Mitä on Suomalainen suvaitsevaisuus

waler-

Se on mielestäni idiotismia jossa ei nähdä realismia ollenkaan,
Täälä,jos muslimia ei käännetä kristinuskoon,käännetään oma kansa muslimiuskoon,tai ainakin pyritään siihen,
Helevetin pettynyt siihen,että asioista yleensä päättävät ovat täysin sinisillmäisiä vajakkeja,joiltta puuttuu terve ajattelutapa,
Suomi on saatava takaisin Suomalaisille,kaikki muu on toissijaistaTästä rotusekoittelusta ei ole muuta kuin harmia tulevaisuudessa,ja muu eurooppa on jo tähän herännyt,
Vastiikkeeton elättäminen luo passiivisuutta.Eipä mulla muuta

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi-uskonto

Se on suvaitsevaiston määrittelemä, jota et voi kritisoida.
      .
      Suvaitsevaisuus on erityisen suojelun kohteena, vastustaminen annetaan poliisitutkintaan.
      .
      Suvaitsevaisuus on uskonto, jolle ollaa parhaillaan kirjoittamassa omaa raamattua.
      Raamatun vastaisesti toimivilta katkaistaan kaula.

• waler-

Täytyy myöntää.etta hienosti asiasi asitit.ja panit myös minut miettimään,,,,
      Oikeassahan sä helvetti olet,ei siitä mihinkään pääse

• Tolkunpuolesta

Lueppa eilinen Iisalmen Sanomat, jossa puhuttiin ns. tolkun ihmisistä. Meitä tolkun ihmisiä on tässä maassa enemmistö - onneksi. Myös presidenttimme peukutti jutun puolesta.

• tolkulliset_hermostuvat

Mitähän tapahtuu, kun tolkun ihmiset saavat kyllikseen matutuksen tolkuttomuudesta? Tapahtuu varmaan hurjia juttuja!

• Minua ei ole kukaan yrittänyt kääntää islamin uskoon. Kristinuskoon kyllä. Onneksi meillä on uskonnonvapaus ja näin ateistikin saa olla.

Vastikkeeton elättäminen varmaan lisää passiivisuutta. Mutta ei minusta työttömiä, sairaita ja muuten vaikeissa tilanteissa olevia voi heitteillekään jättää. Toimeentulotuki, asumistuki ym. tukimuodot ovat tärkeitä enkä lähtisi niistä luopumaan. Eihän meillä edes ole tarjota töitä kaikille.

• waler-

Juuri näin.Suomessa katoaa joka päivä tai ainakin viikko satoja työpaikkoja.
        Ja nämä ahdistuneet ihmiset joutuvat elämään sen todellisuuden kanssa,että toimeentulon lisäksi heiltä viedään myös itsetunto ja.tehdään yhteiskunnan raatoja.

Minä olen läheltä seurannut aikoinaan työttömän taistelua työllistymisensä vuoksi.ja vakuutan,ettei se helppoa ollut.
        Nyky-yhteiskunta leimaa työttömän sairaaksi.sekä syyttää häntä itseään siitä.miten on käynyt
        ". Mutta ei minusta työttömiä, sairaita ja muuten vaikeissa tilanteissa olevia voi heitteillekään jättää. Toimeentulotuki, asumistuki ym. tukimuodot ovat tärkeitä enkä lähtisi niistä luopumaan. Eihän meillä edes ole tarjota töitä kaikille."
        Jos kaikki ajattelisi näin.niin parempi paikka tämä olisi elää.eikö?

• waler- kirjoitti:

Juuri näin.Suomessa katoaa joka päivä tai ainakin viikko satoja työpaikkoja.
        Ja nämä ahdistuneet ihmiset joutuvat elämään sen todellisuuden kanssa,että toimeentulon lisäksi heiltä viedään myös itsetunto ja.tehdään yhteiskunnan raatoja.

Minä olen läheltä seurannut aikoinaan työttömän taistelua työllistymisensä vuoksi.ja vakuutan,ettei se helppoa ollut.
        Nyky-yhteiskunta leimaa työttömän sairaaksi.sekä syyttää häntä itseään siitä.miten on käynyt
        ". Mutta ei minusta työttömiä, sairaita ja muuten vaikeissa tilanteissa olevia voi heitteillekään jättää. Toimeentulotuki, asumistuki ym. tukimuodot ovat tärkeitä enkä lähtisi niistä luopumaan. Eihän meillä edes ole tarjota töitä kaikille."
        Jos kaikki ajattelisi näin.niin parempi paikka tämä olisi elää.eikö?

Kun työttömiä työntekijöitä on kymmenkertainen märää avoimiin työpaikkoihin, niin ei siinä pitäisi enää olla syyllistämisen varaa. Se vain ei tunnu kaikille olevan selvä asia.

Myös moni pienituloinen työntekijä tarvitsee yhteiskunnan tukia selvitäkseen taloudelliseista velvoitteistaan, puhumattakaan sairaista tai vammautuneista, jotka ovat menettäneet työkykynsä - näin voi tapahtua kelle hyvänsä meistä. Pitkäkään työura ei takaa sellaista eläkettä, että sillä selviäisi vanhuutensa päivät ilman lisätukia.

Harvoin keskustelupalstoilla oivalluksia tapahtuu, ainakaan minun mielestäni, mutta haluan kertoa tapauksesta, joka vaikutti minun asenteisiini. Tämä on muistinvaraista enkä kirjoittajaa enää muista, joten en löydä viestiä tarkistaakseni. Minulle kuitenkin jäi mieleen, miten tämä henkilö oli aikansa etsinyt töitä tosissaan, mutta lopulta tavallaan antanut periksi ja oli ns. tyytyväinen työtön. Kertoi, ettei haluakaan töitä kun ei niitä kerran edes ole.

Olen aiemmin suhtautunut työttömyyteen siten, että työikäisen 'velvollisuus' on haluta töitä, saipa niitä tai ei. Jäin kuitenkin miettimään, että kun niitä töitä kerta kaikkiaan ei ole tarjolla tarpeeksi ja joka tapauksessa satoja tuhansia etsii töitä turhaan, niin mitä vahinkoa siitä kellekään on, jos jotkut työttömät 'kehtaavat' olla jopa tyytyväisiä tilanteeseensa. Ei mitään. Jääpähän sitten mahdollisuus jollekin, joka tosissaan töitä kaipailisi ja tarvitsisi. Ja kun kerran töitä ei ole saatavilla, niin miksi siihen elämäänsä ei saisi olla tyytyväinen sellaisena kuin se on.

• vapaus.omiin.arvoihin

Onko niin, että Suomessa on nykyisin suuri joukko ihmisiä, jotka eivät edes ymmärrä, mitä tarkoittaa sana suvaitsevaisuus. Eivät ymmärrä, että suvaitsevaisuus tarkoittaa sitä, että myös heidän mielipiteitään suvaitaan. Että suvaitsevaisuus tarkoittaa ahdasmielisyyden ja ennakkoluuloisuuden vastakohtaa. Suvaitsevaisuus ei koskaan voi olla yhden laidan aate- ja arvomaailman määritelmä, koska se tarkoittaa juuri päinvastaista asiaa, erilaisuuden sietämistä osana ihmisyyttä.

• todellisuus.suvaittava

Suvaitsevaisuus ei ole mikään vastakohta realismille. Ei kukaan ihminen suvaitse, hyväksy, kaikkia maailman ilmiöitä. Ennakkoluuloinen ihminen ei haluakaan hyväksyä realiteetteja tai hyväksyä tosiasioita, ei edes tutustua realiteetteihin. Vain kieltää kaiken erilaisuuden. Erilaisuuden ja moniarvoisuuden kieltäminen tämän päivän maailmassa on epärealistista. Eivät ikävät ja pahat asiat häviä kieltämällä todellisuutta ja silmät .ummistamalla. Todellisuuden hyväksyminen voi auttaa toimimaan realistisesti, siinä maailmassa, mikä on totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1418
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      225
      1377
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      166
      1128
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      31
      1001
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      886
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      821
    7. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      8
      815
    8. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      806
    9. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      248
      766
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      750
    Aihe