Kuka SINÄ olisit?

a-no

Jos biologinen äitisi ja biologinen isäsi eivät olisi koskaan kohdanneet toisiaan? Niin älytön yhteensattumien summa, että he toisensa kohtasivat - todennäköisyys sille oli oikeastaan nolla! Tähän kysymyksen on kaikkien pakko vastata!

37

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuolematonsiel

      he kohtasivat koska olivat vanhoja tuttuja ja kaikki ei ollut vielä sopusoinnussa. Eli karmavelkaa oli jäänyt. Tai sitten he rakastivat toisiaan niin paljon että löysivät toisensa vielä uudelleen. Ja lapset ovat myös vanhoja tuttuja, kenties lapsiakin edellisistä elämistä.Rakastavaiset ja vihamiehet syntyvät "käsi kädessä".

      • Tut-Prokoros-Antinoos

        Mutsi, isäni ja kaksi veljeäni ovat vanhoja tuttuja. Tavattiin viimeksi kreikkalaisroomalaisen aikaan ja sitä ennen 3000 vuotta sitten muinais-Israelissa. Myöhäispronssikautisia tuttuja he.

        Tätä ennen ehdin seilata noin kymmenessä perheessä muistojen mukaan. Sitä ennen useammallakin fyysisellä planeetalla. Mulla täydellinen jälleensyntymismuisti.

        Yhteen aikaan olin paranirvanassa n. 1500 vuotta siunaten ihmisiä, mutta sitten päätin ryhtyä veljieni, siskojeni mallin mukaisesti taas jälleensyntymisiin.

        Olen ollut nämä jälleensyntymät ja kuolemanvälitilat sama tietoisuus, koko jatkumo muistissa. Olen edelleenkin se sama epyktiläinen oikeastaan aika poikamainen tyyppi.

        Useimmat ei muista kuolemanvälitiloja ja elämiään, kun menisivät sekaisin. Tarvitaan vähintään kausaalikehon tietoisuus päivätajunnassa, jotta olisi aina cool muistoista huolimatta.


      • Tut-Prokoros-Antinoos

        Kaikille palstan teosofeille kerron yhden jutun: 4. Säde eli kauneuden ja harmonian säde on just tällä hetkellä aktivoitu maailmanlaajuisesti. Tapahtuu pikkuhiljaa suuri transformaatio/muutos maapallolla. Kauneuden-Harmonian säde toimii yhteistyössä tieteen viidennen säteen kanssa. Nelonen ja Viitonen yhdessä.

        Tätä voi tiedottaa ja tiedotetaankin pikkuhiljaa yhä laajemmin. Kollektiivi tietää jo.

        Tarkoittaa mm. musan tulemista yhä enemmän ja enemmän esiin, uutta syntikkamusaa ja muuta musaa. Uuden antiikin Kreikan tulemisen aika uudessa muodossa. Nuorisokulttuuri myös uudistuu, musa liittyy nuorison liikkeisiin. Massakonsertit lisääntyy. Kauneutta ja terveyttä vaalitaan yhä enemmän. Heijastuu pukeutumisen tyyleihin myös, kaikkialle.


    • Simo.Syntynyt

      Miten sen voisi tietää jos ja jos ??
      "mä voisin olla amerikkalainen jos isoisä hetken tinkinyt ois haluistaan" näin runoili aikoinaan Junnu Vainio. Lieneepä ollut oikeassa. Mutta reaalisesti ajatellen todennäköisyys on kuitenkin pienehkö. Suurin osa noista tussahduksista kun kuitenkin hukkautuu ..enpäsano missä päättäköön jokainen itsekseen......

    • Frans_2

      Jos biologinen äitini ja biologinen isäni eivät olisi koskaan kohdanneet toisiaan ei minua tällaisena "minänä" olisi olemassakaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin yksilönä jotenkin ainutkertaisen arvokas sen paremmin kuin yksi lumihiutale on toistaan kummempi vaikka ne kaikki ovatkin erilaisia.

      • a-no

        Tämä oli oikea vastaus!!!


    • Sidokset-muihin

      Vaikka oikea vastaus on jo virallisesti ilmoitettu, komppaan Simo.Syntynyttä. Tosin olisin amerikkalaisen sijasta luultavasti syntynyt samoille vanhemmille, vaikka eri siittiö- ja munasolustakin.

    • josolisinminä

      Olisin nyt ameerikan pressa tai ruottin prinsessa, mutta pitikin syntyä finlandiaan kylähulluksi. Arvaa harmittaako?

    • mnääva

      em pal kukka

    • Brina

      Minä olen se joka minä olen...olisinpa syntynyt mille vanhemmille tahansa tai en olisi vielä saanut uutta kehoa uuteen "peliin".
      Keho on "kertakäyttötavaraa", eikä sillä ole muuta vaikutusta identiteettiin yksilönä (minä-olen-tunne) kuin sen sallimat mahdollisuudet kokea maailmaa taas jälleen kerran yhden elämän ajan uusin mahdollisuuksin saadakseni tarvitsemaani kokemusta >>tietämystä >>viisautta kaikesta...

    • infoa-kosmoksesta

      Ihmisen tekniset osat; kulkuväline; fyysinen keho - eetterikeho (=plasmakeho) - antimateriakeho sielu, joka muodostuu muistikehosta (akaasia) - älykehosta - tunnekehosta ydinolemus (osa Suurta Henkeä) tai lunastuskipinä (myös osa Suurta Henkeä).
      Biologiset vanhemmat tekevät vain asunnon sielulle Hengelle; fyysisen kehon, jolle samalla syntyy vastine antimaailmaan - antimateriakeho -. Näiden kahden kehon välissä välittäjänä - liimana - on eetterikeho.
      Sielu Hengen osa tulee muualta ja kiinnittyy antimateriakehoon. Vetovoimalaki (samankaltaiset vetävät puoleensa samankaltaisia) määrää minkälaisen kehitystason omaava sielu syntyy ihmiskehon "värkänneelle" pariskunnalle.
      Sielun muistiosassa on tallennettuna ihmisen koko historia aina luojaansa saakka. Äly- ja tunnekehot keräävät itseensä kokemisen ja muun oppimisen kautta sisäistetyn kehityksen. Älyn ja tunteen jalostuneisuustasoja on useita, lähtien nollasta ja ylärajaa ei olekaan.
      Henkiosa on todellinen ITSE. Se on ikuinen, kaikki muu on energiaa ja katoavaa.
      Maapallolle tulevalle Henkiosalle sielulle on tarjolla monia vanhemmiksi sopivia itsensä kaltaisia äitejä ja isiä.

      • infoa-kosmoksesta

        Tekstistä on jäänyt pois kaikki selventävät plus-merkinnät, noo....


      • Syykin-on-selvä
        infoa-kosmoksesta kirjoitti:

        Tekstistä on jäänyt pois kaikki selventävät plus-merkinnät, noo....

        Plussat menivät antimateriahöpelöinnistä.

        Tosin Suomi24 on jättänyt viime aikoina plussat pois kaikista muistakin uusista viesteistä.


    • pitkäänuskossa

      Psalmi 139 Daavidin puhe Jumalalle


      Herra, sinä tunnet minut
      1
      Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi.
      Herra, sinä olet minut tutkinut,
      sinä tunnet minut.
      2 Missä olenkin, minne menenkin,
      sen sinä tiedät,
      jo kaukaa sinä näet aikeeni.
      3 Kuljen tai lepään, kaiken olet mitannut,
      perin pohjin sinä tunnet minun tekemiseni.
      4 Kielelläni ei ole yhtäkään sanaa,
      jota sinä, Herra, et tuntisi.
      5 Sinä suojaat minua edestä ja takaa,
      sinä lasket kätesi minun päälleni.
      6 Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä.


      7 Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta,
      minne voisin paeta sinun edestäsi?
      8 Vaikka nousisin taivaaseen,
      sinä olet siellä,
      vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan,
      sielläkin sinä olet.
      9 Vaikka nousisin lentoon aamuruskon siivin
      tai muuttaisin merten taa,
      10 sielläkin sinä minua ohjaat,
      talutat väkevällä kädelläsi.
      11 Vaikka sanoisin: "Nyt olen pimeyden kätköissä,
      yö peittää päivän valon",
      12 sinulle ei pimeys ole pimeää, vaan yö on sinulle kuin päivänpaiste, pimeys kuin kirkas valo.



      13 Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
      äitini kohdussa olet minut punonut.
      14 Minä olen ihme, suuri ihme,
      ja kiitän sinua siitä.
      Ihmeellisiä ovat sinun tekosi,
      minä tiedän sen.
      15 Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä,
      muotoni kuin syvällä maan alla,
      mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
      16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
      sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
      Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
      olivat kaikki päiväni jo luodut.
      17 Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi,
      Jumala,
      kuinka valtava onkaan niiden määrä!
      18 Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. Minä lopetan, mutta tiedän: sinä olet kanssani.



      19 Kunpa surmaisit, Jumala, väärintekijät!
      Kaikotkaa, murhamiehet!
      20 He ovat sinun vihollisiasi,
      he vetoavat sinuun valheellisesti
      ja vannovat väärin sinun nimeesi.
      21 Enkö vihaisi sinun vihollisiasi, Herra,
      enkö inhoaisi sinun vastustajiasi!
      22 Loputon on vihani heitä kohtaan, he ovat minunkin vihollisiani.



      23 Tutki minut, Jumala,
      katso sydämeeni.
      Koettele minua,
      katso ajatuksiini.
      24 Katso, olenko vieraalla, väärällä tiellä, ja ohjaa minut ikiaikojen tielle.

      Jumala valitsi keiden geenien kautta tulen tänne.

      • infoa-kosmoksesta

        "Jumala valitsi keiden geenien kautta tulen tänne."
        Jumala.... ikäänkuin olisi vain yksi olento, joka tekisi kaiken. Jumala-käsitteesi on vajavainen. Et löydä persoonallista Jumalaa mistään, koska sellaista ei ole. Raamatun jumala Jahve on pikku-poika Hengen hierarkiassa.
        Nyt tulee taas teknistä tietoa ihmisenä olemisesta. Ennen tähän elämään tulemista olit kuoleman portin tuolla puolen astraalimaailmassa. Sinulla oli antimateriakeho, johon oli kiinnittyneenä sielusi; muisti, äly ja tunne energiakeskittyminä eri taajuustasoilla. Jos ole Hengen luomus, niin sinulla on ydinolemus eli "taivasten valtakunta" kiinnitettynä antikehosi selkärankaan. Jos taas olet negatiivisten olentojen luomiskokeilu, niin Henki antaa tai on antanut jo aikaisemmin lahjaksi sinulle lunastuskipinän, jolla sielusi ikuistetaan, jotta voit kokea monia kehollistumia alemmissa maailmoissa. Lunastuskipinä kiinnitetään sielu-osaasi. Lunastunkipinä on kysyttyä tavaraa, koska muutoin negatiivisten luomukset tuhoutuisivat lopullisesti yhden elämän jälkeen. Ja se yksi elämä on jo vietetty toisella planeetalla toisessa sivilisaatiossa.
        Ennen tähän elämään tuloa sinulle tehtiin sielusuunnitelma. "Pyöreän pöydän" kokous, jossa sinun lisäksesi istuu Hengen virkailijoita, opettajia ja oppaita. Siinä todetaan sielusi oppimistarve. Sitten tehdään opetussuunnitelma. Oppimistarpeen mukaan valitaan maapallolta kulissit; valtio, kulttuuri ja vanhemmat, mitkä parhaiten palvelevat sinun sielusi; älyn ja tunteen, kehitystä. Näin; lapsi valitsee aina vanhempansa ja hänellä on hyvät perustelut valintaansa eli geeniperimäsi oli oma valintasi. Lopuksi omalla allekirjoituksellasi vahvistat suunnitelman tulevalle elämällesi.
        Ja näin matka maapallolle ihmiskehoon alkaa. Sielusi ja Henki-osasi irtaantuu antimateriakehosta, joka jää olemaan astraalimaailmaan. Sielu ja Henki-osa kiinnittyvät sopivalla hetkellä uuteen kehokokonaisuuteen, kehoihin; antimateria, eetteri ja fyysinen.


      • tieteentermienvirhkäyttö
        infoa-kosmoksesta kirjoitti:

        "Jumala valitsi keiden geenien kautta tulen tänne."
        Jumala.... ikäänkuin olisi vain yksi olento, joka tekisi kaiken. Jumala-käsitteesi on vajavainen. Et löydä persoonallista Jumalaa mistään, koska sellaista ei ole. Raamatun jumala Jahve on pikku-poika Hengen hierarkiassa.
        Nyt tulee taas teknistä tietoa ihmisenä olemisesta. Ennen tähän elämään tulemista olit kuoleman portin tuolla puolen astraalimaailmassa. Sinulla oli antimateriakeho, johon oli kiinnittyneenä sielusi; muisti, äly ja tunne energiakeskittyminä eri taajuustasoilla. Jos ole Hengen luomus, niin sinulla on ydinolemus eli "taivasten valtakunta" kiinnitettynä antikehosi selkärankaan. Jos taas olet negatiivisten olentojen luomiskokeilu, niin Henki antaa tai on antanut jo aikaisemmin lahjaksi sinulle lunastuskipinän, jolla sielusi ikuistetaan, jotta voit kokea monia kehollistumia alemmissa maailmoissa. Lunastuskipinä kiinnitetään sielu-osaasi. Lunastunkipinä on kysyttyä tavaraa, koska muutoin negatiivisten luomukset tuhoutuisivat lopullisesti yhden elämän jälkeen. Ja se yksi elämä on jo vietetty toisella planeetalla toisessa sivilisaatiossa.
        Ennen tähän elämään tuloa sinulle tehtiin sielusuunnitelma. "Pyöreän pöydän" kokous, jossa sinun lisäksesi istuu Hengen virkailijoita, opettajia ja oppaita. Siinä todetaan sielusi oppimistarve. Sitten tehdään opetussuunnitelma. Oppimistarpeen mukaan valitaan maapallolta kulissit; valtio, kulttuuri ja vanhemmat, mitkä parhaiten palvelevat sinun sielusi; älyn ja tunteen, kehitystä. Näin; lapsi valitsee aina vanhempansa ja hänellä on hyvät perustelut valintaansa eli geeniperimäsi oli oma valintasi. Lopuksi omalla allekirjoituksellasi vahvistat suunnitelman tulevalle elämällesi.
        Ja näin matka maapallolle ihmiskehoon alkaa. Sielusi ja Henki-osasi irtaantuu antimateriakehosta, joka jää olemaan astraalimaailmaan. Sielu ja Henki-osa kiinnittyvät sopivalla hetkellä uuteen kehokokonaisuuteen, kehoihin; antimateria, eetteri ja fyysinen.

        Mistähän "antimateriasta" nyt oikein on kyse? Tieteen tuntema "antimateria" on "tavanomaisen" materian lailla MATERIAA. "Tavanomainen" materia ja "antimateria" koostuvat toistensa antihiukkasista. Kun "tavanomaisen materian" ja "antimaterian" hiukkaset joutuvat keskenään tekemisiin, nämä kaksi annihiloivat eli tuhoavat toisensa niin, että näiden energia vapautuu sähkömagneettisena säteilynä.

        Tieteen tuntema "antimateria" on täsmälleen yhtä materiaalisilla ominaisuuksilla varustettua kuin arkimaailmamme esiintyvä "tavanomainen" materiakin. Massa, hitaus, nopeus välttämättä alle valonnopeuden, jne.

        Jos välttämättä tarvitset tuota "antimateria"-osaa selityksessäsi, niin varmaan löydät sille jonkin korvaavan termin, joka ei aiheuta sekaannuksia eikä myöskään luo kuvaa jostakin sielun selityksestä antimateriana.


      • infoa-kosmoksesta

        Että mistäkö antimateriasta? No siitä, joka on tämän fyysisen eli näkyvän eli hologrammin vastine ominaisuuskvanttikalvon tuolla puolen. Se on täysin vastakkainen tavanomaiselle materialle ja näin se tasapainottaa voimat nollaan. Se on rinnakkainen fyysiselle maailmalle. Samassa taajuudessa, mutta vähän eri aikakehyksessä, joten se on meille näkymätön maailma. Tieteelle se on pimeää ainetta ja pimeää energiaa.

        Jos nyt atomia tarkastelisi sekä fyysisen että antimaailman näkökulmasta, niin ulommaisena on elektroni, mutta välittömästi sen vierellä atomin ytimen puolella on positroni. Elektronissa on miinusmerkkisiä Valohiukkasia enemmän tietyssä suhteessa plusmerkkisiin nähden, lukumääräisesti runsaasti ja muodostaen symmetrisen kuvion. Positroni menee plussalle yhtä paljon kuin elektroni on miinuksella. Voimien summa on nolla. Atomin ydin ulkoapäin lukien; protoni ja antiprotoni, neutroni ja antineutroni, neutriino ja antineutriino.

        Ytimen ympärillä on energiaharso, josta tiede ei puhu mitään. Siinä on 19 positiivista hiukkasta ja 19 sekä negatiivista että neutraalia hiukkasta. Energiaharson aktiivisuus määrää atomin nopeuden. Atomi voi olla hidas tai nopea liikkumatta minnekään. Ytimen nopeus määrää atomin paikan 12 kerroksisessa kerrostalossa, maailmoissa maailmojen sisällä. Energiaharson ärsytys mekaanisesti saa atomin luovuttamaan energiaa atomia halkaisematta. Tuleva energiamuoto. Vielä atomi sisältää hiukkasen; muon, joka on elektronin kaltainen ominaisuuksiltaan muuten paitsi, että sillä on 200 kertainen massa. Mihin se sitten sijoittuu?

        Maaplaneettatiede on pätevää meidän maapallolla ja niissä harvoissa luomakunnan paikoissa, joissa eletään kolmannen kerroksen elämää. Muissa kerroksissa sillä ei ole käyttöä. Vaikka koko kerrostalon alueella on käytössä samat Valon plus- ja miinushiukkaset, niin ne käyttäytyvät jokaisessa kerroksessa eri tavalla.
        En nyt heti keksi antimaterialle korvaavaa termiä.


      • Huuhaatursotusta
        infoa-kosmoksesta kirjoitti:

        Että mistäkö antimateriasta? No siitä, joka on tämän fyysisen eli näkyvän eli hologrammin vastine ominaisuuskvanttikalvon tuolla puolen. Se on täysin vastakkainen tavanomaiselle materialle ja näin se tasapainottaa voimat nollaan. Se on rinnakkainen fyysiselle maailmalle. Samassa taajuudessa, mutta vähän eri aikakehyksessä, joten se on meille näkymätön maailma. Tieteelle se on pimeää ainetta ja pimeää energiaa.

        Jos nyt atomia tarkastelisi sekä fyysisen että antimaailman näkökulmasta, niin ulommaisena on elektroni, mutta välittömästi sen vierellä atomin ytimen puolella on positroni. Elektronissa on miinusmerkkisiä Valohiukkasia enemmän tietyssä suhteessa plusmerkkisiin nähden, lukumääräisesti runsaasti ja muodostaen symmetrisen kuvion. Positroni menee plussalle yhtä paljon kuin elektroni on miinuksella. Voimien summa on nolla. Atomin ydin ulkoapäin lukien; protoni ja antiprotoni, neutroni ja antineutroni, neutriino ja antineutriino.

        Ytimen ympärillä on energiaharso, josta tiede ei puhu mitään. Siinä on 19 positiivista hiukkasta ja 19 sekä negatiivista että neutraalia hiukkasta. Energiaharson aktiivisuus määrää atomin nopeuden. Atomi voi olla hidas tai nopea liikkumatta minnekään. Ytimen nopeus määrää atomin paikan 12 kerroksisessa kerrostalossa, maailmoissa maailmojen sisällä. Energiaharson ärsytys mekaanisesti saa atomin luovuttamaan energiaa atomia halkaisematta. Tuleva energiamuoto. Vielä atomi sisältää hiukkasen; muon, joka on elektronin kaltainen ominaisuuksiltaan muuten paitsi, että sillä on 200 kertainen massa. Mihin se sitten sijoittuu?

        Maaplaneettatiede on pätevää meidän maapallolla ja niissä harvoissa luomakunnan paikoissa, joissa eletään kolmannen kerroksen elämää. Muissa kerroksissa sillä ei ole käyttöä. Vaikka koko kerrostalon alueella on käytössä samat Valon plus- ja miinushiukkaset, niin ne käyttäytyvät jokaisessa kerroksessa eri tavalla.
        En nyt heti keksi antimaterialle korvaavaa termiä.

        Aioin ensin kirjoittaa: "Jos välttämättä tarvitset tuota "antimateria"-osaa selityksessäsi, niin varmaan löydät sille jonkin korvaavan termin, joka ei aiheuta sekaannuksia eikä myöskään luo kuvaa jostakin täydellisestä huuhailusta", mutta jätin sen huuhailumaininnan kohteliaisuussyistä pois.

        Mutta ilmeisesti olin kommentoinnissani tarpeettoman pidättyväinen. Tuossa on suurin huuhaatursotus, mitä olen ikinä nähnyt.

        Tekstin laatijalle kuitenkin paljon plussia hauskasta tilannekomiikasta.


      • infoa-kosmoksesta
        Huuhaatursotusta kirjoitti:

        Aioin ensin kirjoittaa: "Jos välttämättä tarvitset tuota "antimateria"-osaa selityksessäsi, niin varmaan löydät sille jonkin korvaavan termin, joka ei aiheuta sekaannuksia eikä myöskään luo kuvaa jostakin täydellisestä huuhailusta", mutta jätin sen huuhailumaininnan kohteliaisuussyistä pois.

        Mutta ilmeisesti olin kommentoinnissani tarpeettoman pidättyväinen. Tuossa on suurin huuhaatursotus, mitä olen ikinä nähnyt.

        Tekstin laatijalle kuitenkin paljon plussia hauskasta tilannekomiikasta.

        Kiitos plussista. Hyvä, että otat kirjoitukseni huuhaatursotuksena. Melkeinpä peläistyin, että paljastinko liikaa liian aikaisin.


    • lainatuinajatuksin

      Harmi että on nettiraamattu mistä copypastettaa. Keskustelupalstat ovat parhaimmillaan kun ihmiset keskustelevat omin ajatuksin.

      • a-no

        Kyllähän tuollainen lainailu on hyvä, jos vain oma luovuus osaa yhdistellä osuvasti asioita, kuten tämä kirjoittaja. Tuossahan lainauksessa tosin lukee: "Ennen kuin olin elänyt päivääkään ,olivat kaikki päiväni jo luodut.". Tässähän on kyse ennaltamääräämisestä ja kohtalonuskosta. Ei taida lainaaja hyväksyä tätä osaa tekstistään.

        Miksi Brina ja Infoa-kosmoksesta haluavat määritellä kaiken niin tarkoin - ihmisten termein. Sanat ovat aina valhetta, totuus ei löydy kielen kautta. Tämä aloitukseni oli tarkoitus olla kuin zen- buddhalaisuudessa "koan" eli kysymys, johon ei voi ihmisen käsittein vastata.

        Tao Te Ching, johon zen- buddhismikin pohjautuu määrittelee mysteerimme näin:
        "Se Tao, jota voidaan määritellä, ei ole Ikuinen Tao.
        Se nimi, joka voidaan mainita, ei ole Taon todellinen nimi.
        Se Tao, joka oli ennen taivasta ja maata, on nimetön ei-olevainen.
        Nimellinen olevainen on kaikkien olioiden Äiti."


      • "Keskustelupalstat ovat parhaimmillaan kun ihmiset keskustelevat omin ajatuksin."

        Samaa mieltä.
        Myös url-keskustelijat ovat melko tylsiä.


      • Brina
        a-no kirjoitti:

        Kyllähän tuollainen lainailu on hyvä, jos vain oma luovuus osaa yhdistellä osuvasti asioita, kuten tämä kirjoittaja. Tuossahan lainauksessa tosin lukee: "Ennen kuin olin elänyt päivääkään ,olivat kaikki päiväni jo luodut.". Tässähän on kyse ennaltamääräämisestä ja kohtalonuskosta. Ei taida lainaaja hyväksyä tätä osaa tekstistään.

        Miksi Brina ja Infoa-kosmoksesta haluavat määritellä kaiken niin tarkoin - ihmisten termein. Sanat ovat aina valhetta, totuus ei löydy kielen kautta. Tämä aloitukseni oli tarkoitus olla kuin zen- buddhalaisuudessa "koan" eli kysymys, johon ei voi ihmisen käsittein vastata.

        Tao Te Ching, johon zen- buddhismikin pohjautuu määrittelee mysteerimme näin:
        "Se Tao, jota voidaan määritellä, ei ole Ikuinen Tao.
        Se nimi, joka voidaan mainita, ei ole Taon todellinen nimi.
        Se Tao, joka oli ennen taivasta ja maata, on nimetön ei-olevainen.
        Nimellinen olevainen on kaikkien olioiden Äiti."

        Ennenkuin voimme saada sen "sanattoman viisauden", meidän on saatava sen asteinen tieto jonka mielemme pystyy hyväksymään eli ajatus, sanat, tieto, informaatio. Seuraava vaihe on kokemus, sielumme tuo ennen pitkää eteemme koettavaksemme. Vasta kokemus pystyy antamaan meille "tunnistuksen" eli tuntemuksen, tunteen, emootion, jolloin oikeasti "tiedämme", emmekä vain usko jonkun toisen sanomiin sanoihin....Se miltä mikä tahansa "tuntuu" on etsimäämme sanojen ja määritelmien yläpuolella olevaa viisautta. Todellisuudessa jokainen tunne on sanatonta ja aina yksilöllistä ihmistasolla (yhteistä jumaluuden sielu-henkitasoilla). Ne sanat jotka kertovat tunteesta ovat vain kuin monivärinen saippuakupla jonka jokainen näkee vain omien silmiensä kulmasta...eikä näin ollen kokonaisena.


      • a-no

        Sieluko luo näitä tilanteita liittyen henkisiin kiinnostuksemme kohteisiin?

        Eräs uskonto on "kummitellut" kokemusympäristössäni pitkän aikaan, vaikka en oikeasti hyväksy sen kaavamaisuutta. On tapahtunut äärimmäisen epätodennäköisiä yhteensattumia elämässäni vuosien kuluessa liittyen tähän uskonlahkoon. Tämän uskon edustajia ei ole montaa kaupungissa, mutta uusilla työpaikoillani on aina yksi tämän ryhmän jäsen, joka alkaa kertomaan juuri minulle uskonsa perusteista. Muut työntekijät eivät tiedä edes hänen kuuluvan tähän uskonlahkoon. Monia muitakin yhteensattumia on tapahtunut työelämän ulkopuolella liittyen teemaan.

        Onko näin, että jos tapahtuu näitä "yksi miljoonasta"- juttuja useita liittyen johonkin aiheeseen tai ihmiseen, niin olisi syytä ottaa se vakavasti? Vai voiko taustalla olla pimeyden voimat?

        (Sori, en tiedä edes oliko aasinsilta tämän ja viestisi välillä edes olemassa. Mutta eihän ihmiset voi oikeasti ymmärtää toisiaan sanoja käyttämällä)


      • Brina

        Sorry nämä hyvin pelkistetyt ja kaavamaiset kommenttini, mutta aihe on valtavan laaja ja käsitykset ja sanat pitäisi aina selittää tarkasti...ja toivoa, että toinen ymmärtäisi oikein.
        Kysyit, että onko se sielu joka luo "tilanteita" koettavaksemme liittyen henkisiin kiinnostuksen kohteisiin. Edellisessä tarkoitin sielun tuovan eteemme "ideoita" jostain toivomastaan kokemuksesta ...(eikä vain henkisiin asioihin; tosin kaikki on loppujen lopuksi "henkistä" mielikuvaa, mutta ei nyt siitä tässä enempää), josta sen fyysinen "kokija" voisi saada tarvitsemansa tiedon ja sen ansioista pääsisi etenemään polullaan kohti täydellisyyttä ja viisautta.
        Sielu ei "luo" mitään, vaikka todellinen olemuksemme onkin sielu, - osana ikuista Henkeä, joka On - mutta kokemusten maailmassa kuten tällä planeetalla toimimme mielemme, siis fyysisen käsityskykymme puitteissa ja vedämme puoleemme (ilmennämme, siis tavallaan "luomme") sen "hyväksymiä" kokemuksia ja niistä saamaamme tietoa, oikeammin "tuntua" eli miltä jokin "tuntuu". Pelkkä tietohan ei voi sellaista kertoa; sellainen on koettava itse!
        Olemme siis oman elämämme luojia (ja olleet sitä maailmankaikkeuden oletetusta alusta asti), mutta perusinformaation otamme maailmankaikkeuden loputtomista mahdollisuuksista aina ja vain NYT-hetkessä Mennyt hetki on osana omaa informaatiotamme ja siten sieluumme tallentunutta suhteellista viisautta, mutta myös yhteistä globaalista tietoisuuden tasoamme. Tuleva hetki, tapahtuma, kokemus odottaa ilmentymistään; jokaisella omakohtaisen valintaskaalansa puitteissa (yleensä emme tee sitä tietoisesti, vaikka sellainen onkin mahdollista), mutta globaalisen tietoisuutemme sallimissa mahdollisuuksissa ainakin niin kauan kuin haluamme pysytellä näissä maailmamme tarjoamissa puitteissa ja sen mahdollistamissa kokemuksissa.
        Siis ei ole muita "auktoriteettejä" kuin me itse kaikessa siinä, mitä milloinkin kohtaamme (vaikka kuinka meistä näyttäisi olevamme kuin lehti laineilla tuulen ohjauksessa...;)
        Huom. uskovaiset; tässä en vähättele Jumalan osuutta kaikkeen, vaikka se äkkiseltään vaikuttaisi siltä: mitään kun ei ole Jumalan ulkopuolella....ei kertakaikkiaan voi olla!


      • a-no

        Zen- buddhalaisuus ihannoi kirjoituksissaan ja runoissaan yksinkertaisuutta, luonnollisuutta ja tyhmyyttä. Kristinuskokin ihannoi Uudessa Testamentissa lapsen kaltaisuutta. Sinä keräät viisautta ja tietoa. Tästä johtuu, että en täysin ymmärrä sinua.

        Jumalan ulkopuolella ei ole mitään - olemme samaa mieltä! Kuitenkin vaikuttaisi siltä, että minä yritän löytää oikopolun ja sinä menet karttojen mukaan.


      • Brina
        a-no kirjoitti:

        Zen- buddhalaisuus ihannoi kirjoituksissaan ja runoissaan yksinkertaisuutta, luonnollisuutta ja tyhmyyttä. Kristinuskokin ihannoi Uudessa Testamentissa lapsen kaltaisuutta. Sinä keräät viisautta ja tietoa. Tästä johtuu, että en täysin ymmärrä sinua.

        Jumalan ulkopuolella ei ole mitään - olemme samaa mieltä! Kuitenkin vaikuttaisi siltä, että minä yritän löytää oikopolun ja sinä menet karttojen mukaan.

        "...minä yritän löytää oikopolun ja sinä menet karttojen mukaan."

        Ei väliä, jokainen tie vie perille ja jokaisella askeleella on "oma aikansa", sillä todellisuudessa aikaa ei ole....


      • Mielenkiintoinen-tarina
        a-no kirjoitti:

        Sieluko luo näitä tilanteita liittyen henkisiin kiinnostuksemme kohteisiin?

        Eräs uskonto on "kummitellut" kokemusympäristössäni pitkän aikaan, vaikka en oikeasti hyväksy sen kaavamaisuutta. On tapahtunut äärimmäisen epätodennäköisiä yhteensattumia elämässäni vuosien kuluessa liittyen tähän uskonlahkoon. Tämän uskon edustajia ei ole montaa kaupungissa, mutta uusilla työpaikoillani on aina yksi tämän ryhmän jäsen, joka alkaa kertomaan juuri minulle uskonsa perusteista. Muut työntekijät eivät tiedä edes hänen kuuluvan tähän uskonlahkoon. Monia muitakin yhteensattumia on tapahtunut työelämän ulkopuolella liittyen teemaan.

        Onko näin, että jos tapahtuu näitä "yksi miljoonasta"- juttuja useita liittyen johonkin aiheeseen tai ihmiseen, niin olisi syytä ottaa se vakavasti? Vai voiko taustalla olla pimeyden voimat?

        (Sori, en tiedä edes oliko aasinsilta tämän ja viestisi välillä edes olemassa. Mutta eihän ihmiset voi oikeasti ymmärtää toisiaan sanoja käyttämällä)

        "Onko näin, että jos tapahtuu näitä "yksi miljoonasta"- juttuja useita liittyen johonkin aiheeseen tai ihmiseen, niin olisi syytä ottaa se vakavasti? Vai voiko taustalla olla pimeyden voimat?"

        Onpa hauska tarina. Voi se olla syytä ottaa vakavastikin, ainakin voi olla syytä tutustua mitä siellä sanotaan. Mutta jos tutustumisen jälkeenkään ei vaan natsaa, voi olla että syynä on jokin karma, voit olla ollut innokas käännyttäjä jonakin aikana.


    • "Jos biologinen äitisi ja biologinen isäsi eivät olisi koskaan kohdanneet toisiaan? Niin älytön yhteensattumien summa, että he toisensa kohtasivat - todennäköisyys sille oli oikeastaan nolla! Tähän kysymyksen on kaikkien pakko vastata!"

      En olisi.

      Typerä ideologia, että "koska on niin epätodennäköistä" niin
      a) on olemassa johdatus
      b) olisin kuitenkin vaikka en olisikaan
      c) suuri spaghettihirviö teki tämän tarkoituksella

    • >> Kuka SINÄ olisit? Jos biologinen äitisi ja biologinen isäsi eivät olisi koskaan kohdanneet toisiaan? <<
      Minua ei olisi olemassakaan, ei myöskään vastaamassa aloituksen kysymykseen.

    • Hbökkjubyhvj

      No kyllä ne mude ja faija jonkun olisivat kohdanneet, ja siitä syntynyt lapsi olisi ollut aivan yhtä ainutlaatuinen ja epätodennäköinen.

    • MEläjä

      Maalliseen tietoisuuteen syntyvä valitsee kohtunsa, eli siinä mielessä ei ole ongelmaa?
      Kysymys kuuluukin....mistä lähtökohdasta on koko kysymys?

      • MEläjä

        Siis ei voi tulla tilannetta ettei biologinen isä ja äiti olisi koskaan kohdanneet....ajatuksen voi esittää vain fyysistä elämää elävä joka ei muista tämän elämän edeltävää olotilaa?


    • MEläjä

      Elämme fyysistä elämää ja kaikki 'todellinen' on fyysistä.....eli tässä on selitys monille kysymyksille?

    • Sellainen ihminen jonka Jeesus on tarkoittanut elämään.

      • MEläjä

        Tämä kommentti oli minulle arvoitus....eli kommentti 'sellainen ihminen' rajaa pois 'elämää'?
        Eihän Rakkaus rajaa mitään....ei edes 'sellaista'?


    • pitääpaikkansa

      Minä olen syntynyt kaurapuurosta, jumala voi sen todistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27730
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17662
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9260
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6348
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4143
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1747
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1467
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1215
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1154
    Aihe