Uskovalle sopiva kielenkäyttö

Siteeraan Paavalia sanoilla että käyttäytykää säädyllisesti ja kielenne on merkkinä uskosta. Tätä kaikkea käyttää mielellään meistä hyväkseen ateistity jotka ovat heti vetoamassa ns. uskovan kovaan kielenkäyttöön sanomalla että siinä se uskova taas näyttää esimerkkiä.
Jeesus sanoi että "te kyykäärmeen sikiöt", enkä usko että Jeesus olisi ainoastaan nuo sanat sanonut suutuspäissään, vaan ehkä jokin ärräpää on lentänyt. Raamattu kertoo Jeesuksen tunteista, jotka olivat varsin voimakkaat.
Isoisäni oli harras kovanlinjan uskova adventisti ja hän ei turhaa kiroilua sietänyt.. MUTTA kielenkäyttö riippuu siitä mitä sanoo ja missä tilanteessa. Hän itse käytti varsin kovaa kieltä välissä ja se opetti tajuamaan minut jo nuorena ettei ne keilen kannattimet ole pahin väline jos suoraan sanoo asiat kuin ne on. Kielellä tehdyt synnithän ovat tunnetusti pahoja mutta ei kirosanat ensinkään kun niitä sanotaan oikeassa kohtaa.
Itse olen ollut töissä pokena kymmeniä vuosia ja tunne kaikki ongelmat jo entuudestaan mitä juopoilla, konnilla ja muilla narkeilla on päässään ja miten he kieltään käyttävät. En voi olla messissä aidosti jos en uskalla olla mukana, joten joudun käyttämään alamaailman kieltä. Se näkyy ehkä minussa täälläkin vaikka olen harras uskova.
Mietä olette mieltä aiheesta? Oletan helposti että moni tuomitsee minut vain siksi koska sanon näin mutta kukaan ei voi elää toisen elämää.
joku kommentoi uutta avatartanikin että "julma italialainen mafioso" mutta ei näe pintaa syvemmälle. Jos livenä näette minut, niin moni pelkää koska olen iso 160kg ex voimailija ja 190 cm pituutta ja siihen vielä varsin miehekäs ääni ja tuollainen alamaailman puhetapa.
Noh... niin miettikääs sitä sitten. Silti olen ihan eri kuin mitä moni luulee. Muistan mm. eräs myöhäisilta kun ajettiin ravintolaturvapartiota erään häkkipainijan kanssa jolla ei todellakaan puutu itseluottamusta. Hän istui baarilässytysten jälkeen autoon, minä kuskin paikalle ja Pete siihen viereen. Molemmat huokaisi syvään ja sanoi että "huhhuh, saa olla taas oma itsensä".
Egomme ei ole mikään pellehyppyalusta, joten olkaamme nöyriä. Silti me voimme ottaa tällaisia rooleja ammatin tai muun hyvän asian eteenpäin viemiseksi. ulkoinen habitus ja kielenkäyttö on yksi sellainen.

21

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivon että joku ottaisi syvällisesti kantaa aiheesta, mitä on todellinen nöyryys.

• AamentaKaikkeen

357

• Huomaammeettä

Tämä avaus on kirottu. Ei raamatullista. Ei profetiaa. Oman kilven kiillotusta ja itsekehua. Poistoon.

• Oikeemafioso

Mä taas oon 247 pitkä ja painan 317 kiloo! Suu kiinni pikkumies!

• Jarmo__EiKirj

Kannattaako tänne enää mitään avata. Herää kysymys?

• AamentaKaikkeen

454

• KTS--

Jos Jeesukselta on lipsahtanut "ärräpää" niin evankelistat ovat EHKÄ jättäneet sen kirjaamatta.

• Jarmo__EiKirj

Niin mäkin uskon...

• Et sä tiä et kotarihan on kotosin sieltä ;)

• KTS--
        JarmoEklund kirjoitti:

Et sä tiä et kotarihan on kotosin sieltä ;)

Ei vaan palstakeisari on sieltä kotoisin.

• mitänytsanot
      • ...rock rock...

• vekkavain---

Jamo on aineissa, tiedetään... ja leikkii puhimystä.... luuseri

• 665076

r.i-p-

• vority

vcoiy

• pispalasta

jarmille: rock. roc.
      R.I.P.

• tietoa-on

Voi Jarmo-parka! Etkä tunne edes Raamattua, saati normaalia sivistystä?

Paavali? oliko hän "riivattu" kun kirjoitti itsestään:

- Tunnen miehen.... tämä mies... temmattiin... 2 Kor 12:1---

Väitätkö että Paavali oli riivattu - kun puhui 3. peroonassa?

Ei ollut.

Väitätkä että mm. ihmiset jotka kirjoittavat (sivistyneesti)

- Teidän näyrä palvelijanne! Jne, olisivat riivattuja!

Jarmo-parka. Olet pimeä. Ja samalla paljastat, että oletkin ITSE kaiken tämän palstaterrorin, herjausten ja stalkkausen takana. Koskien ML:aa...

Nyt koetat leikkiä lääkäriä, laitonta lääkäriä, psykiatria!

Mihin unohdit, etteä vain laillistetut lääkärit saavat tehdä diagnooseja? Oletko laillistettu lääkäri? Et ole.

Voi Jarmo-parka! leimaat globaalissa netissä "riivatuksi" ihmisen, vailla oikeutta, vaikka Lakia.

Ja sitten nimeltä leimaat että tämä (vapaa sielu) on kauheassa tilanteessa. Ja tekohurskaasti pyydä rukouksia.

Jarmo-parka. Mittasi näkyy tulleen täyteen.

Unohdit, että valheellisen huhun levittäminen on rikoslain 24:9 § mukainen kunnianloukkaus, ja julkisena törkeä kunnianloukkaus.

Sinulle annetaan aikaa yksi vuorokausi. Huomiseen klo 21 saakka.

Ellet peruuta julkista herjaustasi, ole valmis vastaamaan Rl 24:9 mukaan. Ja lisäksi Jumalan edessä siitä että "lausut väärää todistusta lähimmäisestäsi".

Selitykset ei pelasta.

• utelias___

Kielenkäytöllä on kyllä merkitystä. Kovin sivistynyttä kuvaahan ei itsestään anna, jos kiroilee ja päästelee vielä alapään sanoja kuin "pissaLiisat". Näihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota ja ottaa tavoitteeksi karsia ruma kielenkäyttö. Tämäkin on pitkä prosessi. Itse olen karsinut jo puhetapaani noin vuoden ja silti lipsahtelee, varsinkin jos menettää mielenmaltin, suuttuu. Varmaan sielä "alamaailmassakin" arvostetaan siistiä kielenkäyttöä. Hölmöä vaikutelmaa tuskin kukaan haluaa osakseen? Sitten vielä jos se "Jarmon" mainostama "tempaus" tulee, niin typerää on silloin lipsautella Ärräpäitä vahingossa? Ennakkovalmentautumista. Myökin kannattaa pitää muutenkin siinä mallissa asiat että kestää katselun milloin vain, jopa siisteyden puolelta. Paikat pitää pitää sotilaallisen siistinä kotona ja aineellisestikin. Tässä myös mieli virkistyy kun näin on. Kannattaa siivota.

• XXX___

XXX Miksi viesti ei liiku etusivulle?

• Jarmo__EiKirj

Jaha, mun dissaus alkoi taas :D

• Jarmo__EiKirj

Se unohtui sanoa että voi perskutarallaa sentään ;D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      215
      31941
    2. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      3551
    3. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      250
      3545
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      96
      2920
    5. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      23
      2707
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2005
    7. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      10
      1613
    8. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      17
      1607
    9. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      349
      1357
    10. Nurmijärven onnettomuus.

Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks
      Maailman menoa
      41
      1247
    Aihe