Kumoan jälleen

väitteenne että Jeesus on Jumala.

1. Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Välimiestä ei tarvita jos kerran Jeesus on Jumala. Jae osoittaa ettei Jeesus ole Jumala vaan ihmisten linkki Isä Jumalaan.

47

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simelius

      Niinhän tuon loogisesti ajattelee.

    • SanoEiJeesukselle

      Jeesus oli ahdasmielinen juutalainen toisinajattelija. Väärä profeetta. On myös esitetty teoria, jonka mukaan Jeesus olisi venäläinen kantoraketti.

    • Kannatan ajatusta, että jeesus ei ole jumala.

      Kannatan myös jyrkästi ajatusta, että ylipäätään jumalan olemassaolo pitäisi näyttää toteen. Minkäänlaista näyttöä yhdenkään jumalan olemassaolosta ei ole vielä löydetty, joten siinä on positiivisen väitteen esittäjille työsarkaa.

      Muistuttaisin myös, että jumalvalhe ja rahankeräys muodostavat yhdessä petoksen, ellei jumalasta löydy todisteita.

    • mullakin.on.oma

      Kaikki lukemattomat jumalat on ihmisen villin mielikuvituksen tulosta. Jokaisen Jumala on se ainoa oikea.

    • uskonto

      Raamatussa sanotaan että Jeesus Kristus on Jumalan poika. Näin meille luterilaisille on koulussa opetettu. Onko opettajat olleet "susia" lammasten vaatteissa ja opettaneet väärin?

      • Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        ERITYISESTI - TÄMÄ SEURAAVA TODISTUS - ON HYVIN TÄRKEÄÄ, ETTÄ ON ILMAISTUNA NÄIN . . .

        ********************************************************************

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        ********************************************************************

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, JOKA ITSE ON Jumala ja joka aina on Isän vierellä, ON OPETTANUT MEIDÄT TUNTEMAAN HÄNET.

        ********************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • soturi_123
        Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        ERITYISESTI - TÄMÄ SEURAAVA TODISTUS - ON HYVIN TÄRKEÄÄ, ETTÄ ON ILMAISTUNA NÄIN . . .

        ********************************************************************

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        ********************************************************************

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, JOKA ITSE ON Jumala ja joka aina on Isän vierellä, ON OPETTANUT MEIDÄT TUNTEMAAN HÄNET.

        ********************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Siunausta ja Herran rauhaa !

        "Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi."

        Höpö-höpö. Kirjoitit suuren valheen joka sotii sekä Jumalaa että Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta vastaan. Jumala ei sinua käske valehtelemaan! Sinut on johdettu harhaan ja sinulle on valehdeltu jopa Raamattua väärentämällä.

        Raamatunväärentäjät eivät ole nähneet mitä he saavat aikaan. Jos Jeesus on Jumala ja Jumalaa ei ole kukaan nähnyt niin sitten ei Jeesustakaan ole kukaan koskaan nähnyt.


    • niinkömeinaat

      Meinaaks lappix kumota Jumalan? Älä nyt naurata!
      Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Heb 13:6

    • Kehoitan edelleen että ymmärrätte mitä luette ja pysytte aiheessa.

    • PasiToivonen

      >> Kumoan jälleen >>

      Sen kun kumoat, ei kiinnosta.

    • 3-1

      Markuksen evankeliumi:
      12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

      Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      Roomalaiskirje:
      16:25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
      16:26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,
      16:27 Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.

      1.Korinttolaiskirje:
      8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
      8:5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
      8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

      Efesolaiskirje:
      4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

      1.Pietarin kirje:
      5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
      5:11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

      Juudaan kirje:
      1:24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
      1:25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen

      Ilmestyskirja:
      4:8 Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on."
      4:9 Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti,
      4:10 lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:
      4:11 "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut."

      Jeesus ja apostolit sanoivat selvästi, että meillä on yksi ainoa Jumala Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä aivan niin kuin noissa Raamatun kohdissa sanotaan. He eivät sanoneet koskaan, että Isä on yksin ainoa Jumala, koska uskoivat vakaasti kolmiyhteiseen Jumalaan.

      • soturi_123

        "He eivät sanoneet koskaan, että Isä on yksin ainoa Jumala, koska uskoivat vakaasti kolmiyhteiseen Jumalaan."

        Valehtelet kuin perkele, valheen isä itse.

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6) Eivät sanoneet koskaan?

        "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)


      • Isäyksin

        Jeesuksen Kristuksen kautta olkoon kunnia Jumalalle aina ja iankaikkisesti, kuten Raamattu julistaa. Isälle kuuluu kunnia ja tätä Jeesus lähetettiin julistamaan.


      • 3-1
        soturi_123 kirjoitti:

        "He eivät sanoneet koskaan, että Isä on yksin ainoa Jumala, koska uskoivat vakaasti kolmiyhteiseen Jumalaan."

        Valehtelet kuin perkele, valheen isä itse.

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6) Eivät sanoneet koskaan?

        "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)

        Mitä höpäjät?

        He sanoivat, että Isä ja Poika ja Pyhä Henki on yksi ainoa Jumala.

        Etkö osaa lukea?


      • 3-1
        3-1 kirjoitti:

        Mitä höpäjät?

        He sanoivat, että Isä ja Poika ja Pyhä Henki on yksi ainoa Jumala.

        Etkö osaa lukea?

        Meidän Isämme on Isä ja Poika ja Pyhä Henki... jos et tätä ymmärrä, niin et sitten ymmärrä... Jokainen kohta Raamatussa, jossa Jumalaa sanotaan Isäksi puhuu siitä, että meidän isämme on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala. Jos et tätä usko, niin kärvennyt helvetin tulessa...


      • 3-1

        Jumalan kaikki kolme persoonaa ovat meidän Isämme:

        Isä on meidän Isämme, Poika on meidän Isämme ja Pyhä Henki on meidän Isämme, mutta ei ole silti kolmea Isää vaan on yksi ainoa Isä.

        Etkö tuota ole vielä Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta oppinut?

        Mitä ihmeen kerettiläisiä täällä oikein kirjoittaakaan?!

        Helvetissä korventuvat kaikki Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kieltäjät.

        Onneksi tuollaisia ei hyväksytä Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kirkossa. Tulee inkvisition aikoja ikävä, kun tuollaisia joutuu sietämään ja kuulemaan...


      • 3-1

        Jumalan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja ajattomia ja saman vallan ja voiman ja kunnian ja kirkkauden omistavia. Johan tämä on opittu rippikoulussa, joten miten vielä on näitä kerettiläisiä, jotka eivät Pyhää Kolminaisuutta ymmärrä?


    • En minä kiellä ketään uskomasta kolmiyhteiseen jumalaan. Sellainen otus on heillä jotka haluavat tietoisesti ja vastoin Raamatun sanaa valehdella ja harhaanjohtaa ihmisiä. Että siitä vaan valehtelemaan lisää. Sehän on juuri kirkkojen ja mm. helluntailaisten tehtävä.

      1. Tim. 2:5
      Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

      • Jeesus_on_tie

        Tuomas sanoi Jeesukselle:
        27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        Myöskin Heprealaiskirjeen ensimmäinen luku kannattaa lukea tarkasti. Tämä on äärimmäisen tärkeä kysymys, koska Jeesus sanoi:
        23. Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        Heprealaiskirjeen ensimmäinen luku sanoo:
        1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
        13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
        14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?


      • EiAinaTajuu

        Onx se niinku moottoritie?


      • Jeesus_on_tie kirjoitti:

        Tuomas sanoi Jeesukselle:
        27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        Myöskin Heprealaiskirjeen ensimmäinen luku kannattaa lukea tarkasti. Tämä on äärimmäisen tärkeä kysymys, koska Jeesus sanoi:
        23. Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        Heprealaiskirjeen ensimmäinen luku sanoo:
        1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
        13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
        14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

        Paavali oli uskonnollispoliittinen lahkolainen joka riiteli joka paikassa muiden lahkolaisten kanssa. Eli "tuomaat ja paavalit" olivat tavallisia höyrähtäneitä aikansa pulliaisia.


      • Jeesus_on_tie
        lappix kirjoitti:

        Paavali oli uskonnollispoliittinen lahkolainen joka riiteli joka paikassa muiden lahkolaisten kanssa. Eli "tuomaat ja paavalit" olivat tavallisia höyrähtäneitä aikansa pulliaisia.

        Siinä se paljastui kokonaan. Te jehovalaiset vääristätte ja kyseenalaistatte Jumalan Sanan. Raamatun jälkeen ei ole tullut yhtään uutta ilmestystä. Kaikki muu on eksytystä.
        Ja vielä Jeesus-tiestä toiselle kysyjälle. Jeesus sanoi Matteuksen 7:ssä:
        13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        Leveä moottoritie, jolla mahtuu kulkemaan kaikkien aatteiden ja ideologien kannattajat, johtaa kadotukseen. Mutta elämäntie on kaita. Sitä tietä kulkiessa täytyy hyljätä kaikki mikä esttä seuraamasta Jeesusta. Se tie johtaa taivaaseen. Jeesus sanoi: "MInä olen tie, totuus ja elämä". Jos haluat löytää iankaikkisen elämän, lähde Jeesus-tielle.


    • trivia

      Aloitus on oikeassa. UT:n mukaan Jeesus oli ihminen. Häneen liitetty sanapari Jumalan Poika tarkoittaa, että hän oli Jumalan poika samalla tavalla kuin VT:n profeetat olivat EL:n poikia tai Jahven poikia. Lähinnä poikuus tarkoittaa, että ko. henkilö oli vihkiytynyt teologiaan ja oli joko pappi tai muuten jumaluudesta kiinnostunut.

      Jos Jeesus oli Jumala ja Jumala liitetään jokaisen Jeesus sanan tilalle UT muuttuu järjettömäksi kakofoniaksi ja teologinen johdonmukaisuus sillisalaatiksi.
      Mikäli Jeesusta pidetään Jumalana, siitä syntyy filosofisia hankaluuksia. Aineeton oleva olisi mielivaltaisesti aineellinen oleva ja päinvastoin. Käsitys aineellisesta tulisi muuttaa - kuka tietää millaiseksi.
      Teologian kannalta kaikki perustelut muuttuisivat. Jumala olisi kaiken aineellisen yläpuolella kaikkivoipa ja kaikkivaltias. Muututtuaan ihmisjeesukseksi, maailma olisi ollut n. 33 vuotta ilman Jumalaa. Jumala olisi luovuttanut kaiken vallan ihmiskunnalle. Teologia sivuuttaa ongelman. Sivuuttamisesta huolimatta ongelma on olemassa. Miten maailma kykeni toiminaan vaikka Jumala oli ollut umpi-ihmistilassa. Sekin että maailma toimi ilman Jumalaa - mihin sitä sitten tarvitaan kun silloinen maailma pärjäsi mainiosti ilman sitä. Vallitseva teologia ei vastaa, koska ei pysty vastaamaan.

      Teologia on kylläkin keksinyt ratkaisun. Se sanoo: Tulee uskoa, mitä Nikean piispat päättivät eikä ajatella. Seuraava kysymys kuuluukin "Haluaako Jumala sellaista ihmistä, joka ei ajattele."

      ps. Jeesus ei itse keksinyt uutta jumalaa. Hän pitäytyi juutalaisuskossa. UT:n mukaan näin. Paavali jouduttuaan maanpakoon keksi juutalaisten jumalalle hieman eri ominaisuuksia ja josta lähti kehityspolku uuden jumalan syntymiselle ja Jeesuksesta hänen profeettanaan.


    • Maria-Elisabet

      "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän!"

      • Olen minäkin nähnyt jumalan kuvia, mutten itseään Jumalaa.


      • Jeesus_on_tie
        lappix kirjoitti:

        Olen minäkin nähnyt jumalan kuvia, mutten itseään Jumalaa.

        SInun pitäisi kohdata elävä Jeesus.


      • Jeesus_on_tie
        Jeesus_on_tie kirjoitti:

        SInun pitäisi kohdata elävä Jeesus.

        Johannes 30: 20 Jeesus sanoo:
        20. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän (Pyhän Hengen), se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt (Isän).


      • Jeesus_on_tie kirjoitti:

        SInun pitäisi kohdata elävä Jeesus.

        Kuka lähetti Jeesuksen? Kuka oli Isä? Kenen ääni taivaasta sanoi näin?

        Mark. 1:11
        Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

        Miksi te kutsutte tätä persoonaa?


      • on.merkitty.mies

        Jumalan piti verhoutua ihmishahmoon, muuten ei kukaan olisi voinut katsella Häntä kuolematta.

        Ja jos Jeesus olsi sanonut esim.näin; että katsokaa, tässä on Jumala, ei kukaan olisi Häntä uskonut, koska ei ollut käsitystä koko asiasta sen aikaisilla ihmisillä.

        Ihimsille olisi jäänyt Jumalasta ihmiskäsitys ja sitähän ei pelastussuunnitelmaan voinut sisällyttää.

        Jeesus sanoi kyllä itseään Jumalaksi, jos ette sitä tajua.

        Lukuisia kertoja Hän käytti itsestään Jumalan nimeä: MINÄ OLEN.

        2 Mooses 3:
        14. Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

        Matteus 14:
        27. Niin Jesus puhui kohta heille ja sanoi: olkaat hyvässä turvassa! minä olen: älkäät peljästykö.

        27. Mutta heti Jeesus puhutteli heitä sanoen: "Olkaa turvallisella mielellä. Minä olen. Älkää pelätkö."

        27. Mas luego Jesús les habló, diciendo: Confiad, yo soy; no tengáis miedo.

        että silleen


      • on.merkitty.mies kirjoitti:

        Jumalan piti verhoutua ihmishahmoon, muuten ei kukaan olisi voinut katsella Häntä kuolematta.

        Ja jos Jeesus olsi sanonut esim.näin; että katsokaa, tässä on Jumala, ei kukaan olisi Häntä uskonut, koska ei ollut käsitystä koko asiasta sen aikaisilla ihmisillä.

        Ihimsille olisi jäänyt Jumalasta ihmiskäsitys ja sitähän ei pelastussuunnitelmaan voinut sisällyttää.

        Jeesus sanoi kyllä itseään Jumalaksi, jos ette sitä tajua.

        Lukuisia kertoja Hän käytti itsestään Jumalan nimeä: MINÄ OLEN.

        2 Mooses 3:
        14. Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

        Matteus 14:
        27. Niin Jesus puhui kohta heille ja sanoi: olkaat hyvässä turvassa! minä olen: älkäät peljästykö.

        27. Mutta heti Jeesus puhutteli heitä sanoen: "Olkaa turvallisella mielellä. Minä olen. Älkää pelätkö."

        27. Mas luego Jesús les habló, diciendo: Confiad, yo soy; no tengáis miedo.

        että silleen

        ---- Jumalan piti verhoutua ihmishahmoon, muuten ei kukaan olisi voinut katsella Häntä kuolematta. ----

        Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Joh 6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

        Kukaan ei ole nähnyt Jumalaa (2.Mooos.33:20, Joh.1:18, Joh.6:46, 1.Tim.6:16, 1.Joh.4:12,20). Mutta monet näkivät Jeesuksen (Luuk.1:2, 1.Kor.15:6, 2.Piet.1:16, 1.Joh.1:1).

        Jumala on näkymätön (Kol.1:15, 1.Tim.1:17). Mutta Jeesuksen ovat monet nähneet (Luuk.1:2, 1.Kor.15:6, 2.Piet.1:16, 1.Joh.1:1).

        ---- Jumalan piti verhoutua ihmishahmoon ----

        Oletko ihan varma että Jumala tuli ihmiseksi?
        Opetat että Jumala verhoutui ihmiseksi. Mutta Raamattu opettaa, että "Jumala ei ole ihminen" (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29). Sitä vastoin apostoli Paavali opetti vielä Jeesuksen ylösnousemisen jälkeenkin, että Jeesus on ihminen, sanoilla "Ihminen Kristus Jeesus" (1.Tim.2:5).


      • Simelius
        lappix kirjoitti:

        Kuka lähetti Jeesuksen? Kuka oli Isä? Kenen ääni taivaasta sanoi näin?

        Mark. 1:11
        Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

        Miksi te kutsutte tätä persoonaa?

        Ei hyö vastaa.


    • tarkoittanet

      juutalaisten kuningasta

    • Inri.tai.sitten.ei

      Onko Jeesus kuallu vai mitä vouhaatte?

    • oejnvf

      Jeesus on Jumala. Yhdessä Jumaluudessa on monia puolia, joista meille on esitelty kolme. Ihmiset ja enkelit on luotuja, mutta Jeesus ei ole luotu vaan Jeesus on luoja, sana.


      • Jeesus on luotu luomakunnan esikoiseksi sanoo Raamattu. Näin jälleen mureni yksi syömähammas teidän harhaopistanne.
        Hepr. 1:5
        Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        Ilm. 3:14
        Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:


    • soturi_123

      Nimimerkki lappix sanoo kumoavansa jälleen väitteen että Jeesus on Jumala.

      Sen hän tekee siteeraamalla Paavalia (1 Tim 2:5) jonka hän sanoo olevan:

      "uskonnollispoliittinen lahkolainen joka riiteli joka paikassa muiden lahkolaisten kanssa. Eli "tuomaat ja paavalit" olivat tavallisia höyrähtäneitä aikansa pulliaisia."

      Paavali siis on lappixelle "tavallinen höyrähtänyt pulliainen". Vaikea tajuta mitä lappix ajaa takaa, ei tuossa ole paljoa järkeä. Uskottavuus menee jos jotain perustellaan höyrähtäneen pulliaisen sanoilla.

      Ei ihme että kommentit sitten ovat yhtä herjaa.

      Selvää on joka tapauksessa että "Jeesus on Jumala" evankeliumia kukaan ei Raamatussa saarnaa, sen voi tarkastaa lukemalla Raamattua, esim. Roomalaiskirjeen alun, tai Markuksen evankeliumin alun.

      Kaikki todistelut siitä että Jeesus olisi Jumala ovat valhetta. "MEILLÄ ON VAIN YKSI JUMALA, ISÄ" kirjoittaa Paavali. Jeesus itse sanoi olevansa Jumalan Poika, sitä vaan ei haluta uskoa.

      Ne jotka "Jeesus on Jumala" -evankeliumia saarnaavat ovat sen evankeliumin saaneet, ei Jumalalta, vaan valheen isältä Paholaiselta jonka tahtoa he toteuttavat.

    • Psalmi

      Ei meillä ole kolmea jumalaa, vaan yksi Jumala. Kuitenkin tämä yksi Jumala ilmaisee itsensä kolmessa eri persoonassa. Yksi ja sama Jumala, toimii siis kolmessa persoonassa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Riittää kun lukee Raamattua, niin huomaa tämän logiikan ja eikös kuitenkin siitä olla samaa mieltä että Raamattu on totta.

      • MeninJaRukoilin

        Onko se kuten Sipilä, Soini ja Stubb? Ei kolme ihmistä vaan eräänlainen jumaluuden kolmikanta! Soini edustaisi isää.


      • soturi_123

        "Riittää kun lukee Raamattua, niin huomaa tämän logiikan ja eikös kuitenkin siitä olla samaa mieltä että Raamattu on totta."

        Mitä Raamattua sinä olet lukenut? Missä Raamatussa Jeesus ja apostolit opettavat kolminaisuudesta ja sen "logiikasta"? Missä Raamatussa Jeesus sanoo olevansa Jumala ja jumaluuden toinen persoona? Missä Raamatussa apostolit opettavat Jumalan olevan kolmiyhteinen?

        Jos Raamattu on totta niinkuin sanot niin miksi et usko Jeesusta ja hänen apostoleja?

        Jeesus sanoo kuka on hänen itsensä Jumala ja kuka on hänen seuraajiensa Jumala. (Joh 20:17), "minun Jumalani ja teidän Jumalanne".

        Sanooko Jeesus että hänen Jumalansa on Kolminaisuus?

        Ei sano.

        Sanooko Jeesus että hänen oma Jumalansa on Isä, mutta teidän (opetuslasten, Jeesuksen seuraajien) Jumala olen minä itse, Jeesus?

        Ei sano.

        Miksi et usko Jeesusta? Jeesus ei tiennyt yhtään mitään kolminaisuudesta eivätkä tienneet apostolitkaan. Paavali kirjoitti että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1Kor 8:6) Siitä ei millään saa kolminaisutta. Kolminaisuusoppi väittää vasten apostolin sanoja että ei vain yksi ole Jumala, vaan kolme yhdessä.

        Myöskään "yksi ja ainoa" Jumala (Room 3:30) ei taivu millään "logiikalla" kolmiyhteiseksi.

        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)


      • syittenAlku

        Jumala ilmaisee itseään lukemattomin tavoin, myös meissä ihmisissä. Raamatusta on kuitenkin selkeästi nähtävissä, että olemassa on ainoastaan yksi kaikkien syitten Alkusyy, ja se on meidän Taivaallinen Isämme, jota Herramme Jeesus Kristus tuli tekemään tunnetuksi. Totuuteen on nöyrryttävä, teki kuinka kipeää tahansa. Jeesuksen kautta meilläkin on tähän mahdollisuus, siis nöyrtymiseen.


    • TemppelinHylkäys

      Juutalaishistorioitsija Josefus kertoo Juutalaissodan historiassa mielenkiintoisesta tapauksesta Jerusalemin temppelissä. Kirjassaan Josefus kuvaa enteitä, jotka edelsivät sotaa. Yksi niistä oli tällainen:

      "Siinä juhlassa, jota sanotaan Helluntaiksi, kun papit yöllä menivät temppeliin, niin kuin heidän tapansa oli, toimittaakseen palveluksensa, he sanoivat ensin huomanneen liikehtimisen ja melun, mutta sitten kuulleensa äänen, joka äkkiä sanoi: 'Me lähdemme täältä'." [suom. Kirkkohistoria, Eusebius]

      "Moreover, at that feast which we call Pentecost, as the priests were going by night into the inner [court of the temple,] as their custom was, to perform their sacred ministrations, they said that, in the first place, they felt a quaking, and heard a great noise, and after that they heard a sound as of a great multitude, saying, "Let us remove hence.""

      http://www.gutenberg.org/files/2850/2850-h/2850-h.htm#link62H_4_0001

    • perusopetusta

      Siteeraat Paavalia, "1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus," ja alat kumoilemaan. Seuraavaksi haukut Paavalin "höyrähtäneeksi pulliaiseksi".

      Olet niin alkeellinen sotkija, että tunaroi ihan rauhassa.

    • Kyllä Paavali uskonnollispoliittinen nasaretilaisten lahkon äänitorvi joka taisteli saddukeusten, juutalaisten, fariseusten ja monen muun vastaavan kiihkolahkon kanssa. Lukekaapas kirjaa niin sekin tulee tutuksi.

    • trivia

      Ei puututa tieteen vastaisuuksiin. Puhun teologian näkökulmasta.

      Matt.13:1 Sinä päivänä Jumala lähti asunnostaan ja istui järven rannalle.
      http://jumalaoppia.com/index.php/teologiaa/63-mita-tapahtuu-kun-jeesuksesta-ja-pyhasta-hengesta-tehdaan-jumala

      Tässä jae on kirjattu siten, että Jeesus on Jumala.
      UT:ssa oikeasti lukee: "Sinä päivänä Jeesus lähti asunnostaan ja istui järven rannalle." Aineeton henki lähti materiaalisesta kämpästään lekottelemaan järven rannalle. Vielä hullumpi teksti olisi, jos Pyhä Henki lähti varpaitaan viruttelemaan.

      Miksi uskovat keksivät kuin meikä! Olen mustasukkainen mutta sivuston tekijä on oikeassa.

      Puhun lausunnostani huolimatta pari sanaa tieteestä suhteessa kristittyjen Jumalaan ja muihinkin jumaliin. Väite: Jumala = Ihmisen kyltymätön tiedonhalu.
      Ihmisen perusluonne on halua tietää kaikki menneisyydestä, nykyisyydestä ja tulevaisuudesta. Mikään mahti ei voi sitä estää. Sana "jumala" edustaa tätä kaikkea.
      Mahdollinen tulevaisuuskuva: Ihminen matkustaa tulevaisuudessa muihin aurinkokuntiin ja tapaa siellä ajattelevan olion ja jonka kanssa hän pystyy tulemaan toimeen. Keskinäisen ymmärtämisen pohja on matematiikassa ja luonnonieteissä.

      • 3-sammakkoa

        Jumalan syntyminen ihmiseksi oli tunnettua pakanauskonnoissa jo paljon ennen kristinuskoa. Katolinen kirkko siirsi tämän pakanallisen uskon omaan uskontoonsa ja tässä sitä nyt ollaan. Palvotaan ihmistä Jumalana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      375
      4397
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      282
      2463
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      140
      1759
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1534
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1453
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1295
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1196
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      39
      1132
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1050
    Aihe