Entäs YH-isät?

4plus4

Järkkymätön palstatotuus sekä totuus palstan ulkopuolella on se, että yksinhuoltajanainen, tai yleisesti nainen jolla on lapsi/lapsia, on markkina-arvoltaan huomattavasti alemmalla tasolla kuin lapseton nainen.

Entäs miehen kohdalla? Mikä on YH-isän/yleensä isäksi tulleen miehen markkina-arvo verrattuna lapsettomiin miehiin?

25

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuon iänikuisen markkina-arvojankutuksen sijaan voisi lähestyä asiaa järkevältä pohjalta: Miten lapsi/lapset vaikuttavat uusiin parisuhteisiin ja ylipäänsä niiden solmimiseen?

Minulle itselleni miehen yksin-/yhteishuoltajuus ei ollut ongelma silloin, kun itsekin olin yh. Olimme samanlaisessa elämäntilanteessa ja se, jos jokin, on hyvä pohja parisuhteelle. Kun molemmat joutuvat painimaan arjessa samanlaisten kysymysten parissa, kun molempien ajankäytöllä on samat haasteet ja kun molemmat joutuvat esimerkiksi suunnittelmaan lomansa lasten ehdoilla, niin on helppo löytää paljon yhdistäviä asioita. Ongelmat tulevat niistä samoista yhdistävistä asioista: jos naisella on lapset tällä viikolla ja seuraava viikko vapaa, ja miehellä päinvastoin, niin milloin ehditään viettää aikaa yhdessä? Ja vaikka lapsiviikot osuisivat samaan aikaan, niin molemmilla pitää olla sama näkemys siitä, että nyt joudutaan etenemään paljon hitaammin kuin jos oltaisiin sinkkuja. Ja jos suhde kehittyy niin pitkälle, että aletaan suunnitella yhteiselämää, niin mitä jos lapset eivät tulekaan toimeen uuden aikuisen ja/tai hänen lastensa kanssa?

Jollekin lapsettomalle naiselle miehen isyys ja huoltajuus voi olla plussaa ja kertoa siitä, että hän pitää lapsista. Toiselle se on este, koska lapsi pitää ottaa huomioon seurustelussa.

• JONNINJOUTAVAA

MÄTYSTELLÄ TUOMMOSIA TYPERIÄ KYSYMYKSIÄ JULKISESTI, JA IKUISESTI !
        HOITAKAA OMAT SOTKUNNE-NIIN SE ON TEHTÄVÄ MUIDENKIN,-JA SILLÄ SELVÄ !

• Ei.kiitos.mulle

Jäin aina kakkoseks. Jos joku haluu toiseks naiseks (lapset ykkösiä) niin ei muuta ku yh-iskä kehiin. Mutta aina tulet olemaan tärkeysjärjestyksessä toinen ..tai jos lapsia on paljon niin...kolmas neljäs..viides.

• Jos itsellä on lapsia niin tämä on täysin luonnollista. Lapsi sitä paitsi on täysin eri asia kuin kumppani. Tuntuu falskilta edes verrata niitä. Rakkaus lapseen ja rakkaus kumppaniin on täysin erilaista.

• erkki-täti
        Nainen_28v kirjoitti:

Jos itsellä on lapsia niin tämä on täysin luonnollista. Lapsi sitä paitsi on täysin eri asia kuin kumppani. Tuntuu falskilta edes verrata niitä. Rakkaus lapseen ja rakkaus kumppaniin on täysin erilaista.

Totta tosiaan, ja jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, että lasten tarpeet tulevat ensin. Ihmiset ovat olevinaan kovin suvaitsevaisia, mutta lapsia ei sitten suvaitakaan, vaikka he ovat yhteiskunnan kaikkein haavoittuvaisimpia yksilöitä.

Itselleni ei olisi kauhistus miehen mukana tulevat lapset.

Minun mielestäni useimmat lapset ovat niin mukavaa seuraa, että päihittävät aikuiset narisijat mennen tullen.

Mutta ehkäpä se onkin niin, että jos lapsena ei saa tarpeeksi aikuisten aitoa läsnäoloa elämässään, ihmisestä kasvaa aikuinen, jonka elämänympyrät piirtyvät aina sellaisen ympyrän sisälle, minkä origona on oma napa?

• m-i-e-s
        erkki-täti kirjoitti:

Totta tosiaan, ja jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, että lasten tarpeet tulevat ensin. Ihmiset ovat olevinaan kovin suvaitsevaisia, mutta lapsia ei sitten suvaitakaan, vaikka he ovat yhteiskunnan kaikkein haavoittuvaisimpia yksilöitä.

Minun mielestäni useimmat lapset ovat niin mukavaa seuraa, että päihittävät aikuiset narisijat mennen tullen.

Mutta ehkäpä se onkin niin, että jos lapsena ei saa tarpeeksi aikuisten aitoa läsnäoloa elämässään, ihmisestä kasvaa aikuinen, jonka elämänympyrät piirtyvät aina sellaisen ympyrän sisälle, minkä origona on oma napa?

"Minun mielestäni useimmat lapset ovat niin mukavaa seuraa, että päihittävät aikuiset narisijat mennen tullen."

He ovat myös aidompia ja vilpittömämpiä kuin aikuiset. Mitä nuorempi, sitä aidompi ja viattomampi. (Ehdottomasti myös parempaa seuraakin)

• Nothanks
        erkki-täti kirjoitti:

Jos perheeseen kuuluu lapsia niin sillon itseninikin pitäisi kuulua siihen perheeseen. Mutta kun ei kuulu jos tuntemattomista lapsista kyse.
        Toisekseen parisuhteen ensimmäiset kaksi vuotta on seksiä eikä yksikääs lapsi voi voittaa sitä seksiseuraa.

• yftyjgukhj

Kyllä tuollainen on ylipäästävissä jos oikeasti rakastuu. Haluan kuitenkin omia lapsia, joten jos aiemmat lapset on tähän este niin sitten ei ehkä pitemmän päälle onnistu.

• Tänne vaan yksi tasapainoinen yksinhuoltaja / yhteishuoltaja isä. Lapset olisi enemmän plussa kuin miinus. Pystyy jakamaan enemmän omia fiiliksiä hyvästä suhteesta ja vanhemmuudesta, ja tietää että toinen tajuaa. Isyys on sitä paitsi todella seksikästä. (Miehen hellyys, rakkauden osoitukset lapsia kohtaan yms.) Lapsettomalle ihmiselle on välillä kamalan vaikea selittää omia tuntemuksia lapseen.

Se on isässä miinus, jos hän on täysin rikki edellisestä suhteesta / mies on täysin hukassa lastensa kanssa / miehellä on vaikea suhde lapsiin / eksään. Olen itse jo selvinnyt näistä. En halua repiä haavojani auki. Aina pelkkä välittäminen ei riitä näissä uusioperhekuvioissa, jos toinen / molemmat ovat edellisen suhteen traumatisoimia. (Pätee toki kaikkiin eroihin.)

• Tykkäänjuu

Lapset eivät ole mikään este tai edes hidaste. Mutta sen sijaan hankala suhde eksään, käsittelemätön ero ynnä muu vastaava on jo eri juttu. Eli miehestä kiinni tämäkin, ei lapsista.

• Jeeeeeeeeeeeee

Saa parisuhteeseen extrana exän ja lapset. Mikä bonus!

• TälleenkinVoi

No joo, olen yh isä. Tai yhteishuoltajuus siis. Minulla on hieman sellainen kokemus naisista, että minun ajatellaan olevan helppo pano, heh.

Jos ehdotan jotain yhteistä tekemistä, jossa lapset olisivat mukana, se ei onnistu, vaikka nainen olisi itse yh nyt tai menneisyydessä. Ei vaikka olisimme tunteneet kauankin, ilman mitään parisuhdekuvioita ja lapset tuntisivatkin.

Seksiehdotukset menevät niin helposti läpi, että olen toistaiseksi luopunut niistä. En siksi, ettenkö nauttisi hellydestä tai seksistä, vaan siksi että en koe kelpaavani muuhun. Haluan olla muutakin, edes ystävä.

Olen kyllä lähinnä YH:ista kiinnostunut, en kovin aktiivisesti nyt.

• Minulla on se käsitys, että monet naiset tuon hyväksyy, eli kun selailin naisten profiileita tuossa yhtenä päivänä, niin monilla lapsettomilla naisilla luki jopa profiilissaan, että mahdolliset lapset eivät ole ongelma.

Omassa profiilissani sitävastoin silloin kun se vielä oli, niin hain lapsetonta naista(tai siitä oli siis maininta) ja yksikin lapseton nainen sitten nosti siitä metelin, vaikka muuten oli kuulemma hyvä profiili? Minkä helvetin takia? Sitten perustelin hänelle rehellisesti, et miksi näin, niin sanoi, et eipä taida olla tarvetta jatkaa tutustumista tämän pidemmälle:D Kyllä joillain naisilla vaan oikeesti vippaa päässä aina välillä.

• Totuudenkertojatar

No ei kai tuossa sen kummempaa käynyt, kuin että nainen tiedusteli jos sinulla olisi ollut joku kelpo syy tuolle huonolle puolellesi. Ei sitten ollut, joten jatkoi matkaa. Eikös se ollut hyvä että molemmille selvisi homman nimi ennen kuin olisitte olleet jo pidemmällä ja vasta sitten hänelle selvinnyt handicappisi?

• Totuudenkertojatar kirjoitti:

No ei kai tuossa sen kummempaa käynyt, kuin että nainen tiedusteli jos sinulla olisi ollut joku kelpo syy tuolle huonolle puolellesi. Ei sitten ollut, joten jatkoi matkaa. Eikös se ollut hyvä että molemmille selvisi homman nimi ennen kuin olisitte olleet jo pidemmällä ja vasta sitten hänelle selvinnyt handicappisi?

Huonolle puolelleni?
        Siis kun en tajua mikä siinä oli hänelle ongelma kun lapsettomana miehenä haen lapsetonta naista ja kun sillä itelläänkään ei ollu lapsia.
        Sieltä tuli kaikenlaista läppää, et tämän ikäisillä naisilla nyt yleensä kuulemma jo on lapsia ynnä muuta... -No mitäs vittua se minun ongelmani on..Kyllälait sitä saa lapsetonta naista hakea siitäkin huolimatta.

• Ei miehen lapset ole ongelma, mutta lapsille uusi tuttavuus voi olla ongelma ja lapsien äidille, joka on väistämättä jollain tapaa mukana kuvioissa, uusi tuttavuus voi olla sitäkin suurempi ongelma.

• Ikis__M

Noiden mainitsemiesi vuoksi niistä lapsista voi tulla iso ongelma, näin olen kuullut kerrottavan. Ainakin jos alkaa lapseton yh:n kanssa suhteeseen kannattaa ihan kunnolla tutustua omista osoitteista käsin ilman isoja liikkeitä niin ei tule sitten isoja murheitakaan jos ei onnistukaan.

• Ikis__M kirjoitti:

Noiden mainitsemiesi vuoksi niistä lapsista voi tulla iso ongelma, näin olen kuullut kerrottavan. Ainakin jos alkaa lapseton yh:n kanssa suhteeseen kannattaa ihan kunnolla tutustua omista osoitteista käsin ilman isoja liikkeitä niin ei tule sitten isoja murheitakaan jos ei onnistukaan.

Vierestä olen seurannut tilanteita, joissa perustetaan uusperhe.. ja sitten toinen ja kolmaskin ja uudet iskät ja äidit tulee ja menee. Jos lapsia on kuvioissa on syytä hyvinkin tarkkaan miettiä miten ja missä vaiheessa uusi kumppani lapsille esitellään, vai onko se tarpeen ollenkaan, yhteen muuttamisesta puhumattakaan.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Vierestä olen seurannut tilanteita, joissa perustetaan uusperhe.. ja sitten toinen ja kolmaskin ja uudet iskät ja äidit tulee ja menee. Jos lapsia on kuvioissa on syytä hyvinkin tarkkaan miettiä miten ja missä vaiheessa uusi kumppani lapsille esitellään, vai onko se tarpeen ollenkaan, yhteen muuttamisesta puhumattakaan.

No niinpä ja itse ainakin olen ajatellut niin että jos sitten kuitenkaan homma ei sujukaan niin aikuiset kyllä kestää mutta lapsiin se saattaa sattua kun se kiva setä ykskaks häviääkin kuvioista niin mieluummin sitten välttelen kokonaan yh-naisia kun en halua pienille aiheuttaa pahaa mieltä. Jos sattuisi että alkaisi tapailemaan niin en haluaisi kyllä esittäytyä lapsille ennen kuin olen satavarma siitä naisesta.

• Ikis__M kirjoitti:

No niinpä ja itse ainakin olen ajatellut niin että jos sitten kuitenkaan homma ei sujukaan niin aikuiset kyllä kestää mutta lapsiin se saattaa sattua kun se kiva setä ykskaks häviääkin kuvioista niin mieluummin sitten välttelen kokonaan yh-naisia kun en halua pienille aiheuttaa pahaa mieltä. Jos sattuisi että alkaisi tapailemaan niin en haluaisi kyllä esittäytyä lapsille ennen kuin olen satavarma siitä naisesta.

Ei niitä varmaan tartte kokonaan vältellä, mutta on hyvä tehdä toiselle heti selväksi, että ajattelee asiasta tällä tavalla, jos se ei sitä itse käsitä. Kyllä jokainen vastuullinen vanhempi laittaa lapsensa edun itsensä edelle ja osaa myös malttaa uuden kumppanin kanssa asioissa etemisessä. Ainakin näin pitäisi olla.

• 43v

Vaikka itse yksinhuoltajaísä olenkin, niin tuskin enää lähtisin kimppaan toisen yh:n kanssa jos lapset olisi vielä pieniä. Markkina-arvosta en osaa sanoa, kun en ole markkinoilla aktiivisesti ollut.

• Totuudenkertojatar

YH-iskä kelpaa kyllä, mutta monilla se tökkää ja jää pelkäksi hoidoksi. Yhden lutka-yh-iskän tiedän, käyttää lapsiaan hyväkseen niin että pistää ne valehtelemaan yhdelle hoidolle kun on muita etsimässä. Lapset sitten saavat tiuskintaa osakseen niiltä naisilta.

• tarleena12

Kiva tuo Tälleenkinvoi:n kirjoitus, kyllä samanlaista kelpaamattomuutta olen yh-äitinä tuntenut itsekin, tunnen olevani markkina-arvolta nolla. Ystävyys ja ihmisenä kelpaaminen oli tärkeää myös nuorempana, pelkkä silmien ihastelu tuntui ikävältä, olin muutakin, mutta jos toinen ei viitsinyt edes tutustua. Eiköhän me olla ihmisinä samalla viivalla, minäkin 5-kymppisenä alakoululaisten yh-äitinä kaipaan kyllä seksiä (paljon), mutta ensin on tunnettava olevansa ihmisenä pidetty. Seksiä saa niin helposti, jos vain sitä haluaa.

• Miksi olet yh? Ei lapsettomat miehet ole vastuussa itseaiheuttamastasi tilanteesta.

• annmatl

YH-iskä kelpaisi todella hyvin, ehkä jopa mieluummin YH-iskä kuin lapseton, koska minullakin on lapsia. Siitä voi tulla ongelmia, jos lapset ovat hirmu hankalia (esim. ei ole pidetty yhtään kuria eikä vaadita käytöstapoja, kotitöiden tekoa jne) tai jos ex-vaimo on puolihullu mustasukkaisuudesta. Usein lasten saaminen kasvattaa ihmistä ja opettaa itsekkyyden sijasta toisen asettamista omien tarpeiden edelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      632
      3263
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      98
      2662
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1681
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1592
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1500
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      47
      1500
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1434
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      337
      1392
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1318
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1233
    Aihe