Huomaakos s ssu jos saa perintöä

köyhä-perijä

Jos huomaa niin miten ja voiko tehdä niin että kun äidillä on kaksi aikuista lasta ja edunvalvonta. Voiko perinnön siirtää kokonaan toiselle lapselle eli vanhemmalle lapselle niin että itselle ei tule mitään rahaa tilille ja sitten äidin vanhempi lapsi antaa puolet perinnöstä minulle myöhemmin käteen. Minä en halua nimeeni mihinkään paperiin enkä rahaa tilileni, veljeni hoitaa paperit asiat ja raha asiat edunvalvojan kanssa.

22

143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.tekisin

Mistä helvetistä ne sen tietää. Ei ole pakko sossuun mennä kaikkea laulamaan. Ja luuletko että se vanhempi lapsi antaa sulle mitään jos rahat saa tilille. Kyllä se on vaan pakko ottaa perintö vastaan ja maksaa verot siitä. Rahat voi nostaa tililtä ja lakkauttaa koko tili.

• tietäjä--

Voi sen tehdä niin että toiselle lapselle rahat jos on luotettava että antaa puolet myöhmemmin. Äidin lapset saa perinnön ekana ja kuolin peäsn hoitaja eli äidin lapsi hoitaa perunkirjoituksen jossa nimetään perinnön saaja, tietenkin oikeusaputoimisto sen tekee virallisesti ja silloin rahat voi osoittaa sille vanhemmalle lapselle. Oletan että äitis ei ollut naimisissa ja yksinasuva niin silloin just perinnön voi saada vanhempi lapsi jolle perintö annetaan.

• eiolepakkoperiä

Perinnöstä voi myös kieltäytyä. Ei ole pakko ottaa perintöä vastaan.
      Perinnöistä menee kyllä tiedot verottajalle ym. istansseihin ja ne ulosmitataan tai peritään maksettuja tukia takaisinkin, jos niikseen tulee, kun ilmenee, että olet perinyt.
      Oma tätini oli miehensä kanssa aivan kopsullaan ja yhteiskunnan elättinä, lisäksi olivat sössineet luottotiedot ym. ym. niin kuin vain täysi kollo sössiä, niin eipä siinä ollut tädillä muuta vaihtoehtoa, kuin siirtää perinnöt tyttärilleen. No, serkkuni sössivät vuorostaan omat asiansa niin, että ne perinnöt menivät... On se joillakin vaikeeta saada pysymään raha käsissään!

• köyhienperinnöttälläisia

Niin kyllähän se perintö voi mennä nopeasti,muista kun iskän perin sain vain muutaman huonekalun ja hieman astioita,ovat muuten vieläkin tallessa rahaa ei tullut yhtään.Muttei se haittaa ei ne muutkaan saaneet rahaa.

• Kyselijä-

Viekö ulosottomies perinnöstä suoraan velat vai saako ne tietää edes jos kukaan ei kerro? Meneekö sille mitään tietoja esim verotoimistosta

• ei.pääse.karkuun

Kyllä oletan että ulosotot menee siinä vaiheessa kun verotoimistoon toimitetaan perukirja. Siellähän katsotaan kaikki vainajan velat, eikähän ulosottovelatkin kuulu niihin. Että kyllä suomen verottaja pitää huolen, kaikista.

• Kyselijä-

Ei vainajalla ole velkaa, entäs jos perijällä on velkaa, viekö ulosottomies rahat

• eiolepakkoperiä
        Kyselijä- kirjoitti:

Ei vainajalla ole velkaa, entäs jos perijällä on velkaa, viekö ulosottomies rahat

Ulosotto vie rahat, koeta nyt tajuta! Tieto kulkee, koska perinnöistä maksetaan perintöverot ja tarvitaan päätös perintöveroista jne. Ja tieto kulkee paremmin, jopa et itse tiedä perineesi, kun muualla on jo tieto.
        Kuten tuolla aiemmin jo kerroin, että tätini oli miehensä kanssa sössinyt hommansa, että vouti olisi viennyt perinnöt, niin täti luopui perinnöistään lapsiensa hyväksi (serkkujeni). Serkkuni tosin sössivät oman osansa ja ne perinnöt menivät... joten turhaan täti niitä perintöjä siirsi heille.

• Sossupummi-

Ei nen huomaa jos tilillesi ei tule rahaa. Rahaa voi ohjata toisille tileille. Joulukuussa kun sossu pyytää verolappuja niin älä hae tukea silloin

• parastaollailmanrahaa

Rahat toiselle tilille ja nosto, sen jälkeen tilin lopetus. Ja tosiaan joulukuussa ei kannata hakea, ellei sekin vaikuta oudolta. En kyllä ole varma onnistuuko, sossu saattaa saada verottajalta suoraan tiedot.

• perijä-

Ei sossu mitään huomaa eikä se kysele verottajalta. Sanoo vaan että unohti hakea tuet silloin jouluna ja hakee sitten joskus. Tietty sitten pitää jouluksi säästää rahaa vuokraan ja muuhun. Tuskin voutikaan saa tietää ennen kun perinnön saa tilille. Kaveri sai perintöö 12 000 , sillä ulosotossa paljon velkaa eikä vouti vienyt mitään

• näinsemnee

Tottakai sossulle tulee tiedot verottajalta. Vähän aikaa voit onnistua niin että laitat rahat eri tilille, mutta kun verotiedot tulee, niin jäät kiinni ja joudut maksamaan takaisin.

Perinnöstä voi kieltäytyä. Jos kieltäydyt, niin älä pyydä rahaa jälkikäteen veljeltä.

Jos veljesi saa koko perinnön, hän joutuu maksamaan ensin perintöveron koko perinnöstä ja jos hän antaa sen jälkeen rahaa sinulle, menee lisäksi lahjavero.

• eiolerahaa

Mistäs verottaja tietää että veli antaa rahaa. Tuskin siitä menee kertomaan.Perinnön voi ohjata toiselle veljelle joka sitten nostaa rahaa ja antaa joten ei verottaja siitä tiedä. Sossuun ei ole pakko viedä verotietoja joulukuuss akun ne silloin kyselee. Ei vaan hae tukea silloin joulukuussa.

• suvunvanhineipaljonvanhe

Ollaanpas siellä nyt rahanahneita en olisi uskonut en ole saamassa onneksi mitään niin voin noin sanoa pidän mieluummin siitä,että ihminen on hengissä ja perilliset jaksaa odottaa vaikka loputtomiin perintöään ellemme itse poistu ensin.

• Vaikeaymmärtää
        eiolerahaa kirjoitti:

Mistäs verottaja tietää että veli antaa rahaa. Tuskin siitä menee kertomaan.Perinnön voi ohjata toiselle veljelle joka sitten nostaa rahaa ja antaa joten ei verottaja siitä tiedä. Sossuun ei ole pakko viedä verotietoja joulukuuss akun ne silloin kyselee. Ei vaan hae tukea silloin joulukuussa.

Jos sinä kieltäydyt perinnöstä, se osa katsotaan veljelle lahjaksi sinulta, ja siitä osuudesta menee lahjavero. Siksi veli tuskin suostuu enää maksamaan siitä kovin paljoa takaisin sinulle. Mutta voihan tuota kysyä veljeltä.

Sossu saa verotiedot suoraan verottajalta. Ovat julkista tietoa. Ei niitä ole sinne pakko viedä joulukuussa.

Vähemmällä pääset, kun maksat perinnölläsi velat pois, sijoitat loput tuottamaan ja vapaudut koko sossusta.

• eneeslottoa

Justhan sanoin etten edes ole saamassa mitään perintöä köyhä suku.

• Näin.se.vain.on
        Vaikeaymmärtää kirjoitti:

Jos sinä kieltäydyt perinnöstä, se osa katsotaan veljelle lahjaksi sinulta, ja siitä osuudesta menee lahjavero. Siksi veli tuskin suostuu enää maksamaan siitä kovin paljoa takaisin sinulle. Mutta voihan tuota kysyä veljeltä.

Sossu saa verotiedot suoraan verottajalta. Ovat julkista tietoa. Ei niitä ole sinne pakko viedä joulukuussa.

Vähemmällä pääset, kun maksat perinnölläsi velat pois, sijoitat loput tuottamaan ja vapaudut koko sossusta.

"Jos sinä kieltäydyt perinnöstä, se osa katsotaan veljelle lahjaksi sinulta, ja siitä osuudesta menee lahjavero. Siksi veli tuskin suostuu enää maksamaan siitä kovin paljoa takaisin sinulle. Mutta voihan tuota kysyä veljeltä."

Eikä katsota. Jos ottaa perinnön vastaan joutuu siitä maksamaan itse perintöveron. Jos sen vielä lahjoittaa veljelleen joutuu veli maksamaan lahjaveron.

Jos kieltäytyy perinnöstä perintö menee niin kuin olisi itsekin kuollut eli omille lapsille. Jos lapsia ei ole perintö menee veljelle/siskolle. He maksavat perintöveron, eivät mitään lahjaveroa.

Veli voi antaa käteisenä rahaa niin paljon kuin huvittaa, ei siitä tarvitse kenellekään mitään kertoa. Kun verottaja ei tiedä ei lahjaveroa tarvitse maksaa.

• köyhä-perijä
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

"Jos sinä kieltäydyt perinnöstä, se osa katsotaan veljelle lahjaksi sinulta, ja siitä osuudesta menee lahjavero. Siksi veli tuskin suostuu enää maksamaan siitä kovin paljoa takaisin sinulle. Mutta voihan tuota kysyä veljeltä."

Eikä katsota. Jos ottaa perinnön vastaan joutuu siitä maksamaan itse perintöveron. Jos sen vielä lahjoittaa veljelleen joutuu veli maksamaan lahjaveron.

Jos kieltäytyy perinnöstä perintö menee niin kuin olisi itsekin kuollut eli omille lapsille. Jos lapsia ei ole perintö menee veljelle/siskolle. He maksavat perintöveron, eivät mitään lahjaveroa.

Veli voi antaa käteisenä rahaa niin paljon kuin huvittaa, ei siitä tarvitse kenellekään mitään kertoa. Kun verottaja ei tiedä ei lahjaveroa tarvitse maksaa.

Alle 20 tonnista ei perintöveroa joudu maksamaan. Tulen saamana noi 10-12 000 perintöä sen jälkeen kun hautajais laskut ja muut laskut on maksettu

• kohti100sukulaiset

Kuka siellä nyt on poistumassa joukosta vaikka sairaita ovatkin monet niin sinnikkäästi ovat elossa ja hyvä niin.

• köyhä-onnellinen

Sain 12 000 perintöö pari vuotta sitten eikä sossu tiedä vieläkään. Käytännössä äidin lapset perii ja saavat käyttöoikuden äidin tiliin ja perintöön josta rahat voi nostaa. omall tilille ei tarvii siirtää mitään. sossu voi pyytää verkorttia jouluna jos hakee tt tukee mutta kyllä 12000 eurolla voi elää kuukauden ilman toimentulotukea. sossut akat ei ala verottajalle soittelee.

• köyhämies

Ei kai sen väliä jos huomaa. Suomessahan kaikki on kallista kuten perintöasioiden selvittely. Kaverin äiti kuoli, sillä kaksi aikuista lasta ja kaverin äiti ei ollut eronnut avioliitosta mutta oli asumuserossa ollut yli 10 vuotta. No selvittelyjen jälkeen 30 000 euron perinnöstä jäi lapsille 3000 euroa vaikka kaverin äitillä ei ei ollut velkoja eikä mitään. Oikeusapu maksaa tuhansia kun ne selvittelee juttuja. On aika mutkikkaita ne erot tai ne kun ei olla erottu virallisesti

• minä--

Ei ne huomaa jos rahaa ei tule tilillesi. Meitä oli kaksi perijää ja jos vanhempi kuolee niin perunkirjoituksen jälkeen rahaa nostetaan sen kuolleen tililtä eikä raha siirry toiselle tilille kuten me tehtiin ja näin sossu ei tiedä mitään ja isoveljeni sitä paitsi nosti rahat joten en pistänyt edes nimee minnekkään ja perunkirjoitusessa minulta ei edes kysytty mitään kun veli hoiti kaikki raha asiat ja loppujen lopuksi sain perinnön käteisellä n 15 000 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe