lukujen syöttäminen...

Typerys...

Osaako joku kertoa, että miten visual basic .netissä saadaan syötettyä lukuja?

QBASIC:lla tehtävä olisi helppo... INPUT muuttuja, ja siinä se, mutta miten vb .net?

Tekstin syöttäminenkin on helppoa, mutta jostain syystä en ole onnistunut syöttämään lukuja.

4

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Typerys...

      Siltä varalta että joku luuli minun pilailleen, niin voin vain vakuuttaa, että olen ihan tosissani...

      Sain Visual Basic'n vasta äsken, enkä todellakaan ole mikään ohjelmoinnin mestari. Aiemmin kirjoittelin muutaman kilotavun mittaisia QBASIC-ohjelmia ihan vaan omaksi huvikseni, ja nyt yritän opetella tätä BASIC'n visuaalista muotoa...

      Siis jos haluan tehdä esimerkiksi semmoisen ohjelman, mikä kysyy käyttäjältä vaikka lukuja A ja B, ja sitten se ohjelma laskee ne luvut yhteen luvuksi C ja sitten näyttää tuloksen.

      Vanhalla 'beisikillä' olisin tehnyt homman näin:

      INPUT "Syötä luku A : ", A
      INPUT "Syötä luku B : ", B
      C = A B
      PRINT "Syöttämiesi lukujen summa on : "; C

      Suurin piirtein kaikki muu onnistuu jo, mutta en tiedä miten sille ohjelmalle saa syötettyä ne luvut A ja B... Tai mitään muitakaan lukuja millekään muullekaan ohjelmalle...

      Olen jo kyllästymiseen asti selaillut noita helppi-tiedostoja ja tuota vasta-alkajille tarkoitettua kirjaa, mutta vastausta en vaan ole löytänyt. Olisin todella kiitollinen kaikesta mahdollisesta avusta.

      • meikä

        siis vaikka 3 textboxii...ja yks buttoni..buttonin koodiin...textbox3.text = textbox1.text textbox2.text...että sillee...


      • Typerys...
        meikä kirjoitti:

        siis vaikka 3 textboxii...ja yks buttoni..buttonin koodiin...textbox3.text = textbox1.text textbox2.text...että sillee...

        Vaikka vähän aavistinkin lopputuloksen, niin kokeilin silti... Ja valitettavasti olin oikeassa, tuolla tavalla se vain liittää numerot peräkkäin... ja toimii muuten vaikka teksti syötöilläkin, vaikka näin:

        Jos käyttäjä kirjoittaa vaikka TB1: "Tässä" ja TB2: "on tekstiä.". Ja painaa nappulaa, niin kolmanteen ilmestyy teksti "Tässä on tekstiä".

        Jos siinä on numeroita, niin nekin tulostuvat kolmanteen vain peräkkäin. Mutta niitä ei voi laskea yhteen, eikä vähentää tms.


      • Kunde
        Typerys... kirjoitti:

        Vaikka vähän aavistinkin lopputuloksen, niin kokeilin silti... Ja valitettavasti olin oikeassa, tuolla tavalla se vain liittää numerot peräkkäin... ja toimii muuten vaikka teksti syötöilläkin, vaikka näin:

        Jos käyttäjä kirjoittaa vaikka TB1: "Tässä" ja TB2: "on tekstiä.". Ja painaa nappulaa, niin kolmanteen ilmestyy teksti "Tässä on tekstiä".

        Jos siinä on numeroita, niin nekin tulostuvat kolmanteen vain peräkkäin. Mutta niitä ei voi laskea yhteen, eikä vähentää tms.

        Textbox3=Val(Textbox1) Val(Textbox2)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe