SDP on hallitusta punaisena politrukkina kiihkeästi kiljuen kampitettuaan kannatuksensa harjalla. Se oli helppo saavutus, kun ei taaskaan tarvinnut osata tai tehdä mitään. Valtion taloudellinen tila on niin katastrofaalinen, että hallituspuolueiden oli aivan pakko alkaa merkittävästi vähentämään SDP:n etunenässä aikaansaamia ylisuuriksi paisuneita valtion menoja. Olisipa SDP:ssä ollut vastuuntuntoa aikanaan tehdä tarvittavia säästöjä, mutta ei tietenkään ollut, sillä SDP on puhdas jakopuolue. Hallitus eli valtio tässä tilanteessa olisi tarvinnut ideologiasta riippumatta opposition tukea, mutta SDP ei tunne vastuuta, ei ole tuntenut ennen, eikä tunne nytkään. Puolue, joka ei kykene tuntemaan vastuuta kansansa kohtalosta, ei ansaitse tulla valituksi maan hallitukseen. Kun hallituksen historiallisen pakolaiskriisin keskellä ja vaikeutuneessa Euroopan turvallisuuspoliittisessa tilanteessa tekemät talouden oikaisutoimet alkavat vaikuttaa, alkaa SDP:n kannatuksen lasku. Kansa kyllä tulee ymmärtämään hallituksen toimivan lopulta koko kansan parasta ajatellen. Tietenkin SDP voi yrittää vaikuttaa hallituksen menestykseen masinoimalla lakkoja, mutta sekin kalahtaa pitemmän päälle omaan nilkkaan. Tällaisessa Suomen tilanteessa vielä syvemmälle valtiota vievälle puolueelle ei tule olemaan ymmärrystä. Sellaista katsotaan jo maanpetosluokkaa olevaksi toiminnaksi. SDP:lle ei tule olemaan nykypolitiikallaan sijaa seuraavassakaan hallituksessa.
SDP, turha haaveilla vaalivoitosta
15
75
Vastaukset
- tollikka.spämmää.taas
SDP, turha haaveilla vaalivoitosta. Perustelut
todellinenvastuuntunto
28.1.2016 18:23
SDP on hallitusta punaisena politrukkina kiihkeästi kiljuen kampitettuaan kannatuksensa harjalla. Se oli helppo saavutus, kun ei taaskaan tarvinnut osata tai tehdä mitään. Valtion taloudellinen tila on niin katastrofaalinen, että hallituspuolueiden oli aivan pakko alkaa merkittävästi vähentämään SDP:n etunenässä aikaansaamia ylisuuriksi paisuneita valtion menoja. Olisipa SDP:ssä ollut vastuuntuntoa aikanaan tehdä tarvittavia säästöjä, mutta ei tietenkään ollut, sillä SDP on puhdas jakopuolue. Hallitus eli valtio tässä tilanteessa olisi tarvinnut ideologiasta riippumatta opposition tukea, mutta SDP ei tunne vastuuta, ei ole tuntenut ennen, eikä tunne nytkään. Puolue, joka ei kykene tuntemaan vastuuta kansansa kohtalosta, ei ansaitse tulla valituksi maan hallitukseen. Kun hallituksen historiallisen pakolaiskriisin keskellä ja vaikeutuneessa Euroopan turvallisuuspoliittisessa tilanteessa tekemät talouden oikaisutoimet alkavat vaikuttaa, alkaa SDP:n kannatuksen lasku. Kansa kyllä tulee ymmärtämään hallituksen toimivan lopulta koko kansan parasta ajatellen. Tietenkin SDP voi yrittää vaikuttaa hallituksen menestykseen masinoimalla lakkoja, mutta sekin kalahtaa pitemmän päälle omaan nilkkaan. Tällaisessa Suomen tilanteessa vielä syvemmälle valtiota vievälle puolueelle ei tule olemaan ymmärrystä. Sellaista katsotaan jo maanpetosluokkaa olevaksi toiminnaksi. SDP:lle ei tule olemaan nykypolitiikallaan sijaa seuraavassakaan hallituksessa.- Pankkopoika
Itsehän sinä spämmäät.
Spämmäät minun kirjoitustani.
Vai väitätkö kirjoitusta omaksesi ? - Pankkopojan.kopiot
Pankkopoika kirjoitti:
Itsehän sinä spämmäät.
Spämmäät minun kirjoitustani.
Vai väitätkö kirjoitusta omaksesi ?Miten spämmää ? Ei tuossa ainakaan mitään koeteta omia, toivottavasti et sinäkään koeta, sillä tuo ei ole myöskään sinun kirjoittamasi, ainoastaan kopioimasi teksti, kaiken lisäksi heikkotasoinen .
- Känä.on.kumma
Pankkopojan.kopiot kirjoitti:
Miten spämmää ? Ei tuossa ainakaan mitään koeteta omia, toivottavasti et sinäkään koeta, sillä tuo ei ole myöskään sinun kirjoittamasi, ainoastaan kopioimasi teksti, kaiken lisäksi heikkotasoinen .
Sisnä kirjoitukseni spämmäsit. Syytät siitäkin muita.
Ihme sälli.
Itse kirjoitin, et sinä. Ei se spämmäämistä ole oman kirjoituksen jakaminen.
- siinäpäteillefaktaa
Turha on kepuliripulin odottaa fiksuilta yhtäkään ääntä seuraavissa vaaleissa. Minäkin olen omalta osalta päättänyt, ettei ääntäni tule saamaan yksikään valehtelija, joka käytännössä tarkoittaa kaikkia ehdokkaita puolueesta riippumatta, ja näillä eväillä mennään loppuun asti. Olen saanut jo kymmeniä ihmisiä mukaan, jotka jättäytyvät jatkossa äänestämisen kokonaan. Siinähän surkuttelette tulevaa olematonta äänestysprosenttianne. Ps. sanokaa lautakasa kusipää masalle, että etsii ne tuppeensahatut lankkunsa jo esiin.
Mikäs kepurintamakarkuri tämmöinen on.
Vielä riittää suomessa köyhiä lyötäväksi ja
rikkaiden pankkitilejä heidän rahoillaan
täytettäväksi. Periksi ei siis voi antaa.
Me jatkamme valtsemallani tiellä.- Älä.nyt.suutu
Sipilä koittaa pankkopoikia ajaa uunilta. Siitäkös hermostuvat
- Hyväälauantaita
Nonoo poijjaat. Oppositiohan aina edustaa toisenlaista politiikkaa. Ei kandee noin hirveästi hermostua, jos demarien kannatus vain paranee ja paranee. Tämän hallituksen aikana on pudottu kärjestä keskitasolle. Jännää on nähdä tuleeko tämä hallitus saamaan oikein mitään aikaan vai hajoaako hallitus ennenaikaisesti. Siksihän tuollaisia hätäkirjoituksia kirjoitellaan. Hallitus kun otti heti EK:n potkulaudakseen eli teki tuosta tahosta varjohallituksen ja tuli samalla laittaneeksi toisen hanskan kättelyssä naulaan. Mielestäni keskustelu on ainoa tie löytää tulevaisuuden suunnitelmille ja perustalle selkeä kuva. Tätähän kansalaiset odottavat. Tuollaisella nyt-politiikalla ei pötkitä mihinkään. On monenlaisia aloja, joilla ei välttämättä ole samanlaisia ongelmia. Miksi aikaisemmin julkista sektoria on arvostettu, koulutusta on arvostettu, työllisyyden tukemista on arvostettu ja nyt ei lainkaan. Höhlää. Mielestäni hallitus myös yritti kiivetä pyrstö edellä puuhun sote-uudistuksensa kanssa. Talouselämän yleiset ohjaukset jäivät toiseksi. Tuollainen haja-aluepolitiikka on kuitenkin mielestäni arvoitus, eettinenkin kysymys ja tuleeko toteutumaan ikinä noin lukuisana; toki tarjoaisi poliitikoille please retire -virkoja. Mallissa ei ole mielestäni kyse tehostamisesta vaan kustannushämäystä. Mutta tätä vängättiin nyt tällaiseksi ja aikaa kului. Luottoluokituksen putoaminen pitäisi nyt herättää talviunilta kaikki tahot. Mitens AAA:sta AA vaikuttaa Suomen lainanoton hintaan?
- Eimiehet
on mennyttä aikaa..
OikeistoSosDem kirjoitti:
Auringonlaskun Marginaalinen Agraaripuolue on Mennyttä Aikaa.
Kun taloutta ja tapahtumia seuraa, olisi eduksi ja kivuttomamapaa veronmakajille, jos todettaisiin että tämä markkinatalousfundalistinen kokeilu oli tässä - ja kuten velkamääristä koko maailmassa huomataan - vituiks mänt !
- bdbdhdhejjee
Kyllä hallituksen muodostaja kuitenkin seuransa kabinettiin valitsee juridisesti ihan itse. Tietenkin, jos hiuksia halotaan voi aina sanoa jälkijättöisesti, että ei ole ollut toimivassa johdossa eli syy on toimeenpanevassa virkakunnassa, kansassa tai jossain muussa.
- joxpuntittutajaahäh
epätoivoisella riisto porvarilla jo puntit tutisee. seuraavissa vaaleissa sdp ja vasemmistoliitto on suurimmat vaali voittajat.
- Suo34nlaineN
Heinäluoman johtaman SDP:n kanssa ei kukaan lähde hallitukseen oli puolueen kannatus mikä tahansa. Tosin SDP kaatuu Antti Rinteen mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2342180Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse611456Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611085
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832