Vielä vähän Väyrysestä

Edellinen avaukseni Väyrysestä tuotti nopeasti pitkän vastineketjun. Aluksi siellä oli keskustelijoina niitä, joilla oli mielenkiintoa avauksen aiheeseen ja myös halua ja kykyä - tietoa ja taitoa - siitä keskustella. Sitten alkoi tulla niitä, jotka väen väkisin halusivat kääntää keskustelun mielenkiintoisempaa aiheeseen eli minuun. Lopulta heidän mielikseen lähdin leikkiin mukaan, ja siinä hengessä sen avaukseni myös puoleltani päätin.

Mutta en minä Väyrysestä vielä ihan eroon päässyt. Päivän Hesarissa on sivuilla A 20-21 juttu, jossa on kysytty jokaiselta europarlamentaarikoltamme mielipidettä Britannian mahdollisesta EU:sta eroamiseen. Vastausvaihtoehdoiksi heille on annettu
1) hyvin todennäköisenä
2) melko todennäköisenä
3) en kovin todennäköisenä
4) en lainkaan todennäköisenä

Kolmestatoista europarlamentaarikostamme yhdeksän on vastannut ”en kovin todennäköisenä”, ruotsalaisten Nils Torvalds ja kepun Hannu Takkula ovat vastanneet ”melko todennäköisenä”, kepun Anneli Jäätteenmäki ei ole halunnut vastata lainkaan ja Paavo Väyrynen on ainoana vastannut ”hyvin todennäköisenä”.

Tuleekohan Britannian ratkaisu osoittamaan Paavo Väyrysen tuossa joukosta viisaimmaksi vai osoittautuuko hän siinä hölmöimmäksi kaikista? Minä en ala arvailla, aika sen melko pian näyttää, mutta jos joku uskaltaa arvailla, siitä vaan!

30

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • änkyräVäyrynen

Luultavasti Väyryselle käy taas samalla tavalla, kuin presidentin vaaleissa, älyvalo Väyrynen teki käänteisen hattutempun, eli kolme tappiota putkeen!

• Itse vastaisin vedonlyöntiä harrastavana, että Brexit on melko todennäköinen. Viimeisimmän gallupin perusteella kertoimet ovat 43 - 36 eron puolesta. Kun 21 % ei vielä osaa sanoa asiaan juuta eika jaata, lopputulos on aika hämärän peitossa. EU-kriittisten määrä on kuitenkin ollut kasvamaan päin eli trendin mukaan eron todennäköisyys on kasvanut. Jos Väyrynen on sitä mieltä, että ero on erittäin todennäköinen, hänellä pitäisi olla asiaan joitain sellaisia perusteita, joita me muut eivätkä britit itsekään vielä tiedä. Minusta Thorvals ja Takkula ovat tässä lähinnä oikeaa tämän hetkisen tiedon valossa.

Jos vaalit järjestetään kesäkuussa, tässä on vielä aikaa mielen muuttumiselle. Ratkaisevat päivät tulevat eteen ensi viikolla, kun EU tarjoaa briteille paketin mahdollisista myönnytyksistä. Tuskin siinä voi olla kovin suuria asioita, koska niiden hyväksyminen voisi johtaa kansanäänestysten sarjaan kaikissa jäsenmaissa. Se olisi varsinaista hullunmyllyä, jos alettaisiin äänestää koko kansan voimin siitä, hyväksytäänkö Lissabonin sopimukseen brittejä koskevia muutoksia. Veikkaan, ettei monikaan maa niitä hyväksyisi.

Cameron yrittää varmaan näyttää siltä, että hän on saanut isoja asioita läpi, jotta voisi uskottavasti suosittaa EUssa pysymistä. USAn näkyvä suositus jäsenyyden puolesta on huomionarvoinen. Brittien konservatiivien enemmistömielipide on taas brexitin puolesta, työväenpuolue puoltaa enemmän jäsenenä pysymistä ja kansa ajattelee asiasta itsenäisesti ja haluaa siis gallup-tietojen mukaan erota.

Lopputulos voi olla sattumatekijöistä kiinni. Toisaalta jossain päin voidaan haluta edistää myös oman halun mukaisia sattumuksia. Siinä kohdin jopa Vladimir Putin haluaa panna näppinsä peliin. Suurin uhkakuva, joka on jo käynnissä, on Syyrian sodan laajeneminen ja sen myötä pakolaisvirran tulva kevään ja kesän aikana. Aleppon piiritys on johtamassa tällaiseen mahdollisuuteen ja siinä piirityksessä Venäjällä on ollut suuri rooli. Putin ei taida asiassa paljon kuunnella ja välittää Merkelin näkemyksistä. Putin haluaa mieluusti lisätä brittien eroaikeiden kannatusta. Pakolaisongelman kärjistyminen/kärjistäminen olisi tässä kohdin se suuri sattuma arpajaisissa.

• Itse asia eli mahdollinen Brexit on erittäin vakava asia koko Euroopalla. Se voi käynnistää koko EUn hajoamisen. Tämä olisi puolestaan koko Euroopalle suuri katastrofi sekä taloudellisessa että turvallisuuspoliittisessa mielessä. Se voisi jakaa Eurooppaa jälleen uudestaan. Putin kourat syyhyävät jo, kun hän on havainnut tällaisen muutoksen olevan mahdollinen. Se lisäisi automaattisesti Venäjän suurvalta-asemaa. Reunavaltioissa pelko kasvaisi potenssiin kymmenen. Suomessakin Natoon liittyminen saisi aivan uutta sykettä. Jotkut Euroopan valtiot voisivat kääntyä jopa vapaaehtoisesti Venäjä-mielisiksi. Näitä ovat ainakin Unkari ja Kreikka.

EUta hajottavia tekijöitä on nyt ilmassa paljon. Kun jokin impulssi alkaa asiaa tosissaan edistämään, ketjureaktio voi olla hyvinkin nopea ja hallitsematon. Sellaisessa tilanteessa jokainen valtio ajattelee vain omaa etuaan ja ponnistelut EUn yhtenäisyyden puolesta voivat jäädä sivuun.

• VäyrynenPutin

Siinä olet vamasti erittäin oikeassa, että Putin ajaa EU´n hajoamista ja tekevät taustalla vimmatusti töitä sen eteen. Venäjä pääsisi nopeammin ajamaan etuaan heikossa EU´ssa ja yksittäisen valtioiden "urputusta" heidän ei tarvitsi ottaa huomioon ollenkaan. Ei voi välttyä siltä ajatukselta, että Väyrynen olisi Venäläisille Suomen osalta sopiva marionetti, riittävän yksinkertainen ja helposti johdateltavissa. Toivottavasti Eu tiivistyisi entisestään ja vahventaisi asemiaan.

• Mielenkiintoisia näkemyksiä asiasta sinulla. Huomaan, että olet asiaa ajatellut, varmaan tehnyt enemmänkin, vaikuttaviin tekijöihin perehtynyt.

Silti toivoisin, että olisit väärässä näkemyksissäsi. Tuollaisia kuvaamiasi ikäviä alkaisi sen Brexitin seurauksena tapahtua. Väyryselle ne tosin saattaisivat olla mieleisiäkin. Ne osoittaisivat hänen olleen viisas, ja niiden seurauksena Suomi ajautuisi hänen haluamaansa suuntaan, Venäjän syliin.

Uskotaankohan myös maanpuolustuksesta huolta kantavassa ylimmässä johdossa Brexitin todennäköisyyteen ja sen pahoihin seurauksiin? Johtuisikohan siitä, jenkkien ilmavoimia tulee nyt Suomeen harjoittelemaan yhdessä ilmavoimiemme kanssa. Ja että puolustusvoimain komentaja saa oikeuden kutsua reservijoukkoja hyvin pikaisestikin koolle, eikä kutsusta saa kieltäytyä? Tästäkin uutisoitiin tänäisessä Hesarissa.

• kapi_ kirjoitti:

Mielenkiintoisia näkemyksiä asiasta sinulla. Huomaan, että olet asiaa ajatellut, varmaan tehnyt enemmänkin, vaikuttaviin tekijöihin perehtynyt.

Silti toivoisin, että olisit väärässä näkemyksissäsi. Tuollaisia kuvaamiasi ikäviä alkaisi sen Brexitin seurauksena tapahtua. Väyryselle ne tosin saattaisivat olla mieleisiäkin. Ne osoittaisivat hänen olleen viisas, ja niiden seurauksena Suomi ajautuisi hänen haluamaansa suuntaan, Venäjän syliin.

Uskotaankohan myös maanpuolustuksesta huolta kantavassa ylimmässä johdossa Brexitin todennäköisyyteen ja sen pahoihin seurauksiin? Johtuisikohan siitä, jenkkien ilmavoimia tulee nyt Suomeen harjoittelemaan yhdessä ilmavoimiemme kanssa. Ja että puolustusvoimain komentaja saa oikeuden kutsua reservijoukkoja hyvin pikaisestikin koolle, eikä kutsusta saa kieltäytyä? Tästäkin uutisoitiin tänäisessä Hesarissa.

Olen sitä mieltä, että puolustusvoimat eivät tässä toimi ihan sattumalta. Tilanne on pahentunut koko ajan ja siihen aletaan varautua. Ruotsissahan maavoimien komentaja on ollut sitä mieltä, että Ruotsi voi joutua sotaan kahden vuoden kuluessa ja siihen tulee vähintäänkin jo henkisesti varautua. Tietysti tässä on mukana sitäkin, että pientä hysteriaa luomalla saadaan varmistettua todennäköisimmin puolustusvoimien taloudelliset resurssit. Suomessa on yhteistyö Ruotsin kanssa on saanut koko ajan lisää kannatusta.

Jennkikoneiden päästäminen Suomeen ei ole mikään provokaatio Venäjää kohtaan vaan viesti heille, että Suomella on tarpeen vaatiessa valmiutta ryhtymään myös poikkeuksellisiin turvallisuuspoliittisiin toimiin, jos sotilaallisia uhkia maatamme kohtaan alkaa esiintyä.

• Mielipidepankki kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että puolustusvoimat eivät tässä toimi ihan sattumalta. Tilanne on pahentunut koko ajan ja siihen aletaan varautua. Ruotsissahan maavoimien komentaja on ollut sitä mieltä, että Ruotsi voi joutua sotaan kahden vuoden kuluessa ja siihen tulee vähintäänkin jo henkisesti varautua. Tietysti tässä on mukana sitäkin, että pientä hysteriaa luomalla saadaan varmistettua todennäköisimmin puolustusvoimien taloudelliset resurssit. Suomessa on yhteistyö Ruotsin kanssa on saanut koko ajan lisää kannatusta.

Jennkikoneiden päästäminen Suomeen ei ole mikään provokaatio Venäjää kohtaan vaan viesti heille, että Suomella on tarpeen vaatiessa valmiutta ryhtymään myös poikkeuksellisiin turvallisuuspoliittisiin toimiin, jos sotilaallisia uhkia maatamme kohtaan alkaa esiintyä.

Samaa mieltä kanssasi olen siitä, että puolustusvoimat eivät toimi tuossakaan ihan sattumalta. Uskon tuntevani toimintatapojen perusteita, kun palvelin aikoinaan niissä esikunnissakin, lopuksi jopa Pääesikunnassa.

Uskon ymmärtäväni oikein myös perusteet sille, että omia puolustusvoimiamme on jo kauan muokattu yhä paremmin Nato-yhteensopivammiksi. Samoin on tehty Ruotsissa, jossa puolustusvoimain komentaja on ollut lausunnoissaan räväkämpi kuin oma Lindbergimme.

Ruotsissahan myös nyt oppositiossa oleva keskusta-oikeisto -blokki liputtaakin jo avoimesti Natoon liittymisen puolesta. Jos se pääsee vuorostaan valtaan seuraavissa vaaleissa - mikä on hyvin todennäköistä - Ruotsi laittanee välittömästi hakemuksen Natolle. Tuskinpa silloin Suomikaan jäisi asiaa pitempään pähkäilemään. Toivottavasti ei tapahdu niitä mahdollisia kauheuksia sitä ennen.

• Jombenrakasavoinjohtaja
        kapi_ kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi olen siitä, että puolustusvoimat eivät toimi tuossakaan ihan sattumalta. Uskon tuntevani toimintatapojen perusteita, kun palvelin aikoinaan niissä esikunnissakin, lopuksi jopa Pääesikunnassa.

Uskon ymmärtäväni oikein myös perusteet sille, että omia puolustusvoimiamme on jo kauan muokattu yhä paremmin Nato-yhteensopivammiksi. Samoin on tehty Ruotsissa, jossa puolustusvoimain komentaja on ollut lausunnoissaan räväkämpi kuin oma Lindbergimme.

Ruotsissahan myös nyt oppositiossa oleva keskusta-oikeisto -blokki liputtaakin jo avoimesti Natoon liittymisen puolesta. Jos se pääsee vuorostaan valtaan seuraavissa vaaleissa - mikä on hyvin todennäköistä - Ruotsi laittanee välittömästi hakemuksen Natolle. Tuskinpa silloin Suomikaan jäisi asiaa pitempään pähkäilemään. Toivottavasti ei tapahdu niitä mahdollisia kauheuksia sitä ennen.

Sinä et Munakarvaveljeni ymmärrä strategisista sotilasasioista mitään, joten kannattaa kuunnella viisaampia.

Panehan välillä faktaa pöytään nimennoston, homottelun yms lisäksi. Siinä olet toki oikeassa, että väen komentaja, tasavallan presidentti ja puolustusministeri ovat NATO-miehiä. Riittääkö se onkin jo toinen juttu.

P.S. Et Sinä PE:ssa päässyt mitään suurempaa kuuntelemaan. Senkun vaan patsastelit ja hoitelit toimiupseerien rutiiniasioita, joukko-osastojen etäipäätteittesi kautta.
        Haminassa JS sai täysin ansiotta kapteeniylennyksen ihan Sinun avulla. On myös tavallasi kokonaisuutta näkemätön, kapea-alaisesti katseleva kaveri.

• Jombenrakasavoinjohtaja kirjoitti:

Sinä et Munakarvaveljeni ymmärrä strategisista sotilasasioista mitään, joten kannattaa kuunnella viisaampia.

Panehan välillä faktaa pöytään nimennoston, homottelun yms lisäksi. Siinä olet toki oikeassa, että väen komentaja, tasavallan presidentti ja puolustusministeri ovat NATO-miehiä. Riittääkö se onkin jo toinen juttu.

P.S. Et Sinä PE:ssa päässyt mitään suurempaa kuuntelemaan. Senkun vaan patsastelit ja hoitelit toimiupseerien rutiiniasioita, joukko-osastojen etäipäätteittesi kautta.
        Haminassa JS sai täysin ansiotta kapteeniylennyksen ihan Sinun avulla. On myös tavallasi kokonaisuutta näkemätön, kapea-alaisesti katseleva kaveri.

Onko minun todellakin alettava uskoa, että olisit se Ossi, joksi eräät sinuun enemmän paneutuneet ovat sinut päätelleet? Olisiko todellakin kaltaisesi sekopää raukka voinut palvella toimiupseerina, edes vaatimattomimmassakaan kenttätehtävässä? Mutta kai sinä olet siellä Haminassa jossakin hommassa palvellut, kun tunnet noita haminalaisia toimiupseereita, joiden initiaaleja tänne toistuvasti tuot.

Mutta et sinä vielä palvelusaikanasi ole voinut olla tuollainen, olet seonnut vasta armeijasta lähtösi jälkeen. Vai oliko se kenties lähtösi syy; siihen viittaa se, että et ilmeisesti ole edes yrittänyt siviilitöihin hakeutua.

Olet sinä todellakin surkea raukka! Muita syytät ”nimen nostelusta” ja itse tosiaan toistuvasti tuot esille noita nimiä, tosin vain nimien alkukirjaimilla eli initiaaleilla, mutta helppo noista on minun tunnistaa tarkoittamasi henkilöt, kun osa heistä on ollut oppilastovereinani, osa oppilaina kursseilla, joilla olen ollut opettajana, muutaman heistä olen tuntenut yhdistystoiminnan kautta ja tuon nyt esille ottamasi JS:n kanssa olimme vuoden samaan aikaan Siinailla ja on hyvä kaverini, jonka luona hänen hienossa kodissaan olen kyläillytkin.

JS on kaikin tavoin miesten parhaita, sekä sotilaana että ihmisenä yleensäkin. Tästä varmasti ovat samaa mieltä kaikki hänet tuntevat, niin palvelustoverinsa kuin esimiehensäkin. Sinä raukka näyt olevan toista mieltä, ja se on varmimpia todisteita JS:n erinomaisuudesta.

Kyllä minulla oli merkittävä ja jossain määrin vaikutusvaltainenkin ”palli” siellä Pääesikunnassa valtakunnallisten toimiupseeriasioiden tiimoilta, mutta hieman liian suureksi vaikutusvaltani arvioit, kun luulet minun ylentäneen eri joukoissa palvelevia ammattitovereitani. Tasavallan presidenttihän ylentää upseeriarvoissa, mutta hieman alemmat tahot niihin silloisiin korkeimpiin toimiupseeritoimiin miehen nimittivät. Olikohan se nimitysoikeus joukoissa palvelleihin nähden jo sotilasläänien komentajilla, mutta omat nimitykseni näyn aina saaneen puolustusvoimain komentajalta, tarkistin nimityskirjoista.

Vielä toistan, että en ole koskaan sen Ossin nimeä tänne tuonut, enkä tuo vastakaan, mutta surukseni minun on kai alettava uskoa, että olet hän. Mutta en todellakaan millään voi uskoa, että vaatimattomimmassakaan toimiupseeritehtävässä olisi koskaan palvellut sellainen, jollainen nyt olet, joten sinun on täytynyt seota vasta sen vaatimattoman sotilasurasi jälkeen.

• Jombenrakasikijohtaja
        kapi_ kirjoitti:

Onko minun todellakin alettava uskoa, että olisit se Ossi, joksi eräät sinuun enemmän paneutuneet ovat sinut päätelleet? Olisiko todellakin kaltaisesi sekopää raukka voinut palvella toimiupseerina, edes vaatimattomimmassakaan kenttätehtävässä? Mutta kai sinä olet siellä Haminassa jossakin hommassa palvellut, kun tunnet noita haminalaisia toimiupseereita, joiden initiaaleja tänne toistuvasti tuot.

Mutta et sinä vielä palvelusaikanasi ole voinut olla tuollainen, olet seonnut vasta armeijasta lähtösi jälkeen. Vai oliko se kenties lähtösi syy; siihen viittaa se, että et ilmeisesti ole edes yrittänyt siviilitöihin hakeutua.

Olet sinä todellakin surkea raukka! Muita syytät ”nimen nostelusta” ja itse tosiaan toistuvasti tuot esille noita nimiä, tosin vain nimien alkukirjaimilla eli initiaaleilla, mutta helppo noista on minun tunnistaa tarkoittamasi henkilöt, kun osa heistä on ollut oppilastovereinani, osa oppilaina kursseilla, joilla olen ollut opettajana, muutaman heistä olen tuntenut yhdistystoiminnan kautta ja tuon nyt esille ottamasi JS:n kanssa olimme vuoden samaan aikaan Siinailla ja on hyvä kaverini, jonka luona hänen hienossa kodissaan olen kyläillytkin.

JS on kaikin tavoin miesten parhaita, sekä sotilaana että ihmisenä yleensäkin. Tästä varmasti ovat samaa mieltä kaikki hänet tuntevat, niin palvelustoverinsa kuin esimiehensäkin. Sinä raukka näyt olevan toista mieltä, ja se on varmimpia todisteita JS:n erinomaisuudesta.

Kyllä minulla oli merkittävä ja jossain määrin vaikutusvaltainenkin ”palli” siellä Pääesikunnassa valtakunnallisten toimiupseeriasioiden tiimoilta, mutta hieman liian suureksi vaikutusvaltani arvioit, kun luulet minun ylentäneen eri joukoissa palvelevia ammattitovereitani. Tasavallan presidenttihän ylentää upseeriarvoissa, mutta hieman alemmat tahot niihin silloisiin korkeimpiin toimiupseeritoimiin miehen nimittivät. Olikohan se nimitysoikeus joukoissa palvelleihin nähden jo sotilasläänien komentajilla, mutta omat nimitykseni näyn aina saaneen puolustusvoimain komentajalta, tarkistin nimityskirjoista.

Vielä toistan, että en ole koskaan sen Ossin nimeä tänne tuonut, enkä tuo vastakaan, mutta surukseni minun on kai alettava uskoa, että olet hän. Mutta en todellakaan millään voi uskoa, että vaatimattomimmassakaan toimiupseeritehtävässä olisi koskaan palvellut sellainen, jollainen nyt olet, joten sinun on täytynyt seota vasta sen vaatimattoman sotilasurasi jälkeen.

Vai ovat muut paneutuneet, mutta vain Sinulla Munakarvaveli on motiivi, riittävän voimakkaana.
        Etkö edes sitä asiaa ymmärrä? Kovin on heikko ymmärryskykysi.

Mina lupaan nyt, että palaamme kunnialoukkaukseen yms vielä ihan konkreettisesti.

Sinä olet kuitenkin edelleen ainoa, joka on alastoman ruhonsa täällä esitellyt.

• OpeOulusta
        kapi_ kirjoitti:

Tasavallan presidentti nimittää ja ylentää oikeat upseerit.

• Jombenrakasikijohtaja kirjoitti:

Vai ovat muut paneutuneet, mutta vain Sinulla Munakarvaveli on motiivi, riittävän voimakkaana.
        Etkö edes sitä asiaa ymmärrä? Kovin on heikko ymmärryskykysi.

Mina lupaan nyt, että palaamme kunnialoukkaukseen yms vielä ihan konkreettisesti.

Sinä olet kuitenkin edelleen ainoa, joka on alastoman ruhonsa täällä esitellyt.

Kerro jo viimein, mikä ihmeen motiivi minulla voisi olla sinun suhteen? Vaikka sinä olet yrittänyt päästä läheisyyteeni niin kiihkeästi, että nikissäsikin sen ilmoitat, olet minulle juuri sellainen kuin olet oikeastikin: yhtä tyhjän kanssa.

Vai että aiot saada minut syytteeseen kunniasi loukkauksesta? Kysyn, minkä kunniasi? Enhän ole juurikaan sekaantunut edes noihin keskusteluihisi itsesi kanssa, aiheenasi aina minä - tänäänkin näköjään hyvin monia kertoja. Niissä minulla olisi hyvinkin aihetta haastaa sinut oikeuteen kunniani loukkauksesta, mutta niin en tee, kun sinuun pätee sama, jonka oikeusoppinut totesi yli 10 vuotta sitten ihanteesi CK:n vastaavien törkyjen tiimoilta: ei kannata haastaa oikeuteen, sillä oikeus näkisi hänet syyntakeettomaksi.

Tuolla toisaalla näyt laittavan minun tiliini oodin, joka täällä on kauan pyörinyt. Ei tietenkään ole minun tekemäni, tuskin olen yhtäkään viestiä sen tiimoilta laittanut. Yhden oodin olen kyllä kauan sitten tänne laatinut, ja ihmeekseni sen löysin vielä netistä; tässä se on:

OODI kesKUSTALLE

On ihmeen vetovoimainen kesKUSTA,
        se on kuin avaruuden aukko musta;
        olkootpa rahat työläisen tai herran,
        jos aukon valtapiiriin vain ne kerran
        joutuvat, ne menee, eivät palaa,
        vaan kyltymätön aukko lisää halaa!
        Ja kenet nielaisee tuo aukon nielu,
        pimeyteen vajoaa hän, ihmissielu!
        Mahtava avaruuden aukko musta
        ei silmin näy, mutt` näkyy tuo kesKUSTA
        näiltäkin palstoilta se kaikkialta
        näyttäen itseänsä suuremmalta.
        Mutt` millaisena! Onneksi tuo pitää
        sen nähdä, jonka päässä järki itää!
        Kuitenkin moni turvaa vain kesKUSTAAN.
        Aina on niitä, joiden silmään -----staan!

(oodi on oikeastaan loppusoinnuton runo- kuten te valistuneimmat lukijat tiedätte - mutta kun oodin toinen tunnusmerkki on ajatuspitoisuus ja ylevän innostunut tunne, niin kyllä tämä oodista käy)

Joo, olen todellakin esittänyt täällä muutaman kerran myös alastoman ”ruhoni”, saunakuvan ja muutaman kuvan etelän rannoilta (niissä tosin aina uimahousuissani), kun en ymmärtänyt aiheuttavani niillä kenellekään sellaista kiimaa, jonka sinä olet saanut.

Mutta olen esittänyt itseni myös verhotumpana, tänään viimeksi, ja samanlaiseen kiihkoon sinut näyn saaneen silläkin kuvalla. Varmaan siksi, kun sinulla ole sellaista kunniamerkkiriviä kuin minulla tuossa kuvassani. Pitäisihän sinun ymmärtää, että kunniamerkkejä saadaan vain ansioista, ei tyhjistä puheista.

Nyt jään vain odottamaan kutsua kuulusteluihin kunniasi loukkauksesta. Siihen saakka jätän sinut omaan ”arvoosi”.

• Kapiseosaa
        kapi_ kirjoitti:

Kerro jo viimein, mikä ihmeen motiivi minulla voisi olla sinun suhteen? Vaikka sinä olet yrittänyt päästä läheisyyteeni niin kiihkeästi, että nikissäsikin sen ilmoitat, olet minulle juuri sellainen kuin olet oikeastikin: yhtä tyhjän kanssa.

Vai että aiot saada minut syytteeseen kunniasi loukkauksesta? Kysyn, minkä kunniasi? Enhän ole juurikaan sekaantunut edes noihin keskusteluihisi itsesi kanssa, aiheenasi aina minä - tänäänkin näköjään hyvin monia kertoja. Niissä minulla olisi hyvinkin aihetta haastaa sinut oikeuteen kunniani loukkauksesta, mutta niin en tee, kun sinuun pätee sama, jonka oikeusoppinut totesi yli 10 vuotta sitten ihanteesi CK:n vastaavien törkyjen tiimoilta: ei kannata haastaa oikeuteen, sillä oikeus näkisi hänet syyntakeettomaksi.

Tuolla toisaalla näyt laittavan minun tiliini oodin, joka täällä on kauan pyörinyt. Ei tietenkään ole minun tekemäni, tuskin olen yhtäkään viestiä sen tiimoilta laittanut. Yhden oodin olen kyllä kauan sitten tänne laatinut, ja ihmeekseni sen löysin vielä netistä; tässä se on:

OODI kesKUSTALLE

On ihmeen vetovoimainen kesKUSTA,
        se on kuin avaruuden aukko musta;
        olkootpa rahat työläisen tai herran,
        jos aukon valtapiiriin vain ne kerran
        joutuvat, ne menee, eivät palaa,
        vaan kyltymätön aukko lisää halaa!
        Ja kenet nielaisee tuo aukon nielu,
        pimeyteen vajoaa hän, ihmissielu!
        Mahtava avaruuden aukko musta
        ei silmin näy, mutt` näkyy tuo kesKUSTA
        näiltäkin palstoilta se kaikkialta
        näyttäen itseänsä suuremmalta.
        Mutt` millaisena! Onneksi tuo pitää
        sen nähdä, jonka päässä järki itää!
        Kuitenkin moni turvaa vain kesKUSTAAN.
        Aina on niitä, joiden silmään -----staan!

(oodi on oikeastaan loppusoinnuton runo- kuten te valistuneimmat lukijat tiedätte - mutta kun oodin toinen tunnusmerkki on ajatuspitoisuus ja ylevän innostunut tunne, niin kyllä tämä oodista käy)

Joo, olen todellakin esittänyt täällä muutaman kerran myös alastoman ”ruhoni”, saunakuvan ja muutaman kuvan etelän rannoilta (niissä tosin aina uimahousuissani), kun en ymmärtänyt aiheuttavani niillä kenellekään sellaista kiimaa, jonka sinä olet saanut.

Mutta olen esittänyt itseni myös verhotumpana, tänään viimeksi, ja samanlaiseen kiihkoon sinut näyn saaneen silläkin kuvalla. Varmaan siksi, kun sinulla ole sellaista kunniamerkkiriviä kuin minulla tuossa kuvassani. Pitäisihän sinun ymmärtää, että kunniamerkkejä saadaan vain ansioista, ei tyhjistä puheista.

Nyt jään vain odottamaan kutsua kuulusteluihin kunniasi loukkauksesta. Siihen saakka jätän sinut omaan ”arvoosi”.

Loistava oodi kepuloisille, onnittelut ja kiitokset makeasti selkäkeikka naurusta, sinä se osaat ja huumori kohdallaan!

• JustJustJustJust
        kapi_ kirjoitti:

"...sinun on täytynyt seota vasta sen vaatimattoman sotilasurasi jälkeen."

Jaahas, vai niin.

No toisalta, Kapi itse on todistanut seonneensa jo sotilasurallaan, tai paremminkin olleensa sekaisin jo ennen häpeällisiin aputehtäviin päätynyttä armeijauraa.

• Kapiseosaa kirjoitti:

Loistava oodi kepuloisille, onnittelut ja kiitokset makeasti selkäkeikka naurusta, sinä se osaat ja huumori kohdallaan!

Kiitos, kiitos! Kun tässä jo kohta vuoteeseen mennessäni tulin vielä vilkaisemaan palstaa ja avaukseni tuottamaa ja huomasin nuo kehusi, toki niistä haluan kiittää.

Joskus aikoinaan harrastin melkoisesti runoilemista, silläkin alueella minut on kerran jopa palkittukin. Vaikka edelleen lueskelen ja joskus myös esitän muiden runoutta, itse en ole enää aikoihin runoillut vakavammassa tarkoituksessa. En enää edes tällä palstalla, jossa joskus alkuaikoinani, yli 10 vuotta sitten silloin tällöin myös ”runolle rupesin”.

Kun tulin kaivaneeksi esille tuon Oodin kesKUSTASTA, kaivoin esille vielä toisenkin vuodelta 2004. Siinä minä heittäydyn kepulaiseksi ja koen suurta kaihoa erään Annelin vuoksi:

ANNELIN MUISTOLLE

Nyt eron tuska jäytää sydänalaa
        kun Anneli on mennyt meiltä pois.
        Hän mennyt on, ei koskaan enää palaa.
        Sen menetyksen kuinka kestää vois?

Ja onneton nyt Annelikin lienee,
        ja yksinäinen, ilman palvontaa.
        Ja unohdukseen tiensä pian vienee
        kun faksikaan siell` tuskin raksuttaa.

Voi, miksi jätit meidät, kysyn jälleen?
        Viehkeän hymysi veit meiltä noin.
        Korvissain sulo-äänes kuulen tälleen:
        ”Puhun niin totta, kuin vain koskaan voin”.

Kapean lantiosi keinahdukset
        nyt ilo muiden silmäin on, ei mun!
        Voi, miksi menikään niin ristiin sukset
        sinulla kanssa sen Paavon kirotun!

Ja kepukin nyt Paavon tahtoon taipuu!
        Tietoisuus siitä aivan musertaa!
        Pian lailla Sinun unohdukseen vaipuu
        myös puolueemme. On se kamalaa!

Tämän myötä näissä nostalgisissa tunnelmissa hyvää yötä!

• Jombenrakaskykyjohtaja
        kapi_ kirjoitti:

Kun kerrot toistuvasti minun seonneen niin se johtuu kai siitä ettet ymmärrä mitä olen sanonut.
        Viitsitkö siis tarkentaa mitä asiaa/asioita et ole pystynyt omassa päässäsi prosessoimaan?

• Jombenrakaskykyjohtaja kirjoitti:

Kun kerrot toistuvasti minun seonneen niin se johtuu kai siitä ettet ymmärrä mitä olen sanonut.
        Viitsitkö siis tarkentaa mitä asiaa/asioita et ole pystynyt omassa päässäsi prosessoimaan?

No joo, varmaan on ihan terveen miehen normaalia käyttäytymistä asua aamusta iltaan tällaisella palstalla, metsästää täältä yhtä tiettyä keskustelijaa ja löytää hänet kymmeniä kertoja päivässä, tosin aina sivullisista, mutta sattuuhan niitä virheitä normaaliterveelle selväpäisellekin.

Normaalia terveen miehen käyttäytymistä on varmaan myös käyttää tuollaisia nikkejäkin ja vaihdella niitä yhtenään, vain oleellisimman eli toisen miehen nimen siinä aina samana säilyttäen.

Normaaliterveeksi mieheksi olet osoittautunut myös reagoinneillasi miehen saunakuvaan ja muutamaan muuhunkin miehen kuvaan, joissa on näkynyt miehen paljasta pintaa. Vaikka niissä ei olekaan näkynyt miehen genitaaleja, kyllä sellaiset kuvat tuovat miehen munakarvat lähtemättömästi normaalin miehen mieleen.

Osoitus miehen normaalista selväpäisyydestä on myös esiintyä täällä johtajana, kun täällä johtamista tarvitsevia ja kaipaavia johdettavia on paljon ja niiden johtamisessa vankat johtamisominaisuudet tuottavat hyvää tulosta, kuten nähdään.

Tunnustan, että minä en ole kaltaisesi normaaliterve selväpäinen mies. Lienet nyt niin tyytyväinen tähän myönnytykseeni, että minun ei tarvitse enää asiaan palata.

• Jombenrakasvireäjohtaja
        kapi_ kirjoitti:

No joo, varmaan on ihan terveen miehen normaalia käyttäytymistä asua aamusta iltaan tällaisella palstalla, metsästää täältä yhtä tiettyä keskustelijaa ja löytää hänet kymmeniä kertoja päivässä, tosin aina sivullisista, mutta sattuuhan niitä virheitä normaaliterveelle selväpäisellekin.

Normaalia terveen miehen käyttäytymistä on varmaan myös käyttää tuollaisia nikkejäkin ja vaihdella niitä yhtenään, vain oleellisimman eli toisen miehen nimen siinä aina samana säilyttäen.

Normaaliterveeksi mieheksi olet osoittautunut myös reagoinneillasi miehen saunakuvaan ja muutamaan muuhunkin miehen kuvaan, joissa on näkynyt miehen paljasta pintaa. Vaikka niissä ei olekaan näkynyt miehen genitaaleja, kyllä sellaiset kuvat tuovat miehen munakarvat lähtemättömästi normaalin miehen mieleen.

Osoitus miehen normaalista selväpäisyydestä on myös esiintyä täällä johtajana, kun täällä johtamista tarvitsevia ja kaipaavia johdettavia on paljon ja niiden johtamisessa vankat johtamisominaisuudet tuottavat hyvää tulosta, kuten nähdään.

Tunnustan, että minä en ole kaltaisesi normaaliterve selväpäinen mies. Lienet nyt niin tyytyväinen tähän myönnytykseeni, että minun ei tarvitse enää asiaan palata.

En ole Sinulle Mkvaveli antanut neuvoja nikkien valinnasta, enkä paljon muustakaan. Toivon edelleen, ettet Sinäkään tee niin.

Minä olen harjaantunut ihmisten arvioinnissa ja johtamisessa kymmeniä vuosia ja tiedän aina mistä puhun, myös Sinustakin.

Et edelleenkään ole virkkanut halaistua ja järjellistä sanaa ihan oikeasta johtamisesta vaikka siihen meidän kaikkien taivallus täällä paljolti perustuukin.

• KaikenTakanaOleva
        Jombenrakasvireäjohtaja kirjoitti:

En ole Sinulle Mkvaveli antanut neuvoja nikkien valinnasta, enkä paljon muustakaan. Toivon edelleen, ettet Sinäkään tee niin.

Minä olen harjaantunut ihmisten arvioinnissa ja johtamisessa kymmeniä vuosia ja tiedän aina mistä puhun, myös Sinustakin.

Et edelleenkään ole virkkanut halaistua ja järjellistä sanaa ihan oikeasta johtamisesta vaikka siihen meidän kaikkien taivallus täällä paljolti perustuukin.

"En ole Sinulle Mkvaveli antanut neuvoja nikkien valinnasta, enkä paljon muustakaan. Toivon edelleen, ettet Sinäkään tee niin."

Mutta selkeästi "johtaja" kaipaisit hieman ohjeistusta nikkiesi valinnoissa. Kun kieltämättä se antaa sinusta älyllisesti vajaakykyisen vaikutelman kun jo nikeissäsi ilmoitat idolisi nimen. Sitten kun lukee roiskaisujasi niin vaikutelma vajaaälyisyydestäsi vain vahvistuu. Eikä ainoakaan edellä mainitsemistani anna minkäänlaista viitettä kerskailemastasi johtajuudesta. :D

• 1531

Hyvin todennäköisen ja melko todennäköisen välille arvelisin brittien eroamisen.
      Asiantuntijat mediassa muuten kertovat samaa, minkä MPP:kin. Brittien ero aiheuttaisi mahdollisesti (ellei todennäköisesti) lumipalloefektin. Ja vaikka Väyryselle onkin kiva nauraa, silloin jos joku nauraisi, nauru olisi hyvin väkinäistä.
      Mutta kunhan Väykkä nyt täällä Suomessa hajottaisi ensin kepun ja rokottaisi maisterisjätkänkin takiaiseksi jo nyt muuttuneen puolueen kannatusta, se ainakin olisi hyvä asia. Niiden kannatuksen Väyrynen itse on arvellut pahiten iskevänsä,.
      EU:n hajoaminen voi olla probleemallisempaa.

• Tuskin suomalaisilla mepeillä on enempää tietoa kuin mediassa oleva tieto, joten toiveita/arvauksiahan nuo ovat. Olen MPP:n linjoilla vedonlyöntikertoimet ovat uskottavampia kuin suomalaismeppien arvaukset, kaikkeen huhaa kyselyyn hekin ottavat osaa.

Joukko asiantuntijoita varoitti jo aikanaan, että Cameron otti kansanöönestys lupauksellaan suuren riskin hajottaa EU:ta hetkellisen vaalimenestyksen vuoksi.

Britit ovat jo nyt osassa asioita vapaamatkustajia, sitä ei katsella kovin hyvällä Manner-Euroopassa. Sipilälle käy neuvottelussa ollut esitys.

Muuten olen sitä mieltä, että Väyrysen hajoitusyritys on saanut jälleen liian toiveikkaiksi ne jotka toivovat kepun hajoamista. ML kesti Vennamon ja SMPn, kepu kestää kyllä Väyrysen yrityksen.

Yksi vaihtoehto on vielä se, että Väykyn tavoitteena on saada Sipilä pyytämään Paavo Suomeen ja antaa "joikin merkittävä tehtävä UMssä" kuten Paavo pienimmillään halusi.

• TodellinenNäkemys

EU ei hajoa, eikä liioin Kepu. Politiikka on teatteria, myös EU:n ympärillä käytävä kuhina. Teatteriin kuuluu draaman kehittyminen, niin politiikkaankin.

• TodellinenNäkemys kirjoitti:

EU ei hajoa, eikä liioin Kepu. Politiikka on teatteria, myös EU:n ympärillä käytävä kuhina. Teatteriin kuuluu draaman kehittyminen, niin politiikkaankin.

Hyvin kuitattu.

• Munakarva.toveri

Jos jollakulla on täällä parempi RUK hän esittäköön sen.

Päämajakenraalin sanomana. Ainakin itse niin uskoo.

• Tolloille_yhteisesti

Suunnaton typeryyys paistaa taas niin avauksesta kuin vaikkapa MPP:n kommenteista.

Britannia ei eroa EU:sta, ei vaikka kansanäänestyksen tulos olisi erolle myönteinen.

EU muuttuisi monelta osin Britannian mahdollisen kyllä erolle vaalituloksen myötä. Cameronin vaatimuksia jouduttaisiin ottamaan vakavammin, Brysselin ohjausta purettaisiin, kansallisvaltioille tulisi mahdollisuus olla implementoimatta EU:n säännöksiä ja ylipäätään unionin tiivistämisestä luovuttaisiin. Maahanmuuttoa suitsittaisiin myös EU:n sisällä, samoin erilaisia sosiaalietuuksia unionimaasta toiseen muuttaneiden kohdalla.

Käytänössä tehtäisiin uusi Lissabonin sopimusta vastaava uudistusasiakirja, joka sitten alistetetaan eri maiden kansallisten parlamenttien hyväksyttäväksi. Kansallisia hyväksymisiä ei enää alistettaisi kansanäänestyksille Irlannin kokemukset Lissabonin sopimuksen ratifioinnissa muistaen.

Unionin tiivistäminen on ollut Saksan ja mm Suomen ajama linja, se näyttää muutenkin karahtavan kiville, joten Britannian äänestys vain nopeuttaa kehitystä löyhempää liittoa kohden.

Väyrynen pelaa EU kriittisyydellä omaa presidenttipeliään. Astuessaan virkaan 2018, Väyrynen palaa unionin puolustajaksi. Hänelle riittää lapsuuden unelman täyttyminen Mäntyniemen isännyyden muodossa.

• kustaffvonpölhö

Hei, tollo.

Suomesta ei löydy sentään luojan kiitos, niin paljon tolloja, että ne äänestäisi Väyrysen pressaksi!!! Joku roti sentään. On jo liian dementoinut ja ahdasmielinen kansan KUSETTAJA!!!

• SirRaleightImpivaara
        kustaffvonpölhö kirjoitti:

Hei, tollo.

Suomesta ei löydy sentään luojan kiitos, niin paljon tolloja, että ne äänestäisi Väyrysen pressaksi!!! Joku roti sentään. On jo liian dementoinut ja ahdasmielinen kansan KUSETTAJA!!!

Valitettavasti Suomesta löytyy vielä tolloja, mutta tosiaan onneksi ei niin paljon, että Väyrynen pääsisi tavoitteisiinsa. eli Väyrys-Kalifaatin presidentiksi ja Putinin kultaiseksinoutajaksi tai sylikoiraksi.

• Kaikille_tolloille
        kustaffvonpölhö kirjoitti:

Hei, tollo.

Arvoisa aatelis-Pölhökustaa.

Väyrysen mahdollisen äänestäjäjoukon määrään vaikuttaa ratkaisevasti se, kuka on se toinen tollo, joka Väyrystä vastassa mahdollisesti olisi.

Niinistö korjaa potin jos on mukana, siitä ei kellään liene epäselvyyttä.

Tapaus Haavisto on myös selkeä, Suomesta ei löydy tarpeeksi tolloja, jotka äänestäisivät tuon vihreän ylioppilaan presidentiksi, Värynen siis voittaisi hänet normaalisuomalaisten äänillä. Punavihreä kupla kuhisisi kiukusta, mutta minkäs teet kun ajatustensa kirkkauden säilyttäneet äänestävät Väyrystä.

Rehnin valikoituessa vastapelluriksi, Väyrynen jää Keminmaan kalifiksi, Rehn kiittää ja kuittaa voiton. Suomesta löytyy tarpeeksi tolloja äänestämään Rehn presidentiksi. Hän kykenee ylittämään puoluerajat.

Väyrysen toivo on siis siinä, että hän saa usutettua punavihreässä kuplassa asuvat suvakit äänestämään Haavistoa. Nämä ovat niin tyhmää ja sokeaa porukkaa, että todennäköisesti niin tekisivätkin.

• näintäällätänään

Ei Nils Torvalds ole Ruotsalainen!!!!

• SeonoikeaaMediapeliä

Kannatustaan uudessa puolueessaan lisätäkseen väykkä on ilmoittautunut seuraavaan BB-taloon!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe