katoliseen kirkkoon liittyminen

epätietoinen2

Hei,
Olen miettinyt katoliseen kirkkoon liittymistä. Olen itse tällä hetkellä luterilainen, naimisissa luterilaisen kanssa. Meidät on vihitty luterilaisessa kirkossa. Onko tämä jokin ongelma, jos puolisoni jää luterilaiseen kirkkoon ja itse liittyisin katoliseen kirkkoon ?

35

2556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinmeilläkin

      Se on melko tavallista Suomessa. Meillä se ei ole ongelma, koska miehenikin suhtautuu myönteisesti katolilaisuuteen, vaikka on melko passiivinen jäsen luterilaisessa kirkossa.

    • KohtaEntinenKatolinen

      Minä olen harkinnut katolisesta kirkosta eroamista. Kun olen huolella päässyt tutustumaan kirkkoon, niin olen havainnut kirkon elävän valheessa. Se ei noudata eikä kunnioita Raamatun opetusta vaan paavin käsittämättömiä päähänpistoja. Tästä kirkosta ei löydy pelastusta, mutta kylläkin kaikenlaista turhanpäivästä ajanvietettä.

      • Alkuperäinen

        Entä sitten luterilainen kirkko ? Kun olen käynyt katolisessa messussa, tuntuu kuin olisi tullut savupirtistä lasipalatsiin, kristinuskon ytimeen, jossa oikeasti julistetaan Jumalan sanaa ja kirkastetaan Kristusta. Jumalanpalveluksessa on aito, alkuseurakunnan tunnelma, ja mielestäni sakramenttioppi on oikea. Apostoliset kirkot on perustettu kalliolle, protestantismi enemmänkin hiekalle.

        Alkuperäisellä kysymyksellä tarkoitin sitä, että jos pääsen kirkon jäseneksi, onko minulla kuitenkin ehtoollisyhteys, vaikka olen ns. luterilaisessa avioliitossa ? Tämä oli oikea huoleni, joka ei kysymyksestäni ehkä täysin selvästi välittynyt.


      • JJuuuuuhh

        Hienoa propagandatekstiä!


      • mieti-tätä

        On totta, että luterilainen kirkko on tällä hetkellä todella hukassa ja luopunut Raamatusta sekin. Luterilainen kirkko on politisoitunut ja virkamiesmäistynyt.

        Jos nyt meinaat korjata ongelman liittymällä katolisen kirkkoon, niin menet ojasta allikkoon. Jos et tätä erota, niin saat, mitä ansaitset. Taidat olla niitä uskonnon harjoittajia, jotka etsivät enemmän lasipalatseja kuin Jumalan tuntemista.

        Ja kuka on sanonut, että katolinen kirkko on se kalliolle perustettu virallinen kirkko? Sitä väittää katolinen kirkko itse. Katolinen kirkko ei ole sama asia kuin apostolit. Pietarin siunaus ei ole periytynyt paaville.


      • Alkuperäinen

        Mikä sinun mielestäsi on sitten ratkaisu ? Jäädä kokonaan uskontokuntien ulkopuolelleko ?


      • näinmeilläkin
        Alkuperäinen kirjoitti:

        Entä sitten luterilainen kirkko ? Kun olen käynyt katolisessa messussa, tuntuu kuin olisi tullut savupirtistä lasipalatsiin, kristinuskon ytimeen, jossa oikeasti julistetaan Jumalan sanaa ja kirkastetaan Kristusta. Jumalanpalveluksessa on aito, alkuseurakunnan tunnelma, ja mielestäni sakramenttioppi on oikea. Apostoliset kirkot on perustettu kalliolle, protestantismi enemmänkin hiekalle.

        Alkuperäisellä kysymyksellä tarkoitin sitä, että jos pääsen kirkon jäseneksi, onko minulla kuitenkin ehtoollisyhteys, vaikka olen ns. luterilaisessa avioliitossa ? Tämä oli oikea huoleni, joka ei kysymyksestäni ehkä täysin selvästi välittynyt.

        "onko minulla kuitenkin ehtoollisyhteys, vaikka olen ns. luterilaisessa avioliitossa ?"

        On kyllä, puolison luterilaisuus ei vaikuta sinun ehtoollisyhteyteesi.


      • näinmeilläkin
        mieti-tätä kirjoitti:

        On totta, että luterilainen kirkko on tällä hetkellä todella hukassa ja luopunut Raamatusta sekin. Luterilainen kirkko on politisoitunut ja virkamiesmäistynyt.

        Jos nyt meinaat korjata ongelman liittymällä katolisen kirkkoon, niin menet ojasta allikkoon. Jos et tätä erota, niin saat, mitä ansaitset. Taidat olla niitä uskonnon harjoittajia, jotka etsivät enemmän lasipalatseja kuin Jumalan tuntemista.

        Ja kuka on sanonut, että katolinen kirkko on se kalliolle perustettu virallinen kirkko? Sitä väittää katolinen kirkko itse. Katolinen kirkko ei ole sama asia kuin apostolit. Pietarin siunaus ei ole periytynyt paaville.

        "Ja kuka on sanonut, että katolinen kirkko on se kalliolle perustettu virallinen kirkko? "

        Katolinen kirkko on ainoa kirkko, jonka Jeesus perusti. Mikään muu kirkko ei ole saanut alkuaan ensimmäisenä helluntaina n. 2000 vuotta sitten.


      • EttäSemmosta

        Jeesus ei perustanut katolista kirkkoa. Hän siunasi Pietaria ja helluntaina mm. maallikot saivat Pyhän Hengen. Siitä muutaman sadan vuoden päästä alkoi Roomassa piispat luulemaan itsestään liikoja ja Roomaan syntyi kristinuskon valhejäljitelmä, jonka nimi on roomalaiskatolinen kirkko.

        Totuudellinen uskonyhteys löytyy niiden uskovien keskuudessä, jotka noudattavat Jumalan Sanaa eli myös Raamattua. Mutta katolinen kirkko ei usko Raamattuun vaan katekismukseensa, jossa se on kumonnut Jumalan Sanaa.


      • WWWqaAAZZcDS

        Järkyttävä valhe. Helluntailaisuus on ainoa seurakunta, joka sai alkunsa helluntaina. Katolinen kirkko syntyi poliittisen vehkeilyn seurauksena vuosien 300-600 välillä.
        Jeesus vihaa nikolaiittain oppia. Jeesus ei vihaa Pontius Pilatusta, joka tuomitsi hänet kuolemaan eikä Jeesus vihaa niitä roomalaisia sotilaita, jotka lävistivät hänet nauloilla, mutta nikolaiittain oppia hän vihaa. Siksi tähän asiaan on suhtauduttava hyvin vakavasti.
        Ilmestyskirja:
        2:6 Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.
        2:15 Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
        Tuo oppi tarkoittaa sitä, että seurakunnan tasa-arvoiset jäsenet jaettiin pappeihin ja maallikoihin ja papeilla vain oli oikeus sen jälkeen lukea tai tulkita Raamattua seurakunnassa. Maallikot ajettiin ulos seurakunnan toiminnasta. Samalla menetettiin paljon armolahjoja, joita niillä ihmisillä oli. Jeesus sanoi opetuslapsille, että "te olette veljiä keskenänne" ja hän käski heitä olemaan yhtä seurakunnassa, hän ei jakanut opetuslapsia kasteihin.
        Tästä aiheesta voi lukea internetistä esim. seuraavista osoitteista. Asia kannattaa opiskella kunnolla sillä katolinen kirkko ja muut papit tekevät kaikkensa hämärtääkseen totuuden tästä asiasta. Katoliset sivustot eivät ole luotettavia tämän asian eikä muidenkaan osalta. Katolinen kirkko yrittää opetuksessaan sekoittaa Bileamin opin ja nikolaiittan opin toisiinsa ja tällä tavalla sumentaa totuuden nikolaiittain opista. Ne eivät ole sama oppi.

        http://answers.yahoo.com/question/in...0164219AAFfoIg
        http://www.churchrestoration.org/tea...E CHURCH.htm

        Nikolaiiittain opista ja Jeesuksen vihasta sitä kohtaan seuraa luonnollisesti, että Jeesus ei ole koskaan asettanut yhtään pappia tai seurakunnan johtajaa tai ykkössaarnaajaa seurakuntaan. Tämä on hyvin kiusallinen totuus katolisten ja muidenkin pappien kannalta. Jeesus vihaa pappeja, jotka kulkevat nokka pystyssä ja liperit kaulassa ja korottavat itsensä muiden seurakuntalaisten ja Jumalan Sanan yläpuolelle. Sellaista esimerkkiä Jeesus ei antanut opetuslapsilleen eikä Uudessa Testamentissa missään ole sanottu, että seurakuntaan pitäisi asettaa pappi tai pappeja. Koko seurakunta muodostaa papiston.

        Tutkikaa ihmiset, mitä nikolaiittain tarkoittaa sillä selvästi on havaittavissa, että tieto tästä asiasta vähenee koko ajan.

        Pappisorganisaatio seurakunnissa on inhimmillistä perua, se perustuu ihmissääntöihin ja määräyksiin. Se ei perustu Jumalan Sanaan. Jeesus asetti seurakuntansa armovirkojen ja armolahjojen varaan mutta niiden ei sallita toimia pappiskomentoisessa seurakunnassa. Esim.luterilaisessa kirkossa erotettiin pappi, jos hän joskus 70-luvulla puhui kielillä saarnansa aikana.
        Pappisorganisaatio on korottanut itsensä Jumalan Sanan yläpuolelle ja se on siis perusluonteeltaan antikristillinen, se haluaa syrjäyttää Kristuksen seurakunnan johdosta. Tämähän näkyy hyvin selvästi katolisessa kirkossa, jossa paavi on koroittanut itsensä Jumalan sijaiseksi maan päällä, vaikka Jumala ei ole koskaan ilmoittanut, että hän tarvitsee sijaisia maan päällä.
        Oletko koskaan kuullut, että virkapappien kautta olisi tullut ihmisiä uskoon? Onko katolisen paavin kautta tullut koskaan ihmisiä uskoon? Eipä ole tullut vaan aina ovat olleet herätysliikkeet asialla, kun joku on tullut uskoon. Joskus pappikin on voinut tulla uskoon herätysliikkeen kautta ja hän voi silloin julistaa Jumalan Sanaa,mutta sellaiset papit alkavat olla harvassa.
        Minulle on ollut suuri helpotus, kun olen tajunnut, että ei Jeesus ole asettanut mitään pappisorganisaatiota seurakuntaan. Papit ovat niin kuivia ja hengettömiä, että eihän sellaiset voi olla Jumalan palvelijoita, ihmisten asettamia byrokraatteja he vain ovat.
        Armovirat eivät pääse toimimaan pappisjohtoisessa seurakunnassa. Turha on ihmetellä, miksi ihmiset eivät pelastu tai miksi sairaat eivät parannu. Turha on ihmetellä, miksi seurakunnissa ei ole profeettoja tai parantajia tai opettajia tai kieltenselittäjiä. Pappisjohtoinen antikristillinen kirkko ei hyväksy mitään aitoa hengellistä elämää.
        1. Kor 12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä


      • ihanvaintiedoksi

        Helluntalainen. Elähän sie hättäile. Franciscus on jo ollut tekemisissä menestysteologisen äärikarismaatikkojenkin kanssa ja sen lisäksi katolisessa kirkossa esiintyy kyllä ihan karismaattisuuttakin, vaikka ei nyt täällä Suomessa.

        Mitä sitten tulee neokatekumenaatteihin, luulisin, että heidän tehtävänsä kai oli saada se Suomeen, mutta siinä erehdyttiin sikäli, että suomalaisia ei kiinnosta minkäänlaiseen vähääkään helluntailaisuuteen viittaava ja taas vapaamuotoisia jumalanpalveluksia täällä on omasta takaa, joten ei siinäkään mielessä tarvita.

        Oikeastaan katoliseen kirkkoon useimmat liittyvät ihan vain juhlavamman messun vuoksi, eikä heitä jokin neokatekumenaattien tyyli kiinnosta.


      • ihanvaintiedoksi
        WWWqaAAZZcDS kirjoitti:

        Järkyttävä valhe. Helluntailaisuus on ainoa seurakunta, joka sai alkunsa helluntaina. Katolinen kirkko syntyi poliittisen vehkeilyn seurauksena vuosien 300-600 välillä.
        Jeesus vihaa nikolaiittain oppia. Jeesus ei vihaa Pontius Pilatusta, joka tuomitsi hänet kuolemaan eikä Jeesus vihaa niitä roomalaisia sotilaita, jotka lävistivät hänet nauloilla, mutta nikolaiittain oppia hän vihaa. Siksi tähän asiaan on suhtauduttava hyvin vakavasti.
        Ilmestyskirja:
        2:6 Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.
        2:15 Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
        Tuo oppi tarkoittaa sitä, että seurakunnan tasa-arvoiset jäsenet jaettiin pappeihin ja maallikoihin ja papeilla vain oli oikeus sen jälkeen lukea tai tulkita Raamattua seurakunnassa. Maallikot ajettiin ulos seurakunnan toiminnasta. Samalla menetettiin paljon armolahjoja, joita niillä ihmisillä oli. Jeesus sanoi opetuslapsille, että "te olette veljiä keskenänne" ja hän käski heitä olemaan yhtä seurakunnassa, hän ei jakanut opetuslapsia kasteihin.
        Tästä aiheesta voi lukea internetistä esim. seuraavista osoitteista. Asia kannattaa opiskella kunnolla sillä katolinen kirkko ja muut papit tekevät kaikkensa hämärtääkseen totuuden tästä asiasta. Katoliset sivustot eivät ole luotettavia tämän asian eikä muidenkaan osalta. Katolinen kirkko yrittää opetuksessaan sekoittaa Bileamin opin ja nikolaiittan opin toisiinsa ja tällä tavalla sumentaa totuuden nikolaiittain opista. Ne eivät ole sama oppi.

        http://answers.yahoo.com/question/in...0164219AAFfoIg
        http://www.churchrestoration.org/tea...E CHURCH.htm

        Nikolaiiittain opista ja Jeesuksen vihasta sitä kohtaan seuraa luonnollisesti, että Jeesus ei ole koskaan asettanut yhtään pappia tai seurakunnan johtajaa tai ykkössaarnaajaa seurakuntaan. Tämä on hyvin kiusallinen totuus katolisten ja muidenkin pappien kannalta. Jeesus vihaa pappeja, jotka kulkevat nokka pystyssä ja liperit kaulassa ja korottavat itsensä muiden seurakuntalaisten ja Jumalan Sanan yläpuolelle. Sellaista esimerkkiä Jeesus ei antanut opetuslapsilleen eikä Uudessa Testamentissa missään ole sanottu, että seurakuntaan pitäisi asettaa pappi tai pappeja. Koko seurakunta muodostaa papiston.

        Tutkikaa ihmiset, mitä nikolaiittain tarkoittaa sillä selvästi on havaittavissa, että tieto tästä asiasta vähenee koko ajan.

        Pappisorganisaatio seurakunnissa on inhimmillistä perua, se perustuu ihmissääntöihin ja määräyksiin. Se ei perustu Jumalan Sanaan. Jeesus asetti seurakuntansa armovirkojen ja armolahjojen varaan mutta niiden ei sallita toimia pappiskomentoisessa seurakunnassa. Esim.luterilaisessa kirkossa erotettiin pappi, jos hän joskus 70-luvulla puhui kielillä saarnansa aikana.
        Pappisorganisaatio on korottanut itsensä Jumalan Sanan yläpuolelle ja se on siis perusluonteeltaan antikristillinen, se haluaa syrjäyttää Kristuksen seurakunnan johdosta. Tämähän näkyy hyvin selvästi katolisessa kirkossa, jossa paavi on koroittanut itsensä Jumalan sijaiseksi maan päällä, vaikka Jumala ei ole koskaan ilmoittanut, että hän tarvitsee sijaisia maan päällä.
        Oletko koskaan kuullut, että virkapappien kautta olisi tullut ihmisiä uskoon? Onko katolisen paavin kautta tullut koskaan ihmisiä uskoon? Eipä ole tullut vaan aina ovat olleet herätysliikkeet asialla, kun joku on tullut uskoon. Joskus pappikin on voinut tulla uskoon herätysliikkeen kautta ja hän voi silloin julistaa Jumalan Sanaa,mutta sellaiset papit alkavat olla harvassa.
        Minulle on ollut suuri helpotus, kun olen tajunnut, että ei Jeesus ole asettanut mitään pappisorganisaatiota seurakuntaan. Papit ovat niin kuivia ja hengettömiä, että eihän sellaiset voi olla Jumalan palvelijoita, ihmisten asettamia byrokraatteja he vain ovat.
        Armovirat eivät pääse toimimaan pappisjohtoisessa seurakunnassa. Turha on ihmetellä, miksi ihmiset eivät pelastu tai miksi sairaat eivät parannu. Turha on ihmetellä, miksi seurakunnissa ei ole profeettoja tai parantajia tai opettajia tai kieltenselittäjiä. Pappisjohtoinen antikristillinen kirkko ei hyväksy mitään aitoa hengellistä elämää.
        1. Kor 12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä

        Ja tietkös mitä, helluntailainen. Sellaista vaarallista ryhmää kuin äärikarismaattiset menestysteologit ei olisi olemassa, jos ette olisi aikanaan lanseerannut tätä touhua kaikille.

        Ja juuri tämän vuoksi Jumala lopetti aikanaan liialliset karismaattiset ilmiöt.


      • Uihuhhuh

        Ketä luulet hämääväsi tuolla valekatolilaisuudellasi?
        Valheellisuus ei ole Jumalasta vaan Saatanasta.


      • ihanvaintiedoksi

        En minä ole väittänyt olevani katolilainen.


      • pKjjhGF
        ihanvaintiedoksi kirjoitti:

        Ja tietkös mitä, helluntailainen. Sellaista vaarallista ryhmää kuin äärikarismaattiset menestysteologit ei olisi olemassa, jos ette olisi aikanaan lanseerannut tätä touhua kaikille.

        Ja juuri tämän vuoksi Jumala lopetti aikanaan liialliset karismaattiset ilmiöt.

        Äärikarismaattiset menestysteologiset liikkeet syntyivät Amerikassa nimenomaan katolilaisessa ympäristössä. Ne ovat tietysti harhaoppeja eikä niillä ole mitään tekemistä oikeiden helluntailaisten kanssa.

        Se ajatus "kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa" on menestysteologinen ajatus, nykyaikana se on saanut vain erilaisen ilmenemismuodon.


      • ihanvaintiedoksi
        ihanvaintiedoksi kirjoitti:

        En minä ole väittänyt olevani katolilainen.

        Sitä paitsi olen lukenut tuon paavin jutun ihan Catholic Heraldista, enkä jostain katolilaisuuden vastaisesta lähteestä.

        Nuo ryhmät olivat evankelikaalisia protestanttisia ryhmiä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, eivätkä mitään katolilaisia. Käsittääkseni E-Amerikassa paavi oli ensin aikoinaan piispana niitä vastaan, nehän valloittivatkin katolilaisia protestanteiksi ja näihin seurakuntiin.

        No toivottavasti häntä ei enää enempää huiputeta, vähän liian hyväntahtoinen kun on.


      • Uihuhhuh
        ihanvaintiedoksi kirjoitti:

        En minä ole väittänyt olevani katolilainen.

        "Minä olen harkinnut katolisesta kirkosta eroamista. "

        Tietääkseni vastasin tuohn viestiin.


      • sdfgsdgsddfgsd
        ihanvaintiedoksi kirjoitti:

        Helluntalainen. Elähän sie hättäile. Franciscus on jo ollut tekemisissä menestysteologisen äärikarismaatikkojenkin kanssa ja sen lisäksi katolisessa kirkossa esiintyy kyllä ihan karismaattisuuttakin, vaikka ei nyt täällä Suomessa.

        Mitä sitten tulee neokatekumenaatteihin, luulisin, että heidän tehtävänsä kai oli saada se Suomeen, mutta siinä erehdyttiin sikäli, että suomalaisia ei kiinnosta minkäänlaiseen vähääkään helluntailaisuuteen viittaava ja taas vapaamuotoisia jumalanpalveluksia täällä on omasta takaa, joten ei siinäkään mielessä tarvita.

        Oikeastaan katoliseen kirkkoon useimmat liittyvät ihan vain juhlavamman messun vuoksi, eikä heitä jokin neokatekumenaattien tyyli kiinnosta.

        Suomen katolisessa kirkossa esiintyy karismaattisuutta myös. Katoliset papit rukoilevat neitsyt Marialta sitä, että koirat parantuisivat. Katoliset opettavat, että koirilla on ylösnousemus ja lemmikit saa taivaaseen. Tämä kaikki on noituutta ja pelkää valhetta.


      • Pahin.eksytys.katolinenK
        näinmeilläkin kirjoitti:

        "Ja kuka on sanonut, että katolinen kirkko on se kalliolle perustettu virallinen kirkko? "

        Katolinen kirkko on ainoa kirkko, jonka Jeesus perusti. Mikään muu kirkko ei ole saanut alkuaan ensimmäisenä helluntaina n. 2000 vuotta sitten.

        Katolinen kirkko on pahin eksytys, mitä koskaan on ollut hengellisessä kristillisessä kentässä.

        Ottaisit edes selvää asioista.


      • Anonyymi
        mieti-tätä kirjoitti:

        On totta, että luterilainen kirkko on tällä hetkellä todella hukassa ja luopunut Raamatusta sekin. Luterilainen kirkko on politisoitunut ja virkamiesmäistynyt.

        Jos nyt meinaat korjata ongelman liittymällä katolisen kirkkoon, niin menet ojasta allikkoon. Jos et tätä erota, niin saat, mitä ansaitset. Taidat olla niitä uskonnon harjoittajia, jotka etsivät enemmän lasipalatseja kuin Jumalan tuntemista.

        Ja kuka on sanonut, että katolinen kirkko on se kalliolle perustettu virallinen kirkko? Sitä väittää katolinen kirkko itse. Katolinen kirkko ei ole sama asia kuin apostolit. Pietarin siunaus ei ole periytynyt paaville.

        Kristus itse sanoi maan päällä ollessaan Pietarille: tu es Petrus et super hanc petram edificabo ecclesiam meam. Näissä sanoissa meillä on katolinen kirkko.


      • Anonyymi
        mieti-tätä kirjoitti:

        On totta, että luterilainen kirkko on tällä hetkellä todella hukassa ja luopunut Raamatusta sekin. Luterilainen kirkko on politisoitunut ja virkamiesmäistynyt.

        Jos nyt meinaat korjata ongelman liittymällä katolisen kirkkoon, niin menet ojasta allikkoon. Jos et tätä erota, niin saat, mitä ansaitset. Taidat olla niitä uskonnon harjoittajia, jotka etsivät enemmän lasipalatseja kuin Jumalan tuntemista.

        Ja kuka on sanonut, että katolinen kirkko on se kalliolle perustettu virallinen kirkko? Sitä väittää katolinen kirkko itse. Katolinen kirkko ei ole sama asia kuin apostolit. Pietarin siunaus ei ole periytynyt paaville.

        Kristus itse sanoi.


    • llMnnnbV

      Jos armolahjojen alueelle esiintyy seurakunnissa epäraitista toimintaa niin seurakunnan vanhemmiston kuuluu pistää sellainen toiminta kuriin ja seurakuntaa on varoitettava siitä. Mutta oikea toimintatapa ei ole se, että lopetetaan myös aito ja raitis armolahjojen toiminta samalla. Seurakunnasta tulee kuollut seurakunta, kun armolahjojen toiminta kielletään, siinähän kielletään Pyhää Henkeä toimimasta seurakunnassa.

      • Uihuhhuh

        Joo, ja siinä sitä sitten onkin taas yksi protestanttinen seurakunta lisää, joita onkin jo pelkästään Amerikassa yli neljäkymmentäruhatta ja määrä kasvaa koko ajan!

        Se siitä tulee, kun ei ole opillista Jumalan säätämää auktoriteettia, kuten meillä.


      • Anonyymi

        Pyhän Hengen toiminta rajoittuu siihen, että celebrantin toimittaessa messua ehtoollisaineet Pyhän Hengen vaikutuksesta muuttuvat Kristuksen ruumiiksi ja vereksi (transsubstantiaatio-oppi). Kuulostaako liian katoliselta? No, minkäs teemme. Katolisen kirkon perusti Kristus itse sanomalla Pietarille: tu es Petrus et super hanc petram edificabo ecclesiam meam. Näihin kun pitäydymme, niin armolahjat pysyvät oikeilla paikoillaan. Ehtoollisliturgia ja Pyhä Eukaristia riittäköön. Ainakin minulle. Sanon kaiken tämän luterilaisena.


    • Simelius

      Miksi liittyisit porttokirkkoon joka katolinen kirkko on? Tämän kirkon sanotaan tapattaneen jopa miljoonittain ihmisiä historiassaan. Inkvisitiokaan ei suinkaan toiminut Jeesuksen ohjeiden mukaan. Kun kirkko tapatti toisinajattelijoita kuten luterilainenkin kirkko teki Lutherin hyväksynnällä (Luther antoi hyväksynnän tuhansien uskovien tappamiseen koska eivät hyväksyneet hänen kastenäkemystään), ja tämä on kaukana kristityn toiminnasta. Jeesus ei todellakaan käskenyt toimia kuten nämä kirkot ovat toimineet. Se on maailman harhaoppisin kirkko Marianpalvontoineen joka on kauhistus Jumalalle. En ikinä tuollaisiin kirkkoihin haluaisi liittyä. Erosin luterilaisesta kirkosta juuri tällaisten syiden takia.

      • Simelius

        Mieti vähän mikä on kirkon hedelmä. Onko se hyvää vai pahaa? Mielestäni ei ainakaan hyvää.


      • Simelius
        Simelius kirjoitti:

        Mieti vähän mikä on kirkon hedelmä. Onko se hyvää vai pahaa? Mielestäni ei ainakaan hyvää.

        Suoraan sanottuna se on kauhistuttava.


    • Hujjedamej

      Itse olen ollut katolilainen kohta 20 vuotta ja en ole katunut luterilaisuuden taakse jättämistä ja katolilaiseksi ryhtymistä. Nyt jälkiviisaana sanoisin, että kannattaa miettiä kumminkin myös ortodoksista kirkkoa ja ateismia. Nykyään kuin katolinen kirkko on vähän kuin laatikko suklaata: koskaan messuun mennessä tiedä mitä saa. Kumminkin kokonaisuutena olen tyytyväinen varsinkin kun en asu enää Suomessa.

      Jos vosin antaa sinulle yhden neuvon, niin mene viikoksi ulkomaille ja käy messussa joka päivä ja aina eri kirkossa ja juttele papin kanssa, niin saat jonkinlaisen kuvan asioista ja vieraile parissa luostarissa messussa. Tämä siis jos mahdollista.

      • Katolilaisuus.islam

        Ja tuollaisilla ohjeilla ei kukaan pääse näkemään ja ymmärtämään katolilaisuuden saata.nallista systeemiä.

        Jos katselette vain tuota pintakiiltoa, olette hukassa joka iikka. Katolilaisuus on pahin harha, mitä hengellisessä kentässä on koskaan ollut, jos ei islamia oteta lukuun.


      • Anonyymi

        ateismi on uusista harhaopeista vaarallisin! vaarallisin myös omalle sielulle!


    • PasiToivonen

      Muuta Alabamaan ja liity Ku Klux Klaniin.

    • PasiToivonen

      >>Nyt jälkiviisaana sanoisin, että kannattaa miettiä kumminkin myös ortodoksista kirkkoa ja ateismia.>>

      Loogista. Kääntyäkö ortodoksiksi vai ateistiksi? Vaikea pulma.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt katoliseen kirkkoon liittymistä. Teinivuosieni hengellinen taustani oli uuspietismi, joka painottaa Jeesuksen vastaanottamista omana henkilökohtaisena vapahtajana. Hyvä ja oikea lähtökohta. Avoimeksi kuitenkin jää, millä tavoin kohtaamme -- nyt tarkkana! --RISTIINNAULITUN KRISTUKSEN. Olin Tuomasmessussa viimeksi 2014 ; en ollut aiemmin Tuomasmessuissa pyytänyt ehtoollista, mutta tuolloin pyysin silloista selebranttia tuomaan minullekin ehtoollisen . Messu alkoi ja ehtoollisen alettua messupalvelija tuli luokseni konsekroitujen ehtoollisaineiden kanssa. Jostain syystä vasta tuolloin minulle valkeni, että nyt itseänsä RISTIINNAULITTUA KRISTUSTA ollan tuomassa minulle syötäväki ja juotavaksi --lue: vastaanoettavaksi. Tuosta hetkestä minulle valkeni salamannopeasti transsubstitaatio-oppi: selebrantti lukee samat ehtoollisen asetussanat kuin katolinen kollegansa. Leivän ja viinin muuttuminen Kristuksen ruumiiksi ja vereksi muutttuvat jossain meille salatussa kohdassa --mysterium fidei ( tämä on uskon salaisuus). Että osuiko katolinen kirkko sittenkin vain kaikkein kirkkaimpaan ytimeen ehtoollisen vietossa. Tämän seurauksena jos joku uuspietisti nyt kysyisi minulta olenko vastaanottanut Jeesuksen omakohtaisena Vapahtajanani, niin sanoisin, että viimeksi viime sunnuntaina luterilaisessa messussa. Nykyään olen tullut rukoilleeksi lähes päivittäin rukousnauhalla.

      • Anonyymi

        Jatkoa ylläolevaan: katolilaiset, olisin kiinnostunut kuulemaan kommenttejanne!


    • Anonyymi

      satan-molok on Vatikaanissa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe