Palsta jonne kannattaa mennä

palstalle

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kiitos vaihturista. Kirjautumisen pakollisuus ja kaupalliset mainokset ovat ne kaks asiaa jotka minua innoitti tekemään tällaisen palstan, jossa kukaan ei urki toisten tekemisiä, eikä siellä ole näitä "award" juttuja jotka kyllä kätevästi moni softa osaa poistella. Tuolla mun ylläpitämällä palstalla ei ole pelkoa vaikka rekisteröidyt, koska voin sanoa ettei minua hippasenkaan kiinnosta kenekään taustatiedot. Olen ollut viimeiset 15 vuotta turvallisuusalalla ja kokenut aika paljon yksityisyyden suojasta jne. sen kunnioituksesta, jote tuolla saat aivan hyvin rekisteröidä, koska emme kysele mitään muuta kuin mailin. Helppoa ja turvallista.
        Menkää sinne vaan rohkein mielin :)


      • Tulen käymään pelastussanoma-foorumillanne, ja toivotan tervetulleeksi vastavierailuille foorumille kalamos.keskustelu.info joka nimensä mukaisesti on tuulessa huojuvien heiveröisten ja särkyneidenkin ruokojen kokoontumispaikka.
        Mainitsemasi rekisteröityminen toki kannattaa. Se lisää paljon mahdollisuuksia. http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=216&t=246&p=903#p903 Ja jos tulee katumapäälle rekisteröitymisen suhteen, niin ei muuta kuin ilmoitus ylläpidolle.
        Minä koin aikanaan kehotusta ja jopa suoranaista johdatusta avata foorumi, joka on pyhitetty Rakkauden ilmapiirissä käytävälle Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.
        Uskonnoista, uskonsuunnista, yksittäisistä ihmisistä jne emme keskustele. Me emme panettele ketään emmekä mitään eli emme puhu totuuksia takanapäin kenestäkään ihmisestä emmekä mistään yhteisöstä - puhumattakaan siitä, että syyllistyisimme valehteluun tai herjaamiseen, sivalteluun tai muuhun sellaiseen. Tämä on osa foorumin rauhaa ja turvallisuutta.

        Foorumin keskustelualueet ja alakeskustelualueet on ryhmitelty niin, että yksikään keskustelu ei mene hukkaan, vaan kyseistä aihetta etsivä löytää sen aina helposti. Tätä tarkoitusta palvelee myös se, että keskustelu ei rönsyile yhdessä ketjussa aiheesta toiseen, vaan otamme aina uuden puhtaan lautasen uudelle aiheelle.
        Tämäkin on suuriarvoinen asia. Sillä minä olen esimerkiksi tälle S24-foorumille kirjoittanut noin 10 000 viestiä, mutta jopa minulla itselläni on vaikeuksia löytää täältä edes omia viestejäni, puhumattakaan siitä, että kaikesta vaivannäöstäni tällä foorumilla olisi enää mitään hyötyä kenellekään toiselle, kun kaikki viestini ovat hukkuneet kauheaan sekamelskaan.


    • advarinhupakko

      Ne on näiden muiden lahkojen ja Babylonian huorakirkkojen palstoja, jonne en edes tikulla kajoaisi. Adventismia sen olla pitää, alusta loppuun. Aamen!

      • Kyllä me kaikki olemme adventisteja siinä mielessä, että odotamme sitä, että Jeesus tulee Ylkänä ja noutaa Morsiamensa tykönsä Isän Kotiin, jossa on nyt valmistamassa Morsiamelleen asuinsijaa.


      • advarinhupakko
        kalamos kirjoitti:

        Kyllä me kaikki olemme adventisteja siinä mielessä, että odotamme sitä, että Jeesus tulee Ylkänä ja noutaa Morsiamensa tykönsä Isän Kotiin, jossa on nyt valmistamassa Morsiamelleen asuinsijaa.

        Te olette niitä, joille sanotaan portilla: "Minä en tunne teitä. Menkää pois Minun silmieni edestä te ikuisen kadotuksen ansainneet."


      • Exap
        advarinhupakko kirjoitti:

        Te olette niitä, joille sanotaan portilla: "Minä en tunne teitä. Menkää pois Minun silmieni edestä te ikuisen kadotuksen ansainneet."

        Vain adventtikirkon portilla, arvoisa hupakko.


      • 1234567---
        advarinhupakko kirjoitti:

        Te olette niitä, joille sanotaan portilla: "Minä en tunne teitä. Menkää pois Minun silmieni edestä te ikuisen kadotuksen ansainneet."

        Oikein kommentoit. Jeesus sanoi: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät. Heidän joukkoonsa ei tule todellakaan mennä. Eräskin helluntailainen kirjoitti aikoinaan: Nyt on Uudenliiton aika sapatti kuului Mooseksen aikaan usko jo. Se ei kuulu enää mihinkään kristilliseen yhteisöön.
        On hyvin vaarallista nousta Jumalan käskyä vastaan.


      • Exap
        1234567--- kirjoitti:

        Oikein kommentoit. Jeesus sanoi: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät. Heidän joukkoonsa ei tule todellakaan mennä. Eräskin helluntailainen kirjoitti aikoinaan: Nyt on Uudenliiton aika sapatti kuului Mooseksen aikaan usko jo. Se ei kuulu enää mihinkään kristilliseen yhteisöön.
        On hyvin vaarallista nousta Jumalan käskyä vastaan.

        "Jeesus sanoi: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät."
        Aivan, niin sanoi. Ja kun luet tuon Ramatun kohdan, huommat että Jeesuksen perusteena noihin sanoihin ei ollut yksikään kymmenestä käskystä, vaan rakkauden kaksoiskäskyn noudattaminen oli ainut peruste jota Jeesus käytti.
        Joten sapatilla tai sunnuntailla ei ole yhtään mitään tekemistä tämän asian kanssa.


      • lueppaparemmin
        Exap kirjoitti:

        "Jeesus sanoi: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät."
        Aivan, niin sanoi. Ja kun luet tuon Ramatun kohdan, huommat että Jeesuksen perusteena noihin sanoihin ei ollut yksikään kymmenestä käskystä, vaan rakkauden kaksoiskäskyn noudattaminen oli ainut peruste jota Jeesus käytti.
        Joten sapatilla tai sunnuntailla ei ole yhtään mitään tekemistä tämän asian kanssa.

        EXAP: Mutta kymmenen käskyä on juuri rakkauden käskyt jos sinä tulkitset ne oikein niin neljä ensimmäistä käskyä on Rakastaa Jumalaa ja kuusi viimeistä käskyä on rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Kuinka sinä olet noin huolimattomasti lukenut kymmenen käskyä.


      • Exap
        lueppaparemmin kirjoitti:

        EXAP: Mutta kymmenen käskyä on juuri rakkauden käskyt jos sinä tulkitset ne oikein niin neljä ensimmäistä käskyä on Rakastaa Jumalaa ja kuusi viimeistä käskyä on rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Kuinka sinä olet noin huolimattomasti lukenut kymmenen käskyä.

        "Mutta kymmenen käskyä on juuri rakkauden käskyt"
        Ja harmaakin on valkoista kun oikein silmiä siristää.
        "kuusi viimeistä käskyä on rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"
        No mutta kun ei nyt vaan ole. Monet ovat kyllä uskoneet tämän harhaopin, vaikka se on kaiken terveen järjen vastaista. Voit nimittäin täysin 100% noudattaa noita kuutta käskyä ja olla tekemättä pahaa toiselle, välittämättä pätkän vertaa hänen hyvinvoinnistaan.
        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi on juuri se käsky jonka noudattamisesta kaikki Matt 25 esitetty viimeinen tuomio mittaa. EI sitä, vältätkö tekemästä pahaa (6 käskyä), vaan se, teetkö hyvää: rakastatko ja puetko sydämen rakkauden teoiksi.
        Edes kunnioittaminen noissa 6 käskyssä ei ole rakastamista.
        Jos ihminen ei ymmärrä noiden 6 käskyn ja lähimmäisenrakkauden eroa, on hän jo raskaasti vajonnut harhaoppeihin.
        Paavali vahvistaa että nuo 6 käskyä kaikki sisältyvät lähimmäisenrakkauteen: "Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.", mutta Jeesushan itse kertoi mikä on tärkeintä, Matt 22:
        "36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.""
        Nämä kaksi käskyä ovat siis Jeesuksen todistuksen mukaisesti paljon, paljon enemmän kuin koko kymmenen käskyn laki yhteensä ! Siksi on täysin harhaoppia väittää että 10 käskyä sisältäisi rakkauden kaksoiskäskyn.


      • Exap kirjoitti:

        "Mutta kymmenen käskyä on juuri rakkauden käskyt"
        Ja harmaakin on valkoista kun oikein silmiä siristää.
        "kuusi viimeistä käskyä on rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"
        No mutta kun ei nyt vaan ole. Monet ovat kyllä uskoneet tämän harhaopin, vaikka se on kaiken terveen järjen vastaista. Voit nimittäin täysin 100% noudattaa noita kuutta käskyä ja olla tekemättä pahaa toiselle, välittämättä pätkän vertaa hänen hyvinvoinnistaan.
        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi on juuri se käsky jonka noudattamisesta kaikki Matt 25 esitetty viimeinen tuomio mittaa. EI sitä, vältätkö tekemästä pahaa (6 käskyä), vaan se, teetkö hyvää: rakastatko ja puetko sydämen rakkauden teoiksi.
        Edes kunnioittaminen noissa 6 käskyssä ei ole rakastamista.
        Jos ihminen ei ymmärrä noiden 6 käskyn ja lähimmäisenrakkauden eroa, on hän jo raskaasti vajonnut harhaoppeihin.
        Paavali vahvistaa että nuo 6 käskyä kaikki sisältyvät lähimmäisenrakkauteen: "Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.", mutta Jeesushan itse kertoi mikä on tärkeintä, Matt 22:
        "36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.""
        Nämä kaksi käskyä ovat siis Jeesuksen todistuksen mukaisesti paljon, paljon enemmän kuin koko kymmenen käskyn laki yhteensä ! Siksi on täysin harhaoppia väittää että 10 käskyä sisältäisi rakkauden kaksoiskäskyn.

        Hämmästyttävää, että että Exap ei tajua että kymmenen käskyn laki on sekin osoitus Jumalan rakkaudesta ihmisiä kohtaan .. näinkin selvä asia ... Ei siinä tarvitse paljon silmiään siristellä kun jo tämän tajuaa.

        Asia ehkä valkenee vain niille jotka ymmärtävät mitä Jumalan laki (tai Jumalan tahto - mikä on sama asia) tarkoittaa iankaikkisessa elämässä. Jumalan laki on iankaikkisen elämän laki .. Laittomuudessa ei ole iankaikkista elämää - vaan kuolema .. Synti on laittomuutta ja sen palkka on kuolema ..

        Näin se on ja tulee aina olemaankin ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Hämmästyttävää, että että Exap ei tajua että kymmenen käskyn laki on sekin osoitus Jumalan rakkaudesta ihmisiä kohtaan .. näinkin selvä asia ... Ei siinä tarvitse paljon silmiään siristellä kun jo tämän tajuaa.

        Asia ehkä valkenee vain niille jotka ymmärtävät mitä Jumalan laki (tai Jumalan tahto - mikä on sama asia) tarkoittaa iankaikkisessa elämässä. Jumalan laki on iankaikkisen elämän laki .. Laittomuudessa ei ole iankaikkista elämää - vaan kuolema .. Synti on laittomuutta ja sen palkka on kuolema ..

        Näin se on ja tulee aina olemaankin ..

        alex

        Sinä se et vain ymmärrä...


    • Kyseinen palsta on minun ylläpitämä foorumi ja olen adventisi. Mitäs tähän sanotte?

      • kiitossinulle

        Eihän tuohon ole muuta sanottavaa että hyvä menen katsomaan palstaasi, pidän adventtisanomasta,se on selvää ja hyvin ymmärrettävää


      • Jarmo__EiKirj

        Muistakaa että on vain yksi asia joka on tärkeää... Jeesuksen Kristuksen lunastuveri. Mikään muu EI PELASTA sinua. Sinua ei pelasta yhdenkään käskyn pitäminen eli ei myöskään sen pitämättömyys ilman Jeesusta. Kun rikot yhden käskys, olet rikkonut ne kaikki, sanoo Pyhä Sana! Elikkä vain yksi asia voi pelastaa, Jeesus!
        Tämä tarkoittaa myös sapattia. Siksi minä näen että sapatti=Jeesus Kristus, eikä mikään päivä, vaan tuhatvuotinen lepo Jeesuksessa, on sapatti. Ilman Jeesusta, et voi koskaan päästä sinne.


      • "Sapatti = Jeesus Kristus"
        Voisiko mielestäsi sanoa niin, että kun olemme Jeesuksessa Kristuksessa, niin meillä on jo sapatinlepo?


      • Jarmo__EiKirj
        kalamos kirjoitti:

        "Sapatti = Jeesus Kristus"
        Voisiko mielestäsi sanoa niin, että kun olemme Jeesuksessa Kristuksessa, niin meillä on jo sapatinlepo?

        Aivan! Olemme Kristusruumis ja lepo on luomisen seitsemäs päivä. Herramme Jeesuksen Kristuksen päivä ja Jumalan lepopäivä.


      • 1234567---
        kalamos kirjoitti:

        "Sapatti = Jeesus Kristus"
        Voisiko mielestäsi sanoa niin, että kun olemme Jeesuksessa Kristuksessa, niin meillä on jo sapatinlepo?

        Sapatti on Jumalan merkki "Muista pitää sapatti pyhänäpäivänä".. . Sunnuntai on pedon merkki ihmiskäsky pyhäksi.


      • syvällä.otsassa
        1234567--- kirjoitti:

        Sapatti on Jumalan merkki "Muista pitää sapatti pyhänäpäivänä".. . Sunnuntai on pedon merkki ihmiskäsky pyhäksi.

        Sunnuntai otsassa suurella osalla pyhitti sitten tai ei.


      • Herransapatti
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Muistakaa että on vain yksi asia joka on tärkeää... Jeesuksen Kristuksen lunastuveri. Mikään muu EI PELASTA sinua. Sinua ei pelasta yhdenkään käskyn pitäminen eli ei myöskään sen pitämättömyys ilman Jeesusta. Kun rikot yhden käskys, olet rikkonut ne kaikki, sanoo Pyhä Sana! Elikkä vain yksi asia voi pelastaa, Jeesus!
        Tämä tarkoittaa myös sapattia. Siksi minä näen että sapatti=Jeesus Kristus, eikä mikään päivä, vaan tuhatvuotinen lepo Jeesuksessa, on sapatti. Ilman Jeesusta, et voi koskaan päästä sinne.

        Jeesus ei ole päivä. Hyvä olisi ihmisen osata erottaa toisistaan päivä ja pelastaja.
        Sapatti on päivä, viikon seitsemäs päivä, pyhäpäivä, koska Jeesus on sen siunannut ja pyhittänyt ihmistä varten.

        Ajatteeleko joku, että Jeesus siunasi ja pyhitti tyhatvuotisen sapatin, mutta milloin se tapahtui?

        Sapatti ei ole pelastaja, vaan Vapahtajassa on pelastus.

        "Ilman Jeesusta ei koskaan voi päästä sapattiin"?


    • kuolee.mahdottomuuteensa

      Tuo Jarmo Eklundin palsta kuolee ja surkastuu hyvin pian pois kokonaan omaan mahdottomuuteensa ja syykin on täysin selvä. Lahkoissa on jo tarpeeksi niitä pään nyökyttelijöitä, jotka peesaavat mm. pastoreidensa mielipiteitä ja JE:n palsta on sellainen sisäänpäin lämpiäväksi tarkoitettu adventismia ihannoiva palsta. Sellaisella palstalla, kun ei vain synny mitään keskustelua, kun ei ole mistä keskustella. Samat asiat saat kuulla viikosta toiseen siellä adventtikirkossa, eikä sellainen kehitä ihmisen omaa ajattelua lainkaan. Adventtikirkossa tuodut oppirakennelmat on kaikki valmiiksi mietitty adventtikirkon synnyinmaassa USA:ssa. Omille mielipiteille ei siis ole sijaa, vaan aina, jos esität oman eriävän mielipiteen adventismista, olet vain adventtikirkon päättäjien ja aivopestyjen seurakunnan jäsenten suulla saatanan kätyri tai totuuden vastustaja.

      • narsismiako.vain

        Jarmo Eklund kirjoitti pystyttämällään palstalla seuraavaa:
        "Älkää jättäkö tätä palstaa. Minä olen kirjoitellut jonkun verran S24:llä koska löysin sanottavaa siellä. Koitetaan mennä sinne ja siirrellä uskovat tänne. Ateistit ja muut trollit eivät täällä viihdy. Menkää ja käykää tuolla palstoilla ja aina kun löydätte oikeita uskovia niin vinkatkaa tätä."
        Iskikö paniikki heti alkuunsa?: "Älkää jättäkö tätä palstaa."
        Eihän sinne palstallesi ole kuin muutama hassu viitsinyt kirjautua? Pitäisikö tämä tulkita niin, että adventistien määrä Suomessa on nuo muutama kirjautunut, joita kenties edes vähän on kiinnostanut palstasi?
        Tuo "koetetaan mennä ja siirrellä uskovat tänne" kommentti särähti pahasti korvaan. Kaikki uskovat pitäisi saada adventismin palstalleko keskustelemaan adventismista?
        Sitten: "...aina kun löydätte oikeita uskovia niin vinkatkaa tätä." Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä? Adventismipalstalta täällä Suomi24-palstalta saa ihan kaiken sen infon, mitä tarvitseekin. Täällä myöskin äänensä saavat kuuluviin ne ex-adventistit, jotka ovat nähneet adventtikirkon ja sen toiminnan kymmenienkien vuosien ajalta ja tulleet siihen lopputulemaan, että eivät halua antaa ääntänsä enää adventismille.


      • yksi.aina.äänessä

        Tuo Jarmon palsta näyttäisi olevan sellainen, jossa yksi on aina vain äänessä ja se yksi on nimim. "sinettisormus". Menee yksinpuheluksi kun tuo sinettisormus vielä viesteissään valittelee, kuinka ne muut ympärillä ovat niin pahoja, eivät edes sano päivää saati hymyile ja sinettisormus itse on nyt löytänyt täydellisyyden itsessään.
        Niin tuttua tälläkin palstalla, kun uskovaiset pääsevät ääneen ja kehuskelevat kuinka ovat muita niin paljon viisaampia, kun eivät ajattele samalla tavalla kuin ne muut ajattelevat.


      • harmittavaa

        Hyvähän se on kun joku siellä kirjoittelee, mutta itseäni hämää kun Sinetti on tuonut esille siellä ainakin Patrick Tiaisen ja Marko Selkomaan sanomaa, jotka kuitenkin taitavat edustaa sitä helluntailaista menestysteologiaa. Niin paljon on eksytystä nykyään joka puolella.


    • ei.todellakaan

      Palsta jonne kannattaa mennä, mutta kun ei vähempää kiinnosta.

      • äkkiä.pois

        Kävin sillä palstalla ja tulin pian pois, enkä ajatellut mennä enää takaisin. Kerta oli ihan tarpeeksi. Tylsyyden huippu se palsta.


      • näin.on
        äkkiä.pois kirjoitti:

        Kävin sillä palstalla ja tulin pian pois, enkä ajatellut mennä enää takaisin. Kerta oli ihan tarpeeksi. Tylsyyden huippu se palsta.

        Valhejulistus on aina tylsää.


      • etarvioinutoikein
        näin.on kirjoitti:

        Valhejulistus on aina tylsää.

        Olet nyt väärässä että valhe julistus on aina tylsää, kyllä se on päin vastoin, kyllä valhe vetää aina ihmisiä puoleensa enempi kuin totuus.


      • näin.on
        etarvioinutoikein kirjoitti:

        Olet nyt väärässä että valhe julistus on aina tylsää, kyllä se on päin vastoin, kyllä valhe vetää aina ihmisiä puoleensa enempi kuin totuus.

        Valhe julistus on sellaiselle tylsää, joka tuntee totuuden, eipä viitsi heidän kokouksissaan käydä.


    • har.ha.uskisko

      Pelastussanoma palstalla kuvasekoitus vanha nainen p-tuolissa on eri otos kuin muu osa.kirjoittaja uskottelee tilanteen todeksi. esim. ikkuna naisen takana ,jalat eriparia. liian suuri koko ero muuhun joukkoon.jne..
      samoin numeroitten samankaltaisessa yhteensattumassa tuntuu olevan jotain Jumalallista taikaa.se on oikeasti taikauskoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      364
      8336
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2334
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1702
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1314
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1302
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      352
      1148
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1015
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe