Minusta suomenkielisten pitää itse päättää!

8520

Minusta suomenkielisten pitää itse päättää omista kieliopinnoistaan eihän tällaiset asiat kuulu muille ollenkaan! Se, että poliitikot eivät osaa ottaa ohjaksia omiin käsiinsä osoittaa huonoa johtajuutta.

Ei missään maassa muutaman prosentin vähemmistö voi sanella ehtoja mikä kuuluu enemmistön sivistykseen!

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heeii

Heh, näin pihalla on vain asennevammainen fanaatikko. Luulee että tämän kotimaamme asioista päättääkin joku muu, kuin me suomalaiset....kära nån!

• svekoratia

Tosiaan svekokratiassa EI päätä suomalainen kansa, vaikka on ylivoimainen valtaenemmistö!

• dåligaval
        svekoratia kirjoitti:

Tosiaan svekokratiassa EI päätä suomalainen kansa, vaikka on ylivoimainen valtaenemmistö!

Vad är det för fel på finskspråkiga beslutsfattare om de har HELA FOLKET (över 5miljoner ) som stöder dem ?

• sålitetmanvet

Jaha,jag har alltid trott att majoriteten i riksdagen (finskspråkig ) bestämmer i undervisningsfrågor.

• svekokorruptio

Taas surusveko "informoi" meitä muodollisesta itsestäänselvyydestä...

Todellisesswa demokratiassa kansalaisten suuren enemmistön hyvin tiedettyä tahtoa kunnioitetaan.

• RDtuli

Niin minäkin luulin, kunnes fanaatikko kertoi, että Ruotsidemokraatit päättävät nykyään Suomenkin asioista.

• Kokoomuksen.tekosia

Suruilla on hätä kädessä ja haisevana kun ruotsinkielisiä on yhä vähemmän Suomessa. Nyt pitää opettaa lapsesta asti ruotsia, että joku näistä erehtyisi kirjautumaan ruotsinkieliseksi vanhetessaan.
      Turhaa on suru työsi. Ei sinulla ole isänmaata, koska Ruotsi ei sinua huoli ja Suomi on suomalaisten.

• pakkoruotsitettu

Valitettavasti poliitikoille on "edullista" ylläpitää pakkoruotsia, koska käyttämällä sitä keppihevosena /pakkoruotsi takaa ruotsinkieliset palvelut/ voidaan ajaa alas ruotsinkielisenemmistöiset hallintorakenteet ja samalla rapauttaa keinotekoista kaksikielisyyttä. Helsingin RKP ei tästä kärsi, koska heillä sikarikkaina joka tapauksessa erityisratkaisut (privilegiot, omat turvalliset pienet lastentarhat ja "kyläkoulut" Helsingin keskustassa, kiintiökoulutus, YLEn suojatyöpaikat jne). Pohjanmaan ruotsinkieliset häviäjinä. Myös ruotsinkielisyys koko maan erityispiirteenä on tässä häviäjänä, kun kaikki rakenteet ovat tulevaisuudessa suomenkielisienemmistöisiä.. toki nimellisesti kaksikielisiä, mutta käytännössä suomenkielisiä..
      Eli SDP. keskusta ja kokoomus hyötyvät pakkoruotsista, koska se tulee halvemmaksi kuin ruotsinkieliset erityisratkaisut.. Itse olisin ollut valmis niihin erityisratkaisuihin, mutta RKP ja edellämainitut puolueet panostivat mieluummin pakkoruotsiin ruotsinkielisten "palvelujen turvaajana".. Raadollista, mutta järjellä käsitettävää..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe