myös natsit ovat ateisteja

eugeniikka

Natsien tarkoitus hävittää mielipuoli uskovaiset.

109

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinjottasesiitä

      Hitler oli kreationisti. Case closed.

      • Luther suuttui juutalaisiin ja haukkui heidät pataluhiksi. Hitler oli kunnon lutherilainen.

        > Parhainta Lutherin mukaan olisi kuitenkin siis se, että juutalaiset karkotetaan maasta ”omaan maahansa”. Tähän soveltuu hyvin Jerusalem ja ”pyhä maa”. Oikea Jerusalem ja oikea pyhä maa on nimittäin nykyään kristittyjen keskuudessa, ei siellä missä se on maantieteellisesti joskus ollut.

        Lutherin kirjan suomalainen kustantaja toteaa esipuheessa, että meidän aikanamme kirjaa ei enää juurikaan tunneta. Vuonna 1931 Hans Ludolf Parisius julkaisi siitä kuitenkin lyhennetyn kansanpainoksen Munchenissä. Siinä esitettiin kirjan pääkohdat. Tämän jälkeen kirjaa myytiin Saksassa 10 painosta, eli yli miljoona kappaletta.

        Lutherin kirja oli todennäköisesti osaltaan vaikuttamassa siihen, että juutalaisvastaisia näkemyksiä käytiin soveltamaan 1930-40 luvuilla natsi-Saksassa kammottavin seurauksin. <

        https://www.kotimaa24.fi/blogit/martti-lutherin-naekemyksiae-juutalaisista-ja-pyhaestae-maasta/comment-page-3/


      • yurki1000js kirjoitti:

        Luther suuttui juutalaisiin ja haukkui heidät pataluhiksi. Hitler oli kunnon lutherilainen.

        > Parhainta Lutherin mukaan olisi kuitenkin siis se, että juutalaiset karkotetaan maasta ”omaan maahansa”. Tähän soveltuu hyvin Jerusalem ja ”pyhä maa”. Oikea Jerusalem ja oikea pyhä maa on nimittäin nykyään kristittyjen keskuudessa, ei siellä missä se on maantieteellisesti joskus ollut.

        Lutherin kirjan suomalainen kustantaja toteaa esipuheessa, että meidän aikanamme kirjaa ei enää juurikaan tunneta. Vuonna 1931 Hans Ludolf Parisius julkaisi siitä kuitenkin lyhennetyn kansanpainoksen Munchenissä. Siinä esitettiin kirjan pääkohdat. Tämän jälkeen kirjaa myytiin Saksassa 10 painosta, eli yli miljoona kappaletta.

        Lutherin kirja oli todennäköisesti osaltaan vaikuttamassa siihen, että juutalaisvastaisia näkemyksiä käytiin soveltamaan 1930-40 luvuilla natsi-Saksassa kammottavin seurauksin. <

        https://www.kotimaa24.fi/blogit/martti-lutherin-naekemyksiae-juutalaisista-ja-pyhaestae-maasta/comment-page-3/

        >>Oikea Jerusalem ja oikea pyhä maa on nimittäin nykyään kristittyjen keskuudessa, ei siellä missä se on maantieteellisesti joskus ollut.<<
        Jaa että tuollainen koulukunta sinulla. Varmaan saat asiasta oppiriidan aikaiseksi uskonsisariesi ja -veljiesi kanssa.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        >>Oikea Jerusalem ja oikea pyhä maa on nimittäin nykyään kristittyjen keskuudessa, ei siellä missä se on maantieteellisesti joskus ollut.<<
        Jaa että tuollainen koulukunta sinulla. Varmaan saat asiasta oppiriidan aikaiseksi uskonsisariesi ja -veljiesi kanssa.

        Ja eikös katujen pitänyt olla kullattuja Uudessa Jerusalemissa?


      • kekek-kekek kirjoitti:

        >>Oikea Jerusalem ja oikea pyhä maa on nimittäin nykyään kristittyjen keskuudessa, ei siellä missä se on maantieteellisesti joskus ollut.<<
        Jaa että tuollainen koulukunta sinulla. Varmaan saat asiasta oppiriidan aikaiseksi uskonsisariesi ja -veljiesi kanssa.

        en oo jutku enkä lutku



      • yurki1000js kirjoitti:

        en oo jutku enkä lutku

        Olenko sellaista väittänyt?


      • Mitä tarkoitit koulukunnalla? Korvausteologiaako?
        "Jaa että tuollainen koulukunta sinulla. Varmaan saat asiasta oppiriidan aikaiseksi uskonsisariesi ja -veljiesi kanssa."


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Olenko sellaista väittänyt?

        Mitä tarkoitit koulukunnalla? Korvausteologiaako?



      • yurki1000js kirjoitti:

        Mitä tarkoitit koulukunnalla? Korvausteologiaako?
        "Jaa että tuollainen koulukunta sinulla. Varmaan saat asiasta oppiriidan aikaiseksi uskonsisariesi ja -veljiesi kanssa."

        Lähinnä jotain lahkontapaista, tai ehkä jotain pienempää piiriä lahkon sisällä.


      • fda

        Kas yurki sentään tajuaa Lutherin pahuuden. Vielä kun pääsisi siitä seuraavalle asteelle ja huomaisi koko puun tuottavan kelvotonta hedelmää.


      • fda kirjoitti:

        Kas yurki sentään tajuaa Lutherin pahuuden. Vielä kun pääsisi siitä seuraavalle asteelle ja huomaisi koko puun tuottavan kelvotonta hedelmää.

        Edelleen. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Onko toivoa? On.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0


      • marathustra kirjoitti:

        Onko jonnekin rakennettu kullatut kadut ja helmiportit?

        Tutustu uuteen Jerusalemiin. Se on suosittu aihe.

        https://www.google.fi/#q=new jerusalem

        Joh 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        RISTIN VOI TAITTAA KUUTIOKSI

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc


        KUUTIO ON ISO

        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Lähinnä jotain lahkontapaista, tai ehkä jotain pienempää piiriä lahkon sisällä.

        Kekek. En kannata korvausteologiaa. Kukaan ei ole lahkolainen, koska lahkolaiset koostuvat aina niistä muista :D


      • yurki1000js kirjoitti:

        Tutustu uuteen Jerusalemiin. Se on suosittu aihe.

        https://www.google.fi/#q=new jerusalem

        Joh 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        RISTIN VOI TAITTAA KUUTIOKSI

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc


        KUUTIO ON ISO

        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

        Yritä vastata muutoin kuin linkein. Tulkitsen haluttomuutesi vastata niin, että teikäläiset ovat nussineet taas yhden Raamatun "ennustuksen".


      • marathustra kirjoitti:

        Yritä vastata muutoin kuin linkein. Tulkitsen haluttomuutesi vastata niin, että teikäläiset ovat nussineet taas yhden Raamatun "ennustuksen".

        Ehkä jotain suomeksi.

        Ilm:
        21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
        21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
        21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
        21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
        21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
        21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.

        Kaupungit sivut 12000 vakomittaa. 12000 x 0,192 km = 2304 km.

        VAKOMITTA

        > Sana furlong (alun perin furrow long) viittaa auranvaon, furrow pituuteen eekkerin kokoisella pellolla. Vanha suomalainen mittayksikkö oli nimeltään "vakomitta". Muinaiskreikkalainen mittayksikkö stadion (192 m) on käännetty englanninkielisessä kuningas Jaakko I:n raamatunkäännöksessä furlongiksi. <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Furlong

        Mara. Mikset aktivoidu?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Ehkä jotain suomeksi.

        Ilm:
        21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
        21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
        21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
        21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
        21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
        21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.

        Kaupungit sivut 12000 vakomittaa. 12000 x 0,192 km = 2304 km.

        VAKOMITTA

        > Sana furlong (alun perin furrow long) viittaa auranvaon, furrow pituuteen eekkerin kokoisella pellolla. Vanha suomalainen mittayksikkö oli nimeltään "vakomitta". Muinaiskreikkalainen mittayksikkö stadion (192 m) on käännetty englanninkielisessä kuningas Jaakko I:n raamatunkäännöksessä furlongiksi. <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Furlong

        Mara. Mikset aktivoidu?

        Vai tuollainen on teikäläisten päiväuni. Tuolla on teikäläisten mukava tallustella.
        "Mikset aktivoidu?"
        Kysy itseltäsi, mikset halua selittää minulle, mitä biologinen evoluutio on. Epärehellisyydelläkö se taivaspaikka varmistuu?


      • Kiinnnnostunuteikirj
        yurki1000js kirjoitti:

        Ehkä jotain suomeksi.

        Ilm:
        21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
        21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
        21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
        21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
        21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
        21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.

        Kaupungit sivut 12000 vakomittaa. 12000 x 0,192 km = 2304 km.

        VAKOMITTA

        > Sana furlong (alun perin furrow long) viittaa auranvaon, furrow pituuteen eekkerin kokoisella pellolla. Vanha suomalainen mittayksikkö oli nimeltään "vakomitta". Muinaiskreikkalainen mittayksikkö stadion (192 m) on käännetty englanninkielisessä kuningas Jaakko I:n raamatunkäännöksessä furlongiksi. <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Furlong

        Mara. Mikset aktivoidu?

        Yrki, jos toi kuutio on sitte teidän taivas, niin pääseekö sietä käymään loppu maapallolla ollenkaan, vai oletteko te sitten ikuisesti tuon kuution vankeja?


      • Kiinnnnostunuteikirj kirjoitti:

        Yrki, jos toi kuutio on sitte teidän taivas, niin pääseekö sietä käymään loppu maapallolla ollenkaan, vai oletteko te sitten ikuisesti tuon kuution vankeja?

        Ymmärtäkseni Herraan luottavat ihmiset tulevat saamaan samanlaisen ylösnousemusruumiin kuin Jeesuksellakin on. Siitä voimme päätellä, että silloin voimme liikkua yhtä vapaasti kuin Jeesuskin.

        1Kor 15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. 15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

        1Kor 15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, 15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

        Jeesus ilmeistyi ystävilleen ylösnousemuksensa jälkeen.

        Matt:
        28:5 Mutta enkeli puhutteli naisia ja sanoi heille: "Älkää te peljätkö; sillä minä tiedän teidän etsivän Jeesusta, joka oli ristiinnaulittu.
        28:6 Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niinkuin hän sanoi. Tulkaa, katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
        28:7 Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut."
        28:8 Ja he menivät kiiruusti haudalta peloissaan ja suuresti iloiten ja juoksivat viemään sanaa hänen opetuslapsillensa.
        28:9 Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: "Terve teille!" Ja he menivät hänen tykönsä, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä.
        28:10 Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä."


      • marathustra kirjoitti:

        Vai tuollainen on teikäläisten päiväuni. Tuolla on teikäläisten mukava tallustella.
        "Mikset aktivoidu?"
        Kysy itseltäsi, mikset halua selittää minulle, mitä biologinen evoluutio on. Epärehellisyydelläkö se taivaspaikka varmistuu?

        Edelleen. On vain mikroevoluutiota, joka tarkoittaa perimän rappiota. Sitä tapahtuu rodunjalostuksessa ja ympäristöön sopeutumisessa. Koska elämän jatkuvuus perustuu DNA:n kopiointiin, sekin osaltaan heikentää perimää. Kopio ei voi olla alkuperäistä parempi.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Edelleen. On vain mikroevoluutiota, joka tarkoittaa perimän rappiota. Sitä tapahtuu rodunjalostuksessa ja ympäristöön sopeutumisessa. Koska elämän jatkuvuus perustuu DNA:n kopiointiin, sekin osaltaan heikentää perimää. Kopio ei voi olla alkuperäistä parempi.

        Oletko yksinkertainen vai oletko epärehellinen ja teeskentelet yksinkertaista. Tämä ei ole mitään rakettifysiikkaa, joskin siltä se alkaa näyttämään. Olen pyytänyt sinua nyt useasti, johtuen sinun virheellisistä väitteistäsi, selittämään minulle mitä tarkoittaa biologinen evoluutio. Sinun ei tarvitse hyväksyä sitä, mutta voidaksesi kieltää sen, niin sinun täytyy tietää mitä se käsite tarkoittaa, vai mitä? Jos kaipaat ohjetta, niin mieti vaikka miten selität jollekin mikä on "linja-auto".


      • marathustra kirjoitti:

        Oletko yksinkertainen vai oletko epärehellinen ja teeskentelet yksinkertaista. Tämä ei ole mitään rakettifysiikkaa, joskin siltä se alkaa näyttämään. Olen pyytänyt sinua nyt useasti, johtuen sinun virheellisistä väitteistäsi, selittämään minulle mitä tarkoittaa biologinen evoluutio. Sinun ei tarvitse hyväksyä sitä, mutta voidaksesi kieltää sen, niin sinun täytyy tietää mitä se käsite tarkoittaa, vai mitä? Jos kaipaat ohjetta, niin mieti vaikka miten selität jollekin mikä on "linja-auto".

        Edelleen. Makroevoluutiota ei ole.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Edelleen. Makroevoluutiota ei ole.

        Edelleen, et ymmärrä mitä kysyn, joten mantrasi ovat yhtä tyhjän kanssa. Ilmeisen vaikea paikka sinulle. Mutta täytyy nyt tähdentää, että en ole opettamassa sinulle mitään, vaan pyrkimys on osoittaa muille lukijoille millaisen tyhjyyden päällä teikäläisten ideologia on ja miten voimakas suggestionne on. Jos olet trolli, niin tällähän ei ole merkitystä. Mutta kysellään edelleen: biologinen evoluutio, mitä tarkoittaa?


      • fda
        yurki1000js kirjoitti:

        Edelleen. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Onko toivoa? On.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        "Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

        Protestantit kuvittelivat, että tämän lauseen merkitys oikeutti heidät hukuttamaan elävältä aikuiskasteeseen uskojat.


      • madam-and-pete
        fda kirjoitti:

        "Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

        Protestantit kuvittelivat, että tämän lauseen merkitys oikeutti heidät hukuttamaan elävältä aikuiskasteeseen uskojat.

        ihmeellinen evoluutio


      • Fda. Etkö vieläkään ymmärrä, ettei oletettu evoluutio anna merkitystä elämälle?


      • marathustra kirjoitti:

        Edelleen, et ymmärrä mitä kysyn, joten mantrasi ovat yhtä tyhjän kanssa. Ilmeisen vaikea paikka sinulle. Mutta täytyy nyt tähdentää, että en ole opettamassa sinulle mitään, vaan pyrkimys on osoittaa muille lukijoille millaisen tyhjyyden päällä teikäläisten ideologia on ja miten voimakas suggestionne on. Jos olet trolli, niin tällähän ei ole merkitystä. Mutta kysellään edelleen: biologinen evoluutio, mitä tarkoittaa?

        Biologinen evoluutio ei tarkoita mitään.
        Mutta kerro sinä. Onko elämä luotu vai tuotu maapallolle?
        https://www.google.fi/#q=ufos
        PAAVIN YSTÄVÄT (?)
        https://www.youtube.com/results?search_query=vatican aliens


      • marskouluun
        yurki1000js kirjoitti:

        Fda. Etkö vieläkään ymmärrä, ettei oletettu evoluutio anna merkitystä elämälle?

        Evoluutio tarkoittaa muutosta populaation geeniperimässä. Se ei käsittele elämän merkitystä, joka on filosofinen kysymys. Jos olisit käynyt kouluja, tietäisit tämän :)


      • marskouluun kirjoitti:

        Evoluutio tarkoittaa muutosta populaation geeniperimässä. Se ei käsittele elämän merkitystä, joka on filosofinen kysymys. Jos olisit käynyt kouluja, tietäisit tämän :)

        Muutos ei lisää informaatiota DNA:han, vaan vähentää sitä. Kuva kertoo.

        http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm


      • Ps. Mistä filosofia?
        Mistä ajatus?
        Mistä elämä?
        Mistä kaikki?


      • mersennetwister
        yurki1000js kirjoitti:

        Ps. Mistä filosofia?
        Mistä ajatus?
        Mistä elämä?
        Mistä kaikki?

        Mistä paimentolaismiehen keksimä mielikuvitusjumalasi? .. ainiin paimentolaismiehen mielikuvituksesta.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Biologinen evoluutio ei tarkoita mitään.
        Mutta kerro sinä. Onko elämä luotu vai tuotu maapallolle?
        https://www.google.fi/#q=ufos
        PAAVIN YSTÄVÄT (?)
        https://www.youtube.com/results?search_query=vatican aliens

        Älä nyt hermostu, ota ihan rauhallisesti ja vastaa kysymykseen. Selitä, mitä tarkoittaa biologinen evoluutio. Tuskin saat Saatanaa kimppuusi, vaikka kirjoittaisit sen, mitä se tarkoittaa - ne ovat vain sanoja.
        Tilanne tähän asti näyttää siltä, että aivosi ovat joko lukkiutuneet totaaliseen denialismi-tilaan, jota tukee osa viesteistäsi tai sitten et voi selittää, mitä evoluutio tarkoittaa, koska se veisi pohjan isolta osalta sinun viestittelystä. Mutta sinun täytyy nyt vain kerätä itsesi ja selittää mitä tarkoittaa biologinen evoluutio.


      • fda
        yurki1000js kirjoitti:

        Fda. Etkö vieläkään ymmärrä, ettei oletettu evoluutio anna merkitystä elämälle?

        Et ilmeisesti osaa lukea tai muista keiden kanssa keskustelet.


      • fda
        madam-and-pete kirjoitti:

        ihmeellinen evoluutio

        Liittyy siihen massamurhaan, joka suoritettiin Lutherin suostumuksella miten?


      • fda kirjoitti:

        Liittyy siihen massamurhaan, joka suoritettiin Lutherin suostumuksella miten?

        Ehkä siten että ilman evoluutiota ei olisi ollut Lutheria.

        Ja seuraavaksi Mark5 muistuttaa, että jos Jumala ei olisi luonut maailmaa, ei olisi myöskään evoluutiota eikä evoluutiouskovaisia.


      • mersennetwister kirjoitti:

        Mistä paimentolaismiehen keksimä mielikuvitusjumalasi? .. ainiin paimentolaismiehen mielikuvituksesta.

        ihmeellinen evoluutio pani paimenenet suurten aaltojen yliopistoon oppimaan astronomiaa
        siksi paimenet tiesivät että eklipsi perustuu suhdelukuun 1:400

        http://www.tv7.fi/vod/player/5365/

        maallistunut tiedekin on vihdoin alkanut ymmärtää mittasuhteita

        > Dosentti Juhani Huovelin toimii yliopistonlehtorin virassa Helsingin yliopiston Tähtitieteen laitoksessa. Hän toimii kolmen Aurinko- ja planeettatutkimukseen liittyvän avaruushankkeen vetäjänä. Hankkeet ovat tällä hetkellä Kuuta kiertävä avaruusluotain SMART-1 ja sen XSM aurinkomonitori, vuonna 2007 laukaistavan intialaisen Chandrayaan-1 kuuluotaimen aurinkomonitori, sekä vuonna 2012 laukaistavan BepiColombo-Merkuriusluotaimen SIXS-aurinkomonitori.

        Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi! Aurinko paistaa neliömetrille sähkölieden pikalevy teholla (noin 1,4 kW/m^2). <

        https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm


      • marathustra kirjoitti:

        Älä nyt hermostu, ota ihan rauhallisesti ja vastaa kysymykseen. Selitä, mitä tarkoittaa biologinen evoluutio. Tuskin saat Saatanaa kimppuusi, vaikka kirjoittaisit sen, mitä se tarkoittaa - ne ovat vain sanoja.
        Tilanne tähän asti näyttää siltä, että aivosi ovat joko lukkiutuneet totaaliseen denialismi-tilaan, jota tukee osa viesteistäsi tai sitten et voi selittää, mitä evoluutio tarkoittaa, koska se veisi pohjan isolta osalta sinun viestittelystä. Mutta sinun täytyy nyt vain kerätä itsesi ja selittää mitä tarkoittaa biologinen evoluutio.

        katso kuvaa

        http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm


      • fda kirjoitti:

        Liittyy siihen massamurhaan, joka suoritettiin Lutherin suostumuksella miten?

        Älä ole milläskään. Tämmönen tää EVIL-uutio on. Toki voit pyytää uskomaasi evoluutiota muuttumaan.


      • marsunkiillottaja kirjoitti:

        Ehkä siten että ilman evoluutiota ei olisi ollut Lutheria.

        Ja seuraavaksi Mark5 muistuttaa, että jos Jumala ei olisi luonut maailmaa, ei olisi myöskään evoluutiota eikä evoluutiouskovaisia.

        Fakta: Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Älä luota ihmisiin, edes itseesi. Psa 118:8 on Raamatun ytimessä.

        https://www.youtube.com/watch?v=EkWSI3j5wQk


      • fda kirjoitti:

        Et ilmeisesti osaa lukea tai muista keiden kanssa keskustelet.

        Fda. Sulle ei realismi kelpaa. Miksei?


      • yurki1000js kirjoitti:

        katso kuvaa

        http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm

        Edelleen odotellaan, että pelkuri ryhdistäytyy ja kertoo, mitä tarkoittaa biologinen evoluutio. Onkohan teillä jehovilla tai mikä lie oletkaan jokin "1000 tapaa väistellä kiusallisia kysymyksiä" -opas.


      • fda
        yurki1000js kirjoitti:

        Älä ole milläskään. Tämmönen tää EVIL-uutio on. Toki voit pyytää uskomaasi evoluutiota muuttumaan.

        Et ilmeisesti ole lukenut aikaisempia viestejäni.


      • fda kirjoitti:

        Et ilmeisesti ole lukenut aikaisempia viestejäni.

        Pata kattilaa soimaa. Paitsi että ateisti on sokea. Hän ei ymmärrä lukemaansa. Henkimaailman juttu. Ilman kutsua ei voi alkaa ymmärtää hengellisiä asioita.

        Biblia (1776) Mutta ei luonnollinen ihminen ymmärrä niitä, mitkä Jumalan Hengen ovat; sillä ne ovat hänelle hulluus, ja ei taida käsittää, sillä ne hengellisesti tuomitaan.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1ko 2&kirjat=kr

        Edelleen. Luoja määrää marssijärjestyksen. Hän on säätänyt asian niin, ettei ihmisellä ole mahdollisuutta kiinnostua pelastuksesta ilman Hänen kutsuaan.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=hullutu&kirjat=kr


      • marathustra kirjoitti:

        Edelleen odotellaan, että pelkuri ryhdistäytyy ja kertoo, mitä tarkoittaa biologinen evoluutio. Onkohan teillä jehovilla tai mikä lie oletkaan jokin "1000 tapaa väistellä kiusallisia kysymyksiä" -opas.

        katso ajatuksella

        https://www.youtube.com/watch?v=i6efxaviopI


    • NäinMeillä

      "myös natsit ovat ateisteja"

      Kaikki koirat ovat eläimiä mutta kaikki eläimet eivät ole koiria. Jos nyt hetken uskottaisiin että kaikki natsit ovat ateisteja niin siitä ei mitenkään seuraa että kaikki ateistit ovat natseja.

    • semmossii

      Natsit oli ideologisteja,niinku kristitytkin.

    • ValtakunnankansleriTimoS

      Rakkaan Taivaallisen Isämme puolustusliitossa Natossa on turvallisinta elää.
      Nato on Jumalanmiekka. Saatanan valtakunnassa rus on kansojen murhaajat.


      • GlupsisJaPööItsellesi
        yurki1000js kirjoitti:

        Timo Soini on katolilainen. Rooman kirkko on isästä perkeleestä. Rooma ei pelasta. NATO ei pelasta. Jeesus pelastaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        Tuolla tavoin tulkiten koko kristinusko on isästä perkeleestä.

        Kuten onkin. Teokraattiset yhteiskunnat ovat terroristisia yhteiskuntia.


      • fda
        yurki1000js kirjoitti:

        Timo Soini on katolilainen. Rooman kirkko on isästä perkeleestä. Rooma ei pelasta. NATO ei pelasta. Jeesus pelastaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        Rooma kuitenkin päätti sinunkin raamattusi sisällön ja pisti ne muut kristityt kirjat pannaan tai kirjaroviolle, jotka eivät sopineet keisarin uskoon. Silti sinä uskot siihen.


      • tyuikjhg
        yurki1000js kirjoitti:

        Timo Soini on katolilainen. Rooman kirkko on isästä perkeleestä. Rooma ei pelasta. NATO ei pelasta. Jeesus pelastaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        Jeesuksen mukaan juutalaiset ovat isästä perkeleestä ja kyykäärmeen sikiöitä ja Saatanan synagogaa. Silti hihhulit siunaavat Israelia ja juutalaisia.


      • tyuikjhg kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan juutalaiset ovat isästä perkeleestä ja kyykäärmeen sikiöitä ja Saatanan synagogaa. Silti hihhulit siunaavat Israelia ja juutalaisia.

        Ihmeellinen evoluutio. Taidat uskoa ihmeisiin.


      • GlupsisJaPööItsellesi kirjoitti:

        Tuolla tavoin tulkiten koko kristinusko on isästä perkeleestä.

        Kuten onkin. Teokraattiset yhteiskunnat ovat terroristisia yhteiskuntia.

        Jeesus on rauhan Ruhtinas. Ellei Israelin jäännös kutsuisi Häntä "hoosianna", maailmanrauha ei voisi toteutua. Kandee siunata Jumalan kihlattua.

        Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

        Kun luottaa Herraan, pääsee häihin. Tämä on Hyvä Sanoma. Miksei armo kelpaa suurelle yleisölle? Ettei vain olisi henkimaailman juttu.

        Hoo 2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini'; 2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita. 2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.


      • fda kirjoitti:

        Rooma kuitenkin päätti sinunkin raamattusi sisällön ja pisti ne muut kristityt kirjat pannaan tai kirjaroviolle, jotka eivät sopineet keisarin uskoon. Silti sinä uskot siihen.

        Fda. Miten tullaan Kristuksen uskoon?


      • selväpeli
        yurki1000js kirjoitti:

        Fda. Miten tullaan Kristuksen uskoon?

        Suggeroimalla itsensä uskomaan tähän paimentolaisten kirjoittamaan satukirjaan.


      • selväpeli kirjoitti:

        Suggeroimalla itsensä uskomaan tähän paimentolaisten kirjoittamaan satukirjaan.

        Olet poikkeus. Kai sinä sitten vahvistat säännön, että...

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


      • selväpeli
        yurki1000js kirjoitti:

        Olet poikkeus. Kai sinä sitten vahvistat säännön, että...

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ei, Kyllä usko paimentolaisten keksimiin tarinoihin tulee itsepetoksen ja suggestion kautta. Usko siihen että käärme
        osaa puhua vaatii jo sitten jonkinlaisen mielensairauden? tms


      • fda
        yurki1000js kirjoitti:

        Fda. Miten tullaan Kristuksen uskoon?

        Siten, että uskotaan Rooman auktoriteettiin kirjavalikoimassa ja sukelletaan uskonhypnoosiin. Uskotaan niiden väärennöstenkin olevan totta. Fantasiamaailmaan on helppo tuudittautua, todellisuus on vaikeampi käsittää.


      • fda kirjoitti:

        Siten, että uskotaan Rooman auktoriteettiin kirjavalikoimassa ja sukelletaan uskonhypnoosiin. Uskotaan niiden väärennöstenkin olevan totta. Fantasiamaailmaan on helppo tuudittautua, todellisuus on vaikeampi käsittää.

        Salaliitot ja fantasiamaailmat kukoistavat, koska todellisuus on tarua tylsempää.


      • fda kirjoitti:

        Siten, että uskotaan Rooman auktoriteettiin kirjavalikoimassa ja sukelletaan uskonhypnoosiin. Uskotaan niiden väärennöstenkin olevan totta. Fantasiamaailmaan on helppo tuudittautua, todellisuus on vaikeampi käsittää.

        Fda. Kaikki on ennustettu. Ittees vaan petät. Jos uskot evoluutioon, muttet ole tyytyväinen evoluution aikaansaannoksiin, osoita toiveesi suoraan evoluutiolle. Toivotaan kuitenkin, ettei evoluutio sattuisi olemaan matkoilla juuri silloin kun pyydät siltä apua :D:D:D

        18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
        18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
        18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
        18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1ku 18&kirjat=kr


      • selväpeli kirjoitti:

        Ei, Kyllä usko paimentolaisten keksimiin tarinoihin tulee itsepetoksen ja suggestion kautta. Usko siihen että käärme
        osaa puhua vaatii jo sitten jonkinlaisen mielensairauden? tms

        Onneks evoluutiossa ei ole sairauksia. Ai miks? Koska evoluutiossa on vain ainetta. Evoluutio perustuu edullisiin mutaatioihin. Siksi evoluutiossa ei ole vikoja. Siispä evoluutioon uskovilla on asiat reilassa. Eiks jeh? Logiikkaa voi harjoittaa.


      • fda
        yurki1000js kirjoitti:

        Fda. Kaikki on ennustettu. Ittees vaan petät. Jos uskot evoluutioon, muttet ole tyytyväinen evoluution aikaansaannoksiin, osoita toiveesi suoraan evoluutiolle. Toivotaan kuitenkin, ettei evoluutio sattuisi olemaan matkoilla juuri silloin kun pyydät siltä apua :D:D:D

        18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
        18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
        18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
        18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1ku 18&kirjat=kr

        "Fda. Kaikki on ennustettu."

        Todistetusti uskonnon keinoilla ei ole.

        "Ittees vaan petät."

        Itsestäsi puhut.

        "Jos uskot evoluutioon, muttet ole tyytyväinen evoluution aikaansaannoksiin, osoita toiveesi suoraan evoluutiolle. Toivotaan kuitenkin, ettei evoluutio sattuisi olemaan matkoilla juuri silloin kun pyydät siltä apua :D:D:D"

        Eli kuvittelet evoluution olevan jonkunsortin Jumala? Naurettavaa pelleilyä.

        "18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.

        18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!"

        Ja lopulta "hyvä Jumala" tuossa sadussasi murhauttaa koko toisen Jumalan palvojat. Kaunista.


      • madam-and-pete
        fda kirjoitti:

        "Fda. Kaikki on ennustettu."

        Todistetusti uskonnon keinoilla ei ole.

        "Ittees vaan petät."

        Itsestäsi puhut.

        "Jos uskot evoluutioon, muttet ole tyytyväinen evoluution aikaansaannoksiin, osoita toiveesi suoraan evoluutiolle. Toivotaan kuitenkin, ettei evoluutio sattuisi olemaan matkoilla juuri silloin kun pyydät siltä apua :D:D:D"

        Eli kuvittelet evoluution olevan jonkunsortin Jumala? Naurettavaa pelleilyä.

        "18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.

        18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!"

        Ja lopulta "hyvä Jumala" tuossa sadussasi murhauttaa koko toisen Jumalan palvojat. Kaunista.

        Katso asiaa miten vain, asia ei muutu. Evoluutio on liian ihmeellinen ollakseen totta.


    • Hitler oli kunnon katolinen joka kuitenkin ihaili suuresti Lutheria ja toteutti Lutherin juutalaisteesejä hyvinkin kirjaimellisesti. Keskitysleireille vietiin myös ensimmäisten joukossa tunnetut ateistit. Natsismi on hyvin kristillinen aate.

      • Natsismi on yhtä kaukana Kristuksesta kuin itä on lännestä. Miks möläyttelet älyttömyyksiä? Oisit pannu ees hymiön perään.


      • et.onnistu.sinäkään
        yurki1000js kirjoitti:

        Natsismi on yhtä kaukana Kristuksesta kuin itä on lännestä. Miks möläyttelet älyttömyyksiä? Oisit pannu ees hymiön perään.

        Pääsääntöisesti kaikki, mitä kristityt tekevät, on hyvin kaukana Kristuksesta.


      • et.onnistu.sinäkään
        yurki1000js kirjoitti:

        Natsismi on yhtä kaukana Kristuksesta kuin itä on lännestä. Miks möläyttelet älyttömyyksiä? Oisit pannu ees hymiön perään.

        Ja mielenkiintoinen vertaus tuo "kaukana kuin itä lännestä". Tarpeeksi kauas kun mennään itään, niin päädytään lopulta länteen ja toisin päin.


      • et.onnistu.sinäkään kirjoitti:

        Pääsääntöisesti kaikki, mitä kristityt tekevät, on hyvin kaukana Kristuksesta.

        totta toinen puoli
        kaikki "kristityt" eivät ole Kristuksen uskossa


      • et.onnistu.sinäkään kirjoitti:

        Ja mielenkiintoinen vertaus tuo "kaukana kuin itä lännestä". Tarpeeksi kauas kun mennään itään, niin päädytään lopulta länteen ja toisin päin.

        Kaivoit sitten sen viilan pakistasi ja ryhdyit hommiin :D


    • eugeniikka

      Jeesus oli päänatsi, koska tuki Hitlerin toimia. Minä uskon niin ja kaikki muuta ajattelevat ovat mielestäin ateisteja.

      Hitlerin moni sisarus, kuoli senajan lastentauteihin MUTTA JUMALA VARJELI HIRLERIÄ AIKUISIKÄÄN ASTI JA USEISTA MURHAYRITYKISISTÄKIN* HÄN SELVISI.

      Myös Valkure-projektiin* osallistujat JUMALA antoi joutua Hitrerin käsiin,joten Jeesus on Saatana.

      • EUG. Oletko Kristuksen uskossa? Ketä tarkoitat "Jeesuksella"? Nasaretin Jeesustako?

        > RAAMATUN MESSIAS-PROFETIAT JA NIIDEN TOTEUTUS

        Suomenkielinen versio on (luvalla) lyhennelmä alkuperäisestä englanninkielisestä : http://www.messiahrevealed.org

        Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä. <

        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        Tarkoitatko "Jeesuksella" koko maailman syntivelan lunastajaa?

        http://bibelfokus.se/fi/node/269


      • GlupsisJaPöö
        yurki1000js kirjoitti:

        EUG. Oletko Kristuksen uskossa? Ketä tarkoitat "Jeesuksella"? Nasaretin Jeesustako?

        > RAAMATUN MESSIAS-PROFETIAT JA NIIDEN TOTEUTUS

        Suomenkielinen versio on (luvalla) lyhennelmä alkuperäisestä englanninkielisestä : http://www.messiahrevealed.org

        Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä. <

        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        Tarkoitatko "Jeesuksella" koko maailman syntivelan lunastajaa?

        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        Jaa että Raamattu on alun perin englanninkielinen? Vai mitä hittoa oikein yrität selittää?


      • GlupsisJaPöö kirjoitti:

        Jaa että Raamattu on alun perin englanninkielinen? Vai mitä hittoa oikein yrität selittää?

        "Mitä hittiä". Jeesuksia on monia. Kenestä nyt puhutaan?


    • DRHouse

      Muuten vaan 98,5 prosenttia Saksan kansasta uskoi tuolloin jumalaan ja ateismista joutui tuhoamisleirille...

    • fda

      "Natsien tarkoitus hävittää mielipuoli uskovaiset."

      Joku fundis on sinulle näin valehdellut. Vai valehteletko itse siinä toivossa että Jeesus itse palkitsee valheesi?

      • tähtien.takaa

        Ei Adolf mikään ateisti ollut. Hän uskoi vain olevansa korkeampaa rotua, joka olisi tullut ulkoavaruudesta ja jonka mielestä hänen jaloissaan pyöri harmillisesti alempia telluslaisia alkuperäisasukkaita.
        Yritys sitten "puhdistaa" arjalainen (?) rotu osoitti pragmaattisen viileää asennetta, jota tosin esiintyi ja esiintyy edelleen Lännessä, Britanniassa tai Usa:ssa tai missä päin tahansa maailmaa, jossa ihmiset tuntevat olevansa jollakin tapaa erityisempiä kuin lähimmäisensä.
        Armeijat ovat kaiken tämän keskellä marssineet vanhojen tunnuslauseiden alla, Kustaa Aadolfin ruotsalais-suomalainen hyökkäysarmeija Euroopassa: "Jeesus Auta", tai Kolmannen Valtakunnan Wermach:"Gott Mit Uns".

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Gott_mit_uns


      • fda

        Jep. Ainoastaan täydellinen idiootti tai aivopesty hihhuli voi kuvitella Hitlerin olleen ateisti.


      • yurki10O0js

        Jos Palstahihhuli vertaa, ei Hitlerkään ole häneen verrattuna edes uskovainen :)

        Edes Jumala ei ole, vaan Juamalakin on ateisti, koska palstahihhulin Ego on kaikkea muuta suurempi.


      • parempi.huomen
        yurki10O0js kirjoitti:

        Jos Palstahihhuli vertaa, ei Hitlerkään ole häneen verrattuna edes uskovainen :)

        Edes Jumala ei ole, vaan Juamalakin on ateisti, koska palstahihhulin Ego on kaikkea muuta suurempi.

        Aina te henkisesti pienimunaiset olette itkemässä toisten egoista. Kasvattakaa oma, niin ei tarvitse olla aina vain tokana.

        Kysymys siitä, onko Jumala uskovainen, on kyllä aivan mieletön. Ei sellaista voi kysyä. Hitler nyt oli jumalaton tai peräti paholaisen palvoja ihan selvästi, ei oikea uskovainen tapa ketään keskitysleirissä.


      • parempi.huomen kirjoitti:

        Aina te henkisesti pienimunaiset olette itkemässä toisten egoista. Kasvattakaa oma, niin ei tarvitse olla aina vain tokana.

        Kysymys siitä, onko Jumala uskovainen, on kyllä aivan mieletön. Ei sellaista voi kysyä. Hitler nyt oli jumalaton tai peräti paholaisen palvoja ihan selvästi, ei oikea uskovainen tapa ketään keskitysleirissä.

        "...ei oikea uskovainen tapa ketään keskitysleirissä."
        Arvelisin, että kuka tahansa uskovainen on omasta mielestään oikea uskovainen ja uskovainen uskoo aina tekevänsä oikein - vaikka sitten leirittämällä ja kaasuttamalla ihmisiä. Vai löytyykö historiasta ihmistä, joka on sanonut olevansa uskovainen, mutta ei oikea uskovainen?


    • AntikristusAatu

      Hitler oli reaalipoliitikko, joka hyvin ymmärsi mikä arvo kirkolla oli organisaationa ja juutalaisen bolshevismin vastustajana, vaikka halveksikin kristinuskoa. Hitlerin lopullisena tavoitteena sodan jälkeen oli tuhota kristityt kirkot.

      Hitler myös ihaili suuresti islamilaisia mujahiddeneja ja japanilaisia kamikazeja ja sitä kiihkoa, jolla nämä syöksyivät taisteluun omasta elämästään välittämättä. Hitlerin mukaan kristinusko ei sopinut germaanien luonnolle:

      "You see, it's been our misfortune to have the wrong religion. Why didn't we have the religion of the Japanese, who regard sacrifice for the fatherland as the highest good? The Mohammedan religion too would have been much more compatible to us than Christianity. Why did it have to be Christianity with its meekness and flabbiness?"

      Goebbelssin päiväkirjojen mukaan Hitler oli Vatikaanin "ankara vihollinen" ja pysyi kirkon jäsenenä vain taktisista syistä.

      Goebbels kirjoitti:

      "He hates Christianity, because it has crippled all that is noble in humanity."

      "The Führer is deeply religious, though completely anti-Christian. He views Christianity as a symptom of decay. Rightly so. It is a branch of the Jewish race. This can be seen in the similarity of their religious rites. Both (Judaism and Christianity) have no point of contact to the animal element, and thus, in the end they will be destroyed. The Fuhrer is a convinced vegetarian on principle."

      Speerin mukaan Hitlerin tarkoitus oli hoidella kirkko sen jälkeen, kun oli ensin "hoitanut toisen ongelmansa" eli juutalaiset. Speerin mukaan se, että Hitler ei voinut hoidella kirkkoa heti, nostatti tässä "valkoisen raivon".

      Bormannin mukaan Hitler piti kristinuskoa absurdina ja humpuukina ja että kristinusko oli vastoin luonnonvalintaa ja parhaiden selviämistä. Hitler piti kristinuskoa juutalaisen bolshevismin prototyyppinä.

      Hitler ylisti myös kristinuskosta luopunutta keisari Julianus Apostataa:
      "When one thinks of the opinions held concerning Christianity by our best minds a hundred, two hundred years ago, one is ashamed to realise how little we have since evolved. I didn't know that Julian the Apostate had passed judgment with such clear-sightedness on Christianity and Christians. ... Originally, Christianity was merely an incarnation of Bolshevism the destroyer. Nevertheless, the Galilean, who later was called the Christ, intended something quite different. He must be regarded as a popular leader who took up His position against Jewry.... and it's certain that Jesus was not a Jew. The Jews, by the way, regarded Him as the son of a whore—of a whore and a Roman soldier. The decisive falsification of Jesus's doctrine was the work of St. Paul. He gave himself to this work with subtlety and for purposes of personal exploitation. For the Galilean's object was to liberate His country from Jewish oppression. He set Himself against Jewish capitalism, and that's why the Jews liquidated Him. Paul of Tarsus (his name was Saul, before the road to Damascus) was one of those who persecuted Jesus most savagely."

      https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Adolf_Hitler

      • Kiitos kiintoisasta infosta. Mehän tiedämme, että RAHALLA maailma pyörii.

        http://politicalvelcraft.org/2013/04/06/obama-hitler-from-no-where-thats-how-rothschild-likes-it/

        Asiaa valaiseva kuva:

        https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/fa/30/af/fa30af9b0b99ce4afef7317b8eb991f5.jpg

        Tunnetusti pankkiirit junailevat asioita itselleen sopiviin malleihin - ja RIKASTUVAT (teksti alapalkista).

        https://www.youtube.com/watch?v=ZPWH5TlbloU

        Lähihistoriaa

        https://www.google.fi/#q=men who crashed the world&tbm=vid


      • fda

        Ei Hitler halveksunut kristinuskoa vaan tietynlaista kristinuskoa. Hän on sanonut, että Luther olisi mielissään hänen näkemyksistään.


      • jfghjdhfgjdgfh
        fda kirjoitti:

        Ei Hitler halveksunut kristinuskoa vaan tietynlaista kristinuskoa. Hän on sanonut, että Luther olisi mielissään hänen näkemyksistään.

        Sinulla on ihan hyviä opponoivia näkökantoja. Hitlerin sanomaksi väitetään aika paljon, missä yhteydessä hän on tämän todennut? Olisiko jotain viitettä jonnekin, josta tieto löytyisi?


      • fda
        jfghjdhfgjdgfh kirjoitti:

        Sinulla on ihan hyviä opponoivia näkökantoja. Hitlerin sanomaksi väitetään aika paljon, missä yhteydessä hän on tämän todennut? Olisiko jotain viitettä jonnekin, josta tieto löytyisi?

        Totta tuokin. Esimerkiksi ne väärennetyt pöytäpuheet on usein käytetty.

        En muista suoran siteerauksen tarkkaa lähdettä, mutta vastaavia ja paralleeleja kantoja on triviaalisti vahvistettavissa aidoiksi Luthertag, Luther, Hitler hakusanoilla:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_and_antisemitism

        "The Holy Reich: Nazi Conceptions of Christianity, 1919–1945:

        The leadership of the Protestant League espoused a similar view. Fahrenhorst, who was on the planning committee of the Luthertag, called Luther "the first German spiritual Führer" who spoke to all Germans regardless of clan or confession. In a letter to Hitler, Fahrenhorst reminded him that his "Old Fighters" were mostly Protestants and that it was precisely in the Protestant regions of our Fatherland" in which Nazism found its greatest strength. Promising that the celebration of Luther's birthday would not turn into a confessional affair, Fahrenhorst invited Hitler to become the official patron of the Luthertag. In subsequent correspondence, Fahrenhorst again voiced the notion that reverence for Luther could somehow cross confessional boundaries: "Luther is truly not only the founder of a Christian confession; much more, his ideas had a fruitful impact on all Christianity in Germany." Precisely because of Luther's political as well as religious significance, the Luthertag would serve as a confession both "to church and Volk.""


      • fda

        Natsit käyttivät Lutheria paljon. Se oli helppoa, Luther antoi paljon sytykettä ja voidaan teoretisoida että Luther->Hitler on suora progressio. Suosittelen myös tutustumaan Deutsche Christen ilmiöön.


      • jfghjdhfgjdgfh

        Kiitos. Aionpa tutustuakin.

        Oma mielipiteeni on, että Hitlerin ajattelu ei ollut aivan johdonmukaista. Siksi on varsin mahdollista, että hän ajoittain oli kovinkin ihastunut milloin mihinkin, joka juuri sillä hetkellä vaikutti hyödylliselle. Protestantismi toki oli lokaalisuuden taistelua internationalismia vastaan, kuten natsismin kamppailu sosialiminkin kanssa oli. Saksalainen kansallisromantiikka ja sitä seurannut lopulta kiihkomielinen kansallismielisyys näyttävät olevan vahvasti seurausta luterilaisuudesta ainakin siinä mielessä, että ilman protestantismia ne eivät olisi voineet kasvaa sellaiseen mittaansa kuin kasvoivat.

        Natsien ydinjoukko näyttäisi olleen ikäänkuin mystikkoja ja esoteerikkoja, mutta hyvin pragmaattisia sellaisia. He tietoisesti halusivat uskoa asioita, jotla näkivät omille tavoitteilleen tärkeiksi ja Nietzschen tavoin näkivä uskonnot ja uskomukset vain ihmisen luomuksina. He pyrkivät luomaan uudelaisen uskomusmaailman omista lähtökohdistaan. He kuitenkin lopulta törmäsivät, kuten Stalin Neuvostoliitossa tai Mussolini Italiassa, valtauskontojen massiivisiin ja vuosituhantisiin rakenteisiin. Kuten tiedämme, vielä tänäänkään nämä isot laivat eivät hetkessä käänny, vaikka ovatkin menettäneet suuren osan kannattajistaan ja vallastaan.


      • fda

        "Oma mielipiteeni on, että Hitlerin ajattelu ei ollut aivan johdonmukaista. Siksi on varsin mahdollista, että hän ajoittain oli kovinkin ihastunut milloin mihinkin, joka juuri sillä hetkellä vaikutti hyödylliselle. Protestantismi toki oli lokaalisuuden taistelua internationalismia vastaan, kuten natsismin kamppailu sosialiminkin kanssa oli. Saksalainen kansallisromantiikka ja sitä seurannut lopulta kiihkomielinen kansallismielisyys näyttävät olevan vahvasti seurausta luterilaisuudesta ainakin siinä mielessä, että ilman protestantismia ne eivät olisi voineet kasvaa sellaiseen mittaansa kuin kasvoivat."

        Tässä olen täysin samaa mieltä. Yleensä ei erotella mitä Hitler oli mieltä jostain asiasta tiettynä ajanhetkenä, hänen mielipiteensä varmasti elivät tilanteen mukaisesti ja kenen kanssaan hän keskusteli.

        "Natsien ydinjoukko näyttäisi olleen ikäänkuin mystikkoja ja esoteerikkoja, mutta hyvin pragmaattisia sellaisia."

        Kyllähän siellä kaikenlaista esittäjää hakemassa suosiota ja rahoitusta puolueelta, kuten entinen munkki Jörg Lanz von Liebenfels. Sitten oli niitä, jotka eivät natseja miellyttäneet teorioineen vaan päätyivät keskitysleireille.

        "He tietoisesti halusivat uskoa asioita, jotla näkivät omille tavoitteilleen tärkeiksi ja Nietzschen tavoin näkivä uskonnot ja uskomukset vain ihmisen luomuksina."

        Nietzschen siskon päälle kirous(jos sellaisiin edes uskoisi heh) siitä miten sai väännettyä nietzscheläisyyden natseille kelpaavaksi tuubaksi. Siitä olen samaa mieltä, että uskonnot ovat vain ihmisten luomuksia.

        "He pyrkivät luomaan uudelaisen uskomusmaailman omista lähtökohdistaan. He kuitenkin lopulta törmäsivät, kuten Stalin Neuvostoliitossa tai Mussolini Italiassa, valtauskontojen massiivisiin ja vuosituhantisiin rakenteisiin. Kuten tiedämme, vielä tänäänkään nämä isot laivat eivät hetkessä käänny, vaikka ovatkin menettäneet suuren osan kannattajistaan ja vallastaan."

        Yritys oli tietysti kova, kilpailu kaikenlaisten "Jumalaanuskovien", protestanttien, uuspakanoiden, katolilaisten ja muidenkin rotuteoreettikojen kesken oli jatkuvaa. Melko päinvastaiset näkemykset yhtyivät natsien tarkoituksiin.


    • uskonratkaisu111111111
    • tätäonlistalla
      • Siioninmyrkkysieni

        Uutisia jotka osoittavat juutalaisten suuren tuen "monikulttuurisuudelle" Amerikassa ja Euroopassa, mutta Israelissa se vain on toisin:

        http://newobserveronline.com/jews-at-forefront-of-welcoming-invasion/
        http://newobserveronline.com/jews-push-muslim-refugees-on-us-2/
        http://newobserveronline.com/us-1216-rabbis-want-muslim-refugees/
        http://newobserveronline.com/us-jews-want-muslim-refugees-but-not-in-israel/

        Rabbi David Schapira kertoo miten Israel on pysynyt rodullisesti puhtaana:
        https://www.youtube.com/watch?v=w1SmKle95MU

        "Muslimit ovat juutalaisten luonnollisia liittolaisia Euroopassa"
        - rabbi Pinchas Goldschmidt https://www.youtube.com/watch?v=wb_4U2UJucE


      • fda
        Siioninmyrkkysieni kirjoitti:

        Uutisia jotka osoittavat juutalaisten suuren tuen "monikulttuurisuudelle" Amerikassa ja Euroopassa, mutta Israelissa se vain on toisin:

        http://newobserveronline.com/jews-at-forefront-of-welcoming-invasion/
        http://newobserveronline.com/jews-push-muslim-refugees-on-us-2/
        http://newobserveronline.com/us-1216-rabbis-want-muslim-refugees/
        http://newobserveronline.com/us-jews-want-muslim-refugees-but-not-in-israel/

        Rabbi David Schapira kertoo miten Israel on pysynyt rodullisesti puhtaana:
        https://www.youtube.com/watch?v=w1SmKle95MU

        "Muslimit ovat juutalaisten luonnollisia liittolaisia Euroopassa"
        - rabbi Pinchas Goldschmidt https://www.youtube.com/watch?v=wb_4U2UJucE

        Jännää älämölöä. Senkö takia juutalaiset pakenevat heitä vihaavien muslimimaahanmuuttajien tieltä, että he ovat liittolaisia? On teillä hölmöläisillä taas jutut, vielä kun miettisitte ne loppuun asti sen sijaan että antaisitte natsi-ideologian sumentaa aivot.


      • Judeproblem
        fda kirjoitti:

        Jännää älämölöä. Senkö takia juutalaiset pakenevat heitä vihaavien muslimimaahanmuuttajien tieltä, että he ovat liittolaisia? On teillä hölmöläisillä taas jutut, vielä kun miettisitte ne loppuun asti sen sijaan että antaisitte natsi-ideologian sumentaa aivot.

        Tuo liittolaislausunto on ihan rabbi Pinchas Goldschmidtin lausunto - musulmaanit on pelkkiä kivoja lemmikkejä jotka Netanyahu haluaa aidata Israelin ulkopuolelle. Juutalaiset kannattavat haittamaahanmuuttoa Amerikkaan ja Eurooppaan jotta Israelista tulisi maailman ainoa suurvalta - "hajota ja hallitse".


      • vakava.paikka

        Ymmärrän kyllä, että jos ihminen on riittävän tyhmä, hän kokee juutalaisten älykkyyden ja ylivertaisen toimeliaisuuden uhaksi itselleen. Näin tekivät myös Hitler ja kumppanit.


      • fda
        Judeproblem kirjoitti:

        Tuo liittolaislausunto on ihan rabbi Pinchas Goldschmidtin lausunto - musulmaanit on pelkkiä kivoja lemmikkejä jotka Netanyahu haluaa aidata Israelin ulkopuolelle. Juutalaiset kannattavat haittamaahanmuuttoa Amerikkaan ja Eurooppaan jotta Israelista tulisi maailman ainoa suurvalta - "hajota ja hallitse".

        Voi rabbi minkä teki. Annatko nyt todistuksen, että

        a) rabbi on kartalla asioista ja hänen käskyjään noudatetaan
        b) miten tuo voidaan yleistää niihin juutalaisiin, jotka nyt pakenevat islamilaista maahanmuuttoa ja sen mukana tuomaa väkivaltaa juutalaisia kohtaan jenkkeihin tai israeliin.

        Vai oliko sinulla mielessäsi vain jokin sektio, eikä kokonainen sinua pelottava usko/rotu?


    • 15eugeniikka

      Onko 1kg oikeasti 1kg minun puntarissani.

      • fda

        Veikkaan, että siitä puuttuu miinusmerkki edestä.


      • amen amen, tuo oli hyvin sanottu jopa ateistilta!


    • RauhaMyÄss

      Kristittyjen ilosanoma : Taudit, Orjat , Alkuperäiskansojen alistaminen, orjuuttaminen ja aivopesu... Se veri on iloisesti uskovaisten käsissä. Älkää ruikuttako. En usko teidänkään mielipuoleen 'veri' sanomaanne....

    • trivia

      Saksalainen fasismi pönkittyi vahvasti kristinuskoon. Kristinuskoon eikä ollenkaan mm. islamiin tai juutalaisuskoon.
      Natsit pyrkivät vahvistamaan kristinuskoa liittämällä katoliset ja luterilaiset Evankeliseen Kirkkoon. Kristinusko pitää sisällään fasismin siemenet pelastusopissaan. Siinä valitut hyvät kristityt pääsevät höyhenpatjalle mutta laitemaan uimaan kuumassa pikipadassa ikuisesti. Natsioppi piti saksalaisia Herran valittuna kansana ja jolla oli oikeus orjuuttaa idässä olevat slaavilaiset kansat. Samaa puhuivat Suomen sotapapit. Lähde: Jouni Tilli, Suomen pyhä sota (2 014).

      Natsien "isämeidän rukous" on täysin raamatun mukainen: "Kaikkivaltias Jumala, siunaa kerran meidän aseemme, ole oikeudenmukainen, niinkuin aina olet ollut; tuomitse nyt, ansaitsemmeko me vapautemme, Herra siunaa sinä meidän taisteluamme. Herra vapauta meidät."
      Lähde. Hitler, Mein Kampf II osa (1 926)
      Tämä kristillinen rukous kulki jokaisen natsin mukana. Suomen luterilaisella papistolla oli hyvät suhteet natseihin ja heidän kirkkoonsa 30 luvulla. Sota-aikana papisto perusteli aluevaltauksia kristillisen ristiretkiteeman ja valitun kansan teemoilla.

    • vaivaavanajan

      Isminismi siis on järjen uskontoa listien lisäksi.

    • Epäjumalienkieltäjä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe