NÄIN VÄLTYT YKSITYISILTÄ PARKKIMAKSUILTA

parkmark

Mene autonomistaja TRAFI;n sivuille, etsi kohta jossa voit laittaa ruksin ruutuun,
jossa kiellät antamasta omia rekisteritietoja ulkopuoliselle ( mihinkään tarkoitukseen).
auton rekisteritiedothan on vain siellä.
- tämä ei koske kunnallista valvontaa.....

21

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyt_ilo

Perintätoimistot saa.

• eiooriidatonlasku

Riitautua parkkifirman lasku. Perintätoimistot ei koske riitaisiin laskuihin.

• Varma_tapa
        eiooriidatonlasku kirjoitti:

Riitautua parkkifirman lasku. Perintätoimistot ei koske riitaisiin laskuihin.

Tosiasia on, että _ainoa_ varma tapa välttyä yksityisen parkkifirman rahastuslapuilta on pysyä poissa heidän valvomiltaan alueilta.

Ei vaikeaa, ja todella kannatettavaa.

Sen lisäksi, että jätän menemättä tällaisiin paikkoihin laitan yleensä myös kauppiaalle sähköpostin tms. Kerron, että "olisin ostanut heiltä sitä tai tätä. Ostin kuitenkin kilpailijalta, jonka parkkipaikalla ei harjoiteta epämääräistä rahastusta."

• patefani

Ei pidä paikkaansa.
      Laki ajoneuvoliikennerekisteristä
      19 § Tietojen luovuttaminen muuhun käyttötarkoitukseen:

"Sen estämättä, mitä viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetun lain 16 §:n 3 momentissa säädetään, rekisteristä saa luovuttaa tietoja:
      ... 2) asiakasrekisterin yhteystietojen ja ajoneuvon tietojen päivittämiseen;
      ... 4) muihin rekisterinpitäjän hyväksymiin tarkoituksiin.

Luonnollisen henkilön tietojen luovuttaminen 1 momentin 1, 2 ja 4 kohdan perusteella on sallittua ainoastaan, jos toiminta, johon tietoja pyydetään luovutettavaksi, liittyy liikenneturvallisuuteen, ajoneuvoihin, ajoneuvoliikenteeseen tai sen aiheuttamiin ympäristöhaittoihin *taikka ajoneuvon kuljettamiseen*".

Ja ajoneuvon kuljettajaahan juuri ollaan selvittämässä.

• PARKMARK

VOI iPateparka, taitaa tällämenolla toimeentulo mennä.....tarkistin, minun tietoja ei anneta yksiyisille nilkkifirmoille....
        minulla on kielto ja 5 lappua viimevuodelta ei johtanut mihinkään
        kokeilkaa hyvät ihmiset

• tietoseppo

VAIN VIRANOMAISET saa tietoja, ei yksityset parkkifirmat tai perintätoimistot,

• Hus_pois

> Ei pidä paikkaansa.
        >
        > Laki ajoneuvoliikennerekisteristä ...

Oi kun hienosti kopioitu. Muistithan lähteä laputtamaan. Ei se raha itsekseen kävele firmaan.

• P.Pate

Ei lainsäädäntö kopioimalla huonone. Lappua pukkaa, lappua pukkaa.

• explm
        P.Pate kirjoitti:

Ei lainsäädäntö kopioimalla huonone. Lappua pukkaa, lappua pukkaa.

On se lapuntulo vähentynyt 3v,vissiin vuoteen ei ole tullut yhtään.Ihan sama kun ei ole oikeudessa vahvistettuja mulla on 150-L roskis postilaatikonvieressä.Joka lappu on teille tappioo!.Ei oo todisteita kuskista teillä.Poliisit nauŕaa teille jos menette ehdottaan tutkintaa 40-e asioista,niin kuin varastetun pyörän omistajillekin,pitää olla varma näyttöö kuskista

• explm

Miten kuljettaja selviää omistustiedoista?

• kuukkelikuuukkeli

Perintätoimistot saa sinä et ole mikään lakimies copy paste ukkeli. Itseoppinut turisti ja varajuomari.

• khjllhgnmmm

Täällä roskaa riittää, roskakuskit on jo lakimiehiä: )

• ei_pelasta_luikuria
    • Tuo ei estä mitään, silti tiedot saa kiljallisella kyselyllä.

Toki voit hankkia turvakiellon pienellä valkoisella valheella, sekään ei estä maksuajen laittamista tuulilasiin, mutta estää niiden perimisen omistajalta

Käytännössä jos omistajan tietoja ei saada turvakiellon vuoksi, niin kuljettaja selvitetään omin keinoin, samaten kuten tapauksessa jossa omistaja kiistää ajaneensa

• tenari

Mä rupesin spurguks kun sain paten lapun. Mihis lähetteleevät karhukirjeitään kun ei oo himaa eikä osotetta. Hähhää!

• tenari kirjoitti:

Mä rupesin spurguks kun sain paten lapun. Mihis lähetteleevät karhukirjeitään kun ei oo himaa eikä osotetta. Hähhää!

Ihan tuulilasiin ne jättää ne :) Miksi aina oletuksena että kuski ei sitä maksaisi, ja pitäisi periä ehkä väärältä henkilöltä

• tenari

Ei mulla oo enää mitään tuulilasia, pelkkä tuulen huuhtoma perse. Sinnekö meinaavat jättää? Hähhää!

• JSK2016

Jos ajan muun kuin kotiosoitteeni talon numeroidulle tolppapaikalle jossa ei ole autoa (eikä ko. asunnon asukkaalla autoa olekaan) niin tarkistaako tämä Parkki-Pate rekisterikilpeni perusteella Trafille salaiseksi ilmoittamani osoitetiedot ja toteaa että en asu tässä osoitteessa joten sakon paikka? Mistä Parkki-Pate tietää etten vaikka omista myös ko. talossa osakehuoneistoa ja siihen kuuluvaa parkkipaikkaa, siis muussa osoitteessa kuin jossa asun? Skannaako Parkki-Pate aina kaikki parkkipaikan autot todetakseen että jos siellä olisi joku väärä auto? Eli saako esim. tuttavani ajaa minun paikalleni saamatta sakkoa vai skannataanko rekisterikilpi ja todetaan että ei asu täällä joten sakko?

• Arkunnaulaaja

Mun pihalle voi tulla, mutta lähtö on sinkkiarkussa.

• diipappadaa

Näkee, että on koulut loppuneet tältä keväältä, sen tasoisia ovat amiksien kirjoittelut.

• explm

Hyvähän se on amis käydä ettää saa rehellisen ammatin.Ettei joudu parkkipateksi.Lienee heillä suuret tulot?.H-K pirkotkin täyty olla toinen iltahomma että parjäsi.Lähti eräskin pois kauppaan myyjäksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      39
      4582
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      52
      2080
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      252
      1631
    4. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1629
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      1610
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      91
      1148
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      48
      1123
    8. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1107
    9. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      67
      1073
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      267
      1071
    Aihe