HSL ei ole yritys

LLautoilija

HSL ei ole yritys, vaan poliittinen monopoli. Sillä ei ole kilpailijaa, siksi se pöhöttyy ja kustannukset karkaavat mahdottomiksi.
Tämä monopoli kartelli vain lähettelee laskuja kuntiin ja aina vaan suurempia.
HSL puhuu suureen ääneen kilpailun olevan haitta sille, kyllä silloin johdossa on jotain vikaa, kilpailu pitää ottaa haasteena.
HSL on oikeastaan VR monopoliakin pahempi verovarojen tuhlauksen lisäksi ahdistelee veroja maksavia yrityksiä ympäri maakuntaa.

7

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolitotuus

      HSL on seudullinen kunnallinen viranomainen joka vastaa alueensa joukkoliikenteen suunnittelusta.

      • uuno_uwe

        Näinhän sen nimi kuuluu, mutta todellisuudessa se on poliittinen suojatyöpaikka niille henkilöille, jotka eivät pärjää avoimen, kilpaillun sektorin työpaikoilla. Olisi kaikkien kansalaisten ja veronmaksajien etu, jos hsl:n kaltaiset suojatyölinnakkeet purettaisiin mahdollisimman nopeasti ja annetaan liikenteen hoitua markkinoiden sanelemana. Tosin vastaavanlaisia julkisia hallintohimmeleitä on monilla muillakin toimialoilla. Syy siihen, miksi näitä himmeleitä on niin runsaasti syntynyt, löytyy politiikasta. Niistä löytyy suojatyöpaikkoja niille jäsenkirjan omaaville, jotka pitää palkita jollakin hienolla tittelillä. Myös kokoomus puolueena harrastaa tätä toimintaa, vaikka juhlapuheissaan jaksaa aina muistuttaa vapaasta kilpailusta ja markkinataloudesta.


      • tyhjästä.melua
        uuno_uwe kirjoitti:

        Näinhän sen nimi kuuluu, mutta todellisuudessa se on poliittinen suojatyöpaikka niille henkilöille, jotka eivät pärjää avoimen, kilpaillun sektorin työpaikoilla. Olisi kaikkien kansalaisten ja veronmaksajien etu, jos hsl:n kaltaiset suojatyölinnakkeet purettaisiin mahdollisimman nopeasti ja annetaan liikenteen hoitua markkinoiden sanelemana. Tosin vastaavanlaisia julkisia hallintohimmeleitä on monilla muillakin toimialoilla. Syy siihen, miksi näitä himmeleitä on niin runsaasti syntynyt, löytyy politiikasta. Niistä löytyy suojatyöpaikkoja niille jäsenkirjan omaaville, jotka pitää palkita jollakin hienolla tittelillä. Myös kokoomus puolueena harrastaa tätä toimintaa, vaikka juhlapuheissaan jaksaa aina muistuttaa vapaasta kilpailusta ja markkinataloudesta.

        Kerropa "uuno_uwe" meille kaupunki, jossa julkinen liikenne toimii hyvin markkinaehtoisesti, ilman yhteiskunnan tukea. Sen jälkeen voit vapaasti puhua suojatyöpaikoista. Jäämme odottelemaan.


      • uuno_uwe
        tyhjästä.melua kirjoitti:

        Kerropa "uuno_uwe" meille kaupunki, jossa julkinen liikenne toimii hyvin markkinaehtoisesti, ilman yhteiskunnan tukea. Sen jälkeen voit vapaasti puhua suojatyöpaikoista. Jäämme odottelemaan.

        Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa sekä lähes kaikissa pienemmissä kaupungeissa ennen sosialisointia. Liikenteen laatu ei ollut nykyistä huonompaa, mutta erona oli se, että se oli veronmaksajille edullisempaa ja monilla alueilla se hoitui jopa kokonaan ilman tukia. Eikö sokea reettakin ymmärrä, että kallispalkkaiset suojatyöpaikat rahoitetaan verovaroin? Ei ne pöhöttyneen hallinnon vaatimat rahavirrat synny tyhjästä.


    • kuljettaja

      Hsl:n voisi lopettaa turhana suojatyöpaikkana.Me ollaan lopen kyllästyneitä näihin"kilpaillutuksiin"joista hyödyt saa suojatyöläiset joille riittää näperreltävää ja se pääasia eli ihmisten kuljettaminen jää kiusattujen kuljettajien työksi joita jäytää nää kilpailut joissa voit joutua lähtemään ilman omaa syytä.Suomessa on näitä turhia byrokratian temppeleitä aivan liikaa eikä ole turhaa sanottu mihin ne eurot katoaa.

    • Neuvostoliittokaput

      HSL ei pelkästään suunnittele, vaan se järjestää liikennettä ja rahastaa.
      Suunnittelukin on sellaista, että se vetää oman lippunsa tankoon ja ottaa kymmeniä vuosia liikennettä hoitaneen yrityksen lipun pois.
      Käyttää verorahoja liikenteeseen yksinoikeudella, vallaten kuin syöpä maata vähitellen kunta kerrallaan.
      Kyllä HSL on täyttä sosialismia ja toimii kuin Neuvostoliitto ottaen yritystoimintaa haltuunsa ja maksattaa laskut ilman ettei kilpaile, PSA suojan avulla veronmaksajille.
      Todellinen lipun hinta on niin kallis, että kuka tahansa yrittäjä ajaisi niillä kiljuen.
      Paikallisliikenne on ehdottomasti vapautettava markkinoille normaaliin kilpailuun, jolloin veromenojen tilalle tulee verotuloja ja lipun hinta varmasti halpenee kokonaisuudessaan. Lipun hinnasta nykyisessä HSL liikenteessä, 3/4 osaa voi hyvinkin olla verovaroja, yleensä vähintään puolet.
      HSL on yksi monista Suomen velkakellon kiihdyttäjistä !

      • X-Files_54

        Sama tilanne Tampereen seudulla. Paikallinen hsl eli Tampereen joukkoliikennelautakunta leviää kuin syöpä naapurikuntien alueelle ja ottaa hoitaakseen sellaista liikennettä, jota yritykset ovat aikaisemmin hoitaneet ilman tukiaisia. Pienten kuntien päättäjille on luvattu kymmenen hyvää ja sata kaunista asiaa, mutta totuus menoista heille selviää vasta kun on liian myöhäistä. Kun tällainen kommunistinen systeemi on kerran luotu, se toimii rahastusautomaattina virkamiehille ja keskuskunnille pitkään, ellei poliitikot tule järkiinsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe