Miksi Jumala tappoi?

panteisti

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

      Miksi väität älyttömiä?

      Poikkeaako avaruudesta putoava kivi muka jotenkin vaikkapa vuorta alas kierivästä?

      • panteisti

        Korkeamman kädessä on ihmisen elämä


    • Toivottavasti joku on tuon synnintekijän synnit pistänyt muistiin, koska mielelläni vertaisin niitä omiin 'synteihini'.

      Luultavasti ihan nöösipoika synnintekijänä, joten sattumasta lienee kyse, kun mulla ei ole edes lähistöllekään pudonnut yhtään murikkaa.

    • Vanha Pikku Jättiläinen tietää kertoa avaruudesta putoilevien kivien surmanneen ihmisiä ennenkin.

      Mutta samaan syssyyn voisi oikeastaan kysyä, miksi Jumala tappaa viattomia spontaaneilla aborteilla.

      • tieteenharrastaja

        Jumalan välittömästä sekaantumisesta tuossa mainittuihin tapahtumiin lienee tuskin edes esitutkintakynnyksen ylittävää näyttöä. Melko monihan kiistää jopa epäillyn olemassaolon.


      • Thor pyysi ilmoittamaan että Mjölniristä lohkesi pala juuri samoihin aikoihin kun Intiassa jokin putosi. Tapahtumien yhteyttä toisiinsa tutkitaan.


    • tun

      Jumala ei tapa ketään pahat demonit sen tekevät jumala kunnioittaa elämää

      • Hyvinpä kunnioitti omaa valittua kansaansakin WWII aikaan.

        Noloa avautua noin ja saada suoraan käkättimeen!


      • Miksi jumalasi loi pahat demonit ja antaa niiden toimia?


    • Raamatunhuuli

      Näin Jumala kivittää. Joos.10:11. Ja kun paetessaan Israelia olivat Beet-Hooronin rinteessä, heitti Herra taivaasta heidän päällensä isoja kiviä, koko matkan Asekaan asti, niin että he kuolivat raekivistä, oli useampia kuin niitä, jotka israelilaiset surmasivat miekalla.

    • Jyrimorgen

      Höh, on nuo evokit vajaatietoisia, sillä nyt ne toopet luulevat että Jumala on meteoriitti, vitsi mitä ääliöitä.

      Tosin eräs evolahkohan väittää tosissaan elämän sinkoutuneen tänne maan päälle meteoriitn mukana, kas kun alkuliemisynty on heillekin vähän liian utopistinen ajatus.

    • Saivartelijako

      "Niin, olette itsekin tuhon omat jos ette itse käänny! Luuletteko hänen syyllistyneen johonkin paljonkin kummempaan kuin muiden syntisten?"(Jeesus evankeliumissa, kun SILOAN torni kaatui muutaman päälle)

      Lähdemme pois, joko onnettomuudessa, oman käden oikeudella, sairaudella tai murhattuna, mutta milloin opimme ajattelemaan pitkäjänteisemmin, ajattelemalla perustaa jo tuleva elämämme rajan takana, tämän puoleisilla teoilla ja sanoillamme?

      • Abba.Rabba

        Jumalista on niin moneksi. Ken uskoo myrskynjumalaan, voi joutua tämän tappamaksi.

        Aabraham lähti Uurista ja hylkäsi Isiensä jumalan Aurinko-Shamashin , joka kuoli joka ilta ja jonka temppelien loitsut saivat uudelleensyntymään joka aamu.

        Matkoillaan Aabraham tutustui arabien ja kanaanilaisten myrskyjumalaan Adon Al-Rabiin, jonka aikomuksia kukaan ei saattanut ennakoida. Tällä jumalalla oli nimikkovuori keskellä erämaata, vuori, jota ei saanut koskea ja joka sylki kidastaan laavaa ja savua.

        Yhteiselo Shamashin kanssa olisi ollut vielä mahdollisuuksien rajoissa. Asiat menivät jotenkuten ennakoidusti, kunhan suoritti mysteerit käsikirjan mukaan, mutta seuraajiltaan Adon El-Rab vaatii moraalisen koodin noudattamista. Maa ei ole lakannut järisemästä.


    • ikivanha

      Jokainen kuolee ajallaan! Minä hetkenä se kellekin tapahtuu, ei ole rangaistus, paremminkin päinvastoin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe