En sanoisi että kukaan syrjäytyy välttämättä omasta tahdostaan enemminkin ihmisiä syrjäytetään yhteiskunnan toimesta. Eläkeläiset, työttömät, sairaat...Niitä ryhmiä jotka ei juuri päätäjiemme mielessä pyöri muuta kun puheissa. Nämä ryhmät kun lähinnä ovat toisarvoisia kansalaisia päättäjiemme silmissä jotka ei tuota mitään mutta meille ei rahaa ja huolenpitoa heru toisin kun tietyille ihmisryhmille...Tiedätte varmaa mitä tarkoitan. Suomen hallitus tekee näillä päätöksillä kylmää porvarioikeustolaista politiikkaa jonka tarkoitus on luoda luokkayhteiskunta jota rikkaat ja hyvätuloiset hallitsee, ikävä kyllä.
Väärä sanamuoto
8
130
Vastaukset
- 4-6
Syrjäytynyt on kieliopillisesti oikea sana syrjäytyneelle henkilölle oli hänet syrjäytetty tai oli hän itse aiheuttanut syrjäytymisensä. Sanassa syrjäytynyt ei ole mitään asenteita tai oletuksia.
Osalla ihmisistä tuntuu olevan vaikeata ymmärtää suomen kielen kielioppia.
Vertaa esim sanaan sairastunut. Ei siinä ole mitään asennetta että henkilö olisi itse aiheuttanut sairastumisen. - Syrjäytynyt
Syrjäytyneiksi kutsutaan myös vääränlaisia ihmisiä. Jos ihminen saa jotain tukea, niin ei hän silloin ole vielä kokonaan syrjäytynyt, vaan on kiinni yhteiskunnassa. Vasta sitten ihminen on syrjäytynyt yhteiskunnasta, kun hän ei ole kortistossa, opiskelemassa, missään työvoimapoliittisessa toimeenpiteessä ja tukien maksaminen on lopetettu, vasta silloin ihminen on oikeasti syrjäytynyt, kuten minä olen ollut tuossa tilanteessa vuodesta 2008 lähtien.
- K.Öyhä
Porvarioikeistolaista politiikkaa tehdään kansan tahdosta. Vasemmistokin on saanut olla päättämässä. Ei paljon auttanut. Haluaisitko vaalit pois ja tilalle jonkun sortin vasemmistodiktatuurin?
- ÄäniKaikilla
Juuri näin. Jos leipäjonot häiritsee, käy äänestämässä:)
- V.Andaali
Jos kieltäytyy tarjotusta työstä, niin kyllä silloin on kyseessä omatahtoisesta syrjäytymisestä.
Hei
Minun mielestäni tässä aloittajan tekstissä oli oikea näkökulma syrjäytymiseen. Siis se, että me ihmiset (tai yhteiskunta) syrjäytämme toisiamme. Rakennamme ja olemme rakentaneet maailman sellaiseksi, jossa kaikille ei ole tilaa.
Yhteiskuntaa voi tietysti syyttää, mutta se on kuitenkin yleensä kasvoton. Ajattelenkin, että me ihmiset olemme vastuussa toinen toisistamme. Jokainen voi tehdä jotain, jotta lähellämme elävillä ihmisillä olisi huolenpitoa.
Minäkin ajattelen, että kukaan ei syrjäydy omasta tahdostaan, ihminen on toisia ihmisiä tarvitseva ja kaipaava.
Voimia tähän päivään, jokaiselle
Toivottaa Päivi-pappi- NytLoppu55555
Vittu
- alek0
Kaikki vaan ei haluu olla kortistossa ? eikä nostaa alekin _kela liksoja... en mä tiedä onko ne syrjäytyneitä ... hyvin näyttävät elävän ...monia tapoja elää ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926476Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652029- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521015Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962