Transdev Espoo Oy aketaan alas

Tuoreessa hsl-hallituksen esityslistassa on pykälä jossa esitetään että Transdev Espoo Oy liikenne luovutetaan Tammelundille.
Eli näin taitaa loppua Transdev Espoon tarina kokonaan. Tätä hartikka kavereineen on ajanut koko ajan. Onnea heille. Nyt näkevät mihin se heidän touhunsa johtaa.
Ilmoita

No sitten sirrettään Tammelundille ja Pohjolan liikentelle. Ihan sama missä firmassa ollan työssä, työ on ihan samanlainen.
Ilmoita
Ei taida riittää valtuudet siirtää voittaneen yhtiön liikennettä kilpailijalle. Aika hyvä aivopieru. En olis itse keksinyt.
1 VASTAUS:
http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2016432-5.HTM
Sopimusten siirtäminen vaatii hsl:n hallituksen siunauksen ja nyt sitä ollaan antamassa. Eli ei hsl siirrä sopimuksia vaan antaa luvan asialle.
+Lisää kommentti
Eipä luottoa ole kiinnostanu mikään muu kuin oma asema ja etuudet. Tässä nyt sitte näkee vuoden luottoukon saavutukset. Ensi vuonna pistetään sitte luukut kiinni Tuupakassa. Jäljelle jäävät Keravan linjat siirretään tattarisuolle ja luotto siirtyy linjojen mukana. Vanhat espoon kuskit heivataan yli laidan ku sinisen kopin porukka pitää työllistää. Kyllä tässä jo kannattaa seurata toimarin esimerkkiä ja jättää uppoava laiva.
Ilmoita
Luottohan se tekee tarjoukset joiden takia hävitään linjoja ja joudutaan irtisanomaan kuljettajia. Luoton tehtävä on pitää huoli että sopimuksista pidetään kiinni. Ihme juttu että sitä ainoata luottoa joka uskaltaa tehdä asioiden eteen jotain moittii ne joiden puolia pidetään.
1 VASTAUS:
Just näin! Luotto säätää asioihin jotka ei edes kuulu sille. Kulut nousee ja tässä sitä ny ollaan.
+Lisää kommentti
Kerro nyt mitä kyseinen luotto on tehnyt että on saanut kulut nousemaan. Itse tiedän että ko. henkilöllä olisi ollut aihetta useamman kerran järjestää toimintapäivä mutta asian pienuuden takia ei ole ryhtynyt toimenpiteisiin koska siitä aiheutuisi kohtuutonta haittaa. Toimintapäivä järjestetään kun työnantaja ei noudata sopimuksia mutta toisten mielestä niitä ei saa järjestää vaikka siihen olisi täysi oikeus. Jotkut on ilmeisesti sitä mieltä että pitää aina nöyrtyä työnantajan edessä eikä saa pitää puoliansa.
5 VASTAUSTA:
No huh Huh...
Jos työnantaja ei noudata sopimusta niin silloin asia viedään ensin liittojen välisiin neuvotteluihin ja tarvittaessa oikeuteen. Viestisi paljastaa juuri sen että luotto on sotkeutunut asioihin joita ei oikeissa sopimuksissa ole. Tunnustit asian oikean luonteen ihan julkisesti. Lakoilla uhoamista jonka seurauksena firma menetti toimintamahdollisuudet. Onnea vuoden luotolle ja myötätuntoa niille jotka ovat joutuneet kärsijöiksi.
lapun_saanut kirjoitti:
No huh Huh...
Jos työnantaja ei noudata sopimusta niin silloin asia viedään ensin liittojen välisiin neuvotteluihin ja tarvittaessa oikeuteen. Viestisi paljastaa juuri sen että luotto on sotkeutunut asioihin joita ei oikeissa sopimuksissa ole. Tunnustit asian oikean luonteen ihan julkisesti. Lakoilla uhoamista jonka seurauksena firma menetti toimintamahdollisuudet. Onnea vuoden luotolle ja myötätuntoa niille jotka ovat joutuneet kärsijöiksi.
Mihin asiohin on puututtu? Ensinnäkään luotot ei voi neuvotella asioista mitä ei ole sopimuksissa. Neuvotteluissa ollaan aina yhteydessä liittoihin ja kysytään sieltä ohjeita. Helppo syyttää kun ei ymmärrä miten asiat on mutta nythän on tilaisuus kertoa mitkä asiat aiheutti kustannusten nousun.
Kerronyt kirjoitti:
Mihin asiohin on puututtu? Ensinnäkään luotot ei voi neuvotella asioista mitä ei ole sopimuksissa. Neuvotteluissa ollaan aina yhteydessä liittoihin ja kysytään sieltä ohjeita. Helppo syyttää kun ei ymmärrä miten asiat on mutta nythän on tilaisuus kertoa mitkä asiat aiheutti kustannusten nousun.
On see jännä ajatus että pitää lakoilla uhata pienissä asioissa joita firma ei noudata. Yleensä liitot hoitaa nämä. Normi firmoissa ei luotot lakoilla uhkaile. Härski-hartikka on keksinyt ihan omia sääntöjä koko ajan. Valmiista sopimuksesta kun ei tarvitse lakoilla uhkailla. Näin jälkikäteen ajateltuna, ihan sama. Transu uppoaa ja härski-hartikka sammuttaa valot. Saatte olla ylpeitä!
Luottamusmiehen tehtävänä on ylläpitää työrauhaa kaikin keinoin. ABB:ltä irtisanottiin luottamusmies juuri siitä syystä että oli ollut järjestelemässä lakkoja. Tämä osoittaa että Transdevin luottamusmies ei ole tehtäviensä tasalla. Kiitos että jaoit tämän tiedon.
Mitään tietoa mitä ne pienet jutut on eikä todisteita tapahtumista ei ole esitetty. Kirjoituksesta voi vaan päätellä että on todella katkera ja syyttää luottamusmiestä kun ei muutakaan keksi. Parempi olisi vaan yrittää jatkaa eteenpäin eikä katkeroitua asioista mille ei voi mitään.
+Lisää kommentti
Eiköhän se ole niin että johto kyllästyi härski-hartikan turhaan nutinaan ja laittomiin lakkoihin ja laittoi puljun kiinni. Harmi härskin kannalta nimi on ikusiksi ajoiksi pilattu autoalan piireissä ja kukaan ei moista riidanhaastaja räksyttäjää ota töihinsä. Ainoa toivo hänellä on päästä liiton suojatyöhön nauttimaan työläisten selkänahasta revittyjä jäsenmaksuja. Asioista yleensä voidaan neuvotella mutta ei. Haluttiin tehdä itsestään numero ja riehua ja rähistä.
18 VASTAUSTA:
Jep! Koiviston Autokin valitsi mielummin tappiota tahkoavan Helbin kun Transun. Transu on pilaantunut niin pahasti ettei sitä kukaan järkevä osta. Ainoa vaihtoehto on ajaa se alas. Härski-Hartikka jää historiaan hyvänä esimerkkinä huonosta luotosta.
Onko sinulla tietoa kuinka paljon tuo transdev(suomi) maksaisi?
Koska taas tiedämme mitä helbbi maksoi, niin uskaltaisin väittä sen olleen edullisempi ja parempi ostos.

Kyllähän transdevin on pääasiassa pilaneet huonot johtajat viimevuosina.
Tottamooses kirjoitti:
Onko sinulla tietoa kuinka paljon tuo transdev(suomi) maksaisi?
Koska taas tiedämme mitä helbbi maksoi, niin uskaltaisin väittä sen olleen edullisempi ja parempi ostos.

Kyllähän transdevin on pääasiassa pilaneet huonot johtajat viimevuosina.
Ei kai kukaan transun hintaa tiedä. Pointti lienee siinä että kannatti mielummin sijoittaa tappiolliseen helbiin kun änkyröivään transuun. Riski koko Koiviston saastumiseen oli liian suuri. Kerätkää nyt kuskit kimpassa kolehti ja ostakaa siitä ittellenne firma. Saatte sitten hyvän työpaikan jota Härski-Hartikka johtaa.
Ikävä kyllä Transdev ei ole enää myynnissä. Tottakai Helb ostettiin kun sen sai melkein ilmaiseksi. Omistajan kannalta tietenkin hyvä kun luottamusmiehetkin on hiljaa eikä puutu sopimusrikkomuksiin.
Eipäonnistuostaminen kirjoitti:
Ikävä kyllä Transdev ei ole enää myynnissä. Tottakai Helb ostettiin kun sen sai melkein ilmaiseksi. Omistajan kannalta tietenkin hyvä kun luottamusmiehetkin on hiljaa eikä puutu sopimusrikkomuksiin.
Juurihan sopimuksia hävitetään. Olisi varmaan myynnissä jos joku ostaisi. Nyt ei voida muuta kun ajaa alas muilla kosteilla.
Viime vuoden loppupuolella saimme myönteisen uutisen: emoyhtiö Transdev ei myykään Suomen toimintoja. Tämä oli tulevaisuutemme ja kehittämisen kannalta erittäin merkittävä päätös.
dlfgbkugcvj kirjoitti:
Ei kai kukaan transun hintaa tiedä. Pointti lienee siinä että kannatti mielummin sijoittaa tappiolliseen helbiin kun änkyröivään transuun. Riski koko Koiviston saastumiseen oli liian suuri. Kerätkää nyt kuskit kimpassa kolehti ja ostakaa siitä ittellenne firma. Saatte sitten hyvän työpaikan jota Härski-Hartikka johtaa.
Jos olisit edes hiukan seurannut mitä tuosta helsingin bussiliikenteestä maksettiin niin et ihmettelisi yhtään. Muista myös miten varikoiden sijainnit ovat vaikuttaneet kokonaisuuteen.
Kysymys oletko sitä mieltä että veolian johto ei olisi mitenkään vaikuttanut tuohon yhtiön tilaan ja vain LM johti sitä? Sen takia veolia koska suurimmat virheet on tehty ennen muutosta transdeviksi.
Prööötti kirjoitti:
Jos olisit edes hiukan seurannut mitä tuosta helsingin bussiliikenteestä maksettiin niin et ihmettelisi yhtään. Muista myös miten varikoiden sijainnit ovat vaikuttaneet kokonaisuuteen.
Kysymys oletko sitä mieltä että veolian johto ei olisi mitenkään vaikuttanut tuohon yhtiön tilaan ja vain LM johti sitä? Sen takia veolia koska suurimmat virheet on tehty ennen muutosta transdeviksi.
Jos nyt yhtään mietit niin Härski-Hartikkahan yrittää taas johtaa firmaa. Eli vastustaa sopimusten siirtämistä transun ulkopuolelle. Taas hyvä esimerkki siitä että sotkeentuu asioihin joihin ei pitäisi.
dgjikhgnnkyg kirjoitti:
Jos nyt yhtään mietit niin Härski-Hartikkahan yrittää taas johtaa firmaa. Eli vastustaa sopimusten siirtämistä transun ulkopuolelle. Taas hyvä esimerkki siitä että sotkeentuu asioihin joihin ei pitäisi.
Onko sinulla asiasta faktaa esittää?
Kerro nyt millä tavoin Hartikka tuota firmaa johtaa, eikös siellä ole virkaa tekevä tj tälläkin hetkellä vai väitätkö Hartikan olevan se?
Vai ihanko vain tuosta lonkalta noita väitteitä lauot?
On aivan ymmärrettävää että järjestivät tuon toimintapäivän, koska ainakaan vielä viimevuoden puolella tammerlundin liikenne ei nuodattanut AKT sopimusta jota pitää nuodattaa jos haluaa olla mukana HSL kilpailussa.

Ainakin on tullut selväksi sinun osalta se, että firmojen johto sa tehdä aivan mitä tahansa eikä siihen saisi puuttua.
Toimitusjohtajanilmoitus kirjoitti:
Viime vuoden loppupuolella saimme myönteisen uutisen: emoyhtiö Transdev ei myykään Suomen toimintoja. Tämä oli tulevaisuutemme ja kehittämisen kannalta erittäin merkittävä päätös.
Joo, ei myydä mutta ajetaan toiminta alas...
Yxkäki kirjoitti:
Joo, ei myydä mutta ajetaan toiminta alas...
Nyt ei ole kyse alasajosta. Vaan siitä että Espoon varikosta pitää luopua koska ei ole järkevää pitää liian monta varikkoa kun ajot on vähentyneet. Tarjoukset on laskettu sillä perusteella että siirtoajot ajetaan Espoosta ja nyt ne ajettaisiin Tuupakasta jolloin kustannukset nousee niin paljon ettei enää kannata vaan on helpompi antaa ajot kilpailevalle yritykselle. Näitä linjojen vaihtoja yhtiöiden kesken on tehty vuosien varrella aika paljon mutta nyt ei vaan ollut mihin vaihtaa.
Prööötti kirjoitti:
Onko sinulla asiasta faktaa esittää?
Kerro nyt millä tavoin Hartikka tuota firmaa johtaa, eikös siellä ole virkaa tekevä tj tälläkin hetkellä vai väitätkö Hartikan olevan se?
Vai ihanko vain tuosta lonkalta noita väitteitä lauot?
On aivan ymmärrettävää että järjestivät tuon toimintapäivän, koska ainakaan vielä viimevuoden puolella tammerlundin liikenne ei nuodattanut AKT sopimusta jota pitää nuodattaa jos haluaa olla mukana HSL kilpailussa.

Ainakin on tullut selväksi sinun osalta se, että firmojen johto sa tehdä aivan mitä tahansa eikä siihen saisi puuttua.
Mikä on tammerlundin liikenne, joku tamperelainen pussivirmako? Näkee kyllä hyvin kuljettajien äo:n näistä kirjoituksista. Jo aloituksessakin on että aketaan alas ja sitten tarjoillaan tammerlundin liikennettä. Ei ole ihme että olette pussikuskeja.
aeiuäö kirjoitti:
Mikä on tammerlundin liikenne, joku tamperelainen pussivirmako? Näkee kyllä hyvin kuljettajien äo:n näistä kirjoituksista. Jo aloituksessakin on että aketaan alas ja sitten tarjoillaan tammerlundin liikennettä. Ei ole ihme että olette pussikuskeja.
Olisit ollut hiljaa niin kukaan ei olisi huomannut että olet maalaistollo kun et tunne yhtiötä mikä on toiminut jo pitkään Helsingissä.
aeiuäö kirjoitti:
Mikä on tammerlundin liikenne, joku tamperelainen pussivirmako? Näkee kyllä hyvin kuljettajien äo:n näistä kirjoituksista. Jo aloituksessakin on että aketaan alas ja sitten tarjoillaan tammerlundin liikennettä. Ei ole ihme että olette pussikuskeja.
Olet oikeassa en ole "penaalin terävin kynä", Mutta mitäs mieltä itse olet kuinka järkevällä tasolla sinun viestisi oli ja millaisen kuvan se antaa sinun äö tasostasi?
Prööötti kirjoitti:
Olet oikeassa en ole "penaalin terävin kynä", Mutta mitäs mieltä itse olet kuinka järkevällä tasolla sinun viestisi oli ja millaisen kuvan se antaa sinun äö tasostasi?
Senverran viisas olen kuitenkin että ymmärin vaihtaa alaa bussikuskin työstä ja olen pitänyt huolen ettei lapsenikaan ryhdy alalle.
Jotainopittu kirjoitti:
Senverran viisas olen kuitenkin että ymmärin vaihtaa alaa bussikuskin työstä ja olen pitänyt huolen ettei lapsenikaan ryhdy alalle.
Ei tuohon alan vaihtamiseen viisautta tarvita, saati lasten tekoon.

Ettet vain olisi niitä reppanoita jotka on kiertänyt kaikki talot ja pakosta joutunut vaihtamaan alaa?

Huomaatko yhtään virheitä omissa kirjoituksissasi?
Linja-autokurssin jälkeen oli yhdessä ainoassa yrityksessä 16 vuotta. Nykysin on kaikissa yrityksissä yhtä huonot olot niin siirryin alalta pois.
Prööötti kirjoitti:
Onko sinulla asiasta faktaa esittää?
Kerro nyt millä tavoin Hartikka tuota firmaa johtaa, eikös siellä ole virkaa tekevä tj tälläkin hetkellä vai väitätkö Hartikan olevan se?
Vai ihanko vain tuosta lonkalta noita väitteitä lauot?
On aivan ymmärrettävää että järjestivät tuon toimintapäivän, koska ainakaan vielä viimevuoden puolella tammerlundin liikenne ei nuodattanut AKT sopimusta jota pitää nuodattaa jos haluaa olla mukana HSL kilpailussa.

Ainakin on tullut selväksi sinun osalta se, että firmojen johto sa tehdä aivan mitä tahansa eikä siihen saisi puuttua.
prööötti taitaakin olla transun syväkurkku jonka koko elämä on transulla. Sääliksi käy koska kohta ei ole koko transua...
+Lisää kommentti
Niinpä ruskeakielisille on työehtojen puolustaminen turhaa nutinaa. Espoon lopetus johtui kyllä siitä että tehtiin huonoja tarjouksia ja varikoiden tarve pieneni kilpailuhäviöiden takia.
2 VASTAUSTA:
Siellähän on kyllä "päteviä tarjouslaskijoita", harmi vain, ettei osata laskea!
kopiotalkootaavetti kirjoitti:
Siellähän on kyllä "päteviä tarjouslaskijoita", harmi vain, ettei osata laskea!
Tarjouslaskenta on kulut kate. Jospa kulut nousi...
+Lisää kommentti
Jassoo
Ilmoita
Toivottavasti loppuu vantaalta ja hesastakin. Siinä sitten supermestarit ja luottarit pillittävät kilpaa kun menikin duunit alta. Ei pääse luotto mutta tuskin palkkaa kukaan vantaan ja tattiksen työnjohtoakaan mihinkään.
Ilmoita
olinhan minäkin siellä joskus ,mutta nyt ajan bussia maaseudun rauhassa ,mutta en malta olla laittamasta lusikkaa tähän soppaan.
olihan yhtiö aika mukava pitkään ,mutta kun ne kaksi veijaria saapuivat, kuoppasivat ensin Sta , pääsi piru irti myös tässä yhtiössä sta n ,he tuhosivat suhteellisen nopeasti ,tämän ranskalais firman taistelu ja saatto hoito jatkuu vielä.
pikku hiljaa he tuhosivat kaiken ,tärkeintä on ja oli oman suvun ja harraste kavereiden suosiminen ,taas toisinaan eräs ajomestari oli lukemassa kuljettajien potilastietoja ,ja ura kuulemma jatkuu vaikka kuljettajien luottamus heihin on 0.
toinenhan noista herroista sai lähteä jo mutta toinen jatkaa tuhoa..
on omituista kun haukutaan luottoa kukahan sen on valinnut ,eikös se vaihtunut sen takia kun edellinen menetti omiensa luottamuksen , ja tuskin se sininen kuuluisa koppi on yhtään tarjousta tehnyt ,että kait se tapahtuu tuupakan tien toisella puolella edelleen.
kait pieni luottamus työntekijöiden ja herrojen välillä olisi ollut jo hyvä alku.
4 VASTAUSTA:
Firmalla meni monta vuotta hyvin sen entisen luoton kanssa. Sitten tuli uusi luotto ja tässä ollaan.
niin juuri firmalla ,mutta kun luotto pitäisi edustaa työntekijöitä...
maaseutubus kirjoitti:
niin juuri firmalla ,mutta kun luotto pitäisi edustaa työntekijöitä...
No osaatko selittää miten tämä luotto edustaa työntekijöitä kun niitä ei kohta ole? Joku on menny nyt pahasti pieleen edun tavoittelussa.
lapun_saanut kirjoitti:
Firmalla meni monta vuotta hyvin sen entisen luoton kanssa. Sitten tuli uusi luotto ja tässä ollaan.
Olikos tuo entinen luotto jonka etunimi alkaa J kirjaimella?
Jos oli niin hänestähän eräs poistunut johtaja sanoi , kun antaa hänelle pyhä ylityön silloin tällöin niin ei ole mitään harmia...
+Lisää kommentti
Ei näy porukka tietävän että entinen luotto erotettiin liiton osastosta väärinkäytösten johdosta-
Ilmoita
Härski taas vauhdissa. Härski meinaa pilata senkin vähän mitä jäljellä on. https://www.hsl.fi/liikennetiedotteet/2016/transdev-espoon-kuljettajien-tyonseisaus-13-8054
Härski pissii muiden muroihin. Kolleegat saa potkut ja härskille on pedattu suojatyö liiton palveluksessa.
13 VASTAUSTA:
Espoossa on oma pääluotto eli haukuit väärää miestä.
Laitetaan nyt oikeat nimet esille niin voit seuraavan kerran esittää tietäväsi edes jotain. http://www.akt009.fi/osasto/luottamusmiehet/osastomme-luottamusmiehet/
Härski oli masan tähän hommaan ylipuhunu. Eli härskin aikaansaannoksia. Veolia/Transdevi alamäki ja alasajaminen alkoi samana päivänä kun härski alotti luottiksen hommat.
Kopra teki omia sopimuksia ja härski sai korjailla asioita sopimuksien mukaisiksi. Huono luotto kun pitää kuljettajien puolta mutta itse olette valinneet. Valitkaa seuraavaksi joku parempi joka ei hoida kuljettajien asioita vaan kaveeraa päällystön kanssa.
Tietääkö kukaan miksi tämä laiton lakko on järjestetty? Siis mitä yritetään saavuttaa?
Näinhänsiinäkävi kirjoitti:
Kopra teki omia sopimuksia ja härski sai korjailla asioita sopimuksien mukaisiksi. Huono luotto kun pitää kuljettajien puolta mutta itse olette valinneet. Valitkaa seuraavaksi joku parempi joka ei hoida kuljettajien asioita vaan kaveeraa päällystön kanssa.
Kohta ei tarvitse enää valita luottoa. Valot sammutetaan.
epätietoinen_transdev_es kirjoitti:
Tietääkö kukaan miksi tämä laiton lakko on järjestetty? Siis mitä yritetään saavuttaa?
Luottamusmiehen asema menee jos siirtyy Tammelundille ja samoin käy työhuonekunnan jäsenille.
omaetu kirjoitti:
Luottamusmiehen asema menee jos siirtyy Tammelundille ja samoin käy työhuonekunnan jäsenille.
Miten sen voit tietää, kun kuljettajat keskuudessan heidät valitsevat?

Tuossa päätös eilesestä HSl hallituksen kokouksesta linjojen siirrosta.

http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2016432-5.HTM
Toisaalta taas Tammelundi itse valitsee ne kuskit jotka transsulta ottavat. Ei tarvi olla kummoinenkaan asiantuntija että voi sanoa että härski, masa ja muut ay-aktivistit kuten työltäsuojeluspedetkin jäävät rannalle ruikuttamaan. Sitä vali-vali porukkaa ei tulla Tammelundilla onneksi näkemään.
omaetu kirjoitti:
Luottamusmiehen asema menee jos siirtyy Tammelundille ja samoin käy työhuonekunnan jäsenille.
Sinähän se varsinainen propellipää olet. Tiedätkö mitä eroa on työhuonekunnalla ja työhuonetoimikunnalla? Ja tuskin luottaria sinne tattikselle ollaan siirtämässä.
talkootaavetti kirjoitti:
Toisaalta taas Tammelundi itse valitsee ne kuskit jotka transsulta ottavat. Ei tarvi olla kummoinenkaan asiantuntija että voi sanoa että härski, masa ja muut ay-aktivistit kuten työltäsuojeluspedetkin jäävät rannalle ruikuttamaan. Sitä vali-vali porukkaa ei tulla Tammelundilla onneksi näkemään.
Tiedä siitä pääsevätkö valitsemaan, kun tuossa HSL linkissä sanotaan näin:
Transdev Espoo Oy on antanut HSL:lle selvityksen yhtiön rakenneuudistusjärjestelystä. Selvitys jaetaan kokouksessa päätösesityksen oheismateriaalina. Selvityksen mukaan Transdev Espoo Oy:n rakenneuudistusjärjestely on suunniteltu toteutettavaksi siten, että kohteen 214 liikennöintisopimus, henkilökunta ja kalusto siirtyvät Tammelundin Liikenne Oy:lle. Tammelundin Liikenne Oy vastaisi sopimuksen mukaisesta liikennöinnistä 15.8.2016 alkaen.

Eli henkilökunta ja kalusto siirtyvät, mutta kuinka moni on jo tehnyt uuden työsopimuksen pohjolan taikka nobinan kanssa, jolloin voi olla mahdollista , että vain se huonoin aines on jäljellä?
Toki kaikki siirtyvät käyvät lääkärintarkastuksen läpi. Ja jos lääkäri dignosoi vaikean ay-taudin tai vastaavaa, kirjoittaa hän punaiset paperit ja kas...tällainen kaveri ei siirrykään. Vaikka kuinka muuten siirtyisi sopparit, kalusto, jne jne. Lääkärille on toki hyvissä ajoin etukäteen kerrottu, keneltä tällaiset sairaudet tulee löytyä. Näin helppoa se näet on.
talkootaavetti kirjoitti:
Toisaalta taas Tammelundi itse valitsee ne kuskit jotka transsulta ottavat. Ei tarvi olla kummoinenkaan asiantuntija että voi sanoa että härski, masa ja muut ay-aktivistit kuten työltäsuojeluspedetkin jäävät rannalle ruikuttamaan. Sitä vali-vali porukkaa ei tulla Tammelundilla onneksi näkemään.
Hartikka ei ole Espoossa töissä eikä siirry Tammelundille.
+Lisää kommentti
Miettikää siellä Tammelundilla haluatteko saastuttaa firmanne. Tämä on hyvä esimerkki tulevaisuudestanne jos otatte Transdevin kuskeja ja ajoja.
3 VASTAUSTA:
Eihän tammerlundilla taida olla edes luottamusmiestä ollenkaan ja ihmettelen miksi ede saavat olla mukana HSL kilpailutuksissa, kun eivät nuodata täysin työehtosopimusta joka on vaatimus sille.
Prööötti kirjoitti:
Eihän tammerlundilla taida olla edes luottamusmiestä ollenkaan ja ihmettelen miksi ede saavat olla mukana HSL kilpailutuksissa, kun eivät nuodata täysin työehtosopimusta joka on vaatimus sille.
HSL:n tulisi sulkea Transdev ulos kilpailusta koska sen henkilökunta ei noudata voimassaolevaa työehtosopimusta. Ai niin... Eihän Transdevia tarvitse sulkea pois kun se ajetaan alas.
pörötto kirjoitti:
HSL:n tulisi sulkea Transdev ulos kilpailusta koska sen henkilökunta ei noudata voimassaolevaa työehtosopimusta. Ai niin... Eihän Transdevia tarvitse sulkea pois kun se ajetaan alas.
Kerro mitä kohtaa transdev on rikkonut?
+Lisää kommentti
Missäs Koobra muuten nykyään on? Saiko hän suojatyöpaikan liitosta?
3 VASTAUSTA:
Nyt on miehet paikallaan eikä rikkureista ole haittaa. Nyt meillä täällä on kunnon kanuunat , sankoruiskut ja motorisoidutkin kilsan päässä valmiina siankusella täytettyinä. Harmi ettei se aiemmin Nobinalla puhallellut ja aiemmintäällä Espoossakin minun henkilökohtaisesti ruiskuttama Ari "kommari" Kähärä ole pyrkimässä rikkuriksi. Olisi täällä lietettä sillekin konnalle.
...ei mutta. Nyt minun täytyy lopettaa taas kirjoitteluni. Hoitaja tuo juuri päivälääkkeeni ja näyttää taas olevan nuo kaksi puhelinkioskia sekä pakkopaitani mukanaan.
Kohta olen taas maton sisällä rullalla ja vaaraton yhteiskunnalle. Mutta terveiset kaikille tutuille täältä tiukukoskelta!
Koobra potkittiin AKT:n hallituksesta ulos väärinkäytösten vuoksi.
+Lisää kommentti
Mitä tarkoittaa aketaan alas. Onko aketaan jotakin pussikuskien omaa kieltä? Olisi kyllä parempi poistaa kaikki Suomalaiset akt änkyräpussikuskit ja korvata ne mamu taustaisilla kuskeilla. Siinähän sitten liitonänkyrät ihmettelisivät.
Ilmoita
Kusetappa mamukuljettajia ,niin sen jälkeen tuntuu aiemmin saamasi sianlieteruiskutus hyvältä ja hajuvedentuoksuiselta verrattuna kohteluusi mitä heiltä saisit.
Sitten suorastaan pyytäisit että takaisin AKT änkyrät tänne heti.
Ilmoita
ei taida olla hyvä myöskään vantaan tulevaisuus kun paljon keskustelua aiheuttanut työnjohton valinta meni kuljettajien kannalta penkin alle ,sama narsistinen suku keskeinen porukka jatkaa ,ja niillä joilla olisi ollut kuljettajien luottamus saa lähteä ,eräskin kymppi ollut kymmeniä vuosia esimiehenä laitetaan pois ,hänet korvaa heppu joka loi uraa rikkurina ,tai espoosta mies joka on kuin tuulimylly ,samalla mies joka leikki lääkäriä jatkaa ties vaikka pääsee jo "tippaiitaksi",
entäs ns,yläkerta ovat tehneet vuosia huonoja valintoja ja laskelmia jatkaa kuin kulo tuhoa.
2 VASTAUSTA:
Voi voi jokos sille naakallekin tullut lähtö pesästä.
Onkos se rikkurina uraa luonut mies tattarisuon varikolta? Mies joka on niin mielin kielin edessäpäi ja seläntakana puhuu paskaa sen kun ehtii. Se kuulemma "pääsi" esinahaksi tuupakkaan. Taas sellaset jotka tuli jätkien kanssa juttuun ja hommat hoidettuu saivat lähtee. Viisaammat taisivat jo häipyä ennen tätä viimeisintä savottaa?
+Lisää kommentti
Kyllä se loppuu ranstevin tarina suomessa, saa prööööttikin mennä pröööttäämään tammerlundille. Toki voi olla ettei sinne pääse kun ei osaa edes virman nimeä kirjoittaa oikein. Voi olla ettei Launo ja Klasu katso hyvällä miestä jolla on kirjoitusvamma. Sellainen mies voi vaikka kirjoitella kynällä tunteja tuntilappuun.
3 VASTAUSTA:
Ei ole mitään tarvetta vaihtaa työnantajaa ja jos olisikin niin en usko edes hakeutuvani edes mainitsemaasi firmaan, koska sieltä ei ole ikinä kuulunut mitään positiivista heiltä jotka siellä ovat työskennelleet.
Milläs sinä täytät tuon tuntilapun? Vaikka epäilen,että olet niitä jotka eivät uskalla sellaista täyttää?
Taidat olla niitä jotka eivät eläissään ole tehnyt yhtään virhettä.
Prööötti kirjoitti:
Ei ole mitään tarvetta vaihtaa työnantajaa ja jos olisikin niin en usko edes hakeutuvani edes mainitsemaasi firmaan, koska sieltä ei ole ikinä kuulunut mitään positiivista heiltä jotka siellä ovat työskennelleet.
Milläs sinä täytät tuon tuntilapun? Vaikka epäilen,että olet niitä jotka eivät uskalla sellaista täyttää?
Taidat olla niitä jotka eivät eläissään ole tehnyt yhtään virhettä.
Minä en tee virheitä enkä myöskään aja bussia. Siihen ei ole tarvetta. Prööötille tulee transdevilta lähtö aivan samoin kuin muillekkin kuljettajille. Prööötin on vain vaikeampi saada töitä koska puhuu tuulten tuomaa ja vetten viemää täällä suoli24 palstalla. Prööötti pääsee ihannomansa liiton ansiosidonnaiselle ja kun se loppuu on edessä fattan luukku.
örpfssss kirjoitti:
Minä en tee virheitä enkä myöskään aja bussia. Siihen ei ole tarvetta. Prööötille tulee transdevilta lähtö aivan samoin kuin muillekkin kuljettajille. Prööötin on vain vaikeampi saada töitä koska puhuu tuulten tuomaa ja vetten viemää täällä suoli24 palstalla. Prööötti pääsee ihannomansa liiton ansiosidonnaiselle ja kun se loppuu on edessä fattan luukku.
Etpä juuri enempää voisi väärässä olla.
Joten teit virheen jota väitit ettet tee.
+Lisää kommentti
Paikallisliikenne liikennekaaressa tullaan vapauttamaan kilpailulle, eli markkinoille ja PK yritykset pääsevät leikkiin mukaan.
300 miljoonan nykyisiä vuosittaisia yritystukia ei tarvita, Koiviston auto velkoineen alkanut jo hikoilla.
Samaa saattavat miettiä muutkin, nyt tuhannen taalan paikka myydä, kun vielä voi tietämättömille saada ison yhtiön kaupaksi.
1 VASTAUS:
Tuolla luodaan totaalinen kaaos ja onhan poliitikot niin pihalla olevia, että saattavat tuon vielä hyväksyä.
+Lisää kommentti
Totaalinen kaaos on jo tehty miljardi vuodessa joukkoliikennetukeen ja sitä jakamaan tuhansia työntekijöitä, konsultteineen päivineen.
Maksaa hunajaa ja ajaa ainoastaan suurien bussiyhtiöiden etuja, tehokkaimmat PK yrittäjät nykyisin eivät pysty sääntelyn vuoksi kilpailemaan.
Lipun hinnat todellisuudessa korkeat, vaikka veronmaksajat rahoittavat n. Puolet.
Helsingin kiskoleikit velaksi aivan järkyttäviä kustannuksiltaan ja kansa maksaa, Pohjanmaan lakeuksilta asti.
Paikallisliikenteen sääntely on ehdottomasti purettava ja mahdollisimman lyhyellä siirtymäkaudella. Saadaan byrokratiaa purettua ja verovaroja säästettyä melkoisesti.
Samalla ala kehittyy myönteiseen suuntaan, nythän se on vain kallistunut ja tyhjää ei vihreää ajoa ajetaan erittäin paljon.
Neuvostoliiton sääntelymalli ei ollut hyvä ja Belaruskin aika huono traktori, se oli sääntelyn lopputulos.
Velkakello käy, eikä kaikkea kivaa voida tukea vuodesta toiseen, 60 prosenttia bruttokansantuotteesta julkiseen sektoriin on kestämätön pohja. 20 prosenttia tulisi saada pois tästä ja yksi keino on juuri sääntelyn purkaminen.
Koiviston autoakaan ei tarvitse yritystukea puolta liikevaihdostaan, aika outoa sekin ja maksaa veronmaksajille ja kiihdyttää velkakellon tikitystä.
Ilmoita
apua mikä pelasti tuon tunnetun pahanilman linnun takaisin Tuupakkaan ,siis tuo Tattarisuon musta lintu ,oisiko syyllinen "bird live" tai joku muu luonnon suojelija?
2 VASTAUSTA:
Kun osuu joskus lakkovahtikingin Talkoo-Taavetin ruiskupartion tulilinjalle, niin senjälkeen sitä ei suojele enää mikään kun kasteltu siankusella höyhenet.
Kähäräkin oppi saatuaan aikoinaan Espoossa kunnon kasteen.
Nyt odotellaan koska vaaliehdokas suvaitsee laskeutua kansan pariin ja tulla vaikkapa sovintokaljoille Helmigrilliin.
+Lisää kommentti
Ettepä usko mutta ranstevi on uutessa noususa. Pomoja on palakatu lisää ja muutenkin hommisa alkaa oleman tekemisen meininki.
Ilmoita
Jokos se ranvetin laulu loppu vai vielako ne sielä vantala pitää varikoa?
Ilmoita
heidän laulu jatkuu pohjolan liikenen väreisä
2 VASTAUSTA:
Sieltähän saa sitten neitimäiset virkapuvutkin. Varmaan transun kuskit ei Keravalle kyllä pääse ajaan. Pääsevät pöhkölän hesan runkolinjoille ajaan ja keravalle laitetaan pölhölän pintamiähet.
Neitimäiset ovat ne puvut kieltämättä. Sopisi Käkkyrän päälle tosihyvin.
Mutta siellä kuuluu olevan niin tiukka linja ettei sinne oteta viinan takia lopputilin saaneita.
Ne kelpaa korkeintaan pienoisbusseja kuskaamaan mummolinjoilla.
+Lisää kommentti
ei tullut voittoa eikä osallistunnut kilpailuun vaikka paskanpuhuja S,N uhosi vielä tästä noustaan,,,
Ilmoita
tuo mies tykkää vain ulkomaalaisista persnuolijoista
Ilmoita
Vai näin oli tilanne helmikuussa pari vuotta sitten? Mitenkäs tämä tänään vastauksia saa?
Ilmoita
Nyt on edelleen ajankohtainen tilanne.
Ilmoita
Transtevilla tarvitaan nyt kovaa kuria.
Ilmoita
Tarkoitatko että pitää kuskia nussia perseen?
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
transvet kaput, rasizd kaks kaputa
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
ryssän seuraava työpaikka on Nopina, a vot horosho
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Ryssät ihan ok, mutta mihin hittoon on kadonneet työnarkkarit virolaiset ?
Kohtahan tässä joutuu itse kukin tekemään ilta-yö-ja pyhätöitä kun ei niitä ilmaistyntekijöitä, ympärivuorokauden töitäpainavia virolaispoikia enää juurikaan täällä näy.
Tulkaa takaisin, virolaiset. Ei haittaa vaikka asuisittekin työpaikalla, kunhan paskasarjat ajatte !!!
Ilmoita
Nyt se saatanan luottoukko teki sellaisen perkeleen tarjouksen viime kieroksella että hävittiin koko saatanan keravan liikenne kerralla. Nyt tulee sitte kenkänkuva perseeseen koko vantaan porukalle. Varmasti oli luottoukon vika saatana tämäkin. Siellä ne varmasti laski kopissa tarjoukset niin kalliiksi että kaikki meni! Varmasti oli aktn masinoima salaliitto muuten ei olisi käyny näin. Perkele kun sen aktn pitää saatana sotkeutua kaikkeen.
Ilmoita
Tuo oli Makronin päätös
1 VASTAUS:
Tekiköhän ne ollenkaan tarjousta mistään?
+Lisää kommentti
Uusi
Kaiki aketan alas.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Transdev Espoo Oy aketaan alas

Tuoreessa hsl-hallituksen esityslistassa on pykälä jossa esitetään että Transdev Espoo Oy liikenne luovutetaan Tammelundille.
Eli näin taitaa loppua Transdev Espoon tarina kokonaan. Tätä hartikka kavereineen on ajanut koko ajan. Onnea heille. Nyt näkevät mihin se heidän touhunsa johtaa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta