kirkon jäsenistö 70% suomalaisista

2025

Tällä hetkellä alkaa toi olla todellisuutta. Kun käytännössä aikuisena uutena jäsenenä kirkkoon liittyminen on hyttysen surinaa. 2% laskua vuodessa 10v 20% laskua vuoden 2025 lopussa kirkossa n.50% suomalaisista.

7

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, 2015
      No, toki tuota asiaa voi arvailla ja kuka tietää mikä lie tilanne oikeasti on 10 vuoden kuluttua. Ehkä tuo mitä innoissasi (?) ennustat, ehkä joku muu. Kiinnostaisi tietää kuinka tuo %luku vaikuttaa sinun arkeesi ja elämääsi? Ja vielä, seuraatko yhtä tarkasti muiden yhteisöjen %lukuja?
      Hyvää talven jatkoa,
      Pirkko-pappi

• Eikös tuo ole kiinnostava tieto sikäli, että ev.lut kirkko on valtionkirkkoasemassa, ja ortodoksien kanssa asemaltaan täysin erilainen muihin uskontokuntiin ja katsomuksiin verrattuna?

• 2025

Helsingin tilanne varsinkin kiinnostaa se on jo tosi pieni % tuossa vaiheessa. Kyllä seuraan kaikkien ryhmien tilannetta. Varsinkin uskonnottomien valtaisaa nousua.

• kirkontuholähestyy

Kannattaisi Pirkko-papin ensin katsoa nimimerkki oikein. Aloittajan nimimerkki on 2025, eikä 2015. Vai veditkö kahvit väärään kurkkuun, kun aloittaja vain lateli selviä totuuksia kirkon tulevaisuudesta?

• ParkkoPippi

Pirkko pappi, yhteiskunnan loinen heittää ajatusten tonavaa. Bravo! Lisää näitä ja kirkkovene uppoaa loisineen noapemmin kuin kukaan uskoisikan :D :D :D

• vittuileva_kirkko

Alkaa pappienkin puheenparsi kääntyä aggressiiviseksi, kun oma laho kirkkovene vuotaa. Hitusen on Pirkon puheessa jopa vittuilun makua.

• antaamennävaan

Mitkä seurakunnat nyt jo alle 50% tai ihan siinä huulilla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      321
      5155
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      110
      1511
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1412
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe