Kun valas rantautuu

10

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KappaPride

      Jumala unohti miten kommunikoida ihmisten kanssa?

    • älä_melua_turhaan

      Taas tätä evokkien huonoa ymmärryskykyä. Evokit eivät edes taida tajuta kuinka paljon valaiden elinympäristö on muuttunut.
      Merenkulun teknologia on tuonut meriin valtavasta melusaastetta. Joten ei ole mikään ihme, että valaan häiriintyvät melusaasteesta.

      Ihmisten työympäristökin on muuttunut. Työterveyslääketiede on vahvistanut sen, että korkea melutaso työpaikalla ja asuinympäristössä on terveydelle vahingollista tai terveyttä häiritsevää. Tämä vuoksi on annettu määräyksiä kuulonsuojaamiseen.

      Emme tarkkaan tunne miten valaat käyttää ääniä suunnistukseen. Valailla ei ole mitään mahdollisuuksia käyttää kuulosuojaimia tai estää ihmisten teknologian aiheuttamaa melusaastetta merissä.

      Ei tähän tarvita erityistä kreationistista selitystä. Ihmisten ja valaiden ( muiden vesieläinten) ympäristö on teknologian myötä muuttunut. Ennen meret olivat paljon hiljaisempia paikkoja kun ei ollut moottorisoitua laivaliikennettä eikä miinoja ja torpedoita joiden räjähtelyt aiheuttaa melua ja paine-aaltoja. Ei myöskään ollut sukellusveneiden kaikuluotausääniä. Eikä ennen tehty vedenalaisia ydinkoeräjäytyksiäkään (tosin nämä ovat nyt lopetettu)

      Kokonaisuus liittyy meren muuttuneeseen äänimaailmaan. Valaat eivät voi vaikuttaa tähän äänimaailmaan vaikka se häiritsee niitä enemmän tai vähemmän.
      En minäkään halua ihmisenä elää jatkuvassa meluympäristössä. Korkea melusaaste häiritsee myös minua, välillä jopa naapurista kuuluvat riitelyn äänet häiritsee nukkumistani ja seuraava päivä on univajeen vuoksi huono. Tästä voi aiheutua omassa käyttäymisessä kiukunpuuskia ja muuta.

      Jospa valaat älykkäinä eläiminä kyllästyy elämään ihmisen aiheuttamasssa melusaasteisessa ympäristössä ja haluavat päättää päivänsä. Emme tiedä onko valailla kyky itsemurhaankin. Ihminen ainakin voi melusaasteen vuoksi kyllästyä elämäänsä ja menettää psyykkisen terveytensä kokonaan.
      Et vaan ymmärrä valaiden käyttäytymistä lainkaan. Et ymmärrä myöskään ihmisten käyttäytymistä.

      • "Et vaan ymmärrä valaiden käyttäytymistä lainkaan. Et ymmärrä myöskään ihmisten käyttäytymistä."

        Ei se nyt nimenomaan ylimalkaan juuri niin ole (vanha sanonta). Myönnän kieroilleeni hieman - toivoin että joku palstan aktiivikretu esittäisi jonkin sellaisen selityksen, jossa ei olisi päätä eikä pyrstöä. Ainakin sinä näköjään kuitenkin selität asian samalla tavalla kuin "evokit".


      • lukisit.enemmän
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Et vaan ymmärrä valaiden käyttäytymistä lainkaan. Et ymmärrä myöskään ihmisten käyttäytymistä."

        Ei se nyt nimenomaan ylimalkaan juuri niin ole (vanha sanonta). Myönnän kieroilleeni hieman - toivoin että joku palstan aktiivikretu esittäisi jonkin sellaisen selityksen, jossa ei olisi päätä eikä pyrstöä. Ainakin sinä näköjään kuitenkin selität asian samalla tavalla kuin "evokit".

        Et siis ole ottanut opiksesi kristittyjen tarjoamista opettavaisista kertomuksista täällä, kun et tiedä, että valheella on lyhyet jäljet eikä epärehellisyydestä palkita.


      • gfgfhgh
        lukisit.enemmän kirjoitti:

        Et siis ole ottanut opiksesi kristittyjen tarjoamista opettavaisista kertomuksista täällä, kun et tiedä, että valheella on lyhyet jäljet eikä epärehellisyydestä palkita.

        kreationistithan ovat tällä palstalla pahimpia valehtelioita ja niitä epärehellisiä. Et nähtävästi ole tutustunut pahemmin tähän palstaan..


      • Se.nyt.vaan.on

        Jumalahan on kaikkitietävä ja kaikkien suunnitteluhommien ylidiplomimaisteri, joten Jumala järjesti merien melusaasteet ja kaiken kehityksen.


      • väärää_selittelyä
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Et vaan ymmärrä valaiden käyttäytymistä lainkaan. Et ymmärrä myöskään ihmisten käyttäytymistä."

        Ei se nyt nimenomaan ylimalkaan juuri niin ole (vanha sanonta). Myönnän kieroilleeni hieman - toivoin että joku palstan aktiivikretu esittäisi jonkin sellaisen selityksen, jossa ei olisi päätä eikä pyrstöä. Ainakin sinä näköjään kuitenkin selität asian samalla tavalla kuin "evokit".

        Faktahan se on, että niin monet asiat ja tapahtumat häiritsee eläviä olentoja enemmän tai vähemmän. Kyllä luodut eläimetkin voivat kärsiä ihmisen aiheuttamista seurauksista.
        Ei evoluutioteoria ole ainoa eikä edes paraskaan selitys. Kyllä se yksinkertaisin vastaus tässä on paras:
        Valaiden elinympäristö on muuttumasss valaille huonoksi.

        PS. kun ihmisen teknologia päästää jokeen myrkkypäästön niin siinähän kalakanta voi kärsiä mittavan tuhon. Evokit nyt vaan etsii vastauksia turhaan evoluutioteoriasta. Hetkellinen myrkkypäästö voi tehdä joesta täysin elinkelvottoman joksikin ajaksi.
        Ei meren ja muiden vesien elikot voi siihen vaikuttaa mitä ihminen touhuaa typeryydellään.
        Ei tähän selitykseen tarvita evoluutiota lainkaan. Typerä on vaan typerä, ei sille mitään voi, ei vaikka kuluisi miljoonia vuosia. Typeriin temppuihin RIITTÄÄ lyhyempikin aika, jopa muutaman tunnin myrkkypäästö.

        Evokki nyt vaan yrittää selittää kaiken evoluutioteorialla jopa niitäkin tapahtumia joihin sitä ei edes tarvittaisi.


      • KunhanKysäisen
        väärää_selittelyä kirjoitti:

        Faktahan se on, että niin monet asiat ja tapahtumat häiritsee eläviä olentoja enemmän tai vähemmän. Kyllä luodut eläimetkin voivat kärsiä ihmisen aiheuttamista seurauksista.
        Ei evoluutioteoria ole ainoa eikä edes paraskaan selitys. Kyllä se yksinkertaisin vastaus tässä on paras:
        Valaiden elinympäristö on muuttumasss valaille huonoksi.

        PS. kun ihmisen teknologia päästää jokeen myrkkypäästön niin siinähän kalakanta voi kärsiä mittavan tuhon. Evokit nyt vaan etsii vastauksia turhaan evoluutioteoriasta. Hetkellinen myrkkypäästö voi tehdä joesta täysin elinkelvottoman joksikin ajaksi.
        Ei meren ja muiden vesien elikot voi siihen vaikuttaa mitä ihminen touhuaa typeryydellään.
        Ei tähän selitykseen tarvita evoluutiota lainkaan. Typerä on vaan typerä, ei sille mitään voi, ei vaikka kuluisi miljoonia vuosia. Typeriin temppuihin RIITTÄÄ lyhyempikin aika, jopa muutaman tunnin myrkkypäästö.

        Evokki nyt vaan yrittää selittää kaiken evoluutioteorialla jopa niitäkin tapahtumia joihin sitä ei edes tarvittaisi.

        "Evokki nyt vaan yrittää selittää kaiken evoluutioteorialla jopa niitäkin tapahtumia joihin sitä ei edes tarvittaisi."

        Kuka tässä nyt on yrittänyt selittää valaiden rantautumista evoluutioteorialla?


    • sitähän.se.aina.on

      Tiede tuhoaa valaatkin. Ydinpommit, ydinsukellusveneet, ydinosaaminen...

      mitähän tästä maailmasta jää jäljelle?

    • FixxuKretiini

      Kyllä tuo on itse Saatanan johdatusta. Perkele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe