Onneksi tulee SOTE, Hurraa!

SOTEtekeValituksetHistor

Saatte omaiset ilkkua siellä kotonanne ja hoitaa niin piikkiin ja vaihtaa vaipat vaikka tunnin välein.

Hyvä SOTE!

Pannaan omaiset hoitamaan kun ei nykyisin mikään kelpaa!

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EutanasiaTulossa

      Sitähän tää yhteikunta tekee parhaillaan.

      Seuraava askel on eutanasia. Saattepas nähdä.

    • mitävähemmälläpääsee

      Olen samaa mieltä, mutta ei ole kiva vanhukselle, jos omainen pakotetaan hoitamaan. Siitä ei hyvä seuraa. Olin kokopäiväis-omaishoitaja monta vuotta ja hoidin äitini loppuun asti, mutta HALUSIN tätä. Tämä oli minun valintani. Tulimme hyvin toimeen ja vaikka äitini tarvitsikin paljon apua fyysisesti, niin hän ei kärsinyt muistisairauksista tai psyykkisistä sairauksista. Joten, pystyimme keskustelemaan ja kanssakäymisemme oli antoisaa.

      Ei omaisia saa pakottaa, se ei ole kenellekään hyväksi. Sitä paitsi; omaishoitaja eivät tienaa paljon mitään. Yksikään teistä hoitajista ei tekisi töitä omaishoitajan palkalla. Ja valittaa saa! Joka paikassa saa valittaa, jos haluaa. Kun on hoito-alasta kyse, niin, ikävä kyllä, valittaminen on usein aiheellista. Jouduin ottamaan toisesta maasta lentokoneen (ennen kuin muutin äitini luokse omaishoitajaksi) ja lentämään Suomeen äitiäni auttamaan, kun kotihoidosta ei saanut tarvittavaa apua. Näin se vaan on.

      Turha puolustella. Suurin osa hoitajista EI tee työtään sydämestään, vaan ainoastaan kuukausipalkan takia. Hoitajissa on sekä hyviä, että huonoja. Paljon on niitä, joilla näyttää mottona olevan: mitä vähemmällä pääsee, sen parempi.

      • Kaikkeekanssa

        Nykyinen "hoitomalli" ei ole lähtöisin työntekijöistä, eikä kukaan "sydämellääntekijä" nykyistä hoitotyötä kauaa jaksa tehdä.
        Nykyinen "malli" ei ole konkreettista hoitamista, vaan kirjaamista, tilastointia, erilaisten "hoito"mittareiden päivittämistä.
        Omaishoitaja hoitaa omaistaan, eikä hänen tarvitse "kehittää" hoitotyötä, mihin työntekijöiden aika menee. Puhutaan kahdesta eri asiasta, mikä on vaikea omaistaan hoitavan edes ymmärtää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      520
      13077
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8494
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      40
      7839
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      354
      2546
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2414
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1987
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      23
      1626
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1530
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1353
    Aihe