Cruze dieselin lyhyt huoltoväli

Cruze1

Huoltoväleissä näkyy olevan GM tuotteissa Suomessa yllättäviäkin eroja.

Cruze 1,7 diesel huoltoväli 15000 km / vuosi.
Vastaavassa Opel Astrassa 30000 km / vuosi.

Huolto hinnat olleet mielestäni kalliita lyhyen öljynvaihtovälin vuoksi.
Entä muilla kokemuksia ?
Öljystä merkki huollossa veloitettiin 12,95 e/ l GM 5/30w dexos 2
Halpaliikkeestä saa samaa alkuperäistä öljyä 4,58 e/ l

8

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoltokirja

      Katsopa huoltokirjasta, miloin auto pitäisi seuraavan kerran huoltaa. Minulla seuraava huolto on merkitty 30000km/1 vuoden päähän. Voit pyytää hinnan huollolle omilla öljyillä ja viedä ne itse mukanasi.

    • crr

      Cruzessa vuoteen 2012 asti on eri huoltoväli riippuen käytetäänkö kansainvälistä vai eurooppalaista huoltotaulukkoa. Mainitaan ohjekirjassa seuraavasti :

      "Eurooppalaiset huoltovälit
      Tehtävä öljynvaihtovälin valvonnan ilmoituksen mukaisesti, kuitenkin viimeistään 30000 km:n välein bensiinimoottorilla, 15000 km:n välein dieselmoottorilla varustetuissa autoissa tai 1 vuoden välein sen mukaan, kumpi ensin saavutetaan.

      Kansainväliset huoltovälit
      Tehtävä öljynvaihtovälin valvonnan ilmoituksen mukaisesti, kuitenkin viimeistään 15000 km:n tai 1 vuoden välein sen mukaan, kumpi saavutetaan ensin.

      Vain 16XE:
      10000 km:n välein tai viimeistään 1 vuoden kuluttua sen mukaan, kumpi saavutetaan ensin."

      Vuoden 2013 ohjekirjassa tuollaista ei enää ole, vaan huoltoväliksi on mainittu 15000 km ilman aluejakoa.
      Lisäksi ovat ne "Easy Driving" -tarjouksella olleet autot, joissa tuo huoltoväli oli myös aina 15000 km vanhemmissakin malleissa. Minulla on sellainen ja se aiheuttikin hiukan sekaannusta aikoinaan.

      Pidän tiheämpää huoltoväliä parempana auton kunnon kannalta. Öljy alkaa olla melkoisen paksua jo 10000 km 'n jälkeen. Öljy on halpaa verrattuna uuteen moottoriin.
      Muissa autoissani vaihdan öljyn 5000 km 'n välein ja niissä käytän tuplasti kalliimpaa öljyä.

    • arrikoski

      Minulla on 1.4T jossa on tai oli Easy Driving. Huoltokirjaan on merkitty leiman alle seuraava huolto tehtäväksi 30 tkm päästä. Merkkihuolto ei näytä käsittelevän Opelia ja Chevroletia eri tavoin. Eikä huoltovälin ylityksestä ainakaan voi syyttää, koska merkintä on huoltokirjaan kirjattuna.

    • crr

      Käsitykset vaihtelevat, jopa samassa liikkeessä kaksi eri henkilöä oli eri mieltä tuosta aluksi.

      • arrikoski

        Enpä kyllä samoilla öljyä ajaisi yli 15 tkm, vaikka lupa olisikin.


      • tgjgöoyöi
        arrikoski kirjoitti:

        Enpä kyllä samoilla öljyä ajaisi yli 15 tkm, vaikka lupa olisikin.

        Korean letukat jo oikeasti ongelmajätettä joista kannattaa nopeasti hankkiutua eroon.Kuolleena merkkinä hyvin vaikea edes vaihdossa tarjota ja jotakin tuoretta evandaa jo suoraan paaliin kun ei kannata korjata kun vikakimppu ja osiakaan ei saa järkevään rahaan.


      • arrikoski

        Chevroletit ovat haluttuja vaihdokkeja ja pitävät hyvin hintansa. Chevrolet valmistaa noin viisi miljoonaa autoa vuodessa. Paljonko sinun kuollutta merkkiäsi valmistetaan?


    • öljyhalvempaakurauta

      Aja 10th öljyillä jos meinaat pitempään autoos pitää. Ei auto kestä jos ei öljyjä vaihdeta. Ensin turbo ja yläpää remonttiin jos aletaan öjlyssä säästää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe