Kone ei näytä helmikuun 2016 Windows päivityksiä?

eiennen

Hei,

miksi koneeni ei ole hakenut eikä näytä ollenkaan helmikuun 2016 uusia päivityksiä? Kun painan "etsi päivityksiä" helmikuun 13 uutta päivitystä eivät tule näkyviin? Asetukseni on, että annan koneen hakea päivitykset mutta päätän itse asennanko. Tammikuun päivitykset kone haki normaalisti ja asensin ne manuaalisesti.

Nyt viimeisin päivitys on 14.2. joku poistotyökalu.

Anteeksi etten osaa tätä paremmin kuvailla, olen amatöörikäyttäjä.

17

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiennen

      Tämä varmaan selittää, vaikka Wikissä lukee että "Windows 8:n ilmainen tuotetuki päättyy 9. tammikuuta 2018" ja olin siinä uskossa koko ajan.

      Kannattaako minun päivittää 8.1.-versioon vai suoraan kymppiin? Ja uskaltaako amatöörikäyttäjä päivittää omin päin kumpaakaan? Olen lukenut että on ollut ongelmia monilla.

      • Siis Windows 8.1 on pakollinen Windows 8 käyttäjille. Se on vain service pack ja tuotetuki on siis tietysti edellyttää sitä, että on päivitetty. Service packeille on jätetty perinteisesti parin vuoden siirtymäaika, että ehtii kaikessa rauhassa hoitamaan kaiken valmiiksi sitä varten. Siirtymäaika ei tarkoita sitä, että pitäisi laiminlyödä täysin päivittäminen.

        ja Windows 10:n päivitys edellyttää sitä, että Windows 8 on täysin päivitetty. Eli ensin Windows 8.1 ja siihen kaikki päivitykset. Sitten voi päivittää kymppiin.


    • Windows_10

      Suosittelen windows 10. Tee ns. puhdas asennus niin sinulla on vähemmän ongelmia. Microsoftilla on ohjeet tähän miten puhdas asennuskin on mahdollista ilmaiseksi.

    • meiltähäntämäkäy

      Vistan päivitykset lopahti joulukuussa, yksi seiska tammikuussa, viime viikolla päivitys tuhosi 10 insaiderin (huhtikuussa edellinen tuho). Insaider on jo asennettu uudelleen ja muut pari kymppää päivitetty.

      • insaider on kehitysversio, ihan normaalia että on harmia kun sillähän niitä testataan.


      • meiltähäntämäkäy

        Kysyinkö minä sinulta jotain?


      • eioleloppu

        Vista eikä 7 päivitykset ei ole loppunut yhtään mihinkään. vista reilun vuoden vielä ja 7 vuoteen 2020.


      • vistasta_luovuttava
        eioleloppu kirjoitti:

        Vista eikä 7 päivitykset ei ole loppunut yhtään mihinkään. vista reilun vuoden vielä ja 7 vuoteen 2020.

        Juu, eli toisinsanoen kannattaa jo ihan tosissaan olla vaihtamassa Vistasta pois. Ei ole mitään järkeä jättää asioita viime tippaan.


      • meiltähäntämäkäy

        No eipä päivity Vista, ei, eikä tuo seiska (eikä XP, 3.11, 95, 98...).


    • eiennen

      Kuinka kauan konetta voi turvallisesti käyttää vielä vai pitäisikö kymppi tai 8.1. -päivitys tehdä heti? Vai voiko sitä tietää? En uskalla tehdä kyllä yksin, kun en edes tajua mitä puhdas asennus tarkoittaa eli pitää jostain saada apua. Voi itku.

      • Se turvallinen käyttö käytännössä loppui jo, että pitäisi päivittää.

        1. Varmistat koko kiintolevyn sisällön, vaikka Clonezillalla täydellinen kopio vaikka johonkin USB-kiintolevylle. Sitten voi palata jos jotain menee pieleen.

        2. Etsi valmiiksi uusimmat laiteajurit valmistajan sivuilta, niin Windows 8.1 kuin Windows 10 yhteensopivat, mihin vaan löytyy. Kaikkeen ei välttämättä saa mutta Windows updatesta saa myös niihin päivitystä.

        3. Poista kaikki sovelluskaupan ulkopuolelta asennetut ohjelmat. Ainoa mitä voit jättää on MS Office 2010, 2013 tai 365. Kaikki muu pois ja ne asennetaan sitten uusiksi, uusilla versioilla ja suurelta osin sovelluskaupasta jos ei ole.

        4. Kun Windows 8 on täysin päivitetty, 8.1 sisään. Päivitä ajurit Windows 8.1 ajureiksi.

        5. Päivitä Windows 8.1 täysin. Eli laita vaan manuaaliset päivitykset käyttöön ja asenna kaikki mitä löytyy, uudelleen käynnistä ja tarkista uudestaan. Tätä jatketaan niin kauan kun kaikki on päivitetty. Sitten automaattiset päivitykset takaisin päälle.

        6. Windows 10 päivitys pitäisi tupsahtaa jossain vaiheessa tyrkylle ja sitten sama uusiksi kuten sen Windows 8->8.1 kanssa.

        7. Kun käyttöjärjestelmä, ajurit jne. on täysin päivitetty ja on se alusta niin sanotusti kunnossa, lisäät sovellukset Windows storesta. Jos on vanha MS Office 2010 käytössä niin siihen saa tarjouksen, että voi päivittää sen MS Office 365:n ja antaa mennä vaan ennen kuin se MS Office 2010 hajoaa vanhuuttaan.

        8. Homma on kun on varmistettu toimivaksi niin uusi varmuuskopio niin pääset takaisin jos jossain menee pieleen.

        9. Loput sovellukset sitten niin ei kannata mitään vanhoja paskoja laittaa, että huolehdi siitä että sovellukset on joko storesta, toimii selaimella tai on vähintäänkin palvelumuotoisia (esim. Spotify, Skype, MS Office 365, Adobe Creative Cloud, World of Warcraft, World of Tanks, Planetside 2 jne.) niin niitä sitten pidetään sen Windows 10:n kanssa yhteensopivina.

        Sitten kun on tähän asti päässyt niin ei periaatteessa tarvitse enää murehtia ja märehtiä mistään päivitysasioista kun Windows 10 päivittyy automaattisesti uudempaan, se päivittää storesta ladatut sovellukset ja ne palvelumuotoiset sovellukset päivittyvät myös ja pysyy toimivana. Kaikki on siis jatkuvasti pienessä muutoksessa missä hommat kehittyy nopeammaksi, helpommaksi, nätimmäksi, virheettömämmäksi jne. eikä tarvitse enää säätää mitään isoja päivityksiä. Ja kone jos hajoaa niin uudella koneella on kaikki myös sitten samanlaista kun ei jumiuduta mihinkään vuosikausiksi.

        ÄLÄ TEE PUHDASASENNUSTA! Windows 10:n ilmainen päivitys edellyttää sitä, että se päivitetään vanhaan asennukseen ja sen lisäksi on pienempi riski sille jos joku ajuri vaikka puuttuu. Windows osaa usein tarvittaessa käyttää paremman puutteessa vanhaa ajuria jos ei uudempi ole asennettu, niin homma todennäköisemmin toimii. Windows myös automaattisesti siivoaa ne vanhat Windowsit pois 30pv kuluessa.

        Puhdasasennus on hyvä idea yrittää silloin mikäli homma oireilee jostain syystä päivityksen jälkeen.


    • eiennen

      Vielä: voinko asentaa 8.1. -version, vaikkei minulla ole uusimpia helmikuun tietoturvapäivityksiä? Kymppiä ei varmaan voi asentaa ennen 8.1. versiota?

    • Windows_10

      Käsittääkseni 8.1 päivitys onnistuu silti. Tosiaan viimeistään sitten 10 asentuu. Kyllä 8.1 tulee tietoturvapäivityksiä vielä hyvän aikaa onneksi.

    • eieinnen

      Kiitos kaikille, asensin tänään 8.1 version ja aikaa meni kolme tuntia! Tuntuisi toimivan, vaikka en tajunnut edes kaikkia täällä kerrottuja vinkkejä... Mutta: päivitysten mukana tuli kb3035583 eli se kymppiä tyrkyttävä. En halua vielä kymppiä, joten onko tuo päivitys ihan turvallista poistaa asennetuista päivityksistä? Ihan vaan klikkaamalla "poista päivitys"? Terkuin amatööriasentaja

    • eieinnen

      Hei, asensin tänään 8.1 version ja meni kolme tuntia! Mutta päivitysten joukossa tuli kb3035583 eli se joka tyrkyttää kymppiä, jota en vielä halua. Voinko siis poistaa päivityksen ihan simppelisti vaan klikkaamalla "poista päivitys"? Terkuin amatööriasentaja....

    • Windows_10

      En minä tuosta poistamisesta tiedä. Ei ole kokemusta, mutta piilottaa se jossain vaiheessa pitäisi, niin ei tule uudestaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe