Rasistikortin heilutus

Pohjoinenkalifaatti

"Kokoomuksen Helsingin kaupunginvaltuutettu Hetemaj sanoi Huomenta Suomen haastattelussa, ettei ymmärrä miksi Teemu Selännettä syytetään rasistiksi

– Olen kyllästynyt siihen mustavalkoiseen jaotteluun, että heti jos olet jotakin toista mieltä, saa rasistikortti heilua. Se sammuttaa keskustelun, kun nähdään vain yksinkertaistettu näkökanta"

2

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onsittenvaikeeta

      kiva että kerroit minä aamuna.

    • NäinMeillä

      Ei teemu varmaan rasisti ole mutta sortui käyttämään ihan samaa retoriikkaa ja kieltä kuin monet rasistisesti puhuvat ihmiset. Läisäksi hän ei ottanut ihan kaikista asioista selvää siitä miten ne jo ovat vaan kirjoitti sen mukaan miten luuli asioiden olevan.
      Selänne varmaan yritti olla hyvällä asialla mutta jääkiekkoilijana tuo kirjallinen ilmaisu ei ollut hänen vahvinta lajiaan ja nyanssien taju jäi vähän uupumaan. Jos minä kirjoittaisin ihan hyvän asian puolesta mutta käyttäisin vaikka ilmaisuja "elintila" ja "lopullinen ratkaisu" niin kyllä siitä moni älähtäisi.
      Ehkäpä moni muukin kuin Selänne oppi tästä tapauksesta sen että tärkeää ei ole vain että mitä sanoo vaan myös että miten sen sanoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe