Matkasuunnitelmat

Maailman.ympäri

Minne aiot tai haluaisit matkustaa seuraavaksi? Voiko sinkku matkustaa yksin vai ajatteleeko kaikki siitä jotain negatiivista?

62

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksaja

Yksin matkustaminen on ainoa järkevä tapa matkustaa, oli sinkku tai ei.

• Luolamadonna

Kissan kanssa matkustava nainen, jolla on erinomainen tyylitaju ja hämmästyttävän lämmin aura, on aina kiinnostanut minua matkakohteena. Siinä on ihminen, jonka kanssa on hyvä olla. Voisin matkustaa hänen kanssaan vaikka paikoillaan seisten.

(Hihitystä)

• Luolamadonna

Mistä nää sun juttus oikein tulee?

(Reps)

• tupauuno

Kaikki nk. kissaihmiset ovat epäilyttäviä.

• Luolamadonna

Tulipa kämmi

Baltic Queenillä on menossa Metalliliiton kevätseminaari.

Lievästi lemuaa viina ja hajuvesi.

(Astmaattista naurua)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Tulipa kämmi

Baltic Queenillä on menossa Metalliliiton kevätseminaari.

Lievästi lemuaa viina ja hajuvesi.

(Astmaattista naurua)

Täytyy kyllä sanoa, että en ole koskaan ollut juntimmassa mestassa kuin tämä. Ihan oikea painajainen Elm Streetiilä, ja vielä peltitölkissä.

(Hihitystä)

• jazzzka

Tottakai voi matkustaa yksin, rohkeutta vaan peliin. Tietenkin varovainen pitää olla, varsinkin aasiassa, siellä joutuu helposti länsimaalainen ryöstetyksi tai jollaitapaa huijatuksi, mutta kun on selvinpäin ja pitää itsestään huolta niin pärjää kyllä.

• hyvä-aloitus

Kesällä lähdetään harrastusporukalla Japaniin, viime vuonna oltiin Brasiliassa. En matkusta koskaan yksin vaikka olen sinkku. Ulkomailla tapaa mielenkiintoisia ihmisiä. Jos duuni ei vaatisi pysymään Suomessa, asuisin jo jossain muussa maassa enkä takuulla olis enää sinkku. Ammatinvaihtoakin harkinnut, duunipaikan vaihto ei juuri nyt ole mahdollista.
      Sellasta.

• En matkusta mihinkään. Joskus olen leikitellyt ajatuksella kotimaan turneesta, jonka avulla kehä kolmosen sisällä pysytellyt saisi vähän paremman kokonaiskuvan sen ulkopuolisesta Suomesta. Ehkä joskus toteutan.

• For real?

• Nainen_28v kirjoitti:

For real?

Olen siis kyllä matkustanut ulkomailla Ruotsissa, Virossa ja Espanjassa. Kotimaassa Oulussa, Mikkelissä ja Tampereella. Ulkomaille ei ole (toivottavasti) enää mitään tarvetta mennä, mutta omaan kotimaahan voisi tutustua vähän paremmin.

• HC-ätmel kirjoitti:

Olen siis kyllä matkustanut ulkomailla Ruotsissa, Virossa ja Espanjassa. Kotimaassa Oulussa, Mikkelissä ja Tampereella. Ulkomaille ei ole (toivottavasti) enää mitään tarvetta mennä, mutta omaan kotimaahan voisi tutustua vähän paremmin.

Aaa, ok :) itellä oli vähän sama ennen. Ei vanhemmat meitä Suomessa kuskannut mihinkään. Entisessä elämässä sitten miehen sukulaisuussuhteet vei muualle. Todella mielenkiintoista tuo sukuloiminen, koska oma suku asuu pk-seudulla.

• Nainen_28v kirjoitti:

Aaa, ok :) itellä oli vähän sama ennen. Ei vanhemmat meitä Suomessa kuskannut mihinkään. Entisessä elämässä sitten miehen sukulaisuussuhteet vei muualle. Todella mielenkiintoista tuo sukuloiminen, koska oma suku asuu pk-seudulla.

Havahduin asiaan ensimmäisen kerran yläasteen äikäntunnilla, kun moni muu tunnisti melko helposti suomen eri murteita, kun taas oma tietämys rajoittui yleiskieleen ja ei-yleiskieleen.

• HC-ätmel kirjoitti:

Havahduin asiaan ensimmäisen kerran yläasteen äikäntunnilla, kun moni muu tunnisti melko helposti suomen eri murteita, kun taas oma tietämys rajoittui yleiskieleen ja ei-yleiskieleen.

En minäkään alunpitäen stadilaisena idioottina tunnista kuin slangin ja savon karjalan murteen. Kaikki muu on aivan pimennossa.

• Nainen_28v kirjoitti:

En minäkään alunpitäen stadilaisena idioottina tunnista kuin slangin ja savon karjalan murteen. Kaikki muu on aivan pimennossa.

Tilanteeni on ollut sikäli pahempi, että Espoossa ei ole edes slangia.

• HC-ätmel kirjoitti:

Tilanteeni on ollut sikäli pahempi, että Espoossa ei ole edes slangia.

Minulle on kuittailtu lukemattomia kertoja että en puhu enää stadia vaan vantaata. Ei ole aavistustakaan miten sitä vantaata puhutaan.

• nothotpot

Mä pääsen 4 x vuodessa ulkomaille, ei täällä muuten jaksais ellei pääsis välillä pois. Hoitaja yleensä avaa oven ulkomaille. Se on t o d e l l a komea mies. Se hoitaja.

• Tiedän kyllä minne, mutta olen jättäny nämä matkustelut siihen elämävaiheeseen kun/jos olen jonain päivänä parisuhteessa. Yksin mitään järkeä matkustella.

• Mikset matkustele kavereidesi kanssa? Niin minun sinkkukaverini tekevät.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Mikset matkustele kavereidesi kanssa? Niin minun sinkkukaverini tekevät.

Luuletko oikeasti, että minulla on kavereita kenen kanssa matkustella..No ei ole.
        Kokolailla erakkona tulee elettyä vapaa-ajallaan, eikä minulla ole aikaakaan ihmeemmin ihmisille. Viikot on luonnollisesti täynnä kun käy töissä ja treenit ja viikonloppuna haluaa olla omissa oloissaan rentoutuen hyvin pitkälti. Näin täällä.

• CamelBoots kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että minulla on kavereita kenen kanssa matkustella..No ei ole.
        Kokolailla erakkona tulee elettyä vapaa-ajallaan, eikä minulla ole aikaakaan ihmeemmin ihmisille. Viikot on luonnollisesti täynnä kun käy töissä ja treenit ja viikonloppuna haluaa olla omissa oloissaan rentoutuen hyvin pitkälti. Näin täällä.

No vilpittömästi luulin.

Rouva Ratikka oli koko viime kesän ulkomailla, joten piti etsiä muuta seuraa. Sinkkukaverit lähtivät Kroatiaan, joka ei ollut edes Top-ten-listalla, joten houkuttelin systerini mukaan. Ja hauskaa oli, vaikka kaverinikin ihmettelivät, mitä helvettiä oikein tein. Sanoinkin niille, että ei siksi, että se on sukulainen vaan ennemminkin siitä huolimatta. :-)

• flowersreally
        CamelBoots kirjoitti:

Sympaattinen raotus yksityiseen. Siis oikeasti.

Mutta kyllä kaltaisesi miehen parhaassa iässään toivoisi myös muutakin kuin työ-koti-kuntosali -akselia operoivan. Elämä on nyt, sanovat.

• Yksin matkustaminen tuntuu aika pöhköltä. Joskus tein lähinähtävyyksiin fillariretkiä yksin, ja ne tuntuivat lähinnä turhilta ja jotenkin haikeilta. Nyt kun on tyttis voisi periaatteessa matkustaa ulkomaillekin jos vain olisi rahaa.

• "Nyt kun on tyttis voisi periaatteessa matkustaa ulkomaillekin jos vain olisi rahaa."

Suosittelen työntekoa. Yleensä töistä maksetaan rahaa. Rahalla voitte matkustaa.

• Kiitos mutta ei kiitos. Mieluummin kuin makailen Mallorcalla viikon ja huhkin loput vuodesta, makailen Suomessa koko vuoden.

• Olen jo kauan haaveillut matkasta Japaniin.. tai sitten Barcelonaan, siellä voi kuulemma hukuttaa murheensa kenkäostoksiin. Mutta naisen ei varmaankaan kannata matkustaa yksin, jonkun kaverin kanssa voisi kyllä mennä.

• NNnnnnnN

Aina kannattaa matkustaa! Onhan se erilaista yksin, mutta ei naiseus sitä estä, ainoastaan oma pää. Sama terve järki mukaan kuin kaverinkin kanssa ja hyvin menee :) En suosittele kaatokänniä / bilettämistä. aamuun asti / vierasta miesseuraa / vähissä vaatteissa hillumista öisillä kaduilla. Näitä kun välttää niin pärjää missä vaan (suositeltavaa myös Suomessa).

• NNnnnnnN kirjoitti:

Aina kannattaa matkustaa! Onhan se erilaista yksin, mutta ei naiseus sitä estä, ainoastaan oma pää. Sama terve järki mukaan kuin kaverinkin kanssa ja hyvin menee :) En suosittele kaatokänniä / bilettämistä. aamuun asti / vierasta miesseuraa / vähissä vaatteissa hillumista öisillä kaduilla. Näitä kun välttää niin pärjää missä vaan (suositeltavaa myös Suomessa).

Onhan totta tuokin, mutta silti ei tunnu oikein mielekkälle ajatukselle.. Yksin oleminen ei sinänsä haittaa, eipä tarvitse kuunnella muiden mielipiteitä tai neuvotella menemisistä, mutta olen muuten vähän arka liikkumaan itsekseni tietyissä paikoissa, en esimerkiksi tykkää missään keikoilla tai baarissakaan käydä itsekseni.

• PikkuLikka kirjoitti:

Onhan totta tuokin, mutta silti ei tunnu oikein mielekkälle ajatukselle.. Yksin oleminen ei sinänsä haittaa, eipä tarvitse kuunnella muiden mielipiteitä tai neuvotella menemisistä, mutta olen muuten vähän arka liikkumaan itsekseni tietyissä paikoissa, en esimerkiksi tykkää missään keikoilla tai baarissakaan käydä itsekseni.

Kyllä jos ulkomaille menee täysin vieraaseen paikkaan, niin ontolta se yksinään tuntuisi, eikähän tuo keikoilla käyminenkään yksinään aina niin kaksista ole.
        Eikös pikkulikalla ole ystäviä kenen kanssa reissata ja käydä keikoilla?

• CamelBoots kirjoitti:

Kyllä jos ulkomaille menee täysin vieraaseen paikkaan, niin ontolta se yksinään tuntuisi, eikähän tuo keikoilla käyminenkään yksinään aina niin kaksista ole.
        Eikös pikkulikalla ole ystäviä kenen kanssa reissata ja käydä keikoilla?

Onhan niitä.. mutta monilla on omat kiireensä ja minulla omani ja aikataulujen yhteen sovittaminen on hankalaa. Asiat jää myös helposti puheen tasolle, olisi kiva.. mutta sitten ei kuitenkaan saada aikaiseksi. Keikoille on hankalaa saada em syistä kaveria, mutta myös siksi, että oma musiikkimaku poikkeaa monien kaveritätien musiikkimausta... mutta voishan sitä joskus mennä kaverisetien kanssa.

• PikkuLikka kirjoitti:

Onhan niitä.. mutta monilla on omat kiireensä ja minulla omani ja aikataulujen yhteen sovittaminen on hankalaa. Asiat jää myös helposti puheen tasolle, olisi kiva.. mutta sitten ei kuitenkaan saada aikaiseksi. Keikoille on hankalaa saada em syistä kaveria, mutta myös siksi, että oma musiikkimaku poikkeaa monien kaveritätien musiikkimausta... mutta voishan sitä joskus mennä kaverisetien kanssa.

Näinhän se on ja sitten lähes kaikillahan ne on ne omat parisuhteet ja eihän ketään enää kiinnosta sitten missään edes käydäkkään...Joten.

• CamelBoots kirjoitti:

Näinhän se on ja sitten lähes kaikillahan ne on ne omat parisuhteet ja eihän ketään enää kiinnosta sitten missään edes käydäkkään...Joten.

= suomi24 sinkut -palsta ja tölkki olutta

• PikkuLikka kirjoitti:

Niin eipä se yksin liikkuminen ole koskaan mitään mukavaa, ei varsinkaan tollaisissa paikoissa. En kyllä itsekään lähtisi yksin mihinkään baareihin tai keikoille, enkä kyllä varmasti mihinkään ulkomaille tai laivaristeilyille, koska tollaiset paikat on aina tarkoitettu kavereiden kanssa käymistä varten.

• Miksi olet haaveillut matkasta Japaniin, oletko salaa animehirmu?

• HC-ätmel kirjoitti:

Miksi olet haaveillut matkasta Japaniin, oletko salaa animehirmu?

No en oikeastaan.. japanilainen kulttuuri kiinnostaa minua kokonaisuudessaan, tai millaisena se länsimaisille silmille näyttäytyy. Minua kiinnostaa japanilaisen kulttuurin estetiikka ja taide, sen kurinalaisuus ja pakkomielteinen tarve estetisoida ja kontrolloida lähes kaikkea, teen juomisesta lähtien, myös väkivaltaa ja asioita joita lännessä pidetään perversioina. Kaksijakoisuus on kiinnostavaa, vanhan kulttuurin ja historian rinnalla velloo kulutusvimma ja teknologiausko sekä kaikenlaiset nuorison hullutukset.. Niin, kaikenlaiset marginaali-ilmiöthän ne saavat eniten huomiota länsimaissa ja nehän tietysti minuakin kiinnostaa.

• hyvävastaus
        PikkuLikka kirjoitti:

No en oikeastaan.. japanilainen kulttuuri kiinnostaa minua kokonaisuudessaan, tai millaisena se länsimaisille silmille näyttäytyy. Minua kiinnostaa japanilaisen kulttuurin estetiikka ja taide, sen kurinalaisuus ja pakkomielteinen tarve estetisoida ja kontrolloida lähes kaikkea, teen juomisesta lähtien, myös väkivaltaa ja asioita joita lännessä pidetään perversioina. Kaksijakoisuus on kiinnostavaa, vanhan kulttuurin ja historian rinnalla velloo kulutusvimma ja teknologiausko sekä kaikenlaiset nuorison hullutukset.. Niin, kaikenlaiset marginaali-ilmiöthän ne saavat eniten huomiota länsimaissa ja nehän tietysti minuakin kiinnostaa.

Oletko lukenut Mia Kankimäen "Asioita, jotka saavat sydämen lyömään nopeammin" ? Ehdoton kirja ennen Japania :)

• hyvävastaus kirjoitti:

Oletko lukenut Mia Kankimäen "Asioita, jotka saavat sydämen lyömään nopeammin" ? Ehdoton kirja ennen Japania :)

En ole lukenut, mutta kiitos vinkistä, täytyypä tutkailla asiaa.

• Kilttiatm

Haluaisin mennä rukalle mutta aika kallista se on vuokrata hotellihuone viikoksi yksin tai mökki. Jotain yli tonnin se oli kun katselin kerran ja siihen sukset ja hissiliput niin matka maksaisi pari tonnia ainakin.

• Ikis__M

Näissä voisi olla mukava käväistä:

Irlanti, Shetlandinsaaret, uusi-seelanti, Alaska, Galapagossaaret muttei sinne varmaan turisteja lasketa.

Yksin tuskin tulee lähdettyä, pitäisi olla seuralainen ja senkin sitten semmoinen että sitä ja sen juttuja jaksaa koko reissun ajan.

• Olen ollut kerran Irlannissa, mutta se oli vain lyhyt viikoloppureissu Dubliniin. Dublin oli vähän pettymys, kun olin silloin haaveillut Irlannista pitkään ja odotukset oli ehkä turhankin korkealla. Siis ei mitään valittamista, leppoisa tunnelma, mutta ei myöskään mitään erityistä. Laajempi reissu ajan kanssa olisi varmasti antoisampi. Olut oli toki taivaallista. :)

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Olen ollut kerran Irlannissa, mutta se oli vain lyhyt viikoloppureissu Dubliniin. Dublin oli vähän pettymys, kun olin silloin haaveillut Irlannista pitkään ja odotukset oli ehkä turhankin korkealla. Siis ei mitään valittamista, leppoisa tunnelma, mutta ei myöskään mitään erityistä. Laajempi reissu ajan kanssa olisi varmasti antoisampi. Olut oli toki taivaallista. :)

Dublin tosiaan olisi historiansa vuoksi kiva käydä, harmi kun siellä ei ole enää sitä IRA:n ja protestanttien vääntöä niin paljoa että pommit paukkuisi, se olisi varmaan jännittävää. Skotlantikin olisi kyllä ihan kiva käydä ja kyllähän briteissä muutenkin katseltavaa olisi. Vähintään kuukauden mittainen pätkä saisi tosiaan olla meni sitten melkein mihin tahansa ja vielä niin ettei ole jatkuvaa paikasta toiseen höntsäämistä vaan semmoista ihan rauhallista paikkojen katselua.

• Ikis__M kirjoitti:

Dublin tosiaan olisi historiansa vuoksi kiva käydä, harmi kun siellä ei ole enää sitä IRA:n ja protestanttien vääntöä niin paljoa että pommit paukkuisi, se olisi varmaan jännittävää. Skotlantikin olisi kyllä ihan kiva käydä ja kyllähän briteissä muutenkin katseltavaa olisi. Vähintään kuukauden mittainen pätkä saisi tosiaan olla meni sitten melkein mihin tahansa ja vielä niin ettei ole jatkuvaa paikasta toiseen höntsäämistä vaan semmoista ihan rauhallista paikkojen katselua.

Minusta oli kyllä ihan kiva, että ei tarvinnut sen kummemmin miettiä tullaanko reissulta takaisin kaikki raajat tallessa, vai peräti pussissa kilon paloina.

Olen haaveillut pidemmästä autoreissusta brittein saarille, siellä riittää varmasti kaikenlaista katsottavaa pidemmäksikin aikaa, mutta en oikein tiedä, uskaltaisiko siellä ajaa, kun on se kirottu vasemman puoleinen liikenne. Ketmin kanssa tehtiin muutama ajoreissu Euroopassa ja Amerikassakin ja ne oli kyllä kivoja, vaikka tulihan niillä reissuilla välillä riideltyäkin.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Minusta oli kyllä ihan kiva, että ei tarvinnut sen kummemmin miettiä tullaanko reissulta takaisin kaikki raajat tallessa, vai peräti pussissa kilon paloina.

Olen haaveillut pidemmästä autoreissusta brittein saarille, siellä riittää varmasti kaikenlaista katsottavaa pidemmäksikin aikaa, mutta en oikein tiedä, uskaltaisiko siellä ajaa, kun on se kirottu vasemman puoleinen liikenne. Ketmin kanssa tehtiin muutama ajoreissu Euroopassa ja Amerikassakin ja ne oli kyllä kivoja, vaikka tulihan niillä reissuilla välillä riideltyäkin.

Ajelureissu olisi tosiaan ihan jees mutta sen pitäisi olla sitten ilman isoa ennakkosuunittelua, on kertoneet että jos tekee etukäteen reittiaikatalun se menee pelkäksi ajamiseksi kun sitä tulee napattua vähän liiankin pitkiä siivuja etukäteen ajatellessaan. Paljon rahaa taskuun, auto alle ja summittaista köröttelyä olisi kieltämättä mukavaa niin voi pysähtyä aina kun siltä tuntuu. Jostain luin että siihen vasemmanpuoleiseen liikenteeseen tottuu yllättävän äkkiä, kannattaa vain aloittaa rauhallisilla maalaisteillä.

• Ikis__M kirjoitti:

Ajelureissu olisi tosiaan ihan jees mutta sen pitäisi olla sitten ilman isoa ennakkosuunittelua, on kertoneet että jos tekee etukäteen reittiaikatalun se menee pelkäksi ajamiseksi kun sitä tulee napattua vähän liiankin pitkiä siivuja etukäteen ajatellessaan. Paljon rahaa taskuun, auto alle ja summittaista köröttelyä olisi kieltämättä mukavaa niin voi pysähtyä aina kun siltä tuntuu. Jostain luin että siihen vasemmanpuoleiseen liikenteeseen tottuu yllättävän äkkiä, kannattaa vain aloittaa rauhallisilla maalaisteillä.

Kyllä meillä aina oli joku reitti tai kohde valmiiksi mietittynä, mutta majoituksia ei varattu etukäteen juuri siitä syystä että jos ei jaksanutkaan ajaa tarpeeksi pitkälle, tai halusi poiketa reitiltä, niin oli mahdollista muuttaa suunnitelmia. Tai jos eksyy.. :D

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Kyllä meillä aina oli joku reitti tai kohde valmiiksi mietittynä, mutta majoituksia ei varattu etukäteen juuri siitä syystä että jos ei jaksanutkaan ajaa tarpeeksi pitkälle, tai halusi poiketa reitiltä, niin oli mahdollista muuttaa suunnitelmia. Tai jos eksyy.. :D

Tuommoinen juurikin on hyvä suunnitelma ettei ole liikaa suunnitelmia :)

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

Olen perhesyistä ravannut usein Irlannissa, sekä Pohjoisessa, missä tosiaan pommit paukkuvat yhä. Tosin nyky-"IRA"laiset ovat tavallisia huligaaneja. Mutta onhan siinä väristyksiä ohittaa juuri räjäytetty liike - tavallinen huonekalusalonki, mutta se sijaitsi poliisiasemaa vastapäätä, ja poliisiasemat ovat liian lujasti linnoitettuja, ei taviskriminaalilla ole asiaa sinne. Ja protestantit yhä provosoivat tahallaan katolilaisia, huvinsa kullakin.

Parasta Pohjoisessa ovat cliffit, Giant's Causeway sekä lampaat, lampaat ja lampaat. Muistinko mainita lampaat? Ja pubilounaat. Kannattaa ottaa pikainen kielikurssi, he puhuvat englantia vain teoriassa...

Useimmiten reissaan Tasavallan puolella, siellä on turvallista. Dublinissa on mielettömiä kohteita, riippuen tietty kiinnostuksenkohteista. Kuten Trinity College ja ikivanhat mystiset kivirakennelmat. Mikäli tykkää sammaloituneista linnanraunioista, niin sylkäise mihin suuntaan vain niin osut sellaiseen. Mutta jos tosiaan kiinnostaa, kannattaa hankkia matkaopas. Ruokailu ja juominen yhtä hintavaa kuin Suomessa.

Seuraava reissu Irkkuihin huhtikuussa :)

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

Puoliskoisen kanssa harrastimme usein autolomia pitkin poikin Eurooppaa. Talvisin suksiboxin kanssa, kesäisin nautinnoksi (en ole urheiluihmisiä, miehen mieliksi ne sukset). Ja lähes joka maassa kun on ystäviä, ei tule niin kalliksikaan. Tietysti on varauduttava siihen, että ne ystävät ovat joku päivä oman oven takana :D

• elluhallob

Olisi kiva mennä PARIISIIN
      ja haaveilla!
      MUT TAIDAN MENNÄ SEURAAVAKSI
      HIER AI KÄM
      OU NOU PORI
      HAHAAAA
      PORI minä tulen!

• m-i-e-s

Haluaisin käydä kansainvälisellä avaruusasemalla. Ihan ei rahat riitä siihen 20 miljoonaan lippuun. =) Kivikasat ihmisineen ei kummasti innosta, joten jäämeri voi olla omavalinta vaihtoehto.

• mies-mies-

Haluasin käydä helsinkissä. En ole koskaan käynyt siellä.

• rumamaija

Ihanimpia lähikohteita olisivat Etelä-Ranska - voisin palata Biarritziin milloin vaan ja varmaan vielä palaankin - sekä Italian vielä koluamattomat paikat Mallorca ja Valencia. Kaukokohteissa on pitkäaikaishaaveita useampiakin, mm. Havaiji ja Florida sekä Rio de Janeiro, Australiakin jossain määrin.

• rumamaija

Niin ja Biarritzissa olin siis ihan yksin, junalla menin Pariisista ja oli ihan MAHTAVAA vaikka vietinkin sen vajaan viikon ihan YKSIN! Paikalliset oli tosi ystävällisiä, auttavaisia ja hyväntuulisia, ja tuli siellä törmättyä yhdessä ravintolassa puoliksi ranskalaiseen ja puoliksi suomalaiseen tarjoilijaankin (oli muuten yksi parhaimman näköisiä miehiä, joita olen koskaan nähnyt!). Ja ei, tuo ystävällisyys ja kohteliaisuus ei sitten nyt tarkoita mitään miesseuraa, sitä ei ollut, mutta viikko oli silti ikimuistoinen ja mukava. :)

Ekan kerran taisin matkustaa ihan yksin Nizzaan (Kaliforniaan matkustin vielä aikaisemmin, mutta kun muut kielikurssilaiset olivat mukana niin sitä ei kai ihan yksin matkustamiseksi lasketa). Siellä oli kyllä yksin liikkuvalla naisella iltaisin harmia arabeista ja muista mamuista :( Onneksi Biarritz ei (ainakaan vielä!) ollut samanlainen...

• Kilttiatm

Haluaisn matkustaa costa ricaan. Siellä on hotelli jonka palveluihin kuuluu maksullisia naisia. Niitä saa nussia mielin määrin joka päivä ja nainen on seuranasi koko loman ajan. Vieläpä kauniita hoikkia naisia.

• reppuselkään

Olen matkaillut eri puolilla maailmaa yksin ja ainakaan tähän mennessä ei ole kukaan sanonut mitään negatiivista siitä. Paremminkin päinvastaista olen kuullut, kun monilla on tullut ongelmia matkaseuran kanssa, eivätkä ole päässeet käymään haluamissaan nähtävyyksissä.

Yksin reissatessa voi mennä katsomaan juuri niitä paikkoja, jotka kiinnostaa itseä ja viettää niissä haluamansa ajan.
      Yksin matkustaessa ei ole edes välttämättä yksin koko aikaa, jos osaa avata suunsa. Olen päätynyt monenlaisiin paikkoihin ja tilanteisiin aiemmin outojen ihmisten kanssa.
      Tietty järki ja varovaisuus pitää olla, mutta ihmisiä ei pidä pelätä. Melko samanlaisia he ovat loppujen lopuksi joka paikassa.

• kahdenkeskenkö

Joku kaupunkikohde suht lähellä ehkä aluksi.

• että.silleen

Mulla on ihan vaan kotimaan matka mielessä.
      Täällä etelässä kun ei ole lunta, niin pohjoiseen; jos ehtisi pistäytymään muutamaksi päiväksi rinnelomaa pitämään. (2-4 päivää) Vaan kaikki hotellit ovat varattuja ja lentäen en myöskään matkusta. Junalla on päästävä melkein perille ja vaikka vuokra-autolla loppumatka sitten taittaisi.
      Taitaa jäädä mulle haaveeksi tänä vuonna, kun töissäkin vielä pitää olla tavoitettavissa, vaikka on mulla kakkonen joka voi pitää taloa pystyssä.

• Matkustan EU:n sisällä talvilomalla lapseni ja parin muun aikuisen kanssa. En ole ollut vuosiin lomamatkalla.

• että.silleen

Mukavaa ja rentouttavaa lomaa sinulle, nauti matkastanne koko rahalla! =))

Minä olin viimetalvena kuitenkin murtsikaa hiihtämässä muutaman kerran, sekä pulkkamäessä veljen ja sisaren lasten kanssa...muutaman kerran.

• flowersreally

Vaellusreissua pukkaa tuossa hieman keväämmällä.

• Äädämi111111

Thaimaahan. Nus nus nus nus nus nus. Siitä ei kukaan ajattele negatiivista.

• SuperSetä

Joitain reissuja vähän kauemmas on mielessä, mutta seuraavaksi haluaisin reissata Norjaan ja vuoristoon. Tekisi kovasti mieli kivuta jollekin vuorelle ennen kuin alkaa olemaan liian seniili muuhun kuin puistossa kävelyyn.

Tämä olisi realistinen, ei tarvetta kiipeilylle:

https://en.wikipedia.org/wiki/Galdhøpiggen

Tänne myös:

https://en.wikipedia.org/wiki/Besseggen

• seuraavaksi

Islanti, Berliini, Puola. Yhdessä mukavan naisen kanssa. Yksin matkustajista en ajattele mitään negatiivista, mutta se ei ole mun juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2173
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      427
      2061
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1412
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1410
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1303
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1045
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1022
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      1000
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      997
    10. 131
      908
    Aihe