Skoda taksina

Seuraava taksi kiitos!

Nyt tämä pyhäinhäväistys on tapahtunut! Nimittäin Kuopiossa oli Octavia taksina. Onneksi voi tehdä saman kuin Toyotoillekin, eli pyytää uuden taksin. Kannattaa jo taksia tilatessa mainita, että kun kyydistä maksetaan niin autokin saa olla mielellään auto (suomeksi: MB).

Miksiköhän joku itäromu on taksina:

a) maksimaalisen ahne (itselle paljon - asiakkaalle vähän) yrittäjä?

b) sairas pila?

c) piilokamera?

t: premiumautoileva ravintola-asiakas

56

4695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrjö

verran kuin pääsis kunnon autolla...onhan nuita kuopiossa perunankuljetusautojakin eli kangoota taksissa ( aika persaukista taksi toimintaa ;))
      kyllä näissä tapauksissa kyydin hinta pitäsi olla alempi kun autokin on ala-arvoinen kyseiseen toimintaan..

• yrjöt.

Taas.

• Pitäähän

Persaukistenkin saada Mersukyytiä edes taksissa

• Peugeutin

On meinaan saletti etten ranskalaiseen mene, kun ruualla leikkiminen ei ole kivaa. Ranskalaiset menee, mutta vain grilliltä, ei ne autoista mitään tiedä.

• Veijo Esso
        Peugeutin kirjoitti:

On meinaan saletti etten ranskalaiseen mene, kun ruualla leikkiminen ei ole kivaa. Ranskalaiset menee, mutta vain grilliltä, ei ne autoista mitään tiedä.

Meinaan että eivät tiedä autoista mitään vaikka ranskalaisten autonvalmistajien osuus maailman autotuotannosta on n. 10 %.

Mitähän se ollenkaa olis jos ne tietäis jotain...

Mahtoi muuten olla melko harvinainen taksi, se Peugeti. Ei ole kohdalle osunut. Bugattin olen joskus nähnyt, tosin en taksina.

• illu
        Veijo Esso kirjoitti:

Meinaan että eivät tiedä autoista mitään vaikka ranskalaisten autonvalmistajien osuus maailman autotuotannosta on n. 10 %.

Mitähän se ollenkaa olis jos ne tietäis jotain...

Mahtoi muuten olla melko harvinainen taksi, se Peugeti. Ei ole kohdalle osunut. Bugattin olen joskus nähnyt, tosin en taksina.

kuopiossa ainoatakaan octaviaa taksissa.se auto on suberb.ja niitä on tulossa lisää....

• Seuraava taksi kiitos!
        illu kirjoitti:

kuopiossa ainoatakaan octaviaa taksissa.se auto on suberb.ja niitä on tulossa lisää....

Jos on Superb niin so what!? Samaa itäskeidaa. Skoda mikä skoda.

Mieluummin tilaan vaikka mersun Oulusta, kuin olen Skodan kyydissä.

• Vehoa

Mene Veholle,kyllä ne antavat sinun istua hetken mersussa (ainakin käytettyjen autojen puolella).Mutta älä kovin "pärrää" etteivät lasit likaannu.

• pillu
        illu kirjoitti:

ei se skoda siitään muutu..mutta puhuuko nyt miettinen itse...;)

• Ostipa äijä sitten auton to...
        pillu kirjoitti:

ei se skoda siitään muutu..mutta puhuuko nyt miettinen itse...;)

-se on listaamassa hintaa takakontin muovimatolle! Seuraavaksi skeidan lähtöhintaan lasketaan lisiä akseleista!

-käypä koeajamassa skeida ja aja lisäksi paikalle alle kaksi vuotta vanhalla bmw:llä!

NAURUT on TAATTU! Parempaa hupia kuin spedeshow!

• pillu
        Ostipa äijä sitten auton to... kirjoitti:

-se on listaamassa hintaa takakontin muovimatolle! Seuraavaksi skeidan lähtöhintaan lasketaan lisiä akseleista!

-käypä koeajamassa skeida ja aja lisäksi paikalle alle kaksi vuotta vanhalla bmw:llä!

NAURUT on TAATTU! Parempaa hupia kuin spedeshow!

ja samasta muovimatosta....kuraläpätkin on lisä hintaa ;)
        emmää aja bemulla vaan mersulla :)
        no speden kot kaupungissahan ollaan..

• topi

Aivan sama oksennatko ladan,skoodan tai mersun penkille. Juopot ja sosiaalipummit ajelee taksilla!

• Seuraava taksi kiitos!

...kas kun maksavana asiakkaana voin valita kyytini. Minun ei myöskään ole pakko ostaa liikkeestä jotain Skodaa tai Ladaa, vaan tässäkin suhteessa minulla on ollut valinnanvapaus.

Juopoista ja sosiaalipummeista minäkin tiedän, että he juuri näillä ladoilla yleensä ajelevatkin.

Jos nyt Topi olet joutunut Skodaan tyytymään, niin koita kestää, täytä vaikka lottokuponki.

• topi
        Seuraava taksi kiitos! kirjoitti:

...kas kun maksavana asiakkaana voin valita kyytini. Minun ei myöskään ole pakko ostaa liikkeestä jotain Skodaa tai Ladaa, vaan tässäkin suhteessa minulla on ollut valinnanvapaus.

Juopoista ja sosiaalipummeista minäkin tiedän, että he juuri näillä ladoilla yleensä ajelevatkin.

Jos nyt Topi olet joutunut Skodaan tyytymään, niin koita kestää, täytä vaikka lottokuponki.

Itte ajelen vitolla ja emäntä ajelee mazda kutosella. Täytyy myöntää että joskus nuorena miehenä on ollu ladakin alla.Pakko ei ole kun paskata ja kuolla.Sitä vaan meinasin että ei taksaria nii vituta kun joutuu siivoamaan takapenkkejä..Mitä isompi herra sitä sotkuisempi ja vittumaisempi. Ja niillä ei oo ikään maksaa kyytiä..
        Pummeilla ja juopoila tarkoitin lähinnä noita helvetin herroja jokka aina on muka niin tärkeitä.
        itte oon taksia ajanu 3 vuotta nuorempana mutta vittuunnuin siihe hommaan ja menin takaasi sähköhommiin..

• MMMMMMM

Testien ykköset luonnollisesti otetaan ammattiajoonkin. Toinen seikka on kun valitetaan liian suurista hinnoista niin ajetaan sitten halvemmalla autolla niin ei tarvitse ainakaan nostaa hintoja.

• MMMMMMMMM

Testien ykköset luonnollisesti otetaan ammattiajoonkin. Toinen seikka on kun valitetaan liian suurista hinnoista niin ajetaan sitten halvemmalla autolla niin ei tarvitse ainakaan nostaa hintoja.

• Ahaa!

...ennemmin riksalla tuulessa ja tuiskeessa kuin Skodan penkillä...

• paluupotku

Kyllä se sillai on että jos mittarikyydin tilaa nii kyllä se pitää laatu peli olla, on se sen verran kallista. Itse en skota lootan kyytin menis

• todellakaan ole

mikään laatupeli! herää pahvi!

• mieltä

paitsi: jos tulee Toyota Avensis, niin jää kyyti saamatta samoin kuin Sodaltakin, niin ja VW Passatkin saa odottaa seuraavaa asiakasta, tila-autoista puhumattakaan.
        Onneksi saa valita mihin taksiin astuu!

• yrjö
        mieltä kirjoitti:

paitsi: jos tulee Toyota Avensis, niin jää kyyti saamatta samoin kuin Sodaltakin, niin ja VW Passatkin saa odottaa seuraavaa asiakasta, tila-autoista puhumattakaan.
        Onneksi saa valita mihin taksiin astuu!

kun heittettiin kehii vielä avensis....arkijuusto ja avensis siinä vasta vakosamettinen yhdistelmä...

• mersuksi

kännissä istuessani kerran nissaniakin... soon aivan sama, mikä kärry taksissa on... kunhan ei enää 121mazda.

Jos mun ruho mahtuu autoon, eikä polvet ole suuss, ni empä valita...

• harhar

Mikäs saksalainen autolehti se olikaan mis oli vertailtu Superb:tä vastaavaan eemeliin ja mersu hävisi vertailun. MUAHAHAAHAHAHA! Uudet mersut on ylihintaisia, sähkövikaisia paskoja ja vielä ruostuvat käsiin, joten mersun vertaaminen todellisiin laatuautoihin kuten Skoda ei käy päinsä, koska uudet mersut ovat lähinnä ylihintaisia paskoja.

• Justiinsa juu

Warrekin on parempi kuin Skoda!
        BUAHAHAHAAAAAAAAAAAA!!!

Eihän Skodalla kehtaisi kuskata edes eläimiä!

• yrjö

ole mikään vertailu kohden eemelille...
        kas kun et vertaillut klant & klemttiä (vai mikä lie ollut ) vanhaan 124 koppaseen...
        missä se mersu hävisi ? no ei ainakaa ulkonäössä saati sitte edustavuudessa...
        saako skodalla mitää kunniotusta esim vaikka valtion autona...noo ehkä siellä tsekkoslovakiassa..

• Ajomies

Helsingissä liikkuu mm. yksi farmarimersu, jonka kyljessä on isot "AIKUISTEN LELUKAUPPA"-teippaukset. Lieneekö se sitten statusta kohottavaa, kun istuu tekovehkeitä mainostavan tähtikeulan kyydissä?

Mikäli valita pitää tehdä, istun mieluummin Avensiksessa kuin C-sarjan mersussa, jos kuskin taakse joutuu. Pikkumersussa olo on kuin sardiinipurkissa.

IMHO, takseissa pitäisi ehdottomasti olla kaksi maksuluokkaa. Toisen luokan kalustona pitäisi olla näitä isoja premium-merkkien autoja (E-sarja, esim.) ilman mainoksia, toisessa sitten vapaampi kalusto ja teippejä jos kuski niin tahtoo.

• sivusta seurannut...

Vuonna 1980 vietti eräs Lapin "ukkoherra" merkkipäiviään eräässä Itä-Suomen pikkukunnassa, josta hän oli aikanaan maailmalle lähtenyt ja sinne myöhemmin vapaa-ajan asunnon lähettänyt. "Mökki" ei ollut ihan pitäjän keskustassa ja paikallisesta hotelli/ravitsemusliikkeestä oli sinne matkaa n 15 km.

Asustelipa hotellissa muutama isokokoinen lappalainen syntymäpäivävieras - kaikki isoja miehiä ja kait metsäfirmojen hankintapäällikköjä, joten otetta oli elämään...

Noh, ukot olivat synttäreille lähdössä hotellilta ja pyysivät portsaria soittamaan taksin. Pihalle kurvasi Lada 1200 L taksikaari katolla. Ukot olivat tyrmistyneitä, kunnes yksi kaivoi kaksi Kekkosenkuvaa taskustaan ja sanoi kuskille: "Aja kopille, pyydä oikea auto meille, ja käytä loppurahat auton ostoon". Kuski poistui niska punottaen paikalta. Tilalle sitten tuli Dodge Dart, johon neljä täysikasvuista Lapinmiestä sitten mahtui. Tarinan finaali oli se, että aatteen miehenä Ladataksari osti seuraavaksi vissiin sen kylän viimeisen Volgan taksiin...

• Seuraava taksi kiitos!

Nykyäänkin jos paikalle sitten jotain kumman syystä sattuu joku muu taksi kuin auto, niin varsinkin jos on ilmeisesti nuori renki ratissa, niin voi olla paikallaan tökätä muutama euro kouraan. Eihän se hänen vikansa ole, jos on joutunut romun rattiin.

• on taksina

muitakin halpoja-autoja, kun luvat menee vapaaseen kilpailuun...

• markkinatalous

Juuri näin!

Kohta on somalit 200 euron Mazda 323:lla tolpalla, kun taksikilpailu vapautetaan.

Miten sitten suu pannaan?

• pystyy
        markkinatalous kirjoitti:

Juuri näin!

Kohta on somalit 200 euron Mazda 323:lla tolpalla, kun taksikilpailu vapautetaan.

Miten sitten suu pannaan?

käyttämään taksia muulloinkin kuin pelkästään tilipäivänä.

• Kah!

kehujilla on mitä ilmeisemmin sellainen romu kotonaankin. Onhan se niin, että kuka kunnon autoilla ajelee, niin ei se mielellään minkään romun kyydissäkään ole.

Nämä on parhaita tyyppejä, jotka ei osaa itse asioita päättää, vaan milloin mistäkin lehdestä lukevat mikä on hyvää tai huonoa. Testien surkuhupaisuuden nyt tietää kaikki, mutta kyllähän ne jälkimarkkinat ja arvonsäilyminen viime kädessä kertoo arvostukset.

Premium on premium, eikä Skodasta tai Ladasta koskaan tule sellaisia. Skodan tavoitteena onkin varmasti uusi (köyhän) kansanauto tyyliin VW.

• Aleksin Apina

...ihan sama mihin sä tuulipuvussasi istahdat ?

On se hienoa kun juntti saa istua Mersussa ja tuntea olevansa kuningas edes hetken vaikka ei edes olisi varaa ajella taksilla.

On se Mersu vaan niiiin hieno auto, voikun sais joskus semmosen.....

• Seuraava taksi kiitos!

Yksi kappaletta vanha vm. 2002 BMW ja vaimolla samaten vanha vm. 2003 Audi kylläkin. Toisinaan ajelen tuulipuvussakin, esimerkiksi harrastuksien merkeissä. Koska harrastan kalastusta kaiken muun lisäksi, niin "juntti" ei riitä kuvaamaan junttiuteni määrää.

Niin, minulla on kyllä ollut mersukin, mutta jotenkin mielestäni mersun pitää olla vähintään e-sarjaa ollakseen toimiva mersu ja samalla rahalla sain viime kerralla BMW:hen huomattavasti sanoisinko sporttisemman ratkaisun.

• auto

Mielummin Avensis kuin C-mallin MB... Mersuun joutuu raavas mies menemään kyytiin kenkälusikan avulla. Siinä sitten polvet suussa nökötät mersun kyydissä kuin sillit purkissa. C-sarjalaisen takatilat ovat ahtaammat kuin uuden octavian. Vanhaan octaviaan mahtuu takapenkille vain kilon palasina, ei edes kenkälusikan ja rasvan avulla.

• Ekku

jokaisen asiakkaan mieleen se auto, oli sitten mitä merkkiä hyvänsä. Jos ajelet jollain "halpamerkillä", niin se ei joidenkin mielestä ole kyllin tasokasta kyytiä ja jos taas alla on yli 60 tuhatta maksava mersu, niin se on jonkin mielestä pröystäilyä.

Ei sillä Skodalla pirssiä pyörittävälle todennäköisesti jää paljoa enempää rahaa näppiin kuin mersukuskilla, mutta eipähän ole autossa kerralla rahaa kiinni niin paljon. Se raha vain maksetaan välirahojen muodossa pidempänä ajanjaksona.

Bemarilla taksia pyörittävät ne vasta kalliisti ajavat. Nehän joutuu käytännöllisesti ostamaan koko auton uudestaan aina parin vuoden välein, kun ei vaihtoautosta saa juuri mitään:)

Kyllähän suurin ongelma taksiautoa valitessa nykyään on riittävän tilavan auton löytäminen kohtuulliseen hintaan. Semmoinen tila-auton käppänä kun ei tule useimmille kysymykseen.

• VÄLIÄ

sillä on minkä merkkinen se taksi on. Itse arvostan paljon enemmän mukavaa ammattitaitoista kuljettajaa, nainen tai mies, silläkään ei ole väliä. Taksin toivon olevan sekä kuljettajan että auton siistejä, hajuttomia. Hajuttomalla tarkoitan, ettei vanhaviina ja rööki haise ja ettei kuljettaja ole kaatanut niskaansa kissanpissalle haisevaa dödöä.

Takapenkille en halua "kontata" enkä autosta "kömpiä" ulos. Jalkatilaa saa olla.

Ja vielä - kuljettaja osaa nostaa persuksensa penkistä ylös.

Nämä ovat paljon tärkeämpiä asioita kun onko auto merkkiä A, B vaiko C jne.

• Takatilat ratkaisevat

Nykyautot ovat korkeimmillaan kuskin pään kohdalla. Sitten katto laskee. Ostin puoli vuotta sitten Auton. Yksi mittatikku oli 16-vuotias poika, 187 (satakahdeksankymentäseitsemän) senttiä pitkä, jonka piti mahtua takapenkille m u k a v a s t i.

Kertyi seuraava lista muuten (hinta ja muut syyt; esimerkiksi: ei enää ikinä Opelia) harkintaan tulleista vaihtoehdoista:

Mahtuu hyvin:
        Nissan Maxima, Skoda Suberb, Hyundai Matrix, Mazda 5 farmari.

Mahtuu nippanappa, mutta ei saa kasvaa yhtään lisää:
        Volvo V 70, VW Passat, Nissan Primera farmari.

Ei mahdu ollenkaan:
        Mercedes Benz 200 (jalat), Nissan Primera sedan ja Sportdeck (pää), Citroen C 5 (jalat), Toyota Avensis sedan ja farmari (jalat), Skoda Octavia (jalat ja pää), Citroen Xsara Picasso (lyhyt istuin,istuma-asento kuin potalla) sekä paljon, paljon muita. Renault Scenicin niskatyynyt osuivat lapaluiden kohdalle.
        Useimmilla muilla ei puhettakaan mahtua sisään.

• yrjö

itse en ainakaan alennu skodan kyytiin koska en selallaista myöskään ostaisi...
        mutta miksi halpis auton kyydissä pitäisi maksaa täysi hinta ?

• yrjöt.
        yrjö kirjoitti:

itse en ainakaan alennu skodan kyytiin koska en selallaista myöskään ostaisi...
        mutta miksi halpis auton kyydissä pitäisi maksaa täysi hinta ?

Jos sulla ei ole rahaa, niin pyydä äitiltä.

• Hei, kaveri!
        yrjöt. kirjoitti:

että sun kaverit, jotka sanoo sulle, että joo järkivalinta toi sun skodas, on oikeesti sitä mieltä.

Oikeesti ne nauraa sulle. Ne nauraa sulle ja sun itärottelolle.

Ja töissä. Ne sanoo, että taloudellinen ja fiksu ratkaisu. Oikeesti ne nauraa sulle. Nauravat sulle köyhälle.

Mee ostaan lihis, mutta yhdellä nakilla. Tai oikeestaan, jätä se yksikin nakki pois. Sellanenhan se on toi skodahodari. Nauraa sulle sitte kioskin mehmettikin!

• yrjö
        yrjöt. kirjoitti:

mutta pässi ei tainnu oikeen käsittää että miksi pitäisi maksaa skoda kyydistä kuin samalla rahalla pääsee oikeen auton kyytiin...
        mutta kerrotatkoon että ajan itse mersulla eli ei paljoo puristele skodamiesten jutut saati sitten skodan taksi kyydit..
        kyllä se niin on että skodailijat on perseaukisia koska järkikin sanoo että osta sellanen josta saa jotain vielä vaihdossakin muualta kuin siltä skoda kauppiaalta..

• urpot
        yrjö kirjoitti:

mutta pässi ei tainnu oikeen käsittää että miksi pitäisi maksaa skoda kyydistä kuin samalla rahalla pääsee oikeen auton kyytiin...
        mutta kerrotatkoon että ajan itse mersulla eli ei paljoo puristele skodamiesten jutut saati sitten skodan taksi kyydit..
        kyllä se niin on että skodailijat on perseaukisia koska järkikin sanoo että osta sellanen josta saa jotain vielä vaihdossakin muualta kuin siltä skoda kauppiaalta..

menkää urpot junalla.buhahaa buhahaa v...n nillittäjät buhahaa buhahaaaaa!!!!yhyy nyt valuu kyynel poskella.

• Fundeeraaja

Taksin ja sen kuljettajan pitää täyttää seuraavat vaatimukset:

Auto:

- riittävän tilava tarvittavalle henkilö/tavaramäärälle
        - sisältä siisti, ulkopuolinenkin puhtaus ei pahasta, mutta kesken vuoron harvemmin pääsee autoa pesettämään...
        - turvavyöt käytettävissä
        - luotettavassa kunnossa, matka ei saa katketa auton särkymiseen

Kuljettaja:

- siististi pukeutunut
        - palvelualtis; nousee avaamaan oven ja matkatavaratilan sekä nostaa tavarat matkatavaratilaan huom: sitoo/tukee tavarat tarvittaessa
        - antaa matkustajalle tämän halutessa rauhan
        - ei käytä mahd. puheluissaan hf-kaiutinta
        - ajaa ammattitaitoisesti, turvallisesti, matkustajan ja muut liikenteessä olijat huomioiden
        - tuntee joustavimman reitin määränpäähän - ei muuten tarvitse välttämättä olla lyhyin reitti
        - osaa työnsä

Meiltä matkustajiltakin muuten vaaditaan joitain asioita, kuten asiallista käytöstä taksissa - niitä käytöstapoja meiltäkin. Kohteliasta muuten olisi kait etsiä jo vähän ennen määränpäätä rahapussi / pankkikortti näkyville, jottei kuskin aikaa kulu turhaan määränpäässä, kun sitä korttia etsitään seitsemästä eri taskusta, käsilaukusta ja se lopulta löytyy salkun perimmäisestä nurkasta...

Kuljettajan auton arvostelu ei muuten kuulu hyviin tapoihin. Harva meistä kai esim kaupassa arvostelee kassanhoitajan työpistettä...

Mukavia ja turvallisia taksikyytejä!

• yrjö
        urpot kirjoitti:

menkää urpot junalla.buhahaa buhahaa v...n nillittäjät buhahaa buhahaaaaa!!!!yhyy nyt valuu kyynel poskella.

juna on aikataulu pellejen kulkuneuvo..itse kuljen silloin kun huvittaa ja silloin kun ei huvita niin en kuljen ollenkaan...

• homma täälläkin
        yrjö kirjoitti:

mutta minä istun takapenkillä ja yksityis-kuljettajani ajaa. &%#??==&%¤¤# köyhä, aja sinä itse sitä 123 koppastas.... yök, nyt tuli yrjöt!!

• yrjö
        homma täälläkin kirjoitti:

mutta minä istun takapenkillä ja yksityis-kuljettajani ajaa. &%#??==&%¤¤# köyhä, aja sinä itse sitä 123 koppastas.... yök, nyt tuli yrjöt!!

m annetkaan 123:lla...niillä ajaa kohta vain pussihousumobilistit..

• Kri

Ainoa paikka maailmassa, jossa taksit on tehty asiakkaan tarpeisiin soveltuviksi on Lontoossa. Autoissa on hyvät/toimivat tilat asiakkaan tarpeisiin.
      Suomessa suurin osa takseista on henkilöautoista väkisin tehtyjä, jotka mahdollisimman huonosti soveltuvat tähän käyttöön. Kuskilla on kyllä kaikki herkut käytössään, mutta matkustaja tungetaan kaksinkerroin takapenkille. Niin että melkein perse maata viistää. Vanhemmat asiakkaat eivät meinaa päästä omin avuin matalalta takapenkiltä edes pois jne......

Onneksi nyt on jo olemassa tilavampia autoja taksikäytössä!

• joopajoo

No, on niitä "lontoontakseja" muuallakin Englannissa kuin Lontoossa. Ei siis "ainoa paikka maailmassa"...

• Ekku

Olen muutaman asiakkaan kanssa keskustellut noista "Lontoon takseista" ja eivät kaikki kommentit ole olleet pelkästään positiivisia. Tilaahan niissä on, mutta eipä tuo mukaavuustaso muuten taida hääppöinen olla?

Suomessa suurin osa vanhoista takseista palaa siviili-liikenteeseen 2-3 vuoden sisällä, mutta eipä tuollaisella englantilaisella taitaisi olla mitään kysyntää tavallisella autonkäyttäjällä. Se siis pitäisi ajaa ihan "romuksi" asti.

Kuskia käy suorastaan sääliksi jo kun katsoo sitä kuljettajan istuinta. Pääasiallinen syy taksien parantuneeseen varustelutasoon lienee autojen parantunut perusvarustelu. Aika harva ostaa taksiinsa lisävarusteita, mitä nyt automaattilaatikko on yleistynyt. Itse hommasin omaan autooni muutaman mukavuutta lisäävän varusteen (parempi kuljettajan penkki ja ilmajousitus), mutta ei niiden hinta näy asiakkaan kukkarossa. Sitä tulee vietettyä tuossa autossa aikaa sen verran paljon, että pieni mukavuus kyllä parantaa työvirettä oleellisesti.

Tilaa toki saisi nykyisissäkin henkilöautoissa olla enemmän. Ihmettelen vaan, kun mainosten mukaan pikkuautot kasvaa koko ajan, mutta miksi ihmeessä "isojen" autojen sisätilat käytännössä tuntuvat pienenevän kun malli vaihtuu?

Jos nyt joku alkaa tila-autoja kehumaan, niin eipä ne niin häävejä ole, paitsi jos matkustajia on enemmän kuin 3, jolloin henkilöautossa on jo epämukavat oltavat.

Tässä muutama vuosi sitten oli taksilehdessä jonkun tutkijan tekemä ajatelma, jossa oli määritelty ihanteellinen auto vammais/vanhuskuljetuksiin. Ilmeni vaan ettei mikään tehdas ole vielä tehnyt mitään vastaavaa mallia...

• aapo

Surkee jalkatila. polvien kohdalta ok, mutta kun monot ei millään mahdu sen etupenkin alle.
      Ainakaan mun 46 numeron Camel bootsit.
      Voisitteko taksarit tilata sen avensiksenne pliis niinku pelkääjänpuolen etupenkin korkeussäädöllä ja säätää sen yläasentoon !?
      Kaikissa muun merkkisissä takseissa on muuten tähän mennessä varpaat menny etupenkin alle..

• joo

Itse vaadin taksia tilatessani aina Maybachin. Yleensä ajan kuitenkin itse omallani.

• homer

Kyllä voi olla ihmispololla kurja kohtalo! Skoda taksina! Otan osaa.
      Ainahan Suomessa on ollut kirjava taksikalusto (mikä tekee taksilla ajelusta entistä kivempaa). 70-luvulla oli Ladoja ja Diesel-Oldsmobilejä ja 80-luvulla jopa Talboteja.
      Auton hankintahinta taitaa muuten olla taksibisneksessä aika pieni kulunki???

• Joker?

Jos isäntä ajaa, niin pitää olla mersu oman perseen vuoksi. Samaten sellanen kyltti katolla, jonka saa fiksusti pois, että voi ajella eukon kanssa hotellin parkkiin mersulla. Hätätilassa iso volvokin käy, esim. farkkuna, jolloin on kiva toisinaan viedä mökille kamaa. Ja onhan se Volvokin varsinkin maaseudulla edelleen kova sana ja herättää ansaittua kunnioitusta kyläkaupan pihassa.

Sen sijaan jos ajattaa renkejä, niin ihan sama millä se renki ajaa. Jopa säälittäviä yariksia tai skodia voi laittaa rengin ajettavaksi. Oikein anteliaalle päälle yltyessä voidaan harkita a-sarjan mersua, varsinkin jos sellaisen sai kylkiäisenä väyrystä ostaessa. Niihin voi laittaa kyltinkin kiinteesti ja vaikka pornokaupan tai lähipubin mainoksen kylkeen.

• homer

Ainakin Stadissa näkyi tänään rautatieaseman tolpalla Octavia farmari taxina (eikä taida olla ainoa).
      Itte olen sitä mieltä että kunhan taksi on talvella lämmin ja kesällä ilmastoitu se riittää.

• yrjö

ne menis taksissa samalla lailla kuin tavan skoda...felicia on skodista kovin..se on pop..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2275
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      27
      2023
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1539
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1397
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1091
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1017
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      810
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      765
    Aihe