta? Et kai? Älä sano, että olisit!Mitähäh, joko sä unohdit mitä mieltä sä oot minusta ja mun suhtautumisesta aloitukseen, vai annoitko mulle uuden mahdollisen? :)
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Mitähäh, joko sä unohdit mitä mieltä sä oot minusta ja mun suhtautumisesta aloitukseen, vai annoitko mulle uuden mahdollisen? :)
Ei sitä aina kaikkea kiireessään muista uudestaan mainita. Sanotaan nyt vielä uudestaan ja selkokielellä, kun sitä oikein kerjäämällä kerjäät, että kyllä sinä ylireagoit asiaan, mikä ei taaskaan sinulle edes kuulunut.
Oliko muuten suuret juhlat, kun täytit 60? En muista sinun kertoneen täällä niistä mitään. - bessie-
Ei sitä aina kaikkea kiireessään muista uudestaan mainita. Sanotaan nyt vielä uudestaan ja selkokielellä, kun sitä oikein kerjäämällä kerjäät, että kyllä sinä ylireagoit asiaan, mikä ei taaskaan sinulle edes kuulunut.
Oliko muuten suuret juhlat, kun täytit 60? En muista sinun kertoneen täällä niistä mitään.Tsot tsot, kaikki tänne kirjoitettu kuuluu kaikille.
Oliko muuten suuret juhlat, kun täytit 60? En muista sinun kertoneen täällä niistä mitään.Auts, nyt sä ammut kovilla :D Kelpaako portsarille jos on vanha sielu?
- ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Tsot tsot, kaikki tänne kirjoitettu kuuluu kaikille.
Kaikille. Myös tämän ketjun aloittajalle. Aivan oikein. Vaikka äsken narahditkin:
""""Helppoahan niiden kirjoittaminen toki on, etenkin jos on niin pimahtanut että taltioi mieleensä tai peräti tiedostoihinsa nimenomaan ivaamiseen soveltuvaa materiaalia."""""
Kirjoitettu on kirjoitettu ja jos joku ne muistaa paremmin kuin toiset, niin ei häntä ole siitä tuomitseminen tai pimahtaneeksi nimittäminen. - ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Auts, nyt sä ammut kovilla :D Kelpaako portsarille jos on vanha sielu?
Sillä ehdolla, että osaisit tuoda sen esille...
- hyvämuistinen
Oliko muuten suuret juhlat, kun täytit 60? En muista sinun kertoneen täällä niistä mitään.Hmp.f on entisessä profiilissa näkyneen mukaan 52 vuotias.
- bessie-
Kaikille. Myös tämän ketjun aloittajalle. Aivan oikein. Vaikka äsken narahditkin:
""""Helppoahan niiden kirjoittaminen toki on, etenkin jos on niin pimahtanut että taltioi mieleensä tai peräti tiedostoihinsa nimenomaan ivaamiseen soveltuvaa materiaalia."""""
Kirjoitettu on kirjoitettu ja jos joku ne muistaa paremmin kuin toiset, niin ei häntä ole siitä tuomitseminen tai pimahtaneeksi nimittäminen.Mistä minä narahdin, tarkalleen ottaen?
Itselläni on oikein hyvä muisti, mutta useinkaan en täällä kommentoidessani muista edes mitä itse aikaisemmin olen samassa ketjussa sanonut, ja vaikka sattuisinkin muistamaan niin yleensä vastaan aina yhden viestin tekstiin, ja vielä niin että vain osaan siitä.
Nytkään minulla ei ole aavistustakaan mistä sinä ja hmp.f keskustelette, kommenttini oli täsmäkommentti vain ja ainoastaan tähän kohtaan: ---, mikä ei taaskaan sinulle edes kuulunut.
Juu, en minä ole hanakka tuomitsemaan yleensäkään, se on väärä sana mielestäni.
Hyvän muistinsa käyttäminen määrättyjä nikkejä (myös omaansa) ivaavien PARODIOIDEN kirjoittamiseen (keskustelupalstalle) nyt vain on minun mielestäni pimahtunutta.
Pidän myös niiden kehumista typeränä, ellei sitten kehu vain itsestään tehtyä luonnehdintaa.
Sillä onhan näin, että se parodia on pohjimmiltaan kirjoittajansa omiin, joko tieten tahtoen muista nikeistä tyrkyttämiinsä mielikuviin, tai sitten hänen oman persoonansa mukaisiin tulkintoihin, ennakkoluuloihin ja ymmärrykseensä perustuvaa. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sillä ehdolla, että osaisit tuoda sen esille...
Olen harvoin täällä enää iltaisin, käykö se? Eikö vanhat vetäydy ajoissa iltapuulle :)
hyvämuistinen kirjoitti:
Hmp.f on entisessä profiilissa näkyneen mukaan 52 vuotias.
Ooooh, olen otettu :)))
- ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Mistä minä narahdin, tarkalleen ottaen?
Itselläni on oikein hyvä muisti, mutta useinkaan en täällä kommentoidessani muista edes mitä itse aikaisemmin olen samassa ketjussa sanonut, ja vaikka sattuisinkin muistamaan niin yleensä vastaan aina yhden viestin tekstiin, ja vielä niin että vain osaan siitä.
Nytkään minulla ei ole aavistustakaan mistä sinä ja hmp.f keskustelette, kommenttini oli täsmäkommentti vain ja ainoastaan tähän kohtaan: ---, mikä ei taaskaan sinulle edes kuulunut.
Juu, en minä ole hanakka tuomitsemaan yleensäkään, se on väärä sana mielestäni.
Hyvän muistinsa käyttäminen määrättyjä nikkejä (myös omaansa) ivaavien PARODIOIDEN kirjoittamiseen (keskustelupalstalle) nyt vain on minun mielestäni pimahtunutta.
Pidän myös niiden kehumista typeränä, ellei sitten kehu vain itsestään tehtyä luonnehdintaa.
Sillä onhan näin, että se parodia on pohjimmiltaan kirjoittajansa omiin, joko tieten tahtoen muista nikeistä tyrkyttämiinsä mielikuviin, tai sitten hänen oman persoonansa mukaisiin tulkintoihin, ennakkoluuloihin ja ymmärrykseensä perustuvaa.Bessie ylitti taas kerran itsensä tuulellakäypänä hupsijana. Päättäisit nyt jo, kenelle mikäkin kuuluu.
bessie-
23.7.2015 16:16
""Tsot tsot, kaikki tänne kirjoitettu kuuluu kaikille.""
bessie-
23.7.2015 17:15
""...kommenttini oli täsmäkommentti vain ja ainoastaan tähän kohtaan: ---, mikä ei taaskaan sinulle edes kuulunut.""
Mutta oikeastaan, niinkuin itsekin kirjoitit:
"""Itselläni on oikein hyvä muisti, mutta useinkaan en täällä kommentoidessani muista edes mitä itse aikaisemmin olen samassa ketjussa sanonut..."""
Mites, jos vetäisit mielipiteissäsi jotain vähänkin suoraa linjaa, niin sinun ei edes tarvitsisi yrittää muistella, mitä mieltä olet vajaata tuntia aikaisemmin ollut. "Niin tytön mieli vaihtuu kuin savu joka haihtuu, neidon oikut yhä uudet on..." - bessie-
Bessie ylitti taas kerran itsensä tuulellakäypänä hupsijana. Päättäisit nyt jo, kenelle mikäkin kuuluu.
bessie-
23.7.2015 16:16
""Tsot tsot, kaikki tänne kirjoitettu kuuluu kaikille.""
bessie-
23.7.2015 17:15
""...kommenttini oli täsmäkommentti vain ja ainoastaan tähän kohtaan: ---, mikä ei taaskaan sinulle edes kuulunut.""
Mutta oikeastaan, niinkuin itsekin kirjoitit:
"""Itselläni on oikein hyvä muisti, mutta useinkaan en täällä kommentoidessani muista edes mitä itse aikaisemmin olen samassa ketjussa sanonut..."""
Mites, jos vetäisit mielipiteissäsi jotain vähänkin suoraa linjaa, niin sinun ei edes tarvitsisi yrittää muistella, mitä mieltä olet vajaata tuntia aikaisemmin ollut. "Niin tytön mieli vaihtuu kuin savu joka haihtuu, neidon oikut yhä uudet on..."Mikä tuossa nyt oli tuulella käymistä?
Kerran vielä: Sinä kirjoitit kommentin, josta silmiini pisti kohta jossa näytit kirjoittavan toiselle kirjoittajalle:" ---että kyllä sinä ylireagoit asiaan, mikä ei taaskaan sinulle edes kuulunut."
Siihen kohtaan kommentoin toteamalla: Tsot tsot, kaikki tänne kirjoitettu kuuluu kaikille.
En tosiaankaan aina muista mitä olen kirjoittanut, mutta ei minun tarvitsekaan muistaa. TIEDÄN, että ajatukseni ja tekstini ovat linjassa. Jos muulta näyttää, niin olen kirjoittanut huonosti tai joku on ymmärtänyt huonosti. Tyyli ja sävyt toki voivat vaihdella, en ole aina samassa vireessä tai samalla tuulella, että sillä tavoin tuulellakäypä.
- att2
Olet nolla ja apina 2015 siis olet kuollut.
- duäringenting
Sinä olet limanuljuska, kampasimpukka, saivareen peräsuoli, rasvahäntälampaan kuivunut saparo, tuulen huuhtoma kerjäläisen persus ja ikuisessa pimeydessä rämpivä alkuolennon irvikuva.
- att2
Euroviiso laulaja ex elämä ja nollaa--- siis viisas.
duäringenting kirjoitti:
Sinä olet limanuljuska, kampasimpukka, saivareen peräsuoli, rasvahäntälampaan kuivunut saparo, tuulen huuhtoma kerjäläisen persus ja ikuisessa pimeydessä rämpivä alkuolennon irvikuva.
Ei hänen suomen kielen taitonsa riitä lauseittesi oikeaan ymmärtämiseen, joten hukkaan heitettyjä ajatusnäpyttelyjä. Vain nolla ja apina, joten unohdetaan hänet vaikka piru vie hän kuuluu meidän kyläyhteisöömme hän on Suomelan läntisen rannan kylähullu.
- ent.siivoojaparka
Ei hänen suomen kielen taitonsa riitä lauseittesi oikeaan ymmärtämiseen, joten hukkaan heitettyjä ajatusnäpyttelyjä. Vain nolla ja apina, joten unohdetaan hänet vaikka piru vie hän kuuluu meidän kyläyhteisöömme hän on Suomelan läntisen rannan kylähullu.
Häh? Parodiaako ilman ilkeilyä ja piikittelyä?
- att2
Finni on apina.
- pilleriä
att2 kirjoitti:
Finni on apina.
Oletko taas päässyt siellä mielisairaalassa tietokoneelle? Menes ny hoitaja-tätin luo. Saat pillerin ja täti laittaa sulle kuivan vaipan. Stte tulee nukkumatti.
Hyvää yötä sekopää att2. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Häh? Parodiaako ilman ilkeilyä ja piikittelyä?
Kerropas Mandille mikä sua nyt vaivaa kun kaikki kirjoitukseni närästää. Kun minua närästää otan Rennien.
Voit myös istua muurahaispesään paljaalla pyllyllä ja saada elämääsi säpinää silloin unohdat minun kirjalliset esitykseni.- ent.siivoojaparka
Kerropas Mandille mikä sua nyt vaivaa kun kaikki kirjoitukseni närästää. Kun minua närästää otan Rennien.
Voit myös istua muurahaispesään paljaalla pyllyllä ja saada elämääsi säpinää silloin unohdat minun kirjalliset esitykseni.Ei minua kaikki kirjoituksesi ... Älä nyt liioittele.
Vaivaa vaivaa vaivaa... Mutta älä luulekaan, että sitä täällä kerron. Ottakaa vastaan vaan mitä täältä tulee. Ja ainahan voit ottaa opiksesi vaikkapa minua valaistuneimpien neuvon: "Paha saa voimaa vastustuksesta. Se heikkenee, kun sen jättää huomiotta."
Niinku, että älä oo huomaavinas. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ei minua kaikki kirjoituksesi ... Älä nyt liioittele.
Vaivaa vaivaa vaivaa... Mutta älä luulekaan, että sitä täällä kerron. Ottakaa vastaan vaan mitä täältä tulee. Ja ainahan voit ottaa opiksesi vaikkapa minua valaistuneimpien neuvon: "Paha saa voimaa vastustuksesta. Se heikkenee, kun sen jättää huomiotta."
Niinku, että älä oo huomaavinas.Minä nyt kintaalla viittaan kaikille viisauksille.
Oletko huomannut, että sinulla on tapa vängätä "viisauksinesi" joka väliin vaikka asia ei sinua liippaisikaan. Siitä sinua ei voi syyttää , että eikö yritystä riittäisi.
Käy lukemassa aamullinen paskajuttuni, jospa se saisi sinut iloiseksi.
Nyt mökki ja huusi on siivottu juuriharjan kanssa. On lähdettävä kaupunkiin kylpyyn, paskan haju tarttu nokkaan.- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Minä nyt kintaalla viittaan kaikille viisauksille.
Oletko huomannut, että sinulla on tapa vängätä "viisauksinesi" joka väliin vaikka asia ei sinua liippaisikaan. Siitä sinua ei voi syyttää , että eikö yritystä riittäisi.
Käy lukemassa aamullinen paskajuttuni, jospa se saisi sinut iloiseksi.
Nyt mökki ja huusi on siivottu juuriharjan kanssa. On lähdettävä kaupunkiin kylpyyn, paskan haju tarttu nokkaan.Et sitten huomannut erästä kommenttiani toisesta ketjusta.
En halua kenenkään (teidänkään) jäävän suremaan mahdollista kuolemaani, niin paljon teistä tykkään. Viimeisenä haluan kuulla arkkuuni helpotuksen huokauksen. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Et sitten huomannut erästä kommenttiani toisesta ketjusta.
En halua kenenkään (teidänkään) jäävän suremaan mahdollista kuolemaani, niin paljon teistä tykkään. Viimeisenä haluan kuulla arkkuuni helpotuksen huokauksen.Minä en lue jokaista ketjua, kun avaan uuden ketjun ja näen aiheen usein suljen ja siirryn toiseen. En siis ota osaa kaikkiin ketjuihin. Yleensä omiin ja niihin joihin heitän kommentteja kuten tähän.
No, uskon, että kaikilla on täällä paikkansa. Olisi ikävää kuulla jos joku vaksaan kommunikoiva tunnistettu nikki yhtä äkkiä vetäisi tyhjää.
Siivooja kuuluu joukkoon ; )ent.siivoojaparka kirjoitti:
Et sitten huomannut erästä kommenttiani toisesta ketjusta.
En halua kenenkään (teidänkään) jäävän suremaan mahdollista kuolemaani, niin paljon teistä tykkään. Viimeisenä haluan kuulla arkkuuni helpotuksen huokauksen.Hyi kauhia, meinaatkos et arkussa vielä kuulet jotain?
- ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
Hyi kauhia, meinaatkos et arkussa vielä kuulet jotain?
Ihan sekaisinhan tässä menee, kun joku vasta eilen sanoi tietävänsä, että ihminen elää kuoltuaankin. Joku vanha nainen sen oli todistanut hautausmalla olleella kissalla ja suomalainen pappi sitten vielä vahvistanut.
Tiedä enää mitä tässä uskoa, kun niin vahvat todisteet tuntuu asiasta olevan. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ihan sekaisinhan tässä menee, kun joku vasta eilen sanoi tietävänsä, että ihminen elää kuoltuaankin. Joku vanha nainen sen oli todistanut hautausmalla olleella kissalla ja suomalainen pappi sitten vielä vahvistanut.
Tiedä enää mitä tässä uskoa, kun niin vahvat todisteet tuntuu asiasta olevan.No jos sielunsa elää toivottavasti ei enää arkussa vaan sielu lennähtää vapauteen kun maallinen maja lakkaa elämästä.
- ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
No jos sielunsa elää toivottavasti ei enää arkussa vaan sielu lennähtää vapauteen kun maallinen maja lakkaa elämästä.
Kenen kissalla tuon todistaisi todeksi?
Kenen kissalla tuon todistaisi todeksi?
En tiedä, minulla ei ole kissaa eikä tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184381Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032380Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421941Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.161550- 771525
- 1591493
- 10931
- 75809
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106777