Missä pelastus?

Missä pelastus? Käsitykseni lyhyesti.
- Rooma: Kirkko pelastaa.
- Adventistit: Teot pelastavat.
- Lutherilaiset: Kaste pelastaa.
- Helluntailaiset: Usko pelastaa.

23

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meitäodotetaanmullanalla

Sinua ei pelasta kukaan tai mikään. Synnyt, elät ja kuolet. That`s all folks. Luota itseesi ja elä sellainen elämä että voit kuolla hyvillä mielin.

• Meitä. Kuulostat oppineelta. Sinulla on moraalinen velvollisuus paljastaa tietosi maailmalle. Vastaa siis. Mistä KAIKKI?

• GnöössiRules
        yurki1000js kirjoitti:

Meitä. Kuulostat oppineelta. Sinulla on moraalinen velvollisuus paljastaa tietosi maailmalle. Vastaa siis. Mistä KAIKKI?

Helppoa vastata.

En ole ateisti vaan Gnöössisti.

Gnöössi on aina ollut olemassa, on olemassa ja tulee olemaan aina.

Olemme olemassa koska suuri Gnöössi on pieraissut universumimme.

Me ihmiset ja muut elolliset synnyimme Gnöössin pierun loppuvaiheisten mukana ilmaantuneista kakkakikkareista.

Jahve-jumalaa ei ole olemassa - on vain Gnöössi. Gnöössi keksi Jahven pikkupieruissaan hetken vitsinä.

Elämämme perimmäinen tarkoitus on huvittaa Gnöössiä. Hänestä on nimittäin hirvittävän hauskaa, että sai pieraisemalla aikaan universumin ja joistakin kakkakikkareista kehittymään umpityhmiä kreationisteja, jotka kuvittelevat jonkin mielikuvitusjumalansa luoneen kaiken ja pelastavan heidät ikuiseen elämään.

• GnöössiRules kirjoitti:

Helppoa vastata.

En ole ateisti vaan Gnöössisti.

Gnöössi on aina ollut olemassa, on olemassa ja tulee olemaan aina.

Olemme olemassa koska suuri Gnöössi on pieraissut universumimme.

Me ihmiset ja muut elolliset synnyimme Gnöössin pierun loppuvaiheisten mukana ilmaantuneista kakkakikkareista.

Jahve-jumalaa ei ole olemassa - on vain Gnöössi. Gnöössi keksi Jahven pikkupieruissaan hetken vitsinä.

Elämämme perimmäinen tarkoitus on huvittaa Gnöössiä. Hänestä on nimittäin hirvittävän hauskaa, että sai pieraisemalla aikaan universumin ja joistakin kakkakikkareista kehittymään umpityhmiä kreationisteja, jotka kuvittelevat jonkin mielikuvitusjumalansa luoneen kaiken ja pelastavan heidät ikuiseen elämään.

Mistä kaikki? KNÖÖLISTÄ :D:D:D

> Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <

• Aloittajalle.pohdintaa

Missä pelastus? Käsitykseni lyhyesti.

- Rooma: Kirkko pelastaa. = Ehkä he näin ajattelevat.
      - Adventistit: Teot pelastavat. = Usko ilman tekoja on kuollut.
      - Lutherilaiset: Kaste pelastaa. = Tästä kyllä moni heistä todistaa.
      - Helluntailaiset: Usko pelastaa. = Uskoakin on monenalaita helluntalaisissa. Siis opetettua uskoa, että Jumalan lain osuus on 9. käskysaa / Uudessatestamentissa on 1033 käskyä ja kehotusta.
      Siis usko liikkuu tuossa toleranssissa, mutta uskon opetus kuitenkin on se, että sapatti ei ole raamatullinen lepopäivä, Jumalan asettama, vaan sunnuntai, se ihmiskäskyinen. Se on helluntalaisien uskon hapate.

ps.t. Helluntaissakin on Apostolisen uskon srk. noin kansainvälinen. Heillä kyllä on tämä sapatti- asia kohdallaa, se korjattakoon tähän, mutta tarkoitin meillä tämän luterilaisuuden hapattaman ja Rooman hapattaman kristillisyyden näköalaa.

Asiaa minkä väitin helluntalaisuudessa hapatteeksi, on ko. kirkon edesmennyt johtaja myöntänyt, mutta rahkeet ei riitä kääntämään laivaa, eikä hän aikonutkaan. Siksi suomennan raamatusta käsin opetuksen olevan epätäydellistä. Siis johtavat vastaavat eniten Herran edessä tuomiollaan, jos lukevat ja ymmärtävät, mutta eivät tee. Tietämättömät saavat anteeksi.
      Mutta, jotka tietävät riviuskovista, he joutuvat tekemään valinnan. Henkilökohtaisestikin jouduin pastorin edessä tekemään. Siis minut suomeksi ulkoistettiin. Nyt en kuulu tavallaan mihinkään kirkkokuntaan. Jumalan seurakuntaankin kuulun sydämen tasolla.

• SydämmenTasolla

¤ Siis minut suomeksi ulkoistettiin. Nyt en kuulu tavallaan mihinkään kirkkokuntaan. Jumalan seurakuntaankin kuulun sydämen tasolla. ¤

Älä välitä, meitä jotka kuulumme tähän "ei mihinkään seurakuntaan" on miljoonia, olemme täällä vapaasta tahdostamme tietäen, että kyllä Jumala omistaan huolen pitää.

Autuaita ovat :
        - hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        - murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
        - hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
        - ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
        - laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
        - puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        - rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
        - ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.

"Sinä / olet verelläsi ostanut Jumalalle IHMISET KAIKISTA SUKUKUNNISTA ja KIELISTÄ ja KANSOISTA ja KANSANHEIMOISTA
        ja TEHNYT HEIDÄT meidän Jumalallemme KUNINGASKUNNAKSI ja PAPEIKSI , ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".

• SydämmenTasolla kirjoitti:

¤ Siis minut suomeksi ulkoistettiin. Nyt en kuulu tavallaan mihinkään kirkkokuntaan. Jumalan seurakuntaankin kuulun sydämen tasolla. ¤

Älä välitä, meitä jotka kuulumme tähän "ei mihinkään seurakuntaan" on miljoonia, olemme täällä vapaasta tahdostamme tietäen, että kyllä Jumala omistaan huolen pitää.

Autuaita ovat :
        - hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        - murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
        - hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
        - ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
        - laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
        - puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        - rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
        - ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.

"Sinä / olet verelläsi ostanut Jumalalle IHMISET KAIKISTA SUKUKUNNISTA ja KIELISTÄ ja KANSOISTA ja KANSANHEIMOISTA
        ja TEHNYT HEIDÄT meidän Jumalallemme KUNINGASKUNNAKSI ja PAPEIKSI , ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".

Kiitos Sydämmen. Antaisitko vielä ne Raamatun kohdat, jotka kertovat miten tullaan Herraan luottavaksi ihmiseksi?

• Kiitos Pohdintaa. Mielestäni annoit hyvän selvityksen. Lähtökohta on, että olemme kirkkautta vailla. Jumala kutsuu itsekutakin kääntymään. Siinä mielessä kirkkokuntiin tai lahkoihin kuuluminen ei ratkaise. Jumala saattaa kutsua jopa kolme kertaa.

Job 33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja. 33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään, 33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.' 33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin. 33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa. 33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle; 33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.' 33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, 33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

Osaatteko sanoa mitä tarkoittaa, että pitäisi "lähteä ulos"? Pitääkö erota joistain kirkoista ja lahkoista?

2Kor 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? 6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? 6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 6:18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."

Ilmestyskirja:
        18:1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
        18:2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
        18:3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
        18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        18:5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.

• pyhpyh

TAAS VALEHTELET!!!!!!!

• Aatella

Sanotaanhan myös että "autuaita ovat yksinkertaiset" ja jos se pitää paikkansa sinulla ei ainakaan ole mitään hätää.

• pelastusyksinvain

Kuka pelastaa? Vain Jeesus yksin voi meidät pelastaa ei missään muussa noista aiemmista mainitusta asioista ole pelastusta, ne tulevat sen jälkeen ajankohtaiseksi kun on pelastunut.

• SydämmenTasolla

"ne tulevat sen jälkeen ajankohtaiseksi kun on pelastunut."

? tarkennapa tätä ajatustasi ?

• pelastusyksinvain
        SydämmenTasolla kirjoitti:

"ne tulevat sen jälkeen ajankohtaiseksi kun on pelastunut."

? tarkennapa tätä ajatustasi ?

Kysyit että tarkenna ajatustasi? Eikös se Apostoli Jaakob sano että usko ilman tekoja on kuollut, näin minä käsitän että uskova ihminen ei voi jäädä laakereillaan vain lepäämään hänen täytyy se uskonsa näyttää joko hyväntekeväisyytenä tai muuten hyvillä teoilla mihin kukin pystyy, onhan niitä monia asioita mitä tässä maailmassa voi tehdä lähimmäisen hyväksi.

• pelastusyksinvain kirjoitti:

Kysyit että tarkenna ajatustasi? Eikös se Apostoli Jaakob sano että usko ilman tekoja on kuollut, näin minä käsitän että uskova ihminen ei voi jäädä laakereillaan vain lepäämään hänen täytyy se uskonsa näyttää joko hyväntekeväisyytenä tai muuten hyvillä teoilla mihin kukin pystyy, onhan niitä monia asioita mitä tässä maailmassa voi tehdä lähimmäisen hyväksi.

Kiitos. Tuo on tärkeä pointti. Ellei usko, ei toimi. Jos uskoo, niin toimii:)

• pelastusyksinvain kirjoitti:

Näitä asioita voi ilmaista niin monella tavalla - eikö vain .. usko sinänsä ei sano mitään - sillä me voimme uskoa vaikka mihin ..

Usko Raamatun Jumalaan .. ilman uskontekoja .. esimerkiksi, ei ole vielä uskoa .. tai sitten on uskon elämä vielä aivan alkuvaiheessaan.

Tekoja meillä kaikilla nimittäin on kaiken aikaa - ateisteillakin .. ja teot ovat lähes aina lähtöisin meistä itsestämme ja meitä ympäröivästä todellisuudesta - jotenkin nekin siis ovat "uskon tekoja" - ainakin silloin kun me itse päätämme tehdä jotain ..

Siis, teot tavallaan osoittavat meidän uskomme .

Hedelmistään puu tunnetaan ..

alex

• Käsityksiäsi ..
      Juupa juu .. mutta eikö olisi viisaampaa katsoa suoraa Lunastajaan .. sillä ei muita pelastajia ole .. kuin yksi .. Sillä eihän SE että ihminen kuuluu johonkin kirkkoon tai lahkoon pelasta ketään.

Tällä en nyt sitten väitä, että kirkkoonkin kuuluva ei voisi pelastua .. varsinkin jos kirkosta ei tule ihmiselle palvonnan kohde .. tai kirkollisuudesta ei tule jonkinlainen "poliittis uskonnollinen aate" jota sokeasti puolustellaan. Raamattu ensin ..

itse en kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon .. Joku sanoi tässä että on uskossa "sydämen tasolla" - aika hyvä ilmaisu johon minäkin voin yhtyä ..

alex

• Kiitos Alex. Mielestäni korvessa asuva erakko, jonka silmiin ei osu yhtään kirkontornia ja jonka luona ei käy pappeja, pelastuu Herraan luottamalla siinä missä muutkin:)

• yurki1000js kirjoitti:

Kiitos Alex. Mielestäni korvessa asuva erakko, jonka silmiin ei osu yhtään kirkontornia ja jonka luona ei käy pappeja, pelastuu Herraan luottamalla siinä missä muutkin:)

Ihan näin, sillä ihmisen pelastumiselle on annettu vain yksi tie .. ja sen löytää Jeesusta seuraamalla .. ensin ehkä ikäänkuin kauempaa katsellen, mutta kun aikaa kuluu yhä lähempänä .. pääasia on ettei ala Opettansa opettajaksi ..

alex

• adventisti

Et sitten näköjään tunne adventisteja ja heidän uskoaan ollenkaan, koska jos tuntisit, sinun olisi pitänyt kirjoittaa teksti näin:

- Adventistit: Jeesus pelastaa.

• Kiitos. Siinähän se:)

Ef 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - 2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Biblia (1776) Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.

Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

TYHJÄ HAUTA

http://saarna.1g.fi/saarnat//Kalevi_Lehtinen_18.mp3

• Mistä uskossa on kysymys ?
      Pelastuksesta, mihin hintaan hyvänsä? tai kumarretaanko ketä hyvänsä, jos uskotaan että se pelastaa?

Alla keksitty esimerkki siitä mitä tarkoitan kysymykselläni (siis: tämä on vain keksitty esimerkki) :

Eteesi pannaan valinta : Tee oikeus .. ja kuole .. mutta jos teet vääryyden .. saat elää.
      (tämä ei muuten asiaa tarkemmin ajatellen, ole ollut tai varmaankaan tule edes olemaan mikään mahdoton tapahtuma todellisessa elämässäkään) ..

Siis, mitä luulisit uskosi sanovan? jos sinut pantaisi tällä tavalla valitsemaan "elämän ja kuoleman" välillä..

alex

• Kiitos Alex. Tuota kandee miettiä.

Biblia (1776) Mutta minä sanon teille, minun ystävilleni: älkäät niitä peljätkö, jotka ruumiin tappavat, ja ei ole heidän sitte enempää tekemistä.

https://www.youtube.com/results?search_query=persecuted christians around the world

Joh:
        10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      20
      2792
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      185
      2569
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      1474
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      245
      1281
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      105
      1157
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      37
      970
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      957
    8. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      874
    9. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      132
      840
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43