vanhasen ponsi 1992

uraanihalkee

Mikä yhtiö haki tuolloin lupaa, mistä löyty tietoa tuon ajan ydinvoimakeskustelusta

8

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile googlehakua

      ydinvoima 1882

      tai suoraan https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ydinvoima 1992

      lisää hakusanoja havaintojesi mukaan, myös miinusmerkkiä voi josku olla hyvä käyttää, esimerkiksi -vennamo jos ei halua tuloksia joissa esiintyy sana vennamo

    • Ohjelmanumero

      stuxnet, kokeile googlehakua
      ydinvoima 1882"

      gggglasin jo, ei löytynyt mitään antamallasi haulla "ydinvoima 1882".

      • Ohjelmanumero

        Sittenkin löytyi lisätietoa stuxnetin antamalla haulla "ydinvoima 1882"

        http://www.kansallisbiografia.fi/kb/artikkeli/7574/

        Luukkonen Fanni ((1882 - 1947)
        "Hän tähdensi väsymättä lottatyön henkisen ja aatteellisen puolen merkitystä - työn YDINVOIMANA oli rakkaus isänmaahan.


    • niin-siinä-kävi

      Tuon änkyttävän vässykän ponsi tulikin kalliiksi Suomelle.

    • TottakinMukaan

      1993 ns. Vanhasen ponsiäänestyksessä kaatui IVO.n ja TVO.n yhteinen hakemus, minkä sähköntuotantoalalla toimivat muistavatkin. Tuon hankkeen kaatajat pitäisi asettää syytteeseen nykyisestä sähköpulasta. Eihän se tosin tietämättömien vika ollut, koska vieläkin tietämättömät ääliöt oli heidät eduskuntaan äänestäneet. Heille kun sähkö tulee pistorasista.

      • Netstux

        Ja lupaa haki Perusvoima niminen yhtiö, joka oli tosiaankin TVOn ja IVOn yhdessä perustama.


    • K.Late

      80luvulla oli kallis, kymmeniä miljoonia maksava mainoskampanja, jonka aiheena oli perusvoima (perusvoiman idea hakattiin suomalaisten aivoihin isolla lekalla ja rahalla). 1985 viidenteen ydinvoimalaan oli sijoitettu jo noin 600 miljoonaa, vaikka päätöstä ei oltu vielä tehty. 1986 sekä IVO, että TVO vetivät itse ydinvoimahakemuksensa pois pian Tsernobylin jälkeen. IVO:n silloinen pääjohtaja myönsi, että maailma on muuttunut ja ydinvoimaa katsotaan nyt uusin silmin.

      No eipä se muuttunut pitkäksi ajaksi. Vuonna 1993 kokeiltiin lähinnä kepillä jäätä ja eduskunta äänesti ydinvoimaa vastaan (demokratia toimi, joten ketään ei pantu vankilaan, eikä edes kidutettu). Kyllä tuolloin jo tiedetiin, että kansan muisti on lyhyt ja osattiin varautua positiiviseen pääkseen 2000-luvulle tultaessa. Tosin siinäkin käytettiin melkoisesti rahaa suomalaisten ohjailuun.

    • TulevaisuudenYdin

      " maailma on muuttunut ja ydinvoimaa katsotaan nyt uusin silmin."

      Niin tapahtumassa taas. Fossiilista on päästävä eroon. Eikä se onnistu ilman ydinvoimaa. Tuulisähkö on vitsi. Aurinkovoimasta kumppani ydinvoimalle, ja maailma pelastuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      955
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe