Muslimiveljekset uskovat, että lihalle olisi kysyntää, mutta teurastettavia lampaita ei tahdo löytyä tarpeeksi.
Suomeen on suunnitteilla halal-lihaan keskittyvä teurastamo vastaamaan kasvavan muslimiväestön lihankysyntään.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/halal-teurastamo-suunnitteilla-suomeen-1.139657
Halal-teurastamo suunnitteilla Suomeen
69
307
Vastaukset
- jari-pekka--65
Uutinen on sekin, että vaikka laki suojelee tuollaista eläinrääkkäystä, niin ns "kettutytöt" ja muut "vihreät" on asiasta hiirenhiljaa.
- Umpiheterox
Mistä sinä sen tiedät? Tiedätkö yleensä sitäkään miten eläimet nykyään lopetetaan teurastamoissa? Ja oletko sinä tosiaan niin tyhmä että luulet että kyseisessä teurastomassa eläimen tappaminen saisi tapahtua Suomen lakien vastaisesti? Oletko sä aivan pönttö...
Lisäksi haluaisin kysyä avaajalta että miten tämä aihe liittyy helluntailaisuuteen? Onko eläinten suojelu jotenkin oleellinen osa nykyään helluntaiuskoa? Vai miksi moinen avaus? Tällä palstalla kun pitäisi keskustella helluntailaisuuteen liityvistä kysymyksistä. - Umpiheterox
Umpiheterox kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät? Tiedätkö yleensä sitäkään miten eläimet nykyään lopetetaan teurastamoissa? Ja oletko sinä tosiaan niin tyhmä että luulet että kyseisessä teurastomassa eläimen tappaminen saisi tapahtua Suomen lakien vastaisesti? Oletko sä aivan pönttö...
Lisäksi haluaisin kysyä avaajalta että miten tämä aihe liittyy helluntailaisuuteen? Onko eläinten suojelu jotenkin oleellinen osa nykyään helluntaiuskoa? Vai miksi moinen avaus? Tällä palstalla kun pitäisi keskustella helluntailaisuuteen liityvistä kysymyksistä.Ei siis löytynyt vastausta. No näinkö se jumala käskee toimimaan? Valehtelemaan ja sen jälkee juostaan pakoon. Metka jumala sulla. Ja se antaa sulle anteeksi kun vaan vakuutat että uskot häneen...
- Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
Lisäksi haluaisin kysyä avaajalta että miten tämä aihe liittyy helluntailaisuuteen? Onko eläinten suojelu jotenkin oleellinen osa nykyään helluntaiuskoa? Vai miksi moinen avaus? Tällä palstalla kun pitäisi keskustella helluntailaisuuteen liityvistä kysymyksistä.Käy todennäköisesti niin että muslimeilla saa olla oma lakinsa. En millään usko että heiltä tämä kielletään. Ovathan he kunniakansalaisia.
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Käy todennäköisesti niin että muslimeilla saa olla oma lakinsa. En millään usko että heiltä tämä kielletään. Ovathan he kunniakansalaisia.
Onko heiltä jotain kielletty kun ovat tänne tulleet? En ole havainnut. Ehkä tappaminen ja raiskaukset, mutta kuinka kauan niitäkään kielletään heiltä?
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Käy todennäköisesti niin että muslimeilla saa olla oma lakinsa. En millään usko että heiltä tämä kielletään. Ovathan he kunniakansalaisia.
Sotiemme veteraanit eivät näytä olevan mitään näihin matuihin (suurin osa on matuja, mutta pieni osa varmastikin on aitoja pakolaisia eli mamuja) verrattuna hallituksen mielestä. Ei heitä näin paljon hyysättäisi valtiovallan toimesta jos toisin olisi.
- Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Jos sinä pelle lukisit vaikka tuon jutun loppuun saakka niin siellä on vastaus sinun kirjoitukseesi. Kas näin:
"Toiveissa olisi ensisijaisesti kotimainen raaka-aine, myös Suomen työllisyystilanteen vuoksi.
”Tänne ostetaan jatkuvasti halal-lihaa ulkomailta. Miksi emme tuottaisi sitä itse, jolloin raha liikkuisi Suomessa”, hän pohtii.
Al-Hello ymmärtää suomalaisten ennakkoluulot halal-teurastusta kohtaan. Hän kuitenkin korostaa, että teurastukset tehtäisiin täysin Suomen lakien mukaan, tainnuttamalla eläimet ennen veren laskua. Toimintatapoja on jo käyty läpi eläinlääkärien kanssa."
Edelleen myös kysyn että miten tämä sinun jumalasi suhtautuu siihen että puhut täällä täyttä paskaa ja annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi? Salliiko hän tämän sinulle? Saatko sinä näin tehdä syntiä ihan vapaasti?
Toinen seikka mistä sinä pelle et tajua yhtään mitään että tätä kautta Suomeen saataisiin uusia työpaikkoja joista meillä on huutava pula. Ja nämä työpaikat tulisivat juuri tänne saapuneille mamuille, joiden joukossa työttömyysprosentti on korkea. - Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
Jos sinä pelle lukisit vaikka tuon jutun loppuun saakka niin siellä on vastaus sinun kirjoitukseesi. Kas näin:
"Toiveissa olisi ensisijaisesti kotimainen raaka-aine, myös Suomen työllisyystilanteen vuoksi.
”Tänne ostetaan jatkuvasti halal-lihaa ulkomailta. Miksi emme tuottaisi sitä itse, jolloin raha liikkuisi Suomessa”, hän pohtii.
Al-Hello ymmärtää suomalaisten ennakkoluulot halal-teurastusta kohtaan. Hän kuitenkin korostaa, että teurastukset tehtäisiin täysin Suomen lakien mukaan, tainnuttamalla eläimet ennen veren laskua. Toimintatapoja on jo käyty läpi eläinlääkärien kanssa."
Edelleen myös kysyn että miten tämä sinun jumalasi suhtautuu siihen että puhut täällä täyttä paskaa ja annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi? Salliiko hän tämän sinulle? Saatko sinä näin tehdä syntiä ihan vapaasti?
Toinen seikka mistä sinä pelle et tajua yhtään mitään että tätä kautta Suomeen saataisiin uusia työpaikkoja joista meillä on huutava pula. Ja nämä työpaikat tulisivat juuri tänne saapuneille mamuille, joiden joukossa työttömyysprosentti on korkea.Jos minä olisin lampaankasvattaja niin en ikinä möisi lampaita näille barbaareille.
- Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Jos minä olisin lampaankasvattaja niin en ikinä möisi lampaita näille barbaareille.
Missä kohtaan raamattua käsketään lähimmäistä kutsumaan "barbaariksi"?
- Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
Toinen seikka mistä sinä pelle et tajua yhtään mitään että tätä kautta Suomeen saataisiin uusia työpaikkoja joista meillä on huutava pula. Ja nämä työpaikat tulisivat juuri tänne saapuneille mamuille, joiden joukossa työttömyysprosentti on korkea.Kerrotko nyt kun tunnut tietävän kaiken niin mitä asioita muslimeilta ei ole kielletty? Siis sellaisia joita he ovat vaatineet. Hehän vaativat kuun taivaalta ja se heille annetaan. Uimahallivuorot ja huivinkäyttö tulee ainakin mieleen. Jos suomalainen menee burkha päällä pankkiin, tiedä mitä tapahtuu. Mutta jos musu menee sinne, tapahtuuko mitään pankin puolelta?
- Simelius
Vielä tuli mieleen että kun näillä barbaareilla on oma teurastamo, niin onko siellä aina evira-tyyppi vahtimassa että kaikki menee lakien mukaan? Tuskin on. Kun tarkastajien silmät välttää, jatketaan brutaalia touhua. Tuskin kettutytötkään uskaltaa sinne mennä koska voivat joutua raiskatuiksi ja hehän kannattaa sitä että musut saa pitää tapansa, kommunisteja tai vihreitä kun ovat. Oletpa sinisilmäinen ja höynäytettävissä sinäkin.
- Unpiheterox
Simelius kirjoitti:
Kerrotko nyt kun tunnut tietävän kaiken niin mitä asioita muslimeilta ei ole kielletty? Siis sellaisia joita he ovat vaatineet. Hehän vaativat kuun taivaalta ja se heille annetaan. Uimahallivuorot ja huivinkäyttö tulee ainakin mieleen. Jos suomalainen menee burkha päällä pankkiin, tiedä mitä tapahtuu. Mutta jos musu menee sinne, tapahtuuko mitään pankin puolelta?
Siis Suomessako laki määrää miten huvia pitää pankissa käyttää??? Kerro toki koska ja missä lakialoitteessa eduskunta on käsitellyt tätä asiaa??? Kuka hallituksen ministeri on esitellyt asian eduskunnalle????
Ja sitten vielä nämä uimahallivuorot!!! Nekö se ovat saaneet sinun elämäsi täysin sekaisin???? Et saa unta enää ja joka ilta rukoilet että eikö se jesu tule jo huomenna että tästä ongelmasta päästään???
PS. Et vieläkään ole kertonut siitä missä kohtaa raamattua sinun käsketään kohtelemaan lähimmäistäsi tällä rasistisella tavalla kuten sinä teet? Sillä rasisitihan sinä pelle olet... - Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Vielä tuli mieleen että kun näillä barbaareilla on oma teurastamo, niin onko siellä aina evira-tyyppi vahtimassa että kaikki menee lakien mukaan? Tuskin on. Kun tarkastajien silmät välttää, jatketaan brutaalia touhua. Tuskin kettutytötkään uskaltaa sinne mennä koska voivat joutua raiskatuiksi ja hehän kannattaa sitä että musut saa pitää tapansa, kommunisteja tai vihreitä kun ovat. Oletpa sinisilmäinen ja höynäytettävissä sinäkin.
Missä kohtaan siis raamattu jumalasi käskee sinun kutsumaan lähimmäistäsi barbaariksi ja pitämään häntä automaattisesti valehtelijana? Sinulle on myös täysin mahdotonta näemmä ymmärtää että eviran tarkastajat menevät sinne minne pyydetään ja vinkataan.
Sinähän voit vaikka joka päivä soittaa eviran tarkastajalle ja kertoa epäilystäsi. Tai sitten sinä itse voit mennä paikan päälle koska olet kuitenkin työtön luuseri, joka elää sossurahalla eli meidän veronmaksajien siivellä. Ei sinulla muuten olisi täällä aikaa väijyä päivästä toiseen. - Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
Missä kohtaan siis raamattu jumalasi käskee sinun kutsumaan lähimmäistäsi barbaariksi ja pitämään häntä automaattisesti valehtelijana? Sinulle on myös täysin mahdotonta näemmä ymmärtää että eviran tarkastajat menevät sinne minne pyydetään ja vinkataan.
Sinähän voit vaikka joka päivä soittaa eviran tarkastajalle ja kertoa epäilystäsi. Tai sitten sinä itse voit mennä paikan päälle koska olet kuitenkin työtön luuseri, joka elää sossurahalla eli meidän veronmaksajien siivellä. Ei sinulla muuten olisi täällä aikaa väijyä päivästä toiseen.Islam on barbaarinen uskonto, siitä ei epäilystäkään. Saahan totuuden kai sanoa. En ole työtön vaan tuotan teille naudanlihaa että jaksatte pilkata uskovia. Asia sattuu olemaan niin että olen tässä elämäni varrella saanut oppia kyynisyyttä suhteessa hallintoon ja viranomaisiin, niin mielivaltaisia he ovat. Mutta kun kyse on näistä matuista, heitä he kohtelevat silkkihanskoin. Ainoa ihmisryhmä maailmassa jota hallintokin sortaa, ovat kantasuomalaiset ja varsinkin umpiheterot miehet.
Simelius kirjoitti:
Islam on barbaarinen uskonto, siitä ei epäilystäkään. Saahan totuuden kai sanoa. En ole työtön vaan tuotan teille naudanlihaa että jaksatte pilkata uskovia. Asia sattuu olemaan niin että olen tässä elämäni varrella saanut oppia kyynisyyttä suhteessa hallintoon ja viranomaisiin, niin mielivaltaisia he ovat. Mutta kun kyse on näistä matuista, heitä he kohtelevat silkkihanskoin. Ainoa ihmisryhmä maailmassa jota hallintokin sortaa, ovat kantasuomalaiset ja varsinkin umpiheterot miehet.
>En ole työtön vaan tuotan teille naudanlihaa että jaksatte pilkata uskovia.
Nauta on lihoista epäterveellisintä, joten koetat vain saada pilkkaajasi ennenaikaiseen hautaan.;)- Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Islam on barbaarinen uskonto, siitä ei epäilystäkään. Saahan totuuden kai sanoa. En ole työtön vaan tuotan teille naudanlihaa että jaksatte pilkata uskovia. Asia sattuu olemaan niin että olen tässä elämäni varrella saanut oppia kyynisyyttä suhteessa hallintoon ja viranomaisiin, niin mielivaltaisia he ovat. Mutta kun kyse on näistä matuista, heitä he kohtelevat silkkihanskoin. Ainoa ihmisryhmä maailmassa jota hallintokin sortaa, ovat kantasuomalaiset ja varsinkin umpiheterot miehet.
Sinä siis aivan avoimesti suhtaudut islamin uskoisiin rasistisesti? Et mysökään tajua että et aikaisemmin puhunut mitään "islamin uskosta" vaan puhuit ihan suoraan islamin uskoisista ihmisistä. Tässä on aivan vissi ero.
Teologinen keskustelu voi puhua kriittisesti uskonnoista. Mutta kun leimaat tietyn ihmisryhmän barbaareiksi ilman että tunnet heistä yhtä ainoaa, niin silloin on kyse samanlaisesta rasismista kuten natsit aikoinaan aloittivat juutalaisten syrjinnän.
Muut uskovaiset sentään yrittävät kääntää "uskomattomia pakanoita" oman oppinsa taakse. Sinä sen sijaan unohdat tämän lähetyskäskyn kokonaan ja herjaat heti kaikkia barbaareiksi tuntematta edes tuon sanan alkuperää,
Et taatusti tunne yhtäkään muslimia etkä tunne heidän tapojaan. Suhtaudut heihin kuten MV-sivusto käskee. Itse olen opettanut opettajana lukuisia islaminuskoisia eikä minulla ole heistä mitään suurempia ongelmia ollut. Paljon enemmän on ongelmia sinulaisten pikkurasistien kanssa joilla koulu menee päin per.settä.
Aikanaan he tulevat syyttämään omasta huonosta olostaan mamuja. Vaikka eivät itse ymmärrä että koulua hyvin käymällä tässä yhteiskunnassa pääsee hyvinkin pitkellä. Mamuissa etenkin tytöt ovat huomanneet tämän. Siksi he panostavat kouluunsa usein täysillä ja heillä on tukenaanmyös oman äitinsä. - Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Vielä jäi sanomatta että jos sinä olisit opettaja niin silloin tuo sinun rasismisi tulisi näkyviin hyvin suoralla tavalla. Sinä et missään nimessä osaisi suhtautua islamin uskoisiin oppilaisiisi tasa-arvoisesti verrattuna kantasuomalaisiin.
Tämän sinun on pakko tunnustaa. Niin läpinäkyvää tuo sinun rasismisi on. Ihmettelen vain että miten ihmeessä sinä voit sitten itse kannattaa uskontoa, jonka läpikäyvä teema on "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi"? - Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
Vielä jäi sanomatta että jos sinä olisit opettaja niin silloin tuo sinun rasismisi tulisi näkyviin hyvin suoralla tavalla. Sinä et missään nimessä osaisi suhtautua islamin uskoisiin oppilaisiisi tasa-arvoisesti verrattuna kantasuomalaisiin.
Tämän sinun on pakko tunnustaa. Niin läpinäkyvää tuo sinun rasismisi on. Ihmettelen vain että miten ihmeessä sinä voit sitten itse kannattaa uskontoa, jonka läpikäyvä teema on "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi"?Jaahas. Jos mielestäsi olen rasisti niin sitten olen. Tuo rasismi on tosin jo niin kulunut käsite että sitä käytetään surutta jokaiseen joka ei hyväksy hallitsematonta maahantuloa. Puhun islamista, en yksittäisistä ihmisistä. Muslimeissa on valtaosa toistaiseksi ihan maltillista väkeä mutta tilanne tulee muuttumaan. Yli puolet Euroopan musuista hyväksyy jihadismin. Mitä se kertoo heidän asenteistaan?
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Jaahas. Jos mielestäsi olen rasisti niin sitten olen. Tuo rasismi on tosin jo niin kulunut käsite että sitä käytetään surutta jokaiseen joka ei hyväksy hallitsematonta maahantuloa. Puhun islamista, en yksittäisistä ihmisistä. Muslimeissa on valtaosa toistaiseksi ihan maltillista väkeä mutta tilanne tulee muuttumaan. Yli puolet Euroopan musuista hyväksyy jihadismin. Mitä se kertoo heidän asenteistaan?
Tietysti olen puhunut muslimeista kun arvostelen heitä. Olen jättänyt sanomatta että heissä on kunnollisiakin. Mutta jihadismi elää yllättävän monella ajatuksissa. Tutkimuksen mukaan jota et tietenkään usko, tosiaan yli puolet muslimeista hyväksyy jihadismin.
- Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Tietysti olen puhunut muslimeista kun arvostelen heitä. Olen jättänyt sanomatta että heissä on kunnollisiakin. Mutta jihadismi elää yllättävän monella ajatuksissa. Tutkimuksen mukaan jota et tietenkään usko, tosiaan yli puolet muslimeista hyväksyy jihadismin.
Sinä siis väität että puolet minun opettamista oppilaista tukee jihadia? Voisitko kertoa missä yliopistossa, koska ja millä menetelmillä tuo lopputulos on saatu? Ole hyvä ja laita tähän viitteeksi linkki kyseiseen tutkimukseen. Ja nyt siis pitää olla suora linkkin yliopiston tutkimukseen eikä mihinkään epämääräiseen lehtiartikkeliin. Kiitos.
- Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Jaahas. Jos mielestäsi olen rasisti niin sitten olen. Tuo rasismi on tosin jo niin kulunut käsite että sitä käytetään surutta jokaiseen joka ei hyväksy hallitsematonta maahantuloa. Puhun islamista, en yksittäisistä ihmisistä. Muslimeissa on valtaosa toistaiseksi ihan maltillista väkeä mutta tilanne tulee muuttumaan. Yli puolet Euroopan musuista hyväksyy jihadismin. Mitä se kertoo heidän asenteistaan?
"Hallitsemattomaan maahanmuuttoon", mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, ei kyllä taatusti liity termi "barbaari" joiksi sinä olet täällä nimitellyt ihmisiä, jotka eivät kannata samaa uskontoa kuin sinä. Lisäksi olet leimannut heidät valehtelijoiksi, vaikka et lukenut edes uutista kunnolla aluksi loppuun. Näinkö siis toteutat teemaa "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi"?
- Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
"Hallitsemattomaan maahanmuuttoon", mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, ei kyllä taatusti liity termi "barbaari" joiksi sinä olet täällä nimitellyt ihmisiä, jotka eivät kannata samaa uskontoa kuin sinä. Lisäksi olet leimannut heidät valehtelijoiksi, vaikka et lukenut edes uutista kunnolla aluksi loppuun. Näinkö siis toteutat teemaa "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi"?
Olen yleistänyt, mutta tarkoitan sitä osaa heistä jotka eivät keinoja kaihda kun puskevat rajojen yli. Islam on barbaarinen, siitä en anna periksi.
Tuosta halal-touhusta sen verran, juttelin tänään erään maaseutukeskuksen työntekijän kanssa ja hän oli ehdottomasti sitä mietä että ei pidä sallia tätä barbaarista tapaa. En ole ainoa "rasisti" sitten. - Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
Sinä siis väität että puolet minun opettamista oppilaista tukee jihadia? Voisitko kertoa missä yliopistossa, koska ja millä menetelmillä tuo lopputulos on saatu? Ole hyvä ja laita tähän viitteeksi linkki kyseiseen tutkimukseen. Ja nyt siis pitää olla suora linkkin yliopiston tutkimukseen eikä mihinkään epämääräiseen lehtiartikkeliin. Kiitos.
Ahvio puhui että Euroopan muslimeista yli puolet on tätä mieltä. Et varmasti usko kun puhujana on Ahvio. Minä uskon.
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Ahvio puhui että Euroopan muslimeista yli puolet on tätä mieltä. Et varmasti usko kun puhujana on Ahvio. Minä uskon.
Tuossa hän puhuu asiasta, mutta sinulle lienee turha tätä linkittää:
https://www.youtube.com/watch?v=RxVNRt2hzp8 - ascxzrfd
Umpiheterox kirjoitti:
Toinen seikka mistä sinä pelle et tajua yhtään mitään että tätä kautta Suomeen saataisiin uusia työpaikkoja joista meillä on huutava pula. Ja nämä työpaikat tulisivat juuri tänne saapuneille mamuille, joiden joukossa työttömyysprosentti on korkea.Eiköhän Suomessa syödä juuri sitä ruokaa mitä olemme tottuneet syömaan. Maassa maan tavalla tai maasta pois jos ei tavat kelpaa.
toki ymmärrän että muutama työpaikkakin on tiedossa mutta enemmän näistä matuista on kulua kuin hyötyä.
Ikävä että maaseudun tulevaisuuskin puhuu muuta kuin realismia. - Simelius
Niin, ja tiedän minäkin sellaisia mamuja jotka tekevät työtä ja soputuvat yhteiskuntaan. Tämäkin tyyppi on luultavasti muslimi nimensä perusteella. Oikein hyvää palvelua saa häneltä. Kumpa edes valtaosa olisi tällaista porukkaa ja vilpitöntä mutta kun käytäntö näyttää jotain aivan muuta. Pieni osa tulleista täyttää kriteerit. Mitkä kriteerit? Onko niitä edes kunnollisia olemassa? Riittää kun sanoo turvapaikka-sanan, niin seesam aukenee. Näinkö se menee? Näköjään.
Siellä yliopistossa ei näköjään näe varpaitaan pitemmälle. Eikös siellä vallitse myös ateistinen maailmoja syleilevä sekä vasemmistolainen ilmapiiri? Siitäkö tämä hyysäysasenne johtuu? No varmaan juuri siitä. - Simelius
ascxzrfd kirjoitti:
Eiköhän Suomessa syödä juuri sitä ruokaa mitä olemme tottuneet syömaan. Maassa maan tavalla tai maasta pois jos ei tavat kelpaa.
toki ymmärrän että muutama työpaikkakin on tiedossa mutta enemmän näistä matuista on kulua kuin hyötyä.
Ikävä että maaseudun tulevaisuuskin puhuu muuta kuin realismia.Koko lehti on muuttunut suvakkilehdeksi. Ei mitään kritiikkiä matuista saa läpi.
- Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Olen yleistänyt, mutta tarkoitan sitä osaa heistä jotka eivät keinoja kaihda kun puskevat rajojen yli. Islam on barbaarinen, siitä en anna periksi.
Tuosta halal-touhusta sen verran, juttelin tänään erään maaseutukeskuksen työntekijän kanssa ja hän oli ehdottomasti sitä mietä että ei pidä sallia tätä barbaarista tapaa. En ole ainoa "rasisti" sitten.Sinä et tunne islamia ollenkaan. Sinun tietosi kyseisestä uskonnosta perustuu ääriryhmien toimintaa ja iltapäivälehtien otsikoihin. Mutta tiedätkö sinä ettää esim ns. miekkalähetystä harrastivat islamin levityksen aikana nimenomaan kristinuskoiset ihmiset.
Esim sellainen kansa kuin suomalaiset käännytettiin aikoinaan juuri miekan avulla kristityiksi. Tästä löytyy hyvä todista edelleen Lohjan alttaritaulusta, jossa piispa Henrik kuvataan miekkamiesten keskellä laivassa ja päämääränä on Suomi.
Islamin uskoiset kaliffit antoivat aikanaan kristittyjen pitää uskontonsa. Tästä löytyy useita kirjallisia todisteita. Se "sorto" tehtiin, että kristityt kirkot joutuivat maksamaan veroa toiminnastaan kun sen sijaan moskeijat vapautettiin täysin tästä verosta.
Sinun tietosi ja ja suhtautumisesi islamiin on aivan sama jos minä leimaisin koko kristinuskon terroritoimminnaksi sen perusteella että Suomen viimeisen uskonnollisen terroriteon eli murhapolton teki Samuel, joka poltti Pikku Pietari seksiravintolan ja halusi polttaa vielä Michael Jacksonin konserttilavan. Asiasta löytyy tietoa netistä. Tässä yksi keskustelu aiheesta:
http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/kristilliset-terroristit.5607/
"Vieläkö muistatte herran, joka yritti polttaa seksiravintola Pikku Pietarin Helsingissä ja aiheutti jotain polemiikkia myös jonkun maailmantähden stadionkeikan aattona? Hänhän ilmoitti motiiveikseen juuri samat asiat kuin tuossa lehtiartikkelissa.
Joo, joku hihhuli se oli joka ton teki. Michael Jacksonin lavaa se yritti kanssa polttaa, mutta ei ihan siinä onnistunut."
Edelleen epäilen vahvasti että et tuolloin keskustelussasi maininnut mitään siitä, että kyseinen teurastamo tulee noudattaamaan Suomen lainsäädäntöä teurastamisen yhteydessä. Olenko oikeassa?
Mitä tulee sitten"linkkiisi" Ahviosta, niin siinäpä todellinen pukki kaalimaan vartijana. Voisitko kertoa missä yliopistossa Ahvio opettaa? Mikä on hänen oppiarvonsa? Mistä aiheesta hän on tehnyt väitöskirjansa? Mitä tieteellisiä julkaisuja hän on tehnyt? Kuka niitä on arvioinut ja missä?
Sen verran tiedän, että Ahvio on ihminen joka vaatii että tieteen tulee noudattaa raamatun periaatteita kun tehdään tiedettä. Eli tieteelliset totuudet tulee olla raamatun kanssa sopusoinnussa muuten ne ovat vääriä. Tässä linkki kohdasta 8.30 eteenpäin:
https://www.youtube.com/watch?v=IH6IwvdCJZY
Tämän Ahvion esittämän perusteella esim auringon tulee kiertää maapalloa, sillä raamatusta löytyy lause kohta, jossa jumala määrää auringon seisomaan aloillaan. Ja tämähän ei ole mahdollista muuten kuin siten että aurinko kiertää maata.
Myöskin maapallon "pallomaisuus" joutuu raamatun kanssa ongelmiin. Nimittäin raamatussa puhutaan maan piiristä. Tasaisella pinnalla on piiri. Mutta sen sijaan pallolla ei ole piiriä. Sillä on vain pinta.
Näin ollen 2000 vuotta sitten aavikolla teltassa kirjoitettu opus väittää että maapallo ei ole pallo vaan lätty. Ja tämän totuuden meidän tulisi Ahvion mukaan hyväksyä koska raamattu sanoo näin. - Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
Sinä et tunne islamia ollenkaan. Sinun tietosi kyseisestä uskonnosta perustuu ääriryhmien toimintaa ja iltapäivälehtien otsikoihin. Mutta tiedätkö sinä ettää esim ns. miekkalähetystä harrastivat islamin levityksen aikana nimenomaan kristinuskoiset ihmiset.
Esim sellainen kansa kuin suomalaiset käännytettiin aikoinaan juuri miekan avulla kristityiksi. Tästä löytyy hyvä todista edelleen Lohjan alttaritaulusta, jossa piispa Henrik kuvataan miekkamiesten keskellä laivassa ja päämääränä on Suomi.
Islamin uskoiset kaliffit antoivat aikanaan kristittyjen pitää uskontonsa. Tästä löytyy useita kirjallisia todisteita. Se "sorto" tehtiin, että kristityt kirkot joutuivat maksamaan veroa toiminnastaan kun sen sijaan moskeijat vapautettiin täysin tästä verosta.
Sinun tietosi ja ja suhtautumisesi islamiin on aivan sama jos minä leimaisin koko kristinuskon terroritoimminnaksi sen perusteella että Suomen viimeisen uskonnollisen terroriteon eli murhapolton teki Samuel, joka poltti Pikku Pietari seksiravintolan ja halusi polttaa vielä Michael Jacksonin konserttilavan. Asiasta löytyy tietoa netistä. Tässä yksi keskustelu aiheesta:
"Vieläkö muistatte herran, joka yritti polttaa seksiravintola Pikku Pietarin Helsingissä ja aiheutti jotain polemiikkia myös jonkun maailmantähden stadionkeikan aattona? Hänhän ilmoitti motiiveikseen juuri samat asiat kuin tuossa lehtiartikkelissa.
Joo, joku hihhuli se oli joka ton teki. Michael Jacksonin lavaa se yritti kanssa polttaa, mutta ei ihan siinä onnistunut."
Edelleen epäilen vahvasti että et tuolloin keskustelussasi maininnut mitään siitä, että kyseinen teurastamo tulee noudattaamaan Suomen lainsäädäntöä teurastamisen yhteydessä. Olenko oikeassa?
Mitä tulee sitten"linkkiisi" Ahviosta, niin siinäpä todellinen pukki kaalimaan vartijana. Voisitko kertoa missä yliopistossa Ahvio opettaa? Mikä on hänen oppiarvonsa? Mistä aiheesta hän on tehnyt väitöskirjansa? Mitä tieteellisiä julkaisuja hän on tehnyt? Kuka niitä on arvioinut ja missä?
Sen verran tiedän, että Ahvio on ihminen joka vaatii että tieteen tulee noudattaa raamatun periaatteita kun tehdään tiedettä. Eli tieteelliset totuudet tulee olla raamatun kanssa sopusoinnussa muuten ne ovat vääriä. Tässä linkki kohdasta 8.30 eteenpäin:
Tämän Ahvion esittämän perusteella esim auringon tulee kiertää maapalloa, sillä raamatusta löytyy lause kohta, jossa jumala määrää auringon seisomaan aloillaan. Ja tämähän ei ole mahdollista muuten kuin siten että aurinko kiertää maata.
Myöskin maapallon "pallomaisuus" joutuu raamatun kanssa ongelmiin. Nimittäin raamatussa puhutaan maan piiristä. Tasaisella pinnalla on piiri. Mutta sen sijaan pallolla ei ole piiriä. Sillä on vain pinta.
Näin ollen 2000 vuotta sitten aavikolla teltassa kirjoitettu opus väittää että maapallo ei ole pallo vaan lätty. Ja tämän totuuden meidän tulisi Ahvion mukaan hyväksyä koska raamattu sanoo näin.Islamia tiedän sen verran kuin tarvis ja se riittää. Ei tarvitse kuin tutustua muhametin opetuksiin niin jo selvis. Tuosta kun puhuit että nimittelen ihmisiä barbaareiksi sen verran että myönnän sen. Luit tuossa edellä millaisia ihmisiä tarkoitan.
Mutta itse olet käyttänyt meitä muita kohtaan pahempaa kieltä. Luulisi että siellä yliopistossa opitaan sydämen sivistystä mutta katin kontit opitaan. Olet haukkunut ihmisiä mm.sanalla-pönttö. Sydämen sivistys on eri juttu kuin älykkyys. Ota se huomioon. - Simelius
Simelius kirjoitti:
Islamia tiedän sen verran kuin tarvis ja se riittää. Ei tarvitse kuin tutustua muhametin opetuksiin niin jo selvis. Tuosta kun puhuit että nimittelen ihmisiä barbaareiksi sen verran että myönnän sen. Luit tuossa edellä millaisia ihmisiä tarkoitan.
Mutta itse olet käyttänyt meitä muita kohtaan pahempaa kieltä. Luulisi että siellä yliopistossa opitaan sydämen sivistystä mutta katin kontit opitaan. Olet haukkunut ihmisiä mm.sanalla-pönttö. Sydämen sivistys on eri juttu kuin älykkyys. Ota se huomioon.Minä katson pönttö-sanan loukkaavammaksi kuin barbaari-sanan. Siinä kohdistetaan arvostelu ihmisen henkisiin ominaisuuksiin mutta barbariasta puhuttaessa pahoihin tekoihin. On loukkaavaa sanoa esimerkiksi jotain ihmistä vajaaksi älyltään vain sillä perusteella että on eri mieltä kuin loukkaaja. Muutenkaan sitä ei pidä tehdä. Tämänkin sinun korkeastikoulutetun pitäisi tietää. Sydämen sivistystä ei opita koulun penkillä, ja tämä pitää paikkansa.
- työllisyyttä
Umpiheterox kirjoitti:
Lisäksi haluaisin kysyä avaajalta että miten tämä aihe liittyy helluntailaisuuteen? Onko eläinten suojelu jotenkin oleellinen osa nykyään helluntaiuskoa? Vai miksi moinen avaus? Tällä palstalla kun pitäisi keskustella helluntailaisuuteen liityvistä kysymyksistä."Lisäksi haluaisin kysyä avaajalta että miten tämä aihe liittyy helluntailaisuuteen?"
Näyttää se jotenkin liittyvän kun viestiketjussa on jo 41 viestiä. - Umpiheterox
Simelius kirjoitti:
Minä katson pönttö-sanan loukkaavammaksi kuin barbaari-sanan. Siinä kohdistetaan arvostelu ihmisen henkisiin ominaisuuksiin mutta barbariasta puhuttaessa pahoihin tekoihin. On loukkaavaa sanoa esimerkiksi jotain ihmistä vajaaksi älyltään vain sillä perusteella että on eri mieltä kuin loukkaaja. Muutenkaan sitä ei pidä tehdä. Tämänkin sinun korkeastikoulutetun pitäisi tietää. Sydämen sivistystä ei opita koulun penkillä, ja tämä pitää paikkansa.
Tieteellisen totuudet unohtava ihminen ja omiin ennakkoluuloihin takertuva ihminen on pönttö. Varsinkin silloin kun se liittyy rasismiin, jolla pyritään näyttämään oma "ylivertaisuus" tiettyä kansanryhmää kohtaan. Saksassa ja Puolassa on keskitysleirimuseoita, joissa näytetään selvästi mihin tämä kaikki pahimmillaan johtaa.
Samasta asiasta kertoo myös tämä laulu, jossa käyvään läpi USA lähihistoriaan liittyvää mustien sortoa. Jos et tiedä mitä olivat "etelän oudot hedelmät"niin se on taas yksi osoitus siitä, että sivistys koskaan pahasta ja että jos ihminen lukee vain 2000 vuotta sitten teltassa aavikolla kirjoitettua opusta, niin hän on hyvin kaukana tämän päivän ja maailman todellisuudesta.
https://www.youtube.com/watch?v=h4ZyuULy9zs
Mutta kyllä sitä löytyy toisenlaisikin esimerkkejä. Tässä seuraavalla videolla italialainen katollinen pappi esittää vanhan kansansävelmän joka soi aina ja kaikkialla siellä jossa on sortoa. Olkoot vain kuinka vanhan kommarikappale tahansa, mutta sen ikuinen voima on siinä että vapaus ei koskaan kuole.
https://www.youtube.com/watch?v=ePP9AHrncjQ
Nyt tämä sama kappale on saanut kokonaan uuden merkityksen islaminuskoisten naiskurditaistelijoiden parissa, jotka sotivat ISIStä vastaan, Varmuuden vuoksi heillä on aina ylimääräinen kranaatti mukana. Ei kai tarvitse sanoa miksi.
https://www.youtube.com/watch?v=MrAxpa_NhYw - Simelius
Umpiheterox kirjoitti:
Sinä et tunne islamia ollenkaan. Sinun tietosi kyseisestä uskonnosta perustuu ääriryhmien toimintaa ja iltapäivälehtien otsikoihin. Mutta tiedätkö sinä ettää esim ns. miekkalähetystä harrastivat islamin levityksen aikana nimenomaan kristinuskoiset ihmiset.
Näin ollen 2000 vuotta sitten aavikolla teltassa kirjoitettu opus väittää että maapallo ei ole pallo vaan lätty. Ja tämän totuuden meidän tulisi Ahvion mukaan hyväksyä koska raamattu sanoo näin.Lue esimerkiksi tuo:
http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htm - Simelius
Simelius kirjoitti:
Lue esimerkiksi tuo:
http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htmJa tuo:
https://aikapommi.wordpress.com/
Netti on täynnä tietoa islamista, ja vain hyysärit eivät halua nähdä se todelloista luonnetta.
Tuossa hamasin poika Mosab Hassan Yousef kertoo islamin todellisen luonteen. Hän jos kuka tietää sen. Ei joku umpihetero täällä.
https://www.youtube.com/watch?v=cF2SCjSZ_3c - entinenLiberaali
Simelius kirjoitti:
Minä katson pönttö-sanan loukkaavammaksi kuin barbaari-sanan. Siinä kohdistetaan arvostelu ihmisen henkisiin ominaisuuksiin mutta barbariasta puhuttaessa pahoihin tekoihin. On loukkaavaa sanoa esimerkiksi jotain ihmistä vajaaksi älyltään vain sillä perusteella että on eri mieltä kuin loukkaaja. Muutenkaan sitä ei pidä tehdä. Tämänkin sinun korkeastikoulutetun pitäisi tietää. Sydämen sivistystä ei opita koulun penkillä, ja tämä pitää paikkansa.
Ei tarvitse olla käynyt korkeakouluja, jos opettaa moskeijassa ja pitää siellä salaista koraanikoulua, jihadiopetusta.
Onneksi moskeijoita ei tehdä enää Suomeen, ja pian entisetkin lakkautetaan vihakasvatuksesta Suomalaista ja länsimaalaista yhteiskuntaa vastaan. - Simelius
entinenLiberaali kirjoitti:
Ei tarvitse olla käynyt korkeakouluja, jos opettaa moskeijassa ja pitää siellä salaista koraanikoulua, jihadiopetusta.
Onneksi moskeijoita ei tehdä enää Suomeen, ja pian entisetkin lakkautetaan vihakasvatuksesta Suomalaista ja länsimaalaista yhteiskuntaa vastaan.Jäämme seuraamaan tilannetta että rakennetaanko niitä. Ajattelen että kyllä.
- Simelius
entinenLiberaali kirjoitti:
Onneksi moskeijoita ei tehdä enää Suomeen, ja pian entisetkin lakkautetaan vihakasvatuksesta Suomalaista ja länsimaalaista yhteiskuntaa vastaan.Moskeijoita tullaan rakentamaan lisää ja vieläpä suurmoskeijoita:
http://mvlehti.net/2016/03/05/suur-moskeija-ollaan-hyvaksymassa-helsinkiin/ - Simelius
Simelius kirjoitti:
Moskeijoita tullaan rakentamaan lisää ja vieläpä suurmoskeijoita:
http://mvlehti.net/2016/03/05/suur-moskeija-ollaan-hyvaksymassa-helsinkiin/Siellä on hyvä kiihottaa väkeä jihadisteiksi. Tanskassa esimerkiksi on moskeijoita joihin ei ole kellään mitään asiaa kuuntelemaan mitä he kehottaa tekemään esimerkiksi naisille.
- Pimelius
Umpiheterox kirjoitti:
Missä kohtaan raamattua käsketään lähimmäistä kutsumaan "barbaariksi"?
Raamattu on satukirja.
- yleissivistystä
Länsimaissa halal-teurastuksessa eläin tainnutetaan ensin, kuten tavallisessa teurastuksessakin. Ja erittäin hartailla muslimeilla teurastajan on oltava muslimi. Juutalaisten kosher-teurastus tapahtuu ihan samalla menetelmällä kuin halal-teurastuskin. Mutta enpä ole nähnyt kenenkään kristityn huolehtivan siitä. Joka tapauksessa kummankin uskonnon periaatteiden mukaan eläimelle on aiheutettava mahdollisimman vähän kärsimystä.
- etteitotuusunohdu
Simelius kirjoitti:
Ja tuo:
https://aikapommi.wordpress.com/
Netti on täynnä tietoa islamista, ja vain hyysärit eivät halua nähdä se todelloista luonnetta.
Tuossa hamasin poika Mosab Hassan Yousef kertoo islamin todellisen luonteen. Hän jos kuka tietää sen. Ei joku umpihetero täällä.
https://www.youtube.com/watch?v=cF2SCjSZ_3cEi ole olemassa mitään yhtä islamia. On monia eri suuntauksia, joista toiset ovat vanhoillisempia ja toiset liberaalimpia. Ja muslimit ovat myös hyvin erilaisia siinä miten uskontoaan noudattavat. On hartaita ja niitä, joiden elämään uskonto ei juuri vaikuta.
Olen itse asunut muslimimaissa vuosikausia. Ja tiedän, että teidän puheenne täällä ovat suurelta osin puhdasta potaskaa. Suurin osa muslimeista haluaa vain elää rauhassa omaa elämäänsä. Toki muslimeissakin on rikollisia ja terroristeja. Mutta niin on ollut valkoisissa eurooppalaisissakin kautta aikojen.
70-80 luvulla Euroopassa oli lukuisia terroristiorganisaatioita, joista toiset edustivat vasemmistoa ja toiset oikeaa laitaa. Esim. Italiassa iskuja teki Punainen prikaati, Britanniassa IRA, Saksassa Baader-Meinhof, Espanjassa baskiterroristit, jne. Saivat välillä todella pahaa jälkeä aikaan. - ettäsilleen
Umpiheterox kirjoitti:
Tieteellisen totuudet unohtava ihminen ja omiin ennakkoluuloihin takertuva ihminen on pönttö. Varsinkin silloin kun se liittyy rasismiin, jolla pyritään näyttämään oma "ylivertaisuus" tiettyä kansanryhmää kohtaan. Saksassa ja Puolassa on keskitysleirimuseoita, joissa näytetään selvästi mihin tämä kaikki pahimmillaan johtaa.
Samasta asiasta kertoo myös tämä laulu, jossa käyvään läpi USA lähihistoriaan liittyvää mustien sortoa. Jos et tiedä mitä olivat "etelän oudot hedelmät"niin se on taas yksi osoitus siitä, että sivistys koskaan pahasta ja että jos ihminen lukee vain 2000 vuotta sitten teltassa aavikolla kirjoitettua opusta, niin hän on hyvin kaukana tämän päivän ja maailman todellisuudesta.
https://www.youtube.com/watch?v=h4ZyuULy9zs
Mutta kyllä sitä löytyy toisenlaisikin esimerkkejä. Tässä seuraavalla videolla italialainen katollinen pappi esittää vanhan kansansävelmän joka soi aina ja kaikkialla siellä jossa on sortoa. Olkoot vain kuinka vanhan kommarikappale tahansa, mutta sen ikuinen voima on siinä että vapaus ei koskaan kuole.
https://www.youtube.com/watch?v=ePP9AHrncjQ
Nyt tämä sama kappale on saanut kokonaan uuden merkityksen islaminuskoisten naiskurditaistelijoiden parissa, jotka sotivat ISIStä vastaan, Varmuuden vuoksi heillä on aina ylimääräinen kranaatti mukana. Ei kai tarvitse sanoa miksi.
https://www.youtube.com/watch?v=MrAxpa_NhYwOnko sinulla hajuakaan miten tiedettä on historiassa käytetty poliittisten pyrkimysten ja uskomusten käsikassarana.
Katsoin eilen norjalaisen dokumentin saksalaisten sotilaiden lapsista. Ja siitä miten julma yhteiskunta oli sotien jälkeen heitä kohtaan. Heitä pidettiin mm. vuosikausia kehitysvammaisten hoitolaitoksissa. Ja maan johtavat lääkärit kirjasivat heidät sisään sillä perusteella, että saksalaiset ja heidän kanssaan seurustelleet naiset ovat alempaa rotua. Ja siitä seuraa, että näiden jälkeläiset ovat automaattisesti kaksinkertaisesti vajaamielisiä. Eikä heidän pitäisi antaa koskaan lisääntyä.
Jännää, että sinänsä ymmärrettävän saksalaisvihan sumentamat tiedemiehet olivat nielleet saksalaisen rotuopin karvoineen kaikkineen. Suomessakin sillä oli kannattajansa. Tämä on vaan yksi esimerkki siitä miten tiede voi olla epätieteellistä. Vastaavia löytyy paljon. - kettu-tytöt-
Simelius kirjoitti:
Nauta kärsii valtavia tuskia 6 minuuttia ennenkuin kuolee:
http://mvlehti.net/2016/11/04/video-nain-muslimit-halal-teurastavat-k-18/
Linkki on Mv:n sivulle mutta muslimien raaát tavat eivät liene lehden syytä.
Näin se suoritetaan koraanin ojeiden mukaisesti. Tässä nautaa hakattiin sen vuoksi kun se vielä kääntyi mekasta pois päin.
Raamatussa Jeesus ajaa tuhansia viattomia sikoja mereen, koska luulee niissä olevan riivaajia.
- RiivatutKeskenään
Katsopas, epäuskoinen,kyllä Jeesus tiesi, että niihin Hän oli käskenyt (riivaajat pyysivät itse) niiden mennä sikoihin.
RiivatutKeskenään kirjoitti:
Katsopas, epäuskoinen,kyllä Jeesus tiesi, että niihin Hän oli käskenyt (riivaajat pyysivät itse) niiden mennä sikoihin.
Paitsi että riivaajat ovat mielikuvitusolentoja.
- Uusislogan
Laitetaan sikoja sopivasti halal lihan sekaan. Suomalainen "ullatus"!
- epäjumala-lihaa
Apostolien teot:
15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!" - fghsrthsrthstj
HAlalteurastus tulee kieltää eläinsuojelu lain perusteella, sillä eläin on ensin tainnutettava, halalissa avataan eläimeltä kurkku ilman tainnutusta ja eläin kuolee kivuliaasti ja tuskallisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=h_bZzxep87c&oref=https://www.youtube.com/watch?v=h_bZzxep87c&has_verified=1- Umpiheterox
Jos lukistit tuon uutisen niin tietäisit että näin ei tule tapahtumaan. Tässä siis suora lainaus:
On se kumma kun teillä on sellainen ihmeellinen harhaluulo että Suomessa saa lakia rikkoa niin kuin huvittaa ilman että viranomaiset puuttuvat asiaan. Sitä minä myös ihmettelen että miksi te ette koskaan aikaisemmin ole puuttunut esim juutalaiseen kulttuuriin kuuluvaan poikien ympärileikkaukseen?
Sitä tässä maassa on tehty iät ja ajat vaikka lääkärin eettiset ohjeet kieltävät sen ehdottomasti. Miksi te ette koskaan ole nostaneet "meteliä" tästä asiasta? Kaiken lisäski tämä tehdään ihmiselle, vielä pienelle ja vastustuskyvyttömälle lapselle. Mutta tämä on ihan ok?
- de_facto
Umpiheterox ei selvästikään tiedä asioitten oikeaa laitaa. Ilmeisesti pyrkii noudattamaan ison kirjan ohjetta, että kaikki pitää selittää parhain päin!
Eläinsuojeluasetuksen teurastusta koskevissa säännöissä edellytetään, että eläin on tainnutettava ennen verenlaskua (ns. pistämistä) asetuksen 42§. Toteuttamisohjeissa edellytetään lisäksi, että tainnutuksen onnistuminen on todettava ennen pistämistä, jotta epäonnistuneesta tainnutuksesta johtuvaa eläimen pistämisen jälkeistä virkoamista ei pääse tapahtumaan. Tästähän on juuri ollut kohua mediassa teurastamovideoiden tultua julkisuuteen.
Asetuksessa on tästä kuitenkin poikkeus: "Uskonnollisista syistä noudatettava teurastustapa":
45§: "Sen estämättä mitä 42§:n 1.momentissa säädetään tainnuttamisesta ennen verenlaskua, saadaan uskonnollisten syiden niin edellyttäessä verenlasku eläimestä aloittaa samanaikaisesti tainnuttamisen kanssa, noudattaen, mitä tässä luvussa säädetään."
Siis, vaikka eläin on 42§:n mukaan tainnutettava ennen verenlaskua, voidaan uskonnollisista syistä noudattaa tästä poikkeavaa käytäntöä; "verenlasku voidaan aloittaa samanaikaisesti tainnuttamisen kanssa".
Kun on todettu, että eläinsuojelumääräysten mukainen teurastaminen ei läheskään aina onnistu edes suomalaisissa normiteurastamoissa, niin miten se onnistuu, kun kaksi toimintoa puukkoineen ja tainnutuspistooleineen pitäisi suorittaa samassa tilassa yhtäaikaa, ja vielä teurastusta vastustavalle (sarvipäiselle!) eläimelle?
Etenkin kun tiedetään miksi poikkeus on lainsäädäntöön otettu ja se, että koraani nimenomaan kieltää eläimen tainnuttamisen ennen teurastusta! Normaalijärjellä varustettu henkilö kyllä ymmärtää, miten tässä tulee käymään! Paikalla kun vielä pitää olla islamin uskonnollisen tahon edustaja valvomassa teurastuksen oikeaoppisuutta, ja huutamassa pistohetkellä sen pakollisen "Allahu akbar".- Umpiheterox
Edelleen sanon että on se kumma kun teillä on sellainen ihmeellinen harhaluulo että Suomessa saa lakia rikkoa niin kuin huvittaa ilman että viranomaiset puuttuvat asiaan. Sitä minä myös ihmettelen että miksi te ette koskaan aikaisemmin ole puuttunut esim juutalaiseen kulttuuriin kuuluvaan poikien ympärileikkaukseen?
Sitä tässä maassa on tehty iät ja ajat vaikka lääkärin eettiset ohjeet kieltävät sen ehdottomasti. Miksi te ette koskaan ole nostaneet "meteliä" tästä asiasta? Kaiken lisäski tämä tehdään ihmiselle, vielä pienelle ja vastustuskyvyttömälle lapselle. Mutta tämä on ihan ok?
Ja mitä tulee tuohon kyseisen mahdollisen yrityksen teurastamiseen, niin siinähän sinulle hyvä työmaa! Mene sinne joka päivä seuraamaan miten teurastus sujuu. Jos eivät päästä sisälle niin siinähän on hyvä syys heti soittaa poliisi paikan päälle koska epäilet rikosta asiassa.
Vielä ihmettelen sitä kun puhutaan että "maassa pitää olla maan tavalla" ja että tämä tarkoittaisi nimenomaan tapakulttuuriakin. Tämähän tarkoittaa sitä että kun suomalainen muuttaa vaikka Espanjaan niin hän ei saa rakentaa sinne saunaa. Näin sen vuoksi että se ei ole paikallisen kulttuurin mukaista.
Lisäksi saunan lämmitys syö paljon energiaa ja tätä kautta lisää ympäristön saastumista. Tämän vuoksi joku paikallinen suomalaisiin rasistisesti suhtautuva "hörhö" voisi ihan hyvin ryhtyä heti vaatimaan saunojen kieltämistä. "Maassa pitää olla maan tavalla" hän hehkuttaisi ja saisi varmasti kavereita muista "hörhöistä" jotka näin löytävät hyvän "syyn" omiin epäonnistumisiinsa.
- Tarkkaväännös
Jes.22:13. Biblia. (Vaikka nyt) katso, ilo ja riemu, teurastaa härkiä, tappaa lampaita, syödä lihaa, juoda viinaa, (ja sanoa): syökäämme ja juokaamme, meidän pitää kuitenkin huomenna kuoleman.
- PasiToivonen
Voivat kristityt ja juutalaiset käydä ostamassa sieltä lihansa. Raamatun oppien mukaan teurastettua.
- Umpiheterox
heh heh hee... hyvä nootti...
- Simelius
Taas nähtiin Moskovassa mitä teidän hyvät muslimit ovat saaneet aikaan. Varmaan olettekin tietoisia tästä kauheasta uutisesta.
- Simelius
Siis ei minun mielestä hyvät. Tämä on islamia aidoimmillaan. Nainen leikkasi nelivuotiaan pään irti ja huusi kadulla pää käsissään allahia.
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Siis ei minun mielestä hyvät. Tämä on islamia aidoimmillaan. Nainen leikkasi nelivuotiaan pään irti ja huusi kadulla pää käsissään allahia.
Jos ei tämä ole barbaarisuutta niin mikä sitten? Ja mitä aidointa islamia.
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Jos ei tämä ole barbaarisuutta niin mikä sitten? Ja mitä aidointa islamia.
Arvioni mukaan tätä tulemme näkemään vielä Suomessakin. On vain ajan kysymys milloin päitä aletaan leikata. Ensi kesänä kunhan nämä säät lämpenevät, ja vähäpukeisia naisihmisiä liikkuu joka paikassa, on suoranainen ihme ellei raiskaukset räjähdä käsiin. Tätä te "suvaitsijat"olette tänne järkänneet. Kiittäkää nyt itseänne.
Toistan tämän ties monettako kertaa että näistä tulijoista vain pienen pieni osa on vilpittömiä ja oikeita pakolaisia.
Minulla ja monella muulla olisi lääke tähän maamme talouskurimukseen. Ero eu:sta saisi aikaan miljardien säästöt ja niillä rahoilla voitaisiin suoraan avustaa todellisia oikeita hätää kärsiviä. Nämä pakolaisten irvikuvat joita suurin osa on, ei ansaitse tätä täysihoitoa täällä. Sitten saisimme käydä kauppaa mihin haluamme ilman eu:n kapuloita rattaissa.
- de_facto
Umpiheterox: "Edelleen sanon että on se kumma kun teillä on sellainen ihmeellinen harhaluulo että Suomessa saa lakia rikkoa niin kuin huvittaa ilman että viranomaiset puuttuvat asiaan."
No, kun asia on nimenomaan niin, että lakia ei rikota, koska uskonto antaa laissa oikeuden poiketa normista. Jotkut eivät tätä vaan ymmärrä. Mutta sillehän minä en mahda mitään!- plmllp
"uskonto antaa laissa oikeuden poiketa normista."
Annatko esimerkin, kiitos. - de_facto
Eläinsuojelulainsäädännössä on tietty normi, sääntö tai säännöstö, joka edellyttää tiettyjä käytäntöjä miten teurastaminen tulee Suomessa suorittaa.
Tiettyihin uskontokuntiin kuuluvat voivat kuitenkin poiketa tästä normista, jos se on ristiriidassa uskonnon kanssa. Kristinuskon kanssa tätä ristiriitaa ei ole, joten myöskään oikeutta poiketa normista ei synny. Siksi teurastamot eivät voi siirtyä suorittamaan halal-teurastusta yli sen mikä on uskonnollisista syistä tarpeen.
"45§: Sen estämättä mitä 42§:n 1.momentissa säädetään tainnuttamisesta ennen verenlaskua, saadaan uskonnollisten syiden niin edellyttäessä verenlasku eläimestä aloittaa samanaikaisesti tainnuttamisen kanssa, noudattaen, mitä tässä luvussa säädetään."
- halalonjonyt
Suomalainen eläimen teurastus tapahtuu jo Koraanin periaatteiden mukaisesti, ainoastaan siitä puuttuu Jumalan nimen lausuminen.
'5:3
Kielletyt ovat teiltä itsestään kuolleet eläimet, veri, sianliha, ja (eläimet), joiden teurastus on tapahtunut jonkun muun nimeen kuin Jumalan , samoin kuristumalla tai iskuvammoista kuolleet eläimet tai pudotessaan surmansa saaneet, sarvilla kuoliaaksi pusketut, petojen raatelemat, ellette teurastamalla ole tehneet niitä nautittaviksi, ja vihdoin epäjumalille uhratut elukat.'
Tainnutuksessa ei eläin kuole, vaan taintuu, niin että veri voidaan laskea. Näinhän se jo tapahtuu teurastamoissa.
Ei siis tarvita erillisiä teurastamoja, vaan voidaan ihan hyvin teurastaa nykyisissä teurastomoissa, mikäli vain merkitään liha, jonka teurastuksessa Jumalan nimi on mainittu, eli paikalla on valtuutettu muslimiuskoinen, joka tuon Jumalan nimen voi lausua. (Tuokin säännös on perinteistä tullut, koraani vain sanoo, että kielletty on teurastaa jonkun muun nimeen.) Suomessahan teurastus tapahtuu jo nyt Jumalan nimeen, ei siellä muiden nimiä mainita (vaikka ei Jumalankaan nimeä), mutta Suomi on tunnustuksellinen Kristillinen maa.
Muslimien Jumala ei tosin ole sama kuin Kristittyjen tai Juutalaisten Jumala. Tästä voi sitten tulla pieni ongelma muslimeille.
Miksi muslimien Jumala ei ole sama?
Luuk. 10:16 Jeesus sanoo:
Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
Koraani kertoo saman asian
2:137
siihen, mitä Mooses ja Jeesus ovat (Jumalalta ilmoitettavaksi) saaneet ja mitä profeetat ovat saaneet julistettavaksi Herraltansa. Emme tee mitään erotusta yhdenkään heidän välillään, olemme antautuneet Hänelle alamaisiksi.»
Raamattu ja Koraanikin kehottaa uskomaan Jeesuksen sanat, mutta moni muslimi on unohtanut lukea Koraanin sanoman ja hylännyt pelastuksen Jeesuksessa ja samalla hän on hyljännyt elävän ainoan todellisen Jumalan, Kaikkivaltiaan, joka on kaiken luonut.- de_facto
"Muslimien Jumala ei tosin ole sama kuin Kristittyjen tai Juutalaisten Jumala. Tästä voi sitten tulla pieni ongelma muslimeille."
Kyllä kyseessä on ihan sama "hahmo"!
Muhammedin mukaan Jeesus on Jumalan (Allahin) profeetta. Islam ei tosin pidä oikeana kristittyjen jumalanpoika-statusta, vaan pitää Jeesusta ihmisenä (ja profeettana).
Se mitä Jeesus olisi sanonut satoja vuosia ennen islamin syntyä, ei merkitse asiassa mitään, sillä kristinusko ei rajoita millään tavalla muslimien uskoa. Oleellista on, mitä islam "säätää".
- Anonyymi00062
Pokkornit loppu. Hitto mitä viihteellistä sontaa
- Anonyymi00063
Ne kuuluisi palauttaa lähtömaihinsa ne muslimit niiden koti ei ole Suomessa. Jos tätä ei ymmärretä niin pitää varmaan tappaa itsensä kun en hyväksy islamisaatiota,
- Anonyymi00064
Se on hyvä, että se veren lasku toimii yhteistyössä viranomaisten kassa. Siinähän on ollut joillakin teurastajilla ongelma. Mutta nyt asia on turvallisissa käsissä.
- Anonyymi00065
Muslimit voivat mennä syömään lampaitaan kotimaihinsa.
- Anonyymi00067
Mitä tekemistä tällä uutisella on helluntailaisuuden kanssa. Otsikkona oli Helluntailaisuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3604286Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1443739KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti882608Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92421Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei122236Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1521910Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181818- 1191808
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241409Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1551095