Kysymys uskovaisille

InhottavaRealisti

Millä perusteella oletat olevasi uskonnollisten näkemystesi suhteen enemmän oikeassa kuin toisin uskovat?

56

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkaat USKON siskot ja veljet !

      UUDESTISYNTYNEET . . .

      . . . OVAT - Pyhän Hengen - OHJAUKSESSA . . . !

      . . . EIVÄT tee - SIIS - mitään IHMISEN KÄSKYSTÄ . . . !

      . . . EIVÄT ole - SIKSI - EKSYTETTÄVISSÄ eikä HARHAAN JOHDETTAVISSA . . . !

      .

      LUOTTAKAA PELKÄSTÄÄN - Pyhän Hengen - OHJAUKSEEN . . . !

      .

      Siunausta ja Herran rauhaa !

      • 140570

        Nämä uudesti syntyneet ovat nostaneet itsensä ihan siihen ylempään kastiin uskomksissaan. Ovat sitten niitä "oikeaoppisista oikeampi oppisia oikeaoppisimpia uudesti syntyneitä uskovaisia" ja heitä tapaa myös mielen terveyspalveluiden käyttäjinä, koska tuollainen tiukkapipoinen ja järjenvastainen uskominen ei sovi vaikutuksille altiille yksilölle ja on suorastaan vaarallista itselle ja lähimmäisilleen.


    • Jarmo__EiKirj

      Sä oot IR jo toistakymmentä vuotta ravannu alvariinsa kyselemässä tuota samaa ja olet saanut tuhansia erilaisia vastauksia. Miksi tuo kysymys vielä kiinnostaa? ...vaikka kyllä minä tiedän. Kysymys ei ole sinusta, vaan siitä että haluat horjuttaa täällä olleiden omaa uskoa. Siksi sinä kyselet tuota umpi-idioottimaista kysymystä, jonka vastaus sinulle on yhdentekevä.

      • Jarmo__EiKirj

        Motiivi, IR, motiivi... Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.


      • 140570

        Saa kai sitä motiivia kysellä, kun kuitenkin niitä fundamentalisen uskovien haittavaikutuksiakin on nähtävissä?
        Miksi niitä lahkoja ja kirkkokuntiakin pitää olla niin monta ja kaikke he uskovat olevansa niitä ainoita oikeita uskovaisia?


      • Tuo vastaus ei ole vastaus, yrität tyypillisen epärehellisen uskonharhaisen tavoin kääntää huomion ihan perustellusta kysymyksestä kysyjän motiiveihin.

        http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm

        Motiiviksi riittää yli 30 000 lahkoa, jotka kaikki ovat samanmielisiä vain yhdestä asiasta. Meidän lahko palvelee olematonta jumalaa oikein.

        Tuo lahkojen määrä on selvä merkki, jonka voi tulkita kahdella tavalla.

        Esimmäinen vaihtoehto on ilmeinen, puutteellinen viestintä ei voi olla maailmojen luojan syytä, joten raamatun pitää olla väärennös.

        Toinen vaihtoehto on, että jumala on dyslektinen, sekaisin, dementikko tai jonkin muun tuntemattoman vaivan vaivaama kirjoitustaidoton. Eipä tuommoinen jumala kovin kummoinen jumala olekaan.


      • Jarmo__EiKirj

        Näin puhuu ahdasmieliset suvaitsemattomat fundamentalistiset ja kreatoniafobistiset ateistit. He puhuvat itsestään hyvää mutta tässä sen näkee.


      • näin.näen
        he-ma kirjoitti:

        Tuo vastaus ei ole vastaus, yrität tyypillisen epärehellisen uskonharhaisen tavoin kääntää huomion ihan perustellusta kysymyksestä kysyjän motiiveihin.

        http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm

        Motiiviksi riittää yli 30 000 lahkoa, jotka kaikki ovat samanmielisiä vain yhdestä asiasta. Meidän lahko palvelee olematonta jumalaa oikein.

        Tuo lahkojen määrä on selvä merkki, jonka voi tulkita kahdella tavalla.

        Esimmäinen vaihtoehto on ilmeinen, puutteellinen viestintä ei voi olla maailmojen luojan syytä, joten raamatun pitää olla väärennös.

        Toinen vaihtoehto on, että jumala on dyslektinen, sekaisin, dementikko tai jonkin muun tuntemattoman vaivan vaivaama kirjoitustaidoton. Eipä tuommoinen jumala kovin kummoinen jumala olekaan.

        "Toinen vaihtoehto on, että jumala on dyslektinen, sekaisin, dementikko tai jonkin muun tuntemattoman vaivan vaivaama kirjoitustaidoton. Eipä tuommoinen jumala kovin kummoinen jumala olekaan."

        Kirjoitit oman elämäsi käsikirjoituksen tulevaisuuden osalta, ei hääppöiseltä näytä. No, kaikki loppuu aikanaan, onneksi, tai ehkei sittenkään onneksi...


      • näin.näen kirjoitti:

        "Toinen vaihtoehto on, että jumala on dyslektinen, sekaisin, dementikko tai jonkin muun tuntemattoman vaivan vaivaama kirjoitustaidoton. Eipä tuommoinen jumala kovin kummoinen jumala olekaan."

        Kirjoitit oman elämäsi käsikirjoituksen tulevaisuuden osalta, ei hääppöiseltä näytä. No, kaikki loppuu aikanaan, onneksi, tai ehkei sittenkään onneksi...

        Antisi tähän keskusteluun on juuri niin älyllinen kuin uskonharhaiselta voi odottaakin.

        Uskosi puolustajana olisin sinulta odottanut yritystä todistaa jumalasi olemassaolo, mutta tuolla kommentilla petit itsesi lisäksi myös jumalasi, uskosi ja uskonveljesi.


      • Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Näin puhuu ahdasmieliset suvaitsemattomat fundamentalistiset ja kreatoniafobistiset ateistit. He puhuvat itsestään hyvää mutta tässä sen näkee.

        Sinäkin!

        Käännät jumalasi, usko ja uskonveljesi pettäen keskustelun suunnan.

        Toivottavasti kristikunta saattaa kaltaisesi tuomiolle, vie kylänmuurien ulkopuolelle ja antaa parrakkaid2n naisten kivittää kaltaisesi hengiltä sinapinsiemenen painoisilla kivillä.


      • Jarmo__EiKirj
        he-ma kirjoitti:

        Sinäkin!

        Käännät jumalasi, usko ja uskonveljesi pettäen keskustelun suunnan.

        Toivottavasti kristikunta saattaa kaltaisesi tuomiolle, vie kylänmuurien ulkopuolelle ja antaa parrakkaid2n naisten kivittää kaltaisesi hengiltä sinapinsiemenen painoisilla kivillä.

        Puheenvuoroillasi pelkästään vain vahvistit sanomani.


    • Kopioitu

      Jos kirkko hoitaisi leiviskänsä kunnolla, lähetys työssään. Se laittaisi koneet täys tavaraa ja lääkettä. Olen nähnyt ne suuret varastot aikoinaan mitä sinne vietiin esim. se suomalisen keksimä uusio uuni on kuin satelliitti antenni joka kerää tarpeen tullen vettä. Alla voi pitää valkeata pähkinän kuorilla, on oikea monitoimikone. Älkää naurako, sellainen yksinkertainen apu ja opetus on aina kehityttävää. Täällä e ne ei opi muuta kuin -> mitä ollaan jo koettu?! Uskon jokaisen iloitsevan oppiessaan jotain uuta ja hämmästyttävää, vaikka lukemisen taidon tai tulitikkujen k

    • "Millä perusteella oletat olevasi uskonnollisten näkemystesi suhteen enemmän oikeassa kuin toisin uskovat?"

      Jokainen uskova muodostaa käsityksensä Pyhän Hengen antaman viisauden pohjalta.

      • Ja sitten se Pyhä Henki kuiskuttelee yhdelle, toiselle toista?
        Ei ihmekään että uskovaiset on koko ajan toistensa kurkuissa kiinni.


      • Pyhällä Hengellä on siis tuhansittain erilaisia viisauksia.
        Jos kuitenkin vain tietyt viisaudet ovat itsestään Pyhiksestä ja muut jotain muuta, kertonet tarkkaan mistä ne oikeat tunnistaa ja mikä lahko niitä edustaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä on siis tuhansittain erilaisia viisauksia.
        Jos kuitenkin vain tietyt viisaudet ovat itsestään Pyhiksestä ja muut jotain muuta, kertonet tarkkaan mistä ne oikeat tunnistaa ja mikä lahko niitä edustaa.

        "mikä lahko niitä edustaa."
        Elämän kirjaan kirjoitetut ihmiset.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "mikä lahko niitä edustaa."
        Elämän kirjaan kirjoitetut ihmiset.

        >Elämän kirjaan kirjoitetut ihmiset.
        Ja niiden luettelo on missä?
        Eikö teikäläisiltä saa koskaan tolkullista vastausta mihinkään?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Elämän kirjaan kirjoitetut ihmiset.
        Ja niiden luettelo on missä?
        Eikö teikäläisiltä saa koskaan tolkullista vastausta mihinkään?

        Ne kirjat ovat Herramme kädessä niinsanotusti vaikka selityksiäkin saattaisi löytyä:-)

        20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on ELÄMÄN kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.


    • Vaikka viime vuosina olen harvemmin käynyt vilkaisemassa tätä palstaa ja vielä harvemmin enää kirjoitan tänne, niin kuten jo joku tuossa mainitsi, niin tämä taitaa olla vanha kysymys ja johon itsekin olen joskus vuosia sitten olen tainnut vastata.
      Hyvä kysymys kuitenkin.

      Usko syntyy jostakin. Itsellä usko Jeesuksen tarinan todenperäisyyteen Raamatussa on syntynyt erityisesti siellä useamman silminnäkijän kerrontaan ( todistukseen ) ja erityisesti myös heidän oman elämänsä uhraukseen tämän sanoman levittämisessä.

      Tuon itsessä heränneen uskon myötä uskoo sitten myös esim. Jeesuksen ja hänen seuraajiensa kertomiin ennustuksiin tulevasta.
      On sitten kokonaan toinen asia kuinka itsekukin tulkitsee ja vertaa niitä jo elettyyn historiiaan ja erityisesti tähän päivään, sekä tuleviin aikoihin.

      Ihan samoin voinee kysyä: Miksi juuri ei uskovat olisivat enemmän oikeassa omassa uskossaan ja uskomuksissaan?

      • Sua on vedätetty oikein kunnolla.

        Yhtään, siis yhtään silminnäkijän kertomusta raamatun tapahtumista ei ole löytynyt, tuossa alla ihan peruskoulun päättäneelle ymmärrettäviä vuosilukuja:

        http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi1/sivu_1_5_3.html

        Tässä lisää

        https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2014/12/18/did-historical-jesus-exist-the-traditional-evidence-doesnt-hold-up/

        http://see_the_truth.webs.com/New Testament.html


        Jos nyt ymmärrät, että sua on pistetty halvalla, niin ei kannata masentua. Ehkä viisainta olisi kaivella lisää oikeaa tietoa ja jättää saarnamiesten kuunteleminen pelkäksi stand-up komiikan muodoksi.


      • näin.näen
        he-ma kirjoitti:

        Sua on vedätetty oikein kunnolla.

        Yhtään, siis yhtään silminnäkijän kertomusta raamatun tapahtumista ei ole löytynyt, tuossa alla ihan peruskoulun päättäneelle ymmärrettäviä vuosilukuja:

        http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi1/sivu_1_5_3.html

        Tässä lisää

        https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2014/12/18/did-historical-jesus-exist-the-traditional-evidence-doesnt-hold-up/

        http://see_the_truth.webs.com/New Testament.html


        Jos nyt ymmärrät, että sua on pistetty halvalla, niin ei kannata masentua. Ehkä viisainta olisi kaivella lisää oikeaa tietoa ja jättää saarnamiesten kuunteleminen pelkäksi stand-up komiikan muodoksi.

        Sumun lapset he-ma, kekekek ja IR istuvat kolmisin venheessä, jossa on purje muttei peräsintä ollenkaan. Minne tuuli pojat kuljettaa, mene tiedä häntä.


      • näin.näen kirjoitti:

        Sumun lapset he-ma, kekekek ja IR istuvat kolmisin venheessä, jossa on purje muttei peräsintä ollenkaan. Minne tuuli pojat kuljettaa, mene tiedä häntä.

        Ja sinä häpäiset uskosi, jumalasi ja koko kristikunnan antamalla väärän todistuksen lähimmäisistäsi.

        Ensi kerralla muista harkita ennenkuin avaudut, koska vajavainen päättelykykysi loistaa kuin majakka pimeydessä.


      • näin.näen kirjoitti:

        Sumun lapset he-ma, kekekek ja IR istuvat kolmisin venheessä, jossa on purje muttei peräsintä ollenkaan. Minne tuuli pojat kuljettaa, mene tiedä häntä.

        Eväät taisi loppua?
        Olisin toivonut kunnon näyttöä noista silminnäkijöistä, mutta ei sitten. Fokuksen siirtäminen toisiin keskustelijoihin ei auta agendaasi pätkän vertaa.


      • näin.näen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eväät taisi loppua?
        Olisin toivonut kunnon näyttöä noista silminnäkijöistä, mutta ei sitten. Fokuksen siirtäminen toisiin keskustelijoihin ei auta agendaasi pätkän vertaa.

        Jeesus sanoi:" "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa." Eivät lopu eväät koskaan, koettu on jo.

        Kertoilkoot mitä lystäilevät, kokemus on kokemus ja se riittää minulle. Teille eivät riitä tuhannetkaan historian tutkijat vakuuttamaan teitä Jeesuksen olemattomuudesta. Iankaikkisuuden henki, joka Repe sinussakin on, ei vain tyydy ihmisten jorinoihin. "Ihmisen kaali on vain sellainen", taisit sinäkin joskus todeta palstalla.


      • näin.näen kirjoitti:

        Jeesus sanoi:" "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa." Eivät lopu eväät koskaan, koettu on jo.

        Kertoilkoot mitä lystäilevät, kokemus on kokemus ja se riittää minulle. Teille eivät riitä tuhannetkaan historian tutkijat vakuuttamaan teitä Jeesuksen olemattomuudesta. Iankaikkisuuden henki, joka Repe sinussakin on, ei vain tyydy ihmisten jorinoihin. "Ihmisen kaali on vain sellainen", taisit sinäkin joskus todeta palstalla.

        Pitää kerrankin myöntää, että en ymmärtänyt tuosta juurikaan mitään.


      • Kyseltiin silminnäkijöistä, niin Uuden Testamentin puolella on useampia kirjoittajia, jotka todistavat Jeesuksen olemassaolosta ja messiaanisuudesta.
        Osa Jeesuksen opetuslapsia, osa heidän läheisiä ihmisiä.

        Eräät Vanhan Testamentin kohdat taas ennusti Jeesuksen tulosta, vaikka moni ei niin halua uskoa.

        En ymmärrä miksi niin usea kirjoittaja olisi nähnyt vaivaa kirjoittaa Jeeuksen ja kristinuskon opetuksista niin opettavaisesti ja vakavan asiallisesti ja sitten kuitenkin vain valehdellakseen kaikille.

        Monet evankeliumien ja Paavalinkin kertomat profetiakohdat juontava juurensa kauas Vanhan Testamentin profetioihin, joten samojen ennustusten kertojia on siis lisää Vanhan Testementin puolella.
        Myös Ilmestyskirjan kirjoittajan kerronta perustuu paljolti jo Raamatussa aiemmin mainittuihin profetioihin.

        Nykyisin täälläkin esitetyt värikkäät tulkinnat niistä vain pilaa Raamatun arvovaltaa ja syö sen uskottavutta etenkin epäilijöiden leirissä.


    • InhottavaRealisti

      Onpas kiva, että joku nosti avaukseni ylös...

      Kysymys on vanha, kuten jokainen tietää. Se on Jarmo myöskin vanhaa, ettet Sinä vastaa suoraan kysymykseen.

      Ongelmahan on se, että lukuisat toistensa kanssa eri mieltä olevat uskovaiset väittävät olevansa Pyhän Hengen ohjauksessa. Jossakin on siis ongelma, mutta sitähän ei yleensä kovin moni halua nähdä.

    • "Millä perusteella oletat olevasi uskonnollisten näkemystesi suhteen enemmän oikeassa kuin toisin uskovat?"
      _________________
      Tuolla perusteella :
      Johanneksen evankeliumi:
      14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

      • Jarmo__EiKirj

        Amen!


      • Jarmo__EiKirj

      • Toivon sydämestäni, että kaikki ne palstan uskovaiset, jotka eivät kestä uskottomien mielipiteitä ja loukkaantuvat täällä tuon tuostakin kuin prinsessat jaellen palstaltapoistumistoivotuksia harva se päivä, löytäisivät sinun foorumisi ja muutkin moderoidut uskonfoorumit. Turhahan vapaissa keskusteluissa on kärsiä, kun omaan mielenlaatuun sopiviakin löytyy useita.


      • Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Tuu säkin Pertsa välillä käymään: http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/
        ...kun on näköjään jo täälläki tullu ilmi että olen laittanut foorumin.

        Kiitoksia vaan kutsusta - saatanpa hyvinkin tehdä joitain ratkaisuja koska tällä saitilla homot , lesbot muut pervertikot alkavat jo dominoida.Muistathan sitten minun nuivan kantani noissa tempausasioissa.


      • InhottavaRealisti

        Höpön höpön, Pertsa. Ihan kettuillessasiko Sinä aikuinen äijä tuollaista roskaa postaat?

        "Johanneksen evankeliumi:

        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

        Pulma on katsos se, että juuri noin ajattelevista ihmisistä ei suuri osa ole samaa mieltä kuin Sinä!

        "...tällä saitilla homot , lesbot muut pervertikot alkavat jo dominoida..."

        Tekstisi puhuu puolestaan. Yhtäkkiä muistan taas, miksi pidän ääriuskovaisuutta niin huolestuttavana ilmiönä! Kiitos siitä, Pertsa!


      • Jarmo__EiKirj
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kiitoksia vaan kutsusta - saatanpa hyvinkin tehdä joitain ratkaisuja koska tällä saitilla homot , lesbot muut pervertikot alkavat jo dominoida.Muistathan sitten minun nuivan kantani noissa tempausasioissa.

        Älä sinä Pertsa hätäile siitä. En minä rajoita ketään siksi että jos itse olen eri mieltä. Mehän molemmat tiedämme, ettei tempaus itsessään pelasta sieluja, vaan usko Jeesukseen. Se tempaus on vaan sellanen "härkänen" jos asiaa kuvaan oikein.


      • Jarmo__EiKirj
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Höpön höpön, Pertsa. Ihan kettuillessasiko Sinä aikuinen äijä tuollaista roskaa postaat?

        "Johanneksen evankeliumi:

        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

        Pulma on katsos se, että juuri noin ajattelevista ihmisistä ei suuri osa ole samaa mieltä kuin Sinä!

        "...tällä saitilla homot , lesbot muut pervertikot alkavat jo dominoida..."

        Tekstisi puhuu puolestaan. Yhtäkkiä muistan taas, miksi pidän ääriuskovaisuutta niin huolestuttavana ilmiönä! Kiitos siitä, Pertsa!

        Katsos kun tulee ateisteilla hätä kun oikeat uskovat katsevat ympärilleen.
        Tämä on tämän palstan moderoitsijan aikaansaannos, vai sanottaisko sen olemattomuuden lopputulos.


      • InhottavaRealisti
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Katsos kun tulee ateisteilla hätä kun oikeat uskovat katsevat ympärilleen.
        Tämä on tämän palstan moderoitsijan aikaansaannos, vai sanottaisko sen olemattomuuden lopputulos.

        Mitä? Mitä IHMETTÄ se jonkun uskovaisen "ympärilleen katselu" tähän tai minun tekstiini liittyy?

        Minun puolestani saatte perustaa vaikka kymmenen sivustoa. Siitä vain! Samoin, tämän täysin typerän foorumin tai vaikka koko Suomi24:n saa minun puolestani lakkauttaa! Ei tästä mitään hyötyä ole.

        Se, että Sinun ja Pertsan kaltaiset uskovaiset lähinnä nolaavat täällä itsensä ei ole mitään uutta.


      • Jarmo__EiKirj
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Mitä? Mitä IHMETTÄ se jonkun uskovaisen "ympärilleen katselu" tähän tai minun tekstiini liittyy?

        Minun puolestani saatte perustaa vaikka kymmenen sivustoa. Siitä vain! Samoin, tämän täysin typerän foorumin tai vaikka koko Suomi24:n saa minun puolestani lakkauttaa! Ei tästä mitään hyötyä ole.

        Se, että Sinun ja Pertsan kaltaiset uskovaiset lähinnä nolaavat täällä itsensä ei ole mitään uutta.

        Kovastippas on tuntunut liittyvän. Oletko sinä IR kakstahtinen, vai muuten kahtiajakautunut persoona ;)
        Toisella kädellä IR sanoo ettei mikään häntä liikauta mutta toinen käsi pui nyrkkiä minkä ehtii, jos ei saa tahtoaan läpi. Ja lopun viimein, suu suoltaa sellaista shittii et kaikki on syytä lukea kolmeenkin kertaan.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Höpön höpön, Pertsa. Ihan kettuillessasiko Sinä aikuinen äijä tuollaista roskaa postaat?

        "Johanneksen evankeliumi:

        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

        Pulma on katsos se, että juuri noin ajattelevista ihmisistä ei suuri osa ole samaa mieltä kuin Sinä!

        "...tällä saitilla homot , lesbot muut pervertikot alkavat jo dominoida..."

        Tekstisi puhuu puolestaan. Yhtäkkiä muistan taas, miksi pidän ääriuskovaisuutta niin huolestuttavana ilmiönä! Kiitos siitä, Pertsa!

        "Pulma on katsos se, että juuri noin ajattelevista ihmisistä ei suuri osa ole samaa mieltä kuin Sinä!"
        Tuo asia ei ole mitenkään oleellinen ja tiedän kyllä määritteen ajatteleva ihminen olen pyörinyt sellaisiksi TODISTETTUJEN seurassa paljonkin :-)
        Tuo tarkoitti siis ajatuskykyisiä :-)
        ____________________________
        Sinä et ymmärtänyt tavuakaan tuosta jakeesta :
        Johannes:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

        mutta ethän mitenkään voisikaan ateistina tietää,,,,,,,,,,,,,,


      • InhottavaRealisti
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Pulma on katsos se, että juuri noin ajattelevista ihmisistä ei suuri osa ole samaa mieltä kuin Sinä!"
        Tuo asia ei ole mitenkään oleellinen ja tiedän kyllä määritteen ajatteleva ihminen olen pyörinyt sellaisiksi TODISTETTUJEN seurassa paljonkin :-)
        Tuo tarkoitti siis ajatuskykyisiä :-)
        ____________________________
        Sinä et ymmärtänyt tavuakaan tuosta jakeesta :
        Johannes:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

        mutta ethän mitenkään voisikaan ateistina tietää,,,,,,,,,,,,,,

        Pertsa. Tuo on vain retoriikkaa ja korulauseita. Osaan lukea. Älä viitsi lässyttää.


      • InhottavaRealisti
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Kovastippas on tuntunut liittyvän. Oletko sinä IR kakstahtinen, vai muuten kahtiajakautunut persoona ;)
        Toisella kädellä IR sanoo ettei mikään häntä liikauta mutta toinen käsi pui nyrkkiä minkä ehtii, jos ei saa tahtoaan läpi. Ja lopun viimein, suu suoltaa sellaista shittii et kaikki on syytä lukea kolmeenkin kertaan.

        Mistä sanavalinnastani päättelet, että minua jotenkin liikuttavat teidän sivustonne?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Pertsa. Tuo on vain retoriikkaa ja korulauseita. Osaan lukea. Älä viitsi lässyttää.

        Tuo jae oli kohdallani kerran todellisuutta eikä korulauseita , mutta sinähän et voi sitä mitenkään ymmärtää.


      • 140570

        Otit Raamatusta kohdan, joka sinua sattui miellyttämään, vähän niinkuin rusinat pullasta systeemillä....

        "Johannes:

        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

        mutta ethän mitenkään voisikaan ateistina tietää,,,,,,,,,,,,,,"

        Löytyy sieltä uskomuskirjasta tällaistakin testiä

        Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (Jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Oletko sitten muistanut vihata omia perheesi jäseniä, että paremmin kelpaisit Jumalasi opetuslapseksi ja seuraajksi?????


      • Jarmo__EiKirj
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Mistä sanavalinnastani päättelet, että minua jotenkin liikuttavat teidän sivustonne?

        Jokaisesta sanavalinnastasi. Kovastippa sinä liikutat itsesi tänne kirjoittamaan. Maailma pyörii motivaatioiden ympärillä ja ilman sitä, sinä et laittaisi tikkua ristiin.


      • 140571
        140570 kirjoitti:

        Otit Raamatusta kohdan, joka sinua sattui miellyttämään, vähän niinkuin rusinat pullasta systeemillä....

        "Johannes:

        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

        mutta ethän mitenkään voisikaan ateistina tietää,,,,,,,,,,,,,,"

        Löytyy sieltä uskomuskirjasta tällaistakin testiä

        Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (Jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Oletko sitten muistanut vihata omia perheesi jäseniä, että paremmin kelpaisit Jumalasi opetuslapseksi ja seuraajksi?????

        :-) :-)


    • he-ma-

      No nyt tuli tolkkua kun jarmo perusti oman lahkonsakin. Siellä sisäsiittoisesti sanotaan aamenta toisille ja silleen!!

      • polkopåk

        Miksi se sinua harmittaa?


      • ei-ateisti

        no ei tuo fanaatikkojen sisäsiittoinen aaamenin hokeminen harmita, säälittää ja naurattaavain kun maailmassa on paljon laadukkaampaakin. No, lasten pitää saaha leikkiä sorakasoissaan...


      • Jarmo__EiKirj
        ei-ateisti kirjoitti:

        no ei tuo fanaatikkojen sisäsiittoinen aaamenin hokeminen harmita, säälittää ja naurattaavain kun maailmassa on paljon laadukkaampaakin. No, lasten pitää saaha leikkiä sorakasoissaan...

        Taisin just sanoa tuossa yllä IR:lle, että sanoissanne ei mikään tunnu harmittavan, paitsi että kuitenkin harmittaa niin hemmetisti kun uskovat tekee sitä ja uskovat tekee tuota. Täysin kaksinaismoraalista sontaa.


    • DrDoctor

      Uskonto on kuin kumi...sen voi aina taivuttaa sinne, mikä parhaiten omaa asiaa palvelee...yksinkertaista ja kaunista.

      Ihminen on kautta aikain hakenut itselleen parasta vaihtoehtoa. Siinä ei ole paljoa toisten pahoinvointi painanut vaakakupissa.

      Minä - minulle - meille ja sitten jos jää, niin pikkasen sinulle...kunhan saan suurimman pullapalan.

      Uskovainen - ateisti ja kaikki siltä väliltä, haluavat vain omaa parastaan...itsekästä, mutta niin ihminen on kehittynyt pallon valtiaaksi!

      Loppukaneettina vois sanoa, että jokainen uskoo johonkin...ja se keneltä usko loppuu, vetäisee ittensä narun jatkoksi!

    • InhottavaRealisti

      Kyllä tämä on typerää touhua. Alan tuntea häpeää, että pyörin täällä. Antaapa taas jonkun aikaa tämän palstan siis olla...

    • Uskonto

      mielestäni on kuin sumussa suunistaisimme, ja jokaiainen kertoo sinulle omistavansa kompanssin ja sen ainoan oiken suunnan.
      Sinulla on jokin hämärä aavistus vaistosta.
      Ja valinta.

    • TavallinenEvLut

      Lukiota käydessäni samalla luokalla oli vanhoillislestadiolaisesta perheestä oleva tyttö, jonka kanssa joskus käveltiin koulumatkoja samaan aikaan kun samalla suunnalla asuttiin.
      Siinä ehti keskustella vähän kaikenlaista ja hän oli uskossaan kovin ehdoton ja toi sen myös selvästi julki, että he menisivät Taivaaseen ja Jumala heittää meidän muiden päälle kuumia kiviä kadotuksessa. Hänen kantansa oli yksiselitteinen. Muut olkoonkin Ev.lut, tms. niin ei mitään jakoa Taivaaseen ellei ollut vanhoillislestadiolainen.
      Onko tämä heillä "yleinen" näkökanta vai yksittäisen uskovan oma? Koska se tuli selväksi että aiemmat kristityt ennen Lestadiusta (tuhannet sukupolvet) ovat kadotukseen tuomittuja.
      Onko muilla seurakunnilla samanlainen ymmärrys, että sanotaan vaikka "meillä vapaakirkosta mennään Taivaaseen mutta nuo helluntailaiset menee Helvettiin"?

      • TavallinenEvLut

        Miksi noin agressiivinen vastaus?
        -ja kyllä, ainakin HÄN oli uskossaan tässä asiassa ehdoton ja toi sen useasti myös julki. Vaikka ymmärrykseni on vähäinen tajuan, että useimmat seurakunnat pitävät hyvinä sellaisia seurakuntia, jotka nojaavat Raamatun sanaan.
        Kaikki eivät vain lue sanaa samalla tavalla ja tulkintojen erilaisuus sekä painotukset vaihtelevat. -Muutenhan olisi vain yksi seurakunta.
        Onko sana Teille ehdoton - joko se on Oikein tai Väärin !?

        Jotkut tuovat rinnalle lisää ja jotkut eivät salli mitään lisääviä tai tarkentavia tekstejä/oppeja. Sanotaanko äärimmäisestä itseään Kristillisenä seurakuntana pitävät Mormoonit. Joillekin he eivät ole enää kristittyjä, koska heidän oppinsa rinnalla on muitakin tekstejä (tai ainakin olen siinä käsityksessä). Kaikki eivät ilmeisesti kuitenkaan ole aivan noin ehdottomia. Jehovantodistajat ovat mormoneja yleisempi oppi. Onko se muille harhaoppi? Ovatko muut heille harhaoppisia?

        Jos raja, mikä vedetään "oikeaan sanaan" on tiukka, onko se miekalla vedetty vai onko se veteen piirretty viiva joka on häilyvä?
        Ja missä se on?


    • taaskin

      Muut ovat väärässä ja minä oikeassa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      336
      3970
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2267
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      119
      1592
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1410
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1393
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1257
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1228
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1088
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1064
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      332
      976
    Aihe