Luotettava profeetta.

a-no

En ole näitä modernien ennustajien arvailuja juurikaan seuraillut. Tiedän kuitenkin, että tulevaisuuteen näkeminen on mahdollista ihan omienkin kokemusten perusteella. Minulla oli jakso 15-20 vuotta sitten, jolloin muutama tälläinen omaa elämääni koskeva näky toteutui. Enkä silloin arvaillut, vaan kaikki noteeramani toteutuivat. No, tämä ei ole profetointia, mutta toimintamekanismi varmaan samankaltainen.

KYSYMYS: Onko nykyaikana ollut olemassa sellainen profeetta, jonka kaikki tieto tältä saralta on luotettavaa? En tarkoita tälläisiä helluntalaisprofeettoja, jotka heittävät profetian joka päivä ilmoille ja jos jotain pikkaisenkaan ennustetun kaltaista tapahtuu, niin silloin nostetaan kova älämölö. Nimiä kehiin. Mies tai nainen, joka puhuu harvoin, mutta asiaa.

17

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanoit että "en ole näitä modernien ennustajien arvailuja juurikaan seuraillut" joten huomasitko ollenkaan että halveksut profetiaa sanoillasi, joka on Raamatun sanavastaista. Ohut johtopäätös tietysti herää että uskotko itse ollenkaan mihinkään?
      Minkälainen ero on klassisella ja modernilla profetialla?

      • Raamattua sietääkin halveksua. Sehän on lammaspaimenten kirjoittama satukirja, johon eivät edes kaikki siihen tarjotut tekstit kelvanneet. Nikean komitea valitsi ja komiteatyön tulos on arvatenkin hirveä sothu.


      • a-no

        VT:n profetiat toteutuivat ja näiden leomellerien, paavojärvisten, hiljaaaltosten, joukopihojen arvailut ovat olleet onnistumisprosenteiltaan heikkoja. Nykyajan profeetat korostavat itseään ja haluavat toiminnallaan kerätä mammonaa. VT:n profeetat kärsivät suunnattomasti profetioistaan, mutta antoivat näitä ilmoituksiaan, koska kunnioittivat Jumalaa.

        Nykyajan profeetat ovat pääsääntöisesti huijareita tai mielisairaita. Ei ihan jokaista untaan kannattaisi julkaista profetiana, vaikka kuvittelisiskin olevansa Jumalasta seuraava tärkeysjärjestyksessä. Ja jos uniaan laittaa jakeluun, niin mieluiten niitä seksiunia. En ole nähnyt ensimmäistäkään profetiaa omasta seksiunesta tehtyyn outoon tulkintaan Jumalan tahdosta.


      • a-no kirjoitti:

        VT:n profetiat toteutuivat ja näiden leomellerien, paavojärvisten, hiljaaaltosten, joukopihojen arvailut ovat olleet onnistumisprosenteiltaan heikkoja. Nykyajan profeetat korostavat itseään ja haluavat toiminnallaan kerätä mammonaa. VT:n profeetat kärsivät suunnattomasti profetioistaan, mutta antoivat näitä ilmoituksiaan, koska kunnioittivat Jumalaa.

        Nykyajan profeetat ovat pääsääntöisesti huijareita tai mielisairaita. Ei ihan jokaista untaan kannattaisi julkaista profetiana, vaikka kuvittelisiskin olevansa Jumalasta seuraava tärkeysjärjestyksessä. Ja jos uniaan laittaa jakeluun, niin mieluiten niitä seksiunia. En ole nähnyt ensimmäistäkään profetiaa omasta seksiunesta tehtyyn outoon tulkintaan Jumalan tahdosta.

        Ei me kaikki profeetat olla huijareita. Minun profetiani, jonka voit lukea jokaisena päivänä tästä hetkestä aina maailmankaikkeuden hiljenemiseen asti on seuraava:

        jeesus ei tule takaisin tänään eikä huomenna

        Jokaikinen päivä, jonka sinä ja perillisesi tämän lukevat, tulevat pitämään minua viimeistä profeettaa seuraavana profeettana. Muhammad siis haukkasi paskaa minun suhteeni, eikä mielikuvutusjeesuksesta kantsi edes keskustella!


      • Jarmo__EiKirj
        a-no kirjoitti:

        VT:n profetiat toteutuivat ja näiden leomellerien, paavojärvisten, hiljaaaltosten, joukopihojen arvailut ovat olleet onnistumisprosenteiltaan heikkoja. Nykyajan profeetat korostavat itseään ja haluavat toiminnallaan kerätä mammonaa. VT:n profeetat kärsivät suunnattomasti profetioistaan, mutta antoivat näitä ilmoituksiaan, koska kunnioittivat Jumalaa.

        Nykyajan profeetat ovat pääsääntöisesti huijareita tai mielisairaita. Ei ihan jokaista untaan kannattaisi julkaista profetiana, vaikka kuvittelisiskin olevansa Jumalasta seuraava tärkeysjärjestyksessä. Ja jos uniaan laittaa jakeluun, niin mieluiten niitä seksiunia. En ole nähnyt ensimmäistäkään profetiaa omasta seksiunesta tehtyyn outoon tulkintaan Jumalan tahdosta.

        Siis ymmärsinkö oikein että Leo Mellerin ja Paavo Järvisen kaltaisten pilipaliprofeettojen ja vanhan testamenti suurten hienojen profeettojen ero on siinä että VT:n profetiat ovat toteutuneet?
        Kaikella kunnioituksella kumminkin, kysyn sinulta itseltäsi että kuuluiko Jeesus sinun mielestäsi niihin VT:n suuriin profeetoihin. Vastaan että tietenkin, vähintäänkin!!! Ilman muuta.
        Silti Jeesuksen profetioista ei kaikki ole toteutunut.... JA kaikenlisäksi hän sanoi näin myöhemmille lopunajan profeetoille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä". Amen!
        Joh.ilm. 11:3-6 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan." Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla. Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.
        Profetaalinen aika ei suinkaan ole ohi, sillä Jumala vuodattaa pian henkensä koko maan lihan päälle, niin että lähes jokainen profetoi ja näkee näkyjä.


      • a-no

        Jeesuksen sanat eivät ole Raamatussa samoja sanoja, mitä Jeesus eläessään puhui. Ne ovat paljon myöhemmin tehtyjä muistinvaraisia tulkintoja. Johanneksen Evankeliumi on esimerkiksi täysi sepite. VT:n profeetat ovat käsittääkseni omin käsin kirjoittaneet jokaisen kirjainmerkin ja ne löytyvät sellaisenaan tänäkin päivänä Raamatusta.

        Uskon myös, että profeettojen aika ei ole ohitse. Sääli vain, että niin monet merkittävät uskonihmiset alkavat profetoida, vaikka heillä ei sitä lahjaa ole. Esimerkkinä vaikkapa Kathryn Kuhlman, joka oli ehkäpä nykyajan merkittävin ihmeparantaja, mutta profetiat eivät sitten osuneet kohilleen.


      • a-no kirjoitti:

        Jeesuksen sanat eivät ole Raamatussa samoja sanoja, mitä Jeesus eläessään puhui. Ne ovat paljon myöhemmin tehtyjä muistinvaraisia tulkintoja. Johanneksen Evankeliumi on esimerkiksi täysi sepite. VT:n profeetat ovat käsittääkseni omin käsin kirjoittaneet jokaisen kirjainmerkin ja ne löytyvät sellaisenaan tänäkin päivänä Raamatusta.

        Uskon myös, että profeettojen aika ei ole ohitse. Sääli vain, että niin monet merkittävät uskonihmiset alkavat profetoida, vaikka heillä ei sitä lahjaa ole. Esimerkkinä vaikkapa Kathryn Kuhlman, joka oli ehkäpä nykyajan merkittävin ihmeparantaja, mutta profetiat eivät sitten osuneet kohilleen.

        Tarkoitat siis ettei Raamattu puhu totta. Taas sama juttu: "heissä on jumalisuuden ulkokuori mutta he kieltävät sen voiman".


      • Voimme yhtä hyvin puhua ettei Jeesuksen kuolemakaan ollut totta, eikä ylösnousemus. Kaikki mitä UT kirjoittaa on kyseenalaistettu.
        Tällaiset puheet ovat KAMMOTTAVAA EKSYTYSTÄ ja kovasti kavahdettavaa puhetta Jumalan sanasta.


    • Raskasta-Tekstiä
      • asdfgasfgsd

        Totta. Mutta se vaikeus on siinä, pystyykö olemaan nauramatta.


      • a-no

        Onko Jumalan suhde suomalaisiin sama kuin Hänen suhde omaan kansaansa? Kurittaako Jumala Suomea irstailuiden, kieroiluiden, epäjumalanpalvontojen jms. johdosta? EI. Juutalaiset ovat Jumalan kansa. Muiden kansojen suhde Jumalaan ei ole samanlainen. Muiden kansojen yksilöillä on suhde Jumalaan, mutta kansana tai maana meillä ei ole suhdetta Jumalaan.

        On ensisilmäyksellä sekavantuntuinen sivusto tuo johannesleijona, mutta saattaa sieltä aitouttakin löytyä.


      • Totta_on

        Tuo on hieno sivusto. Siellä on paljon Raamatun lainaksia ja hän opettaa sen mukaisesti. Jos tekstit tuntuvat jossakin kohdin raskailta, niin Raamatustakin löytyy raskaita kohtia esim. Mt. 23.-luku, Ilmestyskirja, Malakian kirja jne. Johannes Kastajakin osasti olla suustaan myös napakka Mt. 3:7-10.


      • Supisuo-eikun-jupijuut--
        a-no kirjoitti:

        Onko Jumalan suhde suomalaisiin sama kuin Hänen suhde omaan kansaansa? Kurittaako Jumala Suomea irstailuiden, kieroiluiden, epäjumalanpalvontojen jms. johdosta? EI. Juutalaiset ovat Jumalan kansa. Muiden kansojen suhde Jumalaan ei ole samanlainen. Muiden kansojen yksilöillä on suhde Jumalaan, mutta kansana tai maana meillä ei ole suhdetta Jumalaan.

        On ensisilmäyksellä sekavantuntuinen sivusto tuo johannesleijona, mutta saattaa sieltä aitouttakin löytyä.

        Valittu kansa ja suomalaiset? Juutalaisen kansan omasta maastaan poissiirrettyjen heimojen vaiheita yli 2500 vuoden ajalta on yritetty jäljittää nykyaikana. Täältä voinee löytyä aika paljonkin valitun kansan jäseniä, jotka eivät tiedä omista taustoistaan. Juutalaisuus ei ole ollut suuressa suosiossa menneinä vuosituhansina. On voinut olla edullista peittää ja unohtaa taustansa. Jumalalta ei kuitenkaan yksikään ole kadoksissa ja unohtunut.


      • a-no

        Eiköhän sen oman juutalaisuutensa voi todeta ainakin miespuolinen henkilö helposti vaikkapa saunassa. Maailman väestö on viimeisten vuosituhansien aikana sen verran sekaantunut, että eiköhän meistä kaikista löydy tuota juutalaista verta -ainakin eurooppalaisista. Täällä on asunut pitkään juutalaisia, jotka ovat olleet vähemmän perinteitä kunnioittavia. Natsien joukkotuhohan sitten toi tuon perinteisen juutalaisen uskon taas kunniaan.


      • Jarmo__EiKirj
        a-no kirjoitti:

        Eiköhän sen oman juutalaisuutensa voi todeta ainakin miespuolinen henkilö helposti vaikkapa saunassa. Maailman väestö on viimeisten vuosituhansien aikana sen verran sekaantunut, että eiköhän meistä kaikista löydy tuota juutalaista verta -ainakin eurooppalaisista. Täällä on asunut pitkään juutalaisia, jotka ovat olleet vähemmän perinteitä kunnioittavia. Natsien joukkotuhohan sitten toi tuon perinteisen juutalaisen uskon taas kunniaan.

        Hieno homma mutta entäpä se Jeesus?


    • tiedonsanojako

      tarkoitat???

      niitä kun voi saada tulevasta ja menneestä mutta tämä on eri lahaj kuin profetointi mutta jos saa tiedon sanat ja profetoimisen lahjan niin siinä on kova kombo...

      --------------

      "Minulla oli jakso 15-20 vuotta sitten, jolloin muutama tälläinen omaa elämääni koskeva näky toteutui. Enkä silloin arvaillut, vaan kaikki noteeramani toteutuivat. No, tämä ei ole profetointia, mutta toimintamekanismi varmaan samankaltainen."

      • a-no

        Niin, en tiedä minäkään, että mitä sinä tarkoitat. Jännä, että nämä profetian ajat olivat joillakin suurilla profeetoilla jaksottaisia. Muistan David Pawsonin esitelmä VT:n profeetoista, jossa hän toi tämän esille. Aktiivisia jaksoja seurasi vuosikausien tai vuosikymmenten hiljaisuus. Nämä nykyajan helluntalaisprofeetathan saavat uusia profetioita päivittäin. Ja sitten vielä heidän ei tarvitse kärsiä näistä omassa elämässään. Ovat yhteiskuntamme kovatuloisimpien ihmisten joukossa. Toki petos-, ja talousrikostuomioita on usealla, mutta nämä eivät ole johtuneet suoranaisesti näistä profetioista. Kyllä se kehitys kehittyy ja maailma muuttuu paremmaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe