Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minkä näistä halpaöljyistä valitsisit

öljyssäonelämää

Autona on saab 900 1995 vuodelta. valitse joku seuraavista halpa öljyistä ja perustele valintasi:

GM Long Life 5 W 30 moottoriöljy 5 litraa 19,90 euroa Puuilossa

Teboil Silver 10W-40 4 litraa 15,90 Puuilossa

Motox FullSyn 5W-40 5l 22,90 Motonetissä

Motox SemiSyn 10W-40 5l 17,90 Motonetissä

Voit myös valintasi jälkeen ehdottaa jotain muuta halpaöljyä max 22,90 euron hinnalla ja perustella senkin.

100

3358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valintaaaaa

      valitsisisin tuon GM litkun. perustelut: halapa hinta. hyvät luokitukset ja 5 litran kannu. autonvalmistajan hyväksymä. vaihtaisin silti 10 000 välein. longlife-hömpötys pikeennyttää koneet. mukavampi ajaakin kun tietää että koneessa on hyvät öljyt eikä mitkään 20 000km ajetut paskat. kakkosvaihtoehtona olisi motoxin fullsynteettinen. teboil on venäläinen firma. siihen en koskisi vaikka olisi hyvääkin öljyä.

      • 2ty33y

        Ootko varma että 30 on riittävä kuumaviskositeetti? Suurin osa 90-luvun eurooppalaisita vaatii 40 kuumaviskositetin eikä nuo uusien autojen longlife litkut vältämättä käy.


      • nykypäivään

        Ei taida tuo vaatimus 40-kuumaviskositeetista pitää paikkaansa. Vanhojenkin autojen ohjekirjoissa on 30-kuumaviskositeetti suositus (vastaa nykypäivän ACEA A3/B3/B4 normaalilla HTHS-viskositeetilla... ACEA A1/B1/Cx ei käy, koska niissä liian matala HTHS-viskositeetti).

        Käytännön vaatimus tänäpäivänä noille moottoreille voi olla 40, vain koska ovat jo niin ajettuja moottoreita, ettei kolmikymppi enää pysy kunnolla sisällä.


    • NG900mullakin

      Teboil goldS, 19,90 4 litran kannu.
      Motox Fullsyn.
      Ja todellakin vaihtoväli max 10000km.

      • hyväautoseonkin

        millä perusteilla luotat eniten noista halvoista teboilin goldiin ng satkussa?


      • satkunöljyt

        tuo motoxin täyssynteettinen on siitä hyvä että jää litra öljynlisäyksiin kun vaihtaa. tuskin paljon huonompaa on tiheillä vaihtoväleillä kuin tb gold


      • NG900mullakin
        hyväautoseonkin kirjoitti:

        millä perusteilla luotat eniten noista halvoista teboilin goldiin ng satkussa?

        No ei tuo nyt mikään paremmuusjärjestys ollut. Edullinen merkkiöljy, jolla moottori toiminut ihan hyvin. Vaihtovälinä tosin alle 10000 km.


    • 3467467643

      Noista Motox Full Syn 5w-40 koska viskositeetti varmasti sopii vuoden ympäri käyttöön. 10w on jo 90-luvun autoon aika paksua talvella ja tuo 5w-30 voi olla liian ohutta kuumissa olosuhteissa, en tiedä Saabin vaatimuksia. Vaikka uusiin Saabeihin tuo 5w-30 käy, ei välttämättä käy vanhempiin.

      Itse laittaisin kuitenkin Teboil Gold 5w-40, viskositeetti käy varmasti, on edullista, ei täytä uusimpia luokituksia (=enemmän kulumisensuoja-aineita sallitu mikä on hyvä vanhemmalle autolle) ja Teboililla loistavat kylmäominaisuudet.

      • mitentäämeneekin

        tarkoitatko että kun ei täytä uusimpia luokituksia niin se suojaa paremmin kulumista vastaan? mutta eikö tuossa motoxin fullissa ole vielä paremmat luokitukset kuin goldissa?


      • 43646463
        mitentäämeneekin kirjoitti:

        tarkoitatko että kun ei täytä uusimpia luokituksia niin se suojaa paremmin kulumista vastaan? mutta eikö tuossa motoxin fullissa ole vielä paremmat luokitukset kuin goldissa?

        Ei se ihan niin yksinkertaisesti mene mutta esim API SL sallii paljon enemmän kulumiselta suojaavia ZDDP yhdisteitä kui API SM/SN. Tämä sen takia koska uusien autojen pakokaasupuhdistusjärjestelmät kärsii näistä lisäaineista. Uusien autojen moottorit ovat paljon kehittyneempiä joten ne ei vaadi yhtä paljon suojaavia aineita. Vanhassa autossa uusimmista luokituksista on pelkkää haittaa kun niistä ei löydy hiukkassuodattimia tai muuta vastaavaa. Mutta kulumisenestoaineet on vähennetty minimiin ja niita vanhempi auto tarvisi.

        Erityisesti kannattaa varoa ACEA C luokituksia, tällaiset öljyt hajottavat esim 70-luvun koneen. Tämä kertoo hyvin kuinka kulumisenestoaineiden vähennyksen huomaa.

        Halpisöljyt kuten Motox Full Syn juuri ja juuri ylittävät luokitusten rajat. Mutta esim kylmäominaisuuksia luoituksissa ei juuri huomioida, sen takia esim suomalainen Teboil Gold on talvella parempi kuin paremmat luokitukset omaava ulkomaalainen öljy.


      • hyvätietäää

        kiitos kommentista. oli uutta tärkeää tietoa jota huomioida.


      • Äläkaikkeausko
        hyvätietäää kirjoitti:

        kiitos kommentista. oli uutta tärkeää tietoa jota huomioida.

        Ei tuo nyt niin tietoa ollut, mutua ja sekin päin persettä.


      • PelleOnTunnistettu

        kuules paopeelo faktat esiin, eikä turhia huuteluja, josta et mitään tiedä.


      • nykypäivään
        43646463 kirjoitti:

        Ei se ihan niin yksinkertaisesti mene mutta esim API SL sallii paljon enemmän kulumiselta suojaavia ZDDP yhdisteitä kui API SM/SN. Tämä sen takia koska uusien autojen pakokaasupuhdistusjärjestelmät kärsii näistä lisäaineista. Uusien autojen moottorit ovat paljon kehittyneempiä joten ne ei vaadi yhtä paljon suojaavia aineita. Vanhassa autossa uusimmista luokituksista on pelkkää haittaa kun niistä ei löydy hiukkassuodattimia tai muuta vastaavaa. Mutta kulumisenestoaineet on vähennetty minimiin ja niita vanhempi auto tarvisi.

        Erityisesti kannattaa varoa ACEA C luokituksia, tällaiset öljyt hajottavat esim 70-luvun koneen. Tämä kertoo hyvin kuinka kulumisenestoaineiden vähennyksen huomaa.

        Halpisöljyt kuten Motox Full Syn juuri ja juuri ylittävät luokitusten rajat. Mutta esim kylmäominaisuuksia luoituksissa ei juuri huomioida, sen takia esim suomalainen Teboil Gold on talvella parempi kuin paremmat luokitukset omaava ulkomaalainen öljy.

        "API SL sallii paljon enemmän kulumiselta suojaavia ZDDP yhdisteitä kui API SM/SN. Tämä sen takia koska uusien autojen pakokaasupuhdistusjärjestelmät kärsii näistä lisäaineista. Uusien autojen moottorit ovat paljon kehittyneempiä joten ne ei vaadi yhtä paljon suojaavia aineita. "
        >> Unohdat sen, että on olemassa muitakin kulumisenesto ja suoja-aineita kuin ZDDP. Suojaavia aineita ei ole uusissa öljyissä vähennetty vaikka ZDDP yhdisteiden määrää vähennettiin. ZDDP pitoisuuden väheneminen korvattiin uusilla suoja-aineilla, jotka ovat ystävällisempiä päästöjärjestelmille mutta suojaavat moottoria yhtälailla.


      • 6346345634
        nykypäivään kirjoitti:

        "API SL sallii paljon enemmän kulumiselta suojaavia ZDDP yhdisteitä kui API SM/SN. Tämä sen takia koska uusien autojen pakokaasupuhdistusjärjestelmät kärsii näistä lisäaineista. Uusien autojen moottorit ovat paljon kehittyneempiä joten ne ei vaadi yhtä paljon suojaavia aineita. "
        >> Unohdat sen, että on olemassa muitakin kulumisenesto ja suoja-aineita kuin ZDDP. Suojaavia aineita ei ole uusissa öljyissä vähennetty vaikka ZDDP yhdisteiden määrää vähennettiin. ZDDP pitoisuuden väheneminen korvattiin uusilla suoja-aineilla, jotka ovat ystävällisempiä päästöjärjestelmille mutta suojaavat moottoria yhtälailla.

        Unohdat sen että kukaan ei silti laittaisi API SN öljyä esim vanhaan laahurinostinkoneeseen, miksiköhän??? Tää asia on monesti keskusteltu täällä ja kukaan joka väittää että on "korvaavia", ei silti jostain ihmeen syystä laittaisi esim API SN vanhaan laahurinostinkoneeseen. Fakta on ettei ZDDP korvaavia lisäaineita ole, uudet koneet on vain valmistettu kehittyneemmällä tekniikalla ja eivät ole niin kulumisherkkiä.


      • huhuuhuhuu

        Tuon ZDDP osalta on myös paljon huhuja. Korvaavia aineita on olemassa, mutta on myös totta että uusissa tekniikoissa osataan paremmin laskea kuormituksia ja optimoida kulumista.

        Googlettamalla löytyi esim artikkeli
        http://classiccars.about.com/od/maintenancetips/a/Zddp-Debunking-The-Urban-Legend-This-Motor-Oil-Additive.htm
        "The benefits of ZDDP are, after all, especially important during the break-in period for camshafts and lifters, and it makes sense that the excessive wear and destruction of parts will show up in recently overhauled engines well before we see it in higher mileage motors."

        Voimakasta kulumista aiheutuu ZDDP puutteesta vanhoissa, kunnostetuissa/ uudelleenrakennetuissa moottoreissa sisäänajon yhteydessä kun osat eivät vielä ole asettuneet. Silloin pitäisi käyttää öljyn lisäainetta. Vanhat moottorit ovat kuitenkin jo asettuneet ja niitä suojaa uudenlaiset kulumisensuoja-aineet koska ne ovat taaksepäin yhteensopivia.


      • 2356456423
        huhuuhuhuu kirjoitti:

        Tuon ZDDP osalta on myös paljon huhuja. Korvaavia aineita on olemassa, mutta on myös totta että uusissa tekniikoissa osataan paremmin laskea kuormituksia ja optimoida kulumista.

        Googlettamalla löytyi esim artikkeli
        http://classiccars.about.com/od/maintenancetips/a/Zddp-Debunking-The-Urban-Legend-This-Motor-Oil-Additive.htm
        "The benefits of ZDDP are, after all, especially important during the break-in period for camshafts and lifters, and it makes sense that the excessive wear and destruction of parts will show up in recently overhauled engines well before we see it in higher mileage motors."

        Voimakasta kulumista aiheutuu ZDDP puutteesta vanhoissa, kunnostetuissa/ uudelleenrakennetuissa moottoreissa sisäänajon yhteydessä kun osat eivät vielä ole asettuneet. Silloin pitäisi käyttää öljyn lisäainetta. Vanhat moottorit ovat kuitenkin jo asettuneet ja niitä suojaa uudenlaiset kulumisensuoja-aineet koska ne ovat taaksepäin yhteensopivia.

        Täytyy muistaa myös että samalla tavalla nää "korvaavat aineet" voivat olla öljy-yhtiöiden levittämä huhu koska jos öljyvalmistaja sanoisi ettei ole korvaavia, niin sen valmistajan myynti loppuisi siihen. Ihmiset kuitenkin tietävät että uudet eko-öljyluokitukset rajoittavat ZDDP määrää ympäristösyistä koska eivät sovi uusimmille pakokaasunpuhdistusjärjestelmille.

        Sekin on hyvä huomioida että "korvaavista" aineista löytyy todella vähän tietoa, jos niitä on olemassa, miksei niitä näy öljyn teknisissä tiedoissa joissa ZDDP useimmiten on näkyvissä? Luulis että jos olis "korvaavia" aineita, niistä annettaisiin tietoa myös kuluttajille, varmasti myynti nousisi.

        Onneksi itse kierrän ZDDP rajoituksia käyttämällä merkin omaa öljyä, 1350ppm ZDDP 5w-30 saa ainakin Mazda-huollosta. Täyttääkin "vain" API SL luokituksen koska on liikaa kulumisensuoja-aineita. Mazdan katalysaattorit ei ihan helposti hajoa joten voivat käyttää tuollaisia määriä.


    • 7740

      Gold täyttää saabin spexsit, tuolla ajoin femmalla yli neljänsadantonnin, samaten sdi gol meni neljäänpuolensataantonniin ilman ongelmia.

    • makezu66

      Gm öljyn. Se käy Opeliin kuin Saabiinkin. Hyvä ja edullinen öljy.

    • ÖljyPeter
      • PELLE-ÄÖ-TESTIIN

        GM Dexos2 Motonetistä 22.90. Motonet ottaa öljynsä virallisilta tukkureilta. Ottaisin selvää Puuilon tukkurin, mikäli harmaatuontia jättäisin kannun ostamatta 3€ takia. Rittääkö sitten 5W-30 öljy tuon ikäiseen? Kannattaisi ottaa selvää. PELLELLE tiedoksi motoroel100.de on ollut muilla tiedossa jo vuosia. Nytkö VASTA olet ÄLYNNYT kyseisen yrityksen? TURHA LINKKI EI TOIMITA SUOMEEN.


    • GM-SAAB

      Puuilosta 19.90..

    • Virallinen-Dexos-2
      • tietoa-öljyistä

        Teboililta löytyy varmasti GM Dexos2 speksit täyttävä öljy. Mutta kannattaako maksaa lähes 10 senttiä litralta lisenssiä? Ilmeisesti T-B:n mielestä ei.

        Sama on toki toisillakin valmistajilla esim. kysyin Aralin tuotteista vastaavalta onko SuperTronic 0w-40 jotenkin muuttunut kun siitä puuttui muutama luokitus mikä siinä aikasemmi oli. Vastaus oli, öljy täysin samaa kuin ennenkin, mutta eivät ole uusineet vanhoja luokituksia (lisenssimaksu).


      • pelleeeeeeeeeeeeeeeeee

        PAOPELLE !!!!!!!!!!!
        Mitä järkeä on laittaa linkki ikivanhalle sivulle. No eipä mitään niinkuin ei missään jutuissasi.
        TB:llä on dexos2 öljyjä.. tiedoksi vaan.
        Ja tuosta historiallisestakin linkistä laskin 4 kappaletta nopealla vilkaisulla...TÄH !!


    • iled4d

      Motox on täyssynteettistä ja vanhempaan autoon sopivaa, luokka ja viskositeetti. Ehdoton valinta noista. Ja vaihtovälinä täysi huoltoväli.

      • ei-motoxia

        Motoxia en kaataisi autooni. Syy ei tietoa valmistajasta ja motonet on vaihtanut välillä valmistajaa eikä löydy datalehtiä eikä mitään muuta. Mille tuntuisi jos ostaisi uuden mersun ja kenenkään kertomatta siinä olisi ladan moottori ja seuraavassa erässä trabantin kone?


      • nykypäivään

        Motox olisi noista minunkin valintani samoin perustein. Se on tarkoitettu vanhemmille autoille tavalliseen käyttöön (ei-longlife). Vaihto 10k km / 1 vuosi vähintään, ellei auton valmistaja speksaa tiukempaa vaihtoväliä.

        Teboil Gold S / Neste Premium 5w-40 olisi Motoxia vastaava valinta, jos haluaa ostaa öljyä mikä on samaa hinta-laatuluokkaa (~20e/4l), mutta mihin valmistaja "kehtaa" laittaa nimensä purkin kylkeen ;)


      • KutenMuutkin

        Motox on krakattua mineraaliöljyä.


    • Hemiksen

      Wolf Oil myy GM Dexos 2 öljyä kaikille. Edellytys on minimi 500 laatikkoa.

    • vinkki.ei.maksa.mitään

      Tilaa saksan Ebaystä oikeaa moottoriöljyä. Tulee kaikista halvimmaksi.

      • viikon-vitsi

        Haloo! Ai gm dexos2 5litraa saksasta. Noh laitappa linkki, josta pöntön saa suomeen alle 20€. Voi olla aika vähissä ne paikat... Kaikkee ei ole järkevä tilata ebaysta...


      • hurraaasäästineuron

        miksi kukaan tilaisi öljyö ulkomailta kun sitä saa halvalla kuin makkaraa suomestakin ja samana päivänä ilman postikuluja? euron säästön takia pitäisi odtella öljyjä jostain saksasta?


    • kauppias-

      GM Dexos2 maksaa alveineen 17€ Saksassa. Belgiassa tehtaalla se 5 l kannu maksaa 7€ verotta.

    • TeeSeItseAutoilija

      Teboil Gold 5W-40 pärjäsi kohtuullisesti TM:n öljytestissä 21/2006. Teboil Diamond 5W-40oli silloin Mobil 1:n kanssa samalla parhaalla sijalla (arvosana 9.5). Halvoissa öljyissä tuo Gold sai 7.8, lähinnä samepiste ja haihdutushäviö saivat negatiivisen maininnan. Mobil Synt S sai saman arvosanan vaikka hinta oli 2.5-kertainen!
      Itse käytin yli vuosikymmenen verran tuota Goldia vm. 99 Octaviassa eikä pahaa sanottavaa ollut. Tuota kun löytyi yleensä edullisesti kun kerran vuodessa huoltotoimet autolle itse tein.

    • Aero-E85

      Puuttuu uusin SN luokitus. Etanoli E85 vaatii sen.

      • SN-____

        Moniko ajaa etanolilla? Alkuperäinen kysyjä tuskin ajaa, tai olisi ainakin pitänyt kertoa. SN Turha luokitus suurimmalle osalle.


    • uho

      Mobil rally formula 5w50 Hyvä moottoriöljy vaihto 10000-15000 km .n välein.

      • uho

        4L Maksaa 32,60 e


    • 316tyh

      GM Dexos 2 sopii myös etanolimoottoriin. 7€ kannuhinta on halpa. Tietysti siihen tulee verot päälle. Se maksaa sitten kymenen euroa per viiden litran kannu.

      Puuilo myy sen sitten tuplahinnalla. Sama se on muissakin öljyissä.

      • tulosta-on-tehtävä

        yhyhyhyh. meinaatko että yritykset on perustettu hyväntekeväisyyttä varten? HALOO!!!


    • oilfanatic

      aina öljystä syntyy riita. kun kommentteja lukee niin herää ihmetys miksi öljy saa ihmiset fanaattisiksi. onko se joku uusi uskonto?

      • PelleUlos

        Ei ole uskonto. Isoa osaa vaan VITUTTAA PELLEN turhat linkit, asioiden vääristely, hänen itse tekemät jutut ja niihin sitten itse vastaten "viisaana" jne. jne. PELLE ULOS! Nytkin pikaisesti luettuna olet kirjoittanut yllläolevista kirjoituksista suurimman osan.


    • Alvania-r2

      Tommonen 90-luvun tojo on kulkenut jo 430.000 km Teboil Gold S:n avulla eikä mitään oireita ole näkyvissä. Vaihtoväli on ollut se 15.000 km.
      Täällä viliseviltä Esson baarin "asiantuntijoilta" voisi hyvinkin kysyä, että milloin ne heidän povaamat ongelmat alkavat.
      Ylihinnoitettua mobil-kuraa on turha tarjota, sillä sen käytön olen lopettanut jo kauan sitten. Miksi maksaa kaksinkertainen hinta, kun lopputulos on kuitenkin sama.

      • HC-krakattua

      • SinutOnTunnistettuPELLE

        Toden näköisesti ko. mannol ei täytä kylmäominaisuus 5W speksejä niin kuin kävi mannol legend esterille, uskomaton paskaa koko mannol. Mistä tietää ettei ole piraattia?


      • markettiöljyäkin

        Mannol täyttää speksit. Hinta on noussut 50 senttiä litralta. On käytetty Suomessa menestyksellisesti uutena marketti-OEM yleisöljynä .


      • SinutOnTunnistettuPELLE
        markettiöljyäkin kirjoitti:

        Mannol täyttää speksit. Hinta on noussut 50 senttiä litralta. On käytetty Suomessa menestyksellisesti uutena marketti-OEM yleisöljynä .

        Jaahas Mistähän marketista mannolia saa? Ei juma uskomaton satusetä toi PAOPELLE. Tässä olisi linkkin Legend Esterin testiin: http://www.oil-club.ru/forum/topic/20797-20797/

        Testin tulos Legend ei täytä 0W speksiä, ei sisällä Estereitä, hydrokrakattua paskaa jossa hiukan PAO:ta seassa. Kunnon Kusetus öljyä!! Ei luottoa MIHINKÄÄN Mannol tuotteeseen.


      • Täyttää-speksit

      • Kuluttajasuoja

        Mannol ja Teboil sekä Mobil 1 käyttää krakattuja öljyjä. Kuluttaja maksaa kohtuudella krakatusta öljystä krakatun hintaa. On kohtuutonta pyytää siitä krakatusta maaöljystä täyssynteettisen hintaa.


      • Pellemenepois
        Kuluttajasuoja kirjoitti:

        Mannol ja Teboil sekä Mobil 1 käyttää krakattuja öljyjä. Kuluttaja maksaa kohtuudella krakatusta öljystä krakatun hintaa. On kohtuutonta pyytää siitä krakatusta maaöljystä täyssynteettisen hintaa.

        Mielestäni diamond 0w-40 on kohtuuhintainen pao-öljy.
        Toisekseen, miksi aina teboil ja mobil on pahiksia. Minun tietääkseni kaikki öljymerkit käyttävät ns huippuöljyissään krakattua grp 3sta. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. On oltava vaihtoehto vanhoille jäärille jotka kuvittelevat vain paon takaavan laadun. Joillakin yhtiöillä pao on tuntematon käsite nykyisissä tuotteissaan ja hinta huitelee kuitenkin pilvissä. Miksi et niitä arvostele vai etkö tiedä niistä.
        Mobil ja teboil. Molemmat merkittäviä työllistäjiä suomessa. Laadukkaita tuotteita. Ja tärkeintä. Ne maksavat veronsa suomeen ja työllistävät lukuisan määrän suomalaisia alihankkijoita.


      • ajoavaanlisää

        hienosti ajettu kilsoja. kannatta ajaa 200tkm lisää mittariin.


      • mallupallu9
        Täyttää-speksit kirjoitti:

        Mannol on hyvää öljyä. https://www.oelcheck.de/fileadmin/oelcheck/pdf/presse/Presseartikel04-2013.pdf

        Liettuassa työpaikka maksaa sivukuluineen 5000€ vuodessa. Suomessa se maksaa yli 20 000€. Samoin Saksassa. Siksi Mannol on kilpailukykyistä.

        Saksalaiset investoijat ymmärsivät panostaa tähän liettualaiseen öljysekoittamoon.

        Mannol on pers'aukisten ja helposti harhaanjohdettavien öljy.En helevetissä uskaltaisi laittaa omaan autoon.


    • oilboys

      Teboil Gold liian halpa mun autoon, ei hyvä.

      • SinutOnTunnistettuPELLE

        Nouseeko PAOPELLE autosi arvo superhyper ylihinnoitetuilla öljyillä?


      • oilboys

        Ite oot pelle, luuletko että Teboil tekee täyssynteettistä tuohon hintaan.


      • Paopellenpalsta
        oilboys kirjoitti:

        Ite oot pelle, luuletko että Teboil tekee täyssynteettistä tuohon hintaan.

        Mihin hintaan? Edullisimmat hinnat löytyy Tokmannilta. Niille riittää 1 - 2 euron myyntikate öljypurkista. Joskus myyvät tarjouksessa nollakatteella tuotteen saadakseen asiakkaat liikkeelle. Silloin on aina myyntirajoitus/ asiakas. Sieltä voit katsoa mitä paosynteettinen maksaa. Kaikki sen yli menevä on maksamista mielikuvista.
        Tämänhän tietää kaikki.


    • öljyilläänpoijaatyhessä

      lähdetähän liikkeelle siitä että motoxin fullsyn 5w-40 on viiden litran pönikkä ja hinita halapa. siitä jää suaopissa litra öljynlisäyksiin ja laadullisesti tuskin poikkeaa Goldista juurikaan. eikö se noista halvoista ole se paras ja edullisin. sittehen vielä se että jos autolla on ajettu vaikka 400tkm niin aina joku tiiviste falskaa sen verran että 10tkm vaihtovälillä saa lisätä litran pari. se pitää öljyn paremmassa kunnossa halvoillakin öljyillä koska se uusiutuu vähän lisäyksissä.

    • NettiNetti

      Baltit osaa öljyt, Sen on saksalaiset todistaneet :).

    • öljyäLiettuasta
    • oilboys

      Onkos nuo venäläiset testanneet Goldia, siis arvoja?

    • gollllddd

      valitsin monien suositusten perusteella teboil goldin hintaluokkaan 20 euroa pytty. koko pytty menee kerralla koneeseen. pitää sitten jossain välissä ostaa se irtolitra lisäyksiin. perusteluna se että valmistaja on tiedossa toisin kuin motoxilla. on myös testeissä pärjännyt siedettävästi. sopii vanhempaan autoon. on ilmeisen laadukas. tuskin gold on paljoa diamondia huonompaa ja diamond tunnetaan huippuöljynä.

    • saabistii

      Ittellä oli 900 saab vuosikausia ja käytin nesteen ja teboilin öljyjä.Hyvin voiteli ja kulutus oli minimissä.Paras on Valvoline maxlife jos paljon ajettu auto.
      Gm öljyt ovat shellin litkuja mutta hyviähän nekin.

    • Kulutt-Heikoilla-jäillä

      Wolf Oil ostaa GM- öljyynsä perusöljyt useilta toimittajilta. Perusöljyjen hinnat laskee. GRP III vetykrakattu 4cSt ja 6cSt tonni (1190litraa) maksaa nyt 840-870€ Rotterdamissa.

      Kevyemmin matalassa paineessa ja lämpötilassa vetykäsitelty GRP II maksaa haarukassa n..450€ tonni.

      Valitettavasti myös vetykäsiteltyä GRP II öljyä sisältävää moottoriöljyä myydään täyssynteettisenä.

      • Tietoajanoava

        Tälläisen asiantuntijalausunnon antoi palstamme kestoälykkö PaoPelle. Aihe on niin kiinnostava että siihen uhrataan internetin ihmeellisessä maailmassa 24/7. Ja kaikki mikä siellä lukee on totta. Myös mainokset.
        Kannattaisiko aloittaa kouluttautumaan kemian alalle vai onko kotiproffana olo mukavampaa. Eikä siinä mitään. Samallahan täällä muutkin oppivat tiedoistasi. Myös alan ihmiset. Tällä viikolla olemme sivistyneet todella paljon. Kiitos siitä.


      • Neste-SK

        Ryhmän III perusöljyjä viedään Euroopasta Amerikkaan. HIintakysymys.
        Tyypillinen ¤synteettinen¤ on siellä sekoite ryhmän I ja II perusöljyistä. Laatuvalmistajat sekoittaa joukkoon parannukseksi III tavaraa.

        PAO:n käyttö on siellä nykyisin vähäistä.

        https://www.youtube.com/watch?v=NdA7D-B16xQ


      • jjjjjeee
        Neste-SK kirjoitti:

        Ryhmän III perusöljyjä viedään Euroopasta Amerikkaan. HIintakysymys.
        Tyypillinen ¤synteettinen¤ on siellä sekoite ryhmän I ja II perusöljyistä. Laatuvalmistajat sekoittaa joukkoon parannukseksi III tavaraa.

        PAO:n käyttö on siellä nykyisin vähäistä.

        https://www.youtube.com/watch?v=NdA7D-B16xQ

        Taas väsynyttä PAOPELLEN toimintaa (tyhmiä linkkejä). ANALYYSITULOKSET esiin!


      • Neste-Exxon
        Neste-SK kirjoitti:

        Ryhmän III perusöljyjä viedään Euroopasta Amerikkaan. HIintakysymys.
        Tyypillinen ¤synteettinen¤ on siellä sekoite ryhmän I ja II perusöljyistä. Laatuvalmistajat sekoittaa joukkoon parannukseksi III tavaraa.

        PAO:n käyttö on siellä nykyisin vähäistä.

        https://www.youtube.com/watch?v=NdA7D-B16xQ

        http://www.exxonmobil.com/Basestocks/about_news_increased-production-of-group-II-and-II-plus-base-stocks.aspx

        Rotterdamissa aloitetaan II ja II öljyjen valmistus. Neste valmistaa myös Porvoossa II öljyä.

        http://www.exxonmobil.com/Basestocks/about_news_group-II-base-stocks-rotterdam-refinery.aspx


      • HalpaaTavaraa
        Neste-Exxon kirjoitti:

        http://www.exxonmobil.com/Basestocks/about_news_increased-production-of-group-II-and-II-plus-base-stocks.aspx

        Rotterdamissa aloitetaan II ja II öljyjen valmistus. Neste valmistaa myös Porvoossa II öljyä.

        http://www.exxonmobil.com/Basestocks/about_news_group-II-base-stocks-rotterdam-refinery.aspx

        Group II , EHC45 käy hyvin 5W-XX moottoriöljyihin. Eii vaadi kalliimpaa grp III öljyä.

        0W-XX öljyt onistuu sitten puhtaasti grp III öljyillä. Amerikassa pao jätetään pois. Kustannuskysymys. Samoin Suomessa.


      • Dexos2

    • PAOPellekemiantutkinto

      Huvittavinta tässä PaoPellen fanaattisuudessa on, että ei suostu edes fakaa uskomaan. Eli on tavallaan "öljysuvakki".

      Esim. Mobililta saksalaiselle autolehdelle vuotanut sisäpiiripdf, joka on tätä nykyä jo 10v vanhaa tietoa, selvästi osoitti täys-pao-formulan ja grpiii pao esteri version erot.

      Jälkimmäinen oli selkeäasti parempi kuumankestossa ja nokka-akselien kulumisessa. Kylmäominaisuuksia menetettin vain marginaalisesti. Kumpikohan PaoPelle on moottorille tärkeämpää: Että moottori saa paremman nokka-akselivoitelun ja kuumankeston vai, että öljyn jähmepiste on -48c sijaan -54c?

      Valitettavasti kyseinen pdf.linkki on jo aikaa sitten hävinnyt internetin ihmeellisestä maailmasta, vaikka se tännekin oli linkitettynä kerran jos toisenkin.

    • euroopanöljyt

      Jos vanne kiristää liikaa, osta Champion 5w-40 öljy 19,90€ 5l kannu Belgiasta. Tai vaikka Ad-5w-40 öljy. Tb Diamond 5w-40 toimii kyllä kovassakin ajossa vanhemmissakin autoissa.

      Motox/King 5w-40, jos autolla on taipumusta kuluttaa öljyä, näillä se lisääntyy.

      Sitten jos PAO:t ja synteettisyydet saa pollan sekaisin niin voi toki ostaa ESTERI-öljyä jota tekee esim. Motul.

      • esteriä-koneeseen

        t-b diamond 0w-40 on esteriä enemmän kuin monessa hype Motul 300v öljyssä...


    • esteriä-koneeseen

      ja ihan todistetusti... oil-club.ru...

      • oil-club.ru

        MOTUL 300V TROPHY SAE 0W-40 on esteriä viisikertaa vähemmän kuin t-b diamond 0w40. Onko Motul ylihinnoiteltu? Mannol Legend esterissä ei ole ollenkaan Estereitä... Suhteellisen helppo ir-spektrin tuloksia tulkita... Kotimaiset Teboil ja Neste 0w40 ovat todella hyviä... Voi myydä Saksassa nimikkeellä vollsynthetisches öl.


      • Mobil-1

        Näköjään Mobil 1 New Lifessä myös enemmän esteriä kuin Motul 300V:ssä...


      • HAJOO-PELLE

        Kaipaan PaoPelle kommentteja... FAKTAT ESIIN!!! HAJOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • eipaskaajolleipeltoo

      Mitä väliä jos öljy maksaa 20 tai 40 ja ajat 10000km. Kustannus ero per 100km 0,2€....voi moro

      • kumpikelpais

        joo mutta se pitää maksaa kerralla. mieti itse kumman tekisit. ostaisit 40 euron pytyn öjyä vai 20 euron pytyn, kossupullon ja päälle vielä hampurilaisateria. kaikki samalla rahalla!! ja voitelu toimii 20 euron öljyllä ihan siinä missä 40 euron pytyllä.


    • Sieger-Mannol
      • reikäpää

        Vitun posket!Sanoo ville.


    • GRPIII-TB-Mobil-Neste

      GRP III

    • GRPII

      GRP II on Teboil Gold.

      • Mannoilinmyyntitykki

        ÄLÄ NYT PELLE TAAS VALEHTELE.
        Mustamaalaamisprojekti taas vauhdissa.


    • hiukkaaja

      kaikilla öljyillä kone kestää 700tkm ajoa ideaaleissa maantieoloissa. 12 euron mineraaliöljypurkki on ihan riittävä vanhempaan autoon ilman pakokiesulaitteita.

    • teboililla_menty

      Teboilin öljyillä menty jo 20 vuotta, eikä minkäänlaisia ongelmia. Maksakaa te mobilin kannusta 50 euroa, samaa tavaraahan tuo pitkälti on. Se tuotemerkki ainoastaan muodostaa mobilin hinnan, ei mikään muu.

    • Halpaa

      Biltema täyssynteettinen öljy 4L 5w40 19.90 euroa. 10L Biltema täyssynteettinen öljy 5w40 maksaa vain 46,90e.

      "Täyttää seuraavat laatuvaatimukset: API SN/CF, ACEA A3/B3/B4, MB 229.3/229.5, BMW LL-01, VW 502.00/505.00, Porsche A40, RN 0700/0710, MB 226.5, GM-LL-025-B.."

    • anteeksiHUONO.teksti

      Öljyistäsi valitsisin "sen OPEL öljyn ja mututuntuma on että on aika hyvää. Ei tietysti mitään kokemusta, vain 20v takaa tieto että sen ja muidenkin automerkkien valmistaja vaihtuu usein.

      Muista äljyistäsi on kokemnusyta vain TEBOIL ja se todisti minulla että on todelal HUONOA.

      Kävi näin, kun lukemat olivat hienot ja öljy halpaa, ostan aina 2-3 kannua keralal. Laitoin sitä 130 000 km ajettuun Opel Ascona 1,6 S moottoriin. Ja tein varman havainnon, noin 1500 km ajetuani moottori kolisi aina pitkään, lähes minuutin, joutokäynnillä, kun käynnistin.
      Vaihdoin öljyt ja laitoin toisen kannullisen, sama havainto.

      Seuraavaksi vaihdoin takaisin jomman kumman 5w-30, joko SHEL helix?, Mobil, saman viskoosin, molempi käytin -90 luvulta 2015 asti.

      Auton ajosta tietoa, ajoin aina pidemmän matkan ja auto oli aina lämpöisessä tallissa, ei siis ollut mitään kylämäkäynnistyskolinaa.

      Ja jommalla kummalla auto alkoi taas toimimaan hienosti sen 8000 km joka oli vaihtoväli, ainakin minulla. Ainakin viimeiset 190 000-230 000 km käytin 5w-40 Heliksia, siis SHELL

      Olen sitä mieltä että Teboil on todellaa huonoa.
      Olen myös sitä mieltä että lähes halpaöljy on hyvää
      http://www.motonet.fi/fi/tuote/596004/Shell-Helix-Ultra-5W-40-4l

      ite on nyt skoda ja siinä kai kallis mobiili.

      kerran -50 luvulla yksi naapuri sanoi minulle että käytä SHELL öljyjä niin kauan kuin joku paremman todistaa, uskoi häntä, vaikak kaikkia tunnnettuja merkkejä olen ostanut.

      - vielä vähän, älä erehdy ostamaan -W - 50 öljyä, se on kyllä aina liian paksua, normaaliautoon, siis tuo 50. Toki toimii, mutta varmaan ei voitele kaikia, tuskin kuluneeseenkaan on hyvää ja moneen autoon joissa hydraulliset venttiilit, ei todelal sovi. Ei tietysti 0W- ole myöskään hyvä, väkisin tehty ominaisuus joka häviää pian.

      olen huoltanut, vaihtanut öljyt, tulpat suodattimet kaikkiiin autoihini, aivan uudesta asti, 48vuotta, ja loppuaikana oli lasten ja lastenlastenkin, 5-8 autoa.
      Mutta varsinaiset korjaukset annoin merkkikorjaamolle.
      Älä silti innostu liikaa itse huoltamaan, voi siinä tehdä vahingon, jos ei ole kokemusta.

      • anteeks.HUONO.teksti

        en kyllä antaisi paljoa painoa kaikille normeille, ne ovat hyvin löysiä, monessa asiassa. Esim Bilteman öljy tulee varmaan lähes joka lähetys eri valmistajalta, aina siltä kuka halvimmalla myy.
        toki mikään ei ihan heti riko, mutta jonkun ominaisuudet kärsivät nopeasti, huomaa kun ottaa uutta, 1000 km 5000 km ajettua öljyä ja testaa paksuuden, eli moni paksuuntuu ja se lisää helpolla 1-2 litraa sadalla polttoaineenkulutusta, varsinkin lyhyessä ajossa alle 15 km matkalal kun kaikki ei ehdi lämpiämään, ei kesälläkään.

        ostaisin aina merkkiöljyä ja lukema 5w-30 uudempiim, 5w-40 vanhempiin ja hehkä, 10w-30 ja 10w-40 vanhempiin kesäiseen ajoon, tuosta lähtisin ja merkkiöljyä, jossa on aina sama valmistaja, oikea öljy-yhtiö.


      • öljykuinöljy

        Olen käsittänyt että Teboil gold ja varsinkin uudempiin sopiva diamond on todella laadukasta öljyä testienkin mukaan. Voi olla että autossasi oli joku muu vika joka kolinan aiheutti. Mutta tuohon 400tkm ajettuun autooni 90-luvun puolivälistä ajattelin 5w-40 öljyt kaataa.


      • tietoluukku

        "Ei tietysti 0W- ole myöskään hyvä, väkisin tehty ominaisuus joka häviää pian."

        Tämä on niinsanotusti paskapuhetta. 0W- ei ole "väkisin tehty ominaisuus". Vaan nimenomaan se kuumanpään -50 on väkisin tehty ominaisuus.

        0W-öljyn kylmäominaisuus tulee luontaisesti käytettyjen perusöljyjen kylmäominaisuuksista. Sitä ei juurikaan tarvitse parantaa. Kuumanpään ominaisuus puolestaan on väkisin tehty, jossa öljyn luontainen omainaisuus ohentua lämpötilan noustessa estetään VI-parantajilla.


    • niiin-missä-testissä

      "todella laadukasta öljyä testienkin mukaan"

      kerroppa minkä testin, muuten me emme usko, koska täällä liikkuu myös mainostajia.

      en ole nähnyt muualla ko. öjylle menestystä kuin uuden öljyn kylmäkäynnistyksessä ja sekin jo vanha juttu.

      • A.asentaja

        Sellainen epämiellyttävä metallinen naputtava käyntiääni kylmäkäynnistyksen jälkeen tulee lähes poikkeuksetta venttiilinpainimista. Tutummin väärin sanottuna hydraulinostimista. Ne pääsevät tyhjäytymään jolloin välys liian suuri aiheuttaen äänen. Ääni tasautuu kun paineen nousu saa välyksen jälleen oikeaksi. Varsinkin vanhassa kaasutinmoottorissa tuo on normaali ilmiö kohta öljynvaihdon jälkeen. Ei ole öljyn vika. Se on vain liian juoksevaa kyseiseen moottoriin. Öljy ohenee aina käytössä. Paksuuntumaan se alkaa vasta siinä vaiheessa kun se olisi jo pitänyt vaihtaa.


      • purkkisenkertoo

        purkissa lukee että laadukas öljy jos muistan oikein tota noin niin.


    • Tyytyväinen23

      Mannolin 5w/30 long life öljyä omassa Bmw:ssä kaksi vuotta käyttäneenä voin kehua kyseistä tuotetta toimii hyvin...Suosittelen kokeilemaan..

      • tyuerty

        ... toimii hyvin.. no johan se olisi ihme jos ei toimisi. Moottori pörisee edelleen kahden vuoden käytön jälkeen. Vaaaaaauuuuuuuu !! Melkein uskomatonta.


    • iygfyu6ft5

      Mannol on Teboilin öljyjä parempaa ja halvempaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe