Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle "sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta" (2 Piet 1:21).
Raamattu on selkeä ja johdonmukainen kokonaisuus, vaikka se koostuu 66:sta eri aikoina laaditusta kirjoituksesta.
Raamatussa on Vanha ja Uusi Testamentti. Vanhan Testamentin puolella "Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta" (Gal 3:8). Uuden Testamentin puolella meille julistetaan "Jumalan evankeliumia, jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa, Hänen Pojastansa" (Room 1:1-3).
Johannes Kastaja Vanhan liiton edustajana huusi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!" (Joh 1:29). Raamatun päähenkilö on alusta loppuun saakka Jeesus Kristus eli Pelastaja Messias, "joka antoi itsensä syntiemme tähden vapahtaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta" (Gal 1:4). Hän itse on Pelastuksen Evankeliumi ja Jumalan Sana. "Hän oli pukeutunut vereen kastettuun viittaan, ja hänen nimensä on Jumalan Sana" (Ilm 19:13). Raamatun ilosanoma on siis kiteytettynä tämä: "niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä" (Joh 3:16).
Jumalan Poika, joka tuli lihaksi, on osa ihmikunnan historiaa. Mutta toisaalta koko ihmiskunta on osa Jumalan kämmenellä olevaa maailmankaikkeuden historiaa. "Maailmassa Hän oli, ja maailma on Hänen kauttaan saanut syntynsä" (Joh 1:10). Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä Hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen, ja Hän on ennen kaikkia, ja Hänessä pysyy kaikki voimassa" (Kol 1:15-17). Ratkaisevan tärkeää meidän ikuisuuskohtalollemme on se, miten nyt meneillään olevassa ajassa suhtaudumme Jumalan ilmoitukseen - Jumalan Sanaan. Me voimme ottaa sen vastaan tai hyljätä Hänet, joka on Jumalan Sana.
Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on Hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka Hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta Hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa" (Hebr 1:1-3).
Raamattu sisältää siis täysin yhtenäisen Jumalan ilmoituksen Pelastajasta, Hänen ainosyntyisestä Pojastaan, jossa maailmankaikkeus on luotu. Jo Raamatun ensimmäinen Sana ilmoittaa meille Jumalan Pojan, Hänet, joka on Alku ja Loppu, Ensimmäinen ja Viimeinen, Alfa ja Omega. Hän on Aamen ja Alku.
Ajan ulkopuolella oleva Jumala veti ajankellon käyntiin. Veto loppuu aikanaan ja koittaa ikuisuus niin sinulle kuin minullekin.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=262&t=377
Raamattu on Jumalan ilmoitus Hänen Pojastansa
8
<50
Vastaukset
Uskonharhainen käsitys ihmisen kirjoittamasta ja komitean kokoamasta sekavasta lammaspaimenten ikiaikaisia satuja ja vanhempien uskontojen tarinoita kierrättävästä satukirjasta.
http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi1/sivu_1_5_3.html
http://see_the_truth.webs.com/New Testament.html
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Uskonnon_alkuperä
https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2014/12/18/did-historical-jesus-exist-the-traditional-evidence-doesnt-hold-up/Raamatun profetiat eivät ole kenenkään ihmisen,selitettävissä,henki on se joka avaa hengen silmillä näkemään,mikä on jumalasta raamattu on juuri sitä.
- alfa123om2222
Raamattu on monipuolinen lausekokoelma ja laaja yleismaailmallinen sanavarasto. Baabelin tornin luona ihmiskunnalta riistettiin mahdollisuus yleismaailmalliseen sanavarastoon, mutta koska raamattu on rujo kirja ja monin tavoin vahingollinen niin tuollaisen sanavaraston Jumala sallii olevan yleismaailmallinen.
Raamattu sisältää paljon sortavaa ja alistavaa moraalikoodia. Olkaa nöyrät, kunnioittakaa sitä ja tätä, älkää vastustelko pahaa jne. Sen lauseet ja sanat johtavat orjuuteen ja lamaantumiseen. Se toimii ikään kuin ooppiumi; niin kuin on saatu jo 1800-luvulla selville.
Raamattu on epäilemättä kompromissi. Jos joku aikoo saada ikuisen elämän niin hänen tulisi elää täytenä orjana ja tahdottomana palvojana. Se suuri joukko, joka selviää suuresta ahdistuksesta kuluttaa ikuisuutensa yötä päivää ylistystä ja kunnioitusta Korkeimmalle laulaen. Mitään muuta he eivät tee.
Raamattu on henkinen kastarointi ja siipien katkaisu monille. Mutta laadultaan se on mestarillinen ja moitteeton. Jos vaaditaan, että pitää olla laamaannuksissa elävä orja niin raamattu tarjoaa tarpeeksi lohtua ja sijaistoimintaa ajatuksille.
Itse pidän Isaac Asimovin: Säätiö sarjaa, johon kuuluu muistaakseni nykyisin 5-6 osaa melkein yhtä hyvänä kirjana kuin mitä raamattu on. Siitä puuttuu tosin paljon varoituksia ja epäluuloa muita kohtaan. "Alussa loi Jumala taivaat ja maan" (1 Moos 1:1)
Raamatun ensimmäinen sana Alussa tarkoittaa muutakin kuin ajan alkupäätä. Se paljastaa koko projektin Pään, siis sen projektin, joka alkoi luomisella
"Kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen, ja Hän on ennen kaikkia, ja Hänessä pysyy kaikki voimassa" (Kol 1:16-17)
Ja juuri tuolla perusteella Hän esittelee Itsensä Uuden Testamentin sivuillakin sanalla Alku.
"Näin sanoo AAMEN … ALKU" (Ilm 3:14)
Vielä Raamatun viimeisessä luvussa Hän lausuu:
"MINÄ OLEN α ja Ω, Ensimmäinen ja Viimeinen, Alku ja Loppu" (Ilm 22:13-)- alfa123om2222
Jeesus sanoi lähettävänsä: Toisen Puolustajan, Totuuden Hengen, HÄnet.
Nuo kertoisivat koko totuuden ja tulevat asiat. Näin tapahtuikin islamissa.
En esimerkiksi tietäisi ilman islamia, että vuodessa 3000 jKr tai myöhemmin luodaan 7 braania, joista vain yksi on tosi maailma. Kuusi muuta braania ovat eräänlaisia halokansia. Olet siis oikeassa kun sanot, että emme tiedä koska maailma on luotu. Voi olla, että tuo luomispaikka on yli tuhannen vuoden päässä tulevaisuudessa ja elämme itse joko yhdessä ja ainoassa oikeassa maailmassa tai sitten jossakin noista kuudesta braanista.
Ilman Koraania ja sen lupaamaa johdatusta en tietäisi paljoakaan. Enkä osaisi varoa tarpeeksi metkuja, joita Jumala tai tiede järjestää tulevaisuudessa. Toinen kirjasarja joka kertoo tulevaisuudesta vuodesta 3000 jKr eteenpäin on Bhagavatam. Mutta en voi tietää kertooko Bhagavatam oikeasta tosi maailmasta vaiko vain braanista. Raamatun ilmoitus Jumalan Pojasta on ainutlaatuinen.
Jeesus otti päällensä meidän pahat tekomme ja rikkomuksemme. Ja kuolemallaan Hän maksoi meidän syntivelkamme.- JostaHinnan
Maksoi verellään
JostaHinnan kirjoitti:
Maksoi verellään
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
He veisasivat uutta virttä ja sanoivat: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu. Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista, kielistä, kansoista ja heimoista" (Ilm 5:9 JKR)
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423