Nyt sit rukoushaastetta

Kaikki Sinetti, Ninni, TuulaH, Seurailija ja kaikki muutkin Pertsa, SamiA ja Westsider, Filadelf ym. kaikki Piho, Veijonen ja niin edes päin. Koko uskovien joukko... anteeksi jos en muista loppuja nimiä mainita.
Rukoilkaa palstan eheytyksen puolesta että vielä kun me uskovat olemme maan päällä ja sähkö- sekä internet verkot pystyssä, voisimme rauhassa saada kertoa täällä profetioista ja julkaista niitä ilman tällaista palstasotaa, jota täällä käydään.
Rukoilkaa ja kertokaa toisillenne että tämä palsta vihdoin rauhtottuu. Olemme tehneet Sinetin kanssa pientä vaihtoehtoa, kun/jos saan pelastussanomiin kunnon keskustelufoorumin pystyyn, jonne voimme alkaa suorittaa tuota puuttuvaa moderointia. Voi tuottaa taloudellisia haasteita mutta katsotaan sitä vielä.

32

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksenoma

      PSALMIT 91
      1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

      2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
      3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
      4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
      5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
      6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
      7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
      8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
      9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
      10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
      11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
      12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
      13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
      14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
      15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
      16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

    • Jarmo__EiKirj

      Minulla tuli kyynel silmään kun palasin tänne ja katsoin mitä olette kirjoittaneet. Jatketaan Halleluja! Jeesus on Voittaja!

      • Jeesuksenoma

        Aamen! Vain yksin Jeesus!


    • Jeesuksenoma

      Herra, kiitos että kuulet rukouksemme!

      t.sinetti

      • Jumalan_henkäys
        20.09.2015 20:57

        Rakas uskonsiskoni sinettisormus1 !

        TOTEUTAN -Jumalan tahtoa. Olen suorassa palvelusuhteessa ja virassa Jumalalle, kuten olivat Raamatussa esiintyvät edeltäjänikin, mutta en kerro missä virassa toimin ja mihin virkaan minut on nimitetty 12.06.2015. En pidä sitä tietoa mitenkään tärkeänä, mutta Rakastan yli kaiken keskusteluja Jumalan kanssa ja sitä, että saan nöyränä palvella Kaikkivaltiasta Jumalaa ja toteuttaa Herran tahtoa.

        Minulla on kaikki valtuudet kirjoittaa . . . Jumalan nimissä.

        --------------------------------------------------------

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN. Joten minulla ei ole mitään valtaa siihen, mitä tällä palstalla tapahtuu . . . en minä määrää yhtään mitään missään . . . TYYDYN AINA HERRAN TAHTOON, aina nöyrästi palvellen Herraani !

        ------------------------------------------------------------------------

        Jumala on juuri ilmoittanut minulle . . . JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ ---> TÄÄLLÄ TEHDÄÄN NYT SUURSIIVOUS !

        En itse ole vastuussa siitä, mitä Herra täällä TEKEE kun Hän suorittaa puhdistuksensa . . . joten minulle on turha, kenenkään suuttua ja kantaa kaunaa . . . ;)

        Jumala on antanut minulle lupauksen . . . nöyrin palvelijani - ei sinun tarvitse kaiken saastan keskellä - Herran tahtoa - toteuttaa . . . PYYHKÄISEN PÖLYT POIS !

        ------------------------------------------------------------------------

        En ole omalta osaltani kiinnostunut niistä henkilöistä tai valitsemassa niitä henkilöitä, joita Jumala poistaa tältä palstalta, sillä en voi mitenkään vaikuttaa Herran valintoihin, enkä siihen tapaan tai keinoon millä Jumala puhdistaa palstaa.

        Olen kiinnostunut vain niistä HENKILÖISTÄ . . . jotka palstalle jäävät. . . :)

        Toivottavasti, ilmaisin ASIAN riittävän selvästi, mutta tarkennan . . . tarvittaessa !

        ---------------------------------------------------------------------------

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Jumalan_henkäys
        25.9.2015 19:24

        Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        ******** LAINAUS:

        "Jumala haluaa keskinäistä sopimusta, ja siellä missä pyhät sopivat rukouksesta, Hän on luvannut vastata heidän rukouksiinsa. Katsokaa, mikä moninkertainen voima on tällaisella rukouksella!

        Kun yksi toisensa jälkeen tuo Jumalan eteen voimakkaan rukouksensa,
        kun monet vetävät yhdessä samaa köyttä,
        kun yhdessä kolkutetaan armon ovelle,
        kun palavien sydänten väkevä huuto nousee yhdessä taivaaseen,
        ja kun vilpittömän, pyhän rukouksen ääni voimallaan
        vavisuttaa taivaan portteja — silloin Jumala vastaa."

        ******** LAINAUS: Charles Spurgeon

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • Tuulah1

      Kiitos Jeesus kallis, että todellakin puhdistat tämän palstan roskasta poissa. Aiheellinen aloitus. Aamen.

      • Jumalan rauhaa - ja - totuutta TULOSSA palstalle !

        Herra - ITSE - hoitaa palstan MODEROINNIN . . . ;)

        . . .

        EI_TROLLI_vaan_TOTUUS
        03.02.2020 20:20

        Rakas "Mielipide AUTOMAATTI = Jarmo" !

        ""Sama kuin joku keksisi kieltää koulukiusaamisen...""
        ---------------------------------------------------------------

        Jumala SANOO . . .

        . . . VALHEPROFETIOIDEN - ENNUSTAMINEN - ja - LEVITTÄMINEN . . .

        . . . ON OLLUT - AINA - KIELLETTYÄ - ja - SOTIMISTA - Jumalaa VASTAAN . . .

        . . . MUTTA --- PENSEÄT KIEROILIJAT --- KUTEN . . . SINÄ --- Jarmo . . .

        . . . niin -------- TE - KUITENKIN SIITÄ HUOLIMATTA --- SELLAISTA . . .

        . . . HÄRSKIÄ - ITSEKESKEISYYTTÄNNE - HARRASTATTE - ja - LEVITÄTTE . . . !

        . . .

        Jumalan - ENNAKKO --- ILMOITUKSIEN --- MUKAISESTI . . .

        . . . ASIAAN TULEE MUUTOS . . .

        . . . ja ASIAN KÄSITTELY --- ETENEE --- Jumalan TAHDON MUKAISESTI . . . ;)

        . . .

        Profetiat PALSTALLA --- TOIMENPITEET --- OVAT SEURAAVAT . . .

        ◾JEREMIA 23:30-32 --- RIKKOMUS KÄSITTELY

        ◾RIKKOMUKSEN TEKIJÖITÄ --- RANGAISTAAN

        ◾MUUT OPPIVAT --- VAROITTAVISTA ESIMERKKI TAPAUKSISTA

        ◾PENSEÄT JOUTUVAT JALKAPUUHUN --- PARANNUKSEN TEKOON

        ◾UUDET säännöt - ja - ohjeistukset --- ASTUVAT VOIMAAN

        ◾Jumala ALOITTAA SEURAKUNTA TYÖNSÄ --- Profetiat PALSTALLA

        . . .

        Profetiat PALSTAN --- TULEVA "laatustandardi" . . . ;)

        KUN --- Jumala ALOITTAA TYÖNSÄ --- Profetiat PALSTALLA --- niin . . .

        . . . Herra HOITAA . . . aivan ---ITSE ---- PALSTAN SENSUURIN . . . ;)
        . . . .......................... . . . ....................................................................... . . .

        . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin
        2.5.2017 13:42

        jgfcjgj kirjoitti:

        Hallelujaaaa, tätä tämä vielä puuttuikin.

        — Kommentoi —

        Aamen . . . Seurakunta ALOITTAA TÄÄLLÄ - Profetiat PALSTALLA - TOIMINTANSA . . . :)

        Samalla tulevat voimaan - SEURAKUNTAA - koskevat säännöt ja ohjeistus, kuten oli myös ALKUSEURAKUNNALLA Raamatussa !!!

        SIIS --- SEN MUKAAN MENNÄÄN --- MITÄ Raamatussa OHJEISTETAAN . . . ?


    • Jarmo__EiKirj

      Lisää tätä... Kiitos Jeesus, rauhaa palstalle ja hyvää sydäntä, profetaalisuutta ja kunnioitusta kaikkia kirjoittajia kohtaa. Amen!

    • Jeesuksenoma

      Iloitkaa nyt siitä, että Herra kulee rukouksemme, iloitkaa ja ylistäkää Herraamme Jeesusta Kristusta, Herra Sebaotia! Rukoilkaa Häneltä rauhaa sydämiin ja tänne keskusteluihimme, ei anneta maailman melun ja vihahuutojen meitä lannistaa, sillä saamme iloiten olla Herrassa, katsella Hänen rakastavia kasvojaan, älkää lähtekö maailman vihaan ja meluun mukaan, erottautukaamme Jumalan lapsiksi, rakkaudellisiksi ja anteeksiantaviksi, vaikka maailma meitä vihaisikin, sillä siitä meidät tunnetaan ja hyvä hedelmä nähdään, jossa ei ole vihaa, vaan rakkautta, anteeksiantoa ja nöyryyttä, Jeesuksen Kristuksen valoa ja kirkkautta!
      Aamen!
      t.sinetti

    • HerraValvoo

      Jeesus sanoi, Johannes 9:31

      Sananl 1:20-33

      Matt 25:11-13

      • Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.

        - Johanneksen evankeliumi 9:31

        . . .

        Sananlaskut 1:20-33 ---> Viisauden kutsu

        Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla; meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:

        Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

        Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.

        Kun minä kutsuin ja te estelitte,
        kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
        vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani,
        ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan,
        kun tulee se, mitä te kauhistutte;
        kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte,
        kun hätänne saapuu tuulispäänä,
        kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.

        Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.

        Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,
        saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.

        Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.

        Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.

        . . .

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 25 ---> UPPINISKAISET - tyhmät neitsyet

        11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
        13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.


    • KTS--

      Pistä Jumala oikein ISO kalossinkuva palstakeisarin persiiseen!
      HYVÄ!

      • Jeesus_valitsi_tekstin
        12.02.2017 16:20

        Jeesus_valitsi_tekstin
        20.1.2017 11:20

        Jumala SANOO . . .

        . . . PalstaKEIKARIN virka - LOPPUU - vuoden 2017 alkupuolella . . . ;)

        . . . NOSTELU karusellin pyörittäminen - EI OLE - Jumalan TAHTOA . . . !

        . . . Siunausta ja Herran rauhaa !


    • sanan-mukaan

      Ei stressiä. Tälle palstalle ja sen touhuille on jo kirjoitettu the end.

      "Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.
      Jos ei Herra kaupunkia varjele, turhaan vartija valvoo.! Psa 127: 1

      Jumala ei puhu itseään pussiin. Hän päättänyt tehdä romutuksen tämän palstaympäristön asiassa. Uskokoot tai älkööt.

      Mutta jokainen saa omissa voimissa yrittää ja kapinoida. Jumala ei ole velvollinen vastaamaan tottelemattomien himoihin ja pyyteisiin.

      Jumala on sitoutunut sanaansa. Sen mukaan hän vastaa. Mikä on Jumalan tahto.

      Jumalan tahto ei ole ollut alunperinkään, etät täällä huseerataan hänen nimissään muka profetiota... Likaisia näkyjä sielun tuotteita. Ja niitä täällä sitten jauhetaan kuin roskaruokaa.
      Ladellaan aamenia omien hömpötysten perään. Ja häpäistään Pyhän Jumalan aidot asiat tällaiselle baabelin sekasotkulla!

      Jumalan mitta on täysi, eikä sitä muuta tuhannetkaan rukoukset. Jumala sanoo:

      - älkää huutako tyhjää, totelkaa Sanaa.

      Profetiat (aidot) kuuluvat seurakuntaan, pyhien yhteyteen. Eivät maallisen Aller-Median sekulaarille palstalle. Jopa jatkaa kapinointiaan, vastaa siis itse seuraamuksista. Jumalaa on turja pyytää apuun, kun ensin hyljätään Hänen sanansa neuvot!

      Sananl 1: 20-33

      • Jeesus_valitsi_tekstin
        12.02.2017 16:25

        Jeesus_valitsi_tekstin
        22.1.2017 14:37

        Room. 1 : 18-32 ---> Jumala vapauttaa - TOTUUDEN - pimeydeltä
        ---------------------------------------------------------------------------

        Jumala SANOO . . .

        . . . ALUKSI PUHDISTUS TOTEUTUU --- Profetiat PALSTALLA . . .

        . . . sitten --- Suomen Papistossa ja koko Suomen Siionissa . . .

        . . . ja LOPULTA --- HERÄTYS --- koko Suomen kansalle . . . !

        . . .

        HERÄTYS - siis - Hengellinen PUHDISTUS ja PARANNUKSEN TEKO, Kristittyjen keskuudessa, sekä evankeliumin ILOSANOMAN JULISTUS KAIKILLE ! 


    • sanan-mukaan

      Kaikki Sinetti, Ninni, TuulaH, Seurailija ja kaikki muutkin Pertsa, SamiA ja Westsider, Filadelf ym. kaikki Piho, Veijonen ja niin edes päin. K

      jatkakaa Jarmon johdolla tyhjää hokemista. Jumala ei tosiaan kuuntele, eikä vastaa.

      • Jumala PUHUU ja NE kuuntelevat, jotka ottavat Herran VASTAAN . . . nöyrästi.

        TIE ON AUKENEVA

        ........NE, jotka Herraa ODOTTAVAT, SAAVAT UUDEN VOIMAN. Jes. 40:31

        . . .

        40:29 Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.

        40:30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;

        40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

        . . .

        Jesaja 40:3-8

        40:3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

        40:4 Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.

        40:5 Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."

        40:6 Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:

        40:7 ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa.

        40:8 Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.

        Jesaja 40:25-31

        40:25 "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.

        40:26 Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.

        40:27 Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"?

        40:28 Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.

        40:29 Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.

        40:30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;

        40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • ""Nyt sit rukoushaastetta""
      ----------------------------------

      VASTAUSTA --- ALOITUKSEEN . . .

      "Lopettakaamme siis näytteleminen.

      Se voi olla esteenä Jumalan Hengen toiminnalle. Tulkaamme ristin luo. Siellä ei tarvitse näytellä. Kaikki on paljastettua hänen edessään. Kaikki kumpuaa elävästä suhteesta sovittajan eli Jeesuksen Kristuksen kanssa. Tähän suhteeseen myös sinua kutsutaan.

      Rukoilen vielä lopuksi:

      Anna Herra meille rohkeutta nähdä itsemme totuuden mukaisin silmin; Armoa tarvitsevina, keskeneräisinä, mutta silti sinussa Jeesus täydellisesti hyväksyttyinä ja armahdettuina. Tunnustamme keskeneräisyytemme ja samalla pyydämme Pyhän Hengen vaikuttamaa kasvua elämäämme; Kasvua kohti senkaltaista ihmistä kuin sinä olet tarkoittanut meidät.

      Herra, anna meille rohkeutta olla aitoja ja rehellisiä ihmissuhteissamme sekä yhteisöissämme, jotta Jumalan unelma rakastavasta ja armoa välittävästä seurakunnasta voisi toteutua.

      Herra, vahvista meitä heikkouksissamme sekä anna vahvuuksiemme olla siunauksena siellä missä kuljen. Anna meille myös rakkautta lähimmäisiämme kohtaan, jotta voimme olla rakentamassa seurakuntaa, joka tuoreella tavalla elää sinun aikaansaamaa sovitusta todeksi. Aamen."

      - Väisänen Joona

    • ""Nyt sit rukoushaastetta""
      ----------------------------------

      VASTAUSTA --- ALOITUKSEEN . . .

      . . .

      NopeastiNähty
      08.03.2016 06:45

      Täällä on näköjään käynnissä sama typeryys kuin muulloinkin. Surullista.

      — Kommentoi —

      Jeesus_valitsi_tekstin
      23.01.2020 08:18

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14105209/koulutus-on-------parhaillaan-kaynnissa-------)

      (kuten ALOITUS-viesteissä ILMOITETTIIN)

      KOHTA TAPAHTUU . . . JAKO ---> KAHTEEN OSAAN . . .

      JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ . . . !

      RAKKAAT LAPSENI - "älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan"
      1. Johanneksen kirje 3:4-10 ---> Jumalan lapset -- Paholaisen lapset

      . . .

      KUN - Jumala - ILMOITTI että . . .

      . . . Jumala, Jeesus, Johannes Kastaja Toinen ja Pyhä Henki . . .

      . . . sekä uudestisyntyneet Jumalan Lapset . . .

      . . . saapuvat Profetiat PALSTALLE . . .

      . . . niin --- puolet TAPUTTI - ja - puolet VITUTTI . . . !
      . . . ………………………………………………………… . . .

      . . .

      Jeesus_valitsi_tekstin
      2.5.2017 13:42

      jgfcjgj kirjoitti:

      Hallelujaaaa, tätä tämä vielä puuttuikin.

      — Kommentoi —

      Aamen . . . Seurakunta ALOITTAA TÄÄLLÄ - Profetiat PALSTALLA - TOIMINTANSA . . . :)

      Samalla tulevat voimaan - SEURAKUNTAA - koskevat säännöt ja ohjeistus, kuten oli myös ALKUSEURAKUNNALLA Raamatussa !!!

      SIIS --- SEN MUKAAN MENNÄÄN --- MITÄ Raamatussa OHJEISTETAAN . . . ? . . .

      Kirje galatalaisille 6
      1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
      2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
      3. Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
      4. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
      5. sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.
      6. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.

      9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
      10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.

      16. Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!
      17. Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani.
      18. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.

      • Anonyymi
        23.01.2020 08:21

        Koulutus ja samalla seurakunnan seulonta.


      • Jumalan_nimissä kirjoitti:

        Anonyymi
        23.01.2020 08:21

        Koulutus ja samalla seurakunnan seulonta.

        Rakas Jumalan lapsi !

        KOULUTUS ON . . . PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ . . . ;)

        Kaikille annettiin --- 4 vuoden ajan --- tasapuolinen mahdollisuus - tulla mukaan koulutukseen. Jos - SE - ei ollut riittävän pitkä aika --- kutsumuksen heräämiseen, niin tuskin sitä "Pyhän kosketusta" nyt enää tällä tavalla syntyykään . . .

        . . . vaan siihen tarvitaan . . . jonkin sortin IHME . . . ;)

        . . .

        KOHTA TAPAHTUU . . . JAKO ---> KAHTEEN OSAAN . . .

        Seurakunnan seulonta --- tapahtuu niin, että vain "Ensimmäinen ryhmä" jatkaa koulutuksessa seurakuntana.

        ◾Ensimmäinen ryhmä. Tämä ryhmä on niin kuin Jesaja.

        TOINEN PUOLI --- ELI "Toinen ryhmä" sekä "Kolmas ihmisryhmä" --- jäävät seuraamaan seurakunnan toimintaa ja koulutusta --- tai poistuvat.

        ◾Toinen ryhmä: Näyttelijät, teeskentelijät.

        ◾Kolmas ihmisryhmä on mielenkiintoinen.

        . . .

        ASIA SELITETÄÄN --- TARKEMMIN --- seuraavassa tekstissä . . .

        . . .

        RADION HARTAUSTEKSTI
        http://notes.evl.fi/hartaudet.nsf/38d7f3a856c777b9c2257781001d7092/d4738ca27d4917f3c22576810034ec12?OpenDocument

        iltahartaus 03.11.2009

        Väisänen Joona

        Otsikko: Pyhän kosketus

        Luokitus: Ilo ja armo

        Viime aikoina olen miettinyt Jumalan pyhyyttä ja toisaalta ihmisten keskuudessa esiintyvää tekopyhyyttä, sekä sitä mitä todellinen Jumalan kohtaaminen saa aikaan. Olen nähnyt joidenkin ihmisten elämässä radikaalin muutoksen, kun he ovat saaneet Jumalan Hengen kosketuksen elämäänsä. Mielessäni on myös pyörinyt Raamatun esimerkki profeetta Jesajasta. Jonkin ajatuksen haluaisin jakaa kanssasi tämän pohjalta.

        Jesaja sai omassa elämässään kokea Jumalan ilmestymisen sekä hänen pyhyytensä. Kun Jumala ilmestyi, Jesaja ymmärsi jotain Jumalan suuruudesta sekä omasta pienuudestaan Jumalan edessä. Kun tämä tapahtui, niin tapahtui myös jotain muuta; hän ymmärsi olevansa Jumalan armon tarpeessa. Jesajalle sanottiin, ”- Katso, tämä on koskenut huuliasi, sinun syyllisyytesi on poissa ja syntisi sovitettu.” Jumala ei koskettanut Jesajaa siksi, että hänestä itsestään tulisi jotain, vaan siksi että Jumalan tarkoitus toteutuisi ja että Jesaja saisi puhtaalla sydämellä palvella Jumalaa.

        Jumalan kosketus sekä armon kokeminen johtivat hänet nöyryyteen sekä kuuliaisuuteen, eli oikeanlaiseen Herran pelkoon. Jumalan kutsu ei tehnyt hänestä supermiestä, vaikka hän saikin kutsun jaloon tehtävään. Jesaja oli monesti itsessään heikko. Uudelleen ja uudelleen hän joutui rukoilemaan, että Jumala vahvistaisi häntä. Tällaista oli Jesajan pyhyys, tunnustamista, että ilman Jumalan armoa hän ei ole mitään. Jumalan kutsu Jesajan elämälle oli aivan erityinen, eikä meidän ei tarvitse verrata itseämme häneen. Olen tehnyt kuitenkin seuraavanlaisia havaintoja seurakuntatyössä. Nostan kolmenlaisia ihmisiä tarkastelun kohteeksi. Nimeän näitä nyt kolmeksi eri ryhmäksi.

        On niitä ihmisiä, joita Pyhä on saanut koskettaa. Sekä on niitä, jotka näyttelevät, että Pyhä on saanut koskettaa. Ja vielä on niitä jotka ovat nähneet näyttelemisen ja ulkokultaisuuden lävitse, eivätkä ole suostuneet alistumaan samaan. No, saattaa olla, että meistä kaikista löytyy hieman jokaista edellisistä ryhmistä. Uskon kuitenkin, että jokaiselle näistä kolmesta ryhmästä on toivoa.

        Ensimmäinen ryhmä. Tämä ryhmä on niin kuin Jesaja. Pyhä on saanut koskettaa heidän elämäänsä. Tämä on jättänyt leiman heidän koko olemukseensa. Pyhyys heissä on Pyhän Hengen aikaan saamaa Jumalan armon vaikutusta, joka ilmenee nöyryytenä sekä kuuliaisuutena, niin kuin Jesajalla. Ilman Jumalan armoa, hänkään ei ollut mitään. Sanakin sanoo meille: ”Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta.” Tämä on todellisen pyhyyden tuntomerkki. Huomio on Kristuksessa. Seuraavassa ryhmässä huomio kääntyy muualle kuin Kristukseen.

        Toinen ryhmä: Näyttelijät, teeskentelijät. Näistä voidaan käyttää nimitystä tekopyhät. Jeesus itsekin puhuu myös tästä ryhmästä sanoen: He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan.” Huomaatko missä nyt on huomio? Heissä itsessään. Miksi nämä ihmiset käyttäytyvät kuin käyttäytyvät? En tiedä. Joskus syynä saattaa olla uskovien yhteisön paine tai jokin muu syy.

        Jos seurakunta ei ole Kristus-keskeinen ja jos Pyhä Henki ei saa raikkaalla tavalla tuoda sovituksen todellisuutta seurakunnan keskelle, niin tuloksena saattaa olla tämä. Uskonnollisilla suorituksilla voi kokea onnistumista ja saada toisten hyväksyntää sekä kunnioitusta. Jos sinä olet yksi näistä, niin Jeesus tahtoo vapauttaa sinut suorittamisen kahleista. Pyhä Henki haluaa täyttää sinut Jumalan rakkaudella ja armon kokemisella. Mitä voimme lisätä ristin työhön ja Jeesuksen tekemään sovitukseen? Emme mitään.

        Kolmas ihmisryhmä on mielenkiintoinen. Nämä ihmiset eivät ole saaneet kokea tuoreella tavalla Jumalan voiman sekä Jeesuksen Kristuksen armon todellisuutta, mutta he eivät ole myöskään lähteneet näyttelemään tekopyhää. Heidän elämässään tämä on saattanut johtaa siihen, että he ovat jättäneet seurakunta yhteyden, koska he eivät ole halunneet olla mukana tuossa näytelmässä.

        Jatkuu . . .


      • iltahartaus . . . jatkuu . . .

        Kuitenkin he katselevat kauempaa, toivoen että näkisivät jotain aitoa Jumalan armon synnyttämää todellisuutta. Jotkut sanovat, että he ovat menneet maailmaan. Mutta uskon, että todellisuudessa monet heistä ovat sanoneet Jeesukselle hiljaa rukouksessa. ”En kestä enää tällaista feikkiä, minun täytyy ottaa etäisyyttä”. Oletko sinä yksi heistä?

        Jokaista näitä kolmea ryhmää Jumala tahtoo koskettaa ja kohdata. Jokainen meistä tarvitsee uudelleen ja uudelleen Jumalan armon kokemista sekä tuoretta Pyhän Hengen kosketusta, jotta voimme elää jatkuvasti siinä sovituksen todellisuudessa, jossa Kristus tulee korotetuksi. Hän on meidän syntiemme sovitus.

        Lopettakaamme siis näytteleminen. Se voi olla esteenä Jumalan Hengen toiminnalle. Tulkaamme ristin luo. Siellä ei tarvitse näytellä. Kaikki on paljastettua hänen edessään. Kaikki kumpuaa elävästä suhteesta sovittajan eli Jeesuksen Kristuksen kanssa. Tähän suhteeseen myös sinua kutsutaan.

        Rukoilen vielä lopuksi: Anna Herra meille rohkeutta nähdä itsemme totuuden mukaisin silmin; Armoa tarvitsevina, keskeneräisinä, mutta silti sinussa Jeesus täydellisesti hyväksyttyinä ja armahdettuina. Tunnustamme keskeneräisyytemme ja samalla pyydämme Pyhän Hengen vaikuttamaa kasvua elämäämme; Kasvua kohti senkaltaista ihmistä kuin sinä olet tarkoittanut meidät.

        Herra, anna meille rohkeutta olla aitoja ja rehellisiä ihmissuhteissamme sekä yhteisöissämme, jotta Jumalan unelma rakastavasta ja armoa välittävästä seurakunnasta voisi toteutua.

        Herra, vahvista meitä heikkouksissamme sekä anna vahvuuksiemme olla siunauksena siellä missä kuljen. Anna meille myös rakkautta lähimmäisiämme kohtaan, jotta voimme olla rakentamassa seurakuntaa, joka tuoreella tavalla elää sinun aikaansaamaa sovitusta todeksi. Aamen.

        Virsi (muotoa 472:4 tai 472 tai 472:1,3,5-7)

        . . .

        TUO VIRSI ---> Virsi (muotoa 472:4 tai 472 tai 472:1,3,5-7) <--- ON VÄÄRIN
        KOSKA --- VIRRESSÄ 472 --- EI OLE NOIN MONTA SÄKEISTÖÄ !

        Huom !

        Väisänen Joona --- EI OLLUT --- merkinnyt VIRTTÄ OLLENKAAN . . . :)

        . . .

        TÄSSÄ - SE - OIKEA VIRSI . . . ;)

        Virsi 168 --- Suo, Herra, sama Henki meille

        1.
        Suo, Herra, sama Henki meille
        kuin annoit kerran apostoleille.
        Hän heidät johti vaarain teille
        rohkeina viemään sanaa kaikille.
        He veivät armokutsun maailmaan,
        Henkesi auttoi siihen uskomaan.

        2.
        Siis anna saman Hengen yhä
        ohjata kaikkialla työtäsi,
        ja kutsu vielä, Herra pyhä,
        työntekijöitä valtakuntaasi.
        On paljon kypsynyttä eloa,
        vaan vähän väkeä on pellolla.

        3.
        Kun itse käskit, Herra, meitä
        työntekijöitä työhön anomaan,
        niin kasvojasi ethän peitä,
        vaan riennä seurakuntaa kuulemaan.
        Me saamme luottaa lupaukseesi,
        tänäänkin täytät pyynnöt kansasi.

        4.
        Hengellä väkevällä täytä
        sanasi uskolliset saarnaajat.
        Työnäky jälleen heille näytä,
        kun into pettää, voimat uupuvat.
        Kun pyhää nimeäsi saarnataan,
        niin saatanalta voima murretaan.

        5.
        Suo, että avun Siion saisi
        uhrisi väkevästä voimasta,
        se voima kansat vapahtaisi
        ja päästäisi ne valheen vallasta.
        Oi saavu, Herra, itse auttamaan,
        Henkesi tulta heitä päälle maan.

        6.
        Maan kylmät, synkimmätkin loukot
        valaise sanallasi kirkkaiksi,
        ja kaukaistenkin kansain joukot
        tuo yhteen pyhään seurakuntaasi.
        Myös Israelin kansaa paimenna,
        Kristusta tuntemaan se johdata.

        7.
        Näin hoida, Herra, kirkkoamme.
        Henkesi anna yhä uudestaan
        myös rohkaisemaan nuoriamme
        työhösi, paimenvirkaan astumaan.
        Suo, että aikain halki kansasi
        kaikille toivon sanaa kantaisi.

        . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin
        12.02.2020 08:08


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3514
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2146
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1692
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1577
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      291
      1297
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1131
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      966
    Aihe