veren karttaminen

jokkis87m

Onko Raamatussa uuden testamentin puolella veren karttamiskäskyä? Jos vain vanhassatestamentissa niin jehovantodistajien ei tarvi noudattaa sitä?

6

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gilhgemas

Kannattaa kysyä veljesseura.org palstalta niin saat asiallista tietoa lähdeviitteineen.

• tulkintakysymys

Pelkää veren karttamiskäsky ei vielä tarkoita mitään, vaan "karttamisen" voi ymmärtää monella tavalla eikä ole itsestään selvää, mitä tilanteita jokin käsky koskee ja mitä ei.

Vartiotornin uskonnossa kaikki on tietysti itsestään selvää: asiat ovat niin kuin hallintoelin sanoo, niin kauan kunnes hallintoelin muuttaa kantaansa. Harmi kyllä, hallintoelimen väärinymmärrysten takia menetettyä elämää ei saa takaisin, ainakaan tässä "asiainjärjestelmässä".

• Veren karttamisesta on tosiaan aivan ylitsepursuavasti käskyjä satukirjassa. Mutta se minkä harvoiltakin ja valitulta jessun seuraajaltakin jää huomaamatta. Ja minkä koen erittäin tärkeäksi tuoda uskollisten orjien tietoon. Nimittäin useassa kohdassa satukirjaa kehotetaan laskemaan suolikaasua äänekkäästi mahdollisimman usein ja kaikissa tilanteissa ikäänkuin liiton merkkinä satuolentojen kanssa.
      Ken ei tätä käskyä tarkoin noudata joutuu tuliseen järveen petoelikoiden lounaaksi. Siinä ei auta vikinät, ettei tiennyt. Minä nyt sen teille kerron. hallelujaa.

• Kontsu

Gal. 5:14 Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

---
      Kol 2:16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte
      Matt. 15:11 Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos.
      1 Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä.

-----------

APT 15: 28 Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet: 29 karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta

-"karttakaa" ei ole kielto.

Vertaa: Kor. 10:28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia. 29 En tarkoita teidän omaatuntoanne vaan tuon toisen. Miksi antaisin toisen ihmisen omantunnon määrätä omaa vapauttani? 30 Jos minä kiitän Jumalaa ruoastani, miksi minua moitittaisiin siitä, mistä itse kiitän? 31 Syöttepä siis tai juotte tai teettepä mitä tahansa, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi. 32 Älkää loukatko sen enempää juutalaisia kuin kreikkalaisiakaan älkääkä liioin Jumalan seurakuntaa. 33 Minäkin yritän aina tulla toimeen kaikkien kanssa; en etsi omaa etuani vaan muiden ihmisten

Taustalla oli:

APT 15:5 Silloin eräät uskoon tulleet fariseukset puuttuivat asiaan ja sanoivat, että kääntyneet pakanat oli ympärileikattava ja velvoitettava noudattamaan Mooseksen lakia.

APT 15:10 Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? 11 Mehän uskomme, että meidät pelastaa yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät. (Pietari)

Vartiotorniuskonto 15.9.1951: Verensiirto on syömistä suonten välityksellä

• linnuksipelko

lsd

• Mari-JohannaTerve

Kol 2:16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte #
      minä siis juon viinaa ja syön cannabis sativalla maustettuja pipareita kun kivutkin välil yltyy
      ei vanhakansakin sanos et
      *jos ei VIINA, sauna ja terva auta, on tauti kuolemaksi*

kunnon VIINAnjuonti tappaa pakteeri-viiruspöpöt
      ja KUKAAN ei sitten auo päätään siitä,
      mitä Minä SYÖN TAI JUON
      kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3255
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2313
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1869
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1795
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1421
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1271
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1187
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe