Hesekielin kirja jakautuu selvästi kahtia (luvut 1-39 ja 40-48).
Se, mitä kerrotaan jälkimmäisessä osiossa ei voi toteutua ennenkuin Herra on palannut ja perustanut Israelille valtakunnan.
Silloin ollaan siis jo Messiaan Valtakunnassa, on koittanut seitsemäs millenium, tuhat vuotta kestävä aikajakso, jolloin Vanhurskaus hallitsee Jumalan pyhällä vuorella.
Emme siis vielä ole tuossa ajassa. Mutta kuinka lähellä sitä olemme.
Viikunapuun ihme oli edellytys sille, että viikunapuuta ja muita puita voitiin alkaa tarkkailla. Siitä alkoi se viikunapuun sukupolvi, josta Jeesus sanoi:
"Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat." (Matt 24:34)
Viikunapuun ihme on siis jo tapahtunut. Jotkut niistä ihmisistä, jotka olivat elossa, kun tämä tapahtui, ovat elossa, kun Jeesus tulee takaisin ja perustaa Israelille Valtakunnan.
Hesekielin kirjan ensimmäisen osion loppusuoralla luvussa 37 saamme lukea kuolleitten luitten ihmeestä, mikä on jo suurelta osin toteutunut.
Kuolleet luut ovat lähentyneet toisiansa eri puolilta ympäri maailmaa. Ja nahkaakin on alkanut kasvaa luitten ympärille. Mutta Henkeä tuossa syntyvässä ihmeessä ei vielä ole. Siihen tarvitaan uudestisyntymisen ihme.
Sama uudestisyntymisen ihme, joka voi tapahtua ihmisyksilössä, tulee tapahtumaan Jaakobin kohdalla koko kansaa koskien. Jaakobista (Pettäjä) tulee tuon ihmeen myötä Israel (Jumalan Ruhtinas). Tällä hetkellä Jaakob on lihallinen. Se ei vielä tunne Jumalan Voimaa.
Me siis elämme nyt aikaa jossain Hesekielin kirjan lukujen 37 ja 38 välimaastossa, joista jälkimmäinen viekin meidät sitten jo suoraan Googin sotaan. Ja kun se on saanut luvussa 39 kerrotun loppunsa, on Israelin uudestisyntymisen ja Messiaan Valtakunnan aika.
"Minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, HERRA." (Hes 39:29)
"Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia ...
15
331
Vastaukset
- NopeastiNähty
Se sukupolvi on ajat sitten kadonnut.
Viikunapuun ihme oli edellytys sille,
että viikunapuuta ja muita puita voitiin alkaa tarkkailla.
Siitä alkoi se viikunapuun sukupolvi, josta Jeesus sanoi:
"Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus:
kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat,
niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
Samoin te myös, kun näette tämän kaiken,
tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
Totisesti minä sanon teille:
tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
(Matt 24:34)
Kysymys on siis viikunapuusta, jonka juurelle muiden puiden ohella,
oli jo kirves pantuna. (Ks Luuk 3:9)
Viikunapuu hakattiin irtu juuristaan vuonna 70 jKr.
Vuonna 1948 tuo irtihakattu viikunapuu oli jälleen tuoreena paikallaan.
Viikunapuun ihme tapahtui siis vajaat 70 vuotta sitten.
Vasta silloin voitiin alkaa tarkkailla viikunapuuta ja muita puita,
kuinka ne puhkeavat lehteen.
Jotkut niistä ihmisistä, jotka olivat elossa,
kun viikunapuun ihme tapahtui, tulevat olemaan elossa,
kun kaikki Jeesuksen tuossa yhteydessä mainitsemat asiat
ovat tapahtuneet tämän yhden sukupolven aikana
ja Jeesus tulee takaisin ja perustaa Valtakuntansa.
- tume9684
Tämä nykypäivän Jaakko on rikkonut erään antamansa lupauksen ja niin kauan kun hän ei täytä sitä minkä lupasi on Herran viha riippuva maailman yllä. Rukoilkaa kaikki että Jumalan rakkaus voittaa ja rauha saavuttaa kansakunnat ja uusi aika voi vihdoinkin alkaa. Pyhä Henki on puhaltanut Suomessa jo syksystä 2014 asti ja kutsunut ihmisten sydämiä puhdistautumaan ja asettamaan syntinsä rohkeasti esille jotta anteeksianto voi tapahtua ja kaikki saavat puhtaan uuden alun. Tunnista sinäkin sisimmässäsi omat vähäpätöiset syntisi ja pyri joka päivä kaikin tavoin parannukseen. Rakasta kaikkia lähimmäisiä sellaisina kuin he ovat. Niin Jeesuskin tekisi. Siis mikäli hän olisi vaeltamassa ihmisten parissa. Ja kuka tietää vaikka olisikin. Ehkä hän tälläkin hetkellä on köyhien ja sairaiden parissa antamassa lohtua kartellen julkisuutta jotta saisi elää rauhassa maanpäällist' elämää?
- Danielinprofetiat
Ei nyt sentään olla vielä missään.
- retert
rteert
Kyllä me olemme tuon Jeesuksen mainitseman sukupolven kohdalla, jonka aikana kaikki nuo asiat tapahtuvat.
Hesekielin kirjan ensimmäisen osion loppusuoralla luvussa 37 saamme lukea kuolleitten luitten ihmeestä, mikä on jo suurelta osin toteutunut.
Me siis elämme nyt aikaa jossain
Hesekielin kirjan lukujen 37 ja 38 välimaastossa,
joista jälkimmäinen viekin meidät sitten jo suoraan Googin sotaan.
Ja kun se on saanut luvussa 39 kerrotun loppunsa,
on Israelin uudestisyntymisen ja Messiaan Valtakunnan aika.
"Minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle,
sanoo Herra, HERRA." (Hes 39:29)
- KTS--
Mitä Hesekiel tarkoitti Googin sodalla? Tässä RAAMATTUUN nojautuva selitys.
HESEKIEL 38:2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan
Googin esikuva Hesekielin aikoina oli tietenkin Lyydian kuningas Gyges (muinaiskreikaksi Γύγης) joka hallitsi Vähässä-Aasiassa noin 680–644 eaa.
Gyges ei kuitenkaan koskaan liikuskellut Palestiinassa, joten jos emme lähde siitä, että Hesekiel erehtyi, niin ennustukselle on löydyttävä muu selitys. Koska Uuden testamentin mukaan vanhan Testamentin ennustukset eivät ulotu Messiaan tulon jälkeiseen aikaan, on Goog löydyttävä viimeistään ajanlaskumme alusta tai ei ollenkaan:
Matteuksen evankeliumi:
11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin
Annettakoon Raamatun selittää kuka on Goog. Goog on Ruubenin sukukuntaa, osa Israelia:
1.Aikakirja:
5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog, tämän poika Siimei
Entä kuka on tuo Roos, jonka ruhtinas Goog on:
1.Mooseksen kirja:
46:21 Benjaminin pojat olivat Bela, Beker ja Asbel, Geera ja Naaman, Eehi ja Roos, Muppim ja Huppim ja Ard.
Eli siis Roos on myös osa Israelia, Benjaminin sukukuntaa.
Mesek ja Tuubal ovat Jaafetin poikia, silloisia heimoja Vähässä aasiassa:
1.Mooseksen kirja:
10:2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
HESEKIEL 38:6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.
Goomer oli siis myös Jaafetin poika ja Toogarma edelleen hänen poikansa:
1.Mooseksen kirja:
10:3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.
HESEKIEL 38:5 Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.
Puut viittaa Pohjois-Afrikkaan.
HESEKIEL 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.
SELITYS: Tässä on siis kysymys aseettomasta, pasifistisesta yhteisöstä, joka tuo mieleen alkuseurakunnan, hengellisen Israelin.
HESEKIEL 38:15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
SELITYS: Rooman valtakunta lukuisine kansoineen, ulottuen Pohjois-Afrikkaan, Egyptiin ja Persian rajoille, tuli "Pohjan periltä" ja miehitti myös Israelin alueita. Sen kanssa liittoutuivat "googilaiset" ja "roosilaiset" eli kristillisestä näkökulmasta katsottuna Messiaan hylänneet luopiojuutalaiset, Israelin oksasta irronneet heimot, temppelipapit ja fariseukset.
HESEKIEL 38:19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
HESEKIEL 38:20 Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.
SELITYS: Matteuksen selostus ristiinnaulitsemisen tapahtumista:
27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat
HESEKIEL 38:21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
HESEKIEL 38:22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
HESEKIEL 38:23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
SELITYS: Matteuksen selostus ristiinnaulitsemisen tapahtumista:
27:54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika."
Täten siis voimme lopuksi todeta, että ainoastaan alkuseurakunnan tapahtumat ja se hengellinen voitto, jonka se saavutti sekä luopiojuutalaisista että pakanoista, on selitys Hesekielin ennustukselle Googin sodasta, joka oli puhtaasti hengellistä sotaa:
Efesolaiskirje:
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.- eetrrretee
KTS--
10.3.2016 23:45
Ime turpaasi omaa lääkettäsi ihan kiltisti äläkä kiukuttele yhtään. Kun lukee Hesekielin tallentaman hänelle tulleen Herran Sanan,
niin on selvää, ettei tuo ennustus ole vielä toteutunut.
Esimerkiksi ei vielä ole ollut tilannetta jossa:
"Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos
ja sytyttävät ja polttavat aseita,
pieniä ja suuria kilpiä, jousia, nuolia, käsikarttuja ja keihäitä.
He pitävät niitä polttoaineina seitsemän vuotta;
eivät he kanna puita kedolta eivätkä hakkaa metsistä,
vaan pitävät polttoaineina aseita.
Näin he saalistavat saalistajiaan ja ryöstävät ryöstäjiään,
sanoo Herra, Herra.
Sinä päivänä minä annan Googille siellä, Israelissa, hautasijan, 'Kulkijain laakson', itää kohden merestä;
se sulkee tien noilta kulkijoilta.
Sinne haudataan Goog ja koko hänen meluisa joukkonsa,
ja sille pannaan nimeksi: 'Googin meluisan joukon laakso.'
Niitä hautaa Israelin heimo seitsemän kuukautta
puhdistaaksensa maan."
VT on täynnä ennustuksia, joiden toteutuminen tapahtuu
vasta Johannes Kastajan elinpäivien jälkeen.
Johannes Kastaja oli Vanhan liiton viimeinen profeetta.
Mutta hänkin ennusti tulevaa. Taivasten Valtakunta oli tullut lähelle.
Siis Hesekielin kautta tullut Herran Sana luvusta 38 eteenpäin
on vielä toteutumatonta ennustusta, mutta luvun 37 ennustus
on jo alkanut toteutua. Siinä kohtaa me nyt olemme.
Herkillä korvilla varustetut voivat varmaan jo kuulla
Googin meluisan joukon liikehtivän.
Ja missä se sitten liikehtii.
Jos Raamattusi karttalehdet sattuvat olemaan samat
kuin minulla nyt on edessäni, niin karttalehdeltä 5
"Lähi-Itä Assyrian suurvalta-aikana"
löytyy suoraan sijainnit Mesekille ja Tuubalille,
joiden ruhtinas Goog on.
Roos ei välttämättä ole nimi.
Hesekielin kirjan luvun 38 alku on käännetty
niin Vanhassa Bibliassa kuin vuoden 1992 käännöksessä siten,
että kysymyksessä ei olisi nimi:
Ja Herran sana tapahtui minulle ja sanoi:
Sinä, ihmisen poika, käännä itses Gogia vastaan,
joka on Magogin* maalla,
ja on ylimmäinen Mesekin ja Tubalin päämies, ja ennusta hänestä,
Ja sano: näin sanoo Herra, Herra:
katso, minä tulen kimppuus, sinä Gog,
joka olet ylimmäinen Mesekin ja Tubalin päämies. (Biblia)
Minulle tuli tämä Herran sana:
"Ihminen, käännä katseesi kohti Magogin maata, kohti Gogia, Mesekin ja Tubalin ylintä ruhtinasta, ja julista hänelle tuomio.
Sano hänelle: Näin sanoo Herra Jumala:
Gog, Mesekin ja Tubalin ylin ruhtinas,
minä käyn sinua vastaan! (KR92)
Sen sijaan KR 33 sanoo:
Minulle tuli tämä Herran sana:
"Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa,
Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan
ja sano: Näin sanoo Herra, Herra:
Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Goog,
sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
Goog on siis näiden mukaan
Mesekin ja Tuubalin ylin ruhtinas
tai sitten
Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
Mesekin ja Tuubalin sijainnin siis löydämme
Israelin pohjoispuolelta kartalta,
joka kuvaa Assyrian suurvalta-ajan Lähi-Itää.
Ja ainakin näiden kahden pää on tuo Goog.
Samalta karttalehdeltä löydämme
myös helposti suoraan uloskirjoitettuna seuraavat:
- Goomer
- Toogarma
- Puut
Myöskään ennustuksessa mainittu
Persia ja Etiopia/Kuus eivät ole kovin vaikeita hahmotella,
joten meillä on varsin selvä ennustus siitä,
mistä muodostuu Googin meluisa joukko.
Roos, jos se on nimi eikä asemaa kuvaava sana,
ansaitsee tarkemman analyysin.
Samoin sana Goog. KTS vihjasi henkivalloista.
Goog voi olla myös henkivalta.
Tai sitten Goog on tuolla alueella hallitseva ruhtinas,
jota ohjaa tämä henkivalta.
Mutta tässä oli nyt vastaus KTS:n viestiin.
- mullistustenaika
Dan 7:
2 Kertomuksen alku on tämä: Daniel lausui ja sanoi: Minä näin yöllä näyssäni, ja katso, taivaan neljä tuulta kuohutti suurta merta.
3 Ja merestä nousi neljä suurta petoa, kukin erilainen kuin toinen.
Ensimmäinenkään näistä lopun ajan pedoista ei ole vielä tullut.
Ensimmäinen näistä pedoista valloittaa Israelin ja Egyptin, tämä ei olisi voinut toteutua ellei Israel olisi tullut omalle maalleen takaisin.
... tänä aikana näemme valtaisat kymmenet miljoonat vaeltamassa Eurooppaan, eikä heille voi kukaan mitään, ei aseettomia pakolaisia voi ruveta ampumaan ..
.. nykyinen Syyrian sodan aiheuttama pakolaisvirta on aivan pientä siihen, mitä silloin on tulossa.
Ennenkuin lähi-itään voi nousta tällainen peto eli suurvalta, täytyy nykyisten suurvaltojen väistyä alueelta kokonaan ... mitä siis sitä ennen tapahtuu Venäjälle ja USA:lle voimme vain arvailla .. kummastakin täytyy tulla loppu eli ne kukistuvat ja tulevat pieniksi ja mitättömiksi, eivätkä enää halua hallita maailmaa ...
Tällaisia aikoja siis voimme odotella .... - valtakuntienloppu
Raamatun sanasta me ymmärrämme, että USA, Venäjä, Kiina ja EU ovat Jumalan vastaisia valtakuntia - ne eivät ole Jumalan suunnitelma, eikä Jumalan ajatus ...
Siksi ne kaikki tulevat kukistumaan ... tämä Suomen pitäisi ymmärtää - mutta vihollinen on saanut vallan Suomessa, pimeyden enkeliruhtinas hallitsee tätäkin maata ...niinkuin monia Euroopan muitakin maita, Saksaa, Ranskaa, Ruotsia jne.
Erityisesti Suomen pitäisi varoa Saksan tahdon mukaan menemistä .. siitä pitäisi jyrkästi lähteä eroon, niinkuin Englanti haluaa tehdä ...- T.Mosse
Kalamos esiintuo dispensationalismia, aikakausia, jotka erottuvat toisistaan. No, se on osaksi kouluopetuksen syytä, virallinen historiankirjoitus kun pyrkii korostamaan ääripisteitä ja äkillistä muutosta. Todellisuudessa tilanteet kehittyvät hitaasti, vaikutteet vahvistuvat, toisaalta siten liudentuvat.
Mitä tulee kristilliseen dispensationalismiin, se on lustetta, joka on kylvetty ihmisten mieliin. Tutustuminen dispensationalismin historiaan paljastaa ajatusten alkuperän.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dispensationalism T.Mosse kirjoitti:
Kalamos esiintuo dispensationalismia, aikakausia, jotka erottuvat toisistaan. No, se on osaksi kouluopetuksen syytä, virallinen historiankirjoitus kun pyrkii korostamaan ääripisteitä ja äkillistä muutosta. Todellisuudessa tilanteet kehittyvät hitaasti, vaikutteet vahvistuvat, toisaalta siten liudentuvat.
Mitä tulee kristilliseen dispensationalismiin, se on lustetta, joka on kylvetty ihmisten mieliin. Tutustuminen dispensationalismin historiaan paljastaa ajatusten alkuperän.
https://en.wikipedia.org/wiki/DispensationalismSinä ilmeisesti et kuulu joukkoon, josta Paavali sanoo:
"Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet,
ole tarvis kirjoittaa" (1 Tess 5:1).
Tässä ketjussa ei ole tarkoitus keskustella
aikakausista ja määrähetkistä http://kalamos.keskustelu.info/viewforum.php?f=361
ei myöskään sinusta eikä minusta,
vaan Hesekielin esiintuomasta
selvästi vielä toteutumattomasta profetiasta koskien Googia.
Ketjun otsikkoa lainaten T.Mosse 'Käännä kasvosi kohti Googia ...'- T.Mosse
"'Käännä kasvosi kohti Googia "
Lyydian kuningas Gyges tuli ja meni. Hänestä kerrottiin tarinoita Aleksanteri Suuren aikoihin, ja nämä tarinat ovat sitten jääneet elämään omaa elämäänsä kansojen muistissa. Hesekiel edustaa tässä juutalaista toisintoa.
Futurismin hengessä nämä vanhat tarinat nostetaan uudelleen pramille jollakin verukkeella, muka jokin enne tai reunaehto ei olisi toteutunut aikanaan, vaan ne täyttyisivät hamaassa tulevaisuudessa.
Ensi vuonna tulee muuten 70 vuotta Jerusalemin valtauksesta. Syväntöjen klaani on ilmoittanut, että silloin päättyvät "pakanain ajat". Termi pitää sisällään Siionin vuoren ja temppelialueen rituaalisen puhtauden. Käytännössä tämä tarkoittaisi Kalliomoskeijan ja Al Aqsan moskeija purkamista. Jos niin ei käy, keksitään jälleen uusi vuosiluku ja määritellään, mitä tarkoittaa "tämä sukupolvi", jonka aikana kaiken piti tapahtuman.
"Futuristisen näkemyksen mukaan Ilmestyskirjan kuvaamat tapahtumat tulevat tapahtumaan joskus tulevaisuudessa,"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Johanneksen_ilmestys#Futuristinen_n.C3.A4kemys
- ffkkl
Venäjällä kieltäneet kohta jo kristttyjen kotikokoukset ja yhreydet ulkolaisiin kristittyihin!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422224- 241780
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271435- 1091264
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151229- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846