Miksi vihaan Raamattua?

iloinen_naurajaa

Miksi vihaan Raamattua? Samasta syystä kuin vihaan Koraania. Se on saastaisia valheita sisältävä satukirja saatana!!! :-):-):-)

28

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu.vaarallinen

Raamattu orjuuttaa ihmisen ja lahkot ovat keksineet hyvän keinon kerätä pölvästeiltä rahat pois Raamatun satuja tulkitsemalla ja vaatien ihmisiä elämään Raamatun sairaiden kirjoitusten mukaan.

• pyhpyh

Lässynlässyn.

• ruutu7

Älä nyt nauraja viitsi. Jesse oli hyvä tyyppi, joka kehoitti rakastamaan lähimmäisiä. Jopa sinulaisia naurajia. Sinuakin Jesse rakastaa.

• miten.on

Jessekö sen keksi, että pitää elää sovussa muiden kanssa ja tykätä heistä? Minusta se Jessen isä ei rakastanut mitään tai ketään ja tappoi ja teurasti kaikki keiden naama ei miellyttänyt.

• pyhpyh

Puhut paskaa.

• usrg

älä aina valita .

• Raamattu on melko syytön orjuuttamiseen, koska jokainen voi itse valita, lukeeko ko. kirjaa vai ei tai hyväksyykö pitämään Raamattua jonakin arvovaltaisena tekeleenä.
      Useimmat uskovaisiksi ja kristityiksi itseään nimittävätkään eivät lue Raamattua lasinkaan tai sitten hyvin harvoin, mutta ovat silti Raamatun tarujen vallassa, koska käyvät lahkonsa tilaisuuksissa kuuntelemassa seurakuntansa pastorin tulkintoja Raamatusta.
      Se, mikä orjuuttaa, on lahko ja lahkon palkkaa nauttiva makean ja helpon elämän perässä vaelteleva johtoporras ja pastorit. He määräävät sen, mitä lahkolainen saa tehdä ja mitä ei. Lahkon johtajien luomien tiukkojen säädösten ehdoton noudattaminen on lahkon jäsenen vastuulla ja opinkohtien orjallinen hyväksyminen on edellytys lahkon eliitin hyväksynnän saamiselle.

• iloinen_naurajaa

Kirjoittamasi pätee kaikista hulluimpiin kristittyihin. Tavalliset luterilaiset eivät käy kirkossa juuri koskaan: vain hautajaisissa, häissä ja ehkä tuurilla joulukirkossa. Mutta heidät on aivopesty kouluissa Raamatun sairailla valheilla.

• ##Useimmat uskovaisiksi ja kristityiksi itseään nimittävätkään eivät lue Raamattua lasinkaan tai sitten hyvin harvoin, mutta ovat silti Raamatun tarujen vallassa, koska käyvät lahkonsa tilaisuuksissa kuuntelemassa seurakuntansa pastorin tulkintoja Raamatusta.##

Totta puhut - valitettavasti. Ja siksi juuri näitä kirkkoja onkin jos jonkinlaisia ja Ihmiset ovat kirkkojen oppien vallassa, (eivät siis Raamatun vallassa) koska he eivät edes lue Raamattua.

Ei Raamatusta voi saada aikaan näin monia erilaisia uskonsuuntia jos luetaan ainakin pääasiassa vain Raamattua.

Siksi juuri minä aloinkin tosissani tutkimaan ja ottamaan selvää siitä mitä Raamattu oikeastaan sanoo, että voiko kenenkään tulkintoihin uskoa tai voiko edes Raamattuun uskoa. Olen varma, että monet jotka ovat tehneet saman päätöksen ovat tänään ateisteja - mutta minä en ole ..

Minä nimittäin tajusin jotain mistä minulla ei aikaisemmin ollut hajuakaan, jotain mitä minä kutsun "Raamatun kokonaissanomaksi" ja täytyy sanoa että se on a "amazing story" ja ehdottomasti ei mitään satua - mutta ei myöskään sellainen minkälaiseksi se niin monissa kirkoissa ja lahkoissa on kuvailtu.

Oikeastaan Raamattu on aika tieteellinen kirja - siis tavallaan .. se kertoo meille että me kuolemme - mikä ei ole mikään uutuus kai kenellekään - mutta ne syyt mitkä Raamattu ottaa esille ovat usein edellä tiedettä.
        Esimerkiksi mielen ja ruumiin yhteispeli - siitä ei lääketiede ole kovin kauaa tajunnut mitään - katseet on suunnattu pääasiassa ihmisen elimistöön ja myöhemmin ehkä hormoneihin ja sen sellaiseen. Tähän ovat kirkot osasyyllisiä - koska siellä on aina korostettu ihmisen kuolemattomuutta - mikä ei ole Raamatun oppia - kirkot muuten polttivat kirjoja jotka menivät sen opetuksia vastaan - ja polttivat myös ihmisiä samasta syystä - mutta se ei ole Raamatun opetusta vaan kirkon .. ja sama jatkuu tänä päivänäkin .. mutta se ei ole Raamatun opetusta tänäänkään ..

Siksi minun mielestäni on Raamatun "vihaaminen" enimmäkseen tietämättömyyttä - vihataan jotain .. mutta mitä ? taikauskoa ? ehkä ... siitä mitä vihataan ei ole oikein tietoa .. Jos Raamattu olisi vain satua (mitä se ei ole) - miksi Raamattua tulisi sen tähden vihata?

alex

• alex.kasi kirjoitti:

##Useimmat uskovaisiksi ja kristityiksi itseään nimittävätkään eivät lue Raamattua lasinkaan tai sitten hyvin harvoin, mutta ovat silti Raamatun tarujen vallassa, koska käyvät lahkonsa tilaisuuksissa kuuntelemassa seurakuntansa pastorin tulkintoja Raamatusta.##

Totta puhut - valitettavasti. Ja siksi juuri näitä kirkkoja onkin jos jonkinlaisia ja Ihmiset ovat kirkkojen oppien vallassa, (eivät siis Raamatun vallassa) koska he eivät edes lue Raamattua.

Ei Raamatusta voi saada aikaan näin monia erilaisia uskonsuuntia jos luetaan ainakin pääasiassa vain Raamattua.

Siksi juuri minä aloinkin tosissani tutkimaan ja ottamaan selvää siitä mitä Raamattu oikeastaan sanoo, että voiko kenenkään tulkintoihin uskoa tai voiko edes Raamattuun uskoa. Olen varma, että monet jotka ovat tehneet saman päätöksen ovat tänään ateisteja - mutta minä en ole ..

Minä nimittäin tajusin jotain mistä minulla ei aikaisemmin ollut hajuakaan, jotain mitä minä kutsun "Raamatun kokonaissanomaksi" ja täytyy sanoa että se on a "amazing story" ja ehdottomasti ei mitään satua - mutta ei myöskään sellainen minkälaiseksi se niin monissa kirkoissa ja lahkoissa on kuvailtu.

Oikeastaan Raamattu on aika tieteellinen kirja - siis tavallaan .. se kertoo meille että me kuolemme - mikä ei ole mikään uutuus kai kenellekään - mutta ne syyt mitkä Raamattu ottaa esille ovat usein edellä tiedettä.
        Esimerkiksi mielen ja ruumiin yhteispeli - siitä ei lääketiede ole kovin kauaa tajunnut mitään - katseet on suunnattu pääasiassa ihmisen elimistöön ja myöhemmin ehkä hormoneihin ja sen sellaiseen. Tähän ovat kirkot osasyyllisiä - koska siellä on aina korostettu ihmisen kuolemattomuutta - mikä ei ole Raamatun oppia - kirkot muuten polttivat kirjoja jotka menivät sen opetuksia vastaan - ja polttivat myös ihmisiä samasta syystä - mutta se ei ole Raamatun opetusta vaan kirkon .. ja sama jatkuu tänä päivänäkin .. mutta se ei ole Raamatun opetusta tänäänkään ..

Siksi minun mielestäni on Raamatun "vihaaminen" enimmäkseen tietämättömyyttä - vihataan jotain .. mutta mitä ? taikauskoa ? ehkä ... siitä mitä vihataan ei ole oikein tietoa .. Jos Raamattu olisi vain satua (mitä se ei ole) - miksi Raamattua tulisi sen tähden vihata?

alex

Poikkitieteellisessä raamatussa on siis ennustettu, että kaikki elävänä syntynyt kuolee?

Jumal'auta millainen Nobelin arvoinen havainto!

Otas taas se raamattu esiin ja avaa 10 käskyn kohdalta. Sitten vertaat käskyjä näihin

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alternatives_to_the_Ten_Commandments

• he-ma kirjoitti:

Poikkitieteellisessä raamatussa on siis ennustettu, että kaikki elävänä syntynyt kuolee?

Otas taas se raamattu esiin ja avaa 10 käskyn kohdalta. Sitten vertaat käskyjä näihin

Tuossa toisessa keskustelussa kyselin sitä, vaikuttaako jonkin sanallisen viestin arvostukseen se, mistä tai keneltä se on peräisin.

Minusta on näyttänyt siltä, että monille vaikkapa "Ää varasta" on Raamatusta luettuna paljon painavampaa sanaa kuin automekaanikko-Aken ihan itse sanomana. Lause ja asia on kuitenkin sama.

• nopeli
        he-ma kirjoitti:

Kysypä he-ma vaikka luterilaisilta, että kuolevatko he kun he kuolevat .
        Kenelle se nobelin palkinto nyt sitten kuuluu?

• v.aari kirjoitti:

Tuossa toisessa keskustelussa kyselin sitä, vaikuttaako jonkin sanallisen viestin arvostukseen se, mistä tai keneltä se on peräisin.

Minusta on näyttänyt siltä, että monille vaikkapa "Ää varasta" on Raamatusta luettuna paljon painavampaa sanaa kuin automekaanikko-Aken ihan itse sanomana. Lause ja asia on kuitenkin sama.

Hyvä kysymys .. ja siksi vastasinkin siihen omia käsityksiäni asiasta ..joiden summa olisi että sillä on merkitystä kuka sanoo saman asian ... mutta totuus on luonnollisesti yhtä totta - kuka sen sitten sanookin ..

• säästävihasi

Ei kannata vihata. Ei Raamattu ole sen arvoinen. Eikä Koraanikaan.

• pyhpyh

Sinä olet saastainen itse.

• iloinen_naurajaa

En ole, vaan olen rehellinen mies, joka kertoo KARUN TOTUUDEN!!! :-):-):-)

• pyhpyh

Jumalaton olet.

• katinkontitviispiste

Mauvahtavaa ettyä on kolahtanu.

• muumilaaksoon.matka

Psyykkisesti sairaat kokevat ko. asioissasi vihaa, terveet ateistit eivät.

• Raamattu Jumalan sanana ja auktoriteettina

Raamattu pelastuksen opin auktoriteettina

Onko Raamatussa Jumalan sana ja onko se totta ?

”Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja niihin kaiverrettu kirjoitus oli Jumalan kirjoittama. Jumala antoi hänelle kaksi kivistä liitontaulua jotka Hän oli omalla kädellään kirjoittanut” 2 Moos 31:18, 32:16

Vuonna 1947 löydettiin ”Kuolleen meren kirjakääröt.” Yhteensä 850 kappaletta noin 2000 vuotta vanhoja Raamatun käsikirjoituksia ! Qumranin luolat sijaitsevat lähellä Kuolluttamerta. Joukossa on Vanhan Testamentin (tanakin) kirjojen käsikirjoituksia sekä ns. apogryfisiä tekstejä. Suurin osa kirjoituksista ajoittuivat 200-100 eaa. Kuolleen meren kääröjä on kirjoittanut n. 500 kirjoittajaa hebreaksi, arameaksi, latinaksi ja kreikaksi. Kääröt sisältävät mm. kopion kymmenen käskyä 5- Mooseksenkirjasta ja osan 1 Moos luomiskertomuksesta jonka päiväys on n. 100 ekr. Psalmien kopioita ja satoja muita 2000 vuotta vanhoja tekstejä. Kuolleen meren kääröt paljastivat ajan jolloin Jeesus opetti toisen temppelin aikana vallinneet uskomukset. Kuolleen meren kääröt ovat 1900 luvun tärkein ja merkittävin argeloginen löytö.

Kirjoitukset ovat todistaneet että meillä on tänään kädessämme aivan sama Raamattu kuin profeetoillakin. Samaa Raamattua Jeesuskin kädessään piti. Juutalaiset kopioivat Raamattua hyvin tarkasti ja valvotusti. Raamatun kieltä on jouduttu tarkistamaan nykykielelle, mutta kaikki käännöstyöt on tehty samoista vanhoista alkukielen asiakirjoista. (jopa 250 ekr - 450 jkr, Pääosin VT:n 1008 jkr ja UT:n 350-450 jkr asiakirjoja)

Raamattu on kirjakokoelma jonka 66 kirjaa kirjoittivat hyvin erilaiset noin 40 ihmistä vajaan 1600 vuoden aikana. Jumala antoi profeetoilleen sanoman jonka he pukivat kukin persoonalliseen tyyliinsä ihmiskielelle. Raamatun syntyä ohjasi itse Jumala Pyhän Henkensä kautta. Raamattu sanookin ettei Jumala tee mitään ilmoittamatta ensin palvelijoilleen profeetoille. -Myös ettei yksikään kirjoitus ole syntynyt ihmisen omasta tahdosta, vaan ihmiset saivat Jumalalta sen minkä kirjoittivat. >2 Piet 1:19-21, 2 Tim 3:15-17, Joh 10:35.

”Ei Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan ensin palvelijoilleen, profeetoilleen.” (Aamos 3:7)
      "Näin sanoo Herra" sanonnat toistuvat Raamatussa noin 1800 kertaa. (Jer 1:4-9, 38:2-3, Sak 1:4) Raamatun arvovalta perustuu jumalalliseen ja profeetalliseen alkuperään. Raamattu on yhtenäinen ja looginen kirja alusta loppuun, eikä sisällä todellisia ristiriitoja Raamatun sanoman kannalta. Raamattua pitää arvostaa sanatarkkana, mutta se pitää myös ymmärtää oikein. Usein irrotetaan yksi jae asiayhteydestään ja tulkitaan asiayhteydestä irrallaan. Asiayhteys- sen ajan tapa- ja tapahtumakulttuuri, alkukieli ja mitä koko Raamattu sanoo samasta asiasta pitää huomioida ennen kuin usein voidaan ymmärtää oikein jotakin Raamatun tekstiä. Yhdellä sanalla voi olla tusina erilaisia merkityksiä asiayhteydestä riippuen.

Raamattu onkin vakaumuksellisille kristityille Jumalan sana ja auktoriteetti. Ei siis mikään ”uskonnollisten mielipiteiden kokoelma” joka mahdollistaisi ihmisen oman tahdon etusijalle. Raamattu sisältää valtavan määrän profetioita eli ennustuksia. Jokainen Raamatun profetia on toteutunut tarkasti yksityiskohtiaan myöten. Ennustuksista osa toteutuu parhaillaan ja osa odottavat toteutumistaan. Se kertoo että Raamatussa on jotakin ”yliluonnollista” jumalallista.

Raamattu on ilmoitus kirjakokoelman keskushenkilöstä Jeesuksesta Kristuksesta. Raamattu on puolueeton ja erehtymätön erehdysten paljastaja. Raamattu esittää ihmiskunnan historian. Raamattu on Jumalan sana ihmiselle. Raamattu on maailman levinnein kirja joka kertoo myös uskon suurmiesten erehdyksistä. Raamattu on profeetallinen sana ja luotettava opas. Raamatulla on ihmistä muuttava vaikutus. Raamattu on muuttumaton ja oppimattomienkin ymmärrettävissä Pyhän Hengen avulla. Oikein tulkittuna Raamattu kulkee monen tieteenkin kanssa rinnan. Raamattu paljastaa totuutta ja on siksikin vihattu ja rakastettu.

Raamattua on tutkittava vilpittömällä mielellä hengessä ja totuudessa. (Juud 20, Room 1:25) Siksi Raamattu ei avaudu pelkille virheiden etsijöille, skeptikoille, ja siksi Raamattua ymmärretään ja opetetaan usein väärin. (Joh 4:23-24, Joh 17:16-17) Kriittinen saa olla ja kriittinen pitääkin olla. Uskosta Jumalaan tullaan vanhurskaaksi. (Room 4:3) Totuuden vastustajat eivät voi päästä totuuden tuntemiseenkaan. (2 Tim 3:1-9, 2 Piet 2:2)

Koko Raamattu on Pyhän Hengen voimasta syntynyt kirjoitettu erehtymätön Jumalan sana. Jokainen Jumalan mies ja naiset puhuivat ja kirjoittivat innoitettuna Pyhän Hengen voimasta ja profetian sanalla. (2 Aik 21:12, Jes 1:1, Apt 21:9) Raamatussa on pelastusoppi. (Ilm 7:10, 1 Piet 1:9-12, Juud 3) > Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14Jos uskoo Jeesukseen on uskottava Raamattuun. >Joh 20:29-31. Raamattu on todistus Jeesuksesta Kristuksesta maailman Vapahtajasta.

Jatkan vielä heti alla>>>>>>>>>>>>

• Jatkoa edelliseeni;

”Kaikki mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, että saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa.” (Room 15:4)

Muuta mahdollisuutta ihmisen ikuiseen elämään ei ole olemassa kuin Jeesus Kristus. Missään muussa kirjassa ei ole ilmoitusta Jumalan teoista pelastushistoriassa. (Snl 30:5-6, Jes: 8:20, Joh: 17:17, 1Tess: 2:13, Hepr 4:12-13) Jeesus itse viittasi kirjoituksiin. (Mark 14:49, Luuk 24:32,45, Matt 22:29, 24:56, Joh 5:39-44, 46-47, 7:15)

Jeesuksen opetuslapset näkivät Jeesuksen. Opetuslapset uskoivat kirjoitukset. >Joh 2:19-22

”Nyt on saatettu julki ja annettu ikuisen Jumalan käskystä profeetallisissa kirjoituksissa tiedoksi kaikille kansoille, jotta ne johdettaisiin uskoon ja kuuliaisuuteen.” (Room 16:26)

Jeesus on Raamatun keskushenkilö. Jeesus itse viittasi puheissaan kirjoituksiin jotka todistavat hänestä. Jeesus on pyhittänyt Raamatun. Vain Jeesuksessa Kristuksessa on ihmisen pelastus.

”Miten suloiset ovatkaan Sinun sanasi! Ne maistuvat hunajaa makeammilta.” Ps 119:103
        ”Sinun sanasi on lamppu joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani” Ps 119:105

Pelastusoppi on tarkoitettu kaikille universaalilla tavalla globaalisti. (Gal 3:28) Usko Herraan Jeesukseen. Joh 3:16.
        Herra Jeesus Kristus tulee; Ilm 1:7-8. Aamen.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• grgtgthb

Miksi vihaat Raamattua jos se ei kuulu sun elämään? Olet aika pimee.
      Enhän minäkään vihaa bloggaamista koska se ei kuulu mun elämään.

• iloinen_naurajaa

Vihaan kaikkea valhetta ja petosta.

• pyhpyh

No sitten meidän kaikkien on vihattava sinua, koska olet valehteleva pettäjä.

• iloinen_naurajaa
        pyhpyh kirjoitti:

No sitten meidän kaikkien on vihattava sinua, koska olet valehteleva pettäjä.

En valehtele, vaan kerron aina rehellisesti KARUN TOTUUDEN!!! :-):-):-)

• RaamatunVihaajat

Rikolliset vihaavat lakia, oikeuslaitosta ja poliisia samoista syistä kuin Raamatun vihaajat vihaavat Raamattua.

• emme.vihaa

"Rikolliset vihaavat lakia, oikeuslaitosta ja poliisia samoista syistä kuin Raamatun vihaajat vihaavat Raamattua."

Vastaavasti voit kantaa teokraattisen esivallan miekkaa ja välittää jumalanvihaa lain rikkojia kohtaan vaikkapa seuraavasti:

Pykälä nro. 1. Älä pidä muita jumalia:

Syyte: Japanilaiset pitävät keisaria jumalanaan

Mitä sanoo Mooseksen laki rangaistuksesta?
        Epäjumalanpalvojat tapettakoon polttamalla.

-Hiroshima ja Nagasagi

Coolia

• vanhoja.kavereita

Rikollisethan ovat usein poliisin vanhoja tuttuja ja jopa ystäviä? Poliisikin voi käyttää asemaansa hyödyksi ja veljeillä rikollisten kanssa ja puuhastella heidän kanssaan erinäisissä bisneksissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      676
      2552
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1276
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1168
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      12
      1105
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      955
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      104
      925
    7. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      39
      877
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      101
      873
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      769
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      751
    Aihe