Mitä on adventismi?

Korkean profiilin adventisti nimimerkki pyhpyh saa nyt osoittaa meille, että miten hienoa on olla adventisti ja kuulua tähän amerikkalaisten liikekemisten johtamaan puljuun ja mitä on kristinusko puhtaimmillaan, joten olkaapa hyvä, nimimerkin tarjoamaa rakkauden uskontoa muutaman päivänä ajalta:

-Ette tiedä millaista tuomiota päällenne hankitte noilla sanoillanne.

-Ette te tuomiotanne pakoon pääse.

-Teidän pilkkanne muuttuu kerran kauhuksi ja valitukseksi, eikä toivoa ole.

-Päivä tulee, jolloin jumalattomat joutuvat kumartumaan totuuden pakottamana. Sen jälkeen heidät heitetään tuli- ja tulikivijärveen tuhoutumaan.

-Et tajua millaisen tuomion saat.

-Tuomiopäivänä nähdään kuka oli oikeasti se tyhmä.

-Maailma loppuu juuri sillä tavalla kuin Raamattu asiasta sanoo. Kaikki muu on pötypuhetta. Piste.

-Silmä silmästä, hammas hampaasta.

-Palvo sinä vain epäjumalia = saatanaa niin paljon kuin haluat. Se päättyy helvetin tuleen.

-Ateisti = eurooppalainen ISIS.

-Ateisti on yhtä paha kuin ISIS.

-Toisaalta pitäisi kai olla sitä mieltä, että mitä nopeammin Eurooppa muuttuu puhtaasti ateistiseksi paskaläjäksi, sitä nopeammin sen kusinen loppu tulee.

-Tuomiotasi et vältä.

-Jumalattomat ovat itse ansainneet loppunsa.

Ja niin edelleen.

Eikös ole kaunista tuo kristinusko? Oikein sydän väpäjää kun ajattelee sitä lämpöä ja rakkauden sanomaa, jolla pyhpyh on saatu aikaiseksi!

26

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpyh

      Oma on syysi.

      • iloinen_naurajaa

        Elät vitunmoisten jumalharhojen keskellä tajuamatta itse asiantilaa!!! :-):-):-)


      • pyhpyh

        Lässytyksesi ei muuta mitään. Te jumalattomat jouduttu tuomiolle ja sillä siisti.


    • Sairasuskonto

      Uskonto sairastuttaa ihmisen. Pyhpyh on todiste. Vain saitas mieli keksii tuollaista.

    • Tiivistän käsitykseni adventismista. Adventisti pyrkii taivaaseen noudattamalla lakia.

      • advariveli

        Niin lakihan ei meitä pelasta, vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus.
        Siunausta sinulle toivoo yks advariveli


      • pyhpyh

        Valehtelet.


      • advariveli kirjoitti:

        Niin lakihan ei meitä pelasta, vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus.
        Siunausta sinulle toivoo yks advariveli

        Anteeksi veljeni, että yleistin. Jumalan siunausta:)


      • anne-elina8

        Helluntalaisethan korostaa aina sitä että adventistit pelastaa laki, se on siksi kun he eivät tahdo alistua Jumalan lain alle, eikä he voikaan niinkauan kuin heillä on kamppailu sapattia vastaan, sitten kun he ymmärtävät että Jumalan laki ajaa kääntymätöntä ihmistä Jumalan luo saamaan syntinsä anteeksi ja sen jälkeen kunnioittamaan ja rakastamaan Jumalan rakkauden lakia, he ymmärtävät sitten lain merkityksen jokaisen elämässä.
        Ettei laki voi pelastaa vaan jokainen pelastunut ihminen kunnioittaa ja rakastaa Jumalan ikuista lakia, ei vaan yhdeksää käskyä vaan kymmentä sapatti mukaan luettu, joka raamatun mukaan on neljäs käsky.


      • anne-elina8 kirjoitti:

        Helluntalaisethan korostaa aina sitä että adventistit pelastaa laki, se on siksi kun he eivät tahdo alistua Jumalan lain alle, eikä he voikaan niinkauan kuin heillä on kamppailu sapattia vastaan, sitten kun he ymmärtävät että Jumalan laki ajaa kääntymätöntä ihmistä Jumalan luo saamaan syntinsä anteeksi ja sen jälkeen kunnioittamaan ja rakastamaan Jumalan rakkauden lakia, he ymmärtävät sitten lain merkityksen jokaisen elämässä.
        Ettei laki voi pelastaa vaan jokainen pelastunut ihminen kunnioittaa ja rakastaa Jumalan ikuista lakia, ei vaan yhdeksää käskyä vaan kymmentä sapatti mukaan luettu, joka raamatun mukaan on neljäs käsky.

        Kiitos Anne. Entä jos kristitty lankeaa? Sellaista sattuu.


      • anne-elina8

        Kun lankeamme laki ohjaa meidät Jeesuksen luo pyytämään syntimme anteeksi joka päivähän me rikomme lakia elikä paremmin sanottuna teemme syntiä, sanoin ajatuksin ja töin, ellei olisi lakia emme edes huomaisi tekevämme väärin, tämä on lain tehtävä, laki ei voi pelastusta antaa millään muotoa hän ajaa meidät vain Jeesuksen luo saamaan armahduksen.
        Ellei olisi lakia ei olisi rikkomustakaan, emme tietäisi tekevämme väärin sillä me tarvitsemme Jumalan lakia koko elämämme ajan, koska me olemme vain armahdettuja syntisiä, jotka helposti lankeaa pois kaidalta tieltä.
        Emme voi sanoa kun on pelastunut niin on aina pelastunut, niin kuin olen kuullut muutamien sanovan.


      • Yksinarmosta
        advariveli kirjoitti:

        Niin lakihan ei meitä pelasta, vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus.
        Siunausta sinulle toivoo yks advariveli

        Miten sitten tutkivan tuomio opin mukaan? Sehän perustuu ihmisen omiin tekoihin. Lisäksi oppineet mukaan Jeesuksen sovitus työ ei ollutkaan lopullinen..kuulostaa minusta lakihenkiseltä ja suorituskeskeiseltä.


      • Yksinarmosta

        Oppineet mukaan. Piti kirjoittaa :)


      • omalehmä
        anne-elina8 kirjoitti:

        Helluntalaisethan korostaa aina sitä että adventistit pelastaa laki, se on siksi kun he eivät tahdo alistua Jumalan lain alle, eikä he voikaan niinkauan kuin heillä on kamppailu sapattia vastaan, sitten kun he ymmärtävät että Jumalan laki ajaa kääntymätöntä ihmistä Jumalan luo saamaan syntinsä anteeksi ja sen jälkeen kunnioittamaan ja rakastamaan Jumalan rakkauden lakia, he ymmärtävät sitten lain merkityksen jokaisen elämässä.
        Ettei laki voi pelastaa vaan jokainen pelastunut ihminen kunnioittaa ja rakastaa Jumalan ikuista lakia, ei vaan yhdeksää käskyä vaan kymmentä sapatti mukaan luettu, joka raamatun mukaan on neljäs käsky.

        >>Helluntalaisethan korostaa aina sitä että adventistit pelastaa laki, se on siksi kun he eivät tahdo alistua Jumalan lain alle, eikä he voikaan niinkauan kuin heillä on kamppailu sapattia vastaan,...>>
        Tuskinpa ne helluntalaisetkaan sapattia vastaan kamppailevat: pikemminkin he kamppailevat adventistien sapattioppia vastaan. Otaksuttavasti he hyväksyvät lepopäiväkäskyn siinä missä muutkin käskyt mutta eivät katso juutalaiseen, mooseksenuskoiseen, kulttuuriin kuuluvan viikkojärjestykseen sitovan heitä.


      • pyhpyh
        Yksinarmosta kirjoitti:

        Miten sitten tutkivan tuomio opin mukaan? Sehän perustuu ihmisen omiin tekoihin. Lisäksi oppineet mukaan Jeesuksen sovitus työ ei ollutkaan lopullinen..kuulostaa minusta lakihenkiseltä ja suorituskeskeiseltä.

        Eipäs perustu. Opettelesit faktat ennen kuin tuollaista väität.


      • pyhpyh
        omalehmä kirjoitti:

        >>Helluntalaisethan korostaa aina sitä että adventistit pelastaa laki, se on siksi kun he eivät tahdo alistua Jumalan lain alle, eikä he voikaan niinkauan kuin heillä on kamppailu sapattia vastaan,...>>
        Tuskinpa ne helluntalaisetkaan sapattia vastaan kamppailevat: pikemminkin he kamppailevat adventistien sapattioppia vastaan. Otaksuttavasti he hyväksyvät lepopäiväkäskyn siinä missä muutkin käskyt mutta eivät katso juutalaiseen, mooseksenuskoiseen, kulttuuriin kuuluvan viikkojärjestykseen sitovan heitä.

        Jumalan käskyt eivät ole mitään mooseksenuskoista kulttuuria.

        Tuo ASENNE on juuri pedon merkin ottamista ja kapinointia Jumalaa vastaan.


      • omalehmä
        pyhpyh kirjoitti:

        Jumalan käskyt eivät ole mitään mooseksenuskoista kulttuuria.

        Tuo ASENNE on juuri pedon merkin ottamista ja kapinointia Jumalaa vastaan.

        >>Jumalan käskyt eivät ole mitään mooseksenuskoista kulttuuria.>>
        Höpö höpö! Meikäläisenä lauantaina pidettävä sapatti eli lepopäivä kuuluu nimenomaan mooseksenuskoiseen kulttuuriin eli juutalaisille. Jos et usko, niin mene Israeliin katsomaan.
        >>Tuo ASENNE on juuri pedon merkin ottamista ja kapinointia Jumalaa vastaan.>>
        Vieläkin, höpö höpö! Siinä mitään pedonmerkin ottamista ole jos viettää lepopäivää sunnuntaina eli semmoisena päivänä, jolloin sitä on vietetty länsimaisen kulttuurin piirissä vaikka kuinka kauan. Aivan yhtä perusteltu kuin sinun väitteesi sunnuntaina lepopäivän viettämisen olevan kapinointia Jumalaa vastaan, olisi väittää adventistien lauantaisapatin vieton olevan kapinointia Jumalaa vastaan - onhan Kaikkivaltias Jumala jo Konstantius Suuren välityksellä määrännyt sunnuntain kristittyjen lepopäiväksi ja P. Paavalihan kirjoittaa ettei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta.
        Vai romutatko Paavalin jutut? Vetoat Raamatun sanaan mutta tosiasiassa asetat varhaisten adventistien sekä Ellen G. Whiten uniin ja näkyihin perustuvat opit kaiken etusijalle.


      • anne-elina8 kirjoitti:

        Kun lankeamme laki ohjaa meidät Jeesuksen luo pyytämään syntimme anteeksi joka päivähän me rikomme lakia elikä paremmin sanottuna teemme syntiä, sanoin ajatuksin ja töin, ellei olisi lakia emme edes huomaisi tekevämme väärin, tämä on lain tehtävä, laki ei voi pelastusta antaa millään muotoa hän ajaa meidät vain Jeesuksen luo saamaan armahduksen.
        Ellei olisi lakia ei olisi rikkomustakaan, emme tietäisi tekevämme väärin sillä me tarvitsemme Jumalan lakia koko elämämme ajan, koska me olemme vain armahdettuja syntisiä, jotka helposti lankeaa pois kaidalta tieltä.
        Emme voi sanoa kun on pelastunut niin on aina pelastunut, niin kuin olen kuullut muutamien sanovan.

        Kiitos Anne. Onko Jumala uskomme alkaja ja loppuunsaattaja?

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kr

        Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. 10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. 10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Mark. 4:20 Ja mitkä hyvään maahan kylvettiin, ovat ne, jotka kuulevat sanan ja ottavat sen vastaan ja kantavat hedelmän, mikä kolmikymmen-, mikä kuusikymmen-, mikä satakertaisen."

        TUHLAAJAPOJAN PALUU

        Look:
        15:17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        15:18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        15:20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        15:21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan.'
        15:22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
        15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
        15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

        Aiheeseen liittyvää:

        > Oulun profeetta kertoi 11.6.1961 Jumalan sanovan, että "Suomi on rakkain kansani Israelin jälkeen." Koska "Efraim ja häneen liittyneet Israelin heimot" ovat kadoksissa, niin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei liene voinut antaa tällaista rakkauden tunnustusta kuin tuhlaajapoika-"lempilapselleen Efraimille" (Jer. 31:16-20), jonka oli luvannut "tuoda takaisin pohjoisesta maasta (=Finland?) aikojen lopussa" ja pitää "esikoisenaan" <

        http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen

        > Ja sitten on olemassa Jumalan ilmoituksen mukaan Israelin kuningaskunta, joka on ollut peitossa ihmissilmiltä yli 2700 vuotta, mutta ei suinkaan lopullisesti hävinneenä. On tullut lähelle se aika, jolloin tämä suuri ja hämmästyttävä salaisuus tulee paljastumaan ja kaikki maailman kansat tulevat sen näkemään. Ja tämä asia tulee koskettamaan meitä suomalaisia, koska niin monet tosiasiat kertovat sen puolesta, että maa nimeltä Suomi edustaa Israelin kuningaskuntaa ja niitä kantaisä Jaakobin kymmenen pojan jälkeläisiä, joiden johtajasta käytetään myös nimeä Joosef tai Efraim. <

        http://jarmo10.org/jouni.htm

        Linkki täältä:

        http://jarmo10.org/kartat.htm


    • Liskonpoikanen

      Bushmanni kuvittelee olevansa ajatuksissaan kaiken yläpuolella oleva. Käy kaikkien ismien kimppuun ollenkaan tietämättä, että itse on ismien pauloissa toisella lailla. Jokainen voi hänen kirjoituksistaan huomata selvän skientismihihhulin. Liioteltu uskominen tieteisiin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Skientismi

      • Kiitos Poikanen. Hyvä pointti:)


    • Uskonlahkojen-orjat

      Adventismi on petos.

      • pyhpyhjapyh

        Valehtelet sinä.


      • Kohtalosi.pyhpyhjapyh

        Ja sinä pyhpyhjapyh olet myös petos ja valehteleva adventisti. Sen ovat kaikki palstalaiset jo nähneet. Osasi on oleva siinä helvetin tulessa, jota olet muille tyrkyttänyt.


      • kysynpävaan

        Mistä tietää onko hän advari vai provo? Olen häneltä monesti kysynyt missä päin suomea hänen seurakuntansa on, ei sano mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe