Yle Battle 3.3.

Ennakkotietoa: Torstaina 3.3. vapaa-ajattelijoiden pj Petri Karisma YLEn Battle-ohjelmassa.

Tulee Areenaan toki, joten ehtii katsomaan jälkikäteenkin.

23

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • HyväIdeaVastata

        Ihan hyviä kysymyksiä (10 kpl) siinä uskontokohdassa, joka on heti ensimmäisenä.


      • SamatSanat
        HyväIdeaVastata kirjoitti:

        Ihan hyviä kysymyksiä (10 kpl) siinä uskontokohdassa, joka on heti ensimmäisenä.

        Kävin. Samat sanat. Omin sanoin.


      • LukijanHuomio

    • KatsojanHuomio

      Tämä on sitten huomenna!

    • FUCKIFUUU

      Toivottavasti Demari-Karisma ei epäonnistu kuten edellisessä tv-esiintymisessä. Karismalta puuttuu karismaa.

      • Mitenkähän minusta tuntuu, että sinusta karismaa ei voi olla kenelläkään joka on demari...

        Sinänsä näissä vapaa-ajattelija on aina vähän altavastaajana, kun pappi tekee hommaa työkseen ja on ammattimainen esiintyjä.


      • RepeRuutikallo
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mitenkähän minusta tuntuu, että sinusta karismaa ei voi olla kenelläkään joka on demari...

        Sinänsä näissä vapaa-ajattelija on aina vähän altavastaajana, kun pappi tekee hommaa työkseen ja on ammattimainen esiintyjä.

        >Mitenkähän minusta tuntuu, että sinusta karismaa ei voi olla kenelläkään joka on demari...
        Tai ylipäätään mitään hyvää.
        Ainoa poikkeus on Harry Wallin. Hänkin ehkä loikkaisi kristillisiin, ellei pelkäisi tempun vievän eduskuntapaikkaa seuraavissa vaaleissa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mitenkähän minusta tuntuu, että sinusta karismaa ei voi olla kenelläkään joka on demari...
        Tai ylipäätään mitään hyvää.
        Ainoa poikkeus on Harry Wallin. Hänkin ehkä loikkaisi kristillisiin, ellei pelkäisi tempun vievän eduskuntapaikkaa seuraavissa vaaleissa.

        Hyvin kyllä sopisi joukkoon. Miksiköhän muuten on alkuaan mennyt SDP:n jäseneksi?


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Hyvin kyllä sopisi joukkoon. Miksiköhän muuten on alkuaan mennyt SDP:n jäseneksi?

        Ei ollut uskomassa silloin. Jokunen vuosi takaperin Jeesus hyökkäsi ja otti Hartsan vaimoineen haltuunsa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei ollut uskomassa silloin. Jokunen vuosi takaperin Jeesus hyökkäsi ja otti Hartsan vaimoineen haltuunsa.

        Ahaa. Miten lienevät mielipiteet muuttuneet sen jälkeen?


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Ahaa. Miten lienevät mielipiteet muuttuneet sen jälkeen?

        Varmaan aika väkevästi, mutta tietysti liukumaa oli jo ennestään. Todellisuudessahan kukaan ei tule lahkouskoon kuin salama kirkkaalta taivaalta, ja Hartsakin lienee kipuillut mahtavan auktoriteetin kaipuussaan jo jonkin aikaa ennen kuin lopullisesti helluntailaistui.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Varmaan aika väkevästi, mutta tietysti liukumaa oli jo ennestään. Todellisuudessahan kukaan ei tule lahkouskoon kuin salama kirkkaalta taivaalta, ja Hartsakin lienee kipuillut mahtavan auktoriteetin kaipuussaan jo jonkin aikaa ennen kuin lopullisesti helluntailaistui.

        Olisi vain mielenkiintoista tietää tuliko avioliittokanta tuon muutoksen mukana, vai oliko uskoontulo ikäänkuin peite jo olemassaoleville mielipiteille.


      • PaljastiHihhulipahuuden

        Me alkuperäiset vapaa-ajattelijat ollaan ihan samaa mieltä ateisti Venlan kanssa.
        Vain päinmäntysorit vainoaa ateisteja.


      • PaljastiHihhulipahuuden kirjoitti:

        Me alkuperäiset vapaa-ajattelijat ollaan ihan samaa mieltä ateisti Venlan kanssa.
        Vain päinmäntysorit vainoaa ateisteja.

        Alkuperäiset vapaa-ajattelijat ovat aina kannattaneet uskonnonvapautta.

        Tuon toimittajan heitto uskontokiellosta saattaa toki olla vain provosointia. Mutta sellaista provosointia mistä minä en pidä.


    • ajanhukkaa

      Turha battle.

      • Tarkoitatko, että on ilman keskusteluakin selvää että kahden valtionkirkon erityisasema pitää purkaa?


      • kasvaaikuiseksi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Tarkoitatko, että on ilman keskusteluakin selvää että kahden valtionkirkon erityisasema pitää purkaa?

        Tarkoitatko, että arvostelu on kielletty?


      • kasvaaikuiseksi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että arvostelu on kielletty?

        Ööh? En.

        Haluaisin kuulla tarkemmin mitä "Turha battle." tarkoittaa.


      • imdisappointed
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ööh? En.

        Haluaisin kuulla tarkemmin mitä "Turha battle." tarkoittaa.

        Mainitulla keskustelulla ei ollut mitään uutta annettavaa. Tai no, olin kyllä yllättynyt papin halusta asettaa uskonnot ja uskonnottomat samalle viivalle. Sehän on toisaalta "poliitikon puhetta", jossa kirkko veti pisteet kotiin mennen tullen.
        Ja kyllä, saatanan palvojat ovat uskovaisia, samoin satanistit, joille saatana on persoonallinen olento. Ehkä myös filosofisen koulukunnan satanistit voidaan lukea uskovaisiksi, en tiedä.
        Kun aiheena on niinkin laaja aihe kuin USKONTO, on melkoista typistämistä supistaa se kirkon ja valtion eroa käsitteleväksi debatiksi, jossa ei voida kunnolla käsitellä asioita. Huono ohjelma minun mielestäni, eikä Karismakaan onnistunut kiitettävästi.


      • imdisappointed kirjoitti:

        Mainitulla keskustelulla ei ollut mitään uutta annettavaa. Tai no, olin kyllä yllättynyt papin halusta asettaa uskonnot ja uskonnottomat samalle viivalle. Sehän on toisaalta "poliitikon puhetta", jossa kirkko veti pisteet kotiin mennen tullen.
        Ja kyllä, saatanan palvojat ovat uskovaisia, samoin satanistit, joille saatana on persoonallinen olento. Ehkä myös filosofisen koulukunnan satanistit voidaan lukea uskovaisiksi, en tiedä.
        Kun aiheena on niinkin laaja aihe kuin USKONTO, on melkoista typistämistä supistaa se kirkon ja valtion eroa käsitteleväksi debatiksi, jossa ei voida kunnolla käsitellä asioita. Huono ohjelma minun mielestäni, eikä Karismakaan onnistunut kiitettävästi.

        Joo, tietysti uskonto on aika paljon laajempi käsite kuin yhden pohjoisen maan yhden valtionkirkon asema. Mutta pakkohan johonkin on keskittyä.

        Se, että Karismaa ylipäänsä pyydettiin, kertoo onnistumisesta. Kun haetaan vastapoolia evlut kirkolle, on va-liitto ilmiselvä vastaus. Tästä on syytä olla tyytyväinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe