Miten paljon vapaaseurakunnat järjestävät nykyisin kotikokouksia? Ennen vanhaan ne olivat melko yleisiä, ja muistan uskovan (luterilaisen) mummanikin käyneen vapaakirkollisissa kotikokouksissa.
Meidän seurakunnassamme on viime vuosina herätetty kotikokoukset uudelleen eloon. Niitä on ollut ainakin kahdessa kodissa, molemmissa muutaman kerran. Väkeä on ollut varsin mukavasti, myös uskosta osattomia, ja ilmapiiri on ollut siunaava.
Runsas viikko sitten olin romaniveljen ja -sisaren luona kokouksessa. Aiottu puhujavieras oli estynyt tulemasta, joten kokouksen ohjelmaksi muotoutui vapaaehtoinen uskoontulotodistusten jakaminen. Ilmapiiri oli niin lämmin ja siunaava, että jopa minulla, tavallisesti melko ujolla hiirellä, oli heti tunne, että voisin todistaa. Ja kun isäntä sitten kysyi voisinko, niin olin oikestaan helpottunut, että sain todistaa.
Suosittelen kotikokouksia jokaiselle seurakunnalle. Samoin kesäisin telttakokouksia, joita meillä myös on viime vuosina ollut ainakin kolmen seurakuntalaisen mailla pienessä kodikkaassa teltassa.
Onko kotikokouksia?
1
107
Vastaukset
- J.Loo
Kuulostaa hyvältä! Minunkin entisessä kotiseurakunnassani Vapaakirkossa järjestettiin kotikokouksia. Aluksi tykkäsin kovasti,koska siellä oli mukava tunnelma. Vähitellen ilo kotikokouksista laimeni, koska niitten johtohahmot opettivat usein vastoin Raamattua. Yksi intoili Benny Hinnin ja muitten torontolaisten vaikuttajahamojen teoksista ja opetuksista.
Toiselle ihmettelin David Herzogin touhuja, mutta hän kannusti menemään tutustumaan paikan päälle Herzogin tilaisuuteen. En mennyt, koska jo hänen kirjoituksistaan pystyy erottaman eksytyksen.
Samainen johtohahmo vielä mainitsi, että Suomen seurakunnissa on asiat hyvin eikä ongelmaa eksytyksestä tms. Hän vielä puhui Toronton siunauksesta hyvänä asiana. Nämä opettajina toimineet kristityt olivat hyvin mukavia ihmisiä, mutta heidän näkemyksensä olivat monissa asioissa niin kaukana Raamatun linjoilta, että lopulta lopetin noissa kotikokouksissa käymisen omantunnon syistä.
Hyvä, jos sinun kotiseurakunnassasi asiat ovat paremmin. Sinänsä kotikokous-idea on hieno! Siunausta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1502029
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3241230Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.831048- 35908
- 107898
- 53844
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31839Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta21775Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58739Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711