Osaako joku kertoa, että miten visual basic .netissä saadaan syötettyä lukuja?
QBASIC:lla tehtävä olisi helppo... INPUT muuttuja, ja siinä se, mutta miten vb .net?
Tekstin syöttäminenkin on helppoa, mutta jostain syystä en ole onnistunut syöttämään lukuja.
lukujen syöttäminen...
4
262
Vastaukset
- Typerys...
Siltä varalta että joku luuli minun pilailleen, niin voin vain vakuuttaa, että olen ihan tosissani...
Sain Visual Basic'n vasta äsken, enkä todellakaan ole mikään ohjelmoinnin mestari. Aiemmin kirjoittelin muutaman kilotavun mittaisia QBASIC-ohjelmia ihan vaan omaksi huvikseni, ja nyt yritän opetella tätä BASIC'n visuaalista muotoa...
Siis jos haluan tehdä esimerkiksi semmoisen ohjelman, mikä kysyy käyttäjältä vaikka lukuja A ja B, ja sitten se ohjelma laskee ne luvut yhteen luvuksi C ja sitten näyttää tuloksen.
Vanhalla 'beisikillä' olisin tehnyt homman näin:
INPUT "Syötä luku A : ", A
INPUT "Syötä luku B : ", B
C = A B
PRINT "Syöttämiesi lukujen summa on : "; C
Suurin piirtein kaikki muu onnistuu jo, mutta en tiedä miten sille ohjelmalle saa syötettyä ne luvut A ja B... Tai mitään muitakaan lukuja millekään muullekaan ohjelmalle...
Olen jo kyllästymiseen asti selaillut noita helppi-tiedostoja ja tuota vasta-alkajille tarkoitettua kirjaa, mutta vastausta en vaan ole löytänyt. Olisin todella kiitollinen kaikesta mahdollisesta avusta.- meikä
siis vaikka 3 textboxii...ja yks buttoni..buttonin koodiin...textbox3.text = textbox1.text textbox2.text...että sillee...
- Typerys...
meikä kirjoitti:
siis vaikka 3 textboxii...ja yks buttoni..buttonin koodiin...textbox3.text = textbox1.text textbox2.text...että sillee...
Vaikka vähän aavistinkin lopputuloksen, niin kokeilin silti... Ja valitettavasti olin oikeassa, tuolla tavalla se vain liittää numerot peräkkäin... ja toimii muuten vaikka teksti syötöilläkin, vaikka näin:
Jos käyttäjä kirjoittaa vaikka TB1: "Tässä" ja TB2: "on tekstiä.". Ja painaa nappulaa, niin kolmanteen ilmestyy teksti "Tässä on tekstiä".
Jos siinä on numeroita, niin nekin tulostuvat kolmanteen vain peräkkäin. Mutta niitä ei voi laskea yhteen, eikä vähentää tms. - Kunde
Typerys... kirjoitti:
Vaikka vähän aavistinkin lopputuloksen, niin kokeilin silti... Ja valitettavasti olin oikeassa, tuolla tavalla se vain liittää numerot peräkkäin... ja toimii muuten vaikka teksti syötöilläkin, vaikka näin:
Jos käyttäjä kirjoittaa vaikka TB1: "Tässä" ja TB2: "on tekstiä.". Ja painaa nappulaa, niin kolmanteen ilmestyy teksti "Tässä on tekstiä".
Jos siinä on numeroita, niin nekin tulostuvat kolmanteen vain peräkkäin. Mutta niitä ei voi laskea yhteen, eikä vähentää tms.Textbox3=Val(Textbox1) Val(Textbox2)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569