Myyjä antaisi meille 40 000,- alennusta asunnon hinnasta. Vieläpä oli tosi reilun oloinen. Minä jäin miettimään että mihinkä alennus perustuu?
Hän sanoi että asunnon oikea hinta on 190 000,- ja hän myisi meille sen 150 000,- Tosi reilua!
Kysymys oli vanhasta talosta jota hän oli yrittänyt myydä vuoden päivät.
Onko olemassa joku Oraakkeli joka perustaa asuntojen hinnat johonkin maailmankaikkeuden parametreihin ja siitä saa sitten tulostettua sen oikean hinnan.
- Minusta asunnon oikea hinta on se millä se toteutuu ja tommoiset höpinät vois jättää pois. Pätee minusta kaikkeen hinnoitteluun. Eipä tullu kauppoja.
Miten määritellä asunnon hinta?
2
150
Vastaukset
- Hyvä_alku
Jonkinlainen yleisesti pätevä hintataso voi olla lähinnä kerrostaloasunnoilla. Niitä on samalla alueella paljon ja ne ovat useinkin niin samanlaisia, että hinnat ovat väkisinkin lähellä toisiaan. Remonttitarpeet ovat selvitettävissä eikä kerrostaloissa yleensä ole hintaan olennaisesti vaikuttavia yllätyksiä. Hoitokin on tasalaatuisempaa kuin ok-taloissa.
Omakotitaloissa on enemmän vaihtelua, enemmän riskiä ja ostajalla enemmän vastuuta. Siksi hinnatkin vaihtelevat suuresti. Hinnoitteluun vaikuttaa tietotasokin. Talossa voi olla vakavakin vika, josta ostaja ei tiedä mitään. Joskus ei edes myyjä.
Oikea hinta on lopulta se, minkä myyjä vaatii ja ostaja hyväksyy. Kaikki muut ovat tarjouksia. Vuoden pituinen myyntiaika kertoo, ettei tässä tapauksessa ainakaan 190000 ole ollut oikea hinta. Hinnan pudottaminen ei siis selvästikään ole mikään ostajalle annettava "alennus" vaan myyjä korjaa liian korkeaa hintapyyntiään. Täältä sivusta on mahdotonta sanoa, onko 150000 oikein. Ainakin se on 21 % halvempi kuin aikaisemmin. - Mattimeikäläinennn
1. jos on ollut kauan myynnissä ja myyjälle on tullut selväksi ettei sillä sen enempää saa
2. Ainahan käytettytejen asuntojen kohdalla tinkivaraa on
3. Hinta on voitu laittaa yläkanttiin senkin takia jos vaihdossa otetaan jotakin (Näinhän autoliikkeetkin toimii )
4. Joskus jollakin on tarkoitus fiksata ja parannella myyntikohdetta kesken myynnin joka maksaa niin jos tässäkin on sellainen tarkoitus ollut,mutta remontit on jäänyt tekemättä ? (Hintaa on vaikea kesken kaupan teon nostaa vaikka rahaa vaativia remontteja olisikin tehty,se ei mene läpi yleensä)
Lopuksi kaikki menee aina kaupaksi kun hinta on oikea ,pyynti hinta on ollut aluksi väärä sudanteisiin nähden. Näihän Pörssiosakkeidenkin kanssa toimitan niitä myydään päivittäin koko ajan ana oikeaan hintaan ja hinta vaihtelut voi olla suuriakin vuosi tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549