Seitsemän samuraita
Yojimbo
Kätketty linnake
Rashomon
Ran
Solaris
Stalker
Andrei Rublev
Peili
A Bout De Souffle
Los Olvidados
Viridiana
8½
La Strada
La Dolce Vita
Mansikkapaikka
Seitsemäs sinetti
Persona
Tri Outolempi
Avaruusseikkailu 2001
Duck Soup
Apocalypse Now
Vertigo
400 kepposta
Vuokralainen
Vain muutaman dollarin tähden
HYvät, Pahat ja rumat
Jotkut nimet alkuperäiskielellä ja jotkut ei, miten nyt sattu mieleen ekana tulemaan.
Kyseessä siis parhaat itse näkemistäni elokuvista.
Ja olen listannut yhtä lukuunottamatta pelkästään moderneja elokuvia siksi etten ole REHELLISESTI sanottuna hirveästi pitänyt vanhemmista elokuvista, olen katsonut niitä lähinnä vain niiden historiallisen arvon ja merkityksen takia. Siksi listaltani ei löydy mitään Panssarilaiva Potemkineja tai L'Atalanteja; kyse on siis omasta henkilökohtaisesta maustani, eli mitään historiallisia merkityksiä sun muita en ole ottanut huomioon vaan mietin elokuvia ikäänkuin ne eläisivät omassa umpinaisessa kuplassaan, ilman vaikutteita ja vaikutuksia.
Parhaat elokuvat
3
760
Vastaukset
- tsjaa
helppo laittaa järjesjestykseen käyttämällä jenkkien filosofiaa. eniten rahaa tuonut = paras leffa ja nää sitten järjestykseen :)
- WolfET
Kaikki Quentin Tarantinon leffat:
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
Neljä Huonetta
Kill Bill vol. 1
Kill Bill vol. 2
Jackie Brown
Natural Born Killers
True Romance
Killing Zoe
Hämärästä Aamun Koittoon
Noihin kaikkiin leffoihin Tarantino on vaikuttanut juonen kannalta, osan noista myös ohjannut. - view
WolfET kirjoitti:
Kaikki Quentin Tarantinon leffat:
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
Neljä Huonetta
Kill Bill vol. 1
Kill Bill vol. 2
Jackie Brown
Natural Born Killers
True Romance
Killing Zoe
Hämärästä Aamun Koittoon
Noihin kaikkiin leffoihin Tarantino on vaikuttanut juonen kannalta, osan noista myös ohjannut.ihailen tarantinon työtä ja nyt on ainakin muutama elokuva lisää jotka kannattaa katsoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422836Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens292409Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362408Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192193Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421762Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241295Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007