.. ainakaan niin kuin kristityt opettavat.
Kerro minulle J-lasta, joka tahtoo ihmiselle vain hyvää.
kerro Luojasta, joka loi kaiken maan päälle, ihmisenkin.
Kerro Herrasta, joka antoi vapaan tahdon valita hyvän ja pahan välillä...
Kuinka Hyvä J-la voi tehdä jotakin sellaista kuin helvetin?
Kuinka Hän ensin luo kaiken ja sitten hävittää sen..?
Ja sanotaanhan, että "Iankaikkisuuden Hän on laittanut heidän sydämiinsä". Niin että jokaisessa meissä on pala Hänen henkeään, se minkä Hän puhalsi sieraimiimme kun ensimmäisen kerran sydän sykähtää kohdussa. Kuinka Hän sitten voi tuomita ikuiseen eroon Hänestä ihmisen, jonka ainut osa "kokonaisvaltaisesta ruumiista", vain tuo sielu, henki menee helvettiin, ikuiseen eroon Hänestä.
Kuinka Edes J-la voi erottaa ja tuhota osan itsestään?
Silloinhan hän valehtelisi kun Hän sanoo, että "minä olen iankaikkinen".
Kuinka voi ihmisellä olla vapaata tahtoa, jos on kokoajan pelko helvettiin joutumisesta. Se rakkaus ei ole mitään oikeaa rakkautta, se on sopimusavioliitto.
Ja sanotaanhan että täydellinen rakkaus karkottaa pelon, mutta ensin monet pelkää niin helvetisti, ennekuin ottavat vastaan tämän "täydellisen rakkauden jossa ei pelkoa ole".
Silti mietitään, että entä jos teen näin ja näin, menenkö helvettiin. Silloinhan helvetti tulee tärkeämmäksi kuin J-la.
Huomio Hänestä on viety pois.
Sama on saatanan korottamisen kanssa. Aivan kuin hän olisi J-lan vertainen, jotta voi taistella tätä vastaan.
Taas ihmiselle lyödään kytky kaulaan...
Ihmisessä on heti antikristuksen henki jos erehtyy epäilemään ja käyttämään Luojan luomia aivojaan.
Eikö sanota, että J-la on rakkaus?
Ja Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei etsi omaansa jne..
Eikö Hänen pitäisi olla kunnioitettva, mutta ihmisellä täysin vapaa tahto?
Helvettiä ei ole..
60
2021
Vastaukset
- on se kuitenkin
Koska Jumala ei ole ihminen, joka on hänen luomistyönsä, ei ihminen ole mitään arvostelemaan luojaansa.
Kyllä Raamattu puhuu helvetistä, jonne mm. sielunvihollinen heitetään, kun aika on. (Ilm. 20:10)
Syntihän tuli ihmiseen Eedenin puutarhassa syntiinlankeemuksen seurauksena... (I. Moos. 3)
"Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room. 6:23)
Totta kai Jumala haluaa ihmiselle hyvää. (Jer. 32:41 "Minä iloitsen tehdessäni heille hyvää.")
Uudestisyntynyt ihminen kuuluu Jumalalle, eikä hänen tarvitse pelätä helvettiin joutumista. Room. 8:16 "Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia." Sen lisäksi uudestisyntynyt on Taivaan kansalainen:
Fil. 3:20 "Mutta me olemme taivaan kansalaisia, ja taivaasta me odotamme pelastajaksi Herraa Jeesusta Kristusta.
Kyllä, ihmisellä on vapaa tahto. Hän voi vastaanottaa Jeesuksen pelastajanaan, tai torjua Hänet.
"Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän."
(Ilm. 3:20)
Joh. 10:28 "Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta."- scapegoat6
et nyt tainnut ihan ymmärtää tuota ensimmäisen viestin ajatusta... Esitit juuri sen ongelman mikä jumalassasi on.
scapegoat6 kirjoitti:
et nyt tainnut ihan ymmärtää tuota ensimmäisen viestin ajatusta... Esitit juuri sen ongelman mikä jumalassasi on.
Ei Jumalassani ole ongelmaa... Joh. 3:16 sanoo että Jumala antoi oman Poikansa ihmisen edestä kantaa synnit.
- scapegoat6
Victoria777 kirjoitti:
Ei Jumalassani ole ongelmaa... Joh. 3:16 sanoo että Jumala antoi oman Poikansa ihmisen edestä kantaa synnit.
onko tosiaan niin että "kaikkivoipa jumala" ei keksinyt mitään muuta tapaa pelastaa ihmiset kuin tapattaa oman poikansa?
scapegoat6 kirjoitti:
onko tosiaan niin että "kaikkivoipa jumala" ei keksinyt mitään muuta tapaa pelastaa ihmiset kuin tapattaa oman poikansa?
Mikään muu ei enää auttanut. Mutta se, mikä tässä on huippua, on se, että Jeesus nousi ylös kuolleista, eikä Saatana voinu Häntä pitää... niinpä kuoleman valta on voitettu. (Joka uskoo Häneen, ei joudu häpeään - Room. 10:11.)
"Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan." Kol. 2:15- scapegoat6
Victoria777 kirjoitti:
Mikään muu ei enää auttanut. Mutta se, mikä tässä on huippua, on se, että Jeesus nousi ylös kuolleista, eikä Saatana voinu Häntä pitää... niinpä kuoleman valta on voitettu. (Joka uskoo Häneen, ei joudu häpeään - Room. 10:11.)
"Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan." Kol. 2:15Mikään muu ei enää auttanut. Mutta se, mikä tässä on huippua, on se, että Jeesus nousi ylös kuolleista, eikä Saatana voinu Häntä pitää... niinpä kuoleman valta on voitettu. (Joka uskoo Häneen, ei joudu häpeään - Room. 10:11.)
Jos noin on niin silloinhan jumala ei olekkaan kaikkivoipa... Sitäpaitsi tuota kuolleista nousemistakaan ei voi mitenkään perustella todeksi. Raamattu ei käy todisteena. Sillä raamatulla ei ole faktoihin perustuvaa todistusarvoa. scapegoat6 kirjoitti:
Jos noin on niin silloinhan jumala ei olekkaan kaikkivoipa... Sitäpaitsi tuota kuolleista nousemistakaan ei voi mitenkään perustella todeksi. Raamattu ei käy todisteena. Sillä raamatulla ei ole faktoihin perustuvaa todistusarvoa.No, mä uskon, ja tunnen Hänet, keneen uskon. Siunausta!
- scapegoat6
Victoria777 kirjoitti:
No, mä uskon, ja tunnen Hänet, keneen uskon. Siunausta!
ei kannata tuhlata elämäänsä uskoen mihin sattuu... Älä usko kaikkea mitä kuulet tai luet. Se mitä ei ole ei voi myöskään tuntea. "tuntemattomia ovat herran tiet..."
scapegoat6 kirjoitti:
ei kannata tuhlata elämäänsä uskoen mihin sattuu... Älä usko kaikkea mitä kuulet tai luet. Se mitä ei ole ei voi myöskään tuntea. "tuntemattomia ovat herran tiet..."
En usko "mihin sattuu" - raamattua lukien pysyy tiellä, ja Pyhä Henki minussa todistaa... edelleen - siunausta sinulle.
- scapegoat6
Victoria777 kirjoitti:
En usko "mihin sattuu" - raamattua lukien pysyy tiellä, ja Pyhä Henki minussa todistaa... edelleen - siunausta sinulle.
Kun et voi perustella uskoasi muulla kuin raamatulla niin siinä ei ole silloin järkeä... Pelkkää uskoa joihinkin vanhoihin sepityksiin. Se pyhä Henki sinussa on pelkkä itsesuggestion aiheuttama harha tai kuvitelma. Kuolemanpelkoa tuo uskosi on. Jos sulle ei luvattais ikuista elämää niin olisitko yhtä hartaasti herran rakkaudessa?
- Erkki setä
scapegoat6 kirjoitti:
Kun et voi perustella uskoasi muulla kuin raamatulla niin siinä ei ole silloin järkeä... Pelkkää uskoa joihinkin vanhoihin sepityksiin. Se pyhä Henki sinussa on pelkkä itsesuggestion aiheuttama harha tai kuvitelma. Kuolemanpelkoa tuo uskosi on. Jos sulle ei luvattais ikuista elämää niin olisitko yhtä hartaasti herran rakkaudessa?
Lue Hebrealaiskirjeen pari ensimmäistä jaetta, niin ehkä oivallat että ei ihminen voi itse tuottaa uskoa.
Jeesus odottaa sinua. Itsestäsi riippuu otatko kutsun vastaan vai elätkö epäuskossa, sitä ihminen pystyy tuottamaan.
Raamattu ei ole sinulle ilmeisesti auktoriteetti
Kysymys, Mihin itse uskot? - Maan alla
Victoria777 kirjoitti:
"Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan." Kol. 2:15Meinaarko että saatana on tuònelan hallitsija,
kun viittaat ettei saatana voinut Jeesusta pitää kuntämä nousi kuolleista? - Maan alla
Erkki setä kirjoitti:
Lue Hebrealaiskirjeen pari ensimmäistä jaetta, niin ehkä oivallat että ei ihminen voi itse tuottaa uskoa.
Jeesus odottaa sinua. Itsestäsi riippuu otatko kutsun vastaan vai elätkö epäuskossa, sitä ihminen pystyy tuottamaan.
Kysymys, Mihin itse uskot?Paavalin puheisuun kuin Jeesuksen sanaan?
>>Kyllä, ihmisellä on vapaa tahto. Hän voi vastaanottaa Jeesuksen pelastajanaan, tai torjua Hänet.
Erkki setä kirjoitti:
Kysymys, Mihin itse uskot?Minulle raamattu on auktoriteetti.
Hepr. 1:1-2
"Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla,
mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat"
Ja armossaan Jumala kutsuu jokaista puoleensa.Maan alla kirjoitti:
Meinaarko että saatana on tuònelan hallitsija,
kun viittaat ettei saatana voinut Jeesusta pitää kuntämä nousi kuolleista?En tiedä, onko Saatana tuonelan hallitsija... sen yksi päätehtävä on "tappaa ja tuhota" raamatun mukaan. (Joh. 10:10 "Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.")
Itse uskoisin, että Saatana edustaa kuolemaa, kun taas Jeesus iankaikkista elämää.- Erkki setä
Maan alla kirjoitti:
Paavalin puheisuun kuin Jeesuksen sanaan?
Lainaan kysymystäsi, Uskonko enemmän Paavalin puheisiin kuin Jeesuksen sanaan?
Tarkenna kysymystäsi, mitä tarkoitat?
Tämän pitäisi kai olla kuitenkin selvää.
Jumala antoi Jeesukselle sanat ja hän antoi ne opetuslapsilleen Joh.17:8 ekivaari kirjoitti:
>>Kyllä, ihmisellä on vapaa tahto. Hän voi vastaanottaa Jeesuksen pelastajanaan, tai torjua Hänet.
Ihmisellä on näitä etsikonaikoja, Jumala ne lähettää, kiitos Hänelle! Toki alusta alkaen Jumala tietää sen, kuka ottaa Jeesuksen vastaan, ja kuka ei. Room. 9:18 -Jumala voi paaduttaa ihmisen, ja Jumala myös armahtaa.
Jumala on kaiken takana! Mutta jos Jumala kutsuu, vastaa siihen! Jeesus on ovi, ja tie Isän luo taivaaseen!
2. Tim. 2 -Paavali opastaa Timoteusta...
"...niin että hän (Herran palvelija, siis uskova) lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän mielensä muuttua, niin että he tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät Paholaisen ansasta, johon tämä on heidät vanginnut pakottaakseen heidät tahtoonsa." (jakeet 25-26 -92 -käännöksen mukaan)- Erkki setä
Victoria777 kirjoitti:
Minulle raamattu on auktoriteetti.
Hepr. 1:1-2
"Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla,
mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat"
Ja armossaan Jumala kutsuu jokaista puoleensa.Kysymyksen Raamatun auktoriteetista olin osoittanut "scapegoat" nimimerkille. Mikähän meni sekaisin. No asia on nyt kuitenkin selvä
- Roshanan24
Kaikki sinun helvettilainauksesi ovat UT:sta.
Kristittyjen kirjoittamasta kirjasta, mutta siitä kirjasta, josta uskontonne nousi,eli Hebrealaisesta Raamatusta (VT) ei ollut yhtään. Koska sitä ei ole siellä.
Saatana on J-lan luotu!
Jobin kirjassakin hän tulee J-lan eteen muiden Hänen poikiensa(ilm.enkelit) kanssa, ja J-la puhuttelee häntä. Eikä saatana mennyt Jobia kiusaamaan, vaan J-la huomautti, että oletkos pannut merkille palvelijaani Jobia jne jne.
Saatana teki vain sitä mitä sai tehdä, ei enempää, ei vähempää.
Hän koettelee ja testaa toki, mutta mitään ei tapahdu J-lan tahdon vastaisesti.
Vasta kauan Nasaretilaisen kuoleman jälkeen kirjoitettu UT kertoo hirvittävästä helvetistä joka jäytää ihmistä aina.
Niin ei J-la itsestään opeta.
Ja sitäpaitsi VT sanoo, että J-la on antanut muitankin tapoja anteeksiannon saamiseen kuin uhraus (veriuhri), jos ei ollut rahaa voi uhrata jauhojakin, ja kaikkein tärkein oli rukous. /eikä syntiuhria edes tapettu, vaan lähetettiin Elävänä autiomaahan/
Ja ihmisuhri oli kauhistus Luojalle, jonka Hän sanoo Raamatussa monta kertaa.
Kuinka Hän sitten uhrasi itse itsensä oman sanansa vastaisesti?
Minun uskoni saa vahvistuksen älyllisestä Raamatusta, jonka J-la meille antoi profeettojensa kautta, mutta Sinun uskosi on vain sinun henkilökohtainen juttusi, jonka Sinä vain tiedät todeksi.. huh huh..
Jos UT on Elävän J-lan sanaa, kerro, miksi Hän antoi jokaiselle apostolille eri sanat kertoa esim Nasaretilaisen kuolemaan liityvistä asioista, esim kuka oikeastaan näki ylösnousseen ensin, miten Juudas oikein kuoli, ja mitä Nasaretilaisen pään päällä luki ristillä?
Jos näitä "todistajien" lausuntoja ei voi pitää yhtäpitävinä, eivätkä edes apostolit olleet kirjassaan samaa mieltä tärkeimmistä asioista...(apt.teot)... kuinka voi ottaa kirjaimellisesti puheet helvetistä ja maailmanlopusta...
Sinä sanot, että J-la tahtoo niin?
Kuinka voin uskoa, kun edes silminnäkijät! eivät tiedä mitä oikeastaan tapahtui..
J-la on sanonut, että ei saa uskoa muuhun kuin Häneen. Käsky on ehdoton.
"Ei ole muuta jumalaa, minä en ketään tunne" ja " Ei ole muuta jumalaa Minun RINNALLANI". (UT sanoo J-lan sanoneen Nasaretilaiselle, istu tähän minun vierelleni)
(kohtia en muista, taitaa olla Jer.)
(Sanoopa niinkin, että ei ole pelastusta ihmisessä, ja eikö Nasaretilainen sanonut olevansa ihmisen poika, ja olihan hän, täysi ihminen, "täysi jumala", ihminen silti)
"Minä en anna kunniaani toiselle!" Sanoi Hän joka sinutkin loi. Roshanan24 kirjoitti:
Kaikki sinun helvettilainauksesi ovat UT:sta.
Kristittyjen kirjoittamasta kirjasta, mutta siitä kirjasta, josta uskontonne nousi,eli Hebrealaisesta Raamatusta (VT) ei ollut yhtään. Koska sitä ei ole siellä.
Saatana on J-lan luotu!
Jobin kirjassakin hän tulee J-lan eteen muiden Hänen poikiensa(ilm.enkelit) kanssa, ja J-la puhuttelee häntä. Eikä saatana mennyt Jobia kiusaamaan, vaan J-la huomautti, että oletkos pannut merkille palvelijaani Jobia jne jne.
Saatana teki vain sitä mitä sai tehdä, ei enempää, ei vähempää.
Hän koettelee ja testaa toki, mutta mitään ei tapahdu J-lan tahdon vastaisesti.
Vasta kauan Nasaretilaisen kuoleman jälkeen kirjoitettu UT kertoo hirvittävästä helvetistä joka jäytää ihmistä aina.
Niin ei J-la itsestään opeta.
Ja sitäpaitsi VT sanoo, että J-la on antanut muitankin tapoja anteeksiannon saamiseen kuin uhraus (veriuhri), jos ei ollut rahaa voi uhrata jauhojakin, ja kaikkein tärkein oli rukous. /eikä syntiuhria edes tapettu, vaan lähetettiin Elävänä autiomaahan/
Ja ihmisuhri oli kauhistus Luojalle, jonka Hän sanoo Raamatussa monta kertaa.
Kuinka Hän sitten uhrasi itse itsensä oman sanansa vastaisesti?
Minun uskoni saa vahvistuksen älyllisestä Raamatusta, jonka J-la meille antoi profeettojensa kautta, mutta Sinun uskosi on vain sinun henkilökohtainen juttusi, jonka Sinä vain tiedät todeksi.. huh huh..
Jos UT on Elävän J-lan sanaa, kerro, miksi Hän antoi jokaiselle apostolille eri sanat kertoa esim Nasaretilaisen kuolemaan liityvistä asioista, esim kuka oikeastaan näki ylösnousseen ensin, miten Juudas oikein kuoli, ja mitä Nasaretilaisen pään päällä luki ristillä?
Jos näitä "todistajien" lausuntoja ei voi pitää yhtäpitävinä, eivätkä edes apostolit olleet kirjassaan samaa mieltä tärkeimmistä asioista...(apt.teot)... kuinka voi ottaa kirjaimellisesti puheet helvetistä ja maailmanlopusta...
Sinä sanot, että J-la tahtoo niin?
Kuinka voin uskoa, kun edes silminnäkijät! eivät tiedä mitä oikeastaan tapahtui..
J-la on sanonut, että ei saa uskoa muuhun kuin Häneen. Käsky on ehdoton.
"Ei ole muuta jumalaa, minä en ketään tunne" ja " Ei ole muuta jumalaa Minun RINNALLANI". (UT sanoo J-lan sanoneen Nasaretilaiselle, istu tähän minun vierelleni)
(kohtia en muista, taitaa olla Jer.)
(Sanoopa niinkin, että ei ole pelastusta ihmisessä, ja eikö Nasaretilainen sanonut olevansa ihmisen poika, ja olihan hän, täysi ihminen, "täysi jumala", ihminen silti)
"Minä en anna kunniaani toiselle!" Sanoi Hän joka sinutkin loi.En ole teologi... puhun siitä mihin uskon. Kiitän siitä, että Jeesus kantoi mun synnit, ja nousi kuolleista. Siitä kiitän, että uskomalla Häneen saan minäkin iankaikkisen elämän.
Raamatussa on kaikki mitä pitää olla, Elämän sanaa.
Vt:sta tulee mieleeni yksi kohta. (Siinä puhutaan tuonelasta: 4. Moos. 16:29-32)
"Tuskin hän oli saanut tämän sanotuksi, kun maa repesi heidän allaan,avasi kitansa ja nieli heidät kaikki telttoineen päivineen, samoin Korahin, hänen väkensä ja omaisuutensa."
4. Moos. 16:31-32ekivaari kirjoitti:
Jumala on antanut ihmisen tahtoon vapaan valinnan,
seuratako laveaa tai kapeaa tietä.
Koska olemme luonnostamme leveällä tiellä,
joka johtaa tuhoon ja oma tahtomme seuraa sitä ja kapinoi Jumalan tahtoa vastaan, joka on kapea tie ja johtaa ikuiseen ELÄMÄÄN.
Tässä näkisin ihmisen vapaan tahdon valinnan
eli TAHDONKO antaa rakastavan Isän johtaa minut takaisin yheyteensä. Ja ainoa mahdollisuus
kaidalle tielle on pyytää Herraa Jeesusta antamaan syntini anteeksi ja tulemaan sydämeeni ja koko elämääni.
Jumalan ARMO on tahdon vapaus.
"Menkää ahtaasta portista sisälle.
Sillä se portti on avara ja tie lavea joka vie kadotukseen, ja monta on jotka siitä sisälle menevät;
mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie
elämään ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
Matt.7:13-14- upotettu.
Maan alla kirjoitti:
Paavalin puheisuun kuin Jeesuksen sanaan?
...fariseuksille!
Suomalainen käännös...
>>Matt 23:33
"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon"?>Opris gennema echidna, pos pheugo apo ho krisis ho gehenna.>Kyykäärmeen siittämät hedelmät, kuinka pakenette tuomiota helvetin! upotettu. kirjoitti:
...fariseuksille!
Suomalainen käännös...
>>Matt 23:33
"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon"?>Opris gennema echidna, pos pheugo apo ho krisis ho gehenna.>Kyykäärmeen siittämät hedelmät, kuinka pakenette tuomiota helvetin!uskovaisimmankaan uskovan liha pelastua, sillä mitä todennäköisimmin Jeesus tarkoitti noilla sanoillaan niitä, jotka kerskasivat lihan mukaan olevansa Aabrahamin jälkeläisiä. Mutta kun kaikkien meidän lihassa asuu se kirouksen siemen.
- upotettu.
ekivaari kirjoitti:
uskovaisimmankaan uskovan liha pelastua, sillä mitä todennäköisimmin Jeesus tarkoitti noilla sanoillaan niitä, jotka kerskasivat lihan mukaan olevansa Aabrahamin jälkeläisiä. Mutta kun kaikkien meidän lihassa asuu se kirouksen siemen.
>>Kirjoitit-
>>Eipä taida
uskovaisimmankaan uskovan liha pelastua, - Mc-Gyver
scapegoat6 kirjoitti:
...naulan kantaan. Kyseessä on uskonto. Ei järkioppi vaikka monet asiat uskonnossa voikin perustella järjellä. Eli liikumme metafysiikan alueella ei minkään täsmällisen tieteen alueella. Jos nyt mitään täsmällistä tiedettä edes onkaan.
Miten käsitetään kaikkivaltias? Taitaa mennä yli ymmärryksen. Kolmiyhteisyyden kanssa on oikeastaan sama asia. Ei sitä voi täysin järjellä selittää. Kun järkeen vetoava ihminen alkaa kyseenalaistaa uskontoa on hän jo mennyt metsään. Sana USKOnto pitää jo sisällään asian ytimen.
Kristittynä voisin vielä lisätä että monet asiat kristinuskossa alkavat aukeamaan vasta uskoontulon myötä. Ei siinä auta ateistin selitykset järkeen käymättömistä asioista. Bingo! Ne eivät ikinä ateistille aukeakaan. Eri asia jos ateisti tulee uskoon silloin ne alkavat aukeamaan koska Jumala avaa ne hänelle. - zaro
Victoria777 kirjoitti:
En tiedä, onko Saatana tuonelan hallitsija... sen yksi päätehtävä on "tappaa ja tuhota" raamatun mukaan. (Joh. 10:10 "Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.")
Itse uskoisin, että Saatana edustaa kuolemaa, kun taas Jeesus iankaikkista elämää.Kuulostaapa merkilliseltä sekoilulta tämä keskustelu. Niinkauan kuin väitteissä vedotaan Raamattuun ollaan aivan pihalla. Kirjoitetaan tosissaan saatanasta, helvetistä ym. aivan kuin ne olisivat olemassa. Olisi jo korkea aika ottaa järki käteen ja ajatella omilla aivoillaan eikä perustaa ajattelua uskomuksiin ja muinaisiin legendoihin.
- Roshanan24
Victoria777 kirjoitti:
En ole teologi... puhun siitä mihin uskon. Kiitän siitä, että Jeesus kantoi mun synnit, ja nousi kuolleista. Siitä kiitän, että uskomalla Häneen saan minäkin iankaikkisen elämän.
Raamatussa on kaikki mitä pitää olla, Elämän sanaa.
Vt:sta tulee mieleeni yksi kohta. (Siinä puhutaan tuonelasta: 4. Moos. 16:29-32)
"Tuskin hän oli saanut tämän sanotuksi, kun maa repesi heidän allaan,avasi kitansa ja nieli heidät kaikki telttoineen päivineen, samoin Korahin, hänen väkensä ja omaisuutensa."
4. Moos. 16:31-32Minusta jokaisen, joka väitää uskovansa, pitäisi olla oman uskonsa teologi!
Kyseessähän on iankaikkinen sielu, eikä minulle totisesti riitä, että minulle vain sanotaan että näin kun uskot, se riittää.
Jos näin olisi J-la tarkoittanut, olisimme vain aivottomia koneita, joihin voi ohjelmoida ohjelman kuin ohjelman.
Tuonela ei ole sama kuin helvetti, osoitat, ettet todellakaan ole teologi. :)
Hyvä että kiität siitä mitä pidät oikeana, mutta se ei anna sinulle tai kenellekään muulle kristitylle valtaa tuomita ketään muuta helvettiin, vain jos he eivät usko kuin sinä.
Todella irvokasta.
Koska UT ei kerro totuutta tapahtumista, eivätkä nämä uskonnon perustajat ole samaa mieltä keksenään monestakaan asiasta, on minun henkilökohtainen mielipiteeni se, että helvetti oli viimeinen keino saada ihmiset uskomaan.
Se on raukkamainen teko. monet ihmiset eivät ole kestäneet paineita ja suistuneet raiteltaan.
Se ei voi olla J-lan tahto, joka on rakkaus, vaikkakin Kunnioitettava. Hän on kaikkivaltias, ja helvetti nakertaa Hänen valtaansa pois.
Usko mihin haluat, se on jokaisen ihmisen oikeus, mutta on erittäin lapsellista sanoa oman USKON perustella, (siis ilman todisteita) miten kanssaeläjille käy kun aika heidät jättää.
En puolusta J-laa koska Hän ei puolustajaa tarvitse, suren niitten miljoonien ihmisten puolesta, jotka pelkäävät esim. lähteä väkivaltaisesta liitosta pois, että hän tekee niin suuren synnin, että joutuu helvettiin. Ja se on vain yksi esimerkki miljoonista eri variaatioista.
Tätäkö sinun jumalasi tahtoo? Ihminen orjuuttaa itsensä uskoon..
UT ei millään pysty osoittamaan Nasaretilaista Messiaaksi.
Kuten nähdään siitä etteivät juutalaiset ole ottaneet Nasaretilaista vastaan, edes ne aikalaiset. Roshanan24 kirjoitti:
Minusta jokaisen, joka väitää uskovansa, pitäisi olla oman uskonsa teologi!
Kyseessähän on iankaikkinen sielu, eikä minulle totisesti riitä, että minulle vain sanotaan että näin kun uskot, se riittää.
Jos näin olisi J-la tarkoittanut, olisimme vain aivottomia koneita, joihin voi ohjelmoida ohjelman kuin ohjelman.
Tuonela ei ole sama kuin helvetti, osoitat, ettet todellakaan ole teologi. :)
Hyvä että kiität siitä mitä pidät oikeana, mutta se ei anna sinulle tai kenellekään muulle kristitylle valtaa tuomita ketään muuta helvettiin, vain jos he eivät usko kuin sinä.
Todella irvokasta.
Koska UT ei kerro totuutta tapahtumista, eivätkä nämä uskonnon perustajat ole samaa mieltä keksenään monestakaan asiasta, on minun henkilökohtainen mielipiteeni se, että helvetti oli viimeinen keino saada ihmiset uskomaan.
Se on raukkamainen teko. monet ihmiset eivät ole kestäneet paineita ja suistuneet raiteltaan.
Se ei voi olla J-lan tahto, joka on rakkaus, vaikkakin Kunnioitettava. Hän on kaikkivaltias, ja helvetti nakertaa Hänen valtaansa pois.
Usko mihin haluat, se on jokaisen ihmisen oikeus, mutta on erittäin lapsellista sanoa oman USKON perustella, (siis ilman todisteita) miten kanssaeläjille käy kun aika heidät jättää.
En puolusta J-laa koska Hän ei puolustajaa tarvitse, suren niitten miljoonien ihmisten puolesta, jotka pelkäävät esim. lähteä väkivaltaisesta liitosta pois, että hän tekee niin suuren synnin, että joutuu helvettiin. Ja se on vain yksi esimerkki miljoonista eri variaatioista.
Tätäkö sinun jumalasi tahtoo? Ihminen orjuuttaa itsensä uskoon..
UT ei millään pysty osoittamaan Nasaretilaista Messiaaksi.
Kuten nähdään siitä etteivät juutalaiset ole ottaneet Nasaretilaista vastaan, edes ne aikalaiset.On raukkamaista "pelotella helvetillä"...Siksi haluaisinkin tuoda esille sen paremman paikan, jonne Jeesus meni edeltä "valmistamaan sijaa." (Joh. 14:3) Jeesus ei perustanut muuten mitään uskontoa...
Helvetti ei nakerra Jumalasta mitään pois, vaan helvetti on tarkoitettukin Saatanalle. Edelleen Raamatun ilosanoma, sanoma siitä, että Jeesus kuoli jokaisen syntien edestä, on totta, sekä "varma ja vastaanottamisen arvoinen." (1. Tim. 4:9)
Jumala ei halua orjuuttaa. (Jeesus = Vapahtaja)
"Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita." (Joh. 8:36) (Gal. 2:19)
Jeesus: "Autuas se, joka minua ei torju." (Luuk. 7:23)- Roshanan24
Victoria777 kirjoitti:
On raukkamaista "pelotella helvetillä"...Siksi haluaisinkin tuoda esille sen paremman paikan, jonne Jeesus meni edeltä "valmistamaan sijaa." (Joh. 14:3) Jeesus ei perustanut muuten mitään uskontoa...
Helvetti ei nakerra Jumalasta mitään pois, vaan helvetti on tarkoitettukin Saatanalle. Edelleen Raamatun ilosanoma, sanoma siitä, että Jeesus kuoli jokaisen syntien edestä, on totta, sekä "varma ja vastaanottamisen arvoinen." (1. Tim. 4:9)
Jumala ei halua orjuuttaa. (Jeesus = Vapahtaja)
"Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita." (Joh. 8:36) (Gal. 2:19)
Jeesus: "Autuas se, joka minua ei torju." (Luuk. 7:23)Sinä voit uskoa helvettiisi jos haluat, mutta raamatusta ei löydy sille todisteita.
Minä uskon siihen mitä Hän sanassaan sanoo, se pohja on varma, ja sillehän sinunkin uskosi rakentuu, Hebrealaiseen Raamattuun. - Erkki setä
zaro kirjoitti:
Kuulostaapa merkilliseltä sekoilulta tämä keskustelu. Niinkauan kuin väitteissä vedotaan Raamattuun ollaan aivan pihalla. Kirjoitetaan tosissaan saatanasta, helvetistä ym. aivan kuin ne olisivat olemassa. Olisi jo korkea aika ottaa järki käteen ja ajatella omilla aivoillaan eikä perustaa ajattelua uskomuksiin ja muinaisiin legendoihin.
Jos uskova pitää Raamattua auktoriteettina ja vetoaa Jumalan sanaan, niin ei kai siinä mitään outoa ole.
Jos hän vetoaisi vaikkapa Kalevalaan olisi syytä ihmetellä.
Vetoatko omaan järkeilyysi, että sen kautta toisit asioita objektiivisesti esille. Semmonen juttu!
Silloin kun keskustelen uskon asioista en puhu vaikkapa porkkanoitten kilohinnasta. - YKX
Erkki setä kirjoitti:
Jos uskova pitää Raamattua auktoriteettina ja vetoaa Jumalan sanaan, niin ei kai siinä mitään outoa ole.
Jos hän vetoaisi vaikkapa Kalevalaan olisi syytä ihmetellä.
Vetoatko omaan järkeilyysi, että sen kautta toisit asioita objektiivisesti esille. Semmonen juttu!
Silloin kun keskustelen uskon asioista en puhu vaikkapa porkkanoitten kilohinnasta.Oikein Erkki!
- Ritari009
Jumalalle ehtoja,minkälainen Hänen tulisi olla,sinun tarpeidesi tyydyttämiseksi.
Huomaa nyt tämä,ihminen on Jumalan suunnitelmaa varten,ei Jumala ihmisen haluja varten.
Jumalan suunnitelma ihmisen hyväksi on Jeesus Kristus,ei ole ihmiselle Jumalaa muualla kuin Jeesuksessa. Hänessä asuu Jumalan koko täyteys, hänessä on kaikki mitä Jumala voi sinulle antaa.
Jeesuksessa on ,onnellisuus,rauha,autuus, vanhurskaus,totuus,ajallinen ja iankaikkinen elämä, Jeesus on tulevaisuus ja toivo,Hän on se Jumalan RAKKAUS,Hänessä saat sen omistaa, et löydä sitä mistään muualta,on vain Jeesus,Hän on Jumala sinulle,jokaiselle ihmiselle, vain Jeesus,muuta Jumalaa ei ole,Hänessä on Isä Poika ja Pyhä Henki.
Älä ihmeessä arvostele Jumalaa,Hän tuli sinun luokse Jeesuksessa,et sen lähemmä pääse milloinkaan Jumalaa, et tässä ajassa, etkä tulevassa.
Helvetti on taivaan vastakohta, ja on yhtä todellinen kuin taivaskin,älä aseta omia ajatuksiasi Jumalan ilmoituksen vastineeksi,se on epäuskoa,ja on suurin synti mitä voit tehdä Jumalaa vastaan.
Sensijaan kiitä vaan ihmeellistä, armahtavaa Jumalaa,Jeesuksen kautta. - Janos
Joittenkin kohdalla sitä helvettiä on jo täällä maan päällä...kovin usein se on lähimmäisten aikaansaannosta...ja suorastaan surullisen usein kyseiset lähimmäiset ovat niitä seurakunnissaan menestyviä, itsestään ääntäpitäviä"menestyjiä"...
Että minä olen väsynyt...
terv.janos- Roshanan24
.. ällös väsy Janos.
Kohta on kevät ja valo lisääntyy jo!
(pitää peukkuja pystyssä)
T. Roshanan24 - Sana mikä lue
Tee katkeruudesta ja kateudesta päätös elätkö niissä vai luovutko niistä. Olet tosi kova vikoilija.
- Erkki setä
Katso Jeesukseen Kristukseen, hänen kauttaan saat seurakunnassa sitä kuunnellessasi parantavaa sanaa, se on kuin vettä joka puhdista mielen siitä roskasta jota maailmasta siihen jatkuvasti tarttuu.
Älä katso mallia ihmisistä, katso Kristukseen. Me olemme jokainen puutteellisia, ja kukaan meistä ei ilman Kristusta kykene tekemään mitään. Hän antaa levon ja rauhan. Hän antaa kyvyn katsoa eteenpäin.
- Uskova isä
Sinä et ole uudestisyntynyt ylhäältä kuten Raamattu sanoo. Nöyrry Jumalan käden alle niin jo helpottaa. Saat samanlaisilta kuin itse olet täältäkin lohtua mutta totuutta et pääse pakoon.
Kysymys ei ole uskonnosta vaan elämästä.
Ei ole J-laa vaan Jumala. Tie sinne on Jeesus.
Uskotko vai et, päätä jo.- Roshanan24
En etsi täältä lohtua, tahdon tuoda toivoa niille, jotka kamppailevat tuon mestarivalheen kanssa.
Olen ollut itse ennen siinä tilanteessa, että etsin sitä toivoa, mutta ei tullut kuin syytöksiä ja painostusta.
Onneksi Hän, J-la ei hylännyt.
Luoja johdattaa kyllä, kunhan malttaa pysähtyä kuuntelemaan.
:D
Nasaretilaista ei tarvita rukoilemiseen Isää, opettaahan hän otsekin meitä rukoilemaan sanoin: Isä meidän, joka olet taivaassa... joka on lähestulkoon kopio eräästä juutalaisesta rukouksesta.
UT:a ei voi ymmärtää muuten kuin VT:sta käsin, ja se osoittaa selvästi, että jossakin vuoden 100 ja 120 välillä on menty pahasti harhaan..
- Sepi
Roshanan,
Sinulla on tärkeitä pohdintoja mutta
kysyn sinulta, että sattumaltako kaikki nämä
varoittavat kohdat ovat Raamatussa?
Mat 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Mat 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Mat 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
Mat 18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
Mar 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Rom 5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
1Co 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1Ti 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Isa 66:24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Mar 9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
Mar 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Rev 20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Rev 20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Rev 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."- Roshanan24
Isa 66:24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Ja he käyvät ulos katselemaan...
Et voi tosissasi luulla, että tässä on helvetti kyseessä?
Sittenhän se tarkoittaisi, että lapset ja naiset eivät joudu helvettiin, vaan miehet vain.
Voi ei.
Kaikki mut ovat UT:sta, eivätkä ole toteen näytettyä Sanaa.
- Erkki setä
Profiilikuvasi mukaan haluat tietää kaikesta, kaiken. Ei siinä mitään mutta olet ylivoimaisen tehtävän edessä.
Jos keskität kysymyksiesi määrään niin niihin on helpompi vastata. Tässäkin viestissäsi on noin 13 kysymystä tai väitettä, en laskenut montako toisessa viestissäsi, en moiti siitä mutta kuka jaksaa lukea niitä ylipitkiä vastauksia.
Useimpiin asioihin joita tuot esille on olemassa vastaukset. Koita keskittää. Mikä on vaikkapa yksi kaikkein tärkein asia jonka haluat tietää. Esitä se. Joko siihen osataan vastata tai ei.
Mutta jos lähtökohtasi on tämä, helvettiä ei ole olemassa, mutta kysyt samaan hengenvetoon, miksi saatana tekee näin... siinä on ristiriita .
Kysymyksiä on siis paljon maailmassa, mutta vain yksi tärkeä. Haluatko oppia tuntemaan Jeesuksen?
Mutta vastaan yhteen kysymykseesi ja lainaan sitä viestistäsi.
"Silti mietitään, että entä jos teen näin ja näin, menenkö helvettiin. Silloinhan helvetti tulee tärkeämmäksi kuin J-la.
Huomio Hänestä on viety pois."
Vastaus: Jos ihminen on tehnyt uskon ratkaisun, pyytänyt synnit anteeksi ja rukoillut Jeesusta Vapahtajaakseen, sen jälkeen hänen ei tarvitse pelätä helvetin kauhuja. Kulloinkin tekemänsä synnit hän voi viedä Jeesukselle Kristukselle ja hän vie ne pois, ja voit taas mennä eteen päin. Ja huomiosi kohde on on juuri oikea...evankeliumeita ja apostolien kirjeitä niin huomaa, että alkuperäinen Jeesuksen ja apostolien julistama sanoma oli nimensä mukaisesti ilosanomaa, että "he kaikki tulevat Jumalan opettamiksi" ja: "kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus", sekä "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan" ja "Jumala tekee kaiken, mitä ikinä tahtoo."
Me ihmiset elämme hengen maailmasta katsottuna epätodellisuuden maailmassa ja Raamattu vertaa sitä unimaailmaksi;
Ps.90:5; "..he ovat kuin uni."
Snl.20:8; "Niinkuin uni hän lentää pois, eikä häntä enää löydetä, ja hän häipyy kuin öinen näky." Jes.29:7,8; "Niinkuin yöllinen uninäky on oleva kansain lauma, joka sotii Arielia vastaan. Niinkuin nälkäinen on unissaan syövinänsä, mutta herää hiuka sydämessä..."
Jakeessa kymmenen Jesaja sanoo että "Herra" on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän sydämenne ja peittänyt teidän päänne, näkijänne."
Kysynpä tässä viisaammilta: Tuomitseeko maallinen laki edes elinkautiseen rangaistukseen, jos joku näkee kauheaa painajaisunta että tekee pankkiryöstöä tehdessään murhan tai muuta kauheaa?
Kun Raamattu vakuuttaa meidän tekevän Herran uneen nukuttamana kaikenlaista tyhmyyttä, niin olisiko tuo kovin kohtuullista panna meidät vielä loputtomaan tuskaan siitä painajaisunen näkemisestä?
Miten hirveän häijyksi te rakkauden Jumalan kuvittelette?- Roshanan24
Profiilini on hauska ja humoristinen.. heheh
Tuo oli itseironiaa, jos et ymmärtänyt.
Se on vain lausahdus, kaikesta kaiken.
Olen siis erittäin mielenkiinnolla kaikenlaisen tiedon kimpussa, mutta se ei tarkoita, että hyväksyisin kaiken, tai todellakaan uskoisin. Minua kiinnostaa ihminen, J-lan olen jo löytänyt.
Tottakai ihminen voi vastata mitä vain, mutta se ei tarkoita että se olisi totuus.
Minä en etsi vastausta helvetin olemassa oloon. Minun totuuteni, jonka olen löytänyt, kertoo, ettei sitä ole.
Tahdon herätellä muita, jotka vielä ovat "unessa" ettei kaikki ole välttämättä niin kuin meille on syötetty suurinpiirtein äidinmaidosta käsin.
Se, että olet oppinut jotakin, ei tarkoita että se on totta.
Kysymyksenmuotoon asetettu lausahdus tuottaa enemmän mitintöjä kuin totuutena esitetty miete.
Ei siinä ole mitään ristiitaa.
Tärkein kysymys ei koske Nasaretilaista, vaan J-laa.
Tahdotko palvella Häntä, olla Hänen lähellään, turvata Häneen.
Ei se ole sen monimutkaisempaa. - Erkki setä
Roshanan24 kirjoitti:
Profiilini on hauska ja humoristinen.. heheh
Tuo oli itseironiaa, jos et ymmärtänyt.
Se on vain lausahdus, kaikesta kaiken.
Olen siis erittäin mielenkiinnolla kaikenlaisen tiedon kimpussa, mutta se ei tarkoita, että hyväksyisin kaiken, tai todellakaan uskoisin. Minua kiinnostaa ihminen, J-lan olen jo löytänyt.
Tottakai ihminen voi vastata mitä vain, mutta se ei tarkoita että se olisi totuus.
Minä en etsi vastausta helvetin olemassa oloon. Minun totuuteni, jonka olen löytänyt, kertoo, ettei sitä ole.
Tahdon herätellä muita, jotka vielä ovat "unessa" ettei kaikki ole välttämättä niin kuin meille on syötetty suurinpiirtein äidinmaidosta käsin.
Se, että olet oppinut jotakin, ei tarkoita että se on totta.
Kysymyksenmuotoon asetettu lausahdus tuottaa enemmän mitintöjä kuin totuutena esitetty miete.
Ei siinä ole mitään ristiitaa.
Tärkein kysymys ei koske Nasaretilaista, vaan J-laa.
Tahdotko palvella Häntä, olla Hänen lähellään, turvata Häneen.
Ei se ole sen monimutkaisempaa.Kirjoitat totuutena:
"Minä en etsi vastausta helvetin olemassa oloon. Minun totuuteni, jonka olen löytänyt, kertoo, ettei sitä ole."
Mistä olet tämän totuuden löytänyt, vai onko se kategoriasta, näin ajattelen mutta se ei ole välttämättä totta?
Se työ jonka Jeesus suoritti ristillä aukaisi meille tien Jumalan luokse, ei ole muuta tietä.
Vai yritätkö viedä syntiluontosi Jumalan eteen.
ilman, että Jeesus olisi sovittanut syntiäsi? Unohda se tie, tulee vain itsellesi mielellisiä sotkuja ja harmeja.
Anna Jumalan Sanan virrata lävitsesi, ilman omia, "minusta tuntuu tulkintoja." Ja huomaat että epäluuloisuus ja tietämättömyys väistyy.
Jeesus odottaa sinua. - Roshanan24
Erkki setä kirjoitti:
Kirjoitat totuutena:
"Minä en etsi vastausta helvetin olemassa oloon. Minun totuuteni, jonka olen löytänyt, kertoo, ettei sitä ole."
Mistä olet tämän totuuden löytänyt, vai onko se kategoriasta, näin ajattelen mutta se ei ole välttämättä totta?
Se työ jonka Jeesus suoritti ristillä aukaisi meille tien Jumalan luokse, ei ole muuta tietä.
Vai yritätkö viedä syntiluontosi Jumalan eteen.
ilman, että Jeesus olisi sovittanut syntiäsi? Unohda se tie, tulee vain itsellesi mielellisiä sotkuja ja harmeja.
Anna Jumalan Sanan virrata lävitsesi, ilman omia, "minusta tuntuu tulkintoja." Ja huomaat että epäluuloisuus ja tietämättömyys väistyy.
Jeesus odottaa sinua.Olen lopuulisesti päässyt "minusta tuntuu"- tulkinnoista.
Olen löytänyt J-lan Raamatusta, Hänen Pyhästä sanastaan.
Sieltä en löytänyt mainintaakaan Nasaretilaisesta.
Eikä siellä ole tulkintoja, niinkuin kristinuskon oppisuunnissa. Sillä on vain totuus, sen voi poimia kuin kypsän mansikan, tai jättää ottamatta, ja tyytyä säilykekirsikoihin. ;)
Raamattu kertoo että ihmisellä on aina suora yhteys J-lan luo. Hän on sanonut se Iankaikkisessa liitossaan. Ei tarvita ketään miestä, ei miuuta J-laa.
Kristityt sanovat nasaretilaisen olevan J-la. kuinka hän sitten voi olla välittäjänä itsensä kanssa... *syvä huokaus*
Raamattu ei sano missään, että jonkun pitäisi kuolla syntieni vuoksi.
Raamattu sanoo, että katuva sydän ja rukous riittävät Hänelle.
Ei hän mielistynyt uhreihin, vaan rukoukseen. :) - Erkki setä
Roshanan24 kirjoitti:
Olen lopuulisesti päässyt "minusta tuntuu"- tulkinnoista.
Olen löytänyt J-lan Raamatusta, Hänen Pyhästä sanastaan.
Sieltä en löytänyt mainintaakaan Nasaretilaisesta.
Eikä siellä ole tulkintoja, niinkuin kristinuskon oppisuunnissa. Sillä on vain totuus, sen voi poimia kuin kypsän mansikan, tai jättää ottamatta, ja tyytyä säilykekirsikoihin. ;)
Raamattu kertoo että ihmisellä on aina suora yhteys J-lan luo. Hän on sanonut se Iankaikkisessa liitossaan. Ei tarvita ketään miestä, ei miuuta J-laa.
Kristityt sanovat nasaretilaisen olevan J-la. kuinka hän sitten voi olla välittäjänä itsensä kanssa... *syvä huokaus*
Raamattu ei sano missään, että jonkun pitäisi kuolla syntieni vuoksi.
Raamattu sanoo, että katuva sydän ja rukous riittävät Hänelle.
Ei hän mielistynyt uhreihin, vaan rukoukseen. :)Kirjoitit:
"Olen löytänyt J-lan Raamatusta, Hänen Pyhästä sanastaan.
Sieltä en löytänyt mainintaakaan Nasaretilaisesta."
(Mikä on Raamattusi jota luet, vai etkö huomannut noita kohtia Nasaretilaisesta?)
Tässä aluksi yksi kohta Nasaretilaisesta: (kohtia on paljon enemmän)
Mark. 16:6
Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
Lainaus viestistäsi:
"Raamattu sanoo, että katuva sydän ja rukous riittävät Hänelle."
Ei se mene ihan tuolla tavalla. Juudaskin katui. Mutta jos rukoilet Jeesusta Vapahtajaksesi ja tunnustat syntisi niin kaikki on hyvin.
1Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Jumalan Poika saattoi sovittaa Jumalan ja ihmisten välisen vihollisuuden vain tulemalla tosi ihmiseksi ihmisten keskelle sekä täyttämällä jumalallisen Messiaan työnsä juuri ihmisenä. Näin jokainen välimieheen turvautuva pääsee oikeaan jumalasuhteeseen. Jumalan luokse ei syntisen ole mahdollista mennä, siksi Jeesus Kristus on se välimies.
Nämä on kaikki tiukasti Raamatussa pysyviä lainauksia ja vastauksia, joten voit sen suhteen olla levollisella mielellä
Ihmisen ikä ei riitä selvittämään Raamatun salaisuuksia, yksi peruste on jo se että kaikki eskatologian viestit eivät ole vielä toteutuneet.. - Roshanan24
Erkki setä kirjoitti:
Kirjoitit:
"Olen löytänyt J-lan Raamatusta, Hänen Pyhästä sanastaan.
Sieltä en löytänyt mainintaakaan Nasaretilaisesta."
(Mikä on Raamattusi jota luet, vai etkö huomannut noita kohtia Nasaretilaisesta?)
Tässä aluksi yksi kohta Nasaretilaisesta: (kohtia on paljon enemmän)
Mark. 16:6
Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
Lainaus viestistäsi:
"Raamattu sanoo, että katuva sydän ja rukous riittävät Hänelle."
Ei se mene ihan tuolla tavalla. Juudaskin katui. Mutta jos rukoilet Jeesusta Vapahtajaksesi ja tunnustat syntisi niin kaikki on hyvin.
1Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Jumalan Poika saattoi sovittaa Jumalan ja ihmisten välisen vihollisuuden vain tulemalla tosi ihmiseksi ihmisten keskelle sekä täyttämällä jumalallisen Messiaan työnsä juuri ihmisenä. Näin jokainen välimieheen turvautuva pääsee oikeaan jumalasuhteeseen. Jumalan luokse ei syntisen ole mahdollista mennä, siksi Jeesus Kristus on se välimies.
Nämä on kaikki tiukasti Raamatussa pysyviä lainauksia ja vastauksia, joten voit sen suhteen olla levollisella mielellä
Ihmisen ikä ei riitä selvittämään Raamatun salaisuuksia, yksi peruste on jo se että kaikki eskatologian viestit eivät ole vielä toteutuneet..On Heprealainen Raamattu, eli teidän VT, mikä on erittäin halveksiva väite.
UT ei ole Raamattua, se on kristittyjen oma, uusi testamentti.
Ja tässä Raamatussa kerrotaan, miten J-lan luokse pääsee, ja että se tie on IKUINEN.
Siis ei vain muutamia satoja vuosia tai edes tuhatta, kahta tai kolmea. Ikuinen.
Samalla sanalla Hän määrittelee itsensä.
Hän on iankaikkinen, Hän on ikuinen, samoin Hänen liittonsa ihmisten kanssa, ensin Nooan ja lopulta monien vaiheiden jälkeen ilmoitus annettiin KOKO kansalle, Siinailla. Ei Hän sanonut, että tämä liitto loppuu, tai että Tooran antama auktoriteetti muuttuisi, päin vastoin. Monia monia kertoja Hän vahvistaa, että J-lan antama liitto On Iankaikkinen. Ei muutu joksikin ihme hengelliseksi Israeliksi. Ei todellakaan. Siinä puhutaan heimoista ja heidän perintöosistaan jne.
Raamatussa (teidän VT) ei ole missään kohden puhe teidän kristuksestanne. Se on myöhempien aikojen hapatusta. :) - Eki setä
Roshanan24 kirjoitti:
On Heprealainen Raamattu, eli teidän VT, mikä on erittäin halveksiva väite.
Ja tässä Raamatussa kerrotaan, miten J-lan luokse pääsee, ja että se tie on IKUINEN.
Siis ei vain muutamia satoja vuosia tai edes tuhatta, kahta tai kolmea. Ikuinen.
Hän on iankaikkinen, Hän on ikuinen, samoin Hänen liittonsa ihmisten kanssa, ensin Nooan ja lopulta monien vaiheiden jälkeen ilmoitus annettiin KOKO kansalle, Siinailla. Ei Hän sanonut, että tämä liitto loppuu, tai että Tooran antama auktoriteetti muuttuisi, päin vastoin. Monia monia kertoja Hän vahvistaa, että J-lan antama liitto On Iankaikkinen. Ei muutu joksikin ihme hengelliseksi Israeliksi. Ei todellakaan. Siinä puhutaan heimoista ja heidän perintöosistaan jne.
Raamatussa (teidän VT) ei ole missään kohden puhe teidän kristuksestanne. Se on myöhempien aikojen hapatusta. :)No niin. Tuli sekin selväksi. Et usko Jeesukseen Kristukseen. Tiedätkö muuten että Israelissa on jopa ortodoksi juutalaisia kääntynyt kristinuskoon. VT:ssa on hyvin paljon messiaanisia ennustuksia jotka ovat jo toteutuneet. Luepa vaikka Psl. 53:1-7 .Että se Messiaasta.
Tule nyt ihmeessä pois sieltä lain alta jota et kuitenkaan kykene täyttämään. Tule armon alle. Sen on Jeesus täyttänyt. Hän odottaa sinua. - upotettu.
Roshanan24 kirjoitti:
Raamatussa (teidän VT) ei ole missään kohden puhe teidän kristuksestanne. Se on myöhempien aikojen hapatusta. :)Kun Enkeli ilmoitti Joosefille Jeesuksen syntymisen, -
>>Matt 1:21" Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi (Jeesus*), sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
(*pelastus)>Matt. 1:23
"Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi (Immanuel), mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme".
"Ja hän =(Maria)on synnyttävä pojan, ja hänelle on annettava nimi- "YESHUA" =(pelastus) ,sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistään"!
Kun VT,ssa Jaakob teki kuolemaansa ,niin hän siunasi poikansa ja profetoi -(1 Moos 49:18)-ja huudahti ->
"Sinulta minä odotan pelastusta ,Herra."
Todellisesti hän huudahti seuraavanlaisesti -"Jeesusta minä odotan, Herra"!
Elikä hän asetti "pelastus" toivonsa Jumalaan!, siis Herraan =(YESHUAAN)= "Jeesukseen"!.
>>Psalmi 91:
14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet (pelastan); minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani (pelastuksen). (Yeshuan)-"Jeesuksen"!
Jesaja 12:2-3 mainitsee peräti kolme kertaa sanan "pelastus" =(Yeshua)!
>>2.Katso, Jumala on minun(pelastukseni)=(Yeshuani); minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle(pelastukseksi)=(Yeshuaksi)."
3.Te saatte ilolla ammentaa vettä (pelastuksen)=(Yeshuan) lähteistä.>Jesaja 62:11 Mainitsee ->
"11.Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti: Sanokaa tytär Siionille:
Katso, sinun (pelastuksesi)= "Yeshuasi" tulee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.
>>13 Sinä olet lähtenyt (auttamaan*) kansaasi, (auttamaan*) (voideltuasi**). Sinä murskaat pään jumalattoman huoneesta, paljastat perustukset kaulan tasalle. Sela.
Eli alkuperäisesti jotenkin näin...
"Sinä tulit (*pelastukseksi)=(Yeshuaksi)- kansallesi.
(*Pelastamaan)=(Yeshuaan)-(**voideltusi)=(Messiaan)-kanssa!.
Sinä murskasit- pahan huoneelta =(saatanalta)- pään, paljastat perustukset kaulan tasalle. Sela."!
Nimi Jeesus esiintyy useasti VT,ssa ja löytyy edellä kerroituissa Raamatun kohdissa selvästi.
UT,ssa Luukkaan 2:29-30 Simon joka otti "Jeesuksen" syliinsä lausahti->
>>29 "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;
30. sillä minun silmäni ovat nähneet sinun (autuutesi).= "pelastuksesi"=(Yeshuasi/Jeesuksen)!
Jeesus on siis - "pelastus", eilen ,tänään ja iankaikkisesti! Niin vanhassa kuin uudessakin testamentissa! Amen!
Siunausta Jeesuksessa! - Erkki setä
Roshanan24 kirjoitti:
Raamatussa (teidän VT) ei ole missään kohden puhe teidän kristuksestanne. Se on myöhempien aikojen hapatusta. :)Rakastan hyvin paljon VT:n sanomaa, me kristityt nimitämme sitä Vanhaksi Testamentiksi. Se siitä
Väitteesi:
"Raamatussa (teidän VT) ei ole missään kohden puhe teidän kristuksestanne. Se on myöhempien aikojen hapatusta."
Tässä on kirjoitus VT:sta, Roomalaiskirje lainaa sitä:
Room. 10:19-21
Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan." (pakanoista, lisäykseni joka selviää kohdan laajemmasta asiayhteydestä)
Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
- Mc-Gyver
...käsityksineen Raamatusta. Luulenpa että hänen kanssaan ei kannata väitellä UT:sta. Sen verran syvällä tuntuu juutalaisuus tytössä istuvan.
- tuota
Roshana on kiinnostunut juutalaisuudesta ja yrittää esittää olevansa semmoinen, mutta jos luet hänen kirjoituksiaan hieman tarkemmin niin huomaat että tyttö on ulkona kuin lumiukko. Harmi, näin hän pilaa juutalaistuuden mainetta, kun ei tajua olla hiljaa mielipiteidensä kanssa
- T Kempis
Otitpa viestissäsi esiin nykykristillisyyden pahimman ongelman. Useimmissa kristinuskon suunnissa on nykyään vallalla oppi ikuisesta helvetintuomiosta, joka tulee kaikkien uskomattomien osaksi, vaikka olisivat kuinka hyviä ihmisiä. Tämä helvetillinen oppi varjostaa monien kristittyjen elämää, koska on sietämätöntä ajatella, että uskomattomat ystävät ja läheiset joutuisivat ikuisiksi ajoiksi moiseen kidutuksen paikkaan. Se kumoaa myös ajatuksen Jumalan rakkaudesta – on mahdotonta ajatella suurinta mahdollista rakkautta, joka haluaisi kiduttaa omia luomuksiaan ikuisesti.
Ensimmäisille kristityille evankeliumi oli Uuden testamentin mukaan aito ilosanoma. Samaa ei voi sanoa nykyisestä tulikivenkatkuisesta opetuksesta. Jossain täytyy siis olla vika, mutta mikä on mennyt pieleen?
Vika on aivan ilmeisesti nykyisessä opissa ikuisesta helvetistä. Kristillisessä kirjallisuudessa tämä oppi esiintyy itse asiassa ensimmäistä kertaa kirkkoisä Tertullianuksella n. 200 jKr ja sai virallisen vahvistuksen kirkon konsiilissa vuonna 553 (tai 540 (lisätietoja ks. http://www.tentmaker.org/books/OriginandHistory.html). Apostolit uskoivat ilmeisesti määräaikaiseen rangaistukseen ja lopulliseen tuhoon: ”Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät...” (2. Piet 2:9).
Sana helvetti esiintyy suomenkielisessä Uudessa testamentissa 12 kertaa, näistä 11 kertaa Jeesuksen omissa puheissa ja kerran Jaakobin kirjeessä. Vanhassa testamentissa se ei esiinny kertaakaan. VT:ssa Jumalan siunaukset ja tuomiot tapahtuivat aina tässä ajassa, ei ikuisuudessa. Helvetti on käännetty kreikankielen sanasta Gehenna, joka olisi muiden paikannimien tapaan pitänyt jättää kääntämättä. Gehenna tarkoitti Jerusalemin eteläpuolella olevaa Hinnomin laaksoa, jossa poltettiin jätteitä sekä eläinten ja teloitettujen rikollisten ruumiita. Mätänemisen ja kulkutautien ehkäisemiseksi siellä pidettiin yllä jatkuvaa tulta (tästä tulevat Jeesuksen puheet sammumattomasta tulesta). Tyypillinen erimerkki Gehannasta Jeesuksen opetuksissa on vuorisaarnassa. ”Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.” (Matt. 5:29). Jeesus puhuu nimenomaan ruumiin heittämisestä Gehennaan. Tässä oli varoittava esimerkki rikollisten kohtalosta: ensin teloitetaan ja sitten ruumis poltetaan Gehennassa. Gehennan laakso on muuten yhä olemassa, mutta tuli ei siellä enää pala.
Jeesuksen ajan juutalaisille Gehenna saattoi tosin tarkoittaa myös tulevaa tuomiota. Profeetta Malakian kirjassa on ennustus: ”Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.” (Mal. 4:1) Tämäkin on ennustus maan päällä tapahtuvasta kertakaikkisesta tuhosta, josta ei jää jäljelle ’juurta eikä oksaa’.
Jaakobin kirjettä lukuun ottamatta sana helvetti ei esiinny apostolien kirjeissä. Paavali puhuu sen sijaan kadotuksesta. Monet uskovat luulevat, että kadotus on sama asia kuin helvetti, mutta sillä on tosiasiassa aivan eri merkitys. Kadotus on käännetty kreikankielen sanoista apoleia tai olethros. Kummankin sanan kanta on verbi apollymi, joka tarkoittaa: surmata, tuhota perinpohjaisesti. Ehkä helvetin ja kadotuksen sekoittaminen toisiinsa johtuu tessalonikalaiskirjeen kohdasta, jossa Paavali puhuu iankaikkisesta kadotuksesta (olethron aionion): ”Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,” (2 Tess. 1:9). Uskovat ilmeisesti kuvittelevat, että iankaikkinen kadotus on todellisuudessa iankaikkinen kidutus, mutta miten perinpohjainen tuho voi kestää ikuisesti?
Paavali itse asiassa opettaa varsin selkeästi, että ”synnin palkka on kuolema” (Room 6:23). Myös Jeesus esittää opetuksissaan iankaikkisen elämän vastakohtana kuoleman.
Uudesta testamentista ei löydy kovin paljon tukea myöskään sille opille, että Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen ja kaikki muut heitetään helvettiin. Uudessa testamentissa on kaksi tulevaa tuomiota käsittelevää pääkohtaa: ns. ’kansojen tuomio’ Matt. 25:31-46 ja ’viimeinen tuomio’ Ilm: 20:12-15. Kummassakaan kohdassa tuomion perusteeksi ei mainita uskoa vaan ’kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan’. Tämän voi ymmärtää niin, että tässä ei tuomitakaan uskovia, jotka ovat jo saaneet armahduksen (ks. Room: 8:1). Kohdassa puhutaan myös tulisesta järvestä, mutta ei sanota, että se olisi ikuisen rangaistuksen paikka vaan: ” Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.”
Markuksen evankeliumin lähetyskäskyssä (Mark. 16:16) on selvä käännösvirhe: ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen”. Alkuperäisessä kreikankielisessä tekstissä ei ole sanaa kadotus. Kreikankielen verbi katakrinoo tarkoittaa: tuomita oikeudessa/tuomita syylliseksi. Paremman sanan puutteessa Agricola käänsi sen aikoinaan ’kadotetaan’, jonka vuoden -38 kirkkoraamatun kääntäjät muuttivat muotoon ’tuomitaan kadotukseen’.
Viimeisen tuomion jälkeen Ilmestyskirjan 21. luvussa puhutaan uudesta maailmasta, josta Jumala on poistanut kaiken kärsimyksen:
”1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. 2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. 3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; 4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Johannes sanoo kirjeessään ”Jumala on rakkaus” (1. Joh. 4:8). Raamattu lupaa myös, että: ”jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.” (Apt. 2.21). Ehtona ei ole oikea usko eikä minkään kirkkokunnan jäsenyys, tarvitaan vain kaksi sanaa: ”Herra armahda”...- Erkki setä
Oppi armosta, sovituksesta,iankaikkisesta pelastuksesta ja siitä että Jeesus on täyttänyt kaiken ristillä jää kirjoituksessasi toiselle sijalle.
Ihminen puhuu sitä mitä tuntee, tuot ilmeisen selvästi omia pelkotilojasi esille ja nyt olet vesittämässä evankeliumin ilosanomaa.
Sanot että ehtona taivaaseen pääsystä ei ole oikea usko. Palaa yksinkertaisuuteen ja katso vielä kerran Joh. 3:16-18
Yritätkö viestittää että kaikki pääsevät taivaaseen koska Jumalan rakkaus on niin suuri?
Kuinka monta saatat ohjata helvetin tielle vesitetyllä filosofoinnillasi. Kyseenalaista oppi Jumalan iankaikkisesta suunnitelmasta, niin lisäät myös omaa epävarmuuttasi - YKX
Erkki setä kirjoitti:
Oppi armosta, sovituksesta,iankaikkisesta pelastuksesta ja siitä että Jeesus on täyttänyt kaiken ristillä jää kirjoituksessasi toiselle sijalle.
Ihminen puhuu sitä mitä tuntee, tuot ilmeisen selvästi omia pelkotilojasi esille ja nyt olet vesittämässä evankeliumin ilosanomaa.
Sanot että ehtona taivaaseen pääsystä ei ole oikea usko. Palaa yksinkertaisuuteen ja katso vielä kerran Joh. 3:16-18
Yritätkö viestittää että kaikki pääsevät taivaaseen koska Jumalan rakkaus on niin suuri?
Kuinka monta saatat ohjata helvetin tielle vesitetyllä filosofoinnillasi. Kyseenalaista oppi Jumalan iankaikkisesta suunnitelmasta, niin lisäät myös omaa epävarmuuttasiHerran nasiiri Johannes Kastaja antoi tulikiven katkuista palautetta "te kyykäärmeen sikiöt...".
Tämän päivän liberaali teologia yrittää vesittää Jumalan sanan olemattomiin; puhutaan vain rakkaudesta, ja unohdetaan syy ja seuraus.
Luulevatko tämän päivän kristityt pääsevänsä helpommalla kuin ensimmäiset? Ensimmäiset tulevat viimeiseksi, ja viimeiset ensimmäiseksi; koska tässä ajassa uskovaiset yritetään tukahduttaa monin keinoin...voi maata ja merta sillä perkele on alas astunut...saapuu valheen kaikella voimalla. Siunausta. - T Kempis
Erkki setä kirjoitti:
Kuinka monta saatat ohjata helvetin tielle vesitetyllä filosofoinnillasi. Kyseenalaista oppi Jumalan iankaikkisesta suunnitelmasta, niin lisäät myös omaa epävarmuuttasiTällaista palautetta jo vähän odotinkin, mutta voitko oikeasti tuomita minua siitä, että uskon ennemmin Raamatun sanaan kuin helluntaikirkon tai monen muun kirkon opetuksiin.
Kun Paavali sanoo Roomalaiskirjeessä, että "synnin palkka on kuolema", pitäisikö minun lukea se, että "synnin palkka on ikuinen kidutus helvetissä"?
Tai kun Ilmestyskirja sanoo: "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi", niin pitäisikö minun lukea se: "Tämä on ikuinen elämä tulisessa järvessä?"
Olen kyllä lukenut pastori Antti Kylliäisen kirjan 'Kaikki pääsevät taivaaseen', ja minusta olisi todella hienoa jos niin olisi, mutta en löydä ajatukselle kiistatonta tukea Raamatusta. Mutta oppi kaikkien uskomattomien ikuisesta kidutuksesta helvetissä on minusta vähintään yhtä kaukana Raamatun alkuperäisestä sanomasta.
Useimmat uskovat lukevat Raamattua 'opillisten silmälasien' läpi, eli heillä on jo lukiessaan valmis ulkoaopittu selitys siihen, miten kukin kohta tulisi tulkita. Oppiin sopimattomat Raamatun kohdat tulkitaan toisien kohtien avulla oppiin sopiviksi, ja näin Raamatun sana muuttuu. Näin kuolema muuttuu elämäksi ja tekojen tuomio uskon tuomioksi.
En yritä vesittää evankeliumia, mutta olen hyvin huolissani siitä, että tämä nykyinen 'evankeliumi' vesittää puolet Uuden testamentin opetuksista. Esimerkiksi sen, että sekä 'kansojen tuomiolla' että 'viimeisellä tuomiolla' tuomion perusteena ei ole usko vaan teot: "mitä te teitte yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni". Tunnen kyllä sen tulkinnan, että 'kansojen tuomiolla' kokonaiset kansat tuomittaisiin helvettiin tai tuhatvuotiseen valtakuntaan sen perusteella, miten ne ovat suhtautuneet Israeliin, mutta minusta tämä tulkinta on taas yksi tapa vesittää Raamatun sanaa. Eivät ne teot, joista tässä puhutaan, ole kansakuntien tekoja vaan ihmisten tekoja toisilleen, enkä löydä mistään Raamatusta tukea sille ajatukselle, että 'vähimmät veljet' olisivat pelkästään juutalaisia. Jeesuksen omien sanojen mukaan se, "joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini" (Mark. 3:35)
Raamattu opettaa hyvin johdonmukaisesti, että hyvät teot palkitaan ja pahoista rangaistaan. Nykyään on kuitenkin vallalla 'yksin uskosta' -oppi, jossa teoilla ei ole mitään merkitystä - tässä toteutuu Jeesuksen ennustus "laittomuus saa vallan".
Sekä Jeesus että Paavali opettavat tekojen merkityksestä:
"28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen." (Joh. 5:28-29)
... "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, 8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. (Room 6:6-8)
Kun puhuin 'oikean uskon' tarpeettomuudesta, en tarkoittanut että kaikki pelastuvat. Olisi pitänyt 'oikea oppi', mutta juuri 'oikean uskon' kanssa minulla on sellainen ongelma, että se ainakin vapaissa suunnissa määritellään niin ahtaasti, että ehkä 99% kaikista ihmisistä ja suurin osa kristityistäkin jää sen ulkopuolelle.
Mitä ryöväri sanoi ristillä Jeesukselle? "Herra, muista minua ..." - ja ryöväri pelastui. Liekö ryövärillä ollut 'oikea usko' tai 'oikea oppi'? Sekä VT:n että UT:n puolella on lupaus: "Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". Siksi sanon, että ei tarvita 'oikeaa uskoa'. Pelkkä usko riittää, se sinapinsiementä pienempi uskon kipinä, jossa voit sanoa Jumalalle 'Herra armahda..."
Uskon siis, että uskomalla Jeesukseen voi saada syntinsä anteeksi ja armahduksen tuomiosta, mutta kaikki muut ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan joko 'tuliseen järveen, joka on toinen kuolema' tai 'iankaikkiseen elämään'. Voitko Raamatun nojalla osoittaa tämän uskoni vääräksi? Jos voit, niin perun kaikki sanani, ja lakkaan härnäämästä tällä palstalla teitä 'oikeauskoisia'. - T Kempis
T Kempis kirjoitti:
Tällaista palautetta jo vähän odotinkin, mutta voitko oikeasti tuomita minua siitä, että uskon ennemmin Raamatun sanaan kuin helluntaikirkon tai monen muun kirkon opetuksiin.
Kun Paavali sanoo Roomalaiskirjeessä, että "synnin palkka on kuolema", pitäisikö minun lukea se, että "synnin palkka on ikuinen kidutus helvetissä"?
Tai kun Ilmestyskirja sanoo: "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi", niin pitäisikö minun lukea se: "Tämä on ikuinen elämä tulisessa järvessä?"
Olen kyllä lukenut pastori Antti Kylliäisen kirjan 'Kaikki pääsevät taivaaseen', ja minusta olisi todella hienoa jos niin olisi, mutta en löydä ajatukselle kiistatonta tukea Raamatusta. Mutta oppi kaikkien uskomattomien ikuisesta kidutuksesta helvetissä on minusta vähintään yhtä kaukana Raamatun alkuperäisestä sanomasta.
Useimmat uskovat lukevat Raamattua 'opillisten silmälasien' läpi, eli heillä on jo lukiessaan valmis ulkoaopittu selitys siihen, miten kukin kohta tulisi tulkita. Oppiin sopimattomat Raamatun kohdat tulkitaan toisien kohtien avulla oppiin sopiviksi, ja näin Raamatun sana muuttuu. Näin kuolema muuttuu elämäksi ja tekojen tuomio uskon tuomioksi.
En yritä vesittää evankeliumia, mutta olen hyvin huolissani siitä, että tämä nykyinen 'evankeliumi' vesittää puolet Uuden testamentin opetuksista. Esimerkiksi sen, että sekä 'kansojen tuomiolla' että 'viimeisellä tuomiolla' tuomion perusteena ei ole usko vaan teot: "mitä te teitte yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni". Tunnen kyllä sen tulkinnan, että 'kansojen tuomiolla' kokonaiset kansat tuomittaisiin helvettiin tai tuhatvuotiseen valtakuntaan sen perusteella, miten ne ovat suhtautuneet Israeliin, mutta minusta tämä tulkinta on taas yksi tapa vesittää Raamatun sanaa. Eivät ne teot, joista tässä puhutaan, ole kansakuntien tekoja vaan ihmisten tekoja toisilleen, enkä löydä mistään Raamatusta tukea sille ajatukselle, että 'vähimmät veljet' olisivat pelkästään juutalaisia. Jeesuksen omien sanojen mukaan se, "joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini" (Mark. 3:35)
Raamattu opettaa hyvin johdonmukaisesti, että hyvät teot palkitaan ja pahoista rangaistaan. Nykyään on kuitenkin vallalla 'yksin uskosta' -oppi, jossa teoilla ei ole mitään merkitystä - tässä toteutuu Jeesuksen ennustus "laittomuus saa vallan".
"28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen." (Joh. 5:28-29)
7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, 8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. (Room 6:6-8)
Kun puhuin 'oikean uskon' tarpeettomuudesta, en tarkoittanut että kaikki pelastuvat. Olisi pitänyt 'oikea oppi', mutta juuri 'oikean uskon' kanssa minulla on sellainen ongelma, että se ainakin vapaissa suunnissa määritellään niin ahtaasti, että ehkä 99% kaikista ihmisistä ja suurin osa kristityistäkin jää sen ulkopuolelle.
Mitä ryöväri sanoi ristillä Jeesukselle? "Herra, muista minua ..." - ja ryöväri pelastui. Liekö ryövärillä ollut 'oikea usko' tai 'oikea oppi'? Sekä VT:n että UT:n puolella on lupaus: "Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". Siksi sanon, että ei tarvita 'oikeaa uskoa'. Pelkkä usko riittää, se sinapinsiementä pienempi uskon kipinä, jossa voit sanoa Jumalalle 'Herra armahda..."
Uskon siis, että uskomalla Jeesukseen voi saada syntinsä anteeksi ja armahduksen tuomiosta, mutta kaikki muut ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan joko 'tuliseen järveen, joka on toinen kuolema' tai 'iankaikkiseen elämään'. Voitko Raamatun nojalla osoittaa tämän uskoni vääräksi? Jos voit, niin perun kaikki sanani, ja lakkaan härnäämästä tällä palstalla teitä 'oikeauskoisia'.Room 6:6-8 piti olla Room 2:6-8
- Erkki setä
T Kempis kirjoitti:
Tällaista palautetta jo vähän odotinkin, mutta voitko oikeasti tuomita minua siitä, että uskon ennemmin Raamatun sanaan kuin helluntaikirkon tai monen muun kirkon opetuksiin.
Uskon siis, että uskomalla Jeesukseen voi saada syntinsä anteeksi ja armahduksen tuomiosta, mutta kaikki muut ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan joko 'tuliseen järveen, joka on toinen kuolema' tai 'iankaikkiseen elämään'. Voitko Raamatun nojalla osoittaa tämän uskoni vääräksi? Jos voit, niin perun kaikki sanani, ja lakkaan härnäämästä tällä palstalla teitä 'oikeauskoisia'.Kirjoitit:
"Tällaista palautetta jo vähän odotinkin, mutta voitko oikeasti tuomita minua siitä, että uskon ennemmin Raamatun sanaan kuin helluntaikirkon tai monen muun kirkon opetuksiin."
(Kommentti. Jumala ilmaisee sanomansa seurakunnan välityksellä, anna Jumalan ohjata sinut seurakuntaan jonka voit tuntea kodiksesi ja mikä on epäselvää, tai olet eri mieltä, kysy seurakunnan pastorilta).
En ole tuominnut sinua, ajatuksistasi olen eri mieltä.
Kun esität täällä asioita ole myös valmis ottamaan vastaan kritiikkiäkin, sitähän itsekin esität.
Ilm. 20:15
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ymmärränkö oikein että haluat ilmaista, että myös pelastumattomat pääsevät taivaaseen, tekojensa perusteella. Ehkä et tarkoita sitä?
Usein sekoitetaan Kristuksen tuomioistuin (Bema ja Valkoisen valtaistuimen tuomioistuin Ilm. 20:12 (Thronos)
Bema,
2Kor. 5:10
Sillä kaikkien,(uskovien) meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai *pahaa. (*pahaa= tekoja joilla ei ole iankaikkista merkitystä, ne tulevat palamaan siellä, puhdistumme täysin, ja jatkamme eteenpäin kohti taivasta.
Ryövärillä oli oikea oppi, se tulee esille "Herra pelasta minut" Se oli aitoa usko Herran nimeen ja voimaan. Hän toi itsensä Herran eteen täysin riisuttuna omasta voimastaan. Toinen ryöväri ei sitä tehnyt.
En ota kantaa noihin prosenttilukuihin, mutta kaikki jotka uskovat, Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanaan pääsevät taivaaseen. Kerrot että osa kristityistä ei pääsisi taivaaseen.
Siis kysymys:
Ketä näillä tarkoitat, miten ymmärrät tässä kohtaa sanan kristitty.
Kaikki taivaaseen ei olisi hieno ajatus millä tavalla taivas eroaisi silloin nykyisestä tilastamme, Jumalan kieltäjineen ja mitä harhaoppisia niitä onkaan
Raamattu ei tue ajatusta kaikkien pääsemisestä sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010380Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523555Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543301- 642875
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2072243- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252033Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221456Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386