Hamsterini rääkkäys!! auttakaa

vanupuikko

Olen teini-ikäinen tyttö, ja asiani koskee haluani kiusata hamsteriani. Pidän eläimistä, hamsterini on suloinen ja terve sekä eläinrääkkäys oksettaa minua. Olen kissaihminen, ja olen hankkimassa itselleni kissaa kun muutan kotoa vuoden päästä. Hamsterin kanssa leikkiminen on hauskaa, joskus hermot menevät kun tämä sätkii ja riehuu ja paskantaa kaikkialle. Aina kun hamsterini aina "vahingossa" putoaa kädeltäni (pehmeälle alustalle, sänky sohva etc) minulle tulee halu tehdä se uudestaan. Laitoin hamsterin takaisin häkkiin leikkihetken jälkeen, mutta seuraavana päivänä menin jälleen leikkimään sen kanssa. Taas putosi kädeltäni useampaan otteeseen, kun en pitänyt tarpeaksi tukea. Tämä toistui, laitoin hamsterini kädelleni ja annoin tippua, tai sitten heilautin kättäni hieman että hamsteri putoaisi peitolle. Lisäksi pidin hamsteria keskivartalosta kiinni, ja tämä juoksi kuin hullu mutta jalat eivät hiponeet maata. Tuntuu pahalta jälkikäteen, mutta tilanteessa tuntui hyvältä kontroloida täydellisesti hamsteriani. Tunnustan että pienenmpänä olen miettinyt miltä tuntuisi omistaa hamsteri/muu pieni jyrsijä ja hieman kiusata sitä. Siksi olen välttänyt pieniä jyrsiöitä, mutta perheeni sai lahjoitukseksena tämän hamsterin noin 4 kuukautta sitten, joten en itse hankkinut tätä kiusattavakseni. Pidämme hamsterista muuten hyvää huolta, mutta en halua traumatisoiduttaa pienokaista minun halujeni takia. Tappaa en todellakaan halua hamsteriani, eikä minusta olisi siihen, enkä muutenkaan vahingoittaa eläimiä oman käden kautta, mutta onko jotain muuta tehtävissä? Tuntuu pahalta, mutta haluaisin silti tiputtaa hamsteriani pehmeälle alustalle ja kiusata. En todellakaan halua kertoa perheelleni tästä, pitäisivät minua varmastikkin sairaana. Olenko ainoa jolla ont tälläisiä mielihaluja? Puranko aggressiota syyttömään eläimeen?

19

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväkuntunnetitsesi

      ota yhteyttä kouluterveydenhoitajaan

    • älä_rääkkää

      Jos olet tosissasi ja tiedät itsekin, että eläimen kiusaaminen on väärin, vastusta epäterveitä mielihalujasi. Voit ehkä vastustaakin niitä, jos olet tarpeeksi luja - muista, että eläimen kiusaaminen on epäinhimillistä ja rikos. Jos et kykene vastustamaan kiusaamishalujasi, hanki apua vaikka juuri kouluterveydenhoitajalta tai keksi perheellesi jokin tekosyy, jonka avulla luovutte hamsteristasi - ehkä sille löytyy turvallisempi uusi koti.

    • usdfusdf-aka-asdfasdf

      luontaista käytöstä saaliseläintä kohtaan?leikkiihän kissakin saaliillaan.

      • älä_rääkkää

        Kissa ja muut eläimet toimivat vaistojensa ja viettiensä varassa; ihmisyyteen kuuluu harkinta ja moraali. Vaikka ihmisessäkin on monia eläimellisiä piirteitä, en silti lähtisi hakemaan käyttäytymismalleja eläinmaailmasta saati puolustelemaan käytöshäiriöitä eläinten käyttäytymisellä.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        tälläkin sivustolla on usein nähty miten ihminen on vihernarsistien mielestä eläin.eikö ihmisellä olekaan oikeus luonteenmukaiseen käyttäytymiseen?


      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        ei ole tarvis mennä yhteenkään mainitsemistasi paikoista.vihernarsistthan siitä puhuvat enemmän että ihminen on eläin,vai johtuneeko narsismista että nostavat itsensä muiden yläpuolelle.


      • Anonyymi
        usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        ei ole tarvis mennä yhteenkään mainitsemistasi paikoista.vihernarsistthan siitä puhuvat enemmän että ihminen on eläin,vai johtuneeko narsismista että nostavat itsensä muiden yläpuolelle.

        Sinä olet huoraspermisti, joka ei osaa edes oikeinkirjoitusta. Saisinpa vääntää sormesi poikki.


    • normaalia

      Hamsteri on ruokaa, ruualla ei leikitä.

    • kukuyku

      Olet sairas yksilö. Googlaa "sadismi"

    • Tuppo

      Hae apua itsellesi. Et ole henkisesti kunnossa ja tuollainen käytös on alkavaa oireilua jostain, mikä nyt siellä pääkopassasi onkin kypsymässä. Ihan tosiasia, mieluummin hoitoon nyt kuin sitten, kun teet jotain huomattavasti pahempaa muille eläimille ja mahdollisesti ihmisillekin.

      • Anonyymi

        Kiitos huolesta, mutta mt-ongelmat eivät automaattisesti tarkoita sitä että haluat "satuttaa pahemmin" ihmistä.

        -Ap


      • Anonyymi

        Mitä ihmettä Tuppo toi Kuullostaa aivan plöh!


    • NormiHommaa

      Älä sinä tyttö huoli.
      Tuo on aivan normaalia ja älä usko noita muita jotka paheksuvat.
      Ihmisessä asuu pieni saalistaja.

    • Normaalia

      Tiedän paljon ihmisiä keillä on samaa ja juuri jyrsijöitä kohtaan. Ihminen on saalistaja.

    • Anonyymi

      Hei. Ap tässä. Hamsteri lahjoitettiin pois kuukauden sisään ja olen ollut ilman lemmikkejä siitä asti. En ole kertaakaan satuttanut/kiusannut eläintä tämän jälkeen. En tiennyt vielä tuolloin, mutta oireilin paljon masennuksen ja pakko-oireisen häiriön kanssa, joka selittää hieman käytöstäni ja jatkuvaa pelkoa siitä että satutan lemmikkiäni. Kyseessä ei ole sadismi tai muu vastaava, vaan mielenterveysongelma nimeltä OCD.

      Kiitos teille, jotka lähetitt kilttejä vastauksia. :)

      • Anonyymi

        Jos kirjoittamasi on totta, voin viimeisen kommenttisi jälkeen todeta, että olet toiminut oikein ja osoittanut vastuullisuutta. Olet myös siinä määrin älykäs, että olet pystynyt reflektoimaan omaa käytöstäsi ja erottamaan, että toiminnassasi on jotain väärää ja mielessäsi jotain vääristynyttä. Olet lisäksi siis rohkeakin. Tsemppiä OCD:n hallintaan sinulle ja toivottavasti hamteri sai ansaitsemansa kodin.


    • Anonyymi

      Mulla on ollut sama mutta lopetin,Paras vaihtoehto oli antaa hänet pois.

    • Anonyymi

      hommaa joku ukko 🤣

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe